Sari la conținut

Africa Twin '88 Vs Transalp '97


Lee_e
 Share

Postări Recomandate

Salutare din nou prieteni!

 

Sunt in dilema, si apelez la cunostintele voastre.

Eu sunt incepator, am permis categ A de cateva zile si am tot cautat de luni de zile motocicleta potrivita pt mine. Nu prefer vitezanele, naked sau altele decat Enduro-touring, find categoria pe care o iubesc de mic!

 

Am deja permis categ B de 4 ani, dar degeaba, daca sunt incepator la A.

Sunt o persoana cu scaun la cap ( cu toate ca am doar 22 ani ) si nu imi place sa ma dau in spectacol pe motor, derapajele, sau alte scamatorii de genul ca sa impresionez publicul... nu e genul meu de distractii! eu prefer drumul lung on/off road :lol:

 

Vroiam sa imi cumpar un Transalp de 600cc din '97 cam pe la 2700e, dar am gasit intre timp un Africa Twin de 650cc, in stare deosebitr de buna, parca scos din fabrica la 2400e, dar e din '88... TA'ul este lafel intr-o stare f buna atat estetic cat si mecanic.

 

-Africana are totul schimbat recent, fiind intr-o stare impecabila, este si modelul RD03, ( cel mai bun dupa parerea mea ) ... dar IN PIELEA GOALA, la pretul asta nici macar top-case, crash-bar nu are... si este si din mai veche cu aproape 10 ani fata de TransAlp, dar sunt inebunit dupa AT, de mic ma uitam la Paris-Dakar si salivam le ce faceau baietii de acolo...

-Transalpul are top-case, crash-bar, si este din '97.. 2 disc frana fata, motor de 600cc,si cu vreo 10 kg mai usoara din cate stiu eu... un avantaj zic eu...

 

Pretul trage catre Africana, dar anii si accesoriile si poate si greutatea ei catre TA ( maiales ca sunt un total incepator in calarie )

 

Dati-mi un sfat prietensc, si pls fiti obiectivi,sa nu tineti cont ca poate sunteti posesori de TA sau AT...

 

Este o decizie f imp pt mine, fiti buni si ajutati un viitor prieten! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Dupa parerea mea,ti-ar fi mai bun Transalpul decat Africana,sa-ti spun si de ce cred asta:

-In primul rand vechimea.Motorul vechi este motor vechi,materialele din care e facut sunt afectate de timp intr-o mai mare sau mai mica masura.In afara de metale,pe motor se mai gasesc furtune,plastice,cauciuce,etc care sunt afectate de trecerea timpului.

-Greutatea:fiind incepator e recomandat sa iti iei un motor cat mai usor,sa nu ai probleme mari daca il dai pe jos (si il vei da cu siguranta,stai linistit,dar macar Transalpu are crash-bars :lol: ).

-Piesele de schimb:mult mai usor gasesti piese pt o Transalp din '97 decat pt o Africana din 1988 ;)

-Transalpul ca model a iesit in aceeasi perioada cu Africana,dar cel din '97 este supus revizuirilor efectuate de uzina Honda de-a lungul timpului.Africana aia e RD 03,deci primul model,este posibila existenta sau aparitia "bolilor copilariei".Intotdeauna este de preferat un motor revizuit unui prim model dintr-o serie (motivele sunt evidente-revizuiri=imbunatatiri).

-Despre accesorii ce sa mai zic,eu am luat o mobra accesorizata si mi-a prins de minune,top-case-ul ca si inventie merita toti banii,coburii(daca decizi sa-ti iei) te scapa de grija bagajelor in calatorii sa te poti bucura de pilotaj si peisaje fara cogeamitea rucsacii in carca (eu am fost la mare vara asta fara nici macar o borseta,mi-au incaput toate bagajele in coburi si top-case :) ).Acuma nu stiu cum sta Africana ca si disponibilitate de accesorii,dar pt Transalp se gasesc din belsug (motor inca in fabricatie).

-Intr-adevar,Africana se preteaza mai bine la off-road,dar incepator fiind nu cred c-o sa bati tu coclaurii si namoalele imediat ce te sui pe ea,din cel putin doua motive:unul ca nu ai suficienta experienta sa pasti vaca pe-acolo si doi-ca o sa te doara inima s-o chinui prin balarii.

 

Ar mai fi argumente,atat in favoarea TA-ului cat si a Africanei,dar decizia in fond si la urma urmei iti apartine in totalitate.Sunt banii tai si tu decizi pe ce-i dai,dar gandeste-te bine.Oricum,ai de ales intre doua produse ale aceleiasi fabrici,ambele recunoscute pt fiabilitate...

 

Sfatul de fata este pur dezinteresat,nu am Honda,nu ma omor dupa motoarele Honda,insa balanta in cazul tau inclina clar in favoarea Transalpului.Bafta maxima,bulan exagerat si bine ai venit printre noi :)

Editat de Gothmog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Gothmog

 

Iti multumesc mult pt sfaturi, observ ca sunt facute cu obiectivitate si cu luciditate ;)

 

-Intr-adevar vechimea este marea problema care ma framanta si pe mine... cu toate ca motorul este in stare fantastica, cum ziceai... la plasticuri se face clar distinctia intre vechime, si nu sunt ferm convins ca a schimbat TOT la ele...

-Legat de DR03, se zice ca este cel mai bun model de Africa Twin, chiar mai bun decat DR04. Nu pot sa confirm sau infirm, pt ca nu am avut niciuna, deci nu pot sa spun din experienta, ci doar din "auzite"...

-Legat de crash-bar.. nu e problema, pt k deja m-am informat si "fac rost" imediat :)

-Greutatea... sunt vreo 22 kg diferentza intre ele... deci este sesizabil...

 

meditez si meditez... ce "naiba" sa fac.... :lol:

Editat de Lee_e
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) IA TRANSALP-UL :lol: mai nou si mai usor chiar daca are 4cp si 2cm la garda la sol in minus in teren nu se simt asa drastic la o utilizare normala!!ai avantajul greutati ,piese de schimb,o sa mai confortabila iar la transalpul de fata dotarile !! ;)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, cred ca aveti dreptate... chiar foarte mare dreptate!

Si eu am reflectat asupra ideii aseara, si:

 

- capacitatea este aceeasi

- nu exista diferenta de putere ( doar de GREUTATE )

- anul de fabricatie este clar un dezavantaj gigantic

- diferenta de greutate este net considerabila

- accesorile sunt un mare minus

- probabil o sa am dificultati in achizitionarea pieselor de schimb

- Africana is mentine un pret foarte mare, si ARTIFICIAL , datorita renumelui

- frana pe disc dubla pe fata - la Transalp

- cu toate astea AT este mai buna la off-road dar mult mai slabutza la touring

- sunt incepator deci TA este o alegere mult mai potrivita pt mine

- repet: AFRICANA ESTE FOARTE VECHE ! :lol:

 

 

Africa Twin in cazul acesta are doar un mare avantaj - numele , si valoarea sentimentala pe care i-o port de cand cu Paris-Dakar :)

 

Poate sunt eu nebun, dar cred, si sunt convins ca o sa aleg TRANSALPUL... din motive obiective si pragmatice cel putin ! :D

 

Oricum vad ca sunteti cu totii impotriva AT-ului in cazul asta :D CU TOTII ! ;)

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man,suntem impotriva Africanei in cazul tau,ca daca ar trebui sa aleg intre o Africana din '97 si un Transalp din '99 as lua Africana cu ochii inchisi.Intr-adevar,mobra e legendara,dar nu-ti trebuie tie in stadiul in care te afli ;) .Ma bucur ca ai ajuns la concluzia corecta,mai ales ca sfaturile au fost in unanimitate pentru Transalp :lol: .Repet,daca era vorba de mobre apropiate ca an,se schimba situatia,dar asa...Bafta la achizitie si asfalt uscat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, evident, si doar din ratiuni pur logice, trebuie sa alegi Transalpul

Si eu as fi fost in mare incurcatura in locul tau, pentru ca ochiul m-ar trage catre Africa Twin

Dar la 10 diferenta Transalpul a ajuns din urma performantele AT

Transalp, doar pentru ca e mai nou. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pe toti pt sfaturi :lol:

Chiar imi sunt de ajutor, cel putin sa ma oblige sa devin si mai subiectiv... find atras de AT de multa vreme.

 

Astazi aleg ratiunea, adica Transalp ! ;)

 

( maine dileala ) :)

Editat de Lee_e
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia ce-ti place la condus si ce te atrage personal chiar daca poate sfida logica. Imbatranirea la otel si aluminiu este un lucru pozitiv, poate fi si pentru intreaga motocicleta, atata timp cat este in starea buna pe care ai descris-o...Nu reusesti sa o scazi pe la 2000?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, cred ca aveti dreptate... chiar foarte mare dreptate!

Si eu am reflectat asupra ideii aseara, si:

 

- capacitatea este aceeasi

- nu exista diferenta de putere ( doar de GREUTATE )

- anul de fabricatie este clar un dezavantaj gigantic

- diferenta de greutate este net considerabila

- accesorile sunt un mare minus

- probabil o sa am dificultati in achizitionarea pieselor de schimb

- Africana is mentine un pret foarte mare, si ARTIFICIAL , datorita renumelui

- frana pe disc dubla pe fata - la Transalp

- cu toate astea AT este mai buna la off-road dar mult mai slabutza la touring

- sunt incepator deci TA este o alegere mult mai potrivita pt mine

- repet: AFRICANA ESTE FOARTE VECHE ! :lol:

Africa Twin in cazul acesta are doar un mare avantaj - numele , si valoarea sentimentala pe care i-o port de cand cu Paris-Dakar :)

 

Poate sunt eu nebun, dar cred, si sunt convins ca o sa aleg TRANSALPUL... din motive obiective si pragmatice cel putin ! :D

 

Oricum vad ca sunteti cu totii impotriva AT-ului in cazul asta :D CU TOTII ! ;)

 

:)

deci sa clarificam cate ceva...capacitatea nu este aceeasi...transalpul este de 600 respectiv 650 pe cand AT este de 750,diferenta de putere este chiar una simtibila,transalpul are pana in maxim 55 de cai pe cand AT are undeva la 70 de cai...nu intotdeauna accesoriile sunt un mare minus,dublu disc de frana are si AT pe fata si single disc pe spate,AT este buna in ambele sporturi,foarte greu de tinut la off-road si foarte buna la touring...euam ales Transalpul datorita greutatii putin mai ridicate a AT,oricum si cu transalpul ii greu la off-road si nu are ce cauta la prea off=road...numa bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa clarificam cate ceva...capacitatea nu este aceeasi...transalpul este de 600 respectiv 650 pe cand AT este de 750,diferenta de putere este chiar una simtibila,transalpul are pana in maxim 55 de cai pe cand AT are undeva la 70 de cai...nu intotdeauna accesoriile sunt un mare minus,dublu disc de frana are si AT pe fata si single disc pe spate,AT este buna in ambele sporturi,foarte greu de tinut la off-road si foarte buna la touring...euam ales Transalpul datorita greutatii putin mai ridicate a AT,oricum si cu transalpul ii greu la off-road si nu are ce cauta la prea off=road...numa bine...

AT s-a facut initial cu motor de 650 de cc, fabricat pana in 1989, dupa care s-a trecut la motor de 750, deci omul a spus bine ce a zis.

on topic: AT e un motor foarte fain de turing, a fost chiar una din optiunele mele la un moment dat cand inca visam la turing. TA e mai micut si cu garda mai mica la sol, dar foarte manevrabil. M-am plimbat cu exemplarul unui prieten si am fost placut impresionat de manevrbilitatea sa in jungal bucuresteana.

Avand in vedere datele problemei eu aleg TA iar argumentele mele sunt 10 ani mai tanar fata de AT, greutate mai mica, accesorii mai multe la cumparare.

Asa ca bafta la cumparare si cat mai multi KM. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre Africana `88 si Transalp `97, clar transalpu ... E vorba si de vechime, si faptul ca modelul rd03 de la africana e cam slabut ...

Daca in ecuatie este macar o africana mai noua de `93, adica rd07, clar africana fata de orice translp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- AT din 88-89 este model RD03 => motor de 650cc

- Frana fata pe un sinur disc

- 220 kg la sec, dar rezervor de 25 L la Africa T, comparativ cu 196 kg si rezervor de 18 L la Transalp

- Viteza maxima 168 - AT, la Transalp 170 - identic

- TA XL 600 v, motor de 600cc, dar de aceeasi puter ca AT de 650 cc, amandoua au tot 3 valve/ cilindru, ce dezvolta 50CP.

- Cutie manuala in 5 viteze, idem la AT cat si la TA

- Diferenta la garda, ata la shea, cat si la scut.

- Shasiu mai rezistent la AT - Mai bun AT la off road

- Tinuta Touring mai buna la TA

- Pret mai mic la AT ( dar nejustificat de mare pt vechimea ei )

- Aproape 10 ani diferenta intre ele ! 10 ani FRATILOR! cand ma gandesc pare ridicol de mult... :lol:

 

In rest sunt tot honde'

 

:)

Editat de Lee_e
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manuiesc o vaca TA de o luna si jumate, am deja aproape 4.000 de km cu ea. E tot din '97, si sunt fffff multumit de ea. Pasager nu am avut inca la drum lung sa imi dau seama de nevoile unui disc dublu pe fata, insa sa stii ca TA din 97' incepand parca cu octombrie are 2 discuri, poate ai noroc de 2 discuri.

 

Oricum, sa stii ca motoarele se schimba destul de des, nu te insori ca si in cazul masinilor, de un motor te desparti mai usor, deci oricand poti sa iti schimbi optiunea, chiar daca ai achizitionat una dintre ele si vrei sa schimbi pe alta. Oricum, pt incepatori, recomand TA, alegere facuta de subsemnatu' si o alegere a naibii de buna.

 

Dupa ceva experienta sa stii ca merge TA si pe "macadam mai hard", oricum, e clar ca TA, fiind mai usor, se descurca mai bine in conditiile unui enduro mai hard decat purceaua de AT.

 

Si daca mai pui si diferenta de ani, nici nu mai stai pe ganduri.

 

Toate cele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am vandut motorul din 97 si mi am cumparat africana din 92 ...cumpara o africana...nu se compara cu nimica.....trans alp.fabruicat in spania....

acum vandafricana mea cu 2700e rd 04...unui prieten..si pentru ca eu ma las de motocicleta de strada dar vreau sa sa subliniez faptul ca africana nu se compara cu nimica..radiator de ulei 2 radiatoare de apa..+un cooler. :)

 

--- Mesaj completat în 21 Sep 2007 21:54 -------------

Intre Africana `88 si Transalp `97, clar transalpu ... E vorba si de vechime, si faptul ca modelul rd03 de la africana e cam slabut ...

Daca in ecuatie este macar o africana mai noua de `93, adica rd07, clar africana fata de orice translp.

de ce mai noua sa nu aiba amortizorul pe spate reglabil...sa nu aiba becuri de benzina....arcurile din suspensia fatza moi...mai lunga intre axe...si mai greu de controlat in drum forestier..;) :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am vandut motorul din 97 si mi am cumparat africana din 92 ...cumpara o africana...nu se compara cu nimica.....trans alp.fabruicat in spania....

acum vandafricana mea cu 2700e rd 04...unui prieten..si pentru ca eu ma las de motocicleta de strada dar vreau sa sa subliniez faptul ca africana nu se compara cu nimica..radiator de ulei 2 radiatoare de apa..+un cooler. :)

 

<small>--- Mesaj completat în 21 Sep 2007 21:54 -------------</small><br/>

de ce mai noua sa nu aiba amortizorul pe spate reglabil...sa nu aiba becuri de benzina....arcurile din suspensia fatza moi...mai lunga intre axe...si mai greu de controlat in drum forestier..:D :lol:

 

 

Se poate sa nu aiba aceleas atuuri pe off-road ( si sunt convins ca nu le are ), dar cred ca esti subiectiv cand zici sa imi iau AT... e din '88, diferenta de 10 ani... nu de 5 comparativ cu AT si TA tau...

 

Daca as fi avut aceeasi optiune pe care ai avut-o tu, sunt mai mult decat convins ca as fi procedat exact lafel... dar tinand cont de datele problemei mele, se schimba zarurile :)

 

 

Numai bine! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te sfatuiesc sa iti iei Transalp doar datorita pretului foarte mare al Africanei... un RD 03 se gaseste in afara pe la 1200 - 1500 de euro maxim!!

 

Oricum ar fi o Africana ingroapa Transalpul. E veche? Da si eu am o Honda VT500 din '86 (stramosul motorului de pe Transalp si AT) si inafara de bujii, placute de frana, ulei si alte consumabile nu ii fac nimic!

 

Daca nu iti e greu mai bine iti aduci de-afara o Africana printr-o firma specializata si ai scapat si mai subtire la bani si cu ceva mai nou! In 2700 de euro iti iei o AT de prin '94 - '96 de moare lumea!

 

Spor la cumparare!

 

:finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

In cazul de fata, Transalp, clar.

 

Chiar daca pe hartie seamana, TA e mai prietenoasa pt inceput. La fiabilitate, amandoua sunt de pomina , ingroapa generatii intregi de motoare mai noi si le danseaza cu crampoanele pe mormant :blink:

 

Totusi, la un motor asa de vechi(88), e inevitabil sa mai cada una-alta...chiar daca motorul e brici, mai ai de lucru la bicicleta, electrica etc.

 

 

Mergi pe Transalp fara retineri iar pe viitor dupa ce te deprinzi cu vacuta "mica" poti trece la un African 750 . Aici nu mai incap comparatii :blink:

 

 

Si despre pret, nu cred sa gasesti in Ro Africa Twin in firea ei sub 3000, din orice an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...