Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Mai fartilor, fara suparare, nu va mai dati cu parerea in necunostinta de cauza!!! Va spun eu, care in ultimii 4 ani am incercat tot ce se poate incerca, sprayuri de ungere si spalare, ulei cu sau fara ungator. Am folosit minim 8 feluri diferite de spayuri de uns si scumpe si ieftine, si 3 de spalat. Nu le-as mai folosi nici daca le primesc cadou. Toate tuburile incepute si neterminate le-am facut la randul meu cadou. Concluzia, singurul care merita a fi folosit este ULEIUL. Se aplica usor cu pensula de calorifer sau cu ungatorul automat si se spala la fel de usor cu apa calda si detergent, atat de pe lant cat si de pe bascula, roata, etc., o data cu spalarea motorului. In functionare se face mai putina mizerie decat cu orice spray. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Un plus pt ungerea automata este spalarea lantului de mizerie chiar cu uleiul de ungere. Lantul si zona de angrenare pe pinion/foaie raman curate si unse mereu. Se mai castiga cativa cai, sau mai corect nu se pierd cativa cai, numai printr-o ungere continuua si constanta cu ulei. Legat de folosire Scotoilerului pe coclauri intrebati-l pe Mae care la inceputul anului a batut Africa pe sosele si nisip, multe mii de km, cu ungere automata. A functionat foarte bine. Inca o data nu mai emite-ti judecati de valoare decat dupa ce verificati chiar voi afirmatiile pe care le faceti. Altfel creiati confuzii. Toate bune!

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cred ca @bogdan_harea se referea la mine cand spunea "nu mai vorbiti in necunostinta de cauza" fiindca am zis ca scottoiler-ul nu are ce cauta pe motociclete de teren.

Bine hai sa zic eu ca m-am exprimat gresit desi nu prea cred. Reformulez: nu are ce cauta pe motociclete de enduro cu care faci enduro, nu "te plimbi". Motociclete pe care le tavalesti, le dai de pamant, le dai cu rotile in sus. Rezervor de ulei iti mai trebuie cand stii ca o agiti, o freci si o dai pe toate partile.

Asa ca nu stiu daca vorbesc "in necunostinta de cauza".

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, eu, chiar daca mai ies in teren sau nu, folosesc spray motul off road. Si pt oras e bun,la cat praf fin este. Nu se prinde mizeria pe lant fata de spray.urile cu ceramica sau teflon...parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, eu, chiar daca mai ies in teren sau nu, folosesc spray motul off road. Si pt oras e bun,la cat praf fin este. Nu se prinde mizeria pe lant fata de spray.urile cu ceramica sau teflon...parerea mea

Rezista si-n timp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate.

Eu cred ca o sa imi fac acasa din fier-beton indoit si sudat un "paddock stand" din ala pt roata spate. Ar ajuta foarte mult la spalat, uns si intins lantul. Bineinteles si la alte operatiuni.

post-18620-1243236489_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca rezista la fel cu celelalte. Acum ideea e cat de des speli motorul, ploaie, praf. Pt mine e mai imprortant lantul sa fie curat decat restul. Deci, chiar daca bmb-ul e prafuit, lantul e curat (cu motorina si dupa cu jetul) si uns. Eu nu sunt de acord cu uleiurile. Dar fiecare cu piticii lui. Nu vreau sa reaprind polemica asta ulei_spray. Doar am dat o parere despre un produs folosit d mine. Sanatate la toata lumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca @bogdan_harea se referea la mine cand spunea "nu mai vorbiti in necunostinta de cauza" fiindca am zis ca scottoiler-ul nu are ce cauta pe motociclete de teren.

Bine hai sa zic eu ca m-am exprimat gresit desi nu prea cred. Reformulez: nu are ce cauta pe motociclete de enduro cu care faci enduro, nu "te plimbi". Motociclete pe care le tavalesti, le dai de pamant, le dai cu rotile in sus. Rezervor de ulei iti mai trebuie cand stii ca o agiti, o freci si o dai pe toate partile.

Asa ca nu stiu daca vorbesc "in necunostinta de cauza".

pai parca pusese cineva chiar si o poza cu un motor enduro parca , plin de praf care avea scottoiler si doar lantul era curat din toata motocicleta

:)

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca rezista la fel cu celelalte. Acum ideea e cat de des speli motorul, ploaie, praf. Pt mine e mai imprortant lantul sa fie curat decat restul. Deci, chiar daca bmb-ul e prafuit, lantul e curat (cu motorina si dupa cu jetul) si uns. Eu nu sunt de acord cu uleiurile. Dar fiecare cu piticii lui. Nu vreau sa reaprind polemica asta ulei_spray. Doar am dat o parere despre un produs folosit d mine. Sanatate la toata lumea

Corect, toti avem pitici :P Ce mai "bolnava" metoda de uns, care-i scrisa si-n manual e scufundatul lantului in parafine fierbinte :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu mai recomandat ar fi spray-ul de lant "off road" decat cel "on road"...la cat de off road e prin Romania....pe bune. Motul de ex a facut spray-ul pt strada cu drumurile Frantei in gand...nu Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu zic ca ala e recomandat. Pt viteza mea de deplasare si conditiile in care rulez cu monocilindrul meu "obosit". ungerea e suficienta. Mai mult ca sigur ca cei cu motocilcete mai rapide si de turatii sanatoase vor zice altceva. Si probabil au dreptate. Da Romania e off-road deocamdata...parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cerut sfatul unor vanzatori. Mi-au recomandat sa dau cu spray de offroad doar daca stiu ca ma dau grav prin padure sau pe circuit. Deci hard enduro si cross. Mi-au mai spus si ca nu e foarte stabila in timp ungerea - dai inainte de iesire si la intoarcere cureti. La fel mi-au recomandat sa nu iau din ala scump, de 'reising', cu teflon daca merg in conditii de mizerie si umezeala (ploaie, drumuri forestiere, eu as zice si Bucuresti). Asa ca din cele trei variante (off-road, strada, racing) am ramas doar cu cel de strada.

 

Ce inteleg eu: ca si la uleiuri de motor, produsele 'de competitie' sunt foarte eficiente, insa numai pentru segmentul pentru care sunt menite. Totodata nu sunt foarte stabile in timp, regimul de competitie presupunand reprize scurte de utilizare intensa.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate.

:cheers:

daca inventezi ceva mai destept decat un butuc de lemn si nu brevetezi inventia sa-mi zici si mie... :)

varianta cu filet stanga-dreapta sau cricul auto + lateralul mobrei cred ca merge pus (exceptional pentru amortizorul central) si in alta parte decat sub bascula ... in fine..

:P

 

care este diferenta dintre un lant deschis si lantul inchis? tine mai mult/mai putin...se uzeaza mai repede...mai usor de montat??ce diferente ar fi?

pentru lantul inchis nu ai nevoie de presa si nici nu ai emotii ca nituirea este executata romaneste... totusi ai mai mult de lucru la montaj. Mai sunt si sigurante...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care este diferenta dintre un lant deschis si lantul inchis? tine mai mult/mai putin...se uzeaza mai repede...mai usor de montat??ce diferente ar fi?

e ca la grafuri, ai o bucla inchisa sau una deschisa.

 

diferenta e doar de montaj, si se zice ca cele inchise sunt mai sigure, dar e doar parerea lor.

Clar e ca cele inchise cu siguranta sunt mai putin safe decat cele la care zaua de inchidere se nituieste. Ca faci tu nituirea sau fanrica e cam tot aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:drink:

daca inventezi ceva mai destept decat un butuc de lemn si nu brevetezi inventia sa-mi zici si mie... :)

varianta cu filet stanga-dreapta sau cricul auto + lateralul mobrei cred ca merge pus (exceptional pentru amortizorul central) si in alta parte decat sub bascula ... in fine..

:D

Promit ca o sa inventez cricul cu USB. Normal ca butucu' e baza, da' prima data tre' sa ridici motoru' cumva. In plus vreau ceva care sa si tina motocicleta cit de cit, sa nu mi se darime-n cap.

 

e ca la grafuri, ai o bucla inchisa sau una deschisa.

Hai du-te fata, da' de ce nu i-ai zis baiatului ca trebuie aplicata transformarea Fourier acelui lant, dupa care se integreaza pe 0..2*pi? Apai iar facem treaba de mintuiala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Promit ca o sa inventez cricul cu USB. Normal ca butucu' e baza, da' prima data tre' sa ridici motoru' cumva. In plus vreau ceva care sa si tina motocicleta cit de cit, sa nu mi se darime-n cap.

 

Mobra mea are 200 kg cu rezervoru plin si foarte usor o aplec pe cricul lateral, chiar pot sa imping un scaunel/butuc sub scut, desi ideal ar fi sa te ajute cineva cu butucul (scade riscul). La spalatorie o ridic de fiecare data in cricul lateral (foarte usor, desi nu sunt musculos) sa se poata invarti roata si sa dea cu jetul pe lant :)

 

Sau poti "inventa" ceva cu scripeti ...este mai sigur... si cu USB bineinteles... :D

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea are 200 kg cu rezervoru plin si foarte usor o aplec pe cricul lateral, chiar pot sa imping un scaunel/butuc sub scut, desi ideal ar fi sa te ajute cineva cu butucul (scade riscul). La spalatorie o ridic de fiecare data in cricul lateral (foarte usor, desi nu sunt musculos) sa se poata invarti roata si sa dea cu jetul pe lant :)

 

Sau poti "inventa" ceva cu scripeti ...este mai sigur... si cu USB bineinteles... :D

 

pai in manualele moto scrie ca lantul nu trebuie sa fie spalat cu apa sub presiune, adica cu jet de apa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acum incolo ( ca am luat lantz nou) o sa curat lantul doar cu produse speciale de curatat la spray, la fel o sa-l si ung, ca mi-a ajuns cat a fost lantul...inainte il spalam cu benzina, spuma activa si il si ungeam cateodata cu ulei de motor..

Editat de BodoR1redline
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea are 200 kg cu rezervoru plin si foarte usor o aplec pe cricul lateral, chiar pot sa imping un scaunel/butuc sub scut, desi ideal ar fi sa te ajute cineva cu butucul (scade riscul). La spalatorie o ridic de fiecare data in cricul lateral (foarte usor, desi nu sunt musculos) sa se poata invarti roata si sa dea cu jetul pe lant :)

 

Sau poti "inventa" ceva cu scripeti ...este mai sigur... si cu USB bineinteles... :drink:

Pai na, vad ca te-ai prins, trebuie sa te ajute cineva sa impingi lemnul ala sub motor. Eu odata mesterisem la mobra citeva ore si dupa am impins-o citiva metri. Nush ce-am facut ca am scapat-o pe-o parte, probabil de oboseala. De atunci sint destul de atent in legatura cu stabilitatea mobrei.

 

PS: invirte tu mult mobra aia pe cricul lateral, si o sa vezi cum incet-incet o sa ti se largeasca urechea unde e prins, iar in cele din urma o sa se rupa; nu de alta, dar un coleg forumist cu Bandit fix asta facea in mod frecvent pina a patit-o

 

de acum incolo ( ca am luat lantz nou) o sa curat lantul doar cu produse speciale de curatat la spray, la fel o sa-l si ung, ca mi-a ajuns cat a fost lantul...inainte il spalam cu benzina, spuma activa si il si ungeam cateodata cu ulei de motor..

Spuma activa + benzina e probabil combinatia cistigatoare :D Poate oleaca de acid clorhidric 90% ar ajuta si mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai in manualele moto scrie ca lantul nu trebuie sa fie spalat cu apa sub presiune, adica cu jet de apa

de ce? ataca oringurile? :)

Adevarul ca am trecut de cateva ori prin rau cu apa aproape cat roata, dupa care lantul a facut galagie fiind degresat. Oricum dupa spalatorie dau cu spray, nu astept sa-si faca treaba ungatorul ...

 

PS: invirte tu mult mobra aia pe cricul lateral, si o sa vezi cum incet-incet o sa ti se largeasca urechea unde e prins, iar in cele din urma o sa se rupa; nu de alta, dar un coleg forumist cu Bandit fix asta facea in mod frecvent pina a patit-o

:D

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce? ataca oringurile? :)

Adevarul ca am trecut de cateva ori prin rau cu apa aproape cat roata, dupa care lantul a facut galagie fiind degresat. Oricum dupa spalatorie dau cu spray, nu astept sa-si faca treaba ungatorul ...

 

 

:D

Na, fa ce vrei, dar acel cric nu a fost gindit pentru asa ceva. Btw Banditul are la plin 220 si ceva de kile.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a avut cineva neplacuta surpriza sa rupa lantul in mers ? nu ma refer la cross ... unde se intampla frecvent

Blocheaza roata? ...infasurandu-se unde nu trebuie... :P Si nu ma refer nici la mobre unde situatie respectiva sigur nu a fost luata in considerare la proiectare. Intreb pentru ca lantul meu are 28 mii si l-as mai pastra desi are 3-4 zale putin gripate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand lantul se rupe, daca se incurca pe la pinionul din spate si blocheaza roata, cam la orice viteza ai fii, cazi...doar daca nu cumva esti Garry McCoy si de ai cu driftul.......ceeea ce ma indoiesc ca poate vreun motociclist din Romania :cheers:

Mai bine schimba lantul si pinioanele...cu 5-600 de lei ai scapat, si sa vezi numai ce fin merge motorul cu un lant nou. Mie nu imi venea sa cred ca lin mergea motocicleta cu lantul nou, era o placere in plus la mersul pe motor. Nu iti dai seama ca inseamna lant vechi si uzat pana nu pui unul nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...