mihaio07 Postat Iulie 2, 2008 Share Postat Iulie 2, 2008 (editat) "Inviu" si eu topicul acesta cu un sunet care ma supara la lant. Am sa incerc sa fiu cat mai concis si sa prezint situatia cat mai complet posibil. Acum mai multi km stiu sigur ca am mers cu lantul destul de slabit, ulterior intinzandu-l. De la un timp, a inceput sa se auda un sunet ciudat care venea aproape sigur de la lant. M-am uitat la el, nimic ciudat, ba chiar era mai strans ca inainte cand nu facea niciun zgomot. M-am gandit ca atinge ceva la pinionul de atac, dar am desfacut capacul si nu parea nimic suspect. Despre sunetul asta: este metalic, ca si cum lantul s-ar freca de un cui. M-am uitat la bascula, am cauciucuri de-alea de ghidat lantul si nu pare sa atinga nicaieri direct pe bascula. Atinge chain guide-ul, dar ala e din plastic, si nu cred ca e responsabil. Problema e ca sunetul apare foarte neregulat: ba pe accelerare, ba total din senin la mers constant, dar de cele mai multe ori pe decelerare. De cele mai multe ori trece repede, iar daca "umblu" la acceleratie putin, dispare. Am mai observat ca si atunci cand plec nitel subturat se mai aude. Mi s-a tot zis ca la enduroaice lantul face ca toti dracii si zangane, dar pana acum nu a facut asa. Slab nu este, ba chiar cineva mi-a spus ca e cam tensionat. Ultima oara cand l-am strans (cred ca tot cam mult, ca sa fiu sigur) nu a mai scos zgomotul fatidic vreo saptamana doua. Apoi a inceput iar. Este si uns, iar zalele nu sunt gripate (am verificat manual). M-am gandit ca o fi dus, dar la 5000km mai greu. M-am uitat la el cum am stiut eu mai bine si nu parea sa fie uzat inegal. Nu are nici joc prea mare pe pinion, iar o parere avizata mi-a dat de inteles ca "arata bine". Nu stiu daca e grav sau nu, dar e foarte stresant sunetul ala. Mai ales ca apare si dispare total neregulat. P.S. Cu ocazia asta, aveti si explicatia pozei de la avatar. Editat Iulie 2, 2008 de mihaio07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Iulie 2, 2008 Share Postat Iulie 2, 2008 Din ce am citit eu in paginile astea...nu am vazut pe nimeni sa il curate cu kerosen...nu stiti??ataca ceva ..strica lantul in vreun fel??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Iulie 2, 2008 Share Postat Iulie 2, 2008 Da, kerosenul ataca o-ringurile (chiar mai grav decat benzina). Cat despre uns, recomand T90...bate la poponeata orice spray-minune. E mai messy ce-i drept, dar lungeste viata lantului si functioneaza impecabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 Nu stiu cat ai reusit sa scoti tu cu periuta, eu folosesc o perie de sarma. Pana la urma ai dat lantul jos, sau pur si simplu ai invartit de roata? Am si eu o intrebare pentru cei care au incercat: ce parere aveti despre setul PROCYCLE de pe Louis: spray curatat lant, spray uns lant si brake clean, toate 750mL, la un pret mai mult decat decent? Eu pana acuma am folosit WD40 pe post de spray de curatat, dar daca asta PROCYCLE e bun de ceva, ma reprofilez. eu procycle am si curata bine jegu. dar trebe si o perie buna sa frecat momentan am facut doar o data operatiunea si nu m-am dat cum moto inca sa vad cum e. nu am plasticu inca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 (editat) eu procycle am si curata bine jegu. dar trebe si o perie buna sa frecat momentan am facut doar o data operatiunea si nu m-am dat cum moto inca sa vad cum e. nu am plasticu inca procycle de uns lantul e un spray de kko....in 300 de km incepea sa mi faca lantul urat..se auzea ca zalele nu mai au ungere..nu mai folosesc prostia aia..... de curatat tot de la ei nu m-a impresionat.... asa ca la curatat folosesc motorina, iar ca spray mi au placut yacco si valvoline...face lantul negru si uleiul devine lipicios.....altele nu am probat ..si banuiesc ca mai sunt multe produse f bune.. .... si tin ambele cam 1000 de km, am incercat si cu teflon...dar nu mi a placut eu dupa ce curat lantul cu motorina...ori merg si spal mobra la omv inclusiv lantul, ori dau cu "fas fas" din ala pt geamuri si sterg cu carpa..apoi dau ulei pe el Editat Iulie 3, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 Am cumparat si eu degresant Putoline (de la Dual Tours), cum zicea cineva mai sus. Foarte bun raportul cantitate(1L) / pret(18RON). Am dat cu o pensula sa dizolv grosul jegului (consumand foarte putin), si apoi am dat si cu spray de curatat Motorex, ca am zis sa prinda mai bine sprayul de uns (Motorex). Cu sprayul de uns am dat foarte meticulos, ca sa nu fac risipa, dar am dat suficient. Nu stiu daca era mai bine sa sterg surplusul, cum am citit pe undeva (era pacat de atata spray pierdut pe carpa), dar cert este ca lantul devenise foarte lipicios. Dupa prima tura scurta, incepuse sa se incarce iar cu praf/jeg, si era tot lipicios. Eu pe unde vazusem lanturi curatate profi, erau foarte uscate si nelipicioase, cam cum obtinusem eu dupa "spalare" si inainte de ungere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 "Inviu" si eu topicul acesta cu un sunet care ma supara la lant.Am sa incerc sa fiu cat mai concis si sa prezint situatia cat mai complet posibil. Acum mai multi km stiu sigur ca am mers cu lantul destul de slabit, ulterior intinzandu-l. De la un timp, a inceput sa se auda un sunet ciudat care venea aproape sigur de la lant. M-am uitat la el, nimic ciudat, ba chiar era mai strans ca inainte cand nu facea niciun zgomot. M-am gandit ca atinge ceva la pinionul de atac, dar am desfacut capacul si nu parea nimic suspect. Despre sunetul asta: este metalic, ca si cum lantul s-ar freca de un cui. M-am uitat la bascula, am cauciucuri de-alea de ghidat lantul si nu pare sa atinga nicaieri direct pe bascula. Atinge chain guide-ul, dar ala e din plastic, si nu cred ca e responsabil. Problema e ca sunetul apare foarte neregulat: ba pe accelerare, ba total din senin la mers constant, dar de cele mai multe ori pe decelerare. De cele mai multe ori trece repede, iar daca "umblu" la acceleratie putin, dispare. Am mai observat ca si atunci cand plec nitel subturat se mai aude. Mi s-a tot zis ca la enduroaice lantul face ca toti dracii si zangane, dar pana acum nu a facut asa. Slab nu este, ba chiar cineva mi-a spus ca e cam tensionat. Ultima oara cand l-am strans (cred ca tot cam mult, ca sa fiu sigur) nu a mai scos zgomotul fatidic vreo saptamana doua. Apoi a inceput iar. Este si uns, iar zalele nu sunt gripate (am verificat manual). M-am gandit ca o fi dus, dar la 5000km mai greu. M-am uitat la el cum am stiut eu mai bine si nu parea sa fie uzat inegal. Nu are nici joc prea mare pe pinion, iar o parere avizata mi-a dat de inteles ca "arata bine". Nu stiu daca e grav sau nu, dar e foarte stresant sunetul ala. Mai ales ca apare si dispare total neregulat. P.S. Cu ocazia asta, aveti si explicatia pozei de la avatar. la mine facea un zgomot sacadat dar numai cind s-a uzat lantul (dupa 20.000 km cel cu O ring si dupa 10.000 km cel fara) folosesc Procycle numai trebuie dat mai des spray-ul de ungere uscat nu prea e bun... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 eu il dau jos de pe motor il arunc in motorina la imuiat, dupa 5 min il spal cu o perie si il clatesc cu apa. bec iese si dupa curatare il ung cu motorex cu teflon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atze3 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 Fiert in sãu de oaie tata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 eu il dau jos de pe motor il arunc in motorina la imuiat, dupa 5 min il spal cu o perie si il clatesc cu apa.bec iese si dupa curatare il ung cu motorex cu teflon. asta daca il ai cu siguranta dar daca e nituit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 eu il dau jos de pe motor il arunc in motorina la imuiat, dupa 5 min il spal cu o perie si il clatesc cu apa.bec iese si dupa curatare il ung cu motorex cu teflon. Si eu tot Motorex am, dar nu stiu daca e cu teflon, nu scrie pe nicaieri. E un tub din ala verde, pe care scrie White Color * Road Use. Cam 38 - 40 RON. Dar mi se pare prea gros si lipicios. Tocmai citeam manualul de service de la DRZ, si acolo zice ca lantul se unge cu ulei de motor heavyweight (=greu, nu stiu la ce se refera; ulei de cutie de viteze?). Si mai scria ca unsoarea necesara e sigilata de O-ringuri. Atunci noi de ce mai trebuie sa ungem lantul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) Din ce am citit eu in paginile astea...nu am vazut pe nimeni sa il curate cu kerosen...nu stiti??ataca ceva ..strica lantul in vreun fel??? Da, kerosenul ataca o-ringurile (chiar mai grav decat benzina).Cat despre uns, recomand T90...bate la poponeata orice spray-minune. E mai messy ce-i drept, dar lungeste viata lantului si functioneaza impecabil. Pentru a tz-ashpea oara:D kerosenul nu ataca O/X/Z/W/abc ringurile De altfel este solutia recomandata de carte. Este un fel de gaz lampant, cumva spre motorina. Se foloseste la gratare, lampi de gradina, etc, si asa cum a spus cineva mai devreme, se gaseste in magazine in sectiunea cu articole de gradina. Apropos, jucaria asta (cod 10003114) e foarte comoda de folosit pt curatat lantul - si curata mult mai bine decat periuta, cu care dureaza infernal de mult sa ajungi prin toate colturile pe fata interioara a lantului. Editat Iulie 28, 2008 de bcristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Si mai scria ca unsoarea necesara e sigilata de O-ringuri. Atunci noi de ce mai trebuie sa ungem lantul? lantul trebuie uns doar la rola unde calca pe pinion, nu cum fac uni de il naclaiesc peste tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macho Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Pentru a tz-ashpea oara:Dkerosenul nu ataca O/X/Z/W/abc ringurile De altfel este solutia recomandata de carte. Este un fel de gaz lampant, cumva spre motorina. Se foloseste la gratare, lampi de gradina, etc, si asa cum a spus cineva mai devreme, se gaseste in magazine in sectiunea cu articole de gradina. Apropos, jucaria asta (cod 10003114) e foarte comoda de folosit pt curatat lantul - si curata mult mai bine decat periuta, cu care dureaza infernal de mult sa ajungi prin toate colturile pe fata interioara a lantului. Jucaria e foarte buna o recomanda, este foarte precisa. Eu o folosesc cu succes, iar ca lichid de curatare folosesc motorina "200-300 ml atat" dupa uscarea motorine folosesc spary de ungere "nu cred ca conteaza foarte mult marca atata timp cat isi face ungerea....... e OK". cel putin o data la 800-1800 km fac curatare cu motorina, in rest ungere la 500 km. Dezavantajul jucarie este ca se murdareste janta, cauciucu chiar si bratul dar la sfarsit urmeaza spalarea jenti Succese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 lantul trebuie uns doar la rola unde calca pe pinion, nu cum fac uni de il naclaiesc peste tot. Eu zic ca trebuie sa existe o pelicula (subtire) peste tot, pentru a proteja impotriva ruginirii, nu neaparat pt. lubrifiere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 asta daca il ai cu siguranta dar daca e nituit... eu tocmai mi-am luat presă de nituit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 lantul trebuie uns doar la rola unde calca pe pinion, nu cum fac uni de il naclaiesc peste tot. Deci trebuie dat doar pe centru? Cand am intrebat pe cineva 'profi' cum se face, mi-a zis ca se da doar la imbinarea zalelor, adica fix peste O-ringuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 eu tocmai mi-am luat presă de nituit mai bine iei cu siguranta e 40 ron Deci trebuie dat doar pe centru? Cand am intrebat pe cineva 'profi' cum se face, mi-a zis ca se da doar la imbinarea zalelor, adica fix peste O-ringuri. inteligent ce mai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) mai bine iei cu siguranta e 40 ron Dacă mai ai lanțuri cu siguranță la 40 de RON, vreau Âşi eu vreo treizeci de buc. Dacă mă gîndesc mai bine ... e iau pe toate Serios acum ... lanțul original de KTM (cu siguranță) se deschide Âşi se închide destul de dificil fără presă. Editat Iulie 28, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) Ma intreb si eu cine or fi acesti 'profi' de care vorbesti sau se vorbeste in general. Au facut cumva academia de studii moto? Facultatea de reparatii si intretinere moto? Cum poti defini pe cineva 'profi' in intretinere moto? Sunt curios. Editat Iulie 28, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Dacă mai ai lanțuri cu siguranță la 40 de RON, vreau Âşi eu vreo treizeci de buc. Dacă mă gîndesc mai bine ... e iau pe toate Serios acum ... lanțul original de KTM (cu siguranță) se deschide Âşi se închide destul de dificil fără presă. doar siguranta e 40 ron ce sa faci daca am facut scoala la ff. la mine merge usor cu o surubelnita il rezolv Dacă mai ai lanțuri cu siguranță la 40 de RON, vreau Âşi eu vreo treizeci de buc. Dacă mă gîndesc mai bine ... e iau pe toate Serios acum ... lanțul original de KTM (cu siguranță) se deschide Âşi se închide destul de dificil fără presă. doar siguranta e 40 ron ce sa faci daca am facut scoala la ff. la mine merge usor cu o surubelnita il rezolv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 @icv45: lantul trebuie uns peste tot. Partea metalica ca sa nu rugineasca, si cel important, garniturile de cauciuc, pt ca altfel se distrug destul de repede. N-am facut poze cand am schimbat un lant la care se rupsese un o-ring, sa vedeti cat de repede si in ce hal se uzeaza fara el (aproape ca puteai sa intorci lantul lateral la 90 de grade, asa de mare se facuse gaura prin care trece nitul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 @icv45: lantul trebuie uns peste tot. Partea metalica ca sa nu rugineasca, si cel important, garniturile de cauciuc, pt ca altfel se distrug destul de repede. N-am facut poze cand am schimbat un lant la care se rupsese un o-ring, sa vedeti cat de repede si in ce hal se uzeaza fara el (aproape ca puteai sa intorci lantul lateral la 90 de grade, asa de mare se facuse gaura prin care trece nitul). la garnituri ii dai degeaba si de rugina nu cred ca o sa se rupa,ca ti sa rupt tie un oring e alta treaba dar eu am kitul de lant cu intretinerea asta de 10000 km pe un ktm si isi ia m--e la greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Ma intreb si eu cine or fi acesti 'profi' de care vorbesti sau se vorbeste in general. Au facut cumva academia de studii moto? Facultatea de reparatii si intretinere moto? Cum poti defini pe cineva 'profi' in intretinere moto? Sunt curios. Prin 'profi', ma refeream la faptul ca nu am intrebat pe vanzatorul de la chioscul de ziare sau pe vecinul cu Dacia 1310. Definitia cuvantului 'profi' (care suna bine, ce mai) in acceptiunea mea este: mecanic care lucreaza intr-un service serios (de reprezentanta), care face operatiunile astea de n-spe ori, si care a vazut mai multe lanturi la viata lui. Chiar nu ar strica sa existe facultatea de reparatii si intretinere moto, ca vad ca multi mecanici de prin service-uri duc lipsa de cunostinte si indemanare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icv45 Postat Iulie 29, 2008 Share Postat Iulie 29, 2008 (editat) Prin 'profi', ma refeream la faptul ca nu am intrebat pe vanzatorul de la chioscul de ziare sau pe vecinul cu Dacia 1310.Definitia cuvantului 'profi' (care suna bine, ce mai) in acceptiunea mea este: mecanic care lucreaza intr-un service serios (de reprezentanta), care face operatiunile astea de n-spe ori, si care a vazut mai multe lanturi la viata lui. Chiar nu ar strica sa existe facultatea de reparatii si intretinere moto, ca vad ca multi mecanici de prin service-uri duc lipsa de cunostinte si indemanare. mare grija ca sau facut multi mecanici peste noapte si cum au tras o salopeta pe ei se cred miezu din dodoasca de iti face motoreta ghem. p.s. la ktm meu am gasit simeringurile de la bascula puse invers nici nu imi imaginez ce sa chinuit fraierache sa le bage invers ca nu are intrare si multe altele. Editat Iulie 29, 2008 de icv45 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.