Sari la conținut

Mecanicii lu' Peste


Lupu
 Share

Postări Recomandate

Nu de putine ori am vazut si auzit lume vaitandu-se de undele motociclete (in principal estice) ca se strica repede, ca nu merg, ca se deregleaza, etc etc etc.

In textul de fata ma voi referi la Nipru, pt. k la adresa sa se aduc cele mai multe "injurii" si critici!

Excluzand materialele (care intr-adevar sunt proaste intr-o mare proportie) si stilul unora de a le conduce (burn-out-uri in exces; rodaj prost; mers cu turatie necorespunzatoare, doar de dragul de a-si arata "performantele"; etc), voi aduce in discutie incapacitatea de a le intretine si "talentul" desavarsit al unor "meseriasi" de a le "repara".

Demontand vehiculul din dotarea personala (din varii motive, in principal din cauza unui tacanit suparator), am putut constata cu stupoare unele anomalii tehnice:

- doi dintre culbutori au rulmenti pe role, role care lipseau in proportie de 25% provocand joc si dereglari locale ale mersului supapelor, unde mai pui ca nici macar nu erau distribuiti simetric - doi cu role pe dreapta si doi cu bucse de bronz pe stanga :grinbandit:

- partea inferioara a bielei cu care se pride de vibrochen, montata invers !! cum o fi potrivit-o nu stiu...

- perla perlelor: odata si-odata cineva a rebucsat biela, dar bucsele au fost montate GRESIT, astfel incat canalele de ungere nu mai coincideau pt k respectivul nu s-a uitat cum le pune si probabil nici nu si-a pus problema ugerii. Din acest motiv bucsele s-au uzat prematur (o uzura grosolana, as spune de neam prost) provocand jocuri enorme ale bolturilor si implicit pistoanelor in biele, printre altele si cauza zgomotului de care pomeneam mai sus.

Altele minore au mai fost dar nu le voi mai enumera aici, am dat cateva exemple.

Lucru imbucurator a fost constatarea ca setul nu trebuie refacut deoarece cineva s-a ocupat de asta cu destul de putin timp in urma (setul are pana in 10.000 km) si arata destul de bine, cel putin pistoanele sunt "zeiss".

 

Ganditi-va si dv la cele de mai sus si dati-va cu parerea, sunt sigur ca acesta nu e un caz izolat. Asa ca... sa nu mai dam vina pe motociclete, mana omului e cauza in 90% din cazurile de esec ale masinii!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda..asta se întâmplă datorită faptului că românaşii noştri sunt toţi mecanici de mamă-mamă! Chair dacă unii nu se pricep, încearcă să fie super-autodidacţi, rezultatul nefiind altceva decât sabotarea propiei motociclete! :grinbandit:

Editat de lupalb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda..asta se întâmplă datorită faptului că românaşii noştri sunt toţi mecanici de mamă-mamă! Chair dacă unii nu se pricep, încearcă să fie super-autodidacţi, rezultatul nefiind altceva decât sabotarea propiei motociclete! :grinbandit:

Alo,domnu', pe ce lume traiti ?

Houston calling Apollo, come back to Earth, Europe, Romania! :laugh:

 

Avand in vedere ca la un service autorizat moto care se respecta manopera incepe de la 500.000 lei/ora, cam cum crezi tu ca un posesor de Dnepr ar apela la ei ? Un RK motor ar dubla valoarea motocicletei :laugh:

Alta varianta...prieteni, cunostinte care se mai pricep, mecanici care nu stii daca-s carpaci sau meseriasi,samd...de ce sa platesti pe altul sa iti monteze gresit motorul cand poti sa o faci chiar tu, gratis ??? :ok:

 

Pe de alta parte ...cum sa calaresti un fier pe care nu il cunosti ?Sa il lasi pe altul sa se joace cu viata ta ?Te documentezi inainte, mai intrebi pe unul care a mai facut si stie... mai gresesti, inveti din greseli, data urmatoare faci bine :ok:

 

VARIANTA B

Vrei sa ai motor cu certificat de garantie, iti vinzi casa sau un rinichi si pui frumusel banu jos la reprezentanta, sau astepti 15 ani pana strangi banii si mergi cu tramvaiul :banana: ,ori faci un imprumut pe vreo 15 ani, benzina pui cate un kil cumparat leasing si pana la achitarea imprumutului mananci doar radacina de gard si fund de sant, dar ai motor in tzipla sa te dai pe strasse :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alo, nenea Gabi, aici Bucurestiul! :grinbandit:

Avand in vedere faptul ca nu iti trebuie service autorizat, cred ca te poti adresa unor prieteni priceputi care sa te ajute, dar eu ma refeream la cei care se baga sa-si repare motorul fara a avea minimum de cunostinte tehnice!Si nu cred ca eu ca daca apelezi la prieteni ii platesti ,eventual te ravansezi cu o bere-doua!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aham, sa inteleg ca tu nu te refereai decat la cei "superautodidacti" care nici macar nu intreaba cand nu stiu ceva :banana:

 

Stati linistiti fratilor ca am vazut improvizatii, greseli grase sau legaturi cu sarma de balot,segmenti facuti din marmelada samd , facute de unii cu ani intregi de experienta in desfacut si facut motoare :grinbandit: In concluzie, cum va e norocul :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie grija cand montezi motorul, stiu ca eu cel putin m-am uitat de 15 ori la fiecare lucru, si m-am panicat de cel putin 3 pana sa montez fiecare chichitza:P

bucsele au fost montate GRESIT, astfel incat canalele de ungere nu mai coincideau

Nu e chiar asa. Eu mi-am luat anul trecut bucsi noi. Mi le-au pus bine, presate, bercuite, date gauri de ungere, totul ca la carte. Ele trb sa fie in mod normal din bronz rosu insa se pare ca erau din cupru, asa cum le aduce Cristi. Dupa un an, cand am desfacut motorul am observat ca nu mai corespundeau gaurile, au fugit de la locul lor. :grinbandit:

Nu erau uzate rau, mai duceau un sezon insa... Eu am avut grija sa-i fac totul brici si uite unde te duc materialele proaste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nipru are boltzul pe 21 sau 22 mm, nu mi-am dat seama la ochi... . La motoarele cu boltzul de 20 se gasesc bucse de bronz grafitat in magazinele skoda (aici se folosesc astfel de bucsi). Se preseaza bucsa in biela, apoi se intra cu "alezor", pentru a se aduce bucsa la cota - asta e o freza lunga, actzionata cu mana - alezor au la atelierul de strungarie din service-ul titulescu.

 

Revenind la subiect... decat un "specialist" care munceste asa.. prost, doar ca sa mai treci pe la el si altadata (cu aceeasi problema), mai bine pui mana pe un manual, pe google si iti rezolvi problema singur. Daca ai insa un "specialist" de incredere, atunci normal ca apelezi la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

d-aia nu merg comunistele!!stiu destui dupa kre m-am intors din drum ,adus la shtanga,reparat in drum....cel mai scirba-mi e sa repar in drumm...mor.

si multi dintre astia sunt si pe forumu asta!!!!se dau asa mecanici si te-ntorc din vorbe de zici k -i cel mai bun si cind ii vezi "trotineta"...sa mori nu alta cum bese :grinbandit:

io gindesc asa:o data ce motoru asta a iesit pe portile fabricii inseamna k a fost super testat si in final s-a ajuns la concluzia k e fiabil si scos la vinzare.....nu facut in graba sa-l repari in drum....CUM AI GRIJA DE EL ASA ARE SI EL GRIJA DE TINE!!!

Editat de UncleFester
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok: :laugh:

Frate, din punctul meu de vedere fiecare chestie enumerata de Lupu ar fi putut sa ingenuncheze Nipru. Cu toate ca tzacanea ca dracu si avea atatea bube ascunse :grinbandit: motorul asta mergea si pornea destul de bine!

Ma inclin in fatza rezistentei masinariei lui Bogdan :ok:

Daca ar putea functiona toate Niprele cu asa probleme...

Bafta multa la reparat Gina :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok: :laugh:

Frate, din punctul meu de vedere fiecare chestie enumerata de Lupu ar fi putut sa ingenuncheze Nipru. Cu toate ca tzacanea ca dracu si avea atatea bube ascunse :grinbandit: motorul asta mergea si pornea destul de bine!

Ma inclin in fatza rezistentei masinariei lui Bogdan :ok:

Daca ar putea functiona toate Niprele cu asa probleme...

  Bafta multa la reparat Gina :banana:

Niprul ala a fost al meu. Si a functionat fara probleme. Eu nu stiam de aceste probleme interne ca nu am umblat niciodata in motor. Nu a fost nevoie. Doar am schimbat cutia de viteze si gata. Voila!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niprul ala a fost al meu. Si a functionat fara probleme. Eu nu stiam de aceste probleme interne ca nu am umblat niciodata in motor. Nu a fost nevoie. Doar am schimbat cutia de viteze si gata. Voila!

Ai dreptate moshule, nici nu te-am invinuit pe tine, stiu ca tu nu te-ai bagat prea adanc in el!

Si chiar asa... MERGEA si VA MERGE al naibii de bine! (sper sa n-o zic intr-un ceas rau)

 

@DEMOSTENE: man, bucsele erau din bronz rosu cum zici tu si presate PUTERNIC, alea asa au fost puse acolo! Plus de asta, in loc de 2 gauri cum e normal, una din ele avea vreo 4 !!! si nici una nu coincidea cu alea de pe biela! :grinbandit:

 

@MANUEL: ai dreptate, cum ai grija de ea... asa te poarta! Sa nu mai dam vina pe fier ca e prost, sau mai stiu eu ce, chiar daca si asta e adevarat...

 

@ALEKO: merci de urari Mioara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate moshule, nici nu te-am invinuit pe tine, stiu ca tu nu te-ai bagat prea adanc in el!

Si chiar asa... MERGEA si VA MERGE al naibii de bine! (sper sa n-o zic intr-un ceas rau)

 

@DEMOSTENE: man, bucsele erau din bronz rosu cum zici tu si presate PUTERNIC, alea asa au fost puse acolo! Plus de asta, in loc de 2 gauri cum e normal, una din ele avea vreo 4 !!! si nici una nu coincidea cu alea de pe biela!  :grinbandit: 

 

@MANUEL: ai dreptate, cum ai grija de ea... asa te poarta! Sa nu mai dam vina pe fier ca e prost, sau mai stiu eu ce, chiar daca si asta e adevarat...

 

@ALEKO: merci de urari Mioara!

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor......daca vreti intradevar sa aveti certitudinea, ca motorul SH pe care il cumparati nu a fost forjat, sau ca cineva nu s-a rupt in figuri cu el.........cautati si voi sa-l achizitionati de pe la vre-un mosh, care mai mult ca sigur e primul proprietar si mai mult ca sigur il cunoaste f bine si a facut treaba k lumea cand a umblat la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man, bucsele erau din bronz rosu cum zici tu si presate PUTERNIC, alea asa au fost puse acolo! Plus de asta, in loc de 2 gauri cum e normal, una din ele avea vreo 4 !!! si nici una nu coincidea cu alea de pe biela!

Si eu am 4 gauri la o biela fiindca a fugit dupa ce-a presat-o, la alezare. Asa ca a trb sa-mi mai dea 2. Dar am vazut cu ochii mei, omul a facut totul super okay, materialul bucsii era prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor......daca vreti intradevar sa aveti certitudinea, ca motorul SH pe care il cumparati nu a fost forjat, sau ca cineva nu s-a rupt in figuri cu el.........cautati si voi sa-l achizitionati de pe la vre-un mosh, care mai mult ca sigur e primul proprietar si mai mult ca sigur il cunoaste f bine si a facut treaba k lumea cand a umblat la el.

orice mot pe care am cumparat-o primu lucru pe care l-am facut am desf motoru si am inlocuit pese naspa ...rodaj la rece,rodaj normal la cald si ..mers

niciodata nu am mers pe vorbele vinzatorului sau nu m-am uitat dak e forjata au ba..mi-am facut-o io cum am vrut si nu am avut problemm. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se fac asemenea reparatzii la motoarele relativ simple cum sint comunistele.

Atunci sint curios ce reparatzii ad-hoc se fac la motoarele japoneze.

Editat de Vreau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca  se fac asemenea reparatzii la motoarele relativ simple cum sint comunistele.

    Atunci sint curios ce reparatzii ad-hoc se fac la motoarele japoneze.

:D :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Daca  se fac asemenea reparatzii la motoarele relativ simple cum sint comunistele.

    Atunci sint curios ce reparatzii ad-hoc se fac la motoarele japoneze.

Pai si alea Japoneze constructiv sunt la fel poate cu ceva diferente la distributie,carburatie si la aprindere. Difera 100 % calitatea pieselor si a preciziei prelucrarii. Atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blbl: Si eu am avut probleme cu "mecanici".. Nu tragea motorul, la turatii mai mari nu avea putere.. Am curatat filtrul de aer, carburator, am reglat aprinderea, nimic ..

M-am dus la singurul service "bestial" din Timisora unde ani de zile se repara motoare in doi timpi .. dupa ce mi-a tinut o teorie, parerea specialistului a fost: "Totul este uzat, trebuie schimbat cilindru, piston... rulmenti".......... :o

Ma intorc suparat acasa, unde un batran motociclist se uita la motor si zice:

:wave: -"Ba!! tu nu vezi ca nu iese fum pe toba???"

-- asa ca...in final am avut doar toba infundata...

Asa sa aveti voi incredere in mecanici, si in service-urile specializate!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa dispara incet incet mecanicii astia care repara sa ia doar banii ca se desteapta si Romanii vor garantie pe lucrare vor piesele vechi inapoi sa vada el ce si cum etc etc. se "cern" singuri .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu toba am patit-o si eu cu trabi

dupa ce i-am facut motorul "tzut", ca la carte, nu puteam sa depasesc 60/h nici mort, n-avea putere, etc....

imi venea sa-l arunc in garla

si atunci, tot un mos mi-a zis sa curat toba finala si teava de legatura

dupa aia sa vedeti curse cu trabi .... :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutari !

am vrut si eu sa fac o treaba K-lumea si sa duc motorul la service (nu spun care ! dar dau un indiciu ..undeva prin zetari !)...pt. o treaba la ambreiaj (mi-am spus : "dom-le pe asta ...toti il recomanda ..iar eu nu ma pricep asa bine la partea din int ..motorului ..si nu vreau sa-l fac praf ...asa incat hai acolo...cat o costa o costa !!!) si fiti atenti : am luat-o cu rezervorul zgariat , imi curge ulei pe la capacul din stanga , surubul care strange pedala de start sficuit !....toata tarasenia ma costat cam 600.000 mii ... (desi avea discurile puse noi nouzte ! puse de mine inainte de a merge la acel service !+ zgarieturile pe care le-am facut pe discurrile metalice (ce m-au mai chinuit alea :wave: )..pt. o mai buna aderenta !)..m-am dus acolo pt. ca nu reusam sa reglez ambreiajul !..oare a meritat ???? treaba asta (adica facutul praf) putem si eu sa-l fac si fara sa ma coste atat !!!..oricum mi-am spus ca de acum inainte o sa invat fiecare surub din motor (mai intreb, mai stau pe langa un mos', si pana la urma le dau de cap )

 

 

p.s. din pacate nu am vazut toate astea(mai putin zgariatul rezervorului care apropo era ca nou inainte de al duce acolo ) cand am luat-o...

 

"daca ma tzapui o data ..sa-ti fie rusine !!...daca ma tzapui a doua oara ...sa-mi fie rusine !!!!"

Editat de scaf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, se intampla la fel ca si cu masinile in service...

daca va uitati pe oricare forum al posesorilor de conserve, o sa vedeti aceleasi probleme, ba chiar (mult) mai multe

se pare ca mecanicii auto/moto sunt o specie aparte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, se intampla la fel ca si cu masinile in service...

daca va uitati pe oricare forum al posesorilor de conserve, o sa vedeti aceleasi probleme, ba chiar (mult) mai multe

se pare ca mecanicii auto/moto sunt o specie aparte...

Alo mestere nu generaliza,te rog frumos!

Mecanicul in primul rand este si el om si este Roman pe deasupra. Dupa cum spunea si Scaf citez : " daca ma tzapui o data ..sa-ti fie rusine !!...daca ma tzapui a doua oara ...sa-mi fie rusine !!!! " trebuie inainte de toate sa poti citi un om dupa fata si dupa "texte" si inainte de toate sa te documentezi ca acuma este informatie cacalau numai sa stii si sa vrei sa cauti.

D.v.d.v. mie-mi comvine sa va tepuiasca ca sa va invatati minte stii cum se zice cand te carpesti mai rau te rupi. Pentru inca alti 200.000 cred ca gaseai un service sau un mecanic bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, sa-mi fie rusine ! de trei ori, pt ca generalizez

nu toti sunt asa, dar majoritatea intra in aceasta categorie, indiferent la ca lucreaza la un service "de firma" sau la unul de cartier

io pana acum am ajuns in service doar cu conserva, si atunci numai pt reparatii pe care nu le puteam face personal, sau trebuiau facute pe asigurare....

si pot sa-ti confirm ca mecanicii sunt o specie aparte.

imi place sa-i aud cum fac pe interesantii si pe desteptii, ce cunoscatori sunt ei, da' cand ii intrebi o chestie mai tehnica (dovedind astfel ca esti in tema) despre ce lucreaza ei acolo, fac ciocu' mic. altfel, daca te vad ca esti "mazeta", baga din top: "trebuie schimbata aia, ailalta, etc" (ex: pe un cunoscut al meu cu un citroen xantia ce avea probleme cu suspensia hidraulica, desteptii de la un service al reprezentantei l-au pus de a cumparat calculatorul de bord si alte piese in valoare de peste 200 eur si pana la urma s-a dovedit a fi un contact imperfect la o valva. astora cum sa le zici?)

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...