Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Ai dreptate, nu sa discutat de Jupiter Monocilindru.

Sunt ochi si urechi.

Banuiesc ca are 1 cilindru in V.

 

:funny: nu, nu in V, e boxer!

 

Acum, revenind la oi serioase, problema pare a fi de la ruptorul mecanic: era distrus filetul de pe ruptor corespunzator surubului de stringere al reglajului deschiderii platinei - iar daca ala nu sta fix nici avansul nu poate fi corect (trebe precizat ca imediat dupa reglajul avansului la ambii cilindrii au mers amindoi, apoi, usor usor, in citeva secunde cilindrul sting a ramas fara explozie)

Verdictul final o sa fie cind pun alt ruptor

 

Multumesc tuturor pentru idei

 

@burg_man: bobinele sint cele originale pe 6V cu aprindere electronica de la Gotronic (cu led rosu) si scinteiaza de mama-mama (inclusiv la cilindrul care nu merge - cu bujia scoasa da scinteie la deschiderea contactului ruprtorului)

 

@lolo_id: daca la la jupiterul asta trebuie sa umblu in motor, o sa merg cu loganul pe doo roti si zic ca am japoneza... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hristos a Inviat!

la cine as putea gasi un dinam de ij planeta 2 pe 6v ,sa fie cat de cat nou (rebobinat) cu tot cu carbuni ?

vreau sa il schimb pentruca nu imi incarca bateria ! problema poate sa fie din alta parte?

Editat de emster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nou n-o sa gasesti, rebobinat nici atat. S-ar putea sa am eu ( SH ) dar trebuie, mai intai, sa verific.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hristos a Inviat!

la cine as putea gasi un dinam de ij planeta 2 pe 6v ,sa fie cat de cat nou (rebobinat) cu tot cu carbuni ?

vreau sa il schimb pentruca nu imi incarca bateria ! problema poate sa fie din alta parte?

poate fi:

releu prost reglat sau cu pastilele compromise

Colector neconcentric

Carbuin care nu culiseaz bine sau au arcul prea moale

joc in rulmentii de la ambielaj - combinat cu cele de mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, ca sa nu deschis alt topic:

 

Ce dimensiune are farul de Ij Jupiter 3 intre prinderile de la far?

Nu mai am farul original si nu stiu dimensiunile sa caut altul (trebuie sa pun un far compatibil ca dimensiuni, dar simplu, fara vitezometru, contact, etc)

 

Mersic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, ca sa nu deschis alt topic:

 

Ce dimensiune are farul de Ij Jupiter 3 intre prinderile de la far?

Nu mai am farul original si nu stiu dimensiunile sa caut altul (trebuie sa pun un far compatibil ca dimensiuni, dar simplu, fara vitezometru, contact, etc)

 

Mersic

16,5 cm ( masurat pe far)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oamenilor priceputi in ale IJ-ului AJUTOR

pentru ca se apropie ziua mea si vreau sa imi fac cadou o plimbare cu ivanul meu, muncesc din greu la el insa nu reusesc sa pornesc afurisitul ala de motor. astazi am lucrat la el de la 12 pana acum si tot nu am reusit sa il pornesc. benzineste scanteieste dar nu porneste mai da el cate un rateu dupa ce sunt ud de transpiratie dar atat. cu mentiunea ca ambielajele sunt reconditionate si nu au pic de joc, pistoane noi, cilindri alezati, secmenti noi, aprindere pe 6V de la go..ic nu reusesc sa il pornesc cred k problema este de la reglajul aprinderiipe pt care am cumparat ceas comparator, am dar o caruta de bani la un nene cu strung sa imi faca suport pt el, am pierdut doua zile studiind si incercand sa reglez aprinderea dar degeaba. si uite asa ma declar INVINS DE FIERATANIOE si caut pe cineva in jurul brasovului care este dispus ca in contul cadoului de ziua mea si bineinteles cu cinstea cuvenita din partea mea sa imi porneasca si regleze inma lui ivan. deci daca sunt cunoscatori dovediti in ale chirurgiei lui J3 astept un semn la 0765435870 sau pe pm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci.

Scoţi bujia, pui o şurubelniţă în capul pistonului. Vezi când urcă maxim faci un semn pe ea.
Mai faci un semn la 3 mm, din ochi, mai sus de primul .

La fel pt celălalt cilindru.

 

Pui bujiile în fişe şi le pui pe chiulase să le poţi vedea din partea stângă.

 

Tragi un fir direct din borna de + dacă ai , baterie de 6, deşi jupi 3 parcă e pe magneto şi ar trebui să genereze scânteie cînd învîrte, ca voshodul. Şi firul de + alimentezi ambele bobine.

reglezi platinile în aşa fel încât cînd urcă şurubelniţa la primul semn să scânteieze bujia.

 

Pui bujiile înapoi.

 

Îneci carburatorul, să curgă pe jos, mult nu te calici, tragi şocul în sus (cred că ai k6x), dai zece pedale fără plus de la baterie, apoi pui borna la baterie şi ar treb ui la prima pedală să brum bum...

 

restul e instalaţie electrică.



A, şi atenţie MARE la jupi, la aerul fals. Să ai garnituri bune între carburator-flanşa Y - cilindri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare Paulica, auzi la el...sa curga pe jos...cat? cateva galeti? ca poate asa face bum-ul ala de care pomenesti. la ce sa puna surubelnita? ca doar are comparator e mult mai precis nu?

 

deschiderea la platine 0,4... la bujii deschiderea idéntica 0,4, atentie....avansul la jupiter 3 cat si 4 e de maxim 2,8 cu un 2,5 e suficient, cu cat pui avansul mai mare cu atat ai sanse sa se inverseze sensul de rotatie al motorului in mers sau atunci cand al pornesti.

 

si nu trebuie sa dai sute de pedale pt amorsare, cu 2...3 pedale e ok.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni aia am facut am reglat platinile cu lera de 05 am zis sa fie putin mai mare cu avansul am facut in felur urmator am gasit PMS dupa care cu ajutorul comp[aratorului am dat 2,5 ture de comparator inapoi si am incercat ca in acel punct saa deschida platina dar dracu sa o ia ca tot nu merge cat tine de pedale am dat de am slabit 1 kg si fara baterie si cu baterie si tot nu vrea am incercat si varianta spusa de un prieten am bagar benzina cu seringa in galeria y ca sa ajunga mai repede in cilindri dar degeama iar la garnituri sigur nu trage aer fals k cea de la galeria de admisie e din pluta data cu veselina iar cand am vrut sa o dau jos ziceai k s-a lipit cu pozipol acolo. DECI??? chiar am ramas fara idei si nu mai am nici rabdare tocmai deaia caut pe cineva priceput in ale jupiterului 3

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oamenilor priceputi in ale IJ-ului AJUTOR

pentru ca se apropie ziua mea si vreau sa imi fac cadou o plimbare cu ivanul meu, muncesc din greu la el insa nu reusesc sa pornesc afurisitul ala de motor. astazi am lucrat la el de la 12 pana acum si tot nu am reusit sa il pornesc. benzineste scanteieste dar nu porneste mai da el cate un rateu dupa ce sunt ud de transpiratie dar atat. cu mentiunea ca ambielajele sunt reconditionate si nu au pic de joc, pistoane noi, cilindri alezati, secmenti noi, aprindere pe 6V de la go..ic nu reusesc sa il pornesc cred k problema este de la reglajul aprinderiipe pt care am cumparat ceas comparator, am dar o caruta de bani la un nene cu strung sa imi faca suport pt el, am pierdut doua zile studiind si incercand sa reglez aprinderea dar degeaba. si uite asa ma declar INVINS DE FIERATANIOE si caut pe cineva in jurul brasovului care este dispus ca in contul cadoului de ziua mea si bineinteles cu cinstea cuvenita din partea mea sa imi porneasca si regleze inma lui ivan. deci daca sunt cunoscatori dovediti in ale chirurgiei lui J3 astept un semn la 0765435870 sau pe pm.

 

Incearca la fiecare cilindru sa lasi 3,00 3,2 3,5 mm inainte de PMS ( distantele difera in functie de uzura motorului si de etansarea garniturilor ). Platina trebuie sa fie deschisa 0,4 iar la bujie trebuie sa ai 0,7 mm distanta.
Daca ai instalatia pe 6 volti ar trebui sa te gandesti ce cifra termica ar trebui sa aiba bujia ( iti recomand SINTEROM 14 N 15 ). Mare grija la uzura platoului cu platina ! Dupa ce ai reusit sa dai de cap avansului .... ar trebui sa dai 2-3 pedale "in gol" ( fara contact ), dupa ce inunzi carburatorul ... si ar trebui sa porneasca. MotoComuniste nu s-o pricepe el prea bine la fiare de-astea in 2 cilindrii, 2T insa ti-a atras atentia asupra etanseitatii garniturilor. A zis bine. 2,5 mm inainte de PMS la un "frate" cilindru de 175 cc e prea mic ( la IJ monocilindru, de 350 cc, distanta, inainte de PMS e de 2,2 deci nu ai cum sa ai 2,5 mm inainte de PMS ).
Succes !
PS : La multi ani !
Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca avansul e 3,5 la bicilindrica in speta la jupiterul 3 de care e vorba?.

cum ai ajuns tu la concluzia ca grosimea garniturilor modifica avansul? oare se modifica cursa pistonului in functie de grosimea garniturii si avansul trebuie ajustat? poate ai vrut sa zici ca iti modifica volumul camerei de arderé, deschiderea si inchiderea ferestrelor de admisie si evacuare, dar nare nicio treaba cu cursa pistonului.

 

tind sa cred ca tu nu-ti cunosti motorul tau in amanunt si dai sfaturi dea dreptul aberante la motoare pe langa care doar ai trecut....de Paulica ce sa mai zic...daca EL crede ca Ijul 3 e pe magnetou e clar ca n-a pus mana niciodata pe vreunul....nici macar sa-l strice dapai sa-l repare.

 

ia uite ce spune cartea Ijului, iti da un avans de 2,4...2,8 si o deschidere la platina intre 0,4....si 0,6 dar cu cat e mai mica distanta si platina sta cat mai putin deschisa cu atat ai o scanteie mai buna si nu incinge bobina,

 

pune la 0,6 de proba, mergi cativa km si pune mana pe bobina de inductie vezi cum e calda...rece?

 

in ceea ce priveste deschiderea electrozilor la bujii e o varianta de verificare a intensitatii scanteii fara aparate de masura si control...la mina...Ruseasca, dea dreptul criminala, sau cum vrei tu sa-i zici dar de fiecare data da rezultate cel putin la mine a dat 100%. si n-a omorit pe nimeni pina acum.

e de discutat mult pe tema asta.

 

 

post-15361-0-50991900-1400043371_thumb.jpg

post-15361-0-16458700-1400043389_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupunand ca postul de mai sus mi-e adresat te invit sa citesti de cateva ori ce-am scris despre garnituri.

 

PS : oricine poate scrie/citi o carte. Cred ca n-ai uitat ca IJ-ul nu e nemtesc si e facut sa lucreze cu jocuri mari mai peste tot prin motor....



Ei bine că te pricepi tu să repeţi ce am zis eu, văd.

 

Iar ai inceput de sfarsit ?

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oamenilor cum am scris si mai devreme am cerut ajutorul unuor persoane din apropierea brasovului dovedite in ale ij-ului nu am instigat la scandal sau dezbateri asupra anumitor pasaje din nu stiu ce carti. nu ma ajuta cu nimic daca dumneavoastra va contraziciti pe chestii pe care eu le stiu deja sau pe care le aflu din teorie, eu cu teortia stau bine practica ma omoara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in ale ij-ului nu am instigat la scandal sau dezbateri contraziciti pe chestii pe care eu le stiu deja sau pe care le aflu din teorie,

@Cornele, aceste discutii, sunt folositoare ptr cei ce le incurca.Nu e posibil sa zici ca" Jup 3 dupa cite stie omu' e pe magnetou si iei un + de la borna si pui pe bobina,,,,,, etc". se stie ca la un magnetou nu exista +, si multe alte prostii.

In Brasov exista userul @xt master, cauta-l si ia legatura cu el, are si el Jup 3.

/index.php?/user/14352-xt-master/

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oamenilor priceputi in ale IJ-ului AJUTOR

pentru ca se apropie ziua mea si vreau sa imi fac cadou o plimbare cu ivanul meu, muncesc din greu la el insa nu reusesc sa pornesc afurisitul ala de motor. astazi am lucrat la el de la 12 pana acum si tot nu am reusit sa il pornesc. benzineste scanteieste dar nu porneste mai da el cate un rateu dupa ce sunt ud de transpiratie dar atat. cu mentiunea ca ambielajele sunt reconditionate si nu au pic de joc, pistoane noi, cilindri alezati, secmenti noi, aprindere pe 6V de la go..ic nu reusesc sa il pornesc cred k problema este de la reglajul aprinderiipe pt care am cumparat ceas comparator, am dar o caruta de bani la un nene cu strung sa imi faca suport pt el, am pierdut doua zile studiind si incercand sa reglez aprinderea dar degeaba. si uite asa ma declar INVINS DE FIERATANIOE si caut pe cineva in jurul brasovului care este dispus ca in contul cadoului de ziua mea si bineinteles cu cinstea cuvenita din partea mea sa imi porneasca si regleze inma lui ivan. deci daca sunt cunoscatori dovediti in ale chirurgiei lui J3 astept un semn la 0765435870 sau pe pm.

Aceeasi problema o am si eu, dar doar la un cilindru :stuck:

Jumatatea dreapta fuge de rupe, jumatatea stinga nici ca vrea (bujii noi, si Sinterom si Bosch, platou nou, garnituri noi la ambele capete ale galeriei de admisie, aprindere electronica, avans reglat, etc)

Ar fi de precizat ca are explozie din cind in cind, total aleator

 

@cornelilinca84: verifica sa nu ai joc lateral al ruptorului. Asa am eu la ruptorul nou, te doare mintea cind vezi cum joaca saracul (platoul mare, cel pentru cilindrul drept), ce pretentii sa mai ai la reglajul deschiderii platinei... in final am reusit sa reglez (prind, nimeresc, si alte cuvinte mai potrivite) un avans de 2.45 la stingul si 2.65 la dreptul...

- Inteleg ca la tine nu merge nici-un cilindru?

- carburatorul lucreaza? dupa n'spe pedale gasesti benzina in cilindrii?

- aprinderea lucreaza? cu bujiile scoase (sau alte bujii) si sprijinite pe chiulase, ai scinteie in mod constant pe toata rotatia arborelui?

 

O alta chestiune interesanta (datorata probabil tot acelui joc?) este ca dupa efectuarea reglajului ca la carte, ruptorul nu se deschide la fel in cele doua sensuri de rotatie:

- rotit in sens invers de rotatie de la PMS (similar procedurii de reglaj, de altfel), contactul ruptorului se inchide la 2.45 mm (reglaj la 2,5)

- rotit mai mult in sens invers un nr oarecare de grade, apoi rotit in sensul normal de functionare al motorului pina la deschiderea contactului - rotit in continuare pina la PMS: contactul se deschisese la 3.2 mm!

Este normal sa se intimple asa ceva? Nu este ceva intimplator, ci cit se poate de repetabil...

 

PS: intrebare pentru avansati :) - exact la cilindru care nu lucreaza am gasit o reductie pe care este montata bujia, reductie care este mai lunga decit bujiile de le am eu (bujia veche din care am facut suportul pentru comparator este de asemenea clar mai lunga decit bujiile noi - ceea ce inseamna ca reductia este facuta pentru aceste bujii mai lungi). Sa afecteze aceasta cumva? Eclatorul bujiei este practic bagat intr-un cilindru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa fi mai explicit cu jocul lateral al ruptorului ?

dupa multe pedale am vazut ca am scanteie regulat iar bujiile sunt uscate da fapt mai uscate decat ma asteptam eu si plus k am scos filtrul de aer de la carburator si nu stiu dac este normal sa scoata gaze de amestec. cat tine de carburator eu am facut din vreo doua bucati unul complet model k36

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai scanteie buna si bujiile uscate inseamna ca nu trage benzina, ia pune niste benzina in cap la pistoane cu seringa 2-3 cm de fiecare piston, daca da sa porneasca inseamna ca ai probleme la carburator.

daca ar fi fost aprinderea de vina trebuia sa ai bujiile fleasca dupa atatea incercari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa fi mai explicit cu jocul lateral al ruptorului ?

dupa multe pedale am vazut ca am scanteie regulat iar bujiile sunt uscate da fapt mai uscate decat ma asteptam eu si plus k am scos filtrul de aer de la carburator si nu stiu dac este normal sa scoata gaze de amestec. cat tine de carburator eu am facut din vreo doua bucati unul complet model k36

Schimba carburatorul, k 36 nu e bun, mai ales ca zici ca l-ai facut din bucati.

pune unul reglat de pe alta moto ca sa poti face restul reglajelor pana iti cumperi unul nou, poate te ajuta chiar Paulica.

spor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cercii de sfat dar cu ce sa-l schimb ? facut din bucati mai exact am schimbar corpurile unde sew gaseste plutitoru intre ele deoarece la cel de il aveam pe moto era spart la plutitor

apropo daca e sa ma ajute cineva vineri pot lua motorul in prata si sa vin cu cineva pana in bucuresti poate ma juta careva din zona cu pornitu si reglatu motorului ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cercii de sfat dar cu ce sa-l schimb ? facut din bucati mai exact am schimbar corpurile unde sew gaseste plutitoru intre ele deoarece la cel de il aveam pe moto era spart la plutitor

apropo daca e sa ma ajute cineva vineri pot lua motorul in prata si sa vin cu cineva pana in bucuresti poate ma juta careva din zona cu pornitu si reglatu motorului ?

K36 e pt monocilindru, iti trebuie un K65 dar nu mai stiu ce litera, Tula, Voshod,Muravei, Dnepra folosesc tot K65 dar fiecare are are specificatie aparte: K65b, K65 C , K65 D (rusesc) etc. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K65D e pentru Jupiter.

 

Nu e posibil sa zici ca" Jup 3 dupa cite stie omu' e pe magnetou si iei un + de la borna si pui pe bobina,,,,,, etc". se stie ca la un magnetou nu exista +, si multe alte prostii.

 

Meseriaşule, ia vezi tu filmuleţul ăsta şi... poate-mi explici unele chestii. Că eşti meseriaş .
Io ştiu ce i-am zis omului şi de ce.

O fi pe lternator... o fi pe magneto... oare cu cablurile alea ce-o fi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nenea...

una e sa legi un motor pe direct sa ii dai curent doar la aprindere si alta e sa folosesti generatorul lui de curent fie el dinam magnetou sau alternator impreuna cu instalatia electrica a motocicletei

asa orice motor pe platina are scanteie daca ii dai plus la bobina si minus la masa sau platina

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa fi mai explicit cu jocul lateral al ruptorului ?

dupa multe pedale am vazut ca am scanteie regulat iar bujiile sunt uscate da fapt mai uscate decat ma asteptam eu si plus k am scos filtrul de aer de la carburator si nu stiu dac este normal sa scoata gaze de amestec. cat tine de carburator eu am facut din vreo doua bucati unul complet model k36

in mod normal dupa ce slabesti suruburile platoul ar trebui sa se roteasca un nr de grade in sens direct sau invers trigonometric. Si atit, ar trebui sa aiba un singur grad de libertate - platoul meu are doua grade de libertate, are si posibilitatea de a culisa radial la axa rotorului (practic poti sa-l misti stinga-dreapta, ceea ce ii da posibilitatea de a se roti in jurul unei axe oarecare diferita de axa rotorului)

Nu am verificat (inca), motivul pe care il banuiesc este ca ambutisarea din mijloc care intra in gaura din stator este mai mica la ruptoarele mai noi - o fi gaura la alternatoare mai mica decit gaura de la dinam? :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...