B.B. Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Asa e. Cele cu Ou-ring cum au sectiunea? Am auzit ca au aparut cu &-ring... si €-ring sau $-ring Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Asa e. Cele cu Ou-ring cum au sectiunea? Am auzit ca au aparut cu &-ring... si €-ring sau $-ring cu filet pe stanga sau pe dreapta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Lasati glumele la o parte,pentru astea aveti sectiunea FUN Care si-a pus kit Regina si ce parere are despre el,este bun ca si calitate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Lasati glumele la o parte,pentru astea aveti sectiunea FUN Care si-a pus kit Regina si ce parere are despre el,este bun ca si calitate? Sant destul de slabute. DID mi s-au parut mai rezistente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Adica am sanse sa ma tina 10 mi de km la o buna intretinere si la un mers normal fara schite si figuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 se zice ca majoritatea motoarelor pe lant ies din fabrica cu DID. Si cele cu O-ring nu se mai fabrica. Sunt inlocuite de cele cu X. Pt o viata mai lunga. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 Sunt de acord ca cele X au cel mai bun profil. E si logic, au suprafata de contact cea mai mica si zona de izolare cea mai mare. Peste tot am citit ca Regina sunt Naspa. DID sunt the best. Foarte bune sunt si EK - nu prea sunt populare in RO, dar incercati daca o sa gasiti. Al meu, cel din pozele de mai sus este EK, SRX (x vine de la X-ring). Costa in jur de 100 eur un lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 28, 2009 Share Postat Martie 28, 2009 in desen puteti vedea dieferentele intre X si O. In desen O arata ideal dar in realitate este presat intre cele 2 fete ale zalei si are o suprafata de contact (de frecare) mult mai mare decat la X. Plus ca este contact intr-un singur punct si nu poate mentine o izolare perfecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 (editat) Adica am sanse sa ma tina 10 mi de km la o buna intretinere si la un mers normal fara schite si figuri? 10000 km te tine orice lant daca nu-l cureti si ungi decat din joi in pasti. Un lant bun, intretinut normal, tine 20000-25000, iar unul mai slab 18-20000.Diferenta intre bun si prost exista, dar nu este foarte mare. Cel putin la motoarele pe care m-am dat eu. Editat Martie 29, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 exista si se simte la motoarele de capacitate medie si mare folosite in regim neliniar (v2, monocilindrice, acceleratii brutale, frane de motor frecvente si destul de agresive, uili, alte chestii de gen) de exemplu la monocilindrice forta e aplicata punctual pe anumite bucati de lant si in timp e predispus la alungire asimetrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 5, 2009 Share Postat Aprilie 5, 2009 (editat) Am facut in ultimul timp mai multe drumuri cu ungatorul de lant si pe sosea si pe drumuri de tara pline de praf. Merge super. Dupa 500 km intr-o zi, lantul este uns perfect si chiar daca roata si bascula sant pline de praf, lantul si dintii foi raman curate si unse. Maine pe lumina am sa pun si poze. Editat Aprilie 5, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 10, 2009 Share Postat Aprilie 10, 2009 Am facut in ultimul timp mai multe drumuri cu ungatorul de lant si pe sosea si pe drumuri de tara pline de praf. Merge super. Dupa 500 km intr-o zi, lantul este uns perfect si chiar daca roata si bascula sant pline de praf, lantul si dintii foi raman curate si unse. Maine pe lumina am sa pun si poze. la fel s-a intamplat si la mine in cele 2 ture de 320km si 280km. Inainte curatasem lantul si dupa 2 smotruri cu motorina tot avea zale intepenite(uns cu spray la 300km). Dupa cele 2 drumuri cu ungatorul am curatat latul si nu mai erau decat 3 zale cu probleme care si-au revenit in motorina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Aprilie 10, 2009 Share Postat Aprilie 10, 2009 Ce ulei puneti in ungatorul asta? De tranzmisie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 10, 2009 Share Postat Aprilie 10, 2009 (editat) Ce ulei puneti in ungatorul asta? De tranzmisie? T90 castrol aveam ramas pentru cutie. Merge si de motor dar e mai subtire si cred ca e mai greu de marit intervanul intre picaturi Editat Aprilie 10, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Aprilie 11, 2009 Share Postat Aprilie 11, 2009 cu T90 din cutia de viteze era uns si lantul la vechile Ijuri. Normal ca uleiul curge si cand motocicleta statea... dar se pare ca uleiul de cutie e cel mai potrivit pentru ungere. asta mi se pare ca bate scotoiler-ul http://www.pro-oiler.com/ parerea mea personala e varianta "bogdan_harea" e solutia optima la un pret decent. multumesc (/multumim) pentru sharing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 20, 2009 Share Postat Aprilie 20, 2009 Am mai modificat cate ceva la ungator. Pt ca nu am mai gasit robinete de plastic de la acvarii si pt ca oricum erau cam fragile la o utilizare mai indelungata sau dura, am tot cautat ceva cu care sa-l inlocuiesc. Cred ca am gasit la un pret rezonabil. Este vorba de un aragaz de voiaj care merge cu o butelie mica. Costa cca 25 roni si din el se foloseste numai robinetul care este din bronz cu O-ringuri si inchidere pe con. Am facut probe si la ulei regleaza picatura mai precis si cu un reglaj mai fin. Cam asa arata impreuna cu un robinet vacuumatic de la scutere Piagio (40 roni). Desi in varianta asta componentele adunate costa mai mult se asambleaza mai usor si este mult mai solid si mai fiabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 20, 2009 Share Postat Aprilie 20, 2009 Am mai modificat cate ceva la ungator. Pt ca nu am mai gasit robinete de plastic de la acvarii si pt ca oricum erau cam fragile la o utilizare mai indelungata sau dura, am tot cautat ceva cu care sa-l inlocuiesc. Cred ca am gasit la un pret rezonabil. Este vorba de un aragaz de voiaj care merge cu o butelie mica. Costa cca 25 roni si din el se foloseste numai robinetul care este din bronz cu O-ringuri si inchidere pe con. Am facut probe si la ulei regleaza picatura mai precis si cu un reglaj mai fin. Cam asa arata impreuna cu un robinet vacuumatic de la scutere Piagio (40 roni). Desi in varianta asta componentele adunate costa mai mult se asambleaza mai usor si este mult mai solid si mai fiabil. daca tot suntem la capitolul modificari vreau sa specific faptul ca electrovalva mea functioneaza cu succes si dupa cei 1 000 km. Am pus pe minus o rezistenta de 5 ohm si 5W . Vom vedea mai la vara cum se comporta bobina la cadura. Nu am reusit sa menajez electrovalva cu temporizatorul de Dacie, al carui pret este chiar notabil. PS - cum se comporta pompa de benzina cand vacuumul alimenteaza si robinetul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 In robinetele vacuumatice, vacuumul actioneaza cateva fractiuni de secunda cand pornesti motorul. Actioneaza o membrana care da drumul la ulei si ramane deschis atata timp cat merge motorul. Vacuumul nu creiaza lucru mecanic ca intr-o pompa, deci nu se consuma. Singura grija este ca toate racordurile sa fie etanse, pt a nu trage aer pe la ele. La tot ce am montat eu, la ungatoare, nu a aparut nici un inconvenient in functionarea motoarelor si nici nu cred ca are cum sa apara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 In robinetele vacuumatice, vacuumul actioneaza cateva fractiuni de secunda cand pornesti motorul. Actioneaza o membrana care da drumul la ulei si ramane deschis atata timp cat merge motorul. Vacuumul nu creiaza lucru mecanic ca intr-o pompa, deci nu se consuma. Singura grija este ca toate racordurile sa fie etanse, pt a nu trage aer pe la ele. La tot ce am montat eu, la ungatoare, nu a aparut nici un inconvenient in functionarea motoarelor si nici nu cred ca are cum sa apara. OK, am priceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Am tot meditat la treaba asta cu lantul si-am ajuns la niste concluzii. 1. Scottoiler - o fi bun, da e scump. O fi facind lantul sa tina 60 de mii de km, dar citi tin un motor macar 30 de mii? In plus, poate se si mai defecteaza. 2. Curatat cu keroson/motorina si uns cu ulei de transmisie - ieftin si probabil eficient dar pute si faci multa mizerie. Nu de alta dar am testat. Nu merita efortul. 3. Produse de curatat/uns de-a gata (spray) - destul de scump, avind in vedere ca ajung deobicei 3 ungeri (maxim 3000 de km), dar mi se pare cea mai comoda varianta. Pina acum am folosit produse Motul dar pe viitor o sa renunt complet la aceasta mirifica firma si-o sa trec pe ieftineli Procycle. 4. "Scottoiler" improvizat - demn de luat in seama dar e tot bataie de cap si se poate strica. Nu sint pentru improvizatii, in general, decit daca sint facute ca la carte. 5. Curea/cardan - deja e alt subiect. In plus, cred ca un motor care sta numai pe-o roata si-n forja extrema, face toate aceste metode de ungere sa devina cvasi-inutile. Personal, din comoditate, am optat pt. "3", ca mai toata lumea. E un consumabil obosit, cind i-o veni vremea... asta e, altu' la rind. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Ma si amuza judecati ca cea de mai sus! Din pacate sustinute de foarte multi. Nu au minimul de cunostinte tehnice, au repulsie in a invata cate ceva, dar isi proclama comoditatea si auto suficienta. Nu pot sa le doresc decat succes. Daca pot sa-mi dau si eu cu parerea, dupa ce am incercat toate variantele posibile, dupa mine situatia sta cam asa. Cea mai proasta, scumpa si laborioasa metoda este cea cu produse din comert. In intentia de a face produsele de ungere rezistente la apa au rezultat niste smacuri care fac o ungere aproximativa pt maxim 100-150 km, dar care se indeparteaza foarte greu de pe lant, bascula sau aripa spate.Rezulta manopera multa si mizerie. Varianta doi, ulei aplicat cu pensula o data la 500-1000 de km. Ungere mult mai buna pt cateva sute de km (in nici un caz pt 1000), dar curatare mai usoara, uleiul imprastiat se spala o data cu spalatul motocicletei cu apa calda si sampon. Manopera putina, dar ungerea trebuie repetata destul de des, oricum dupa fiecare ploaie care ne prinde pe drum. Ultima varianta , cea cu ungatorul este de departe cea mai buna. O data instalat, intretinerea lantului este o joaca, iar avantajul este ca lantul este uns mereu la fel. Am mai spus-o, un lant neuns consuma din puterea motorului peste 10% pe cand unul uns corect max 5%. Rezulta, printr-o ungere corecta si permanenta, o crestere a puterii la roata de min 5%, ceeace nu este de neglijat si chiar se simte. Asta mi se pare castigul cel mai mare, cresterea duratei de viata a lantului fiind bonus. Prin implicarea mea in acest subiect am sperat ca impreuna sa gasim varianta cea mai convenabila de ungere fara cheltuieli mari, de achizitie si pe consumabile. Pt mine problema este rezolvata. Ungatorul meu se face in cateva ore numai cu subansamble din comert si la un pret ce variaza intre 50 si 100 roni. Imboldul pt aceasta incercare l-am primit de la userul STROM 75, care-si face veacul prin Italia si care utilizeaza cu succes un ungator homemade de un an si jumatate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 (editat) Bogdane, eu n-am zis ca fac ceva pe celelalte metode, ci ca cel putin dp meu de vedere unsul cu sprayuri din comert mi se pare cea mai comoda varianta. Sincer iti zic ca "scottoilerul" tau mi se pare clar cea mai buna metoda dupa cea cu sprayuri si ma gindesc sa incerc si eu pentru ca, asa cum am mai spus, ungerea cu ulei de transmisie si curatarea cu motorina mi se pare o treaba mizerabila si puturoasa la propriu, iar sprayurile sint scumpe cu draci, cel putin rahaturile de la Motul. Am incercat o data cu motorina si ulei dar n-o sa mai repet. Inevitabil sare pe jos motorina amestecata cu mizerie si ulei, si cum eu n-am cum sa fac aceste operatii decit in fata blocului, vecinii nu cred c-o sa se bucure daca o sa calce-n balti de mizerie. Dar sincer iti spun ca pe roata mea nu exista deloc teflon, iar pe bascula la fel. Pur si simplu pun o bucata mare de carton intre roata si lant, iar sprayul il tin aproape de lant cind ung, si cu asta basta. Iar teflonul ala nu sare de nici o culoare, crede-ma pe cuvint. In schimb am vazut roti stropite de ulei de transmisie. Si ca sa mai adaug ceva, curatarea cu sprayul special destinat e mult mai rapida si mai profunda decit cea cu motorina, daca folosesti si o periuta si/sau cirpa in 5 minute iti faci freza-n zale. Am incercat ambele variante. Stiu ca cei 1000 de km cit tine sint doar in teorie si de asta am zis ca o sa dau naibii sprayurile Motul si-o sa trec pe Procycle. Daca nu-s multumit de ele, imi fac si eu bidonas de uns. Si inca ceva, una din problemele la un lant neuns e ca face zgomot. Lantul meu, uns cu teflon, nu face zgomot dupa citeva sute de km. E drept ca smacul ala se cam duce dupa citeva sute (in nici un caz 100-150 cum zici tu, exagerezi). Am vazut acuma citeva saptamini un lant in stare foarte buna la 18000 km, care a fost uns numai cu sprayul, deci nu cred ca sint chiar niste jeguri. Ca sint scumpe si poate nu foarte eficiente, da, dar nu inutile. Am vazut si oameni care nu ung deloc lantul. Banuiesc ca de asta e plina Romania de hirburi. Editat Aprilie 22, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Pina acum am folosit produse Motul dar pe viitor o sa renunt complet la aceasta mirifica firma si-o sa trec pe ieftineli Procycle. Salut, Spal lantul cu motorina cu acel kit de lant de la louis. Isi merita toti banutii, iese curat ca lacrima. Motorina sare peste tot ce-i drept dar dupa clatesc cu apa de la furtun cu presiune si se duce toata motorina mai ales ca-i dau si cu spuma activa. Referitor la produsul Procycle, l-am folosit cam de trei ori ca sa ma conving pe deplin rezultatum fiind unul (pentru mine) nesatisfacator. Nu adera pe lant, sare peste tot si ungerea in cazul asta are de suferit...asa ca back motul. Pentru cei care consideraca aceasta operatiune nu-i "pride deloc" treceti odata pe la mine pe la garaj sa vedeti cum procedez si poate ori imi ramaneti clienti ori o sa va apucati de lucru (asta cere si un pic de investitie cam 500 lei ca sa va procurati cele necesare) Multumesc si spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Bogdane, eu n-am zis ca fac ceva pe celelalte metode, ci ca cel putin dp meu de vedere unsul cu sprayuri din comert mi se pare cea mai comoda varianta. Sincer iti zic ca "scottoilerul" tau mi se pare clar cea mai buna metoda dupa cea cu sprayuri si ma gindesc sa incerc si eu pentru ca, asa cum am mai spus, ungerea cu ulei de transmisie si curatarea cu motorina mi se pare o treaba mizerabila si puturoasa la propriu, iar sprayurile sint scumpe cu draci, cel putin rahaturile de la Motul. Am incercat o data cu motorina si ulei dar n-o sa mai repet. Inevitabil sare pe jos motorina amestecata cu mizerie si ulei, si cum eu n-am cum sa fac aceste operatii decit in fata blocului, vecinii nu cred c-o sa se bucure daca o sa calce-n balti de mizerie.Dar sincer iti spun ca pe roata mea nu exista deloc teflon, iar pe bascula la fel. Pur si simplu pun o bucata mare de carton intre roata si lant, iar sprayul il tin aproape de lant cind ung, si cu asta basta. Iar teflonul ala nu sare de nici o culoare, crede-ma pe cuvint. In schimb am vazut roti stropite de ulei de transmisie. Si ca sa mai adaug ceva, curatarea cu sprayul special destinat e mult mai rapida si mai profunda decit cea cu motorina, daca folosesti si o periuta si/sau cirpa in 5 minute iti faci freza-n zale. Am incercat ambele variante. Stiu ca cei 1000 de km cit tine sint doar in teorie si de asta am zis ca o sa dau naibii sprayurile Motul si-o sa trec pe Procycle. Daca nu-s multumit de ele, imi fac si eu bidonas de uns. Si inca ceva, una din problemele la un lant neuns e ca face zgomot. Lantul meu, uns cu teflon, nu face zgomot dupa citeva sute de km. E drept ca smacul ala se cam duce dupa citeva sute (in nici un caz 100-150 cum zici tu, exagerezi). Am vazut acuma citeva saptamini un lant in stare foarte buna la 18000 km, care a fost uns numai cu sprayul, deci nu cred ca sint chiar niste jeguri. Ca sint scumpe si poate nu foarte eficiente, da, dar nu inutile. Am vazut si oameni care nu ung deloc lantul. Banuiesc ca de asta e plina Romania de hirburi. Spray-urile de uns si curatat, in cazul unei utilizari la 250-300 km prelungesc viata lantului astfel incat costurile de intretinere se apropie de costul achizitiei lantului. Aceasta este logica ce m-a convins sa confectionez un ungator care costa cat 2 spray-uri. Pe de alta parte pentru drumuri mai lungi trebuie sa iei in bagaj un spray... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_from_hell Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) eu chiar nu inteleg cat de lung tre sa fie drumu' sa consumi un spray..?? ... daca in manual scrie ca trebuie sa il ungi la fiecare mie ... de ce sa il ung la fiecare suta de km ... pai ma duc spray-urile intr-o durata de viatza a unui kit ..ma duc dublu cat am dat pe kit ... eu cred ca dintr-un exces de zel .... va costa din ce in ce mai mult o simpla plimbare de cateva sute de km ... ..de ex..de 1 mai ...ma duc in vama .. verific daca e are destula unsoare pe el ..daca nu .. mai dau un pic ..pt ca ..am 300-400 ..km de cand am schimbat kitul ..si mai fac 750 dus intors din vama ..si il mai ung putin ..asta inainte de curatarea si ungerea lui totala pe care am sa o fac la intoarcerea din vama ... parerea mea...este ca exagerati .. Editat Aprilie 23, 2009 de Cristi_from_hell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.