ivan pedala Postat Ianuarie 22, 2010 Share Postat Ianuarie 22, 2010 (editat) De mult timp imi zburda prin minte sa deschid un astfel de topic, unde fiecare sa-si posteze ideile, inovatiile, simple sau majore, modificari aduse motocicletelor din dotare, pieselor si componentelor acestora, echipamentului, accesoriilor...etc...etc. La mine totul a pornit cu zeci de ani in urma cind imi doream sa am un anumit lucru, dar din diverse motive nu mi-l puteam permite (si aici ma refer la lucruri pe care in vremea comunismului majoritatea doar le visam sau le admiram in reviste aduse pe sub mina din occidentul extrem de indepartat pentru noi, chiar daca asta insemna doar R.P.Ungara sau R.D.Germana), improvizind incit rezultatul obtinut sa imi linisteasca sufletul sec de ura. Asa am ajuns sa-mi confectionez singur o bicicleta "de curse" modificind o bicicleta Ukraina, noua-nouta...care dupa citeva zile de la achizitionarea dintr-un magazin cooperatist (magazin care impunea pe linga pretul afisat si o dijma de produse, adica oua, carne, miere...etc.) sa arate si sa functioneze (si in ziua de azi!) ca si o bicicleta tip "cursiera" care greu ajungea in miinile noastre... A urmat modificarea motocicletei proaspat cumparate, un CZ 250 Sport, care dupa circa un an arata a motocicleta mai occidentala, modificarile aduse fiind facute cu scule empirice, bani putini si munca multa. Apoi, ani la rind am modificat zeci de motociclete, motoare, echipamente si apoi am inceput sa inlocuiesc componente greu de gasit in comert cu altele fabricate sau adaptate de mine. Azi, cine aude ca dintr-un motor de 250 am facut cu investitie minima de doar max. 200 lei in 1985, un motor de 350 (mai exact ~330 cm.cubi) poate zice ca-s basme... Am redobindit anul trecut acel motor si sper ca in scurt timp sa-l scot la plimbare, fiindca in proportie de 80% l-am refacut. A urmat euforia BMW, adica dupa multi ani de vise, am reusit cu mare greutate sa-mi cumpar BMW-ul mult visat, de fapt o motocicleta second hand, ca oricare alta, cu hibe ascunse si cu poticneli inerente pentru o motocicleta de peste 10 ani. Normal ca nu am lasat-o sa stea si nici pe cei de la Auto-Bavaria nu i-am pricopsit, gasind modalitati de a adapta sau de a inlocui diverse componente care de batrinete au picat, cu altele indigene. E drept ca experienta anilor trecuti si lipsa banilor mi-a dat idei multe, asa ca pina in prezent am reusit sa economisesc destui bani (pe care si-asa nu-i aveam!) iar motocicleta sa mearga destul de bine si azi, in ciuda multelor piese de nationalitate "olteneasca" adaptate si puse pe ea. Multe din modificari si imbunatatiri le-am postat deja la rubrica motoarelor de enduro, BMW F650, cu poze si detalii despre realizare. Pun si citeva link-uri, cu ceva poze cu caprele mele, dar cine are timp si chef sa caute va gasi pe-acolo multe poze si detalii despre cele adaptate sau inlocuite: /index.php?...t&p=1775993 /index.php?...t&p=1739878 /index.php?...6336&st=470 /index.php?...25458&st=40 In functie de mersul acestui nou topic, voi reveni la solicitari cu detalii pe care nu le-am mai postat si eventual cu poze. Ca initiator al topicului cer decenta si bun-simt! Editat Ianuarie 24, 2010 de monsteristu' asa cum ati dorit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zudiac Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 genial... felicitari... made in oltenia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Ianuarie 23, 2010 Share Postat Ianuarie 23, 2010 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thorald Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 in sfarsit topicul asta, multumim! dincolo de mestereli care necesita multa indemanare si intelegere mecanica si tehnica, sunt sigur ca fiecare are cateva smecherii ieftine pe care le foloseste la mobra. una e sa zici ca ai economisit bani ca ti-ai facut din foaie de aluminiu sau inox niste cutii laterale (care ti-au luat si mult timp si pe care nu el poate face oricine usor), alta e sa fie chiar solutii alternative ieftine la lucurile scumpe de la magazinele moto si de la service-uri. pana la urma nu toata lumea e talentata la mecanica, dar principiul brainstormingului spune ca oamenii care nu se pricep vin cu solutii mai ingenioase. daca ajuta si nu contribuie la scaderea sigurantei motorului sau a motociclistului ele sunt foarte in regula, si de multe ori sunt mult mai eficiente per leu/euro/dolar cheltuit decat ceva cu stampila. si ca sa incep si ontopicul - nu mai stiu unde am vazut-o, da e o super idee de alternativa la imbracaminte electrica husa incalzita la 12v pt masina. se poate adapta ca un maiou, cu bretele, si costa intre 25 si 50 lei, nu 150-200 E/$ cat o vesta de la o firma de renume (fara sa pui la socoteala controlerul). in fond e tot o rezistenta electrica invelita intr-o carpa - in loc de un cadru scump pentru cufere laterale se poate adapta usor cadre pentru gentile de bicileta p.s in topicu asta se accepta si idei "inspirate" de pe threadurile de touring minimalist de pe advrider? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan! Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 nu are sens daca vorbesti din auzite revin mai tarziu cu lumini de avarie DIY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ush Postat Ianuarie 25, 2010 Share Postat Ianuarie 25, 2010 Foarte buna idee de topic... Eu unul o sa ma apuc de modificat luminile la motorul meu, modificare constand in inlocuirea lor cu faruri de dacia 1310 si adaptarea acestora pt becuri H4. Dar inca sunt in faza de documentatie. Hai cu alte idei simple pe bani putini. Mesaj completat UP! Nu ne mai incanta nimeni cu idei din capitolul acesta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 In loc de ulei dedicat moto care este scump ulei auto . Cel pentru motor Diesel merge foarte bine la motorul pe benzina . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Stiam ca uleiul pentru benzina e aditivat pentru cazul cand se contamineaza cu benzina iar cel de diesel nu e,totusi pe bidonul de Aral 15W40 scrie "pentru autoturisme" fara alte amanunte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 21, 2010 Share Postat Februarie 21, 2010 in sfarsit topicul asta, multumim! dincolo de mestereli care necesita multa indemanare si intelegere mecanica si tehnica, sunt sigur ca fiecare are cateva smecherii ieftine pe care le foloseste la mobra. una e sa zici ca ai economisit bani ca ti-ai facut din foaie de aluminiu sau inox niste cutii laterale (care ti-au luat si mult timp si pe care nu el poate face oricine usor), alta e sa fie chiar solutii alternative ieftine la lucurile scumpe de la magazinele moto si de la service-uri. pana la urma nu toata lumea e talentata la mecanica, dar principiul brainstormingului spune ca oamenii care nu se pricep vin cu solutii mai ingenioase. daca ajuta si nu contribuie la scaderea sigurantei motorului sau a motociclistului ele sunt foarte in regula, si de multe ori sunt mult mai eficiente per leu/euro/dolar cheltuit decat ceva cu stampila. si ca sa incep si ontopicul - nu mai stiu unde am vazut-o, da e o super idee de alternativa la imbracaminte electrica husa incalzita la 12v pt masina. se poate adapta ca un maiou, cu bretele, si costa intre 25 si 50 lei, nu 150-200 E/$ cat o vesta de la o firma de renume (fara sa pui la socoteala controlerul). in fond e tot o rezistenta electrica invelita intr-o carpa - in loc de un cadru scump pentru cufere laterale se poate adapta usor cadre pentru gentile de bicileta p.s in topicu asta se accepta si idei "inspirate" de pe threadurile de touring minimalist de pe advrider? unde gasesc cadre pentru gentile de bicicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Februarie 21, 2010 Share Postat Februarie 21, 2010 Stiam ca uleiul pentru benzina e aditivat pentru cazul cand se contamineaza cu benzina iar cel de diesel nu e,totusi pe bidonul de Aral 15W40 scrie "pentru autoturisme" fara alte amanunte. Discutia asta despre uleiuri e interminabila dar am vrut sa spun ca atunci cind nu stai bine cu banii si trebuie sa schimbi uleiul poti sa o faci dupa cum scrie mai sus . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 in sfarsit topicul asta, multumim! dincolo de mestereli care necesita multa indemanare si intelegere mecanica si tehnica, sunt sigur ca fiecare are cateva smecherii ieftine pe care le foloseste la mobra. una e sa zici ca ai economisit bani ca ti-ai facut din foaie de aluminiu sau inox niste cutii laterale (care ti-au luat si mult timp si pe care nu el poate face oricine usor), alta e sa fie chiar solutii alternative ieftine la lucurile scumpe de la magazinele moto si de la service-uri. pana la urma nu toata lumea e talentata la mecanica, dar principiul brainstormingului spune ca oamenii care nu se pricep vin cu solutii mai ingenioase. daca ajuta si nu contribuie la scaderea sigurantei motorului sau a motociclistului ele sunt foarte in regula, si de multe ori sunt mult mai eficiente per leu/euro/dolar cheltuit decat ceva cu stampila. : http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=148&s=1 citind topicul "intretinere lant" unde lumea se chinuia sa monteza robinete vacumatice in sensul imitarii ungatorului automat de lant, m-am incapatanat sa montez o elecro-supapa. Asta pentru ca, nestiind cum functioneaza un robinet vacuumatic, m-am gandit ca "se consuma" o parte din vacumul necesar pompei de benzina... defapt problema robinetului este ca tot mai picura ulei in garaj peste noapte. La dezmembrari am avut ghinion cu prima elestrovalva, dar m-am documentat, a 2-a zi m-am dus inopoi si baiatii mi-au dat alta in schimb, alta supapa pe care stiam cum sa o probez ca sa vad daca functioneaza Ideea este ca lantul este uns cu o investitie de 60 lei (50 supapa+10lei maruntisuri) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 Cruise control cu un o-ring: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 unde gasesc cadre pentru gentile de bicicleta? Deci?? Chiar ma intereseaza asa ceva mai ieftin, intentionez sa imi iau genti textile si suportul ala le-ar tine numai ca sa nu imi ajunga la roata sau pe toba. Deci, unde gasesc suporti de bagaje pentru bicicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 (editat) La magazinele cu accesorii de biciclete sau de pe net . Sau de la salonul de biciclete si accesorii . Editat Februarie 22, 2010 de remu1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Joon Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 /index.php?showtopic=486651 cu numa' 100 ron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 Aveam un colt al parbrizului rupt,lipsea o bucata buna,am reconstruit bucata cu niste chit pentru barele de protectie din plastic,urmeaza finisarea cu smirghel si vopsirea,cred ca fac ambele colturi negru mat nitel pierdut cu sprayul. Am depus chitul inaintea demontarii ca sa am un suport,am pus folie de plastic (punga) ca sa nu faca priza cu bordul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Februarie 28, 2010 Share Postat Februarie 28, 2010 Discutia asta despre uleiuri e interminabila dar am vrut sa spun ca atunci cind nu stai bine cu banii si trebuie sa schimbi uleiul poti sa o faci dupa cum scrie mai sus . Hmm... si zici ca i-ai zice asta cuiva care-ti cumpara mobra? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 1, 2010 Share Postat Martie 1, 2010 Eu unul o sa ma apuc de modificat luminile la motorul meu, modificare constand in inlocuirea lor cu faruri de dacia 1310 si adaptarea acestora pt becuri H4. Dar inca sunt in faza de documentatie. Pe TenereClub.ro sunt doua topicuri foarte bune si bine documentate despre ce vrei tu sa faci: http://www.tenereclub.ro/index.php?p=materiale&m_id=101 http://www.tenereclub.ro/index.php?p=materiale&m_id=118 In loc de ulei dedicat moto care este scump ulei auto . Cel pentru motor Diesel merge foarte bine la motorul pe benzina . Auto, nu pun din principiu. Nu ma pricep atat de bine la uleiuri si pana nu sunt sigur pe mine, nu bag. Dar exista ulei universal. Este semisintetic de obicei si cel mai raspandit este Esso-ul la bidon rosu (15w40 sau 15w50, nu mai stiu sigur). Este de vanzare in toate magazinele auto (chiar am facut de multe ori testul asta si rar gasesc unul unde sa nu fie). Nu stiu daca este ok ca ulei pe care sa il folositi in permanenta mai ales ca uleiurile moto chiar au ajuns sa aiba preturi rezonabile, dar, daca vreodata veti fi in criza de timp si bani si in celalalt capat al tarii unde vor unii sa va dea numai Motul cu 60 de ron litrul, cumparati-va cu aceeasi bani 4 litri de Esso. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thorald Postat Martie 10, 2010 Share Postat Martie 10, 2010 Deci?? Chiar ma intereseaza asa ceva mai ieftin, intentionez sa imi iau genti textile si suportul ala le-ar tine numai ca sa nu imi ajunga la roata sau pe toba. Deci, unde gasesc suporti de bagaje pentru bicicleta? scuze de intarziere, uitasem sa ma si abonez la topic da, la magazinele de biciclete, dar am vazut si in auchan vara/toamna trecuta si o data am vazut si intr-un tcm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 18, 2010 Autor Share Postat Mai 18, 2010 Azi m-am impiedicat de o bucata de teava de PVC pentru instalatii sanitare si, cum planuisem mai inainte, i-am pus gind rau si am taiat-o! Uite ce a iesit! Imi mai trebuiesc doua coliere metalice si protectia de praf si musculite a jambelor la capra mea este asigurata! Costuri, normal...minime, ca doar este criza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Hai sa vorbim (mai mult voi ) , de relee de pornire , incarcare si de ce-or mai fi , compatibilitati moto - auto , sau invers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 18, 2010 Share Postat Mai 18, 2010 Autoturismele nu au releu de pornire ca cel moto iar releul de incarcare auto nu se potriveste la moto decat cu cateva exceptii (bmw-uri boxer, Rf-uri, XJ-uri si care or mai fi) . Releele de far si cele de semnalizare se pot adapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 18, 2010 Autor Share Postat Mai 18, 2010 Si releele de pornire se pot adapta de la diferite modele de scutere, principiul si valorile fiind apropiate. Releele de incarcare insa is mai greu de adpatat si necesita cunostinte vaste intr-ale electricii si electronicii! Dar nimic nu este imposibil! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Mai 19, 2010 Share Postat Mai 19, 2010 Si asta a fost toata discutia despre relee ??? Profunda rau. Ca sa ramin in spiritul topicului , de la alte motoare , cum se potrivesc diverse relee ? La socialiste se puneau relee de Dacie , de exemplu. La japoneze s-au facut experimente de genul ? Mentionez ca nu am nevoie pt. mine , inca merge Motorasul meu , vorbeam ca idee si ca sa mai animez discutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 19, 2010 Autor Share Postat Mai 19, 2010 Releele de Dacia nu puteau fi adaptate decit la motocicletele care aveau instalatia pe 12V, ca Jawa 350TS, CZ 350 Sport sau citeva modele asemanatoare. In rest nu se potriveau fiindca acum vreo 25-30 ani in urma nu prea gaseai motociclete decit cu instalatii pe 6V. In acest din urma caz foloseam relee de Trabant sau Wartburg. Ca sa potrivesti diverse relee trebuie sa verifici numarul de intrari si iesiri in si din releu, tensiunea si amperajul generatorului,...si multe alte "potriviri" sau posibilitati de a le adapta. Nu se pot da exemple concrete, totul se face la fata locului avind piesa defecta in fata. La japoneze am adaptat cu succes relee de scuter din dezmembrari, aduse din occident. Sint multe modele care se potrivesc, dar asta nu inseamna ca incep acum sa exemplific deschizind o lista! Am gasit chiar si pentru bavareza mea un releu care s-ar potrivi, releu luat de pe un scuter. Asadar, posibilitati si variante exista! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.