Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Dar inainte de o-ringuri cu ce mergeau?

Dar la curse cu ce merg?

Iniante de oringuri motoarele avea 15 CP la 1000 cc.

Iar de curse de 20000 de mii de km n-am auzit. Plus ca e posibil ca lanturile alea de curse sa fie din altfel de aliaje decit cele de 100 de euro, pentru oameni normali.

Deci tu vrei sa ne demonstrezi ca oringurile sint o inventie a corporatiilor avide de profit, ca sa justifice preturile "astronomice" ale lanturilor moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU.

 

VREAU SA ZIC CA SE INSISTA PREA MULT PE PROTEJAREA ACESTOR O-RINGURI SI PE IMPORTANTA LUI.

 

REPET: DE PARCA LANTUL AR FI FACUT DIN O-RINGURI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate da, poate nu, in manualul meu original Suzuki zice ca "use only kerosene", daca n-ar fi cit de cit important n-ar zice nimic. Ma gindesc ca daca-ti bati constant joc de oringurile alea si crapa, intra diverse kkturi pe acolo si in timp probabil sint afectate imbinarile zalelor. Un lant avind 100 si ceva de zale deci tot atitea tije, exista sanse ca odata si-odata una sa cedeze.

Tine cont si de faptul ca exista motoare care au de 3 ori cuplul transalpului tau, si cu care se mai si merge numai blana si pe-o roata. Nu cred ca a zis cineva vreodata ca un lant trebuie pupat in c.ur toata ziua, dar nici sa-ti bati joc de el. Eu am ajuns la concluzia ca spalare cind si cind (oi vedea eu exact cu ce) + ungere cu ulei de transmisie e destul pentru mine. Daca ma tine 15-20 de mii de km is multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai 15-20000 te tine fara sa-i faci nimic.

 

Al meu are 18000km fara sa-i fac mare lucru, l-am lasat sa rugineasca asta iarna, spalat numai cu motorina si odata cu benzina, uns cu ulei de la motor si cu wd40. L-am intins never.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rasfoind manualul de service am dat peste pagina din atasament. Cred ca asta trebuie sa rezolve unele diferende legate de ungerea si spalarea lantului.

 

Asfalt uscat,

Marius

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rasfoind manualul de service am dat peste pagina din atasament. Cred ca asta trebuie sa rezolve unele diferende legate de ungerea si spalarea lantului.

 

Asfalt uscat,

Marius

NU! NICIODATA! Asta e problema eterna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ultima vreme dau cu ulei de tranzmisie...pelicula fina, asa cum se zicea pe aici. Nu ar merge mai bine vazelina, totusi....parerea mea ca da, desi nu am incercat. Voi ce ziceti?

Atit am sa-ti zic: don't even think about it.

 

Foloseam vaselina la lantul bicicletei, de bou. N-ai idee cum arata lantul dupa citeva iesiri. Acumuleaza tot praful si mizeria incit dupa un timp se face un fel de pasta abraziva, se simte la mina ca pasta aia Ajax sau cum ii zice, de fapt mia rau.

Si nu, nu e vorba de un mountain-bike, merg exclusiv pe strada cu ea.

 

Deci nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, vaselina nu.

 

Dar in general, nu va uitati la lant cum arata, poa sa fie uscat sau ruginit, uitati-va cu atentie la imbinarea dintre o-ringuri si role, daca acolo se vede unsoare totul e OK.

 

Lantul il estimezi dupa zgomot nu dupa aspect. Si dupa intindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, vaselina nu.

 

Dar in general, nu va uitati la lant cum arata, poa sa fie uscat sau ruginit, uitati-va cu atentie la imbinarea dintre o-ringuri si role, daca acolo se vede unsoare totul e OK.

 

Lantul il estimezi dupa zgomot nu dupa aspect. Si dupa intindere.

Pierdusem orice speranata ca mai poti fi recuperat. :D Bine ai revenit in zona discutiilor constructive. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit o chestie interesanta.

Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant.

A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit o chestie interesanta.

Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant.

A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele.

Pai cauza ar putea fi ca zaua de legatura nu a fost la fel cu restul lantului, adica de calitate mai slabuta, role/ bolturi necalite cum trebuie. Sau a fost montata prea strans ori prea larg. Eu nu am patit asa ceva dar nici nu am masurat, oricum pinioanele nu mi s-au uzat vizibil si sunt la al doilea lant pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta este unul dintre motivele pt care lanturile continuue sant mai indicate decat cele cu siguranta. fie nituita fie demontabila. Manevra de a demonta si bascula odata cu inlocuire lantului, operatie de care unii se feresc nejustificat, o faci cel mai des o data pe an si cu ocazia asta faci si o verificare amanuntita si gresare a intregului ansamblu ( roata spate, articulatii bascula, amortizor spate). Asta pt cei care vor sa aiba mereu sub fund o motocicleta noua, sau cat mai aproape de starea ei la iesirea din fabrica. Sa auzim numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt de acord.

Lantul meu de origine JAPAN, EK se cheama a fost super beton. Totul e ca zaua de inchidere sa provina din acelasi lant si sa nu fie inlocuita de vanzatori sau mecanici "binevoitori" cum era sa patesc eu noroc ca am fost pe faza. (omul voia sa puna zaua de inchidere de la lantul vechi ca i-era lene sa scoata presa din sertar. Cea veche era cu siguranta.

 

Am desfacut bascula recent dupa 10000000000 de ani si toate subansamblele si bolturile si bucsele aferente suspensiei erau unse ca la fanbrica. Bascula are capace de izolare si de protectie care nu permit intrarea apei sau mizeriei. Cel putin asa e la Honda Transalp. Deci nu mi se pare demontarea basculei justificata, mai ales ca piulita axului basculei iese cu cheia lu HULK(si cred ca si de HULK-himself e nevoie) sau cu pistolul pneumatic. Io miscam motocicleta din loc si piulita nu iesea. Probabil trebuia sa pun motocicleta in menghina, ca Hulk nu era disponibil la ora aia cand voiam eu sa scot bascula. La vulcanizare vrrrrtt in 3 secunde. Deci atata chinuiala pentru ca nu ai o presa de 30eur nu mi se pare justificata.

 

Eu am scos bascula ca sa dau jos motorul, intamplator axul basculei trece si prin "coada" motorului. (la TA)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit o chestie interesanta.

Eu curat si ung lantul atunci cand e nevoie (se vede si se aude cand e nevoie) si il intind astfel incat sa fie mereu in parametrii dat de constructor (un slack prea mare duce si la uzarea componentelor din motor-transmisie, detaliez daca e cazul), dar in ultima vreme oricum il intindeam, ori era prea intins, ori avea burta. Asa ca l-am inspectat foarte atent si am descoperit ca zaua de legatura intre capetele lantului e mai lunga decat restul cu aproximativ 2 mm, ceea ce inseamna ca nu se mai aseaza bine pe pinioane. Am folosit lantul ~18000 km si de abia in ultimii 1500 am simtit schimbarea, deci nu a fost asa de la inceput. Kitul de lant e D.I.D., singura za cu probleme e cea de legatura intre capetele lantului. Din cauza modificarii pasului mi-a uzat si pinioanele prematur, deci e timpul pt un nou kit de lant.

A mai patit cineva chestia asta? Sunt curios care ar putea fi cauzele.

sau de o agrafa cu 33lei :D in cazul in care a fost gresat optim

 

Lantul meu de 520 are 29 mii km :P condus relativ agresiv iar din cand in cand roata din fata pierde legatura cu soseaua :baubau: . Recunosc ca de curand am schimbat pinionul mic si tampoanele din butucul rotii :kali:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta calitate ca alta calitate, dar cum sa se lungeasca? Sigur nu era za din care trebuie.

Pai putea sa fie identica dar daca era decalita sau vreun defect in material logic ca se lungea, si nu se lungea, se largeau gaurile in care se prind bolturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai putea sa fie identica dar daca era decalita sau vreun defect in material logic ca se lungea, si nu se lungea, se largeau gaurile in care se prind bolturile.

Daca era decalit otelul ala se rupea urgent. Repet: exista motoare cu cuplu mai mare de 50 Nm si de care se mai si trage.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca era decalit otelul ala se rupea urgent. Repet: exista motoare cu cuplu mai mare de 50 Nm si de care se mai si trage.

bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...