Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa stii ca, e foarte important airboxu'. Ii zice intake sound management si pe buna dreptate, nu am vazut mobra care sa dea rateuri in airbox ca si BMW-ul :laugh: :laugh: :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce imi place cand is baga americanii flexu in mobrele lor... :laugh:

 

post-22404-0-12938200-1322819949_thumb.jpg

 

PP%202010%20ENTRY.jpg

 

hp2_bat.jpg

 

BIKE%20PROFILE.jpg

 

Zici ca o scazut jumate din mobra fara airbox :D

 

 

un singur cuvant

MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

 

si cand te candesti cati milionari/miliarrdari avem in romania si ce basini isi cumpara.......

 

cata pe gsa nu se pot monta filtrele alea????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un singur cuvant

MAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

 

si cand te candesti cati milionari/miliarrdari avem in romania si ce basini isi cumpara.......

 

cata pe gsa nu se pot monta filtrele alea????

Ba poti, dar iti merge prea bine motorul sau de ce vrei sa pui dinalea? :)

 

Airboxu e foarte important in buna functionare a unui motor, orice interventie o faci acolo, ori ai citit multe inainte si stii ce faci ori si-a mai facut inca cativa oameni si toti zic de bine de treaba aia.

 

Eu unul nu mi-as face asa ceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate stiati, poate nu.

 

Mobrele pot sau nu sa aiba la suruburile de scurgere saiba. Daca nu au, nu incercati sa le puneti, ca o sa curga apoi ulei. Se pare ca is doua tipuri de suruburi, ce accepta si care nu saiba ;)

 

drainplugs.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati folosit careva pe Adventure anvelopele Continental Trial Attack ?

M-ar interesa sa stiu comportamentul lor offroad, caci in rest n-am citit decat de bine de ele.

 

Desi sunt foarte multumit de TKC-ul 80 - personal il consider un super cauciuc si ramane ca prima optiune - ma gandesc sa incerc si Trial Attack-ul, caci asa venise echipata motocicleta.

Vad ca pe siteul Continental este etichetat ca fiind "dual sport enduro tire": http://www.conti-onl..._attack_en.html

 

Bogdan, nu este nicio reclama!

Este o recomandare pentru posesorii din Bucuresti, care nu au un garaj si care pana in primavara nu mai folosesc motocicletele.

Personal in consider un serviciu binevenit si de luat in seama.

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati folosit careva pe Adventure anvelopele Continental Trial Attack ?

M-ar interesa sa stiu comportamentul lor offroad, caci in rest n-am citit decat de bine de ele.

 

Desi sunt foarte multumit de TKC-ul 80 - personal il consider un super cauciuc si ramane ca prima optiune - ma gandesc sa incerc si Trial Attack-ul, caci asa venise echipata motocicleta.

Vad ca pe siteul Continental este etichetat ca fiind "dual sport enduro tire": http://www.conti-onl..._attack_en.html

Mi s-au parut foarte bune pe asfalt, insa cu off-ul nu prea au treaba. Nu mi-au dat siguranta nici macar pe macadam mai grosier, iar pe noroi se incarca instantaneu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Angi, nu prea este asa!

 

Din experienta pot sa-ti spun ca:

-profilul V impreuna cu cardanul si o greutate mare - cazul GS / GSA - nu reprezinta cea mai buna alegere, intrucat ambele se infig in suprafata de rulare - iar in cazul mersului pe nisip este ultimul lucru pe care ti-l doresti!

- pe nisip trebuie sa ai o amprenta trebuie sa fie cat mai mare - si ca atare, se recomanda scaderea presiunuii pana la limita dejantarii - dar si un profil care sa asigure o foarte buna aderenta.

 

Eu cu TKC-ul niciodata nu am fost nevoit sa scad presiunea, si crede-ma ca atunci cand merg la mare, am bagaj, nu ma joc!

Tocmai din acest considerent am spus ca sunt foarte multumit de el.

 

Referitor la uzura, pentru stilul meu de mers - max. 110 km/h viteza de croaziera - consider ca tine destul de mult.

Ba mai mult, de-a lungul timpului - am A-ul din '89 - am invatat ca un cauciuc trebuie considerat ca un consumabil si nu ca o piesa de schimb!

Ca atare, gradul de uzura este ultimul element pe care il iau in calcul!

 

Asa cum am mai spus intr-un post anterior, cu K60 - dar nu Scout - am mers anul trecut cu bagajul aferent camparii vreo 400m pe ... aratura! Ca atare ... jos palaria!

 

Personal nu sunt incantat de modelul Scout - "nu e nici cal, nici magar"!

 

Aici spre exemplu, aveam Bridgestone Battle Wing - pe care-l consider o porcarie, mai ales pe ud - si vreo 35 de kg de bagaj.

Am mers pana la un anumit punct, dupa care a trebuit sa dau jos toate bagajele si sa le car cu mana.

 

Este foarte posibil ca folosind o presiune corespunzatoare si neavand bagaj, sa te poti descurca foarte bine cu Trial Attack-ul si in afara soselei - avand in vedere categoria in care-l baga producatorul.

Sunt convins ca pe nisip nu merita incercat - cel putin cu GSA-ul - dar eram curios sa stiu ce rezultate are in afara soselei. Si apropos -pt. DocorX - nu sunt interesat de mersul prin noroaie!

 

Ma bate gandul sa-mi iau o Lada Niva / Suzuki Jimny pentru aventura, iar cu GSA-ul sa raman pe asfalt.

Tocmai din acest motiv am lansat intrebarea referitoare la Trail Attack.

post-4731-0-69235000-1323692226_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bate gandul sa-mi iau o Lada Niva / Suzuki Jimny pentru aventura, iar cu GSA-ul sa raman pe asfalt.

Tocmai din acest motiv am lansat intrebarea referitoare la Trail Attack.

 

In acest caz, vezi daca te ajuta comparativul asta: post-3463-0-09811800-1323695013_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Il stiam, multumesc!

 

Prefer insa parerea utilizatorilor, pentru ca nu prea am incredere in clasificarile / clasamentele oficiale - intrucat de la caz la caz, se poate vorbi de subiectivism.

 

In plus, Trial Attack - functie de lot - vine in echiparea standard la GSA.

Asa era si al meu, dar le-am cerut celor de la Bavaria sa-mi puna TKC, deoarece era optiune cu cost zero - si vroiam neaparat sa ma pot da cu motocicleta pe nisip.

 

Chiar i-am intrebat, de ce naiba cand au configurat-o - avand si cutia enduro - i-au pus cauciucuri de strada?!

Mi s-a explicat ca in momentul in care se asambleaza, "by default se pun anvelope de strada - cele enduro fiind livrate doar cand se precizeaza de la bun inceput, intrucat sunt mai putin solicitate, iar GSA-ul se cumpara foarte mult pentru touring".

Editat de tau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apropos -pt. DocorX - nu sunt interesat de mersul prin noroaie!

 

Ma bate gandul sa-mi iau o Lada Niva / Suzuki Jimny pentru aventura, iar cu GSA-ul sa raman pe asfalt.

Tocmai din acest motiv am lansat intrebarea referitoare la Trail Attack.

Daca te rezumi la asfalt, cred ca poti folosi cu incredere Trail Attack.

Mai sunt doua optiuni pe care posesorii de GS/GSA le-ar putea lua in calcul: Tourance EXP (cred ca ianachim are de-astea si el poate sa iti spuna mai multe) si Dunlop Trailmax TR91 (a iesit foarte bine in testele Motorrad din 2011, insa nu stiu cati detinatori de GS/GSA din Romania le-au incercat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te rezumi la asfalt, cred ca poti folosi cu incredere Trail Attack.

Mai sunt doua optiuni pe care posesorii de GS/GSA le-ar putea lua in calcul: Tourance EXP (cred ca ianachim are de-astea si el poate sa iti spuna mai multe) si Dunlop Trailmax TR91 (a iesit foarte bine in testele Motorrad din 2011, insa nu stiu cati detinatori de GS/GSA din Romania le-au incercat).

 

tourance exp astea nu sunt bune deloc

am schimbat cam 12 perechi in 4 ani :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai din acest motiv am lansat intrebarea referitoare la Trail Attack.

 

Eu am facut cateva zeci de km in afara soselei si mi s-a parut ca si-au facut treaba bine; nu sunt vreun mare experimentat si sunt si dupa un singur sezon cu GS-ul deci n-am termen de comparartie. Dar bagand mana serios in gaz pe pietris, nisip etc m-a asteptam sa fuga repede spatele si totusi nu a fost asa (normal, ASC decuplat).

 

Sunt insa cam dezamagit de cum se comporta pe ud. Eram obisnuit cu Roadtec-urile Z6 cu care nu-mi faceam probleme ca e ud pe jos (da, stiu, alea sunt touring) dar la astea clar simt diferenta si simt ca trebuie sa fiu destul de atent pe ud. Chestia asta insa nu-mi place.

Faptul mi-a fost oarecum confirmat si de testul de anul asta al revisteti Motorrad unde pe ud obtin un rusinos loc 6 din 7, in ciuda locului 1 pe uscat atat noi cat si dupa 5500km uzura.

Am inteles, tu nu prea crezi in testele revistelor... eu unul mai repede cred in niste teste facute cu masuratori concrete, pe acelasi motor cu acelasi pilot decat in subiectivismul celor care lauda ce au. Sau poate e bine sa asculti ambele surse si faci o "medie".

 

Din pacate la anu' voi merge tot cu Conti; din cauza unui eveniment inainte de terminarea sezonului am primit roata noua pe fata de la asigurare, deci am fost nevoit sa iau acelasi cauciuc si implicit pe spate voi pune, logic, tot Conti. Dar urmatoarea data voi pune EXP. (culmea e ca la auto prima mea optiune e clar Conti)

 

Oricum, din cate inteleg tu esti un caz mai special, pt. cateva sute de metri de nisip esti nevoit sa faci o alegere mai speciala; intr-un fel e ridicol raportat la cat de putin reprezinta mersul tau pe nisip fata de asfalt dar pe de alta parte inteleg ca it doresti sa stii ca poti ajunge la locurile tale prefertae.

 

Mai asteptam pareri de la Ovidiu, Radu si cine mai are Trail Attack... ;)

 

In plus, Trial Attack - functie de lot - vine in echiparea standard la GSA.

 

BMW a anuntat oficial: pt. 2012 GS/A vor veni din fabrica exclusiv cu EXP. (la fel ca si Triumph Explorer)

 

Mi s-a explicat ca in momentul in care se asambleaza, "by default se pun anvelope de strada - cele enduro fiind livrate doar cand se precizeaza de la bun inceput, intrucat sunt mai putin solicitate, iar GSA-ul se cumpara foarte mult pentru touring".

 

Lasand la o parte ca este evident ca utilizatorii de GS/A merg aproape exclusiv pe strada, "by default" nu sunt "de strada" ci mixte. Trail Attack, EXP etc. sunt totusi caucicuri mixte care fac fata si altor drumuri decat asfalt.

Cine vrea de strada poate sa-si puna Michelin si care or mai face dimensiunile astea pt. strada.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt majoritatea mers pe asfalt pirelli scorpion trail nu merg pe gs? Sunt dotare standard pe 990 si de la posesori am auzit doar pareri bune... si am si vazut cateva 990-uri mergand foarte fain in off uscat cu ele.... nu par ele bune pe noroi si nisip si am inteles ca nici foarte longevive nu sunt, dar ar putea fi o varianta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt majoritatea mers pe asfalt pirelli scorpion trail nu merg pe gs? Sunt dotare standard pe 990 si de la posesori am auzit doar pareri bune... si am si vazut cateva 990-uri mergand foarte fain in off uscat cu ele.... nu par ele bune pe noroi si nisip si am inteles ca nici foarte longevive nu sunt, dar ar putea fi o varianta...

 

nu cred ca au dimenisunea pt gs si gsa

dar as pune

pe ktm sunt perfecte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!

 

M-am tot gandit ieri si cred ca raman tot la TKC80, pt. ca:

 

- in cei 6400km facuti pana acum, nu mi-a dat niciodata vreun motiv de nemultumire.

 

- cu ele pot merge oriunde - cand ma apuca pandaliile, trag cate o plimbarica prin lunca Dunarii, prin padurile de ses si pe drumuri dobrogene.

 

- daca ma mananca palma - desi niciodata n-am considerat ca viteza face casa buna cu placerea de a conduce - pot merge cu ele pana la 160 km/h; sigur nu se va intampla asta!

sambata care a trecut, ca sa prind din urma "grupul" in care am fost invitat - si pe care l-am abandonat la Giurgiu intrucat nu erau respectate regulile mersului in grup - a trebuit sa merg cateva minute cu 140 km/h; avand flipul ridicat si in ciuda la ceea ce se spune, nu am sesizat niciun zgomot datorat crampoanelor!

 

- in general nu pun mare pret pe felul cum arata o motocicleta - ca si la masina, important este sa-si faca treaba asa cum vrea proprietarul - dar personal consider ca GSA-ul e mai placut ochiului cu cauciucurile cramponate.

 

- TKC-ul se toceste mai repede? ok, asta este! ca si in viata, nu exista lucuru perfect.

dupa cum am mai spus, consider cauciucul un consumabil - nu trebuie si nu vreau sa ma tina o viata!

 

Ca atare, pentru mine conditia esentiala in alegerea gumei, va ramane ... sa ma duca unde vreau!

post-4731-0-72179000-1323762602_thumb.jpg

post-4731-0-85871700-1323762875_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ai ramas in urma si ai pierdut grupul? Eu am fost primul si nu am avut niciun moment mai mult de 110. La destinatie si in punctele de oprire ne-am strans toti si nu s-a plecat mai departe decat dupa regrupare. Ramane pt data viitoare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cum marea majoritate a propietarilor de GS-uri merg preponderent pe asfalt nu inteleg de ce-si mai pun problema gumelor?

Spun asta avand in vedere ca pe un drum de pamant, cu pietris moderat, etc.te descurci foarte bine cu un cauciuc normal si un mers ingrijit.

Excludem ploaia si noroiul.

Pe un drum de tara ajung si eu cu vaca mea, atent fiind..

Prioritar ar trebui sa fie mersul pe asfalt, acolo pui o guma buna, ca pe restul te descurci oricum, avand in vedere cursa generoasa a suspensiilor.

 

Oricum, din cate inteleg tu esti un caz mai special, pt. cateva sute de metri de nisip esti nevoit sa faci o alegere mai speciala; intr-un fel e ridicol raportat la cat de putin reprezinta mersul tau pe nisip fata de asfalt dar pe de alta parte inteleg ca it doresti sa stii ca poti ajunge la locurile tale prefertae.

Bine punctat, cam acelasi lucru intrebam si eu..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ai ramas in urma si ai pierdut grupul? Eu am fost primul si nu am avut niciun moment mai mult de 110. La destinatie si in punctele de oprire ne-am strans toti si nu s-a plecat mai departe decat dupa regrupare. Ramane pt data viitoare.

 

Bogdane, mai bine taceai ...!

Sau ai uitat cine m-a invitat la drumetia asta?!

 

Nu am pierdut niciun grup - desi am plecat ultimul, pana la urma v-am depasit pe toti!

Asta pentru ca am fost curios sa vad pe ce distanta se poate intinde un sir de ... parca 11 sau 12 motociclete.

 

Stii foarte bine ca in momentul in care am ajuns la benzinarie, m-am oprit sa-mi fac presiunea in roti.

Nu sunt eu buricul pamantului, dar mi se parea normal si civilizat ca toata lumea sa plece in acelasi timp.

 

Intrucat compresoarele erau descarcate - si de fapt doar unul mergea - a trebuit sa pierd ceva timp pana sa-mi rezolv problema.

Cert este ca am plecat ultimul.

 

Am mers o vreme cu 110 km/h si nu vedeam pe nimeni - ba chiar am avut impresia ca nu v-ati dus spre Giurgiu.

Ca atare, mi-am incalcat principiile si am rulat cu 140 km/h - ocazie cu care am vazut ca TKC nu este zgmotos, dupa cum se spune.

 

Primii pe care i-am ajuns erau Purghy si cu un tip; dupa ce i-am depasit, cam la vreo 300m a inceput sa apara si restul grupului care ... pana la tine erau imprastiati cam pe 3km.

Ba mai mult, am fost surprins sa vad ca se mergea in sir indian - si nu alternant, cum este normal.

 

Eu stiu ca la mersul in grup:

- in general trebuie mers cu persoane pe care le cunosti si al caror stilul de condus este compatibil cu al tau.

- cel care este primul impune ritmul de mers, tinand cont de posibilitatile celorlalte motociclete din grup.

- de la primul pana la penultimul, intotdeauna trebuie sa-l vezi in oglinda pe cel din spatele tau - daca pateste ceva sa poti opri la timp.

- daca grupul este mare, se imparte in subgrupuri compacte, aflate la o distanta suficienta pentru a nu incurca circulatia celorlati participanti la trafic.

 

Intrucat am simtit o incompatibilitate cu regulile de mai sus, in Giurgiu m-am decis sa renunt.

 

Asa ca am tras o plimbare prin padure, la Comana.

 

Data viitoare ... mai vedem ce si cum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, daca se merge ca avioanele - adica in formatie - este chiar placut cand vezi cate o sleatca mare de motociclisti.

 

am constatat ca chopperistii sunt cei mai "adunati / compactati / whatever" - bravo lor!

 

in general daca sunt mai mult de patru motociclete, se poate merge in grupuri compacte - minim 2, maxim 4 motoare - in sir alternant, lasand cel putin zece metri intre grupuri.

astfel se lasa loc oricarei masinii care vrea sa depaseasca grupul / grupurile.

 

cand vezi o astfel de imagine - in masina fiind - este imposibil sa nu intorci capu' ...!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...