Jump to content

Ij (izh)


Guest moto_comuniste

Recommended Posts

pretul pt reparatia ambielajelor e bun, nu stiu dece ti se pare tie astronomic....eu acum cativa ani (7-8) plateam cam tot atat cat ai platit tu acum, daca omul e de meserie si stie sigur ce face....poti trece pe la el sa-i lasi o bere.

 

cu aprinderea electrónica iti urez succes. eu nu am avut pusa...nu pun si nici nu voi pune....sunt de moda veche si nu ma despart de aprinderea clásica cu platine...na...fiecare cu pitici lui.

 

sa intelegem ca boltul intra la fix pe bila dar e mic pt piston...si boltul care e ok pe piston e mare pt biela....nu?

dupa cum a spus si schumydan poti sa schimbi bucsa de pe biela si o poti ajusta cu ajutorul alezorului pe diametrul boltului care iti este bun pe pistoane.

spor.

pretu mi se pare astronomic deoarece in afara de a desface ambielajele, a schimba bilele din rulmenti, cu unele de la el e drept, a le imperechea si centra nu a trebuit sa faca altceva. pentru aceaste operatiuni care nu au durat mai mult de 45de min (timp ce decurge de cand a primit ambielajele si pana cand le-am primit inapoi), ma intreb daca trebuie sa imi construiasca vre-o bucsa sau chiar doua cat ma costa? ca sa nu mai zic k mi-a zis ca ma costa 200 de lei la inceput iar cab a trebuit sa le iau mi-a spus k 200 costa 1 deci 400 pt amandoua. dar ma rog a trecut banii sunt dati si punct.

cat tine de bolturi si pistoane este cam asa:

pe ambielajele reconditionate cota in biela unde vine boltul este fix 14 mm iar bolturile pe care le am pt ele au 13.9 spre 14mm

bolturile de la pistoanele care vreau sa le montez au diametrul de 14,2mm deci o diferenta de +0,2 mm intre bolt si biela

acum nu ar fi nicio problema k as putea sa alezez bucsa din biela dar mai e o problema

bolturile cu diametrul de 14,2 mm au joc in pistoane deoarece diametrul gaurii din piston, gaura unde vin montate bolturile respective, este de 14,6mm iara un +04mm deci nicicum nu nerg.

asa ca astazi am pus mana pe tel si l-am sunat pe gaspar care s-a oferit el sa ma serveasca cu ceva pistoane, bolturi, secmenti si sigurante cota 0 la un pret de 80 de lei asa ca stept sa vad ce primesc, pana atunci mai astept

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un prieten de-al meu cu Jupiter 4, şi-a comandat pistoanele la o firmă din Ungaria şi au sosit foarte bune. Dacă eşti interesat, pot să-l întreb ce şi cum.

Dacă pui aprindere Gotronic, reglajul se face tot aşa cum a zis Burg_man, cu trei mici precizări:

-aprinderea Gotronic are LED, aşa că poţi vedea când cuplează şi decuplează platina pe acel LED. Paşii sun aceeaşi ca la reglajul cu bec numai că nu ai bec.

-în acest caz, avansul poate fi mai mic cu aproximativ 0,5-0,7 mm decât cel zis de Burg_man, astfel că şansele de a porni motorul invers sunt muuuuuuuuuuult mai mici.

-poţi mări distanţa între electrozii bujiei (vei testa tu până la cât e OK) deoarece instalaţia electrică fiind pe 6V nu ştiu dacă e valabil ca la 12V - adică distanţa de până la 1,2 mm. Oricum, cred că cel puţin 1 mm tot poţi să-i dai.

P.S. Ce aprindere pui? Dacă pui Gotronic, cum faci cu borna "-" ? Ai modificat să fie la masă?

Link to post
Share on other sites

Un prieten de-al meu cu Jupiter 4, şi-a comandat pistoanele la o firmă din Ungaria şi au sosit foarte bune. Dacă eşti interesat, pot să-l întreb ce şi cum.

Dacă pui aprindere Gotronic, reglajul se face tot aşa cum a zis Burg_man, cu trei mici precizări:

-aprinderea Gotronic are LED, aşa că poţi vedea când cuplează şi decuplează platina pe acel LED. Paşii sun aceeaşi ca la reglajul cu bec numai că nu ai bec.

-în acest caz, avansul poate fi mai mic cu aproximativ 0,5-0,7 mm decât cel zis de Burg_man, astfel că şansele de a porni motorul invers sunt muuuuuuuuuuult mai mici.

-poţi mări distanţa între electrozii bujiei (vei testa tu până la cât e OK) deoarece instalaţia electrică fiind pe 6V nu ştiu dacă e valabil ca la 12V - adică distanţa de până la 1,2 mm. Oricum, cred că cel puţin 1 mm tot poţi să-i dai.

P.S. Ce aprindere pui? Dacă pui Gotronic, cum faci cu borna "-" ? Ai modificat să fie la masă?

aprinderea o am de la gotronic, e pe 6V. inca nu am facut modificarile, cu toate k inca nu sunt sigur k ij-ul are + la masa, si daca are + la masa nu e f greu de modificat din cate am vazut se scimba nu stiu ce fir de la stator cu unul de la carbuni oricum nu e greu. apropo cine stie de unde si la ce pot sa gasesc ceva bolturi pt piston cu diametrul de 14,5 mm sau daca se poate sa confectionez niste bucse pt locasurile din piston unde vin montate bolturile k sa pun bolturi de 14mm cele care sunt normale de altfel pt ij

 

a incercat cineva sa bucseze pistoanele in locasul unde intra boltul?

caci dupa lungi cugetari am ajuns la concluzia ca acest lucru este singurul pe care pot sa il fac daca vreau sa folosesc pistoanele pe care le am. deci astept pareri cu privire la confectionarea unor bucsi din bronz grafitat pe care sa le montez la respectivele pistoane

Link to post
Share on other sites

salut o varianta ieftina ar fi bolturile de 15 cu un alezor inprumutat de la un strungar ai rezolva imediat problema,apropo bolturile pe 15 sint pe toate scuterele cinezesti 4t de 125/150.

Link to post
Share on other sites

Salut,

m-am apucat de demontat trotineta si vreau sa va intreb cateva lucruri:

Ce ulei intra in furca si in amortizoarele spate ?(in toate am gasit un rahat de ulei - cred ca ulei de motor+apa+jeg)

Unde gasesc pe la noi si la ce preturi urmatoarele repere:

 

una bucata arc amortizor spate (l-am gasit rupt in trei bucati).

kit reparatie amortizoare spate sau piesele separat (bucsa superioara, simering, bucsi prindere amortizor jos si sus)

Simeringuri furca

Burdufuri protectie lant

Cauciucuri scarite si kickstarter

 

Ce ar trebui sa mai verific la suspensii ca sa iasa o treaba buna?

 

Ce grosime trebuie sa aiba ferodourile de pe saboti?

 

Ce rulmenti merg la roti si la prinderea basculei?

 

Cum scot motorul de pe cadru? m-am impotmolit la surubul din spate acre nu are loc sa iasa de capacul din dreapta al motorului. Banuiesc ca trebuie dat jos capacul si apoi are loc sa iasa si asta.

 

Link to post
Share on other sites

Salut,

m-am apucat de demontat trotineta si vreau sa va intreb cateva lucruri:

Ce ulei intra in furca si in amortizoarele spate ?(in toate am gasit un rahat de ulei - cred ca ulei de motor+apa+jeg)

Unde gasesc pe la noi si la ce preturi urmatoarele repere:

 

una bucata arc amortizor spate (l-am gasit rupt in trei bucati).

kit reparatie amortizoare spate sau piesele separat (bucsa superioara, simering, bucsi prindere amortizor jos si sus)

Simeringuri furca

Burdufuri protectie lant

Cauciucuri scarite si kickstarter

 

Ce ar trebui sa mai verific la suspensii ca sa iasa o treaba buna?

 

Ce grosime trebuie sa aiba ferodourile de pe saboti?

 

Ce rulmenti merg la roti si la prinderea basculei?

 

Cum scot motorul de pe cadru? m-am impotmolit la surubul din spate acre nu are loc sa iasa de capacul din dreapta al motorului. Banuiesc ca trebuie dat jos capacul si apoi are loc sa iasa si asta.

Vorba ta "doar citeva lucruri"

Link to post
Share on other sites

Salut,

m-am apucat de demontat trotineta si vreau sa va intreb cateva lucruri:

Ce ulei intra in furca si in amortizoarele spate ?(in toate am gasit un rahat de ulei - cred ca ulei de motor+apa+jeg)

Unde gasesc pe la noi si la ce preturi urmatoarele repere:

 

una bucata arc amortizor spate (l-am gasit rupt in trei bucati).

kit reparatie amortizoare spate sau piesele separat (bucsa superioara, simering, bucsi prindere amortizor jos si sus)

Simeringuri furca

Burdufuri protectie lant

Cauciucuri scarite si kickstarter

 

Ce ar trebui sa mai verific la suspensii ca sa iasa o treaba buna?

 

Ce grosime trebuie sa aiba ferodourile de pe saboti?

 

Ce rulmenti merg la roti si la prinderea basculei?

 

Cum scot motorul de pe cadru? m-am impotmolit la surubul din spate acre nu are loc sa iasa de capacul din dreapta al motorului. Banuiesc ca trebuie dat jos capacul si apoi are loc sa iasa si asta.

salut, amortizoare spate am eu complete, daca te intereseaza pot pune maine o poza si vorbim dupa alte detalii. Legat de motor din ce imi aduc aminte, dupa ce desfaceam acel surub de care zici tu ridicam de motor in sus si iesea.

la prinderea basculei de cadru ai bucse.

Link to post
Share on other sites

Cand am desfacut bascula am vazut niste rulmenti cu ace si nu am avut subler sa-i masor



Cred ca am visat rulmenti cu ace. Am desfacut astazi si sunt niste bucse metalice intradevar, dintre care una putin mai uzata. Exista un joc mic acolo. Recomandati schimbarea lor?

Daca da, unde gasesc altele? Sau sa caut un strungar?

 

post-42513-0-64208300-1393699914_thumb.jpg

 

Pentru cei care n-au desfacut un amortizor spate, asa arata desfacut:

 

post-42513-0-20667400-1393700506_thumb.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Daca vrei o alta pereche de amortizoare uite aici , atasul sa dat .

Piesele nu sunt ale mele asa ca nu scrieti aici pe forum si sunati la 0723657156 Nelu se numeste persoana care le are si se pot lua din Chitila .

post-29942-0-80325600-1393737833_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

salut, amortizoare spate am eu complete, daca te intereseaza pot pune maine o poza si vorbim dupa alte detalii.

Va salut, v-as ruga daca se poate un pret pt amortizoarele spate si ceva poze.

Link to post
Share on other sites

Va salut, v-as ruga daca se poate un pret pt amortizoarele spate si ceva poze.

salut, acestea sunt amortizoarele. sunt complete, trebuie schimbate semeringurile, unul din ele curgea. Au fost desfacute pentru a fi puse la punct, insa intre timp am luat un jupiter 3 de pe care am luat amortizoarele.

In acest moment userul Zidu` a cerut o poza cu ele. daca nu primesc din partea lui nici un raspuns , te anunt si discutam si de pret, cu toate ca as fi tentat si la schimburi cu alte piese..

 

salut, acestea sunt amortizoarele. sunt complete, trebuie schimbate semeringurile, unul din ele curgea. Au fost desfacute pentru a fi puse la punct, insa intre timp am luat un jupiter 3 de pe care am luat amortizoarele.

In acest moment userul Zidu` a cerut o poza cu ele. daca nu primesc din partea lui nici un raspuns , te anunt si discutam si de pret, cu toate ca as fi tentat si la schimburi cu alte piese..

userul Zidu nu le doreste, Cristi PH daca esti interesat de ele lasa un PM

post-77614-0-77004100-1393774934_thumb.jpg

Edited by iulian86
Link to post
Share on other sites

salut!

o problema noua la comunista ij pl2!

am instalat tobele noi (originale),un relanti bun nici un sunet ciudat! cand o turez se aude in piston de zici ca bati cu batu intr-o conserva de tabla:D ,(foarte rapid) si vibreaza foarte tare! o,decelerez si se aude normal !!!!,cu tevile vechi (care le-am taiat) nu se aude nimic!

ce problema sa aiba?am auzit ,cu aceste tobe se ard de doua ori gazele eliminate! sa fie de la biela (joc)??

 

Astept pareri:D!!

multam!

Link to post
Share on other sites

schimbarea tobelor necesita de obicei refacerea reglajelor la carburatie, si poate schimbarea filtrului.

Vezi ce culoare are bujia - daca e alba - mai da-I benzina, o liniuta la ac. Daca nu merge bine sau consuma mult - e posibil sa ai nevoie de filtru care se imperecheaza cu tobele tale.

 

Lolo, uzurile nu apar sau dispar de la o toba la alta :)

Link to post
Share on other sites

Salut,

m-am apucat de demontat trotineta si vreau sa va intreb cateva lucruri:

Ce ulei intra in furca si in amortizoarele spate ?(in toate am gasit un rahat de ulei - cred ca ulei de motor+apa+jeg)

Unde gasesc pe la noi si la ce preturi urmatoarele repere:

 

una bucata arc amortizor spate (l-am gasit rupt in trei bucati).

kit reparatie amortizoare spate sau piesele separat (bucsa superioara, simering, bucsi prindere amortizor jos si sus)

Simeringuri furca

Burdufuri protectie lant

Cauciucuri scarite si kickstarter

 

Ce ar trebui sa mai verific la suspensii ca sa iasa o treaba buna?

 

Ce grosime trebuie sa aiba ferodourile de pe saboti?

 

Ce rulmenti merg la roti si la prinderea basculei?

 

Cum scot motorul de pe cadru? m-am impotmolit la surubul din spate acre nu are loc sa iasa de capacul din dreapta al motorului. Banuiesc ca trebuie dat jos capacul si apoi are loc sa iasa si asta.

 

 

Cand am desfacut bascula am vazut niste rulmenti cu ace si nu am avut subler sa-i masor

 

Cred ca am visat rulmenti cu ace. Am desfacut astazi si sunt niste bucse metalice intradevar, dintre care una putin mai uzata. Exista un joc mic acolo. Recomandati schimbarea lor?

Daca da, unde gasesc altele? Sau sa caut un strungar?

 

attachicon.gif20140301_141757.jpg

 

Pentru cei care n-au desfacut un amortizor spate, asa arata desfacut:

 

attachicon.gif20140301_152031.jpg

Oameni buni, dati-mi o mana de ajutor!

Link to post
Share on other sites

pentru alexandrur

voi incerca in randurile de mai jos sa iti raspund la toate intrebarile pe care le gasesc in postul de mai sus.

ce ulei intra in furca si amortizoarele spate?

eu in toate am bagat ulei de motor 10 W40 si am impresia ca functioneasaf bine cu mentiunea k inca nu le-am montat pe ij-ul meu ( acum daca este bine nu stiu voi vedea)

arc de amortizor spate pot sa iti dau eu, chit de reparatie amortizoare fata +spate inclusiv acele bucsi, gasesti la gaspar iar pretul nu mi se pare deloc piperat eu e o bucsa daca mai tin minte am dat 2,5 lei. tot la el gasesti si cauciucurile de la scarite si burdufurile de lant, toate la preturi ok insa incearca si cauta in alta parte burdufuri caci cele de la gaspar sunt dintr-un material ce pare a fi plastic si nu prea are deloc maleabilitate e ff tare pt un bursuf de lant.

ce mai trebuie sa verifici la suspensie? mai aici lucrurile sint discutabile unii de pe aici zic ca trebuie sa verifici pistoanele de la seringi. diametrele lor dar si diametrele seringilor ca sa nu existe jocuri si alte cele eu zic asa: veridica ca tijele telescoaplor cele ce ies si intra in telescop sa nu aiba rugina si sa nu fiew strambe , ruginite sau mancate de rugina (cariate cum imi place sa spun) deoarece iti vor distruge semeringurile si te vei trezii k iese uleiul afara in rest cam atat la telescoape, eu atat am verificat si sunt multumit de treaba facuta (pana acum).

ce grosime trebuie sa aiba ferodourile ?

standard nu stiu insa cred k nici sa fie pe fier nu e bine sau sa mai aiba putin pana la el atat cat reglezi frana ok si ai o grosime de minim 0,5 cm de ferodou eu zic ca este ok pana se tocesc bineinteles.

la roti ai rulmenti 6203 peste tot iar la bascula ai bucsi din bronz.

de scos motorul treuie a dai cutiile laterale jos si vei avea access berechet la motor si suruburile de prindere al motorului.

Link to post
Share on other sites

Multam mult!

Eu ma gandeam la ulei de suspensii 10W sau 15W dar avand in vedere ce spui tu si ce-am gasit in ele precum si jocurile dintre piston si "seringi" ma gandesc sa fac acelasi lucru. Tu ce cantitate ai pus?

Gasisem aici http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=3639 ca merg rulmenti 6202 dar vad ca se refera la modelul '49.

Bucsile mele de la bascula sunt din otel, dar dupa cum arata cred ca-s facute pe strung si astea.

Link to post
Share on other sites

Lolo, uzurile nu apar sau dispar de la o toba la alta :)

 

Uzurile, intr-adevar, nu apar si dispar din senin numai ca in momentul in care schimbi tobele motorul se aude altfel si asta se datoreaza, de cele mai multe ori, faptului ca tobele sunt pline de ulei si depuneri de calamina.

 

Salut,

m-am apucat de demontat trotineta si vreau sa va intreb cateva lucruri:

Ce ulei intra in furca si in amortizoarele spate ?(in toate am gasit un rahat de ulei - cred ca ulei de motor+apa+jeg)

Unde gasesc pe la noi si la ce preturi urmatoarele repere:

 

una bucata arc amortizor spate (l-am gasit rupt in trei bucati).

kit reparatie amortizoare spate sau piesele separat (bucsa superioara, simering, bucsi prindere amortizor jos si sus)

Simeringuri furca

Burdufuri protectie lant

Cauciucuri scarite si kickstarter

 

Ce ar trebui sa mai verific la suspensii ca sa iasa o treaba buna?

 

Ce grosime trebuie sa aiba ferodourile de pe saboti?

 

Ce rulmenti merg la roti si la prinderea basculei?

 

Cum scot motorul de pe cadru? m-am impotmolit la surubul din spate acre nu are loc sa iasa de capacul din dreapta al motorului. Banuiesc ca trebuie dat jos capacul si apoi are loc sa iasa si asta.

 

In fiecare telescop din furca fata trebuie sa ai 150 centimetri cubi de ulei ( NU hidraulic sau de amortizoare ci 75% ulei transformator si 25% ulei grupa 408 pe timpul iernii iar cand temperatura trece de 10 grade poti folosi 100% ulei grupa 408 ). Acelasi lucru trebuie facut si la telescoapele spate numai ca trebuie sa ai, in fiecare amortizor, 60 centimetri cubi de ulei.
Arc de telescop spate gasesti la mine.
Din kit-ul de reparatie furca fata, pe care il gasesti la Gaspar, n-o sa poti folosi decat bucsile de teflon.
Simeringuri pentru telescoape spate, burdufuri pentru lant ( nu sunt de calitate dar sunt noi ) si cauciurile pentru scarite tot la Gaspar le gasesti.
Verifica uzura seringilor din telescoape fata/spate ( am scris cate ceva aici : /index.php?/topic/699137-ij-350-renastere/page-6 ).
Ferodourile trebuie sa aiba intre 4 si 5 mm grosime dar se pot monta si mai groase, in functie de uzura butucului rotii.
Rulmentii pentru roti sunt toti 6203 iar bucsile de la bascula sunt de otel nu de bronz.
Motorul se scoate de pe cadru demontand toate cele 4 suruburi din fata iar pe spate ai 2 suruburi, nu doar 1, pe care trebuie doar sa le slabesti.
Dupa ce ai slabit cele 2 suruburi din spatele motorului ridici motorul din fata si apoi cu totul. Motorul iese inclinat, de pe furcile cadrului ( in spatele motorului se gasesc 4 furci pe care doar se sprijina ).
Verifica uzura bridelor, de pe cadru, prin care trece axul basculei. Ai grija ca nu cumva sa ai ax de bascula de IJ 56 si cadrul sa fie de IJ 56K.
Link to post
Share on other sites

Salutare oameni buni.

Spuneti-mi si mie va rog daca stiti unde se mai gasesc piese noi de comunista? Ma intereseaza pentru un ij Jupiter. Pe vremuri stiu ca aducea Gaspar, insa daca nu am mai avut comunista nu mai am numarul lui si nici nu stiu daca mai aduce asa ceva tinand cont de piata "exclusivista".

Va multumesc anticipat.

Toate cele bune.

Link to post
Share on other sites

Salut

 

Are careva idee de unde pot sa iau mansoane pentru ghidon de ij ?

22 mm respectiv 28 mm acceleratia

sal

am cautat si eu foarte mult si singurul loc unde am gasit este pe site-ul "oldtimergarage" sectiunea izh

daca stie cineva in alta parte il rog sa ne dea si noua pontul

mai merg si cele de Hoinar dar sunt putin mai scurte si trebuiesc si ceva modificari

 

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...