Korben Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Sunt cateva clase de motociclisti: 1. cei care conduc ceva ieftin ca nu isi permit Eu fac parte din aceasta categorie De fapt am intrat aici pentru altceva, sa va intreb ceva ce ma intriga la aceste motociclete, si anume dimensiunea rotii din fata, 19" Nu dati in mine, doar intreb... In celebrele filme ale lui Ewan McGregor si Charlie Borman am vazut de nenumarate ori cum s-a impotmolit fata in nisip Nu sustin ca alte motociclete nu se impotmolesc, ci doar intreb retoric, desigur, cum de nu au pus cei de la BMW o roata de 21"? Pentru ca majoritatea motocicletelor enuro/touring au pe fata roata de 21" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ali baba Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 cum de nu au pus cei de la BMW o roata de 21"? Buna intrebare. Ar fi trebuit sa fie de 21. Este un dezavantaj important pentru enduro 19. Pe mine ma batea gandul sa fac un mic tunnig in aceasta privinta. Doar ca nu mai am motocicleta in acest moment si oricum este cam scump. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 1200GS nu mai este neaparat enduro / touring . E mai mult touring / enduro. La fel si 1150GS. Poate,zic poate, ar putea pune pe GSA o roata de 21 insa fac pariu ca peste 95% dintre posesori ruleaza in majoritatea timpului pe tarmac/grind.Intrebarea este : gasesti janta tubeless de 21 care sa mearga pe geseu? Spitat,se-ntelege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 1200GS nu mai este neaparat enduro / touring . E mai mult touring / enduro. La fel si 1150GS. Poate,zic poate, ar putea pune pe GSA o roata de 21 insa fac pariu ca peste 95% dintre posesori ruleaza in majoritatea timpului pe tarmac/grind.Intrebarea este : gasesti janta tubeless de 21 care sa mearga pe geseu? Spitat,se-ntelege. Da, solutii sunt, numai ca din pacate in USA, la Woody. Uite un post pe advrider plin de adevar: http://advrider.com/forums/showpost.php?p=...amp;postcount=2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Misto postul lui Warthog care spune de ce 21 e useless pe un GS : I haven't ridden a GSA..but at that weight level, I can't imagine needing a 21" wheel where a 19" wouldn't suffice. A 21" wheel does NOT want to lean over in a turn at anything above 30mph. In fact, it has a nasty habit of wanting to stand up, which makes things wonky in the turns. If you are riding that GSA over logs and big rocks and ruts, where you need a large diameter wheel to roll over the obstacles...then you got some big balls and some serious skills. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Eu fac parte din aceasta categorie De fapt am intrat aici pentru altceva, sa va intreb ceva ce ma intriga la aceste motociclete, si anume dimensiunea rotii din fata, 19" Pentru ca majoritatea motocicletelor enuro/touring au pe fata roata de 21" Faza asta roata de 19/21" la R1200GS s-a mai discutat... asa cum zicea si Florin (Budd) mai sus, 95% nu vor sau nu au nevoie de ea... f putini din cei care iau acest model fac enduro serios cu ea si nu ar fi avut sens, tb sa te suspui majoritatii, nu? Poate era o varianta sa ofere optional dar se pare ca nici asta nu a fost cazul (altfel, cred ca o faceau). Au oferit in schimb F800GS cu roata de 21" si mai adaptat pt enduro... eu zic ca este un compromis. Ce nu mai inteleg: daca tot zici din start ca nu iti permiti una, de ce esti intrigat? Ai zis ca majoritatea enduro/touring au roata de 21"... in afara de KTM si F800GS, mai zi-ne si noua una (dar care se fabrica acum); eu m-am uitat in catalogul 2009 si nu am vazut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ali baba Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Misto postul lui Warthog care spune de ce 21 e useless pe un GS : Se inseala. Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Se inseala.Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist. Spor Omul ala a dat o explicatie destul de tehnica. O sa-l cred pe el de data asta. Daca ai sa cauti pe net ai sa vezi un R1 care a vazut mai mult enduro decat toate GS-urile adunate aici pe forum. Depinde de om,nu conteaza ce mobra ai. In plus, si el zice ca daca reusesti sa faci cu un 1200 enduro adevarat,el isi scoate palaria. Mult spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 (editat) Se inseala.Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist. Eu n-as da imediat asa un verdict ca cine isi ia GS (fara sa-l haituiasca in teren) e snob, nu este corect. Indirect, jignesti cei 95% dintre posesori. Mai ales ca posesor de GS, stii bine cate calitati are un GS on-road, cat de frumos se inclina pe curbe, pozitia foarte confortabila, posibilitatea de a cara multe bagaje etc etc. Si tu i-ai apreciat serios calitatile touring... iar GS a aparut "de cand lumea" si mereu a fost o varianta, in functie de gusturi, la masivele RT/GT/LT. Si DA, este ideal pt cine vrea sa intre ocazional (sau nu neaparat ocazional) pe macadam, forestier etc. Cine vrea enduro adevarat, isi ia clar o alta motocicleta sau o a doua motocicleta. Si eu vad putin "proletara" pornirea automata pe cei care au SUV. Mai ales in Romania, unde inca multe drumuri sunt proaste si unde se intampla atat de multe accidente grave SUV-ul este o varianta nu tocmai rea. Eu nu consider deloc snob pe unul care isi ia Tucson, Tiguan sau X3. Poate nici X5 sau ML... cu ce m-ar incalzi ca ala isi ia un E-class sau seria5 la aceiasi bani? Daca are bani doar n-o sa mearga cu Renault su Fiat. Dupa mine snobism e cand exagerezi cu motoare nesimtite si gurmande, fara rost. (AMG etc) Si senzatia de spatiu este alta, multora le place si pozitia mai inalta de condus... Si, culmea (nu o lua personal) sunt convins ca foarte multi din cei care critica SUVurile, daca ar avea posibilitatea financiara, si-ar lua clar unul. Editat Noiembrie 10, 2009 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ali baba Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 cu un 1200 enduro adevarat Nu stiu daca fac enduro adevarat sau nu. Nu ma intereseaza ca isi scoate cineva palaria sau nu. Stiu doar ca am nevoie de roata de 21. Cum stiu? Pai am mers, in aceleasi conditii, cu Africa Twin, Transalp, DR, F800GS, Dakar, Ktm 690 adv si Tenere. Apreciez explicatia tehnica, dar prefer sa ma bazeze pe experienta. Si pana la urma explicatia respectiva spune doar ca nu te poti da tare in curbe cu 21. De asta iti iei GS? Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Nu stiu daca fac enduro adevarat sau nu. Nu ma intereseaza ca isi scoate cineva palaria sau nu. Stiu doar ca am nevoie de roata de 21. Cum stiu? Pai am mers, in aceleasi conditii, cu Africa Twin, Transalp, DR, F800GS, Dakar, Ktm 690 adv si Tenere.Apreciez explicatia tehnica, dar prefer sa ma bazeze pe experienta. Si pana la urma explicatia respectiva spune doar ca nu te poti da tare in curbe cu 21. De asta iti iei GS? Spor Omul da si o cifra : 30 mph. Asta e viteza de oras. Legala. Mai exact : 48.28032 km/h . Nicidecum "tare". Nu-mi iau GS pentru un scop anume. Efectiv il iau ca sa ma dau cu el. De fapt l-am luat pentru ceea ce se cheama reliability. Si nu prea mi-a dat batai de cap. Mesaj completat Si, culmea (nu o lua personal) sunt convins ca foarte multi din cei care critica SUVurile, daca ar avea posibilitatea financiara, si-ar lua clar unul. Dodge Nitro Mesaj completat asa cum zicea si Florin (Budd) mai sus Zi-mi Budd.Te mai complici cu zece nume pe o pagina. Majoritatea oricum asa imi zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nazdravanul Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 (editat) Se inseala.Motivul pentru care BMW nu a pus 21 este urmatorul: GS-ul a intrat pe o piata snoaba, care nu isi doreste cu adevarat GS, ci doar o motocicleta mare si cool cu care sa mearga pe asfalt si sa isi inchipuie ca, la o adica, ar putea sa iasa pe un macadam. Exact fenomenul SUV. SV-ul lui Svgobi a vazut mai mult enduro decat majoritatea GS-urilor - asta este adevarul trist. Spor Nu prietene, motivul pentru care BMW-ul a pus intermediara de 19 intre 17-le de strada si 21-ul de off-road pe GS-uri este continut exact in numele categoriei de motociclete inventate de BMW, pe o piata pe care au creat-o de la 0 aproape, odata cu lansarea primului GS (R80-ul daca nu ma insel, la inceputul anilor 80) : Gelande Strasse - adica on/off road. GS-ul nu e o motocicleta enduro, si nu a fost niciodata conceputa pentru asta. Poate sa faca si ceva enduro (nimic hard enduro, cu adevarat) , daca e nevoie, dar avind in paralel un comportament rutier pertinent (spre senzational, in ultimele incarnatii ) pe asfalt. GS e in principal o motocicleta multifunctionala, a jack of all trades, capabila si de ture (extrem de) lungi, cu conditii variabile de traseu, si bucati dese de drumuri proaste = ..... Romania iti spune ceva ? Data viitoare te rugam sa-ti tii si frustrarile si ignoranta un pic in friu, inainte sa te apuci sa vorbesti cu partea dorsala si sa mai si jignesti aiurea. Iar trist esti doar tu, ca o mare majoritate a posesorilor de GS se bucura 12 luni pe an de motocicleta lor, cu medii anuale parcurse absolut considerabile, mai ales in raport cu media motocistilor de tot felul. So WTF is your problem ? Editat Noiembrie 10, 2009 de nazdravanul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 N-am eu cine stie ce experienta off road, prea putin m-am avantat prin oarece noroaie sau pietre cu 650-ul. Am cantarit bine si m-am intrebat ce vreau : Vreau off road ?..ma duc si-mi iau o "caprita" de maxim 150 de kg si ma duc sa-mi "rup" gatul. Sau cum mai zic unii ..sa "ma-nvelesc cu ea".. Vreau 800-1200 de km pe zi , dintre care poate vreo 200 pe macadam ? OK ,prin macadam putem intelege si muuuulte din drumurile romanesti declarate asfaltate...pai n-am de ales .... Vreau lant sau cardan ? Sea cat de cat comfortabila sau scandura ? Fiabilitate sau sa stau sa mesteresc la ea ?... Si tot luandu-le prin eliminare..ramane 1200 GS ADV.(urata mai e !) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hosszu Toll Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Ma bag si eu in seama si ca sa nu starnesc o discutie BMW vs KTM spun asa,daca vrei sa faci o aventura adevaratae de preferat 1200 GSA in loc de GS,si in legatura cu SUV-urile daca lumea din RO cumpara SUV din cauza drumurilor naspa si drumuri mai greu accesibile in loc de Q7,X5,X6,Cayenne,Touareg si inca o gramada,iarasi o optiune mai buna ar fi un Defender sa fim realisti cat de des vedeti voi un X6 sau altceva din modelele enumerate plin de noroi,de obicei nu au un gram de praf,daca se duc dintr-un oras in altul deja sunt bagate la spalatorie.,de ce nu se inghesuie lumea la Defender va zic eu pt ca arata ca un ARO si lumea crede ca e un jeg de 20 de ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 [...]Apreciez explicatia tehnica, dar prefer sa ma bazeze pe experienta. Si pana la urma explicatia respectiva spune doar ca nu te poti da tare in curbe cu 21. De asta iti iei GS? Spor well... DA! eu unul am luat GS-ul inclusiv ca sa ma dau tare pe curbe. nu ingrozitor de tare insa tare. si-s fericit ca poate sa tina pasul in orice conditii cu orice sport-turing sau chiar SS. si da, l-am mai luat si pentru capacitatile sale de offroad. n-am zis enduro ci doar offroad. de altfel baiatul ala de pe ADV in afara faptului ca a spus ca nu te poti da tare pe curbe cu 21'' a mai spus o chestie la fel de importanta: motocicleta asta e pur si simplu prea mare/grea ca sa merite sa-i pui un 21 pe fata si sa te apuci de coclau serios. din pacate chiar asa stau lucrurile fie ca vrem noi fie ca nu. acu' oameni suntem, fiecare are o viziune putin diferita, inclinata spre una sau alta dintre extreme. realitatea insa ramane aceeasi. have fun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Misto postul lui Warthog care spune de ce 21 e useless pe un GS :"A 21" wheel does NOT want to lean over in a turn at anything above 30mph. In fact, it has a nasty habit of wanting to stand up, which makes things wonky in the turns." Subscriu Cu Transalpul am observat acest lucru, si intr-adevar e foarte deranjant Dar la excursia din martie a.c., cand am avut placerea sa fiu impreuna cu uzunu (care e "de-al vostru", doar ca are 1150, nu 1200) am aplicat stilul lui de pilotaj, cu bazinul mutat pe interiorul curbei, ca la GP E foarte caraghios, dar in acelasi timp extrem de eficient Am atacat curbele "like never before" Mesaj completat Ce nu mai inteleg: daca tot zici din start ca nu iti permiti una, de ce esti intrigat? Ai zis ca majoritatea enduro/touring au roata de 21"... in afara de KTM si F800GS, mai zi-ne si noua una (dar care se fabrica acum); eu m-am uitat in catalogul 2009 si nu am vazut... Sunt pur si simplu intrigat, asta e tot, fara conotatii de niciun fel. Ma macina de mult intrebarea asta iar treaba cu "catalogul 2009" e superflua in cazul meu, din moment ce... nu-mi permit Intrebarea era pur tehnica Eu am presupus ca posesorii/utilizatorii unei motociclete atat de valoroase nu vor fi deranjati de asemenea intrebari. M-am inselat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 Sunt pur si simplu intrigat, asta e tot, fara conotatii de niciun fel. Ma macina de mult intrebarea asta iar treaba cu "catalogul 2009" e superflua in cazul meu, din moment ce... nu-mi permit Intrebarea era pur tehnica Eu am presupus ca posesorii/utilizatorii unei motociclete atat de valoroase nu vor fi deranjati de asemenea intrebari. M-am inselat? Presupunand ca mie mi-ai adresat intrebarea din final, iti raspund: Nu te-am intrebat cu rautate/superioritate, momentan nu sunt posesor si inca nu-mi permit nici eu 1200GS. M-a surprins "intrigarea" ta dar mai ales acel "majoritatea"... si cand am zis de catalogul 2009, l-am ales pe cel din zilele noastre, pur si simplu... cu ocazia asta am vrut si sa evidentiez ca nici macar cei care ofereau in trecut nu o mai fac (ex Transalp)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 10, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2009 sunt curios cam cati posesori de GSA ar baga jucaria in ENDURO ADEVARAT un singur exemplu capacul de aluminiu care protejeaza cilindrul costa 125 EURO cam cati km ar merge fara sa culce undeva motorul merita sa umpu contul BMW cu banii dati pe piese? vrei frate enduro, coclau etc iei capra si o indoi fara griji deci care ai banuuuu pe tine pune roata de 21 si rupe.o prin paduri dupa care sa te vad daca mai ai tupeu sa o arzi spre casa cu 210 la ora Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 un singur exemplucapacul de aluminiu care protejeaza cilindrul costa 125 EURO Da' si tu acuma imediat cum ai o zgarietura pe el te duci sa-l schimbi. Ala nu se schimba pana nu-i gaurit sau nu mai sta bine pe garnitura. Ar trebui sa le vezi pe ale mele. Si sunt si powdercoated. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Noiembrie 10, 2009 Share Postat Noiembrie 10, 2009 (editat) SubscriuCu Transalpul am observat acest lucru, si intr-adevar e foarte deranjant Dar la excursia din martie a.c., cand am avut placerea sa fiu impreuna cu uzunu (care e "de-al vostru", doar ca are 1150, nu 1200) am aplicat stilul lui de pilotaj, cu bazinul mutat pe interiorul curbei, ca la GP E foarte caraghios, dar in acelasi timp extrem de eficient Am atacat curbele "like never before" Eu fac treaba asta ori cand merg foarte agresiv, ori cand aderenta e scazuta. Scotand bazinul si genunchiul afara muti centrul de greutate, iar motocicleta sta mai dreapta, deci ai mai multa aderenta de impartit intre tractiune si aplecare. Si, btw, e 1100, nu 1150 Despre roata de 21... am avut-o pe DR. Radeam scarite fara stres si fara instabilitate la aplecari mari. Pe GS n-am simtit mari diferente cu 19, nici macar in off-road. Poate si din cauza suspensiei excelente, dar care nu transmite niciun fel de feedback. Editat Noiembrie 10, 2009 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 referitor la valentele enduro ale GS-ului : o poza de asta vara din Baragan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Noiembrie 11, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 11, 2009 referitor la valentele enduro ale GS-ului : o poza de asta vara din Baragan tare asa arata si motorul meu dupa ce vin intr.o zi cu ploaie de acasa pe centura pana la job e plin de jeg de la camioane si santierele de pe centura so problema e, ca in caz de cazatura, bagi o groaza de bani sa.l aranjezi la loc DAR SA NU UITAM BANII, SUNT FACUTI SA CIRCULE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Citeam pe un alt topic cum ca un 12GS sau GSA ar consuma pana 200-300ml ulei la 1000km. Chiar asa este? Sau doar a exagerat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Citeam pe un alt topic cum ca un 12GS sau GSA ar consuma pana 200-300ml ulei la 1000km. Chiar asa este? Sau doar a exagerat? depimde cum ii faci rodajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 depimde cum ii faci rodajul Cred ca orice mobra cu motor busit o ia pe ulei...ma intereseaza daca in conditii normale de rodaj si utilizare se pot atinge valorile mentionate. Cat ulei consuma un 12GS...hai sa-i spunem cu rodajul bine facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.