cornelilinca84 Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 poate pare o intrebare prosteasca dar unde vine montat claxonul la jupiter 3? montat din fabrica normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 Pe motocicletă. Claxonul se pune în locul indicat cu săgeata şi cercul roşu. Ceea ce e notat cu verde sunt nişte tampoane montate de mine pe un cadru de Jupiter 3 pentru a pune un rezervor de Planeta 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 multumesc mult » Post actualizat in 07 Aug 2014 15:40am notat deci vine pe motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 In locasul indicat de Dr_krl vine montata o brida metalica in forma de semiluna ( lunga de aproximativ 8 - 10 cm ). In capatul acelei bride se monteaza claxonul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 poti pune ceva poze mai detaliate cu acea brida si modul de prindere al claxonului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 Brida este aceea lamă de metal care face legătura între claxonul propriu-zis şi cadrul motocicletei. La mine e pus pe interiorul nervurii de rezistenţă a cadrului dar original se pune pe exteriorul nervurii, claxonul fiind orientat spre interior (ca la mine). Claxonul meu nu este original rusesc şi l-am pus aşa deoarece în colţ, deasupra lui, mai sunt şi două relee de comandă pentru far, această motocicletă nefiind Jupiter 3 în stare 100% originală Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 8, 2014 Share Postat August 8, 2014 (editat) Cand voi gasi card-reader-ul o sa fac poze bridei in cauza. Piesa de care vorbesc NU este acel amortizor de vibratii al claxonului. Brida de care vorbesc are rolul de a tine claxonul ( original e mai voluminos decat cel ce-l ai tu montat pe Planeta ) departe de rezervor pentru a se incadra intre cadru si chiulasa fara a atinge vreuna din piesele mai sus mentionate. In cele 2 poze nu se vede de aproape piesa insa, cum am spus mai sus, voi face poze. Editat August 8, 2014 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat August 9, 2014 Share Postat August 9, 2014 ok, cu brida de prindere a claxonului m-am cam lamurit insa mai am o chestie ce ma roade. am inteles k daca nu ai becul de la contact (cei doi martori rosu si verde de pe far ) cel rosu nu ezista excitatie in stator sau rotor ( nu conteaza asta) si e posibil sa nu iti incarce bateria. intrebare ! daca eu in loc de becul cu incandescenta montez un led mai exista excitatie ? deoarece am gasit o metoda foarte misto de a reproduce acei martori de pe far insa nu imi incape becul in ceea ce am facut. revin cu foto la ce am facut deoarece cred k intereseaza rezultatul » Post actualizat in 09 Aug 2014 17:32si mai caut un contact de ij original indiferejt de starea sa, ma intereseaza doar acea tabla in care se infileteaza suruburile de prindere pe far Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 9, 2014 Share Postat August 9, 2014 Am eu contact functional, original de IJ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat August 9, 2014 Share Postat August 9, 2014 si la ce pret k si eu am dar sunt duse filetele de prindere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 10, 2014 Share Postat August 10, 2014 50 ron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Domnilor, Vin cu o intrebare poate timpita, dar in maunualele de reparatie nu am gasit astfel de detalii: - se potriveste la Planeta 5 lantul de transmisie primara si oala de ambreiaj de Jupiter? Pinionul de pe arbore stiu ca nu se potriveste, dar poate merg celelalte ca am mai multe de jupi si nimic de planeta... multumiri... » Post actualizat in 11 Aug 2014 14:38...iar raspunsul se pare ca este NU, dantura nu se afla pe aceeasi axa longitudinala cu pinionul Lantul insa se potriveste... Lucru mare, ca cel vechi tare mai era tocit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrur Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Salut, Asta-i uzat asa-i? Cum ati desface spitele de pe roata asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 mult wd40 si caldura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat August 12, 2014 Share Postat August 12, 2014 Domnilor, Care imi spuneti si mie ce rol are piesa hexagonala incercuita cu rosu? Carburatorul este K65 de Planeta5... Intreb pentru ca pare sa aiba un rol acolo si un canal calibrat care la mine este infundat (la toate ijurile, cu o singura exceptie, in care este macelarit - adica ditamai gauroiul) Este cumva jiglorul de relanti? Daca da, mi se lamureste si mie o treaba: la carburatorul cu piesa hexagonala cu gauroi scoate fum mai ceva ca CET-ul si se ineaca scurt / 2, la relanti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat August 12, 2014 Share Postat August 12, 2014 pai gauroiul ala nu trebuie sa fie liber ....asa cum se vede in poza...ci trebuie sa aiba un surubel gaurit ca cel de langa carburator, dar un orificiu mult mai mic ca si cel pe care e cuiul de dozaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat August 13, 2014 Share Postat August 13, 2014 Sigur, gaura filetata nu era lasata libera ci era montat jiglorul de relanti, doar ca orificiul calibrat al celui din urma era marit prosteste de careva. Am rezolvat problema, m-a invatat cineva sa folosesc un fir de la peria de sirma si l-am desfundat (sper fara sa-l decalibrez). Plus putin aer comprimat sa suflu restul de depunere si gata, o gaurica mica dar clara... Si motorul care a dat semne clare ca vrea sa porneasca... Si pina sa vad eu de ce da sa porneasca dar n-o face (probabil ceva reglaje de facut la carburator), iar s-a blocat arborele motor... Asa ca ma intorc la topicul dedicat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Talibani motorizati....planeta3? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Buna seara! sunt nou pe forum si nou si in categorie. A, adica. am cumparat un Ij Planeta din '93 pe care, cu ceva chinuiala financiara si nu numai, am reusit sa-l inmatriculez si sa-l fac functional; sau cel putin asa credeam eu! e amuzant ca fix inaintea postarii mele a postat colegu' poza aia cu "talibanii" si ij-urile! De ce zic asta? pai, ma intreb oare cum functionau motoarele alea ale lor in infernul ala de 40 si de grade! Pentru ca motorisca mea are probleme mari la capitolul asta... Oleaca de poveste intai: sunt pasionat, sa zic, de lucrurile clasice, vechi, chiar, carora imi place sa le dau de cap si, mai mult, sa le folosesc si intr-un mileniu pentru care poate nu erau destinate. Am o masina de scris de prin 57, un zenit e din 80, un pegas de la sfarsitul anilor 80 si, piesa de rezistenta, de unde a venit si cautarea de ij, un trabant limuzina din 90. Trabantul e "the car" pentru mine, de folosinta zilnica sau, oricum, dupa necesitati. ar trebui sa se inteleaga din toate astea, mai ales din ultima afirmatie, ca sunt posesor de trabant, ca am ajuns sa stiu cu ce se mananca, cel putin in cazul asta, motoarele in 2T si care ar fi pasii de urmat pt elucidarea diferitelor probleme ce mai apar inerent. asta pana sa-mi prind urechile la ij.. o s-o iau pe rand, insa. motor stat vreo 3-4 ani, a pornit din prima chiar acolo, la locul de odihna. adus acasa, mai stat, mai schimbat anvelope, mai frane, mai o baterie, ceva becuri, bibileli apoi asteptat banii pt restul actelor. acum, cand s-o pus problema sa si merg cu el, nu numai in probe prin curti de fabrici, s-a terminat smecheria! concret, dupa ce am dibuit cum vin platina, cat sa-i dau deschiderea, cum sa fac sa pun comparatorul, daca e bun condensatorul, daca vine benzina, distanta la plutitor, garnitura aia a poantoului, se pare ca, totusi, undeva n-am facut ceva bine. motorul porneste (de azi am inseriat si o tranzistorizata de-aia la cutiuta rosie, de la gotronic), se tureaza, merge frumos, as zice eu, insa, mai ales cum e vremea acum in bucuresti, deindata ce se incinge (cam in 10-15 minute), incepe sa tacane ingrozitor! ce ciocane, baroase de-a dreptul! daca-i dau blana si nu tin cont, sa zicem, temperatura aia in plus generata incepe sa cauzeze pieselor in miscare si apar sunete de frecare, ca si cum ar vrea sa se caleze... oricat de putin as tura-o, tacane! pana azi, nu am reusit sa o fac sa mearga cat de cat, pt ca astea erau simptomele. azi, citind tot pe undeva pe aici cum ca autoaprinderea este cauzata si de amestec saracit, se sugera modificarea pozitiei cuiului de pe sertarul de acceleratie (sfaturile erau pt un motor de mobra, dar am zis ca e tot pe-acolo). am scos capacul de sus al carburatorului si, de la a doua pozitie, de sus in jos, unde era, am montat pana pe a 3-a. asa, am reusit sa parcurg aprox 50km, incontinuu aproape. problema autoaprinderii persista, insa, chiar daca nu atat de violenta. cert este ca viteza maxima la care ma puteam mentine, pe teren drept, fara sa cauzese motorului prea mult, era undeva intre 45-50 km/h. in viteza a 3-a! cu a 4-a nu am reusit de nici un fel sa merg decat azi de dimineata, cand era si mult mai racoare afara, dar si motorul mai rece, la inceputul drumului. acuma, ma scuzati de poliloghie... m-am cam intins, stiu. intrebarea e: ce ii fac? mai umblu la avans? nu prea merge cu reglajele date in carte. nu prea spre deloc. sau sa mai umblu la cuiul ala, sa-l mai ridic inca o pozitie? o fi bine? ma gandesc ca asa umblu sigur si la consum... (asta nu a fost pana acum o problema, nefiind functionala; dar eu vreau sa merg cu ea, deci e un aspect de avut in vedere cu siguranta!) uitai sa zic: bujie am un ngk cum am si la trabant, cu valoare termica ridicata, undeva la 230-240. sunt cam la capat de variante si posibilitati; si pt ca nu ma pricep foarte bine la fier, dar si pt ca am incercat cam tot ce stiam eu. astept cu mare nerabdare si incredere, sfaturi si sugestii! va multumesc (anticipat) pt intelegere si, in cazul in care va intrebati, da, am folosit functia de search chiar pe topic-ul asta, insa nu mi-a aparut nimic relevant. 200 de pagini nu sunt tocmai o valoare usor de luat la mana, deci pe asta am exclus-o! p.s. mi s-a spus c-as avea si cama excentrica putin uzata; nu stiu cat de mult influenteaza p.p.s. fostul prop a avut inspiratia, nu tocmai ideala, daca am intrebati pe mine, sa vopseasca cu bronz-aluminiu cilindrul si capacul lui. sa fie si de aici problema? nu se mai permite transferul termic cum trebuie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 cat ulei pui in benzina ? cat de mare e avansul ? cum arata bujia cand face figuri ? (alba/ neagra/ ce o mai fi pe aclo) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat August 16, 2014 Share Postat August 16, 2014 zidu' te-a intrebat bine! prea mult ulei = amestec saracit avansul? avansul mai bine spune-ne cum il reglezi, sunt multi care-s convinsi ca stiu sa-l regleze si totusi gresesc (nu e nimic cu rautate) bujia??? eu tind sa cred ca are compresia prea mare si/sau avansul e reglat aiurea (poate nu din cauza ta, poate fi exact ce ti s-a spus, cama) poate-ti vine sa razi la faza cu compresia dar nu vrei sa stii prin cate maini au trecut motoarele astea si cam cate "tuningareli" au suportat! sau poate fi pur si simplu un caz de calamina depusa de cand bunica virgina (in manual se specifica faptul ca trebuie desfacut motorul si curatat. nu mai stiu la cati km, 5000 parca? nu-s sigura, nu vreau sa spun prostii!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 16, 2014 Share Postat August 16, 2014 Am zis ca daca are bucsa sus, la biela, sa pun 30ml la 1 lt. Deci pe undeva pe acolo.. avansul e pe undeva.. cand l.am facut pe ceas, am facut ca la trabi: pms si apoi am coborat pana a facut bujia plici la 3.5 ipms. Acuma, nu mai e acolo... am mai umblat la el si, evident, l.am dereglat. Fostul propietar mi.a zisca a schimbat setul.. si intr.adevar, am scos chiulasa si era curata, la fel si capul pistonului. Mai mult... acum, am sa.ncerc sa mai fac o data chestia asta. bujia e caramizie,culmea! La trabant, cand facea autoaprindere, se albeau bujiile. Aici, e de culoarea potrivita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 16, 2014 Share Postat August 16, 2014 la planeta incearca un 2.5 mm. Vezi si ce soi de jigler ai in carburator - sa nu fie de jupiter » Post actualizat in 16 Aug 2014 21:29da pm cu tel si adresa- poate ajung maine in zona ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 17, 2014 Share Postat August 17, 2014 ei, va dati seama ca nu stiu la care din jicloare va referiti si ca habar n-am de care-as avea! ce-am facut la carburator e de bun simt: reglat nivelul de benzina, asigurat ca e ok plutitorul, ca functioneaza toate pe acolo (era blocat pistonasul ala al socului) si... cam atat. apoi uns cablurile socului si al acceleratiei si, gaz! momentan, imi trebuie un ceas mai mic, pt ca asta pe care-l am, de 10mm si cu suportul pe care-l folosesc la trabi, nu intra intre rezervor/ cadru si capaul chiulasei. ieri am trisat putin si-am mai urcat c-o pozitie cuiul... azi, drept, a fost si o temperatura ceva mai scuzata, am putut merge si cu a 4-a, la un 60km/h (sa fie din modificarea pozitiei cuiului aluia?!) habar n-am de consum, dar, dupa niste calcule minime, ar fi undeva sub 8... cred. dar sa-mi ziceti, va rog, care ar fi o viteza... sau, nu. cum ar fi "normal" sa se accelereze motoarele astea racite pe aer, in oras, pe caldura de peste 32-35 grade? ar trebui sa tacane aproape la cea mai mica bruscare? ar trebui sa accelerezi cu grija, usurel, sa nu provoci distrugeri? si atunci, daca in oras, unde mai ai opriri, semafoare si alte alea, cum mergi vara, la drum lung si unde, sa zicem, ai mai avea si de urcat? mai pleci la drum, sau o lasi pt primavara ori toamna? intreb si eu... ca poate cer eu prea multe si, nestiind, cred ce nu trebuie si atribui ce nu e acolo, de fapt.. Mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.