Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Hai mai fratilor ..ce naiba..

eu completez la friteuza mea Tefal cca. 200 ml pe saptamana ca sa iasa bine cartofii prajiti..si pun olei da palmier..

....si nici nu ma dau cu Tefal-ul pe serpentine... :laugh:

 

Asta e cu 1200-le...se pare ca-i place sa manance gras...si mie la fel...

 

so?

 

Acuma : gluma-i gluma ..da sa-mi esplice si mie cineva de ce trebe sa-i faci rodaju sus in ture..nu de alta ..dar ma steapta un rodaj..

(asta asa ca sa ma dau mare)..bebelusul e nascut pe 1 septembrie in fabrica din Berlin ...ma duc sa-l iau de la "maternitate" pe 2-3 decembrie....

 

Sa-i dau goarna ?

Cum se face "rodajul" ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai baieti, nu ma pot abtine sa nu intervin la un asemenea subiect.

 

12 GS are un consum normal de ulei de pina la 1 litru / 1.000 km, da ati citit bine. 1 litru / 1.000 km.

Ce este peste acesta valoare este o problema de luat in seama, ce este sub aceasta valoare , E PERFECT NORMAL.

Va intrebati de ce consuma?

Pentru ca asa trebuie ! Asa e gandit.

Constructiv, BOXERUL, fiind racit cu aer, e compus , ca si orice alt motor din materiale compozite care se dilata diferit.

Consumul de ulei nu se datoreaza faptului ca motorul este lasat pe cricul lateral, ci tocmai acestor coeficienti de dilatare diferiti. Care va sa zica, cand motorul e rece, intre piston si cilindru ( camasa) exista un spatiu cu cativa microni de mm mai mare decat atunci cand motorul este cald si pistoanele sunt dilatate, practic "mai lipite" de suprafata cilindrului). Acest spatiu permite si anumite "scurgeri" de ulei , practic pe interiorul cilindrului, pelicula de ulei ramasa in urma cursei pe care o face pistonul catre punctul mort inferior este mai groasa , iar acest ulei este ars in momentul celui de-al 3-lea timp al motorului, odata cu explozia /arderea / detenta, cum vreti sa-i spuneti.

La motoarele racite cu apa, diferenta intre acesti coeficienti de dilatare ai materialeleor componente nu este mare, este mult mai mica , de aici si consumul mic sau chiar inexistent de ulei.

 

Ulei se mai consuma si la ritmuri alerte de mers, la turatii mari, si de obicei mentinute constant ( exemplu: rularea pe autostrada).

Va veti intreba de ce ? Pentru ca pur si simplu in loc de 4.000 rpm, bagi mana in gaz si mergi cu 5.500-6.000 rpm. In mod evident, in loc de 4000 de curse, pistonul face 6000 de curse pe minut, iar asta duce la o cantitate de ulei mai mare ramasa pe peretii cilindrilor si implicit la arderea acestei cantitati.

Acestea sunt motivele pentru care un boxer consuma ulei "de nou".

 

Bineinteles, in timp , dupa folosire indelungata , apar uzurile la segmenti si la cilindri si pelicula cu pricina este in crestere. Atentie, vorbim de uzuri de microni de mm, dar asta insemna mult. Automat creste si cnsumul de ulei.

Cand uleiul din motor este uzat, si s-a rulat cu el aproape de cei 10.000 km ai intervalului de schimb , el isi pierde din proprietati , devine mai fluid, mai subtire, si se strecoara mai bine prin spatiile mai sus amintite, scaparile sunt mai mari. Totodata scad si proprietatile de ungere. Fiind un motor boxer care lucreaza la temperaturi mari, uleiul " se prajeste" ca si in fripteuza lui Iulian, de aceea recomand cu caldura schib de ulei , mai devreme de 10.000 km. Astfel ai o compresie mai buna, o ungere mai buna, motorul suna mai placut. Personal eu il schimb la 5.000 km, cine ma stie , cunoaste acest amanut. Nu va zgarciti la filtre si ulei, SUNT VIATA MOTORULUI VOSTRU !

 

Iulian, te sfatuiesc sa faci un rodaj in felul urmator:

-sa incerci sa nu mentii turatia motorului constanta ci sa "urci si sa cobori" in ture motorul, pentru ai permite acestuia cicluri complete de incalzire / racire, si astfel piesele din el isi creeaza uzura normala, sa nu devina "sticloase" . NU ai sa sesizezi pe nici un instrument de bord variatii de temperatura generate de ciclurile de care vorbeam , dar crede-ma, ele exista , si ii fac bine motorului tau.

-Schimba des treptele si nu depasi in primii 1.000 km, turatii de 4.000 km.

-Stiu ca o sa mergi pe autostrada, dar incearca sa eviti mentinerea constanta a turatiei, e foarte important ! Uita ca ai tempomat in primii 1.000 km. La primul service ( intre 500 si 1200 km) ti se vor strange suruburile la chiulase, dupa care poti sa-i dai un pic mai tare, suna-ma si-ti dau detalii.

Mesaj completat

Si mai faceai misto de mine cu intretinerea lantului. Pe-asta cu bidonul in traista ai ascuns-o bine. :laugh:

 

Are o husa in care tine ascuns bidonul cu ulei.

Am vazut-o eu ;)

Editat de marele alb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am mai spus: nu am completat intre revizii (la 10 si 20 de mii). Am verificat nivelul dar nu a fost nevoie.

Mesaj completat

sunt curios cam cati posesori de GSA ar baga jucaria in ENDURO ADEVARAT

Nu zic de mine, care ma abtine dar garantez pentru Raul (Rul). uite aici ceva subtire. Daune? Sanchi. Unul dintre motivele pentru care apreciez aceasta vaca.

Mesaj completat

frustrarile si ignoranta ...., sa vorbesti cu partea dorsala ... cu medii anuale parcurse absolut considerabile,.... So WTF is your problem ?

Nu incetez sa ma mir cat de bine ma cunosti. Recunosc acuma, daca tot m-ai demascat tu: sunt frustrat si ignorant si am dat ceasu inainte la motor sa arate 25000 intr-un an jumatate de cand am luat gs-ul. Si pozele de pe munte sau din Austria, Italia, Grecia sunt toate trucate.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zic de mine, care ma abtine dar garantez pentru Raul (Rul). uite aici ceva subtire. Daune? Sanchi. Unul dintre motivele pentru care apreciez aceasta vaca.

Eeee,pai nu-i acelasi lucru.Ianachim zicea de GSA. Glumesc,desigur.Mi se pare mai ciudat sa sa faci enduro cu cast wheels decat cu alea spitate.

 

Despre ulei,si a mea consuma insa doar ce este sub 20-50 ca vascozitate. Si consuma destul de bine (variaza intre 250 - 500 ml / 1000km). Uleiul de 20-50 il tine mai mult. Vreau sa zic ca daca fac schimbul la 10.000 km d-abia daca sunt dusi 500 ml. Si asta nu doar pe GS ce-l am acum. La fel a fost si la 1200C.

Subiectul "ulei" este mereu o chestie la care-mi aduc berea si chipsurile. Fiecare are o alta poveste.

Daca as putea gasi 20-50 ieftin mi-as lua un butoi sa-l tin in curte. Vine primavara si trebuie sa spal motorul. 3 litri motorina + 1 L ulei lasat sa mearga vreo 4-5 minute si apoi scurs. Face minuni. Zici ca-i nou. Celor ce le e frica ,incercati 2+2. Mai putin n-are rost,e ca si cum ai subtia uleiul. Motorina asta curata al dreq de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boxerul consuma mai mult ulei daca:

- se merge mult in oras, cu multe porniri si opriri ale motorului

- uleiul este mai subtire decat cel recomandat (20W-50)

- este parcat mai mult de 5 minute pe cricul lateral

- este tinut in regim de circuit (acceleratii puternice pana in limitator)

- nu ajunge repede/deloc la temperatura normala de functionare (intre 105 si 130 de grade in temperatura uleiului)

- nivelul uleiului este mai mare de jumatatea ferestrei

 

Recunosc ca, la o tura serioasa, imi iau un litru de ulei la purtator. Dar asta faceam si cu DR-ul. De fapt, toata lumea ar trebui sa tina putin ulei la un drum lung, niciodata nu stii ce se poate intampla. Al meu, generatie mai veche si cu aproape 90.000km, ia intre 0.2 si 0.4 litri la mie. Un consum pe care-l apreciez mult mai mult decat acceptabil. Am citit despre boxere care au fost rodate puternic, in special in primii km, si care nu consuma niciun strop de ulei, dar si de altele care iau juma de litru la mie. Depinde cat noroc ai :laugh:

Mesaj completat

Vine primavara si trebuie sa spal motorul. 3 litri motorina + 1 L ulei lasat sa mearga vreo 4-5 minute si apoi scurs. Face minuni. Zici ca-i nou. Celor ce le e frica ,incercati 2+2. Mai putin n-are rost,e ca si cum ai subtia uleiul. Motorina asta curata al dreq de bine.

Eu n-as face asta. Nu mi s-a intamplat, dar am auzit povesti despre spalarea motorului care spuneau ca la putin timp dupa operatiunea asta au trebuit sa schimbe motorul. Explicatia, care mie mi se pare logica, e ca depozitele alea pe care vrei sa le speli chiar ajuta motorul deoarece il mentin mai strans, sa nu piarda ulei sau sa-l consume. Eu n-as face operatiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine,nu fa. Fac asta de 3 ani. Singura chestie ce ar putea fi un pic mai aiurea ar fi filtrul de ulei care ar trebui sa se descompuna la vascozitate asa mica. Insa pana acum nu mi s-a intamplat.De-aia pornesc motorul vreo 4-5 minute (oricum nu e bine sa ruleze stationar un motor racit pe aer). Astept cu nerabdare sa schimb motorul.

Mesaj completat

Hai sa va zic o poveste de pe vremea cand aveam 1200C. Deci acum 2 ani parca am cumparat-o pe Helga. Boxer deci. An fabricatie 1998. Dupa vreo 800 km constat ca imi plange finala. Cum eram un foarte neexperimentat propitar de boxer. Am incercat prin a schimba uleiul de finala,niciun rezultat. Pana la urma am schimbat (la dealer) semeringul si rulmentulmare. Bun, ce am zis eu,hai sa schimb uleiurile dupa ce am luat-o de la reparatie. Am luat ulei de transmisie si 1L de 20-50 pentru completare,just in case. Am dat cep la transmisie si la finala. Apoi am deschis dopul de pe tzatza din dreapta si am luat sa completez. Am bagat vreo 400 ml,bucuros ca eram in grafic. Din pacate (sau din fericire) cand am vrut sa pun dopul la bidon,constat ca de fapt am pus juma de litru de SAE80/90 transmission oil. Plm, ce fac acum? Ma duc la Halfords si iau inca 1 L de ulei transmisie si 4 L de 20-50,refill in cutie si in finala. Dau drumul putin la motor sa incalzesc putin uleiul. Constat ca miroase destul de ... ciudat. Ma rog, dupa 1 minut opresc si scot uleiul din motor. Merg inapoi la Halfords sa cumpar un bidonas de 125ml "Flush Engine Diesel/Gas". Asta pentru a curata tot jegul. Am platit 12.95 EUR pe el. Cand am deschis capacul , un miros familiar mi-a gadilat narile. Ce plm, asta-i motorina! Ma rog, cine stie, poate mirosul imi joaca mie feste. Curat, refill, mobra merge ca noua. Now, lucrez 3 zile pe saptamana in Europoort,am un amic la Shell Oil, chiar la laboratorul de analiza. Din vorba in vorba ajungem si la motorina. Imi zice, dar cat de diferita carezi tu ca este compozitia diesel fata de uleiul ce-l bagi tu in motor, exceptand vascozitatea si aditivii? Pai zic, nu stiu. Nu foarte mare,zice. Bai sa-mi bag! Atunci m-a lovit. Merg acasa, iau 2 L motorina (ignorand privirile vecinului care ma credea tampit) , scot uleiul in bidonul meu nou de 5 L. Bag cei 2L motorina, completez pana la 4 L si dau drumul 5 minute,fara sa misc gazul. Helga nici macar nu tresare si mesteca fericita amestecul. Opresc mobra,scurg zoaia care de data asta chiar vine afara cu 4L (de fiecare data cand fac schimbul de ulei, cred ca afara iese doar 90% din ulei,niciodata tot),schimb filtrul si completez. Nicio lacrima.

Vorbesc cu amicul despre patanie si ii spun de Engine Flush ala. Zice ia da-mi sticla. Ii dau bidonasul si ma suna. Zice,nici n-am mai facut analiza pentru ca orice om care lucreaza aici a spus ca e motorina in bidonasul ala si ca doar stric cateva probe pentru a afla ceea ce era obvious.

Morala? Nu toate par ceea ce sunt. Eu de atunci am marit un pic miza, in loc de 2:2 folosesc 3:1 ca proportie. Ideea este ca jegul ala de care zice uzunu tot va trebui sa-l dai afara odata si odata. Cu cat il dai mai repede afara,cu atat mai bine. Uleiul,dupa cate am aflat,nu-si schimba proprietatile radical in cel 10k de folosire, singura problema este ca se amesteca cu carbon care este circulat pe toate suprafetele de contact rezultand in uzura mai mica sau mai mare. Ei,jegul asta contine in marea lui majoritate carbon. Un engine flushing il da jos fara mare efort. Unii fac cu 4L motorina si fara pic de ulei. Doar pentru ca BMW nu a testat treaba asta nu inseamna ca nu este posibila.

Mesaj completat

Apoi am deschis dopul de pe tzatza din dreapta

Evident,stanga! Imi ramasese in minte noul 1200 postat de Vlad (khk).

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@22iulian: marel alb are foarte mare dreptate cand spune ce spune in legatura cu rodajul. Fa exact cum scrie in manual. Nu ture mari (exista o explicatie foarte stiintifica pentru asta la un motor nou), nu stress inutil. Multa bafta si sa-l calaresti sanatos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu incetez sa ma mir cat de bine ma cunosti. Recunosc acuma, daca tot m-ai demascat tu: sunt frustrat si ignorant si am dat ceasu inainte la motor sa arate 25000 intr-un an jumatate de cand am luat gs-ul. Si pozele de pe munte sau din Austria, Italia, Grecia sunt toate trucate.

 

Spor

 

Sorry daca am overreacted (cum ar zice romanu' :laugh: ). Imi mentin insa afirmatiile punctuale legate de natura GS-ului. Ar fi bine sa intelegi totusi natura si limitele firesti ale motocicletei pe care ai cumparat-o si pe care o calaresti de 25000 km , si sa nu ii ceri mai mult decit a fost conceputa/poate sa-ti ofere. De asemenea, ar fi bine sa incerci sa nu mai jignesti grupuri largi de oameni pe internet, cu judecati pripite si nefondate ;).

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry daca am overreacted (cum ar zice romanu' :laugh: ). Imi mentin insa afirmatiile punctuale legate de natura GS-ului.

In regula.

M-am prins tarziu ca parerea mea ar putea sa jigneasca lumea. Nu asta a fost intentia mea.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cineva este interesat... BMW ofera acum posibilitatea sa-ti dotezi motocicleta actuala cu ASC daca nu ai avut din fabrica.

Este valabil si pt 1200GS. De pret nu stiu nimic pt ca in stire se spune ca detalii obtii de la cel mai apropiat dealer BMW :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cineva este interesat... BMW ofera acum posibilitatea sa-ti dotezi motocicleta actuala cu ASC daca nu ai avut din fabrica.

Este valabil si pt 1200GS. De pret nu stiu nimic pt ca in stire se spune ca detalii obtii de la cel mai apropiat dealer BMW ;)

Eu nu am avut nici macar abs pe asta distrusa. Urmatoarea va avea, totusi, desi nu-mi plac asistarile, mai ales pe motor. Au fost cateva momente in care am folosit "abs-ul de mana". De exemplu - pasager+bagaje, asfalt ud, dupa ploaie, vale, autostrada terminata brusc intr-un semafor, in Grecia. Pe la 60 am blocat usor fata, ne-am scuturat un pic, am dat drumul si am trecut pe rosu - bine ca nu venea nimeni. :laugh:

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cineva este interesat... BMW ofera acum posibilitatea sa-ti dotezi motocicleta actuala cu ASC daca nu ai avut din fabrica.

Este valabil si pt 1200GS. De pret nu stiu nimic pt ca in stire se spune ca detalii obtii de la cel mai apropiat dealer BMW ;)

 

Sursa ? (de curiozitate, ca mindra mea are toate prostiile pe ea :laugh: )

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul nu este un impediment, ca pun ulei auto si e ultra ieftin

:P :laugh: ...cine stie, stie!... :clap:

Mesaj completat

Mai baieti, nu ma pot abtine sa nu intervin la un asemenea subiect.

 

12 GS are un consum normal de ulei de pina la 1 litru / 1.000 km, da ati citit bine. 1 litru / 1.000 km.

Ce este peste acesta valoare este o problema de luat in seama, ce este sub aceasta valoare , E PERFECT NORMAL.

Va intrebati de ce consuma?

Pentru ca asa trebuie ! Asa e gandit.

Constructiv, BOXERUL, fiind racit cu aer, e compus , ca si orice alt motor din materiale compozite care se dilata diferit.

Consumul de ulei nu se datoreaza faptului ca motorul este lasat pe cricul lateral, ci tocmai acestor coeficienti de dilatare diferiti. Care va sa zica, cand motorul e rece, intre piston si cilindru ( camasa) exista un spatiu cu cativa microni de mm mai mare decat atunci cand motorul este cald si pistoanele sunt dilatate, practic "mai lipite" de suprafata cilindrului). Acest spatiu permite si anumite "scurgeri" de ulei , practic pe interiorul cilindrului, pelicula de ulei ramasa in urma cursei pe care o face pistonul catre punctul mort inferior este mai groasa , iar acest ulei este ars in momentul celui de-al 3-lea timp al motorului, odata cu explozia /arderea / detenta, cum vreti sa-i spuneti.

La motoarele racite cu apa, diferenta intre acesti coeficienti de dilatare ai materialeleor componente nu este mare, este mult mai mica , de aici si consumul mic sau chiar inexistent de ulei.

 

Ulei se mai consuma si la ritmuri alerte de mers, la turatii mari, si de obicei mentinute constant ( exemplu: rularea pe autostrada).

Va veti intreba de ce ? Pentru ca pur si simplu in loc de 4.000 rpm, bagi mana in gaz si mergi cu 5.500-6.000 rpm. In mod evident, in loc de 4000 de curse, pistonul face 6000 de curse pe minut, iar asta duce la o cantitate de ulei mai mare ramasa pe peretii cilindrilor si implicit la arderea acestei cantitati.

Acestea sunt motivele pentru care un boxer consuma ulei "de nou".

 

Bineinteles, in timp , dupa folosire indelungata , apar uzurile la segmenti si la cilindri si pelicula cu pricina este in crestere. Atentie, vorbim de uzuri de microni de mm, dar asta insemna mult. Automat creste si cnsumul de ulei.

Cand uleiul din motor este uzat, si s-a rulat cu el aproape de cei 10.000 km ai intervalului de schimb , el isi pierde din proprietati , devine mai fluid, mai subtire, si se strecoara mai bine prin spatiile mai sus amintite, scaparile sunt mai mari. Totodata scad si proprietatile de ungere. Fiind un motor boxer care lucreaza la temperaturi mari, uleiul " se prajeste" ca si in fripteuza lui Iulian, de aceea recomand cu caldura schib de ulei , mai devreme de 10.000 km. Astfel ai o compresie mai buna, o ungere mai buna, motorul suna mai placut. Personal eu il schimb la 5.000 km, cine ma stie , cunoaste acest amanut. Nu va zgarciti la filtre si ulei, SUNT VIATA MOTORULUI VOSTRU !

 

Iulian, te sfatuiesc sa faci un rodaj in felul urmator:

-sa incerci sa nu mentii turatia motorului constanta ci sa "urci si sa cobori" in ture motorul, pentru ai permite acestuia cicluri complete de incalzire / racire, si astfel piesele din el isi creeaza uzura normala, sa nu devina "sticloase" . NU ai sa sesizezi pe nici un instrument de bord variatii de temperatura generate de ciclurile de care vorbeam , dar crede-ma, ele exista , si ii fac bine motorului tau.

-Schimba des treptele si nu depasi in primii 1.000 km, turatii de 4.000 km.

-Stiu ca o sa mergi pe autostrada, dar incearca sa eviti mentinerea constanta a turatiei, e foarte important ! Uita ca ai tempomat in primii 1.000 km. La primul service ( intre 500 si 1200 km) ti se vor strange suruburile la chiulase, dupa care poti sa-i dai un pic mai tare, suna-ma si-ti dau detalii.

Mesaj completat

 

 

Are o husa in care tine ascuns bidonul cu ulei.

Am vazut-o eu :clap:

.... ;) ..daniel, ma uimesti incontinuu!...nu trebuia sa le dai atitea detalii, lasa oamenii sa afle pe pielea lor informatiile de care au nevoie!..uite le-ai raspuns si doar 1 s-a sinchisit sa-ti multumeasca oarecum pt informatii!..data viitoare, nu mai fi asa darnic in explicatii!..

...on topic!...motorul meu are 128.000km, facuti in toate conditiile posibile...compresia 12,2/cilindru si consuma aprox 0,4l ulei la 5000km!..folosesc ulei elf sporty 20w50mineral cumparat de la selgros...60lei/4l!

Mesaj completat

Da, e adevarat, marea majoritate a "motoretelor" parcurg trasee intre A si B, pe doua roti. De asta, te rugam sa incerci niste chinezarii, ca alea te rezolva si la 10% din pretul unui BMW. Pe noi, astia mai fraieri, cu citeva sute de mii de km de caciula facuti pe diverse motoare (cei mai multi pe BMW-uri probabil) , te rugam sa ne lasi linistiti pe micul nostru subforum. Vrem in continuare sa dam banii pe prostii, daca nu te deranjam foarte tare, bineinteles. Cind vom fi capabili sa accedem la nivelul tau de cunoastere, te cautam noi. Valabil pentru toti bagatorii de seama cu opinii similare. Tineti-le pentru voi.

Si nu sint dealer BMW, dar imi permit sa-mi ridic in slavi ultimele 3 BMW-uri (paduchioase si cu diverse maruntisuri problematice). Ce sa fac, sint un nenorocit pervers, imi iubesc motocicletele. Ca multi altii de pe acest forum, si ca o mare parte a motociclistilor. Daca continui sa ai o problema si cu asta, stii unde poti sa ti-o bagi.

...doamne, ce poate sa-mi placa raspunsul tau!.....asta e...adevarul!..si pe unii le doare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daniel, ma uimesti incontinuu!...nu trebuia sa le dai atitea detalii, lasa oamenii sa afle pe pielea lor informatiile de care au nevoie!..uite le-ai raspuns si doar 1 s-a sinchisit sa-ti multumeasca oarecum pt informatii!..data viitoare, nu mai fi asa darnic in explicatii!..

 

Bai Floriane da' al naibii esti! Bagi strambe p-aici... :laugh: Io cred ca esti invidios :P

 

Serios acum... sunt convins ca sunt destui care apreciaza ceea ce a scris Daniel; eu sunt unul dintre ei si recunosc ca nu prea am habar si nu e rau cand ti se da "mura in gura". Si cred ca si lui Daniel ii place sa impartaseasca ceea ce stie... asa cum o faci si tu; daca am o problema/intrebare pur tehnica, la voi apelez. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, daca nu ati auzit inca de asta, va rog sa bagati nasul, caci ar trebui sa va intereseze, pe multi dintre voi :laugh: . Se discuta si pe forumul romanesc :

/index.php?...p;#entry2189243

Intrati insa pe site-ul oficial si studiati detalii, caci merita, asta e intr-adevar o motocicleta speciala, prima care face o concurenta interesanta (din punctul meu de vedere) minunilor noastre :

http://www.multistrada.ducati.com//jspmulti/?lang=en

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, daca nu ati auzit inca de asta, va rog sa bagati nasul, caci ar trebui sa va intereseze, pe multi dintre voi ;)

 

Poate asa ca fapt divers... dara asa cum cine are BMW nu-si mai ia ever altceva decat BMW, nici nu cred ca de la cardan mai treci la lant :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate asa ca fapt divers... dara asa cum cine are BMW nu-si mai ia ever altceva decat BMW, nici nu cred ca de la cardan mai treci la lant :laugh:

 

 

Domnilor haideti sa nu fim obtuzi : lumea motocicletelor nu incepe si se termina cu BMW. Ok, probabil ca daca e sa am doar o singura motocicleta (asa cum e si acum ;) ) sansele sint de peste 90% sa fie un BMW. Dar daca as avea mai multi banuti cu siguranta mi-as luat citeva motociclete foarte diferite, de la mai multi fabricanti (nu as avea decit vreo 3-4 BMW-uri in garajul meu ideal de 10-15 motociclete :P ).

Inainte de cardan vs lant, la mine la BMW se pune ergonomia. Se sta bine pe BMW-uri, mult mai bine decit pe orice altceva, in clase similare. Apoi sint sistemele de siguranta critica, si faptul ca in general sint motociclete construite pentru conditii de trafic real, unde se descurca superb, si nu sint motociclete facute pentru scurte polutii motoristice (nocturne sau diurne :clap: ) destul de paralele cu realitatea :clap: .

Dar acest Ducati pare sa aiba citeva componente importante, similare cu BMW-urile noastre, mai ales din clasa GS : ergonomie destul de buna (vedeti pozitia de calarit), adaptabilitate reala la multiple conditii de drumuri, si elemente de siguranta critica (ABS, controlul tractiunii). In plus are : un motor senzational, foarte multe kg in minus, o suspensie net superioara, o integrare perfecta a parametrilor de transformare ai motocicletei (mapare, suspensii, control tractiune, ABS toate impreuna). Astfel ar trebui sa ofere o senzatie incredibila in mers, pe care, cu toata dragostea pe care o am pentru minunea pe care o calaresc, nu cred ca o voi avea vreodata de la BMW.

Aceasta Ducati 1200 multistrada, in varianta ei S touring, din punctul meu de vedere, nu e doar o alta motocicleta ca cele de pina acum, si ar trebui sa va uitati un pic cu atentie la ce are de oferit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS este un tour-enduro. Multistrada 1200 este tour-sport-naked. Mai degraba un catar. Aratos,ce-i drept. Am mari dubii ca va afecta metabolismul celor de la BMW pe segmentul detinut de GS. Mai degraba se bate cu VFR de la Honda (o alta mobra bestiala) dar macar aia e carenata. Dupa forma seii,am iarasi dubii imense ca ar fi mai confortabila decat un GS.

Subscriu la partea cu cardanul. Macar Guzzi,BMW si altii vor sa avansesze in secolul 20 (nu 21) si sa treaca de la tehnici victoriene la hi tech.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS este un tour-enduro. Multistrada 1200 este tour-sport-naked. Mai degraba un catar. Aratos,ce-i drept. Am mari dubii ca va afecta metabolismul celor de la BMW pe segmentul detinut de GS. Mai degraba se bate cu VFR de la Honda (o alta mobra bestiala) dar macar aia e carenata. Dupa forma seii,am iarasi dubii imense ca ar fi mai confortabila decat un GS.

Subscriu la partea cu cardanul. Macar Guzzi,BMW si altii vor sa avansesze in secolul 20 (nu 21) si sa treaca de la tehnici victoriene la hi tech.

 

 

1200 Mutistrada are un mod enduro foarte clar definit (vezi detalii), si eventual cel putin la fel de adecvat ca BMW-ul, daca nu chiar mai pertinent, datorita greutatii semnfiicativ reduse si a suspensiilor de mai buna calitate. Domnilor, lasati uitatu' la poze si cititi despre ce e vorba inainte sa postati.

Iar cardanul, oricit de minunat ar fi, e in acelasi timp si calciiul lui Ahile la toate seriile de BMW-uri din ultimii mai multi ani, vezi si numarul mare de probleme inregistrate cu ele de utilizatori din toata lumea (google BMW FD failure, sau vezi toate site-urile de bmw din lume pe tema asta :crack:, incluzind cazurile locale ).

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca FD este calcaiul lui Ahile la BMW. FD failure se considera si daca plange semeringul spate. Rulmentul mare busit se considera FD failure. Niciuna din acestea nu sunt ireparabile. Oricine poate face reparatia asta cu un minim de cunostinte si la un pret derizoriu. Nu vad cum schimbatul lantului este mai usor decat schimbul semeringului sau al rulmentului. Evident,sunt cazuri foarte aiurea in care efectiv castul crapa. Dar asta ,dupa cum vorbeam intr-un alt topic, este efectul globalizarii si al goanei dupa profit. Sunt dezamagit si eu ca BMW pune de cativa ani accent pe aceste cifre in loc sa se concentreze pe ceea ce a facut celebre masinariile BMW : reliability.

Imi mentin parerea ca Multistrada nu e un concurent pentru GS. Tocmai detaliile tehnice spun asta.Mai ales puterea si diametrul rotilor. Poate un mod ar face un enduro tour din ea insa cuplu maxim la aproape 8000 ture ... sa fim seriosi. La GS ti s-ar fi terminat cursa acceleratiei la turatia asta.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca FD este calcaiul lui Ahile la BMW. FD failure se considera si daca plange semeringul spate. Rulmentul mare busit se considera FD failure. Niciuna din acestea nu sunt ireparabile. Oricine poate face reparatia asta cu un minim de cunostinte si la un pret derizoriu. Nu vad cum schimbatul lantului este mai usor decat schimbul semeringului sau al rulmentului. Evident,sunt cazuri foarte aiurea in care efectiv castul crapa. Dar asta ,dupa cum vorbeam intr-un alt topic, este efectul globalizarii si al goanei dupa profit. Sunt dezamagit si eu ca BMW pune de cativa ani accent pe aceste cifre in loc sa se concentreze pe ceea ce a facut celebre masinariile BMW : reliability.

Imi mentin parerea ca Multistrada nu e un concurent pentru GS. Tocmai detaliile tehnice spun asta.Mai ales puterea si diametrul rotilor. Poate un mod ar face un enduro tour din ea insa cuplu maxim la aproape 8000 ture ... sa fim seriosi. La GS ti s-ar fi terminat cursa acceleratiei la turatia asta.

 

Ignori complet remaparea motorului in modul enduro. Nu uita ca in modul enduro trece din 150 hp in 100 hp, probabil pierderea de hp traducindu-se intr-o crestere considerabila de cuplu in toate treptele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...