Survolaj Postat Iulie 13, 2006 Share Postat Iulie 13, 2006 Apropos, voi stiai ca in normele internationale de prim ajutor folosirea garoului nu mai este bine sa-l aplici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Iulie 13, 2006 Share Postat Iulie 13, 2006 Si cu ce specifica normele internationale ca ar trebui sa faci hemostaza in caz de urgenta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iulie 14, 2006 Share Postat Iulie 14, 2006 (editat) Si cu ce specifica normele internationale ca ar trebui sa faci hemostaza in caz de urgenta? Prin presiune exact pe locul respectiv. Spre exemplu : Ai tifon si bandajezi de cateva ori exact pe rana, apoi cauti ceva cat de cat plat : sapun, piatra etc. pui respectivul obiect si apoi infasori din nou facand inchiderea ( nod ) exact pe rana. Nu ma intreba dc se face asa acum ca singura chestie in care garoul poate fi nesigur este atunci cand nu stii cand sa-i dai drumul, si astfel se poate ajunge la necrozare a membrului respectiv. Editat Iulie 14, 2006 de Survolaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kooksee Postat Iulie 14, 2006 Share Postat Iulie 14, 2006 heimlich inca face parte din protocol. si e recomandat sa stiti sa o faceti. am avut un caz (accident auto nu moto) in care subiectul se sufoca cu guma de mestecat. (poate fi dantura rupta, proteze desprinse, voma, etc) privitor la garou sunt inca discutii. oricum, daca va hotarati sa puneti vreunul, OBLIGATORIU scrieti ora la care l-ati aplicat. (cat mai exact) Kuxi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iulie 14, 2006 Share Postat Iulie 14, 2006 heimlich inca face parte din protocol. si e recomandat sa stiti sa o faceti. am avut un caz (accident auto nu moto) in care subiectul se sufoca cu guma de mestecat. (poate fi dantura rupta, proteze desprinse, voma, etc) privitor la garou sunt inca discutii. oricum, daca va hotarati sa puneti vreunul, OBLIGATORIU scrieti ora la care l-ati aplicat. (cat mai exact) Kuxi Din cate stiu la garou se da drumul din 5 in 5 minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Septembrie 1, 2006 Share Postat Septembrie 1, 2006 eu am facut cursurile de prim ajutor si dezastre(asta-s io) la filiala din targoviste a Crucii Rosii...m-au ajutat f mult(pe langa faptul ca eram singurul tip din grupa) va sugerez sa treceti pe la filiala locala a Crucii, cursurile incep la inceputul lui octombrie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
musulmanu Postat Ianuarie 26, 2007 Share Postat Ianuarie 26, 2007 Garoul se desface odata la fiecare 25 min. eu asa stiu. "Legătura nu poate fi ținută mai mult de o oră, după care la fiecare jumătate de oră se desface câte 2-3 minute. Daca garoul este mentinut o perioada de timp mai lunga de 60-90 minute, exista riscul instalarii unor leziuni degenerative ireversibile, fapt ce poate duce la necesitatea amputarii. Pentru a preveni aceasta, pe pieptul accidentatului este bine sa fie prins cu un ac de siguranta un bilet pe care sa fie notat numele victimei si ora exacta a aplicarii garoului." Am mai gast un site cu acordarea primului ajutor m-am uitat pe el si este destul de bun. http://www.hailamunte.3x.ro/prim-ajutor.htm Sa auzim numai de bine si asfalt uscat. Si inca ceva lasati engleza si alte prostii. Daca tinem sa invatam cu adevarat PRIMUL AJUTOR trebuie sa o facem in termeni si limbaj cunoscut tuturor nu academic sau strain. Numai bine tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arte Postat Noiembrie 18, 2007 Share Postat Noiembrie 18, 2007 Inca un link f bun din pacate in engleza: http://www.2wheeltouring.net/stories/firstaid.htm (daca a mai fost imi cer scuze, nu cred ca strica) A se citi cu atentie partea cu gatul si casca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lexus Postat Noiembrie 19, 2007 Share Postat Noiembrie 19, 2007 Din cate stiu eu(si stiu sigur ca asa i), garoul trebuie tinut maxim 2 ore.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kcuf_di Postat Noiembrie 20, 2007 Share Postat Noiembrie 20, 2007 Din cate stiu eu(si stiu sigur ca asa i), garoul trebuie tinut maxim 2 ore.... Strange-ti degetul cu o sfoara o ora sa vezi ce inseamna o ora fara sange pentru tesut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
um02122 Postat Mai 19, 2008 Share Postat Mai 19, 2008 In primul rand: acordarea primului ajutor nu se invata teoretic. Se invata pe manechin sau pe voluntar. Am destui colegi care stiu sa faca totul teoretic, dar cand au fost pusi in situatia in care sa arate ca stiu, s-au incurcat. Eu am fost printre ei. Dupa prima resuscitare efectuata urmata de deces, am trecut la munca la manechin, asa ca a doua oara am reusit sa fac resuscitare corecta. Am facut in viata mea 4 resuscitari si pot spune ca daca nu ai repetat practic se instaleaza panica si nu mai stii ce sa faci. In al doilea rand: o resuscitare corecta facuta de personal nemedical impune cunoasterea unor notiuni de evaluare a victimei. E constient? Il intrebi cum il cheama. Daca nu e, vezi daca respira. Cum afli daca respira? Urechea la gura victimei si privirea la piept pentru observat miscari ale toracelui. Cum afli daca are puls? Pulsul se ia la carotida, cu doua-trei degete ca sa nu cauti prea mult (aratator, mijlociu, nu degetul mare), in modul cel mai firesc - mana pus direct pe gat, neindoita, pe partea de gat opusa tie. Poti sa te uiti la pupile - partea neagra din interiorul irisului - acoperi ochii cu mana si apoi iei mana si vezi daca se modifica diametrul pupilar la lumina (incercati cu partenerul de viata sa vedeti cat de clar se vede) etc. Nu se fac lectii pe net, nici din carti Vezi un accident si nu te simti instare sa faci resuscitare? Poti face macar atat: opreste in loc sigur, pune triunghi reflectorizant, suna la 112 si da locatia si ora la telefon si apoi fa o evaluare a victimei. Opreste motorul vehiculelor implicate. Daca picura lichide, vehiculele sunt in echilibru precar, stai departe, nu vrei sa devii si tu victima. La fel daca iese fum. In cazul in care exista suspiciune de lovire la cap, nu misca victima daca nu stii ce faci. Daca sunteti doi poti misca victima daca unul ii tine capul imobilizat, dar probabil ca mai bine e sa nu. Daca vreti cu tot dinadinsul relatii suplimentare, astept pm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Infinity Postat Mai 19, 2008 Share Postat Mai 19, 2008 teoria o stim toti mai mult sau mai putin. eu de multe ori m-am gandit daca intr-un moment din asta de viata si de moarte (mai mult sau mai putin) o sa am sange rece sa-mi si amintesc si sa aplic. sper sa nu fiu pus niciodata in situatia asta si la fel va doresc si voua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 protocolul BLS PT ADULT invatat de mine intr-unul din centrele de pregatie SMURD IN ANUL; 2008 era urm: 1. siguranta salvatorului 2.verificarea nivelului de constienta,stimuli:verbali,tactili,durerosi -CONSTIENT--112 -INCONSTIENT(se continua cu urm) 3.eliberarea cailor aeriene -hiperextensia capului cu ridicarea barbiei -subluxatia mandibulei 4.verificarea respioratiei.privim, ascultam,simtim(punem urechea la gura pacientului si privirea spre pieptul acestuia-5-10 sec) -respira--se aseaza in pozitia laterala de siguranta---112 -nu respira(se continua cu urm) 5.112 6.resuscitarea cardio-pulmonara: RCP 30 cu 2(30 compresiuni la nivelul toracelui cu 2 insuflatii) ritmul compresiunilor e 100 pe minut.cutia toracica trebuie sa se afunde 4-5 cm pt eficienta SPER SA FIE DE FOLOS SI SA SE INTELEAGA CE AM SCRIS.PT NOU NASCUT SI COPIL ALTA DATA:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DStar Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Am gasit pe un forum din america un articol legat de Primul ajutor - "Knowing What To Do In Case Of An Emergency Can Make All The Difference" de Greg Mcquide mi s-a parut foarte folositor tocmai pentru ca nu exagereaza cu folosirea termenilor medicali de specialitate si este destul de la obiect (pentru multi a citi 20 de pagini este foarte obositor asa ca se lasa pagubasi) am adaptat articolul respectiv cat m-am priceput si eu mai bine (nu sunt medic dar poate tocmai asta e avantajul ca am incercat sa spun ceea ce intelege unul care nu e de specialitate) Gasiti aici ceea ce a rezultat daca am comis vre-o eroare va rog foarte mult sa ma corectati. Dupa parerea mea toti motociclistii ar trebui sa citeasca / sa aiba minime cunostinte despre primul ajutor pentru ca traim intr-o tara campioana la rata accidentelor iar noi, ca motociclisti, avem cel mai mult de suferit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lil'Lexu Postat Aprilie 5, 2010 Share Postat Aprilie 5, 2010 nu mai merge download-ul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Aprilie 5, 2010 Share Postat Aprilie 5, 2010 (editat) Ia uite unde era fratele meu pierdut si regasit , Lil' Lexu. Sa treci pe la casierie. Editat Aprilie 5, 2010 de lil debul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
F0RCE Postat Octombrie 21, 2010 Share Postat Octombrie 21, 2010 Ghid resuscitare ERC acum si in limba romana! Bagati un ochi http://www.cnrr.org/index-ro.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Theo32 Postat Octombrie 29, 2011 Share Postat Octombrie 29, 2011 Nu e mai simplu sa urmam metoda colegului nostru Cirel : A.B.C. "Air Breathe Circulation. Air - caile aeriene superioare libere Breathe - respira sau nu Ciculation - logic - exista puls periferic/ nu, (alura ventriculara.)" Si apoi de pozitia victimei,daca sangereaza (un garou poate fi facut din orice material textil la indemana ), eventuale fracturi care pot fi stranse cu atele ... dupa care sa sunam urgent la 112 ? Eu unul asa as face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BBeauty Postat Noiembrie 3, 2011 Share Postat Noiembrie 3, 2011 http://salvez.ro/primajutor.html Curs de prim ajutor: In orasele Bucuresti, Craiova, Targu Mures, Targoviste, Piatra Neamt si Sibiu paramedicii SMURD ofera, in cadrul campaniei „O viata poate depinde de tine!” cursuri gratuite de prim ajutor. Poate sunt persoane interesate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_eugen Postat Noiembrie 14, 2011 Share Postat Noiembrie 14, 2011 Super manualul , l-am si printat si il dau si prietenilor sa-l citeasca si ei , este util indiferent ce conduci ... pana si ca pieton ar trebui sa-l stii . Nu mai sunt colegi pe aici care sunt in domeniu si pot sa dea mai multe sfaturi referitoare la "primul ajutor in caz de cazatura" ? Ma refer la ingrijirea ranilor pe loc si apoi continuarea drumului pana acasa ? ( la maini , picioare ... corp ... ) Ce fel de trusa de prim-ajutor ar trebui sa avem pe motor ? E clar ca la motor trebuiesc mai multe decat la auto , inclusiv spray-uri care calmeaza durerea , curata ranile ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Februarie 8, 2012 Share Postat Februarie 8, 2012 http://salvez.ro/primajutor.html Curs de prim ajutor: In orasele Bucuresti, Craiova, Targu Mures, Targoviste, Piatra Neamt si Sibiu paramedicii SMURD ofera, in cadrul campaniei „O viata poate depinde de tine!” cursuri gratuite de prim ajutor. Poate sunt persoane interesate... Ar trebui ca toti motociclistii sa cunoasca aceste proceduri imo multumesc de link! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oly_x Postat Iulie 28, 2012 Share Postat Iulie 28, 2012 (editat) Salutare la toata lumea , eu consider ca este extrem de important ca toti participantii la trafic si nu numai sa cunoasca notiuni elementare de acordare a primului ajutor in caz de accidente sau orice alta situatie in care o persoana are nevoie de ajutorul nostru. Am citit toate posturile de pe acest topic iar unele contin informatii si proceduri corecte dar incomplecte iar altele total neindicate in caz de accident rutier asadar am sa incerc sa structurez cat mai simplu ce trebuie sau ce NU trebuie facut in cazul unui accident rutier ( in acest caz toate victimele sunt considerate ca fiind traumatizate ne tinunde-se cont de stare lor de constienta, adica daca este constienta si poate vb noi sa nu o consideram ca fiind traumatizata este total gresit) : 1: Regula de baza in orice actiune care presupune acordarea primului ajutor este SIGURANTA SALVATORULUI deoarece siguranta ta personala este mai presus decat cea a victimei ( tu faci parte din " rezolvarea problemei nu din problema" ) , niciodata nu trebuie si nu esti obligat de lege ca atunci cand tu consideri si este evident faptul ca viata ta poate fi pusa in pericol sa acorzi unei persoane primul ajutor , poti inrautatii situatia daca tu din salvator devi victima. Ex: accident rutier , ajungi primul la fata locului vezi ca exista pericol iminent de incendiu/explozie sau orice alt factor care iti poate pune iminent viata in pericol NU te apropii de autovehiculele implicate in acel accident chiar daca in ele sunt persoane tot ce poti face este sa suni la nr unic de urgenta 112 si sa transmiti cat mai detaliat situatia de la fata locului ( chiar daca ti-e o sa t-i se para ca doamna de la dispecerat iti cere tot felul de data si se pierde timp , defapt nu este deloc asa cu cat tu dai mai multe detalii cu atat echipajele de prim ajutor situ mai multe detalii dinainte sa ajunga la fata locului si nu mai pierd asa mult timp cu evaluarea situatiei (oricum vor face o evaluare, dar care dureaza mai putin) dupa ce au ajuns la fata locului mai exact tu esti " ochii si urechile lor" 2: Suni imediat la nr unic de urgenta 112! Cu cat avei alerta/ informa mai repede autoritatiile abilitate in acest sens victimele vor putea primi asistenta medicala de urgenta. 3: Evaluarea victimei/ victimelor.Aici nu vei putea tu ca simplu participant in trafic si fara o pregatire in acordarea primului ajutor calificat sa faci o evaluare amanuntita a victimei/vicimelor , tot ce poti face este ca sa vezi care dintre ele are nevoie cel mai urgent de ajutorul tau. Cum facem asta? Prin verificarea daca victimele au hemoragii puternice care sa le puna viata in pericol imediat si prin verificatea starii de constienta a victimei care se realizeaza prin trei metode: - VERBAL o intrebi ceva si vezi daca iti raspunde - TACTIL pui mana pe ea si o misti foarte usor si vezi daca raspunde la acest stimul -DUREROS se realizeaza printr-o "piscatura"/strangere a pieli intr-o zona unde pielea este mai sensibila ( o zona sensibila este cea mamelonara dar tinand cont ca poate vi vb de o victima de sex feminin se evita folosirea acestei zone) , si vezi daca raspunde la acelt stimul. De aici lucrurile se impart in doua categorii: -CONSTIENTA -INCONSTIENTA 4. A .VICTIMA CONSTIENTA Aici treaba este destul de simpla victima este constienta deci poate respira singura si are circulatie se va intervenii doar daca are hemoragii.Hemoragiile sunt de doua feluri: - ARTERIALA ( extrem de periculoasa datorita cantitatii mari de sange ce se pierde in timp scurt) : este lezata o artera si se recunoaste prin urmatoarele semne: -sange de culare rosu aprins ( datoruta oxigenului), se "scurge" in afara arganismuli prin jeturi intrerupte dar de putere mare , uneori apare "spumegarea" sangelui scurs prin plaga( rana) -VENOASA ( mai putin periculasa decat cea arteriala ;cantitatea este mai mica ) este lezata o vena si se recunoaste prin urmatoarele semne: -sangele are o culoare rosu inchis spre brun ( datorita dioxidului de carbon) , se "scurge" in afara organismului prin flux continuu fara intrerupeti/jeturi Cum se intervine in cazul hemoragiilor: a) Arteriala:- prin pansament compresiv direct in plaga( rana) se pune pansament /tifon in rana si se apasa puternic. -prin aplicarea de puncte de presiune in diferite puncte din jurul "ranei" (DEASUPRA zonei/arterei lezate) -aplicarea de presiune digitala ( cu degetul/degetele) direct asupra arterei lezate -aplicarea garoului ( DOAR IN CAZUL AMPUTARII MEMBRELOR!!! SAU IN CAZUL HEMORAGIILOR FORTE MARI SI CAND ALTE METODE NU AU DAT REZULTATE!! ) ,in celorlalte cazuri nu este recomandat datorita faptului ca portiunea de tesut de desuptul ranii chiar daca garoul a fost aplicat corect va fi afectata iremediabil ( tesulul moare se necrozeaza) iar la aplicare acestuia se noteza pe un biletel atasat acestuia ora si minutul la care a fost aplicat si la fiecare 15 minute se va slabi pentru scurt timp garoul, pentru a permite alimentarea cu sange a membrului. Venoasa- se realizeaza aceleasi procedee ca si la hemoragia arteriala diferenta fiind doar ca acestea se pun DEDESUPTUL zonei afectate. NOTA: Victima constienta si care respira singura nu are hemoragii si nu esxista alti factori alte care sa-i puna viata in pericol imediat NU SE MISCA ( posibile fracturi la nivelul coloanei vertebrale nesesizate de victina datorita adrenalinei eliberate in primele momente dupa accident) si este incurajata sa ramana in pozitia in care se afla pana la sosirea echipajelor de prim ajutor.Tot ce poti face este sa stai cu ea si sa incerci sa o calmezi/incurajezi ( suportul moral este foarte important pt o persoana aflata in soc traumatic) 4.B. VICTIMA INCONSTIENTA. Dupa ce executa pasii de la punctele 1, 2, 3 se verifica daca victima respira sau nu prin metoda : Auz/vaz/simt Verificarea respiratiei Metoda Auz/Vaz/Simt:: Persoana care acorda primul ajutor se va apropia cu urechea de gura victimei ascutand daca din cavitatea acesteia se aud zgomotele specifice respiratie si in acelasi timp urmarind daca pe obrazul lui se simte aerul iesit din gura victimei ( poti sa nu auzi dar sa simti cand fluxul de aer este foarte redus) , in acelasi timp cat va asculta/simti salvatorul ( persona care acorda primul ajutor) va privii piepul victimei concomitent cu punerea unei maini pe pieptul victimei.Tot acest procedeu de verificare a respiratiei trebuie executat pe o perioada de MINIM 10 secunde ( trebuie sa ne asiguram exact daca persoana respira sau nu). NOTA:- Verificarea respiratie la o persoana inconstienta este foarte importanta deoarece tot cee ce urmeaza a fi facut pt ai da o sansa la viata depinde de aceasta. - Daca o victima inconstienta respira SIGUR!!!!!!! ARE SI PULS!!! este biologic imposibil ca o persoana sa nu respire dar sa aiba puls decat pe o perioada foarte scurta de vreme si apare doar atunci cand victima devine inconstienta din cauza unei " afectiuni" de natura respiratorie. PULS FARA RESPIRATIE EXISTA DAR RESPIRATIE FARA PULS NU! Daca victima respira singura nu are hemoragii care sa-i puna viata in pericol imediat NU SE MISCA!!! din pozitia gasita ( posibile leziuni ale coloanei vertebrale unde orice miscare gresita poate duce la paralizia victimei sau chiar moartea acesteia mai ales cand fractura este la nivelul coloanei cervicale ) in niciuncaz. Daca victima nu respira si nu are puls se incep manevrele de resuscitare cardio-pulmanara. Definitia resuscitarii cardio-pulmanare ( R.C.P.) -Reprezinta preluarea de catre salvator a functiilor viatale ale victimei adica a raspiratiei si a activitatii cardiace ( pulsul) mecanic prin interventia directa si mecanica a salvatorului si consta in introdicerea de catre salvator a unei cantitati cat mai mare de oxigem in plamanii victimei si de punerea in miscare a sangelui in organismul acesteia. Modalitate de realizare a resuscitarii cardio-pulmonare: NOTA:- Pt a putea realiza aceasta manevra este absolut necesar ca victima sa fie asezata pe un plan dur altfel manevrele nu au maximum de eficienta. - Pt a intelege exact la ce ma refer cand voi folosi termeni de eliberare cai aeriene si de dezobstructia cailor aeriene voi da definitia si metoda de realizare celor doua termene: Eliberare cai aeriene : victima nu are caile aeriene obstructionate de catre corpi straini, cheaguri de sange, fracmente osoase, proteze dentare etc inseamna ca caile sale aeriene sunt inchise datorita faptului ca atunci cand o persoana este inconstienta apare relaxarea musculara iar epiglota ( "supapa sa-i spunem asa care este in spatele limbii si care inchide caile aeriene atunci cand ingitim sau bem ceva pt ca lichidele sau alimentele sa nu intre in plamani) "cade" cu tot cu limba ( epiglota este atasata de limba ) si inchide caile aeriene ( ATENTIE nu exista si nu se poate din punct de vedere bio- mecanic efectul denumit in popor de "ingitire a limbi") iar metoda se imparte in doua categorii cand persoana este in trauma ( se considera traumatizata orice persoana care a fost implicata in accidente rutiere , caderi de la inaltime sau din acelasi plac ( din picioare) persoanele in stare de ebrietate etc) sau in non trauma cand lipsa respiratiei si a pulsului este datorat unor probleme medicale ( probleme cardiace , respiratorii etc) In trauma: Eliberarea cailor aeriene se face prin subluxatie mandibularea adica salvatorul se va aseza la capul vicrimei in pozitia " in genunchi" prinzand capul victimei intre genunchii acestuia , aseaza podul palmelor pe pometii victimei iar cu degetele mainilor trage mandibula victimei in sus iar in acelasi timp cu cele doua degete mari ale impinge in spre inainte defapt provoci o dizlocare a maxilarului victimei ( stiu ca pare ciudat si chiar barbar/ inumam/ dureros sau cum o sa-i mai ziceti dar este singura metoda de ai deschide si mentine caile aeriene deschise. Defapt ce se intampla mai exact este faptul ca prin dizlocarea maxilarului limba impreuna cu epiglota mai sus definita se ridica de pe trahee si permite introducerea de aer de catre salvator prin insuflatii. In non-trauma: Eliberarea cailor aeriene se face prin hiperextensia capului ( darea acestuia pe spate cu podul palmei asezat pe fruntea victimei) concomitent cu ridicarea barbiei. NOTA: -Cele doua metode difera deoarece in trauma daca i-am face victimei hiperextensia capului si aceasta are o leziune la coloana cervica cu siguranta ori ramane paralizat ori in omoram noi cu mana noastra) -In timpul eliberari cailor aeriene in capul victimei traumatizate NU este miscat sub nici o forma!!!! Dezobstructia cailor aeriene: -reprezinta deblocarea cailor aeriene blocate de sange , corpi straini, fragmente osoase , proteze dentare etc. -se realizeaza prin metoda " carlig" adica cu degetul aratator infasurat intr-un tifon incovoiat sub forma unui carligeste introdus cu atentie in cavitatea bucala ( gura) a victimei FARA a provoca acel corp sa alunece in jos in "gat" , iar degetul se introduce de la un colt al guri si se scoate la celalalt colt al gurii (dintr-o parte in alta) cu o miscare semi-circulara. RESUSCITAREA CARDIO-PLUMONARA Se realizeaza dupa verificarea si eliberarea-dezobstuctionarea cailor aeriene si se realizeaza astfel: -Salvatorul se va aseza in lateralul victimei i-si v-a impreuma degetele celor doua maine si l-e va pozitiona in treimea (1/3) inferioara a sternului ( in "cosul" sau " gaura pieptului" ) si va executa o serie de 30 de compresiuni toracice in care toracele treuie "infundat"/ "apasat pe o adancime de 5-6 cm ( o adancime mai mica nu are eficienta urmarita si reprezinta preluarea mecanica de catre salvator a funtiiei cardiace a victimei) dupa care se realizeaza 2 insuflatii cu propriul aer din plamanii salvatorului. Insuflatiile se realizeaza prin pensarea ( prinderea ) celor doua nari ( narine) ale vicrimei astfel incat aerul insuflat( bagat) de care salvator prin gura victimei sa nu scape pe nas si sa intre in plamanii acesteia( respiratia gura la gura) NOTA: Salvatorului ii este recomandat sa nu puna direct gura sa pe gura victimei( decat daca este ruda sau cunoscut dar si atunci este pe propria raspundere deoarece daca nu se cunoaste victima aceasta poate suferii de anumite boli ex: tuberculoza si atunci salvatorul se poate imbolnavi si el sau mai exista riscul ca victima datorita faptului ca in timpul insuflatiilor o anumita parte din aerul introdus de catre salvator sa ajunga in stomacul victimei si aceasta sa regurgiteze) , ci se foloseste "batista salvatorului" care se afla in mod normal in toate trusele de prim ajutor si este o bucata de material cu dimensiunea de aprox15/15cm prevazuta in mijolocul acesteia cu o "valva" care lasa doar sa intre aerul prin ea si sa nu iasa. Atunci cand gura victimei nu permite datorita leziuniilor suferite in urma accidentului motoda repiratiei gura la gura pe fol metoda respiratiei gura la nas unde aerul se introduce prin nasul victimei , aceasta metoda se foloseste mai ales de catre persoanele tinere (copii) care acorda prim ajutor adultiilor iar dimesiume gurii acestora este prea mica pt a putea acoperii total gura victimei Frecventa compresiunilor toracice este de 100/min iar raportul compresiuni-insuflatii esre de 30/2. Primul ajutor in cazul arsurilor - In cazul arsurilor cu agenti chimici locul afectat trebuie spalat cat mai repede cu jet de apa minim 5 minute fara a se folosii alte substante de curatare sau creme de calmare sau de alta natura deoarece compusii chimici din substanta cauzatoare pot face reactie chimica cu compusii din creme sau mai stiu eu ce alte metode "din popor" si poti face mai mult rau decat bine , se spala doar cu jet de apa min 5 min dupa care trebuie mers la cea mai apropiata unitate medicala pt tratamen de specialitate. -In cazul arsurilor termice locul afectat se spala cu apa rece iar pe zona afectata nu se pun alte " tratamente din popor" gen ulei,smantana ,cartof taiat si alte minuni ci se merge de urgenta la cea mai apropiata unitate medicala. Cum se procedeaza: - siguranta salvatorului ( a-m descris mai sus ce presupune) -indepartarea hainelo doar daca acestea NU sunt lipite de piele -jet de apa rece doar pe zona afectata -se pot folosi doar pansamente umede( cu apa) altfel nu sunt indicate! -deplasare la spital. NOTA: Nu folositi nici o alta sunbstanta chimica pt curatarea/tratarea/calmarea/racirea zonei afectate decat jet de apa rece !!!! Orice altceva este contraindicat. Primul ajutor in cazul inecatiilor Persoana inecata se considera o persoana TRAUMATIZATA in consecinta nu se misca capul acesteia pe cat posibil la scoaterea din apa si deloc dupa ce a fost scoasa. La persoanele inecate se incepe cu 5 ventilatii salvatoare si dpa aceea se incepe manevrele de resuscitare. Am incercat sa aduc un pic de lumina in acest topic despre cum se acorda primul ajutor sper sa v-a fi fost de folos aceste randuri de mai sus si sper sa nu fiti niciodata nevoiti sa l-e pune-ti in practica. Imi cer scuze pt toate greselile de exprimare sau de ortografie care au aparut in textul de mai sus. Numai bine si asfalt uscat. Bineinteles ca am uitat sa sa spun cum se procedeaza in cazul unui accident in care este implicat un motociclist .In cazul acesta daca nu exista pericol iminent de explozie sau incendiu sau alte pericole ce pot pune iminent viata motociclistului in pericol acesta nu trebuie miscat sub nici o farma chiar daca este constient si vrea sa se ridice acesta trebuie convins ca este mai bine sa nu se ridice chiar daca imediat dupa accident el are senzatia ca nu il doare nimic este mai bine sa astepte sosirea echipajelor de prim ajutor deoarece cum am mai spus si mai sus sub efectul adrenalinei durerea poate aparea mai tarziu iar motoclistul risca o paralizie sau chiar decesul. Casca unui motociclist nu trebuie scoasa sub nici o forma daca acesta respira doar in cazul in care el este in stop cardio-respirator trebuie scoasa pt a se pute-a incepe resuscitarea si se va scoate in urmatorul mod: - desfaceti curelusa de prindere a casti de sub barbile va pozitionati in genunchi alsfel incat sa-i tine-ti capul intre genunchi d-voasta , prindeti marginea casti usor fara sa ii misca-ti capul pe lateralele acesteia in dreptul urechiilor , trageti de marginiile casti inspre exterior si apoi trage-ti usor de casca catre d-voasta in asa fel incat sa nu-i misca-ti capul in lateral ( o miscare in lateral la o victima cu fracuta de coloana cervicala este mai periculoasa pt victima decat una in ax adica exact dealungul coloanei cervicale). Editat Iulie 28, 2012 de oly_x Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hell Constantine Postat Ianuarie 3, 2013 Share Postat Ianuarie 3, 2013 (editat) Din punctul meu de vedere toata discutia e cu dus intors. De acord, toti ar trebui sa stim notiunile de prim ajutor. Pe de cealalta parte, dupa cum a spus cineva mai devreme, parca iti e teama ca atunci cand ai nevoie se va ocupa de tine un habarnist care a invatat resuscitarea la tv. Toti dorim sa ajutam, dintr-un motiv sau altul (unii pot fi marcati de evenimente nefericite, altii isi doresc cele 5 minute de faima si e cool sa fi erou) dar daca nu esti sigur pe tine, mai bine nu intervii. Poti interveni cu strictul necesar dupa cum s-a mai spus: oprirea motorului, triunghiuri reflectorizante, telefon la 112 si lux de amanunte. Salut si consider un lucru extraordinar cursurile de prim ajutor. Toti ar trebui sa trecem pe acolo. Pe de cealalta parte, toti am vazut/auzit cazuri in care ajutorul acesta a facut mai mult rau decat bine si filmulete in care ambulanta ajunge la locul accidentului si trage de amarat ca de un sac de cartofi, il urca pe targa si acesta moare pe drum. Ca era ambulanta de tip B, C sau mai stiu eu cum dracu sunt calificate in sistemul de rahat de la noi. Intrucat se fac cursuri de prim ajutor pentru instruirea populatiei, cu personalul de pe ambulanta cum ramane ? Cati dintre ei sunt familiarizati cu echipamentul motto si scoaterea acestuia in caz de urgenta ? Aici probabil vorbim doar de casca, deoarece restul de echipament presupun ca se poate taia. Exista casti, a mea de exemplu, cu sistem de eliberare al pometilor in caz de urgenta. Au doua semne orange care iti spun ca este prevazuta casca cu acest sistem, se trage de un snur si ies pometii. Casca se scoate dupa aceea foarte usor. Editat Ianuarie 3, 2013 de Hell Constantine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Salutare la toata lumea , eu consider ca este extrem de important ca toti participantii la trafic si nu numai sa cunoasca notiuni elementare de acordare a primului ajutor in caz de accidente sau orice alta situatie in care o persoana are nevoie de ajutorul nostru. Am citit toate posturile de pe acest topic iar unele contin informatii si proceduri corecte dar incomplecte iar altele total neindicate in caz de accident rutier asadar am sa incerc sa structurez cat mai simplu ce trebuie sau ce NU trebuie facut in cazul unui accident rutier ( in acest caz toate victimele sunt considerate ca fiind traumatizate ne tinunde-se cont de stare lor de constienta, adica daca este constienta si poate vb noi sa nu o consideram ca fiind traumatizata este total gresit) : 1: Regula de baza in orice actiune care presupune acordarea primului ajutor este SIGURANTA SALVATORULUI deoarece siguranta ta personala este mai presus decat cea a victimei ( tu faci parte din " rezolvarea problemei nu din problema" ) , niciodata nu trebuie si nu esti obligat de lege ca atunci cand tu consideri si este evident faptul ca viata ta poate fi pusa in pericol sa acorzi unei persoane primul ajutor , poti inrautatii situatia daca tu din salvator devi victima. Cea mai buna recomandare, binenteles din punctul meu de vedere. Sa nu avem niciodata nevoie de ea, dar bine de stiut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oly_x Postat Ianuarie 12, 2013 Share Postat Ianuarie 12, 2013 Din punctul meu de vedere toata discutia e cu dus intors. Intrucat se fac cursuri de prim ajutor pentru instruirea populatiei, cu personalul de pe ambulanta cum ramane ? Cati dintre ei sunt familiarizati cu echipamentul motto si scoaterea acestuia in caz de urgenta ? Aici probabil vorbim doar de casca, deoarece restul de echipament presupun ca se poate taia. Exista casti, a mea de exemplu, cu sistem de eliberare al pometilor in caz de urgenta. Au doua semne orange care iti spun ca este prevazuta casca cu acest sistem, se trage de un snur si ies pometii. Casca se scoate dupa aceea foarte usor. Nu stiu cum se pregatesc cei de la serviciile de ambulanta cu privire la partea de moto dar iti pot spune cu siguranta ca cei de la SMURD sunt pregatiti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.