Sari la conținut

Accident Ovidiu-Constanta (Cismea) 04.08.2007


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

Sambata 04.08.07 pe la pranz am vazut un R6 albastru cu numar de Buc rasturnat pe soseaua Ovidiu-Constanta in dreptul popasului "Cismea" (fostul loc de intalnire al bike'rilor din CT). Motociclistul era deja plecat cu ambulanta dar am inteles ca starea lui era oarecum buna.

 

Soferul reclama faptul ca a incetinit atunci cand cineva i'a taiat fatza... si s'a trezit pur si simplu lovit in spate.

 

Mie totusi mi s'a parut suspect, masina era oprita pe banda de langa linia continua, chiar in dreptul aleii de acces inspre popas... cam prea la "fix" ca sa fie doar o coincidenta. Imi suna mai degraba a accidentul deja clasic: masina da sa faca stanga brusc de pe ultima banda fara semnalizare, franeaza violent... motociclistul din spate este luat prin surprindere, se panicheaza, blocheaza spatele si cade, motocicleta intrand sub masina.

 

Poate totusi cineva il cunoaste pe motociclist si ne poate spune starea lui si mai ales... varianta lui!

 

Bafta si atentie la neatentie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E coleg cu mine, are motorul(si carnet) de cateva luni (3). Lucrurile au stat asa :

 

 

Mergea dinspre Ovidiu spre Constanta echipat full in "coloana" cu 70-80 km/h pe banda 2 cand masina din fata lui a trecut brusc pe partea dreapta(banda 1) lasandu-l in fata cu alt autoturism care era oprit pe banda 2 cu intentia de a face stanga peste linia continua(se pare ca semnaliza). Neavand destula experienta, Dan (motociclistul) s-a speriat si a strans prea tare frana fata fapt care a dus la ridicarea de spate si apoi la rasturnarea motorului in asa fel incat el a ajuns jos si motocicleta(bestia de 140CP) peste el. Diagnosticul pus de doctori pana in acest moment ruptura de bazin (cateva saptamani la pat..sa speram). Pentru cine vrea sa il viziteze e la spitalul Baltazar.

 

 

Nu a putut sa evite pe partea dreapta pt. ca mergea paralel cu o alta masina care se pare ca nu i-a prea facut loc.

 

 

In momentul accidentului i-a sarit si casca desi era asigurata cum trebuie. :burnout:

 

 

La politie fiecare a zis varianta lui : soferul ca mergea in coloana foarte incet si motociclistul tocmai ce v-am spus. Probabil va ramane motociclistul de vina pt. ca a fost ca nu a mentinut o distanta intre el si masina din fata care sa ii permita oprirea in siguranta.

 

 

concluzia mea :

 

Combinatia intre "Lipsa de experienta" si soferii indiferenti la ceilalti participanti (mai ales cei pe doua roti)

a dus la acest accident.

 

&& Mai multa atentie la neatentie!!!

Editat de xandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E coleg cu mine, are motorul(si carnet) de cateva luni (3). Lucrurile au stat asa :

Mergea dinspre Ovidiu spre Constanta echipat full in "coloana" cu 70-80 km/h pe banda 2 cand masina din fata lui a trecut brusc pe partea dreapta(banda 1) lasandu-l in fata cu alt autoturism care era oprit pe banda 2 cu intentia de a face stanga peste linia continua(se pare ca semnaliza). Neavand destula experienta, Dan (motociclistul) s-a speriat si a strans prea tare frana fata fapt care a dus la ridicarea de spate si apoi la rasturnarea motorului in asa fel incat el a ajuns jos si motocicleta(bestia de 140CP) peste el. Diagnosticul pus de doctori pana in acest moment ruptura de bazin (cateva saptamani la pat..sa speram). Pentru cine vrea sa il viziteze e la spitalul Baltazar.

Nu a putut sa evite pe partea dreapta pt. ca mergea paralel cu o alta masina care se pare ca nu i-a prea facut loc.

In momentul accidentului i-a sarit si casca desi era asigurata cum trebuie. :burnout:

La politie fiecare a zis varianta lui : soferul ca mergea in coloana foarte incet si motociclistul tocmai ce v-am spus. Probabil va ramane motociclistul de vina pt. ca a fost ca nu a mentinut o distanta intre el si masina din fata care sa ii permita oprirea in siguranta.

concluzia mea :

 

Combinatia intre "Lipsa de experienta" si soferii indiferenti la ceilalti participanti (mai ales cei pe doua roti)

a dus la acest accident.

 

&& Mai multa atentie la neatentie!!!

 

Deci pana la urma faptul ca masina era oprita in dreptul aleii de acces la Cismea nu e doar o coincidenta.

 

Cand l'am privit in ochi pe sofer si l'am intrebat "esti sigur ca nu oprisei ca sa tai linia continua pentru a intra la Cismea ?"... a cam ferit privirea! Eu am ajuns cu motorul la locul accidentului relativ imediat dupa, destul de tarziu totusi ca sa pot da o declaratie ca am observat masina oprind si semnalizand stanga... macar de dragul adevarului eventual s'ar fi stabilit culpa comuna.

 

Probabil ca ai dreptate, daca ar fi avut mai multa experienta poate ca ar fi simtit mai bine pulsul traficului...

 

Sanatate si aceeasi urare: atentie la neatentie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i alta faza clasica generatoare de accident ,cand ala din fata ta "dispare" prin schimbarea benzii de rulare si te trezesti cu ala pe care l-a depasit in felul asta ,unul care sta pe loc sau merge mult mai incet.

Tu ai viteza adaptata la ala care merge in fata ta dar nu la cel din inaintea lui.Atentie mare, mai ales la opririle de la semafoare ,acolo faza este si mai des intalnita ,cand unul se apuca sa faca manevre din astea ca idiotul doar ca sa fie primul la stop sau doua masini mai in fata pe alta banda.

 

Si nu "dati" in el,parerea mea este ca nu are legatura cu R6 ci cu experienta de trafic.La o faza din asta poti s-o furi indiferent ce motor ai.

 

Sanatate.

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu e bine cu R6 ca incepator nu degeaba se zice ce se zice si eu am facut greseala asta sa ma urc de "mic" (incepator) pe un CBR f2, numa ca cred ca ma ajuta experienta pe 4 roti de cativa ani si in plus de asta am constietizat ca un ss de 600 e destul pt un incepator. Totusi se mai intampla astfel de eveimente. Sper sa se faca bine repede baiatul si Multa Sanatate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideal ar fi sa nu stai cu ochii doar la ala fix din fata ta ci sa privesti cat mai mult in fata sa vezi coloana sa poti anticipa. Probabil ca masina din fata o fi fost mai inalta si nu a putut vedea de el, sau pozitia de pe vitezana nu i-a permis, pentru ca la o moto ca a mea vezi peste masina din fata lejer. Oricum multa sanatate motociclistului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu e bine cu R6 ca incepator nu degeaba se zice ce se zice si eu am facut greseala asta sa ma urc de "mic" (incepator) pe un CBR f2, numa ca cred ca ma ajuta experienta pe 4 roti de cativa ani si in plus de asta am constietizat ca un ss de 600 e destul pt un incepator. Totusi se mai intampla astfel de eveimente. Sper sa se faca bine repede baiatul si Multa Sanatate

 

Intr-adevar R6 e SS, dar vezi ca F2 e sport-touring :burnout: Vreo 40 cp diferenta. Deci nu sta stresat ca nu esti incepator pe SS :hurt:

 

on topic: De kko rau faza. Exemplu de eveniment unde experienta in trafic atarna cel mai greu. Recuperare rapida baiatului si fara sechele (fizice sau psihice).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multa sanatate motociclistului ....

Se auzise in Constanta de accident si la numaratoare iesisem toti . Chiar nu stiam de unde era sau daca era insotit si ma intrebam daca stie cineva de el sau nu .

 

Si eu am patit asa ceva anul trecut cand am trecut cu 180 in plina acceleratie (si in crestere) printre o dacie din anii 80 parcata pe banda a 2-a , pe linia dreapta de la Costinesti , care avea becurile si stopurile originale , si o Laguna care circula regulamentar pe banda 1.

 

A fost unul dintre evenimentele care m-au facut sa nu mai apreciez viteza stradala atat de tare .

Editat de dami3n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motor si carnet de 3 luni si o bestie de 140 CP? :burnout:

Cu tot respectul,dar aia care fac niste legi,nu sunt intotdeauna idioti!

 

Sanatate ii doresc,si asta e o modalitate de a invata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de off topic, dar care "toti" iesiteti la numaratoare...???

 

Toti cei care avem supersporturi si ne cunoastem ... ca s-a pornit de la un GSXR albastru model nou s-a ajuns la un R1 albastru model 2007 si in sfarsit s-a ajuns la un R6 cand a inceput sa circule povestea .

 

Trebuia sa mai numaram pe cineva si nu am numarat ?

 

PS - 140 de cai ... mai greu , dar oricum cam multi ptr un incepator pe o motocicleta tampita la cap ca R6 .

PPS - Cismeaua , locul de intalnire al bikerilor din Constanta ??? Care bikeri ?

 

Scuze de offtopic si la mine .

Editat de dami3n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pacat. Cred ca era de preferat o schimbare de banda fara asigurare (in extremis, in cazul de fatza, dar folosind in forta metru ala pe care mitocanul de langa tine nu vrea sa ti-l dea decat daca ii faci temenele, am fost rautacios, poate ala de pe banda intai nici nu a realizat ce se intampla, totusi , NU ASTEPTA NICIODATA DE LA ALTUL CEEA CE ITI POTI LUA SINGUR DACA VIATA TA DEPINDE DE ASTA) decat frana violenta si intrat in nenorocitu care franase (din varii motive, primul fiind imbecilitatea si ultimul ca vroia sa taie liniile continue, manevra pe care era culmea tupeului sa o si semnalizeze). Te uiti inainte ! Cu mult mai inainte decat masina din fata. Pe cea din fata trebuiea sa se afle doar vederea periferica. Cel mai trist lucru e ca multi desconsidera drumul pe care ruleaza. Drumul vorbeste, are semne pe care trebuie sa stii sa le citesti, si mai ales sa ai timp sa le citesti, ceea ce pe un R6 ma cam indoiesc ca se poate incepator fiind. Nemaipunand la socoteala ca mintea ar trebui sa se afle cu mult inainte fata de ceea ce vezi. Mare pacat dar bine ca nu se mai da cu nenorocitu ala de rip care a inceput sa ma scoata din sarite. Insanatosire brusca motoristului. Cum zicea si Impuscatul, Invatati, invatati si iar invatati ! Imi pare ingrozitor de rau de cei ce nu mai raman in viatza sa invete. Si de asta imi ajunge un prieten pe 2 roti. Probabil ca pana nu strangem cateva zeci de mii de kilometri nu suntem decat niste pacalici, indiferent de motocicleta. Ca de donat organe nu se pune problema decat in tarile civilizate.

 

PS. Astept si eu cu nerabdare momentul in care vom iesi chiar toti la numaratoare. Cu ss-uri sau choppere.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor eu nu inteleg ce aveti voi cu oamenii care isi iau motoare SS de incepatori. Oricum nu folosesc puterea aia de 140 de caluti pentru ca nu stiu, si accidentul nu la avut ca are SS ci pentru ca a fost neatent. Acelasi lucru se intampla si pe un scuter.

Si in general accidentele nu se fac din cauza motorului si nu te ajuta cu nimic daca ai un motor mai puternic sau unu mai linistit, faptul ca esti pe doua roti este suficient. Majoritatea accidentelor se fac la viteze mici unde nu motorul conteaza ci indemanarea.

 

Asa ca un sfat prietenesc: Luativa ce motor doriti si pentru ce doriti, dar mergeti prudent, pe motor niciodata nu ai prioritate, nu mai ascultati la toti ca mama nu iti lua SS ca nu ai experianta, UN SS e puturos in ture joase, mai nervos e un motor mic prin oras decat nu SS. Ca sa ajungi sa ii arati valoarea ai mult timp de invatat.

 

Iti doresc insanatosire grabnica si multa atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum chiar nu aveti de ce sa spuneti ca accidentul a avut loc din cauza ca motocicleta era prea puternica pt el sau ceva de genu. Mergea cu 70-80, viteza la care poti ajunge si cu un scuter. Deci n-are nici o legatura SS-ul + incepator cu acest accident.

 

Insanatosire grabnica baiatului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere, daca am un autovehicul in fata si nu am vizibilitate, pastrez distanta in functie de viteza pentru a nu avea surprize din astea.Apoi cind am ocazia, il depasesc, nu-mi place sa merg cu prosti in fata(ii vezi dupa cum conduc: ezita ,sunt nehotariti in privinta directiei, vitezei au intrat din stinga sau dreapta fara sa se asigure ,sa cedeze prioritate ,s-au oprit ca (cuvant jignitor) pe banda mea ,daca sunt pe a doua etc.)Pe prost il depasesti sau il lasi dracului sa se duca daca este ambitios mai da naibii peste tine te impinge in ceva, cine stie?Deci nu conteaza asa mult motorul(daca fiecare si-l cunoaste), important este, sa mentii distanta optima, pentru a avea timp sa te asiguri in caz de manevra,sa iei o decizie .Nu mai stati in poponeata lor, oricum aveti demaraj bun, pentru a intra in depasire.nu faceti miscari bruste in trafic si nu uitati ca cei ce va vin din fata cind depasiti pot fi la fel de rapizi .Sunt atitea masini puternice acum si le place si lor sa le dea in goarna ca si noua, ca de aceea le- au luat.Atentie la curba multi conservari se baga in depasire in curbe,de multe ori fara vizibilitate cautati sa le abordati pe acestea la o viteza mai mica si mai aproape de partea dreapta a drumului. ginditi preventiv intrebati-va mereu Dar Daca ?La depasire sa aveti timp suficient sa depasiti nu depasiti la mustata( cel din dreapta poate mari viteza iar cel din fata nu stiti cit de rapid vine,voi accelerati sa treceti cel din fata crede ca veti trece, nu reduce si vine cu aceeasi viteza pina poate fi prea tirziu) De multe ori am intilnit situatia cind din fata au intrat in depasire, mi-am dat seama ca nu au timp si am redus din timp, ca sa treca boul si sa scap si eu .Mereu le fac semn cu faza mare, cind vad asemenea situatii, pentru a-i atentiona si poate vor tine minte pe viitor.Nu faceti ca ei.NU sunt expert, dar cred ca am un pic de experienta de la B si acum ma ajuta cit de cit, cred ca nu am spus nimic rau desi poate pe unii i-am plictisit dar cred ca sunt chestii importante care ar putea salva ceva vieti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor eu nu inteleg ce aveti voi cu oamenii care isi iau motoare SS de incepatori. Oricum nu folosesc puterea aia de 140 de caluti pentru ca nu stiu, si accidentul nu la avut ca are SS ci pentru ca a fost neatent. Acelasi lucru se intampla si pe un scuter.

Si in general accidentele nu se fac din cauza motorului si nu te ajuta cu nimic daca ai un motor mai puternic sau unu mai linistit, faptul ca esti pe doua roti este suficient. Majoritatea accidentelor se fac la viteze mici unde nu motorul conteaza ci indemanarea.

 

Asa ca un sfat prietenesc: Luativa ce motor doriti si pentru ce doriti, dar mergeti prudent, pe motor niciodata nu ai prioritate, nu mai ascultati la toti ca mama nu iti lua SS ca nu ai experianta, UN SS e puturos in ture joase, mai nervos e un motor mic prin oras decat nu SS. Ca sa ajungi sa ii arati valoarea ai mult timp de invatat.

 

Iti doresc insanatosire grabnica si multa atentie.

 

 

Deci, nu-i asa? Luati-va din prima supersport de 600 ,NEAPARAT.

Ps: Pun pariu ca baiatul era pe acceleratie in clipa cind si-a dat seama ca o imbulineaza. O fi crezut ca masina din fata care i-l precedea s-a dat sa-i faca loc , tipul a bagat mina in gaz, si buff.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De retinut ii atentionez cu faza mare numai ziua, altfel il orbesc pe prost noaptea si ne ducem p..i de suflet amindoi, plus ca dupa cum stiti este ilegal sub o anumita distanta sa folosesti faza mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand peste discutia nesfarsita despre incepatori si SS, lasand la o parte faptul ca neatentia motociclistului a fost una din cauzele accidentului si, in continuare, presupunand ca automobilistul ar fi de vina.... vreau sa aflu cum aplica militia prevederea legala care spune ca daca esti incepator nu ai voie sa calaresti motoreta mai mare de X cai putere.

Mie asta mi se pare foarte important de aflat si constientizat de catre incepatori, te scoate politia vinovat indiferent de circumstantele accidentului daca nu respecti acei X cai putere in primii 2 ani?

 

Bine ca nu s-a terminat cu deces! Insanatosire grabnica si multa atentie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand peste discutia nesfarsita despre incepatori si SS, lasand la o parte faptul ca neatentia motociclistului a fost una din cauzele accidentului si, in continuare, presupunand ca automobilistul ar fi de vina.... vreau sa aflu cum aplica militia prevederea legala care spune ca daca esti incepator nu ai voie sa calaresti motoreta mai mare de X cai putere.

Mie asta mi se pare foarte important de aflat si constientizat de catre incepatori, te scoate politia vinovat indiferent de circumstantele accidentului daca nu respecti acei X cai putere in primii 2 ani?

 

Bine ca nu s-a terminat cu deces! Insanatosire grabnica si multa atentie!

 

 

 

in primi 2 ANI parca nu ai voie sa depasesti 250cc....nu asa scrie in legislatie.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam ca la Radio Erevan: e adevarat, numai ca nu-i vorba de CC ci de KW si nu-s 250 ci 25. Incolo sa traiasca japonezii ca fac SS ieftine....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, s-a plecat de la una si s-a ajuns la alta.Dar asa ne mai amintim cite ceva si cred eu mai invatam si de la altii din experienta lor.Nimeni nu le stie pe toate si cu totii suntem supusi greselilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...