KHK Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 un material (interesant) despre ESA: http://www.mts1200.info/bmw_r1200gs/suspension/esa.htm Danke! Recunosc ca pana acum nu stiam ca e bine de evitat sa reglez arcul cu greautate pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Vlad, cred ca se strica in momentul in care arcul se comprima, cand e de de-comprimat, nu cred ca are nimic Se simte clar atunci cand incerci sa strangi arcul si esti calare, fata de atunci cand esti langa ea si nu e incarcata. Un alt lucru ma framanta pe mine - toate suspensiile se strica la un moment dat. Faptul ca motorul are ESA nu ajuta decat ca face automat setarea, in locul meu. Intrebarea mea e daca suspensiile astea, deloc ieftine, pot fi reparate. Ca daca dau atata ban in plus pe optiunea asta si dupa 100 de mii de km se strica, as vrea sa stiu daca le pot repara sau tre sa dau 2000 pe altele noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 (editat) Asa ca, daca sunt un simplu posesor si vreau sa ma bucur la maxim de facilitatile care le are mobra, las inginerii sa aleaga ce e mai bine pentru mine, apasand doar butonul. Ca acolo ai parca de ales intre confort, sport, single, cu pasager, si ce alte optiuni mai ai. Toate astea, constient fiind de faptul ca motorul trebuie descarcat inainte de a face reglajul, inconvenient la fel de grav ca si faptul ca trebuie calcat ambreiajul inainte de schimbarea treptei Reglarea cea mai uzuala se face oricum fara probleme in timpul mersului (soft-normal-hard sau sport-normal-comfort). De asemenea, reglarea arcului la semafor sau pe drum cand intru pe enduro stand totusi pe moto dar doar cu picioarele jos (si asta nu obligatoriu, ci preventiv) e floare la ureche. Nu schimb la fiecare 5 minute reglajul cu/fara bagaj/pasager... De asemenea, eu nu am auzit pe nimeni concret/cunoscut sa i se strice. Daca plec de la ideea asta, nu-mi mai cumpar nici macar motocicleta, nu mai zis de altele. Stiu insa ca toti posesorii se bucura si o apreciaza. Asa ca spor la carcotit celor care nu au! Editat Aprilie 15, 2013 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Vlad, cred ca se strica in momentul in care arcul se comprima, cand e de de-comprimat, nu cred ca are nimic Se simte clar atunci cand incerci sa strangi arcul si esti calare, fata de atunci cand esti langa ea si nu e incarcata. Un alt lucru ma framanta pe mine - toate suspensiile se strica la un moment dat. Faptul ca motorul are ESA nu ajuta decat ca face automat setarea, in locul meu. Intrebarea mea e daca suspensiile astea, deloc ieftine, pot fi reparate. Ca daca dau atata ban in plus pe optiunea asta si dupa 100 de mii de km se strica, as vrea sa stiu daca le pot repara sau tre sa dau 2000 pe altele noi. 2000 de euro nu este multde loc. In fapt un amortizor spate aftermarket, fara ESA, pentru motorul meu [ce-i drept fully ajustable adica preload rebound si 2 compresion] este peste 1000 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 (editat) Cred ca inseamna mult mai mult decat sa sucesti tu de robinet. Multi posesori de mobra printre care cu rusine ma numar si eu, nu isi stiu ajusta suspensiile. Suspensia e foarte importanta in felul in care manui motorul. Asa ca, daca sunt un simplu posesor si vreau sa ma bucur la maxim de facilitatile care le are mobra, las inginerii sa aleaga ce e mai bine pentru mine, apasand doar butonul. Ca acolo ai parca de ales intre confort, sport, single, cu pasager, si ce alte optiuni mai ai. Toate astea, constient fiind de faptul ca motorul trebuie descarcat inainte de a face reglajul, inconvenient la fel de grav ca si faptul ca trebuie calcat ambreiajul inainte de schimbarea treptei Nu uita sa le transmiti inginerilor si greutatea ta pt ca reglajele sunt pt o persoana standard, iar daca nu te incadrezi cat de cat, kanci setare. Reglarea cea mai uzuala se face oricum fara probleme in timpul mersului (soft-normal-hard sau sport-normal-comfort). De asemenea, reglarea arcului la semafor sau pe drum cand intru pe enduro stand totusi pe moto dar doar cu picioarele jos (si asta nu obligatoriu, ci preventiv) e floare la ureche. Nu schimb la fiecare 5 minute reglajul cu/fara bagaj/pasager... De asemenea, eu nu am auzit pe nimeni concret/cunoscut sa i se strice. Daca plec de la ideea asta, nu-mi mai cumpar nici macar motocicleta, nu mai zis de altele. Stiu insa ca toti posesorii se bucura si o apreciaza. Asa ca spor la carcotit celor care nu au! Vlade nu o mai baga pe aia ca nu cunosti tu niciun caz. In fond cati posesori cunosti tu? 10-100 tot sunt prea putini ca sa faci o statistica relevanta. Daca s-a stricat macar una in conditii normale de exploatare, se pot strica multe. Marele noroc este ca nu discutam de avioane, unde daca se strica si numai una, se opreste productia pana se gaseste si remediaza defectul. Editat Aprilie 15, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Nu uita sa le transmiti inginerilor si greutatea ta pt ca reglajele sunt pt o persoana standard, iar daca nu te incadrezi cat de cat, kanci setare. Vlade nu o mai baga pe aia ca nu cunosti tu niciun caz. In fond cati posesori cunosti tu? 10-100 tot sunt prea putini ca sa faci o statistica relevanta. Daca s-a stricat macar una in conditii normale de exploatare, se pot strica multe. Marele noroc este ca nu discutam de avioane, unde daca se strica si numai una, se opreste productia pana se gaseste si remediaza defectul. Apropos de setare, eu fiind un om "cu greutate", merg mereu cu setarea pilot+bagaj. Nu conteaza cati cunosc eu, pt mine este relevant dpdv statistic. Nici p-aici pe froum nu am vazut sa se planga cineva. Insa ma bucur de avantajele ei non-stop. Tu? Le porti de grija altora... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vik55 Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Sal. Ma tot intalnesc [ eu fiind in masina ] mereu prin zona cutitul de argint cu un bmw 650 gs argintiu ............ ?. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 (editat) Apropos de setare, eu fiind un om "cu greutate", merg mereu cu setarea pilot+bagaj. Nu conteaza cati cunosc eu, pt mine este relevant dpdv statistic. Nici p-aici pe froum nu am vazut sa se planga cineva. Insa ma bucur de avantajele ei non-stop. Tu? Le porti de grija altora... Nu e vorba de grija, ci de informare corecta, cu bune si rele. E ceva gresit in asta? E mai usor sa ascundem sub pres si sa ignoram minusurile? Si apropos de greutate, daca si nevasta era cu greutate si bagajele in consecinta, schimbai motorul? Editat Aprilie 15, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tau Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 sa inteleg ca manuale utilizator pe 1150 n-ai? in engleza cel putin. sau la schimb cu cel nemtesc (ca p-ala german il am) mersi ai PM! Danke! Oricand, cu placere! Dar chiar nu ai pentru ce ...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Aprilie 15, 2013 Share Postat Aprilie 15, 2013 Sal. Ma tot intalnesc [ eu fiind in masina ] mereu prin zona cutitul de argint cu un bmw 650 gs argintiu ............ ?. si ce legatura are asta cu topicul de 1200 gs & adv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Aprilie 16, 2013 Autor Share Postat Aprilie 16, 2013 si ce legatura are asta cu topicul de 1200 gs & adv? pai are .... vik 55 are GSA..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vik55 Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 si ce legatura are asta cu topicul de 1200 gs & adv? Are cam tot la fel cum ai tu vreo legatura cu Bucurestiul ........de ce trebuia sa te bagi in seama fara nici un motiv ma depaseste crede-ma . Sanatate . Poate vroiam sa schimb o vb doua cu el si am incercat aici , acum poti dormi linistit . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Pt cei care-si mai incarca smartphone sau alte device-uri usb la moto, adaptor valabil atat pt priza moto cat si pt tip auto/bricheta: http://www.motorradzubehoer-hornig.de/BMW-F-800-S-ST-und-GT/Zubehoer-Lackschutz/USB-Adapter-Motorradsteckdose.html Are cam tot la fel cum ai tu vreo legatura cu Bucurestiul ........de ce trebuia sa te bagi in seama fara nici un motiv ma depaseste crede-ma . Sanatate . Poate vroiam sa schimb o vb doua cu el si am incercat aici , acum poti dormi linistit . Si pe mine ma depaseste sa inteleg de ce, daca cauti pe unul cu F650GS, nu scrii pe topicul lor, logic sunt sanse mult mai mari sa-l gasesti acolo. Ma bucur insa pt tine ca inteleg ca ti-ai implinit visul de a dobandi "buletin de capitala" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Are cam tot la fel cum ai tu vreo legatura cu Bucurestiul ........de ce trebuia sa te bagi in seama fara nici un motiv ma depaseste crede-ma . Sanatate . Poate vroiam sa schimb o vb doua cu el si am incercat aici , acum poti dormi linistit . e topicul posesorilor de 1200 gs & adv. nu zice nimic de bucuresti. ai impresia ca daca stai in bucuresti esti mare smecher, dar te amagesti. (pacat ca bunul simt nu vine la pachet cu buletinul de capitala). ca ai vazut un f650 gs nu-i mare lucru, ca doar stai in bucuresti (ca-l cauti pe topicul posesorilor de 1200 e altceva )). stau in nordul tarii, dar vad si eu bmw-uri pe strazi, da nu ma apuc sa postez pe forum de fiecare data cand vad unul. (la tine nu-i rpima data cand vezi un bmw si dai fuga pe forum sa ne spui). e un forum public si oricine poate sa posteze ce doreste, dar e o chestie de respect reciproc si bun simt sa fim ontopic. topicul asta ar trebui sa ajute viitorii posesori, dar sa te fereasca sfantu sa-ti trebuiasca vreo informatie si sa te apuci sa cauti ceva pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vik55 Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Bine mai procopsitule ca ai tu 1200 si el din buc are decat un amarat de 650 .............. De ce nu va vedeti voi de treburile voastre chiar nu va inteleg sunteti chiar asa de nebagati in seama in viata de zi cu zi si va agatati de orce crede-ti voi ca nu este bine , pacat ...............ok am sa incerc sa evit pe cat posibil sa mai raspund la ciudateni de acest fel ...........o zi buna si nu te mai osteni sa raspunzi te rog . Vik. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 (editat) Bine mai procopsitule ca ai tu 1200 si el din buc are decat un amarat de 650 .............. De ce nu va vedeti voi de treburile voastre chiar nu va inteleg sunteti chiar asa de nebagati in seama in viata de zi cu zi si va agatati de orce crede-ti voi ca nu este bine , pacat ...............ok am sa incerc sa evit pe cat posibil sa mai raspund la ciudateni de acest fel ...........o zi buna si nu te mai osteni sa raspunzi te rog . Vik. daca tot iei o pauza si nu mai postezi, rasfoieste putin gramatica limbii romane. o sa te ajute cu siguranta. nu de alta, dar stai in capitala tarii si te mandresti cu asta. Editat Aprilie 16, 2013 de gabyshor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 Io zic sa lasati prostiile, ca sunteti oameni seriosi Eu am o intrebare: am inteles ca intre GS si GSA exista o diferenta intre unghiul de inclinatie a suspensiei fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Aprilie 16, 2013 Share Postat Aprilie 16, 2013 daca tot iei o pauza si nu mai postezi, rasfoieste putin gramatica limbii romane. o sa te ajute cu siguranta. nu de alta, dar stai in capitala tarii si te mandresti cu asta. si ce legatura are asta cu topicul de 1200 gs & adv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tau Postat Aprilie 17, 2013 Share Postat Aprilie 17, 2013 Eu am o intrebare: am inteles ca intre GS si GSA exista o diferenta intre unghiul de inclinatie a suspensiei fata? http://www.r1200gs.info/misc/specs/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat Aprilie 17, 2013 Share Postat Aprilie 17, 2013 Nu e vorba de grija, ci de informare corecta, cu bune si rele. E ceva gresit in asta? E mai usor sa ascundem sub pres si sa ignoram minusurile? Si apropos de greutate, daca si nevasta era cu greutate si bagajele in consecinta, schimbai motorul? Nuuu, eu in locul astora de la bmw puneam o hidraulica de excavator si o aduceam la 250kg la gol, ca doar e big adventure si oricum competitia pe acolo se invarte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bill Postat Aprilie 17, 2013 Share Postat Aprilie 17, 2013 Vlad, cred ca se strica in momentul in care arcul se comprima, cand e de de-comprimat, nu cred ca are nimic Se simte clar atunci cand incerci sa strangi arcul si esti calare, fata de atunci cand esti langa ea si nu e incarcata. Un alt lucru ma framanta pe mine - toate suspensiile se strica la un moment dat. Faptul ca motorul are ESA nu ajuta decat ca face automat setarea, in locul meu. Intrebarea mea e daca suspensiile astea, deloc ieftine, pot fi reparate. Ca daca dau atata ban in plus pe optiunea asta si dupa 100 de mii de km se strica, as vrea sa stiu daca le pot repara sau tre sa dau 2000 pe altele noi. in interiorul telescopului se afla o SHAIBA filetata din dural care actioneaza la (in)desurubarea axului acela cu rozeta la inaltarea sau coborarea mobrei, care are o viata limitata in conditiile in care se regleaza inaltimea motocicletei in alte variante decat pe cricul central obisnuiam si eu sa fac asta in micile repausuri, de exemplu in intersectie cand odata futaiul ala de ax se invartea in gol. imi zic ca , gata am distrus suspensia spate insa am avut noroc ca varianta asta fara ESA, am putut-o repara si chiar mai bine ca inainte, deoarece am facut acea saiba din OTEL. cine mi-a facur mica piesa garanteaza ca acum chiar pot regla inaltimea si la semafor. dar n-o mai fac... Vlad, cred ca se strica in momentul in care arcul se comprima, cand e de de-comprimat, nu cred ca are nimic Se simte clar atunci cand incerci sa strangi arcul si esti calare, fata de atunci cand esti langa ea si nu e incarcata. Un alt lucru ma framanta pe mine - toate suspensiile se strica la un moment dat. Faptul ca motorul are ESA nu ajuta decat ca face automat setarea, in locul meu. Intrebarea mea e daca suspensiile astea, deloc ieftine, pot fi reparate. Ca daca dau atata ban in plus pe optiunea asta si dupa 100 de mii de km se strica, as vrea sa stiu daca le pot repara sau tre sa dau 2000 pe altele noi. Cred ca inseamna mult mai mult decat sa sucesti tu de robinet. Multi posesori de mobra printre care cu rusine ma numar si eu, nu isi stiu ajusta suspensiile. Suspensia e foarte importanta in felul in care manui motorul. Asa ca, daca sunt un simplu posesor si vreau sa ma bucur la maxim de facilitatile care le are mobra, las inginerii sa aleaga ce e mai bine pentru mine, apasand doar butonul. Ca acolo ai parca de ales intre confort, sport, single, cu pasager, si ce alte optiuni mai ai. Toate astea, constient fiind de faptul ca motorul trebuie descarcat inainte de a face reglajul, inconvenient la fel de grav ca si faptul ca trebuie calcat ambreiajul inainte de schimbarea treptei poate nu am inteles bine ce scrii dar suspensia e atat de simpla... -de ROZETA se ajusteaza INALTIMEA motocicleteI -de SURUBUL aflat pe telescop in partea de jos ( curios ca multi nu il stiu) se regleaza COMPRESIA - motocicleta nu trebuie descarcata, doar ridicata pe cricul central cred ca fiecare dintre noi isi da seama cum trebuie sa fie setata SUSPENSIA( care e alcatuita din injaltime si compresie) in functie de regimul de incarcare si(sau) de modul de exploatare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Aprilie 17, 2013 Share Postat Aprilie 17, 2013 @Dan Cata : daca se strica ai doua optiuni. Inlocuiesti cu scula bembe la pretul aferent (care e cam asa cum zici peste 2000 coco fara manopera) sau sa pui suspensie simpla. Un element Ohlins tot p-acolo te ajunge (mai mult daca vrei sa dai banii pe reglaj robinet samd). Reusise unul sa reconditioneze un esa 1 pe un K12S. Banuiesc ca ori a avut noroc ori nu mai avea nimic de pierdut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Aprilie 17, 2013 Share Postat Aprilie 17, 2013 in interiorul telescopului se afla o SHAIBA filetata din dural care actioneaza la (in)desurubarea axului acela cu rozeta la inaltarea sau coborarea mobrei, care are o viata limitata in conditiile in care se regleaza inaltimea motocicletei in alte variante decat pe cricul central obisnuiam si eu sa fac asta in micile repausuri, de exemplu in intersectie cand odata futaiul ala de ax se invartea in gol. imi zic ca , gata am distrus suspensia spate insa am avut noroc ca varianta asta fara ESA, am putut-o repara si chiar mai bine ca inainte, deoarece am facut acea saiba din OTEL. cine mi-a facur mica piesa garanteaza ca acum chiar pot regla inaltimea si la semafor. dar n-o mai fac... n-o fi un scop pentru care piulita aia e din aliaj mai moale? zic si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Bill, ma indoiesc ca de robinet se ajusteaza inaltimea mobrei. De fapt as putea zice ca nu aia face robinetul, ci doar comprima sau de-comprima arcul. Atat. Asta nu are a face cu inaltatul sau coboratul mobrei. De surubu mic, reglezi cat de mult/repede sau putin/incet sa treaca ulei printr-un orificiu. Amortizarea se face cu ulei. Arcul e acolo ca sa nu se balangane de 14 ori mobra la orice denivelare, oricat de mica, si sa tina toata socoteala in tensiune acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Okesz Postat Aprilie 18, 2013 Share Postat Aprilie 18, 2013 Dan Cata, trebuie sa te contrazic, rozeta aia ajusteaza inaltimea mobrei. Intr-adevar prin comprimarea arcului (cum scrii si tu), dar comprimand arcul, distanta intre bascula (paralever) si cadru creste, deci se ridica spatele motoretei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.