Sari la conținut

Care Este Diferenta dintre Chopper Si Cruiser?


lucacelnebun
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

cu siguranta daca o sa cauti mai bine o sa gasesti foarte multe referiri la acest aspect.Cruiser - motocicleta clasica de serie destinata plimbarii fara modificari ulterioare in structura ei de baza. Chopper-ul este o motocicleta construita de la zero sau modificata din una de serie (m0dificari in structura cadrului, pneurilor, ghidonului, etc).cam asta in mare.Exemple: cruiser: Honda VTX 1300, Kavasaki Vulcan 800...M180.Chopper-cele facute de orcare roman priceput sau cele facute de cei de la ZERO, jassie James, Orange Country, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu siguranta daca o sa cauti mai bine o sa gasesti foarte multe referiri la acest aspect.Cruiser - motocicleta clasica de serie destinata plimbarii fara modificari ulterioare in structura ei de baza. Chopper-ul este o motocicleta construita de la zero sau modificata din una de serie (m0dificari in structura cadrului, pneurilor, ghidonului, etc).cam asta in mare.Exemple: cruiser: Honda VTX 1300, Kavasaki Vulcan 800...M180.Chopper-cele facute de orcare roman priceput sau cele facute de cei de la ZERO, jassie James, Orange Country, etc.

Cred ca faci confuzie intre Chopper si Custom. Eu le-as defini asa pe cele 3:

- Cruiserul este o motocicleta naked destinata parcurgerii unor distante medii sau mari; principala diferenta fata de o motocicleta naked obisnuita e data de unghiul mare de atac al furcii (de la 15grade in sus) care face motocicleta mai lunga, stabila si mai greoaie.

- Chopperul e o motocicleta asemanatoare cu un cruiser, dar care are ghidon lat si inalt (coarne) si comenzi avansate (adica frana si schimbatorul de viteza sunt cam in dreptul spatelui rezervorului la cruiser si mai in fata, uneori chiar inaintea rezervorului la chopper), ceea ce il face pe chopperist sa stea lasat pe spate cand conduce de parca sta in fotoliu;

- Custom e ceva facut de la zero sau modificat radical; termenul se foloseste mai mult pentru motociclete artizanale care difera destul de serios de cruisere si choppere, de genul furca de aproape 2 metri la 60 grade sau alte chestii din astea exotice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cruiser - produs de fabrica, pentru plimbare (scurta, medie sau lunga) Pozitie cu picioarele inainte si mainile aprox la nivelul umerilor, motoare cu plaja joasa de turatii, cai putini dar in schmb cuplu. N-are nici o legatura cu naked cum se zicea mai inainte.

 

Custom, de obicei un cruiser modificat dupa gusturile proprii, fie recurgand la aftermarket-uri fie improvizand cu resurse si din surse proprii. Custom-uri sunt considerate si mobrele facute din kit-uri (posibilitatea de combinare este practic nelimitta). Un custom nu este o motocicleta de serie (mare)

 

Chopper este un custom radical, de obicei apelandu-se la flex si sudura pe un cadru dat.

 

Nimeni nu a reusit sa ma convinga ca un VTX sau o Virago cu alt ghidon si cu coburi este un "chopper". Pentru mine reprezinta un cruiser customizat.

 

American Iron Horse and the like sunt toate custom-uri pentru mine.

 

Chopper-ele sunt cele care nu mai au treaba cu motocicletele din care provin, devenind aproape imposibil de recunoscut

 

Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Chopperul e o motocicleta asemanatoare cu un cruiser, dar care are ghidon lat si inalt (coarne) si comenzi avansate (adica frana si schimbatorul de viteza sunt cam in dreptul spatelui rezervorului la cruiser si mai in fata, uneori chiar inaintea rezervorului la chopper), ceea ce il face pe chopperist sa stea lasat pe spate cand conduce de parca sta in fotoliu;

 

Mai jos este un chopper. Nu prea seamana cu ce ai descris tu mai sus nu?

 

Link: --> http://www.bikernet.com/bikebarn/PageViewer.asp?PageID=1883

 

Chopper-ul este o motocicleta taiata,usurata de obicei facut doar din anumite motociclete,fapt care a influentat felul in care vad cei mai multi sablonul optic de chopper.Ex: motorul in V. Un chopper facut dintr-o Honda 4 in linie nu este cu nimic mai prejos decat un Harley chopperit dar imaginea de chopper a ramas motocicleta cu motor in V neaparat. Ideile si imaginile nereal create despre aceste motociclete ,cum ar fi ca poti numi un cruiser chopper,au aparut in zonele unde nu exista traditie in acest fenomen,cum ar fi Europa de Est.Chopper-ul a luat multe forme de-a lungul timpului,de multe ori specializate,vezi bobberele,motociclete modificate initial pentru a obtine viteza maxima,prin usurare cat mai mare a greutatii. O motocicleta ca sa fie chopper trebuie sa fie in primul rand modificata intr-un anume fel si cu un anumit scop. Un cruiser nu poate fi chopper decat daca este chopperit.

post-7907-1201711031_thumb.jpg

post-7907-1201711042_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimeni nu a reusit sa ma convinga ca un VTX sau o Virago cu alt ghidon si cu coburi este un "chopper". Pentru mine reprezinta un cruiser customizat.

Chopper-ele sunt cele care nu mai au treaba cu motocicletele din care provin, devenind aproape imposibil de recunoscut

 

Parerea mea...

 

... si a mea! :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai jos este un chopper. Nu prea seamana cu ce ai descris tu mai sus nu?

 

Link: --> http://www.bikernet.com/bikebarn/PageViewer.asp?PageID=1883

 

Chopper-ul este o motocicleta taiata,usurata de obicei facut doar din anumite motociclete,fapt care a influentat felul in care vad cei mai multi sablonul optic de chopper.Ex: motorul in V. Un chopper facut dintr-o Honda 4 in linie nu este cu nimic mai prejos decat un Harley chopperit dar imaginea de chopper a ramas motocicleta cu motor in V neaparat. Ideile si imaginile nereal create despre aceste motociclete ,cum ar fi ca poti numi un cruiser chopper,au aparut in zonele unde nu exista traditie in acest fenomen,cum ar fi Europa de Est.Chopper-ul a luat multe forme de-a lungul timpului,de multe ori specializate,vezi bobberele,motociclete modificate initial pentru a obtine viteza maxima,prin usurare cat mai mare a greutatii. O motocicleta ca sa fie chopper trebuie sa fie in primul rand modificata intr-un anume fel si cu un anumit scop. Un cruiser nu poate fi chopper decat daca este chopperit.

Chestia asta era valabila acum aproape 100 de ani: americanii s-au apucat sa taie din motociclete ca sa le faca mai usoare si mai rapide prin anii '20 (de aici vine termenul chopper - de la to chop, adica a taia din el bucati), dar azi eu cred ca mai degraba se aplica definitiile date de mine, si chestiile facute azi de la zero sau modificate radical se numesc mai degraba custom.

Azi ne referim mai degraba la doua stiluri de condus:

- Cruiser implica o pozitie relativ verticala, comenzi la picioare cam ca pe naked si o furca dreapta si scurta;

- Chopper implica o pozitie lasata pe spate, coarne mari si sus, comenzi la picioare mai avansate, eventual schimbator de viteze cu contra (ca sa dai cu calcaiul nu sa-ti bagi piciorul pe dedesupt), si eventual multi franjuri de piele (care merg oricum si pe cruiser).

Eu ma refer la felul cum isi clasifica produsele diversi producatori de motociclete azi, si unii dintre ei ofera pe acelasi sasiu varianta cruiser si cea chopper (aici Harley-Davidson cred ca e campion).

 

Si apropos, linkul de mai sus timite la un obiect pe care posesoarea il numeste Custom, nu Chopper....

Editat de pmoldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia asta era valabila acum aproape 100 de ani: americanii s-au apucat sa taie din motociclete ca sa le faca mai usoare si mai rapide prin anii '20 (de aici vine termenul chopper - de la to chop, adica a taia din el bucati), dar azi eu cred ca mai degraba se aplica definitiile date de mine, si chestiile facute azi de la zero sau modificate radical se numesc mai degraba custom.

Azi ne referim mai degraba la doua stiluri de condus:

- Cruiser implica o pozitie relativ verticala, comenzi la picioare cam ca pe naked si o furca dreapta si scurta;

- Chopper implica o pozitie lasata pe spate, coarne mari si sus, comenzi la picioare mai avansate, eventual schimbator de viteze cu contra (ca sa dai cu calcaiul nu sa-ti bagi piciorul pe dedesupt), si eventual multi franjuri de piele (care merg oricum si pe cruiser).

Eu ma refer la felul cum isi clasifica produsele diversi producatori de motociclete azi, si unii dintre ei ofera pe acelasi sasiu varianta cruiser si cea chopper (aici Harley-Davidson cred ca e campion).

 

Si apropos, linkul de mai sus timite la un obiect pe care posesoarea il numeste Custom, nu Chopper....

 

 

Ce pot sa spun... nu mai spun nimic... Pacat ca s-au dus vremurile in care aveai cu cine sa schimbi o vorba despre choppere pe subforumul asta.La un moment dat era unul dintre cele mai tari locuri de pe net in care se discuta despre choppere,aproape la fel ca siturile strict de profil de afara.Informatia inca exista pe forum trebuie doar cautata. Oamenii care intelegeau cu adevarat fenomenul nu mai intra sau intra prea rar ca sa mai conteze. Cei care mai intra des sunt sunt 3-4.In schimb este plin de useri care nu fac diferenta intre un ape hanger si un drag bar, dar dau lectii pe forum despre ce inseamna un chopper.Aceasta situatie este de cacao pentru ca scopul unui subforum de acest profil ar trebui sa fie in primul rand educativ. Daca cel care a deschis acest topic ar lua de bun raspunsul de mai sus este clar ca omul va acapara niste prostii care nu au nici o legatura cu realitatea. Ce am scris mai sus este doar o parere personala despre forum si despre ce se scrie in ultima vreme pe aici,nu am nimic cu userul @pmoldovan.

 

P.S. @pmoldovan,daca ai vazut scris cuvantul custom in textul din link ala nu inseamna ca motocicleta aia este un custom si daca citeai textul ai fi vazut ca tipa din poze nu are nici o legatura cu motocicleta,cu atat mai mult nu este posesoarea acesteia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hahaha, easy sub centura! hahahah, sunt sigur ca pmmoldovan nu sa gindit la frisco cind a facut afirmatia, tare de tot hihihihi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama putin cu o intrebare :bigstar:

Nu cumva roata de 21" impreuna cu unghiul mare al furcii sunt 2 din caracteristicile (principale) de chopper? Mai jos e o poza cu Kawasaki Vulcan 900 Custom (cu roata de 21 pe fata, standard din fabrica). Se poate numi chopper?

 

112806_bottom.jpg

Editat de paulcannibal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pmoldovan, te-ai gandit pentru un moment ca poate gresesti?

pe mine nu numai ca nu m-ai convins, da m-ai facut sa si rad. Explicatia aia ca franjurii de piele la chopper e tare :bigstar:

 

 

In anii '20 cine se tinea lumea de chopping? si de ce? La nici cativa ani dupa terminarea WW1 si cu marele declin economic din '30 batand la usa?

Dupa sfarsitul WW2 a inceput nebunia choppingului... suprlus army bikes si o gramada de fosti militari care capatasera cunostiinte de tehnica in timpul serviciului militar.

Chopping-ul are aceleasi radacini comune cu Hot-Rod-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

watt: cit se poate de corect

canibal: o roata si un unghi nu fac un chopper chiar daca la kawa pe care ai pus-o tu in poza are ''custom'' in nume

vrei sa vezi choppere ia si vizioneaza filme si filmari (easyrider, hells angels, h-a 69. etc) chopeer prin definitie nu poate fi scos din fabrica. un factory custom ar putea exista, chit ca ii putin trasa de par notiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CRUISER

 

vn800b_000.JPG

1985_VS750_Intruder_450.jpg

 

 

CHOPPER

 

ShovelSwedishRigid2.jpg

02hogchoppside3.jpg

 

BOBBER

 

von_poth_bobber11.jpg

lbc-10.jpg

 

CUSTOM

bozzie.jpg

ProChopperJuly2005a%20002.jpg

bike1.jpg

 

get it now?

 

prima motocicleta construita in forma de chopper a fost in Suedia anii '20

in anii '30 o firma mica din Tazmania, Australiacontruia motorete in forma de chopper

Epidemia chopperelor a inceput dupa ww2 in America

choperele si bobberele au aparut din dorinta de viteza, (chop si bob inseamna sa tai din piese si sa dai jos ce nu e necesar..deci sa reduci greutatea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri... n-a fost un raspuns omogen, cum ma asteptam, dar o sa incerc sa retin cate ceva din fiecare :bigstar:

 

@IcemaN: pana la urma, cred ca pozele postate de tine au fost cele mai relevante :bigstar: , macar asa mi-am dat seama ca tipul de motor care imi place mie se numeste de fapt cruiser, nu chopper asa cum credeam.

Editat de lucacelnebun
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pmoldovan, te-ai gandit pentru un moment ca poate gresesti?

pe mine nu numai ca nu m-ai convins, da m-ai facut sa si rad. Explicatia aia ca franjurii de piele la chopper e tare :bigstar:

In anii '20 cine se tinea lumea de chopping? si de ce? La nici cativa ani dupa terminarea WW1 si cu marele declin economic din '30 batand la usa?

Dupa sfarsitul WW2 a inceput nebunia choppingului... suprlus army bikes si o gramada de fosti militari care capatasera cunostiinte de tehnica in timpul serviciului militar.

Chopping-ul are aceleasi radacini comune cu Hot-Rod-urile.

Nu cred ca gresesc prea tare. Choppereala a inceput in America si in Australia dupa primul razboi mondial, dar intr-adevar a devenit un fenomen de masa in SUA dupa cel de-al doilea...

Pe de alta parte producatorii s-au adaptat cerintelor pietei, si mai toti iti vand modele gata chopperite, desi probabil ca majoritatea acestor produse de serie se incadreaza cel mai corect in categoria cruiser/power cruiser.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca gresesc prea tare. Choppereala a inceput in America si in Australia dupa primul razboi mondial, dar intr-adevar a devenit un fenomen de masa in SUA dupa cel de-al doilea...

Pe de alta parte producatorii s-au adaptat cerintelor pietei, si mai toti iti vand modele gata chopperite, desi probabil ca majoritatea acestor produse de serie se incadreaza cel mai corect in categoria cruiser/power cruiser.

 

 

Esti incredibil. Esti bun de politica, habar n-ai de nimic dar iti dai tare cu parerea. Nu te intreaba nimeni nimic, nu-i problema, tu iti dai in continuare cu parerea. Iti zic zece ca esti cu capra/sorcova/steaua, iar nu-i bai, tu iti dai in continuare cu parerea. Probabil ca asa ai prins si tu ineptiile astea pe care le perpetuezi pe aici si te simti dator sa le dai mai departe ca pe herpes sau gonoree.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o parere umila in fata maestrilor ..

cruiser... ceva cu moto marisor ... comfortabila ...(vulcanu de o mie si ceva)

chopper... tinichea ceva mai mititica pt deplasari medii[cu denumirea imprumutata de la zgomotul specific al motorului.. oarecum asemanator cu cel de elicopter(popular chopper in engleza americana..)]

custom.... toate alea facute "home made" un curtea din spatele casei ... garajul vecinului sau ateliere..

 

gresesc prea mult??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Celui care a postat pozele ii multumesc. In sfarsit m`am lamurit si eu care e diferenta. :)

 

Am o rugaminte la cunoscatori: Vreau sa fac un drum lung.. lung. Nordkapp (Norvegia) ma atrage teribil. Un cruiser ar fi numai bun, sau un motor de touring face fata la fel de bine? Drumul cred ca va fi >90% asfalt si ma intereseaza un consum cat mai rezonabil si cu nerv la >90km/h. Voi ce parere aveti? :)

 

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi sunt fan cruisere, cred ca cel mai potrivit motor pentru deplasari de genul acesta este in categoria enduro-turing. Si asta pentru ca:

- pozitie comoda, plus ca poti sa mergi si in picioare cand amortesti.

- suspensii moi.

- capacitate mare de a purta bagaje (coburi, topcase, tankbag).

- capacitate rezonabila de offroad, in caz ca dai de vreun drum stricat.

- manevrabilitate in localitati

 

Toate celelalte (inclusiv big tourerele gen Goldwing) au dezavantaje majore la una din acste categorii. Singurul mare dezavantaj la enduro-touring e centrul de greutate ridicat - atentie la buff!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cititi acest topic ....pus de mine cu mult timp in urma ....ISTORIA CHOPPERELOR UNDE A INCEPUT.....

 

/index.php?...ria+chopperelor

 

Opritiva din discutiile astea fara sens daca nu stiti exact sa explicati...anumiti termeni in lumea motociclistilor (chopperistilor)...

 

In ziua de azi e siplu de gasit pe net o explicatie la orce termen folosit de unii dintre voi aici pt anumite motociclete....

 

...Cu ani in urma era o placere sa ai o discutie aici pe forum la chopperisti cu cineva.....acum dupa cum imi dau seama oricine stie si afirma orce....

 

unii dintre voi de aici stiti bine la ce ma refer....si nu cred ca ma insel de loc......

 

asta este timpurile se schimba

 

va salut

Editat de robychopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

 

Cruiser - (VAN-ul motoarelor) B) - poti sa te muti pe el si mai poti duce si nevasta eventual daca te-ai plictisit de nevasta amanta :)) !!!

Chopper - (TUNNING-ul motoarelor) :laugh: - te-ai plictisit de STOCK faci tot posibilul sa nu mai fie STOCK!

Custom - (FITZELE motoarelor) :) - vrei sa faci impresie si vrei sa fi radical

 

Asta e varianta la race, parerea mea!Oricum eu sunt fan cruiser si custom dar nu a-si refuza nici un chopper le am pe toate la inima!!!

Acuma puteti da cu pietre! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
cititi acest topic ....pus de mine cu mult timp in urma ....ISTORIA CHOPPERELOR UNDE A INCEPUT.....

 

/index.php?...ria+chopperelor

 

Opritiva din discutiile astea fara sens daca nu stiti exact sa explicati...anumiti termeni in lumea motociclistilor (chopperistilor)...

 

In ziua de azi e siplu de gasit pe net o explicatie la orce termen folosit de unii dintre voi aici pt anumite motociclete....

 

...Cu ani in urma era o placere sa ai o discutie aici pe forum la chopperisti cu cineva.....acum dupa cum imi dau seama oricine stie si afirma orce....

 

unii dintre voi de aici stiti bine la ce ma refer....si nu cred ca ma insel de loc......

 

asta este timpurile se schimba

 

va salut

foarte bun reportajul cu o mica specificatie:D....sper ca ai mai evoluat putin la partea cu limba romana de atunci...imi cer scuze daca deranjeaza ce am zis, dar simteam nevoia

 

aaaa, si inca ceva...pana la urma ce e de exemplu suzi M1800R.....multumesc pentru intelegere daca exista din partea ta:D

Editat de vrajitoru_23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...