Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok, am facut acuma calculele de temporizare. Avem una bucata interval de 0-25 secunde si una bucata interval de 30s-350s. Mai mult de atat nu prea am cum, intr-o prima faza. Si asa cred ca intind coarda. Vedem ce-o iesi asa. Prima serie va fi de trei bucati si o sa fie oarecum rezistent la apa. Oarecum adica rezista la ceva stropi. Chiar in galeata cu apa nu am sa-l testez. Inca nu am rasina izolatoare iar cutia sunt sigur ca nu va fi 100% etansa.

 

Bogdan, unul ti-e rezervat, daca esti de acord cu intervalele si cu potentiometre normale (fara clickuri). ...iar al treilea cred ca il tinem de referinta, fara cutie :agree:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu vrei poze cu un pumn de piese? :agree:

 

EDIT: Pana nu am potentiometrele sa stiu cu ce lucrez, nu are rost sa trasez montajul; e foarte inghesuita placa si conteaza mult marimea potentiometrelor (si pozitia contactelor lor).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am totul mai putin potentiometrele. De ce? Pai se codeste lumea ca ba intervalu ala, ba digital, ba in trepte, ba cu floricele...

nu ai inteles bine - nu floricele, flori cu maner :)

 

Potentiometrul/temporizator de Dacie 1310 cu bord CN l-ai studiat ? (la magazin)... costa 18lei nou...are cutia si butonul potentiometrului frumoase, negre, dar din cate stiu "creaza" doar un impuls, nu interval... nu ma pricep. In zecile de pagini de aici am pus un link cu schema... il pot cauta pe daciaclub

:agree:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Switch.

Fa si pentru mine un montaj. Te rog.

Poate mi-l aduce bogdan la intalnirea din 18-20 septembrie a V-Stromilor (asta daca nu vii si tu :agree: ca locuri mai sunt, si e tot la Sibiu)

Ca mi-am montat toata instalatia mecanica pe moto si stau firele alea de la supapa stinghere acolo.

 

Apropo de instalatia mecanica:

@bogdan : m-am lovit de o problema la capul dublu de ungere: cand iau curentul de la supapa se opreste uleiul (ceea ce e ok) dar cand pun moto pe cricul lateral curge uleiul din capul de ungere din cauza ca unul dintre furtune e mai jos si unul mai sus. Uleiul se scurge pe furtunul care e mai jos, cel de sus actionand ca alimentare cu aer. Daca am blocat unul dintre capete nu mai curge nici o picatura de ulei. Eu nu am cric central ca sa pun moto sa stea drept (caz in care nu cred ca mai apare problema asta).

La tine se intampla asta? sau ceva iar nu e in regula la mine?

 

Si mi-a mai venit o idee: cand o sa fie sistemul gata si o sa mearga brici o sa pun in uleiul de ungere metabond. Si cu asta cred ca am rezolvat toata problema lantului. O sa mai schimb lantul dupa foarte multi kilomentri. Si nici nu o sa ma stresez daca nu e uns bine o perioada ... ca pelicula aia isi va face treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Switch@, nu trebuie sa-mi dai mie deocamdata nimic. Saptamana viitoare fa cumva sa vii in Militari la mine sa-ti montez ceeace pot face eu, respectiv: rezervor din furtun cu dop, electrovalva, cap de ungere dublu si colierele si maruntisurile. Montezi primul montaj electronic la tine si faci teste in conditii cat mai variate si pt cat mai multi km facuti o data. Dupa ce te lamuresti tu ce si cum si eventual mai faci corectii abia apoi marim aria de testare si cu altii, respectiv si cu mine, sau alti prieteni de ai tai. O spun din experienta ca este mai usor sa faci modificari la un exemplar decat sa tot modifici pt mai multi prieteni la care te-ai grabit sa le montezi ungatoare. Ceea ce am eu sant deja testate si separat si impreuna deci merg oarecum la sigur. Legat de intervale, telul este ca intr-o ora de mers sa ajunga pe lant minim 20 pic si max 90 pic. Minimum-ul ar fi pt vreme frumoasa pe soselele din Germania, iar maximum-ul pt mazga de la noi pe ploaie sau praf. Vara din instalatia mea curge liber 1 pic/sec, iar toamna 1 pic/ 4-5 sec. Acum fa si tu calculelele si vezi ce-ti iese.

Vrajitoru@ la mine s-a mai intamplat sa se goleasca capul dublu de ulei la stationare, dar am constatat ca etansand mai bine furtunasele nu a mai intrat aer fals si nu am mai pierdut ulei. Se intampla insa altceva acum. Plec la drum cu instalatia aerisita si cu toate furtunasele pline de ulei. Cand fac o verificare la prima pauza gasesc lantul uns perfect, dar furtunasele din capul dublu goale. Cred ca una este curgerea in garaj unde am verificat de mii de ori si cu pierde nimic cu valva inchisa si alta este la drum, unde intervin vibratii si scuturaturi. Oricum fenomenul m-a intrigat, dar nu ma deranjaza pt ca picaturile ce trec de electrovalva ajung la fel pe lant. Atat ca la drum capul dublu nu mai retine ulei, ci il trimite pe lant rapid pana se goleste. M-am gandit si eu sa adaug aditiv in ulei de uns lantul, numai sa se poata spala usor de pe motor, sa nu ne intoarcem la clisa din spray-uri.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrajitoare, nu cred ca o sa fie gata ungatorul asa de repede. Stai tu calm ca eu am drum si iarna prin Sibiu :lol:

 

Ideea e ca azi am fost dupa potentiometre (simple): n-am gasit de care voiam asa ca mai intarzii cu montaju. Voi testa cu niste rezistente, intervale fixe de vreo 15 secunde respectiv 4 minute. Daca functioneaza ok asa (momentan imi va aprinde doar un led pe cutie) si nu da cine stie ce rateu, pana saptamana viitoare va fi gata cutiuta cu reglaje. Dupa o leaca de teste (chiar, cu ce curat uleiul de pe janta & cauciuc? axion!? :lol: ), vom discuta de productia in serie.

 

Partea proasta ca eu nu am planificate drumuri lungi in curand, deci ce teste voi face se vor rezuma la km peste km in capitala. E relevant si asta, dar nu foarte.

Mesaj completat

ai reusit sa faci motnaju switch? cum a iesit? poze ceva? :)

 

Cam asa arata montajul de test. L-as fi terminat cu tot cu cositorit daca imi aduceam aminte sa iau cu mine si sursa de 14V. Sursa de calculator (12V in cap) nu ajunge - prostia are nevoie de vreo 12.5V ca sa mearga.

 

post-42478-1252442516_thumb.jpg

 

Una peste alta, ma gandesc serios unde imi pun cutia asta pe motor -- eu nu prea am loc :agree:

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum ziceam mai inainte, am niste alimentatoare care s-au ars la firma la o supratensiune (traiasca Renel :agree: ), de la care m-am scos de cutie (scumpa!), mini-radiator (saveti idee cat e un cacao de tabla de aluminiu?) si cate un condensator (care altfel ar costa 0,4 RON :) ). Cutia o voi taia oricum (pe lungime am vreo 3-4cm in plus), dar la mine mi-ar trebui ceva mai ingust cu vreo juma de centimetru. Ma pot inghesui si mai mult cu montajul, da, dar cutie de unde fac rost? Are cineva pe acasa o cutiuta in plus? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandesc sa fac ceva de genul asta:

post-6232-1252494329_thumb.png

 

Un buton de selectie vara/iarna (sau cald/rece);

Un buton de selectie uscat/ud;

In total deci sunt 4 combinatii, in functie de vascozitatea uleiului si de necesarul de ungere.

Mai e un buton care selecteaza t_on/t_off, pt reglajul celor doua intervale de timp.

Intervalele se regleaza din cele doua sageti, practic intre 1 si 99 sec.

Dupa ce reglezi o valoare, daca nu se mai schimba nimic timp de 1 sec, se salveaza setarea in memorie si se stinge display-ul.

Unul din ledurile de pe display se aprinde atunci cand valva e activa.

 

Se poate face si mai simplu, si mai complicat, in functie de necesitati, dar eu zic ca versiunea asta are un echilibru destul de bun intre complexitate si usurinta in utilizare.

 

In plus, are avantajul ca atunci cand motorul este oprit, nu poate nimeni sa-ti schimbe reglajele. Daca il faci cu potentiometre, poate oricine sa umble la ele si te trezesti cu reglajele tale fine si migaloase date peste cap.

 

I-am promis lui Bogdan de mult ca ma ocup de asta, dar am fost extrem de prins cu alte chestii. Acum as avea timp sa fac partea electronica, dar cea mai mare problema e cu realizarea cutiei.

Se gasesc cutii pt prototipuri de diverse dimensiuni la conexelectronic(.ro), dar trebuie decupate cu grija, etansate si eventual inscriptionate - iar eu n-am nici timp, nici utilaje, nici experienta, nici rabdare sa fac asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne complicam enorm cum zici tu. E vorba de microcontroller cu memorie non-volatila. Scump si migalos. Desigur, e o versiune foarte eleganta.

 

Am facut rost si de potentiometre si in curand voi asambla dracia. Cutii iti dau eu vreo 2-3 daca asta ti-e problema.

 

Cat despre umblat, nu-i greu sa stii ca la sfert de tura la pot 1 cu trei sferturi de tura la pot 2 e reglajul de soare iar daca inversezi reglajele obtii ungere de ploaie. Totu e sa nu-l uiti pe inchis :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne complicam enorm cum zici tu. E vorba de microcontroller cu memorie non-volatila. Scump si migalos. Desigur, e o versiune foarte eleganta.

O sa ai o mare surpriza daca te uiti la ce preturi au ajuns microcontrollerele in ultima vreme. :agree:

Pt un temporizator fara display iti ajunge un uC de 6RON, iar pt unul cu display 10RON, hai 20 daca vrei unul cu mai multi pini, ca sa nu te mai complici cu multiplexarea.

Migalos, da, dar numai partea software.

In ultimul timp au aparut microcontrollere (de ex. Atmel AVR) cu oscilator integrat, power-on reset integrat, ADC integrat, suporta curent mare prin pini - practic nu-ti trebuie nici o componenta externa, eventual un condensator de filtrare a tensiunii de alimentare. A, si toate au memorie flash pt program si o memorie EEPROM integrata pt salvat setari. Toate acestea pt cativa euro! Sunati acum! :)

Practic, montajul iese mai simplu (si posibil mai ieftin) decat unul facut in stil "clasic".

 

Cutii se gasesc, dar cum spuneam, problema e cu etansarea si cu partea estetica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refer la pret, ma refer la efortul de a le configura si proteja. Un spike si s-a dus naibii flash-ul ala daca nu are protectie babana. Pe langa asta trebe redresata stabilizata si filtrata tensiunea de alimentare a integratelor (5V sau 3.3V). Asta de la o tensiune variabila de 12-16V si fara cine stie ce racire. Componente industriale sau radiator baban, cel putin asa stiam eu ca se face. Ah da, si trebe programator de care eu nu mai am (am reusit sa ard vreo trei).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea stiu despre ce zici acolo. O poza ceva?

nu am mai stiut cum sa-i scot carcasa si potentiometrul s-a rupt din lipiturile cu cre era prins de placuta aia.

La demontare, inainte sa trageti de baza aia cu papucii, desfiletati "gulerul" de plastic ce protejeaza axul potentiometrului. Creaza senzatia ca ar face corp comun cu carcasa, dar nu e asa, se desfileteaza :D

Eu l-am spart, oricum atunci cand am incercat sa-l alimentez cu curent, desi am avut si o schema, efectul a fost unul ... sonor, adica a sunat ca un claxon ragusit :cheers:

 

Mesaj completat

tentativa mea de a monta temporizatorul de Dacie era la vremea cand incervam sa va conving ca si electrovalva este o varianta bunicica. Ulterior se vede ca ar avea potential mai mare decat robinetul vacumatic :P

Mesaj completat

tentativa mea a esuat din cauza ca eu nu am nici o treaba cu electronica :cheers:

Nu mai gasesc schema pe daciaclub

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu de vreo juma de ora incerc sa testez montajul meu. Deocamdata la nivel de placuta pe care calibrez reglajele; apoi montat in carcasa si carcasa pe mobra.

Mesaj completat

...si pentru ca se va gasi probabil cineva care sa ma intrebe de poze:

 

post-42478-1252795948_thumb.jpg

 

Montajul e facut alandala pentru ca mi-a fost lene sa ma inghesui doar pentur teste. Montajul aratat de yuk este foarte elegant, dar acolo vorbim de o placuta imprimata facuta la comanda, cred.

Mesaj completat

 

 

Total surprinzator, dar montajul pare sa mearga cum trebuie. Intervalul 'deschis' e reglabil intre 10~30 secunde, iar cel de 'pauza' intre 0~15 minute. Reglajele medii de 20sec/7.5min duc la o ungere de cca 150 secunde pe ora. Reglajul extrem de 10s/15m ar duce cam la 40 secunde de ungere pe ora.

 

 

Problema 1 - montajul porneste pe ON, ceea ce nu e tocmai bine daca stai sa-ti incalzesti motorul (adica il pornesti, te echipezi, pui bagaju, il impingi prin parcare); remediul cred ca va fi conectarea montajului la alimentarea becurilor de pozitie, avand in vedere ca eu unul am un astfel de comutator la bord. Ma voi uita ce inseamna sa pornesc montajul pe 'inchis'.

 

Problema 2 - trebuie sa refac montajul pentru-l baga in cutie. La naiba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o intrebare, deoarece trec prin criza financiara , mi s-a termimnat sprayul de lant, aveam un Motul. Doresc sa folosesc un ulei de transmisie. Cine a mai folosit si ce imi recomandati??Vreau sa stiu de unde il iau, ce indicativ sa aiba, cum se unge.

merci

Perseu 77, avand in vedere ca esti cel care a lansat topicul pe care de la o vreme imi pierd vremea (sper eu cu folos) ai de la mine un spray Putoline pt lant. Eu nu l-am mai folosit pt ca merg pe ulei. Gandeste-te la o posibilitate sa ti-l trimit. Daca vrei totusi ulei, de transmisie este bun daca-l aplici cu pensula inainte de drum, sau de motor daca folosesti ungator automat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dimensiunile cutiei: 70x55x30; cu potentiometre si mufe cu tot 75x70x30.

 

Inca neconstruita, voi finisa azi sau maine:

post-42478-1252904180_thumb.jpg

 

 

EDIT: SE POATE SEPARA TOATA DISCUTIA DE UNGATOARE HOME MADE? MULTUMESC!

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perseu 77, avand in vedere ca esti cel care a lansat topicul pe care de la o vreme imi pierd vremea (sper eu cu folos) ai de la mine un spray Putoline pt lant. Eu nu l-am mai folosit pt ca merg pe ulei. Gandeste-te la o posibilitate sa ti-l trimit. Daca vrei totusi ulei, de transmisie este bun daca-l aplici cu pensula inainte de drum, sau de motor daca folosesti ungator automat.

Am folosit Putoline, cred ca dureaza cel mai mult (aproape un sezon la fiecare 250km). Motorex, scump si se termina repede , dei de 7-8 ori cu economie

 

 

Mesaj completat

am si eu o intrebare, deoarece trec prin criza financiara , mi s-a termimnat sprayul de lant, aveam un Motul. Doresc sa folosesc un ulei de transmisie. Cine a mai folosit si ce imi recomandati??Vreau sa stiu de unde il iau, ce indicativ sa aiba, cum se unge.

merci

Nu am folosit dar la benzinariile Mol un spray costa 21 lei :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MULTUMESC DIN INIMA LUI BOGDAN HAREA CARE A FOST BAIAT DE CUVANT SI MI-A TRIMIS ASA CUM A SPUS SPRAYUL DE LANT.

INCA NU AM APUCAT SA DAU.AM OBSERVAT CA ACEL ULEI PRIMA DATA CURGE CA O SPUMA FOARET FINA CARE PATRUNDE PESTE TOT.

PANA AZI ,CAND NU AVEAM CE FACE TOT AM LUSTRUIT LANTUL CU CARPE USCATE SI SERVETELE. aBIA ASTEAPTA SA FIE UNS CU PUTOLINE.

 

 

BAFTA MULTA! CAND NE VOM GASI DAU 1 BERE.

Mesaj completat

am facut un drum de 30 km cu lantul uns cu Putoline. Vad ca produsul s-a comportat excelent. Nu mi-a sarit pe anvelopa sau pe pantaloni cum pateam cand dadeam cu ulei de motor. Uleiul respectiv e destul de consitent, ca mierea si se prinde bine peste orice suprafata a lantului. Pt.drum de oras, asfaltat zic eu ca e excelent.

Inca o data lultumri lui Hare Bogdan pt gest.

Mesaj completat

...... mai sus multumiri.... am scris repede

Mesaj completat

am tastatura care trebuie bagata in... service. Imi mananca litere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am o intrebare mai ciudat, sper sa nu aruncati cu pietre:

bag motorul la iernat .. ca nu mai dureaza mult si raman fara RCA si nu imi mai fac pt 6 luni ca nu se merita. Intrebarea e: cum las lantul? UNS sau curat, prin curat intelegandu-se curatat cu spray de lant?? Si mai ales de ce? (argument)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...