Sari la conținut

Cardan sau lantz?


boieru'
 Share

Postări Recomandate

Curea = Intretinere ZERO.

 

De unde ati scos-o pe asta ca, cureaua e elastica?!?

 

Cureaua are aprox. 200 de grame, lantul e mai greu, si cardanul si mai greu. .si atunci cum vine cu randamentul??!?

 

Ce treaba are forta giroscopica doar cu cardanul? Forta giro este generata de roata spate. . indiferent de cum e ea actionata.

 

Si apropo de randament. . .eu stiam ca randamentul scade proportional cu cresterea numarului de piese in miscare intre sursa de energie si beneficiarul de energie cinetica. Si care din cele trei elemente de antrenare are cele mai multe piese??? Cardanul, Lantul sau Cureaua?!? Huh?

Editat de AK_Raptor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

nu stiu daca forta giroscopica ii de vina, dar daca sezi pe motor cu cadran, scos din viteza si accelerezi pe loc, simti cum te trage motorul in dreapta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca forta giroscopica ii de vina, dar daca sezi pe motor cu cadran, scos din viteza si accelerezi pe loc, simti cum te trage motorul in dreapta!

.............

Curios, pe ce moto ai simtzit asta ? eu pe a mea inca nu sau nimi dau eu seama dar sigur nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere cardanul are cel mai mare coeficient de siguranta.Acum depinde si ce vrei de la mobra...Am mers la mare cu ea de 1 mai si in timp ce prietenii cu motoare"inlantuite" isi faceau diverse probleme legate de curatare-gresare,intindere etc...eu mergem super linistit,fara nici o grija...Prefer motoru' pe cardan oricand.Si a mea cand sta pe cricul lateral si o turez are un scurt moment de torsiune...E normal :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce? :crack:

 

Am mai inteles ca forta "giroscopica" te ajuta sa iti ridici motorul de jos cand il scapi, in sensul ca motorul sta jos, il turezi si depui un efort mai mic in a-l ridica; oricum, forta respectiva vine din motor de undeva, si nu cred ca are a face cu cardanul :lol:

Editat de Dan Cãta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce? :crack:

 

Am mai inteles ca forta "giroscopica" te ajuta sa iti ridici motorul de jos cand il scapi, in sensul ca motorul sta jos, il turezi si depui un efort mai mic in a-l ridica; oricum, forta respectiva vine din motor de undeva, si nu cred ca are a face cu cardanul :lol:

Pai...la fizica n-am stat niciodata prea bine asa ca o explicatie in formule sau prea argumentata n-am...Mi-e mi-a zis un baiat care cunoaste mai multe decat o sa cunosc eu prea curand.De simtit...se simte la fiecare pornire pe loc insotita de o accelerare mai energica.Practic iti da senzatia ca se "ridica" de pe cric.

Editat de turbogixxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curea = Intretinere ZERO.

De unde ati scos-o pe asta ca, cureaua e elastica?!?

Cureaua are aprox. 200 de grame, lantul e mai greu, si cardanul si mai greu. .si atunci cum vine cu randamentul??!?

Ce treaba are forta giroscopica doar cu cardanul? Forta giro este generata de roata spate. . indiferent de cum e ea actionata.

Si apropo de randament. . .eu stiam ca randamentul scade proportional cu cresterea numarului de piese in miscare intre sursa de energie si beneficiarul de energie cinetica. Si care din cele trei elemente de antrenare are cele mai multe piese??? Cardanul, Lantul sau Cureaua?!? Huh?

 

perfect de acord cu tine bine spus din toate punctele de vedere :lol: :crack:

 

Si cu intretinerea ai perfecta dreptate, se spala cureaua cind speli motorul si atit in rest cei ce folosesc spray la curea e aiurea se prinde praful mai repede pe ea.

Cel putin aici in spania cu caldura super mare si se incalzeste o idee cureaua si aici e mult mai cald ca in tara,

Nam avut nici o problema in 2 ani cu cureaua la sportster doar o data a trebuit sa dau o idee roata mai in spate sa intind un pic cureaua si atit

 

salutare

Editat de robychopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde pe ce parte e cardanul. dar e adevarat masele in miscare se simt altfel decat cele inerte.

 

Ajutatul la ridicarea mobrei in curbe este rezultatul fortelor giroscopice ale rotilor in miscare, in acelasi timp acestea opun rezistenta la culcatul in curba.

 

Revenind la subiect, cardanul are o utilitate anume si avantajele/dezavantajele cunoscute deja. Nimeni nu ar pune cardan pe motocicleta doar de amorul artei pentru simplul motiv ca este mult mai scump decat o curea sau un lant. Cand ai un cuplu mare si il vrei transmis mai linear la roata, se foloseste cardanul. Daca insa vrei sa te joci cu raporturile de transmisie, cardanul iese din discutie, asa cum iese acolo unde este vorba de necesitatea reducerii drastice a greutatii.

 

Pierderea de eficienta majora la cardan este la transmiterea miscarii in unghiul de 90 de grade de la roata. De la un anumit cuplu incolo insa cred ca raportul de eficienta intre lant/curea si cardan se schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu daca forta giroscopica ii de vina, dar daca sezi pe motor cu cadran, scos din viteza si accelerezi pe loc, simti cum te trage motorul in dreapta!

 

lol... :lol: gotcha :lol:

 

Auzi, da tu ai impresia ca daca motorul e scos din viteza cardanul ala se mai invarte? indiferent cum accelerezi sau nu pe loc...

Deci efectul nu e produs (exclusiv) de cardan. De fapt, dupa cum a scris si un coleg de forum mai sus, e produs in principal de arborele cotit, care e pozitionat longitudinal. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol... :D gotcha :D

 

Auzi, da tu ai impresia ca daca motorul e scos din viteza cardanul ala se mai invarte? indiferent cum accelerezi sau nu pe loc...

Deci efectul nu e produs (exclusiv) de cardan. De fapt, dupa cum a scris si un coleg de forum mai sus, e produs in principal de arborele cotit, care e pozitionat longitudinal. :crack:

 

 

"Am mai inteles ca forta "giroscopica" te ajuta sa iti ridici motorul de jos cand il scapi, in sensul ca motorul sta jos, il turezi si depui un efort mai mic in a-l ridica; oricum, forta respectiva vine din motor de undeva, si nu cred ca are a face cu cardanul smile.gif "

 

Asta am scris mai inainte; normal ca nu, dooh...! :kiss:

 

Acuma inteleg de ce, :lol: , ii exact ca la bicicleta cand dai roata jos, o prinzi cu mainile de ax, si cineva o invarte, incearca sa misti axul :lol: normal ca din cauza fortei centripete de inertie o sa fie foarte greu sa faci asta; la fel la motor, arborele cotit ii explicatia, da ma indoiesc ca ii vina lui, ca ala ii pus simetric.

Editat de Dan Cãta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efectul asta de inclinare cand accelerezi se observa la motoarele dispuse longitudinal (cu arborele cotit in lungul directiei de deplasare). Se explica prin conservarea momentului cinetic (analogul rotational al conservarii impulsului). Cand turezi motorul, turatia motorului crescand, creste momentul cinetic spre stanga, iar ca sa respecte legea conservarii momentului, motocicleta are tendinta de a se roti spre dreapta. Momentul cinetic e proportional cu masa ansamblului in miscare de rotatie, si de-asta efectul e relativ mic pt motocicleta, ca are masa MUUULT mai mare decat arborele cotit.

 

Ca o analogie... cand suntem pe marginea unei prapastii, incepem reflex sa rotim mainile spre inainte, pentru ca aceeasi lege a fizicii sa ne roteasca corpul inapoi in jurul punctului de sprijin, departandu-ne astfel de pericol.

 

Daca motorul nu e dispus longitudinal, dar totusi are cardan, efectul va fi prezent, dar va fi cauzat exclusiv de cardan. Adica nu se va manifesta la accelerarea in gol, si din cauza ca axul cardanic e mai usor decat arborele cotit, efectul va fi si mai slab.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si mai e treaba ca nu vreau lant fiindca nu am bicicleta si nu vreau curea fiindca nu e masina de spalat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oameni buni nu incepeti sa deviati de la subiect.....

 

La multe din chopperele noi se pune curea pentru a atenua zgomotul, pastrand mai multi decibeli pentru esapament :unsure:

 

Eu personal prefer lantul fiindca e mai old school chiar daca trebuie curatat si uns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multe din chopperele noi se pune curea pentru a atenua zgomotul, pastrand mai multi decibeli pentru esapament :)

 

Eu personal prefer lantul fiindca e mai old school chiar daca trebuie curatat si uns.

 

lantul nu numai ca arata mai oldschool ,este mult mai estetic la chopperele cu roata lata pe spate,nefiind nevoie sa latesti prea tare spatele ca si la curea ...oricum difernta ca latime intre curea si lant e doar de vreo 3 cm care e notabila la estetica cind te uiti din spate la motor...

 

salutare :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Am zis sa incep un topic nou sa nu ''dau in balarii'' pe un altu :rock:

 

Asa deci... ce e cel mai indicat pt un cruiser/chopper ? Transmisia (finala) pe curea ,cardan sau lant ?

Va astept cu pareri,lamuriri ,sa vorbiti despre intretinere,diferente la cuplu/putere etc etc .

 

post-44001-1227030004.jpg post-44001-1227030031.jpg post-44001-1227029983.jpg

 

Cureaua are aspect ''clean'' ... cardanul aspect ''safe'' si lantul e cam messy (?! )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis sa incep un topic nou sa nu ''dau in balarii'' pe un altu :what:

 

Asa deci... ce e cel mai indicat pt un cruiser/chopper ? Transmisia (finala) pe curea ,cardan sau lant ?

Va astept cu pareri,lamuriri ,sa vorbiti despre intretinere,diferente la cuplu/putere etc etc .

 

post-44001-1227030004.jpg post-44001-1227030031.jpg post-44001-1227029983.jpg

 

Cureaua are aspect ''clean'' ... cardanul aspect ''safe'' si lantul e cam messy (?! )

Cardan-ul e preferatul meu, dar subliniez ca e parerea mea personala!!! :rock:

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cruiser cardanul rulz. La chopper probabil ca e mai inteligent sa ai lant daca tot intentionezi sa-l customizezi in draci. Cureaua mie sincer nu-mi place. N-am niciun motiv stiintific etc. Si m-am dat cu mobre pe curea doar,n-au nici pe dreq,tot asa merg. In ziua de azi nu prea mai conteaza asa mult cat pierde cardanul la putere etc. Motoarele deja au putere mult mai mare ca inainte. Ca pierzi 5% din 70 cai cat ar avea cu lant,mare smecherie!

Oricum, nu asta ar fi criteriul dupa care ar trebui sa-ti iei mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca am chopper,imi place ca motorul sa aiba si putere cat mai mare,asa ca lantzul e nr 1 pt mine! :rock:

 

si mai e treaba ca nu vreau lant fiindca nu am bicicleta si nu vreau curea fiindca nu e masina de spalat.

sa-ntelegem ca ai locomotiva? :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca am chopper,imi place ca motorul sa aiba si putere cat mai mare,asa ca lantzul e nr 1 pt mine! :rock:

 

 

sa-ntelegem ca ai locomotiva? :haha:

Sincer pe mine ma enerveaza lantul, am mers cu cateva motoare care aveau lant, si nu-mi placea ca faceau sunet de fundal si sincer ma enerveaza!

In schimb nu prea am multe idei despre curea!

Asa ca raman la cardan :what: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...