Sari la conținut

LICHID DE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 181
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da, poti.

 

Ca regula generala, DOT 4 se poate pune in loc de DOT 3, dar nu se poate pune DOT 5 in loc de DOT 3 sau DOT 4.

 

Si ca sa stai linistit, uite si explicatia de la http://www.neosyntheticoil.com/bkfluid.htm

 

 

DOT 3 & 4 are the commonly used specifications for automotive brake fluid; DOT 3 is generally required for disc brakes. DOT 3 was previously identified as SAE 7OR2 and more recently as SAE J1703. DOT 4 is also identified as SAE J1704. DOT 5 brake fluid is generally a silicone product and is not recommended unless the system is specifically designed for it. DOT 3 & 4 fluids are identified by their clear to amber color: DOT 5 is colored purple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

am si eu o intrebare:

la motorul meu pot pune dot 3 sau dot 4. eu inca nu am schimbat lichidul si nu stiu ce soi de lichid a pus proprietarul dinaintea mea. nu am chef sa schimb tot lichidul doar sa il completez. cum imi dau seama daca e dot3 sau dot4? sau pot fi amestecate cele doua feluri de lichid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei pe capacul rezervorului este marcat tipul lichidului.

De obicei este DOT4 la frinele pe disc de moto.

Dar scrie si in manual, daca il ai.

Pe de alta parte, daca e de acelasi tip (DOT4), nu vad vreun impediment sa completezi cu un alt lichid de frina. Eu am pus la a mea DOT4 de la Agip peste ce era inainte, ca nu am stiut ce era.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci cind ai de completat putin in pahar pentru ca nu ai pus suficient, nu e nevoie sa-l schimbi.

Sau cind instalatia nu a fost aerisita si nivelul scade in timp.

Si e drept, e bine sa fie tot la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai documentat putin problema, intimplator, intr-o benzinarie.

Pe unele ambalaje scrie explicit: poate fi combinat cu lichid de frina DOTx care respecta standardul SAE Jxxx ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DOT 5 inlocuieste DOT 3 si/sau 4 care sunt deja invechite, daca scrie ca trebuie sa pui DOT 4 nu inseamna ca nu poti folosi unul de generatie mai noua, la fel cum folosesti pentru motor spre exemplu 10W-40 care respecta standardele actuale si nu te apuci sa cauti ulei din anii '90

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule jim..daca imi permiteti. dot 5 nu poate inlocui nici unul dintre celelalte tipuri de lichd de frana. motivele le gaseai daca deschideai unul dintre linkurile pe care le-am pus la inceputul topicului:

 

"The DOT 2 spec is for drum brakes and is obsolete. If you have any DOT 2 in your garage, throw it away! DOT 5 is for silicone brake fluid. Silicone brake fluid (DOT 5) should be avoided because it is not compatible with regular brake fluid, it is hard to pour without introducing bubbles and thus results in soft pedal feel, and moisture still gets into your system and will pool in low areas like your calipers and encourage rapid corrosion. STAY AWAY!

 

That leaves DOT 3 and DOT 4 fluids. These fluids are compatible with each other and may be interchanged or mixed with no ill effects."

 

exista un tip de lichid ce se apropie de performantele tipului dot 5. acesta este DOT 5.1

Editat de GSK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnule GSK, nu chiar tot ce zboara se mananca, la fel cum nu tot ce gaseste un motor de cautare este din start adevarat

nu am spus sa pui dot 5 peste 3 sau 4, am spus ca inlocuieste cu succes dot 3 sau 4, e alegerea ta daca folosesti un lichid de frana mai mult sau "mai putin" hidroscopic

daca avantajele lichidului de frana tip dot 3 sau 4 sunt ca nu fac bule atunci cand sunt introduse in sistemul de franare, astea nu-l pot bucura decat pe nea Gigi care se se pricepe la Dacie

in concluzie: baga ce vrea muschii tai in instalatie, dar nu mai lua de bun tot ce zice gogule ca au zis oamenii destepti cu site pe net, in general cel mai bine e sa respecti ce spune producatorul in cartea tehnica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

La 18.000 km sau 2 ani conform manualului Honda. La 2 ani la maşini, conform Renault. La service am cerut eu să îl schimbe, mecanicii au zis că "nu e nevoie", dar mi l-au schimbat fără să ceară nimic în plus plătind revizia.

 

Chestia cu 2 ani vine din faptul că e hidrofil, adică absoarbe apă în timp (umezeala din aer) şi când se încinge (la frânare) apa din el poate fierbe şi frâna pe abur nu prea ţine :moto:

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

am cumpar de la OMV o cutie de OMV Brake Fluid DOT 5.1 compatible with SAE J 1703/FMVSS 116.

Pe el nu scrie nimic de motociclete ci doar de auto. La Honda mea pe rezervorul lichidului de frana scrie mare : USE ONLY DOT4 .

 

Pot folosi produsul asta OMV la motocicleta?

 

Voi schimba rezervorul "standard" de frana SPATE cu un altul si vreau sa stiu la ce ar trebuii sa mai am grija cand fac schimbul de lichid de frana.

 

 

Cam asa arata noul rezervor pentru lichidul de frana.Este un kit original HONDA HRC.

bpfs-0027carbondetail.jpg

 

 

HRCbrakeReservoir.jpg

 

 

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia scriu sa folosesti numai dot 4, ca sa nu bagi cumva dot 3(este mai slab). dot 5 este din ce stiu eu, superior dot 4, adica este mai incompresibil, nu il afecteaza temperaturile mari rezultate din franare, deci eficienta lui este aceeasi in orice situatie. daca grsesc sa ma corecteze cineva.decat uleiurile sunt de moto/ masini, in rest celelalte lichide(antigel, lichid frana) sunt de uz general.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. Mai exista insa o posibilitate ca garniturile sa nu fie foarte prietene cu un lichid cu DOT de alta clasa, dar cred ca e un risc destul de mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DOT 3, DOT 4 si DOT 5.1 sunt bazate pe glicol. Intotdeauna un numar mai mare pe scara reprezinta un lichid mai "eficient / performant". Adica are punctul de fierbere mult mai ridicat, rezista la presiuni mai inalte si nu-si schimba calitatile pe perioade mai lungi de timp.

ATENTIE! Lichidul de frana DOT 5 este bazat pe silicon. Este unicul lichid de frana care se foloseste pe HArleyuri. Este si cel mai eficient pe piata la ora actulala. In cazul tau poti folosi linistit dot 5.1, cu toate ca este recomandabil sa scoti tot lichidul vechi (dot 4) din sitemul de franare.

Daca intr-un sistem de franare s-a folosit chiar si o singura data un tip de lichid (bazat pe silison sau glicol) atunci tot timpul trebuie sa folosesti acelasi tip. EX: Daca ai avut dot 4 si pui dot 5 toate garniturile se vor "buli" repede, iat oriunde ai aluminiu in interiorul sitemului va oxida, cu alte cuvinte iti vor curge toate garniturile si frani ioc. Faptul ca precizeaza pe cutie ca e auto sau moto nu face mare diferenta. In schimb trebuie sa ai grija cu acest factor auto / moto la uleiuri, lichid de racire, bujii etc .

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ?

 

 

cu lichidu merge sa completezi,cu uleiu nu stiu...deci fara grija,desi ar fii bine s pui d la inceput lichid dot 4 si s te tii numai d ala,in timp se pot creea unele reactii chimice pe care le vei vedea in furtun pe pereti cand il vei da jos k parca ceva nu e bine la frana.......deci succes

 

asfalt......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ?

 

 

Lichidul e bun dar mergi la piese auto si ia un lichid strain daca se poate castrol ca sigur nu o sa ai probleme de nici un fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...