AK_Raptor Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 (editat) Curea = Intretinere ZERO. De unde ati scos-o pe asta ca, cureaua e elastica?!? Cureaua are aprox. 200 de grame, lantul e mai greu, si cardanul si mai greu. .si atunci cum vine cu randamentul??!? Ce treaba are forta giroscopica doar cu cardanul? Forta giro este generata de roata spate. . indiferent de cum e ea actionata. Si apropo de randament. . .eu stiam ca randamentul scade proportional cu cresterea numarului de piese in miscare intre sursa de energie si beneficiarul de energie cinetica. Si care din cele trei elemente de antrenare are cele mai multe piese??? Cardanul, Lantul sau Cureaua?!? Huh? Editat Mai 27, 2008 de AK_Raptor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 nu stiu daca forta giroscopica ii de vina, dar daca sezi pe motor cu cadran, scos din viteza si accelerezi pe loc, simti cum te trage motorul in dreapta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ford focus Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 nu stiu daca forta giroscopica ii de vina, dar daca sezi pe motor cu cadran, scos din viteza si accelerezi pe loc, simti cum te trage motorul in dreapta! ............. Curios, pe ce moto ai simtzit asta ? eu pe a mea inca nu sau nimi dau eu seama dar sigur nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 cand vii in cluj te invit sa faci o tura pe beemer-ul meu (R1100GS) si o sa vezi ca chiar asa ii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Din punctul meu de vedere cardanul are cel mai mare coeficient de siguranta.Acum depinde si ce vrei de la mobra...Am mers la mare cu ea de 1 mai si in timp ce prietenii cu motoare"inlantuite" isi faceau diverse probleme legate de curatare-gresare,intindere etc...eu mergem super linistit,fara nici o grija...Prefer motoru' pe cardan oricand.Si a mea cand sta pe cricul lateral si o turez are un scurt moment de torsiune...E normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 (editat) de ce? Am mai inteles ca forta "giroscopica" te ajuta sa iti ridici motorul de jos cand il scapi, in sensul ca motorul sta jos, il turezi si depui un efort mai mic in a-l ridica; oricum, forta respectiva vine din motor de undeva, si nu cred ca are a face cu cardanul Editat Mai 28, 2008 de Dan Cãta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 (editat) de ce? Am mai inteles ca forta "giroscopica" te ajuta sa iti ridici motorul de jos cand il scapi, in sensul ca motorul sta jos, il turezi si depui un efort mai mic in a-l ridica; oricum, forta respectiva vine din motor de undeva, si nu cred ca are a face cu cardanul Pai...la fizica n-am stat niciodata prea bine asa ca o explicatie in formule sau prea argumentata n-am...Mi-e mi-a zis un baiat care cunoaste mai multe decat o sa cunosc eu prea curand.De simtit...se simte la fiecare pornire pe loc insotita de o accelerare mai energica.Practic iti da senzatia ca se "ridica" de pe cric. Editat Mai 28, 2008 de turbogixxer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 (editat) Curea = Intretinere ZERO.De unde ati scos-o pe asta ca, cureaua e elastica?!? Cureaua are aprox. 200 de grame, lantul e mai greu, si cardanul si mai greu. .si atunci cum vine cu randamentul??!? Ce treaba are forta giroscopica doar cu cardanul? Forta giro este generata de roata spate. . indiferent de cum e ea actionata. Si apropo de randament. . .eu stiam ca randamentul scade proportional cu cresterea numarului de piese in miscare intre sursa de energie si beneficiarul de energie cinetica. Si care din cele trei elemente de antrenare are cele mai multe piese??? Cardanul, Lantul sau Cureaua?!? Huh? perfect de acord cu tine bine spus din toate punctele de vedere Si cu intretinerea ai perfecta dreptate, se spala cureaua cind speli motorul si atit in rest cei ce folosesc spray la curea e aiurea se prinde praful mai repede pe ea. Cel putin aici in spania cu caldura super mare si se incalzeste o idee cureaua si aici e mult mai cald ca in tara, Nam avut nici o problema in 2 ani cu cureaua la sportster doar o data a trebuit sa dau o idee roata mai in spate sa intind un pic cureaua si atit salutare Editat Mai 28, 2008 de robychopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Depinde pe ce parte e cardanul. dar e adevarat masele in miscare se simt altfel decat cele inerte. Ajutatul la ridicarea mobrei in curbe este rezultatul fortelor giroscopice ale rotilor in miscare, in acelasi timp acestea opun rezistenta la culcatul in curba. Revenind la subiect, cardanul are o utilitate anume si avantajele/dezavantajele cunoscute deja. Nimeni nu ar pune cardan pe motocicleta doar de amorul artei pentru simplul motiv ca este mult mai scump decat o curea sau un lant. Cand ai un cuplu mare si il vrei transmis mai linear la roata, se foloseste cardanul. Daca insa vrei sa te joci cu raporturile de transmisie, cardanul iese din discutie, asa cum iese acolo unde este vorba de necesitatea reducerii drastice a greutatii. Pierderea de eficienta majora la cardan este la transmiterea miscarii in unghiul de 90 de grade de la roata. De la un anumit cuplu incolo insa cred ca raportul de eficienta intre lant/curea si cardan se schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 nu stiu daca forta giroscopica ii de vina, dar daca sezi pe motor cu cadran, scos din viteza si accelerezi pe loc, simti cum te trage motorul in dreapta! lol... gotcha Auzi, da tu ai impresia ca daca motorul e scos din viteza cardanul ala se mai invarte? indiferent cum accelerezi sau nu pe loc... Deci efectul nu e produs (exclusiv) de cardan. De fapt, dupa cum a scris si un coleg de forum mai sus, e produs in principal de arborele cotit, care e pozitionat longitudinal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 (editat) lol... gotcha Auzi, da tu ai impresia ca daca motorul e scos din viteza cardanul ala se mai invarte? indiferent cum accelerezi sau nu pe loc... Deci efectul nu e produs (exclusiv) de cardan. De fapt, dupa cum a scris si un coleg de forum mai sus, e produs in principal de arborele cotit, care e pozitionat longitudinal. "Am mai inteles ca forta "giroscopica" te ajuta sa iti ridici motorul de jos cand il scapi, in sensul ca motorul sta jos, il turezi si depui un efort mai mic in a-l ridica; oricum, forta respectiva vine din motor de undeva, si nu cred ca are a face cu cardanul smile.gif " Asta am scris mai inainte; normal ca nu, dooh...! Acuma inteleg de ce, , ii exact ca la bicicleta cand dai roata jos, o prinzi cu mainile de ax, si cineva o invarte, incearca sa misti axul normal ca din cauza fortei centripete de inertie o sa fie foarte greu sa faci asta; la fel la motor, arborele cotit ii explicatia, da ma indoiesc ca ii vina lui, ca ala ii pus simetric. Editat Mai 28, 2008 de Dan Cãta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Efectul asta de inclinare cand accelerezi se observa la motoarele dispuse longitudinal (cu arborele cotit in lungul directiei de deplasare). Se explica prin conservarea momentului cinetic (analogul rotational al conservarii impulsului). Cand turezi motorul, turatia motorului crescand, creste momentul cinetic spre stanga, iar ca sa respecte legea conservarii momentului, motocicleta are tendinta de a se roti spre dreapta. Momentul cinetic e proportional cu masa ansamblului in miscare de rotatie, si de-asta efectul e relativ mic pt motocicleta, ca are masa MUUULT mai mare decat arborele cotit. Ca o analogie... cand suntem pe marginea unei prapastii, incepem reflex sa rotim mainile spre inainte, pentru ca aceeasi lege a fizicii sa ne roteasca corpul inapoi in jurul punctului de sprijin, departandu-ne astfel de pericol. Daca motorul nu e dispus longitudinal, dar totusi are cardan, efectul va fi prezent, dar va fi cauzat exclusiv de cardan. Adica nu se va manifesta la accelerarea in gol, si din cauza ca axul cardanic e mai usor decat arborele cotit, efectul va fi si mai slab. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 si mai e treaba ca nu vreau lant fiindca nu am bicicleta si nu vreau curea fiindca nu e masina de spalat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Altair Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 si mai e treaba ca nu vreau lant fiindca nu am bicicleta si nu vreau curea fiindca nu e masina de spalat. se fac si biciclete cu cardan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Mai 29, 2008 Share Postat Mai 29, 2008 oameni buni nu incepeti sa deviati de la subiect..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
godeatgod Postat Iunie 2, 2008 Share Postat Iunie 2, 2008 oameni buni nu incepeti sa deviati de la subiect..... La multe din chopperele noi se pune curea pentru a atenua zgomotul, pastrand mai multi decibeli pentru esapament Eu personal prefer lantul fiindca e mai old school chiar daca trebuie curatat si uns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 La multe din chopperele noi se pune curea pentru a atenua zgomotul, pastrand mai multi decibeli pentru esapament Eu personal prefer lantul fiindca e mai old school chiar daca trebuie curatat si uns. lantul nu numai ca arata mai oldschool ,este mult mai estetic la chopperele cu roata lata pe spate,nefiind nevoie sa latesti prea tare spatele ca si la curea ...oricum difernta ca latime intre curea si lant e doar de vreo 3 cm care e notabila la estetica cind te uiti din spate la motor... salutare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
->Bullet<- Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Am zis sa incep un topic nou sa nu ''dau in balarii'' pe un altu Asa deci... ce e cel mai indicat pt un cruiser/chopper ? Transmisia (finala) pe curea ,cardan sau lant ? Va astept cu pareri,lamuriri ,sa vorbiti despre intretinere,diferente la cuplu/putere etc etc . Cureaua are aspect ''clean'' ... cardanul aspect ''safe'' si lantul e cam messy (?! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 salut,bine ai venit pe subforum. iti sugerez cu tarie sa folosesti functia "search",ca sa gasesti topicurile care te intereseaza,inainte de a deschide alt topic,pe aceeasi tema sau tema similara.succes. Black. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 (editat) Am zis sa incep un topic nou sa nu ''dau in balarii'' pe un altu Asa deci... ce e cel mai indicat pt un cruiser/chopper ? Transmisia (finala) pe curea ,cardan sau lant ? Va astept cu pareri,lamuriri ,sa vorbiti despre intretinere,diferente la cuplu/putere etc etc . Cureaua are aspect ''clean'' ... cardanul aspect ''safe'' si lantul e cam messy (?! ) Cardan-ul e preferatul meu, dar subliniez ca e parerea mea personala!!! Editat Noiembrie 18, 2008 de IceLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cria_p Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 (editat) cardan! pana acum nu am simtit nici o neplacere cu el, o avea si dezavantaje, nu stiu, eu nu le-am descoperit... Editat Noiembrie 19, 2008 de cria_p Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 La cruiser cardanul rulz. La chopper probabil ca e mai inteligent sa ai lant daca tot intentionezi sa-l customizezi in draci. Cureaua mie sincer nu-mi place. N-am niciun motiv stiintific etc. Si m-am dat cu mobre pe curea doar,n-au nici pe dreq,tot asa merg. In ziua de azi nu prea mai conteaza asa mult cat pierde cardanul la putere etc. Motoarele deja au putere mult mai mare ca inainte. Ca pierzi 5% din 70 cai cat ar avea cu lant,mare smecherie! Oricum, nu asta ar fi criteriul dupa care ar trebui sa-ti iei mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bart Bz Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 chiar daca am chopper,imi place ca motorul sa aiba si putere cat mai mare,asa ca lantzul e nr 1 pt mine! si mai e treaba ca nu vreau lant fiindca nu am bicicleta si nu vreau curea fiindca nu e masina de spalat. sa-ntelegem ca ai locomotiva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceLord Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 chiar daca am chopper,imi place ca motorul sa aiba si putere cat mai mare,asa ca lantzul e nr 1 pt mine! sa-ntelegem ca ai locomotiva? Sincer pe mine ma enerveaza lantul, am mers cu cateva motoare care aveau lant, si nu-mi placea ca faceau sunet de fundal si sincer ma enerveaza! In schimb nu prea am multe idei despre curea! Asa ca raman la cardan ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AK_Raptor Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 O ardeti aiurea cu pareri despre curea. . eu am 22 mii de km pe curea, mers ca pe supersport, si I love it!! Si inca nu am schimbat-o!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.