Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Partea electronica montata intr-o cutie izolata si inscriptionata va fi cca 200 roni, la care se adauga supapa 50 roni si eventual capul dublu pt cei ce inca nu si l-am confectionat inca 50 roni si maruntisuri: furtunuri groase si subtiri, coliere, soricei, cabluri electrice, varnis, inca 20-30 roni. Totalul cca 330 roni adica mai putin de 80 euro. Uleiul cu care am facut ultimile probe si care s-a dovedit a fi cel mai bun 14,5 roni/L, ajunge pt min 13000-15000km.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ba fratilor, e doar un amarat de lant!

Deja ce faceti voi nu mai e pt lant, ci pentru voi... ca sa va omorati timpul liber, cipuri, tranzistoare, lampi etc... va scarpinati la urechea stanga dupa ceafa cu mana dreapta care e in ghips.

Mi se pare destept ce faceti voi... dar e prea mare bataie de cap pt lant!

Nemtii au pus, prin anii '30 niste chestii pe motociclete... se numesc cardane. Decat sa va omorati atat mai bine va luati mobre pe cardan.

Io am avut mobra pe cardan, acum am pe lant...si nu ma irita atat de mult lantul.

Si nici nu-i suflu-n kur.

Il ung cand vad ca devine uscat...cu ce apuc, spray sau ulei 80W90.

Daca sunt la tara, il spal cu motorina din abundenta, daca-s acasa...il spal in spatele blocului cu spray de curatat lantu(daca am), daca nu cu WD40 si cu o perie dupa care-l sterg cu carpa si-l dau cu motorex racing sau cu o pensula il ung cu T90.

 

Nici nu numar km de cand l-am uns ultima oara... il verific cu mana. Il ating cu deshtu' la o imbinare de zale si daca-mi lasa o urma groasa si consistenta de spray/ulei...e bine, daca doar ma manjeste unpic... ma gandesc ca poate-l ung. Il ung de obicei la 1-2 zi dupa ce am mers pe ploaie. Se vede si la ochi daca e prea uscat...dar cel mai bine pui mana sa fii sigur.

Asta vara l-am uns de 2 ori in 2.000 km. Inainte sa plec de acasa l-am curatat cu spray de curatat motorex si l-am uns cu motorex racing....si abia dupa 1.000 km l-am mai uns odata, inainte sa plec din grecia spre casa. n-are nici pe dracu'... cand am ajuns acasa tot mai avea destul "clei" la imbinari.

 

lantul e ala cu care a venit mobra din fabrica, are 34.000 km si l-am intins o sigura data(si f putin) in 8.000 km de cand e mobra la mine.

 

Si cu murdaritu la fel... io unu's bucuros de murdarie cu ulei pe janta/spite... abia nu mai ruginesc si tin cromul in stare buna :cheers:

 

Ultimele 2 ungeri:

- l-am spalat acum 1 luna si l-am uns cu Motorex Road (~6-700 km)

- de dimineata n-am gasit sprayul, si cum ma prinsese ploaia luni, am zis ca totusi tre' uns, asa c-am recurs la back-up...T90 + PENSULA.

uite-l cum arata.

pana de Halloween il spal.

 

PS: roata de spate, jante, spite, butuc... n-am mai spalat din august....o sa spal si pe asta data viitoare cand ajung la tara...ca s-a cam incarcat :hug:

 

LE: ca mi-am adus aminte...cand a ajuns mobra la mine, din germania...lantul era mai uscat decat sahara si incepuse sa-l ia rugina...deci la mine e fericit fata de neamtul care l-a avut inainte :cheers:

post-9738-1255613650_thumb.jpg

post-9738-1255613687_thumb.jpg

post-9738-1255613728_thumb.jpg

Editat de ..IcemaN..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare cu hoby-urile lui. Eu nu am spalat lantul niciodata anul asta si am facut aproape 27000 km. Daca as fi folosit spray ar fi trebuit sa-l curat de 27 de ori si sa-l gresez de 60 de ori operatii pe care as fi pierdut minim 25 ore de munca mizera. Asa am experimentat diverse solutii, cheltuind numai o fractie din costul sprayurilor si am mereu lantul curat si uns. In plus din discutiile de pe forum pot invata si altii si evitand greselile nostre pot ajunge la rezultate mai repede si fara bajbaieli. Oricum cel mai mare castig din ungerea automata este castigul de putere la roata care chiar se simte. Un lant uns consuma max 5% din puterea transmisa, iar unul neuns min 10% din aceeasi putere. Nu stiu cate tobe sau kituri de sute de euro dau un plus de 5% putere la roata. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este! Toata vara asa am circulat si eu, dar reglajul corect nu este tocmai usor si in plus nu-l poti modifica din mers. Asta m-a enervat cel mai mult cand am fost in concediu in Alpi. Se mergea intre 500 si 900 km/zi, in grup si am prins o vreme schimbatoare, cu multe portiuni cu ploaie alternand cu vreme buna. Evident ca nu m-am oprit de fiecare data sa modific reglajul si de multe ori a curs mai mult ulei decat era necesar, sau prea putin si lantul ajungea sa zornaie nasol. Daca mergi la drum, singur, nu ar fi nici o problema sa te opresti de cate ori este nevoie, dar altfel este enervant pt tine, sau mai ales pt partenerii de drum, care au cardan sau folosesc sprayuri. Acum avem pe ghidon 4 regimuri de picurare preselectate la plecare, dimineata, functie de temperatura din ziua restectiva si poti comuta usor din mers unul dintre ele. Oras, sosea uscata, sosea uda si sosea uda cu ploaie zdravana. Va asigur ca este un mare pas inainte pt ungerea automata. :) Iar daca facem socotela cu reducerea cheltuielilor in exploatare, investitia initiala se amortizeaza din primul an, nemaicheltuind pe sprayuri si kit de lant si nici nu mai trebuie spalat lantul niciodata. Este curat si uns permanent, automat. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca chiar functioneza ai avut noroc sa gasesti din prima o valva vacuumatica care sa mearga si la ulei, ea fiind totusi pt benzina. Eu nu am fost atat de norocos. In total am cumparat vreo 4 modele noi si am mai facut incercari cu alte 3 SH. Cu greu am reusit sa le fac sa inchida uleiul la oprirea motorului, dar numai dupa ce le-am demontat ,le-am intarit arcul si micsorat sectiunea fantei prin care trecea uleiul. Sant curios cum faci totusi reglajul cand te prinde ploaia sau acum cand s-a racit afara si uleiul, din incercarile mele, curge de 4-6 ori mai greu. Metoda asta de ungere, deja clasica pe forum, aici, au incercat-o multi si intradevar merge satisfacator raportat la investitia mica care se face, dar are si neajunsuri, respectiv poate curge prea mult ulei, cu murdarirea excesiva a motorului, sau prea putin pe ploaie daca nu ai un sistem fiabil si repetabil de reglaj. Mizeria care curge sub motor la oprire la noi aproape nu conteaza, dar in Elvetia, Austria, Germania era teroare sa nu murdarim soseaua prin parcari, ca daca eram prinsi se lasa cu sute de euro amenda.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ia aruncati o privire si aici, ca sa stiti ce merita sa ungeti. Numai bine!

 

http://www.quality-cycle.com/truth_about_m...ycle_chains.htm

Nu inteleg ce vrei sa zici, site-ul ala e de-a dreptul delirant, cam ca toate site-urile de genul "truth about..." :D

Ca lanturile de tip x-ring sunt cele mai bune, asta se stie - doar de-asta s-au inventat.

Ca un lant fara garnituri uns des cu spray de lant "premium" tine mai mult decat un lant o-ring neuns niciodata - d'oh, asta banuiam si eu.

 

Chiar nu inteleg ce vrea sa zica tipul, delireaza mai rau ca reclamele alea de juma de ora de pe teleshopping.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Ia aruncati o privire si aici, ca sa stiti ce merita sa ungeti. Numai bine!

 

http://www.quality-cycle.com/truth_about_m...ycle_chains.htm

ei hai, ca nu sintem chiar toti cretini. o fi citit ala pe undeva ca numarul de semne de exclamare de la sfirsitul propozitiei creste sansele sa-l creada cineva, dar daca ne facem ca nu le vedem observam urmatoarele: prima data ne zice sa nu mai punem botu' la aburelile producatorilor care ne baga pe git tot felul de jeguri overpriced. dar dupa aia ne zice ca daca nu ungem lantul cu the best chain lume ever made sintem lameri (si parca da si niste linkuri de un' sa cumparam). mda.

apoi, mai jos: ce alt argument pentru calitatea slaba a unui produs vreti decit ca e fabricat in Italia???????? mai e nevoie sa zic ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai bun si ok mecanism de intretinere a lantului este CARDANUL

 

folositi cu incredere

 

Foate corect, cardanul e "low maintenance" insa nu poate fi folosit in multe cazuri datorita faptului ca e extrem de greu.. si cam scump... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce vrei sa zici, site-ul ala e de-a dreptul delirant, cam ca toate site-urile de genul "truth about..." :D

Ca lanturile de tip x-ring sunt cele mai bune, asta se stie - doar de-asta s-au inventat.

Ca un lant fara garnituri uns des cu spray de lant "premium" tine mai mult decat un lant o-ring neuns niciodata - d'oh, asta banuiam si eu.

 

Chiar nu inteleg ce vrea sa zica tipul, delireaza mai rau ca reclamele alea de juma de ora de pe teleshopping.

 

 

Salut!

 

Nu am dat link-ul ca sa luati de bun tot ce e acolo. Si pe mine ma enerveaza stilul american de a face reclama sau de a exagera in a pune accent pe un lucru (aici fiind vorba despre produsul ala de uns lanturi).

 

Nu X-ring-ul mi s-a parut interesant, ci faptul ca un lant clasic, fara O-ring-uri, uns regulat, tine APROAPE la fel de mult ca un lant cu O-ring-uri, de asemeni uns la intervale regulate. Daca diferenta de pret intre aceste doua tipuri de lanturi ar fi undeva in jurul a 40 - 50%, atunci lantul clasic ar fi mai avantajos. Asta e ideea pe care am extras-o din pagina aia, nu x-ringuri, nu spray de ungere.

 

Va salut, numai bine!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu X-ring-ul mi s-a parut interesant, ci faptul ca un lant clasic, fara O-ring-uri, uns regulat, tine APROAPE la fel de mult ca un lant cu O-ring-uri, de asemeni uns la intervale regulate.

Pai nu asta zice tipul... la "Fact #3" zice ca un lant fara garnituri uns regulat tine la fel de mult ca un lant cu o-ringuri (neuns), dupa care zice ca intr-adevar daca ungi si lantul cu o-ringuri regulat o sa tina mai mult, dar ca nu-si are rostul si nu merita diferenta de pret...

In fine, cred ca tipul a ramas cu prea multe lanturi fara garnituri pe stoc, si nu stie cum sa scape de ele. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Nu am dat link-ul ca sa luati de bun tot ce e acolo. Si pe mine ma enerveaza stilul american de a face reclama sau de a exagera in a pune accent pe un lucru (aici fiind vorba despre produsul ala de uns lanturi).

 

Nu X-ring-ul mi s-a parut interesant, ci faptul ca un lant clasic, fara O-ring-uri, uns regulat, tine APROAPE la fel de mult ca un lant cu O-ring-uri, de asemeni uns la intervale regulate. Daca diferenta de pret intre aceste doua tipuri de lanturi ar fi undeva in jurul a 40 - 50%, atunci lantul clasic ar fi mai avantajos. Asta e ideea pe care am extras-o din pagina aia, nu x-ringuri, nu spray de ungere.

 

Va salut, numai bine!

concluzia e absurda avand in vedere ca o-ringul protejeaza de praf si in acelasi timp retine unsoarea la interior timp mult mai indelungat. Avantajul o-ringului nu poate fi compensat la un lant clasic decat de o caltate superioara a otelului, lucru imposibil de obtinut in conditiile unui cost mai mic dacat costul si montajul unor inele de cauciuc ... ma gandesc...

Mesaj completat

nici cardanul nu e infailibil, stati linistiti

am vazut 2 distruse pana acum

nu atat grupul conic, cat canelurile arborelui cardanic

oricum, toate solutiile necesita INTRETINERE

 

Sa inteleg ca vorba cu "ma doare-n cardan" este pentru aia cu putza mica :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot sistemul meu de ungere a necesitat vreo 2 ore de studiu si citeva ore de cautat piese + montaj. Nu am pretentia ca e cel mai bun, dar nici nu ma stresez sa mearga diferentiat pe ploaie/enduro sau mai stiu eu pe unde. E suficient ca mentine lantul umed in permanenta, ceea ce e mai mult decit poate face ungerea periodica. Si cu asta cred ca am pus punctul pe i.

E adevarat ca robinetul ala vacuumatic nu inchide imediat uleiul, mai curg citeva picaturi dupa ce opresc motorul, dar nici nu vreau sa-mi bat capul cu asta. Daca ma va deranja prea tare, o sa schimb uleiul cu un ATF care e mult mai fluid si o sa recalibrez debitul. Important e ca am realizat cel mai simplu si mai eficient sistem, cu un minim de bataie de cap. Daca studiati Scottoiler-ul, veti vedea ca asta e tot secretul, sa fie cit mai simplu.

 

Apropo, exista Scottoiler si pentru biciclete. Foloseste un lichid high-tech numit H2O, imbunatatit cu niste anticoroziv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu mergi pe ploaie este bun orice sistem, cat de simplu.Problemele apar cand vrei sa ai un sistem cat mai complet care sa faca fata tuturor situatiilor, in tara si afara, pe vreme frumoasa sau maxim de urata, adica pt turing adevarat nu pt plimbari in jurul casei. Oricum fiecare-si alege varianta care se potriveste cel mai bine pt el, ca doar de asta ne pierdem timpul pe aici :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...