Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am avut personal Sprox nici fata nici spate. Am avut de-a face de cateva ori cu pinioane spate si se prezentau in stare buna dupa destui km de exploatare.

Pinionul spate Sprox este mai performant pentru ca e mai usor decat un pinion facut in intregime din otel si mai durabil decat un pinion din aliaj usor. Dezavantaj: pretul.

Daca decizi sa iti iei pinion fata si e cam la acelasi pret cu produsele japoneze, sper pt tine sa fie si de aceeasi calitate sau mai bun pt ca cele japoneze sunt foarte bune. Daca e scump eu nu as da banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lant tine 30-50k asta daca este ingrijit

si daca NU este Regina

» Post actualizat in 28 Jan 2015 19:45

Nu as recomanda utilizarea unui lant peste 30k. Eu sunt patit, lantul bine intreinut intins la jumatatea marcajelor parea ok dar s-a rupt.

marcajele alea au o cursa mult mai mare decat se intinde un lant uzat. De ce? ca sa poti pune foaie cu +/- 1 sau 2 dinti fara sa schimbi lantul (lungimea/nr de zale) si fara sa ajungi la capatul cursei de intindere

» Post actualizat in 28 Jan 2015 19:54

...eventual cu niste supesproxuri ca prima oara cand l-am schimbat aveam pinionul fata ca un soare batut de vant

atunci cand kitul de lant are cam jumate din uzura, cred ca poti monta un pinion nou

» Post actualizat in 28 Jan 2015 19:55

... nu si foaie

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tot bate gandul sa modific raportul de transmisie.Cum fac sa inlocuiesc foaia cu alta dar cu 2 dinti in plus? In cataloage nu gasesc decat standard,nimeni nu aduce asa ceva....stie cineva unde as putea sa gasesc?Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tot bate gandul sa modific raportul de transmisie.Cum fac sa inlocuiesc foaia cu alta dar cu 2 dinti in plus? In cataloage nu gasesc decat standard,nimeni nu aduce asa ceva....stie cineva unde as putea sa gasesc?Multumesc

Mi-au adus la magazinul de piese auto ... sjot sau ceva asemanator dar aveau o plaja mare de nr de dinti

» Post actualizat in 01 Feb 2015 18:14

la RollFast pe str. Moldoveanu :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Feriti-va de Esjot, zici ca sint prelucrate de Gigel afumat bine, pe un strung manual din 1930. Mi-am luat de 2 ori teapa cu 2 pinioane de atac, ca le le montez, a trebuit sa bat in ele, nu mai vorbesc cind a fost cazul sa le scot, o adevarata opera de ingeniozitate.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foaia mea arata bine, dar am folosit-o numai 4-5000 km si dupa ce am dezmembrat motoreta am vandut-o si dupa scurt timp omul a zis ca s-au rupt 2 dinti, am pus pe seama ca lantul lui era ff uzat. Acum ca ziceti, asa este. A costat 88 lei , sesizabil mai putin decat cele ieftine de pe motomike

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@Cesar

Foarte util si bine prezentat filmuletul!

:10:

 

Multumesc!

» Post actualizat in 18 Feb 2015 08:15

ai un link pentru calibru ala de lant??

 

in ce program ai facut animatia , foarte misto !

http://www.grantmoto.ro/magazin-online/unelte-de-reparatie/?good_detail=chain-caliber-520-525-530-f5a2dabcedbcd069e275e5731047398ap

 

Filmul e produs de Bogdan Zelinschi - habar nu am cu ce soft a lucrat. Il intreb si iti zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un film util. Cum se schimba corect lantul de transmisie.

frumos!

totusi pt cei care vor sa mai lucreze cate ceva pe acasa (si sa scuteasca un plin de benzina :) ), nu este obligatorie presa de lant, pot cumpara un lant INCHIS, ocazie cu care vor gresa si articulatiile basculei (se demonteaza foarte usor) si vor si evita nituirea ce ar putea provoca umpic de "Z" (poate mecanicul nu are sau nu isi gaseste distantierele :) ) Provocarea este la slabirea piulitei de la pinionul mic, eu am reusit singur (de preferat sa ai pe cineva de ajutor) cu un prelungitor de 1 metru, dar era stransa "la cuplu" in fabrica . Deasemenea calibrul ala este o scula profesionala, dar manualul prevede un subler, mult mai util pe langa casa omului.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vor gresa si articulatiile basculei (se demonteaza foarte usor)

 

Sunt situatii si situatii... Uite de exemplu ce poti gasi la o astfel de operatiune

1617320_627172144023170_214295575_o.jpg

Desigur, e normal ca din cand in cand rulmentii de la link-ul spate macar sa se verifice dar ce te faci cand nu ai cu ce sa ii extragi ca sa ii inlocuiesti?

» Post actualizat in 20 Feb 2015 07:59

Provocarea este la slabirea piulitei de la pinionul mic

 

Mare atentie, in special la Kawasaki, unde piulitele astea au prostul obicei sa se intepeneasca. Una a trebuit sa o tai ca sa o demontez. Am fabricat apoi o piulita noua identica.

1959424_651243721616012_1361327630_n.jpg

» Post actualizat in 20 Feb 2015 08:00

Deasemenea calibrul ala este o scula profesionala, dar manualul prevede un subler, mult mai util pe langa casa omului.

 

Cu sublerul din pacate nu poti face o masuratoare prea buna cu lantul montat. Dar poti folosi cu incredere metoda "babeste" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt situatii si situatii... Uite de exemplu ce poti gasi la o astfel de operatiune

1617320_627172144023170_214295575_o.jpg

Desigur, e normal ca din cand in cand rulmentii de la link-ul spate macar sa se verifice dar ce te faci cand nu ai cu ce sa ii extragi ca sa ii inlocuiesti?

» Post actualizat in 20 Feb 2015 07:59

 

Mare atentie, in special la Kawasaki, unde piulitele astea au prostul obicei sa se intepeneasca. Una a trebuit sa o tai ca sa o demontez. Am fabricat apoi o piulita noua identica.

1959424_651243721616012_1361327630_n.jpg

» Post actualizat in 20 Feb 2015 08:00

 

Cu sublerul din pacate nu poti face o masuratoare prea buna cu lantul montat. Dar poti folosi cu incredere metoda "babeste" :)

rulmetii se gasesc acum cu livrare in 2 zile, garajul unui particular nu este o problema daca ramane blocat intre 2 weekenduri cu o bascula demontata pana vin 2 rulmenti cu 30 lei bucata si 2 semeringuri cu 3 lei bucata . Apropos- un rulment chinezesc gresat este mai bun decat unul de firma gresat deficitar . :)

Am scos si eu ace de alea ruginite de la un 650GS

Piulita de la yamaha o desfaci cu o cheie de 36 mm (sau 32?), mai greu sa spargi o piulita de aia

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca esti singurul care zice "nu e problema, rezolv eu"? :)))

Nici nu mai stiu cati curajosi au venit cu motoretele demontate in duba pt ca .... n-au putut :D

 

In sfarsit, nu despre asta e vorba in acest topic.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atata talmes-valmes

 

un reciepient din asta! etans - 375 ml - dop dotat cu pensula de aplicare in interior, umplut cu T90 si tinut sub sa, folosit dupa fiecare ploaie sau la cate 300 km....un bidonas va ajunge chiar si peste 5 mii de km...astfel, lantul se spala usor, odata cu mobra.

 

triumf-solutie-curatare-aragaz-375ml~242

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tot T90 folosesc pt uns.. si motorina pt curatare. Mi se pare jaf la drumu' mare sa dau 40-50 de lei pe un spray de curatat si inca pe-atat pe unul de uns. Cu 5L de motorina(30 de lei cand era scumpa) spal lantul cam un sezon si jumatate. Cu 1L de ulei de transmisie il ung cam 2 sezoane fara sa fac economie.

 

Sunt la al 2lea lant si dupa 20.000km nu arata semne de uzura prematura, nu tu oringuri desprinse sau cine stie ce alte mituri mai circula.

...si nu, nici la mecanic nu dau 30-50 de lei ca sa-mi spele un rahat de lant din cauza ca eu n'as fi in stare asa cum vad multe printese cand mai dau pe la cate un garaj :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 L de motorina face treaba mai bine si mai ieftin.. iar mizeria e aceeasi. Doar lenea e mare la unii ;))

 

De multe ori nici motorina nu e nevoie sa folosesc.. cand spal mobra, dau un jet pe lant si dupa ce se usuca il ung. Iese bec atata timp cat n-o lasi sa faca viermi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...