Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ajustarea se face prin inlocuirea pastilelor; verificarea jocului se face la fiecare 20000 km.

Salut, la multi ani!

Corecteaza'ma tenrog daca gresesc: procedeul este acelasi si la la dohc? In cazul meu un adv 2013?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ COObra: Boxer DOHC, in fapt Adventure fabricat incepand cu sfarsitul lui 2009 ( codul 0470 ) are reglajul de joc termic prin intermediul pastilelor.

 

Ca o paranteza, prima data motorul DOHC a aparut pe HP2 Sport, in cursele de anduranta in 2007, in productia de serie incepand cu 2008, apoi a fost preluat de restul gamei R1200 in perioada 2009-2010, in ordinea R1200 GS, R1200 GS Adv, R1200 RT, R1200 R.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, ala este codul: 0470. Multumesc de raspunsuri. @Coobra: la prima revizie (cea de 10.000) am aflat si eu ca nu mai e la fel ca la precedentul (cel din 2008).

Ce nu mi'e mie clar este urmatorul lucru (si nici google nu m'a lamurit): exista o dimensiune standard a pastilelor? Sau se comanda dupa verificarea in service la revizie? In felul asta, presupun ca daca exista mai multe dimensiuni, ele ar trebui sa fie pe stoc tot timpul pentru a le putea alege pe cele potrivite...

Stiu ca nu sunt scumpe - undeva la 10-15 usd setul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dimensiunile sunt intre 4.6 mm si 5.7 mm, in diviziuni de 0.05 mm. Costa aproximativ 25 lei bucata. Daca iei in calcul 8 supape pentru fiecare motor, ar trebui 23*8=184 pastile de raglaj pentru a acoperi toate posibilitatile. Asta inseamna ceva mai mult de 1000 euro blocati.

Eu le comand, dureaza 4-5 zile.

 

Foarte important este sa nu se foloseasca pastile vechi.

Editat de tiberiu.anghel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

E cineva cu un 1200GSA din Bucuresti care poate sa ma ajute?

Sa va explic, am un prieten care face fel de fel de confectii metalice si l-am rugat sa-mi faca un scut si niste protectii pentru far pentru a mea (1200gsa2006); stiu ca o sa ziceti sa ma duc la Touratech si poate aveti dreptate, oamenii fac treaba buna, dar chiar nu vreau sa le platesc 300E pe un scut si inca vreo 100E pentru doua "site".

 

Toate cele bune.

 

M

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... stiu ca o sa ziceti sa ma duc la Touratech si poate aveti dreptate, oamenii fac treaba buna, dar chiar nu vreau sa le platesc 300E pe un scut si inca vreo 100E pentru doua "site".

 

Pai cine a zis 300€ pt scut? De unde ai scos-o? La TT pe site scutul e doar 150€... si e facut cu cap.

Iar protectia la far mai bine n-o pui deloc. Cati ai vazut tu concret cu GS cu farul spart? In schimb, pe langa faptul ca oficial nu ai voie cu ea pe strada, iti ia din eficienta farului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cine a zis 300€ pt scut? De unde ai scos-o? La TT pe site scutul e doar 150€... si e facut cu cap.

Iar protectia la far mai bine n-o pui deloc. Cati ai vazut tu concret cu GS cu farul spart? In schimb, pe langa faptul ca oficial nu ai voie cu ea pe strada, iti ia din eficienta farului.

 

Da, mersi, stiu preturile de la TT si ce vreau eu costa 229E+transport. Si vreau si prelungirea pentru cric.

Ma rog, intrebarea ramane valabila, este cineva suficient de amabil sa-si rupa cateva minute din timpul lui si sa mearga pana la amicul asta al meu ca sa poata omul sa masoare ce are de masurat?

 

PS:prefer un nu sanatos decat sa ma trimiteti la TT din nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dimensiunile sunt intre 4.6 mm si 5.7 mm, in diviziuni de 0.05 mm. Costa aproximativ 25 lei bucata. Daca iei in calcul 8 supape pentru fiecare motor, ar trebui 23*8=184 pastile de raglaj pentru a acoperi toate posibilitatile. Asta inseamna ceva mai mult de 1000 euro blocati.

Eu le comand, dureaza 4-5 zile.

 

Foarte important este sa nu se foloseasca pastile vechi.

Multumesc din nou. Neclaritatea mea venea de la urmatoarea chestie: daca nu sunt pe stoc dinainte, cum procedez cand ma duc la revizie? Se face revizia urmand sa revin pt pastilele alea? Cat de des trebuiesc schimbate in realitate?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc din nou. Neclaritatea mea venea de la urmatoarea chestie: daca nu sunt pe stoc dinainte, cum procedez cand ma duc la revizie? Se face revizia urmand sa revin pt pastilele alea? Cat de des trebuiesc schimbate in realitate?

 

Tiby said @dexxter: da, insa la DOHC verificarea se face la fiecare 10000 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul in care este nevoie de reglaj, fie te intorci pentru inlocuire, fie lasi motocicleta la atelier pana cand sosesc pastilele,

In general, apare nevoia de reglaj dupa 30000 km, insa asta nu este o regula. Este posibil sa fie nevoie de reglaj chiar la primii 10000 km.

Oricum, faceti verificarea asta. Este foarte important ca fluxul de gaze sa fie corect.

Am avut clienti care au ramas foarte surprinsi de cum se comporta motorul dupa ce doar 3 supape au fost ajustate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Boxer DOHC nu exista tacheti metalici de tip pahar; riscul de deteriorare al suprafetei superficiale durificate a distantierilor este destul de mare din punctul meu de vedere dupa un anumit rulaj.

Daca se pun distantieri care au folositi 30000 km (de exemplu) pe un alt motor, este posibil sa fie din nou nevoie de ajustare in 5000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Boxer DOHC nu exista tacheti metalici de tip pahar; riscul de deteriorare al suprafetei superficiale durificate a distantierilor este destul de mare din punctul meu de vedere dupa un anumit rulaj.

Daca se pun distantieri care au folositi 30000 km (de exemplu) pe un alt motor, este posibil sa fie din nou nevoie de ajustare in 5000 km.

 

Am cautat mai demult materialul din care sunt fabricate pastilele (plate) si se pare ca sunt facute din otel de rulmenti. Din cate stiu, cele plate sunt doar rectificate pe un numar de cote, slefuite si lustruite.

Cele semisferice de la BMW banuiesc ca sunt facute din acelasi material. E un avantaj faptul ca nu mai trebuie respectat atat de strict paralelismul intre cele doua fete dar nu cred ca materialul "pastilei" are de suferit prea mult daca le folosesti mai departe.

Eu am tot refolosit pastile plate "vechi" si la masuratori aveau abateri de maxim 1-2 sutimi fata de cota inscriptionata sau deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am gasit la una 5 sutimi dupa ce au fost folosite 50000 km. Istoria ei este ca la 40000 km nu a fost nevoie de inlocuire; s-a uzat accelerat in 10000 km. Asta e unul din motivele pentru care evit sa refolosesc pastilele uzate.

Nu stiu daca dupa rectificarea lor este din nou tratata suprafata.

 

La urma urmei nu costa o avere o pastila, soseste relativ repede; nu cred ca este un deranj atat de mare sa stea o motocicleta in asteptarea ei 4-5 zile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte bizar


» Post actualizat in 08 Jan 2015 14:14

Tocmai am discutat cu un cunoscut la care am apelat mai demult sa-mi faca niste pastile pe o dimensiune pe care n-am gasit-o de cumparat si le-a facut din otel rapid (HSS) dar nici ala nu e un aliaj slab, chiar dimpotriva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am gasit la una 5 sutimi dupa ce au fost folosite 50000 km. Istoria ei este ca la 40000 km nu a fost nevoie de inlocuire; s-a uzat accelerat in 10000 km. Asta e unul din motivele pentru care evit sa refolosesc pastilele uzate.

Nu stiu daca dupa rectificarea lor este din nou tratata suprafata.

 

La urma urmei nu costa o avere o pastila, soseste relativ repede; nu cred ca este un deranj atat de mare sa stea o motocicleta in asteptarea ei 4-5 zile.

Deoarece in primavara, la 20.000 km, e primul lucru pe care trebuie sa "il fac", logica imi spune ca e mai avantajos avand in vedere ca nu mai astept o saptamana, scap de uzura accelerata si le schimb din 20.000 in 20.000, sa le schimb pe toate 8 odata ! Gresesc ?

» Post actualizat in 09 Jan 2015 08:05

Deoarece in primavara, la 20.000 km, e primul lucru pe care trebuie sa "il fac", logica imi spune ca e mai avantajos avand in vedere ca nu mai astept o saptamana, scap de uzura accelerata si le schimb din 20.000 in 20.000, sa le schimb pe toate 8 odata ! Gresesc ?

... cred ca nu merge. Nu stim ce dimensiuni sacomand inainte! Nu ? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...