atw Postat Octombrie 4, 2009 Share Postat Octombrie 4, 2009 Andrei, nu cred ca trebuie sa reinventezi roata, arunca un ochi si aici: http://www.mccoi.de . Se ofera documentatia completa pentru construirea si programarea micro-controlerului. Daca te descurci cu germana poti lua de acolo schemele. Oamenii vand si kituri complete sau doar componentele ptr cine vrea sa il construiasca singur. Sistemul pe care il propun ei este f interesant, ia in calcul pentru a doza cantitatea de ulei si viteza de deplasare alaturi de alti parametri pe care ii poti configura. Un sistem comercial f apropiat de acesta ca si conceptie este www.pro-oiler.com, aici este documentatia in engleza si este mai usor de inteles. Mie asta mi se pare sistemul ideal, ai o plaja extrem de mare de reglaje care le poti face. Prea tarziu, deja am reinventat-o, si sunt pe terminate! Partea interesanta e ca ei folosesc o pompa, la fel ca si pro-oiler, nu doar electrovalva. Asta e o idee buna, daca as sti unde sa gasesc o pompa mica, ieftina si buna. Interesanta si ideea cu viteza - practic ei dau drumul la pompa in functie de distanta parcursa, nu de timp. In fine, nu stiu daca e mare diferenta. Inteleg ca au si un senzor de temperatura, pe care vreau sa-l pun si eu intr-o versiune ulterioara. In rest, nu stiu destula germana si nici n-am rabdare sa citesc traduceri facute cu google translate sau babelfish. Oricum, si versiunea mea e configurabila, si in plus ai 4 preseturi din care poti sa alegi in orice moment, in functie de temperatura (cald/rece) si conditii (uscat sau praf/ploaie). Oricare din astea 4 preseturi se pot modifica destul de usor, in mers, si setarile se salveaza in EEPROM. Sper sa am timp si rabdare sa termin prototipul zilele astea. Am zis ca pt prima versiune nu e nevoie sa ma apuc sa fac un PCB, asa ca l-am facut cu sarmulite lipite pe spate. Sincer, mai bine ma apuc sa-mi tai venele cu ciobul, ar fi mai placut si mai putin dureros decat sa mai fac cateva placute din astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenoyy Postat Octombrie 4, 2009 Share Postat Octombrie 4, 2009 (editat) Ei nu folosesc electrovalva. Pompa respectiva iti permite sa dozezi precis cantitatea (volumul) de ulei indiferent de temperatura de operare si vascozitate ! Pro-oiler nu are senzor de temperatura, nu stiu daca celalalt are. http://www.mccoi.de/neushop/details.php?id...start=0&nr= Asta e linkul catre pompa care se poate achizitiona separat. Description: The McCoi pump type 2 sucks the oil from the storage container to use and promote it on the tube and the needle up to the chain. Unde gasim si noi asa ceva in Romania? Editat Octombrie 4, 2009 de lenoyy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 5, 2009 Share Postat Octombrie 5, 2009 am revenit din excurisie. am costata ca am facut prost montajul. imi intra aer in instalatie, capul de ungere l-am montat prea in spate si mare parte din ulei a ajuns direct pe cauciuc si janta. cum sa-l curat?? trebuie sa refac montajul, eventual sa pun o electovalva care sa o dechid de pe ghidon pentru ca am uitat de cateva ori sa dau drumu la robinet si a trebuit sa ma opresc sa dau drumu. mai am de mesterit mult la el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Octombrie 5, 2009 Share Postat Octombrie 5, 2009 Cu motorina cureti usor uleiul. Speli cu o perie, intocmai cum faci cu lantul. Pentru efect maxim, parafina si motorina, 50-50. Dupa ce dai cu pensula motorina pe unde vrei sa cureti, speli cu apa. Furtun acoperit cu jumate de deget, daca nu ai instalatie de presiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
velociraptor2 Postat Octombrie 5, 2009 Share Postat Octombrie 5, 2009 salutare ! stiti careva de unde pot sa imi iau un kit de lant pt mobra mea , poate ca ati pus vreunul un link pe aicia dar nu am reusit sa dau pe fiecare pagina , va rog frumos sa imi ziceti careva, sa ma indrumati si scuzatima daca e off topic dar nu am gasit nicaieri , multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vld_bc Postat Octombrie 5, 2009 Share Postat Octombrie 5, 2009 http://www.romimoto-piese.ro/category/1010...0/vehicle/61098 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 salutare ! stiti careva de unde pot sa imi iau un kit de lant pt mobra mea , poate ca ati pus vreunul un link pe aicia dar nu am reusit sa dau pe fiecare pagina , va rog frumos sa imi ziceti careva, sa ma indrumati si scuzatima daca e off topic dar nu am gasit nicaieri , multumesc frumos! Intra pe topicul regional Sibiu ca este acolo un subtopic cu magazine moto din Sibiu. Gasesti acolo si nr lu' Karpatenwolf care e si mecanic si poti pleca cu kitul montat gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Sau incearca la Adrian Bustiucel 0752312097. Eu cumpar consumabile de la el de cativa ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
velociraptor2 Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 multam mai ca , gasesc ce caut . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 8, 2009 Share Postat Octombrie 8, 2009 Asa arata lantul dupa un drum de 800 km din care 450 km pe ploaie serioasa. Am folosit ungerea automata, dar cu actionare manuala in secventa 10 min pauza 1 min actionare, cand era numai soseaua uda si 10 min pauza la 2 min de ungerea pe ploaie. Intr-un minut curg la liber din instalatie cca 20 picaturi. Poza pt cei ce nu au incredere in capacitatea uleiului de a spala lantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 am revenit din excurisie. am costata ca am facut prost montajul. imi intra aer in instalatie, capul de ungere l-am montat prea in spate si mare parte din ulei a ajuns direct pe cauciuc si janta. cum sa-l curat?? trebuie sa refac montajul, eventual sa pun o electovalva care sa o dechid de pe ghidon pentru ca am uitat de cateva ori sa dau drumu la robinet si a trebuit sa ma opresc sa dau drumu. mai am de mesterit mult la el ce rost are comanda pe ghidon ? daca nu vrei sa o legi (electric) la contact nu merita cumparata, poti pune un pahar de lichid de frana cu robinet pe ghidon si inca un robinet intredeschis la foaie pentru picurare Mesaj completat Asa arata lantul dupa un drum de 800 km din care 450 km pe ploaie serioasa. Am folosit ungerea automata, dar cu actionare manuala in secventa 10 min pauza 1 min actionare, cand era numai soseaua uda si 10 min pauza la 2 min de ungerea pe ploaie. Intr-un minut curg la liber din instalatie cca 20 picaturi. Poza pt cei ce nu au incredere in capacitatea uleiului de a spala lantul. avand in vedere ca am urmat un curs privind siguranta circulatiei (rutiere), consider ca o cronometrare pe 800km ti-a distras atentia suficient de mult... vreau sa zic, ca ti-ai fortat norocul suficient si iti recomand sa renunti la cronometrare "manuala" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 avand in vedere ca am urmat un curs privind siguranta circulatiei (rutiere), consider ca o cronometrare pe 800km ti-a distras atentia suficient de mult... vreau sa zic, ca ti-ai fortat norocul suficient si iti recomand sa renunti la cronometrare "manuala" Nu este chiar asa. Evident nu am cronometat la sange. In primul rand treceam de zona de curbe si la drum drept actionam electrovalva. De multe ori am uitat s-o pornesc, de alte ori am uitat s-o opresc, deci intervalele mentionate erau pur teoretice sau mediii. Oricum astazi vene ATW cu temporizatorul si am scapat de urmarit ora exacta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 9, 2009 Share Postat Octombrie 9, 2009 ce rost are comanda pe ghidon ? daca nu vrei sa o legi (electric) la contact nu merita cumparata, poti pune un pahar de lichid de frana cu robinet pe ghidon si inca un robinet intredeschis la foaie pentru picurare sa stii ca e o idee foarte buna sa vedem unde il inghesui si pe asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2009 Share Postat Octombrie 10, 2009 Cum am mai spus, ieri ATW mi-a montat temporizatorul si astazi am facut un drum pt teste. Cca 200 km in conditiile meteo de astazi, uscat dar frig. Functioneaza perfect. Intervalele la care l-am reglat, 90 sec pauza si 6 sec actionare, inseamna 2 picaturi la fiecare 1,5 min, adica cca 80 pic/h. Foarte usor de reglat, iar ungerea facandu-se regulat la intervale scurte lantul nu mai face nici un zgomot. Dupa un sezon de incercari, experimente si teste se pare ca am ajuns la rezultatul visat. Nu ma mai intereseaza cardanul, este foarte bun si lantul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 11, 2009 Share Postat Octombrie 11, 2009 cand incepe productia de serie? ca sunt foarte interesat de un controler Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 11, 2009 Share Postat Octombrie 11, 2009 cand incepe productia de serie? ca sunt foarte interesat de un controler Mai avem de finisat ultimele mici detalii, dupa care ne apucam de productia "de serie" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 11, 2009 Share Postat Octombrie 11, 2009 (editat) Astazi a fost a doua zi de teste pt ungator. 400km, vremea frumoasa. Am redus timpii de alimentare pana la 3sec cu 99 sec pauza. Perfect. Am tras la intoarcere in portiunea Giurgiu-Buc, cat a incaput, 140km/h si peste. Lantul torcea. Daca l-as fi uns dimineata cu spray, dupa 400km ar fi hodorogit, scartait, troncanit, etc. Nu sufera comparatie!!! Editat Octombrie 11, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 11, 2009 Share Postat Octombrie 11, 2009 Astazi a fost a doua zi de teste pt ungator. 400km, vremea frumoasa. Am redus timpii de alimentare pana la 3sec cu 99 sec pauza. Perfect. Am tras la intoarcere in portiunea Giurgiu-Buc, cat a incaput, 140km/h si peste. Lantul torcea. Daca l-as fi uns dimineata cu spray, dupa 400km ar fi hodorogit, scartait, troncanit, etc. Nu sufera comparatie!!! v-am spus io ca varianta electrica e buna ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 12, 2009 Share Postat Octombrie 12, 2009 v-am spus io ca varianta electrica e buna ... Mare dreptate ai avut, dar la vremea respectiva credeam tot ce-mi spunea Fabio, cu vacuumaticele lui Cel care m-a pornit la treaba cu ungatorul! Acum nu stiu cine a fost cu ideia supapei de benzina de la instalatiile GPL, ca parca este special construita pt ulei. Spor la treaba si orice nelamurire o rezolvam aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 12, 2009 Share Postat Octombrie 12, 2009 Mai avem de finisat ultimele mici detalii, dupa care ne apucam de productia "de serie" un pret estimativ se poate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 13, 2009 Share Postat Octombrie 13, 2009 (editat) Partea electronica montata intr-o cutie izolata si inscriptionata va fi cca 200 roni, la care se adauga supapa 50 roni si eventual capul dublu pt cei ce inca nu si l-am confectionat inca 50 roni si maruntisuri: furtunuri groase si subtiri, coliere, soricei, cabluri electrice, varnis, inca 20-30 roni. Totalul cca 330 roni adica mai putin de 80 euro. Uleiul cu care am facut ultimile probe si care s-a dovedit a fi cel mai bun 14,5 roni/L, ajunge pt min 13000-15000km. Editat Octombrie 13, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 (editat) ba fratilor, e doar un amarat de lant! Deja ce faceti voi nu mai e pt lant, ci pentru voi... ca sa va omorati timpul liber, cipuri, tranzistoare, lampi etc... va scarpinati la urechea stanga dupa ceafa cu mana dreapta care e in ghips. Mi se pare destept ce faceti voi... dar e prea mare bataie de cap pt lant! Nemtii au pus, prin anii '30 niste chestii pe motociclete... se numesc cardane. Decat sa va omorati atat mai bine va luati mobre pe cardan. Io am avut mobra pe cardan, acum am pe lant...si nu ma irita atat de mult lantul. Si nici nu-i suflu-n kur. Il ung cand vad ca devine uscat...cu ce apuc, spray sau ulei 80W90. Daca sunt la tara, il spal cu motorina din abundenta, daca-s acasa...il spal in spatele blocului cu spray de curatat lantu(daca am), daca nu cu WD40 si cu o perie dupa care-l sterg cu carpa si-l dau cu motorex racing sau cu o pensula il ung cu T90. Nici nu numar km de cand l-am uns ultima oara... il verific cu mana. Il ating cu deshtu' la o imbinare de zale si daca-mi lasa o urma groasa si consistenta de spray/ulei...e bine, daca doar ma manjeste unpic... ma gandesc ca poate-l ung. Il ung de obicei la 1-2 zi dupa ce am mers pe ploaie. Se vede si la ochi daca e prea uscat...dar cel mai bine pui mana sa fii sigur. Asta vara l-am uns de 2 ori in 2.000 km. Inainte sa plec de acasa l-am curatat cu spray de curatat motorex si l-am uns cu motorex racing....si abia dupa 1.000 km l-am mai uns odata, inainte sa plec din grecia spre casa. n-are nici pe dracu'... cand am ajuns acasa tot mai avea destul "clei" la imbinari. lantul e ala cu care a venit mobra din fabrica, are 34.000 km si l-am intins o sigura data(si f putin) in 8.000 km de cand e mobra la mine. Si cu murdaritu la fel... io unu's bucuros de murdarie cu ulei pe janta/spite... abia nu mai ruginesc si tin cromul in stare buna Ultimele 2 ungeri: - l-am spalat acum 1 luna si l-am uns cu Motorex Road (~6-700 km) - de dimineata n-am gasit sprayul, si cum ma prinsese ploaia luni, am zis ca totusi tre' uns, asa c-am recurs la back-up...T90 + PENSULA. uite-l cum arata. pana de Halloween il spal. PS: roata de spate, jante, spite, butuc... n-am mai spalat din august....o sa spal si pe asta data viitoare cand ajung la tara...ca s-a cam incarcat LE: ca mi-am adus aminte...cand a ajuns mobra la mine, din germania...lantul era mai uscat decat sahara si incepuse sa-l ia rugina...deci la mine e fericit fata de neamtul care l-a avut inainte Editat Octombrie 15, 2009 de ..IcemaN.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 15, 2009 Share Postat Octombrie 15, 2009 Fiecare cu hoby-urile lui. Eu nu am spalat lantul niciodata anul asta si am facut aproape 27000 km. Daca as fi folosit spray ar fi trebuit sa-l curat de 27 de ori si sa-l gresez de 60 de ori operatii pe care as fi pierdut minim 25 ore de munca mizera. Asa am experimentat diverse solutii, cheltuind numai o fractie din costul sprayurilor si am mereu lantul curat si uns. In plus din discutiile de pe forum pot invata si altii si evitand greselile nostre pot ajunge la rezultate mai repede si fara bajbaieli. Oricum cel mai mare castig din ungerea automata este castigul de putere la roata care chiar se simte. Un lant uns consuma max 5% din puterea transmisa, iar unul neuns min 10% din aceeasi putere. Nu stiu cate tobe sau kituri de sute de euro dau un plus de 5% putere la roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Octombrie 18, 2009 Share Postat Octombrie 18, 2009 corect. mai simplu este in schimb cu 2 perfuzoare, o masurare a picaturilor/timp si 2 semne pe robinetii perfuzoarelor. uscat/ploaie. ah, maxim 20 de lei, cu tot cu ulei de drujba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 19, 2009 Share Postat Octombrie 19, 2009 Asa este! Toata vara asa am circulat si eu, dar reglajul corect nu este tocmai usor si in plus nu-l poti modifica din mers. Asta m-a enervat cel mai mult cand am fost in concediu in Alpi. Se mergea intre 500 si 900 km/zi, in grup si am prins o vreme schimbatoare, cu multe portiuni cu ploaie alternand cu vreme buna. Evident ca nu m-am oprit de fiecare data sa modific reglajul si de multe ori a curs mai mult ulei decat era necesar, sau prea putin si lantul ajungea sa zornaie nasol. Daca mergi la drum, singur, nu ar fi nici o problema sa te opresti de cate ori este nevoie, dar altfel este enervant pt tine, sau mai ales pt partenerii de drum, care au cardan sau folosesc sprayuri. Acum avem pe ghidon 4 regimuri de picurare preselectate la plecare, dimineata, functie de temperatura din ziua restectiva si poti comuta usor din mers unul dintre ele. Oras, sosea uscata, sosea uda si sosea uda cu ploaie zdravana. Va asigur ca este un mare pas inainte pt ungerea automata. Iar daca facem socotela cu reducerea cheltuielilor in exploatare, investitia initiala se amortizeaza din primul an, nemaicheltuind pe sprayuri si kit de lant si nici nu mai trebuie spalat lantul niciodata. Este curat si uns permanent, automat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.