Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Dacă nu îți pui și colanți d-aia strâmți și mulați n-ai făcut nimic ;)

Da, ce aratare ar fi :)

 

cum e cu foile alea? nu simti nevoia de o foaie mai mare la "drum intins"? setul de foi imi pare cam mic (in comparatie cu pinioanele mari)

Sa stii ca de multe ori imi doresc sa pedalez mai tare si sa iau viteza, dar nu am stiut ca exista si foi mai mari..am recunoscut ca sunt habarnist, dar acum ca mi-ai deschis capu' chiar o sa caut alt set de foi mai mari (ceva ponturi preturi sau magazine?)

Mersi pentru idee :)

 

 

 

 

Da, ma gandeam ca nu prea ai aer, asta am observat-o si cind mi-am pus cagula intr-o seara friguroasa..respiram cu greu..

 

Ce vreau eu sa mai intreb..acum am gume de strada, pentru la iarna presupun ca este recomandat sa trec la cele cramponate, ma refer atunci cind strazile sunt cit de cit curatate..ce cauciucuri recomandati pt.iarna?

Am cumparat-o cu Schwalbe Rapid Rob..sunt bune sau sa iau altele?

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foaia de 44 e arhisuficienta pentru MTB. Prin oras incearca sa tii cadenta ridicata, undeva peste 80 rpm. Te asigur ca n-o sa mergi niciodata in combinatia foaie mare-pinion mic cu peste 100 rpm. Ai avea undeva la 45 la ora sau mai bine (mi-e lene sa calculez).

Daca mergi in forta iti vei buli genunchii. Multi biciclisti habar n-au sa pedaleze. Zic ei ca asa e bine, sa faca muschi sau alte prostii.

Iarna am mers si pe gheata cu gume de trekking dar cu presiune scazuta, sub 1 bar. Nu creg ca te ajuta daca-s cramponate si sunt din seriile ieftine. Cauciucul are o compozitie neaderenta de obicei la aceste modele. Cele mai bune raman cele dedicate cu tinte. Au si compozitie mai moale a cauciucului.

 

http://www.peterwhitecycles.com/studdedtires.asp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi biciclisti habar n-au sa pedaleze.

nu c-as fi expert, din contra, dar am observat la destui inca o greseala: saua mult prea jos. din ce stiu eu, saua trebuie sa fie doar putin sub inaltime de la care pedalatul incepe sa fie incomod. asta atit timp cit nu esti vreun stunter wanna-be si o folosesti pentru mers pe distante serioase.

daca gresesc, corectati-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ca astia de care zici tu au frica de inaltime. Le e frica sa ridice saua sus pentru ca le e teama sa nu cada cand se opresc. De obicei pedaleaza tinand genunchii departati si calcaiele pe pedale. Saua trebuie ridicata cat sa ai piciorul perfect intins tinand calcaiul pe pedala. El se flexeaza usor cand pedalezi corect, cu pernita piciorului pe pedala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul abia astept sa ninga , derapajeeeeeeee !! :tempted: si poate un concediu medical !



saua se tine sus doar la mers in linie dreapta , cand intri pe off-road o sa vrei sa ai centrul de greutate mai jos , in plus nu ai vrea sa-ti prinzi pantalonii in ea cand faci vreo saritura ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Foaia de 44 e arhisuficienta pentru MTB. Prin oras incearca sa tii cadenta ridicata, undeva peste 80 rpm.

1.De unde imi dau seama ce foaie am pe ea, scrie undeva?

2.Cum imi dau seama cu cate rot/min merg? Trebe sa-mi au computer sau mai este si alta metoda babeasca?

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in plus nu ai vrea sa-ti prinzi pantalonii in ea cand faci vreo saritura ......

Cine poarta pantaloni? :P

eu. si anul trecut chiar mi i-am prins in sa, dindu-ma stunter :)) beleaua e ca nu mi-am dat seama ca i-am si rupt si a doua zi am iesit cu ditai borta in ei fara sa stiu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum comparam mere cu pere. Ciclismul montan cu cel citadin. La pedalatul prin oras lucrurile sunt mai simplificate. Trebuie doar sa stii sa te strecori in trafic. La munte sunt multe chestii care se-nvata si se deprind in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma duceam cu prieteni prin padure(cu bicleta de strada,pe care o am de 6 ani :) ).Pana intr-o zi cand am luat un copac,si o rapa de vre-o 5 metri si mi s-a rupt furca:(.Acum caut alta,ca doar vine vara ,nu?

Editat de emy15
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

1.De unde imi dau seama ce foaie am pe ea, scrie undeva?

2.Cum imi dau seama cu cate rot/min merg? Trebe sa-mi au computer sau mai este si alta metoda babeasca?

1. Numeri dintii de la foaie, aia inseamna 44. Ca foaie mare la MTB 44 e maximul, gasesti mai mari doar SLX (48) sau de cursiera (pana la 52), dar sunt complet inutile si nu mai merge schimbatorul fata care e limitat la un anumit numar de dinti pentru ca are o curbura prea mica si o sa loveasca cu partea din spate in foaie sau o sa fie prea sus partea din fata.

e MTB la foaie de 44 si pinion de 11 la cadenta de ~80 (care e optima) ai cam 40-42km/h; daca tu reusesti sa mergi constant cu viteza asta mai mult de 500 de metri inseamna ca maica-ta te-a mintit si de fapt esti fiul lui Chuck Norris. Sau ca ai incurcat bicicletele si esti pe cursiera.

 

2. Exista ciclocomputer cu senzor de cadenta montat la angrenaj, dar daca nu ai de gand sa faci performanta te agiti degeaba. Pune cronometrul pe cicocomputer si numara de cate ori dai la pedala in 15 secunde si inmulteste cu 4, e suficient. Trebuie sa ai optim cam 80-90 de rotatii pe minut, daca dai mai incet inseamna ca te plimbi iar daca dai mai tare fortezi si inseamna ca trebuie sa schimbi pinionul sau foaia.

 

Cu roti de 26" cu crampoane viteza de deplasare e pe la 35 km/h, pe slick cam 30. Chiar si pe roti de 28" cu slick eu nu pot sa mentin peste 35 pe distanta mai lunga, desi top speed e mult mai mare, pur si simplu nu ma tin picioarele sa pedalez 100km cu 40 km/h, scot medie spre 30km/h.

 

Ca referinta viteza de plimbare cu bicicleta e in general cam 15km/h. Cu atat de duc olandezii la piata sau la serviciu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

2. Exista ciclocomputer cu senzor de cadenta montat la angrenaj, dar daca nu ai de gand sa faci performanta te agiti degeaba

Nici pomeneala de performanta, dar o sa-mi iau un ciclocomputer de-ala, sunt curios mai ales de rot/min pentru ca de aproape 3 luni de mers in fiecare zi pe ea organismul s-a obisnuit cu efortul, inima bate regulat si mi-am creat un ritm in care pot pedala fara sa obosesc, sunt curios cite rot/min am atunci..

 

1. Numeri dintii de la foaie, aia inseamna 44 (... ...)

Aha..i-am numarat, dar nu era nevoie, pe foaie scrie 42T (probabil teeth), o sa-mi iau si eu o foaie mare, mai ales ca uneori simt ca cere mai mare.

 

Cu roti de 26" cu crampoane viteza de deplasare e pe la 35 km/h, pe slick cam 30.

Interesanta observatie, ma gandeam ca avand cramponate fuge mai putin decit cu slickurile..!

 

Mersi de sfaturi si scuze pentru intrebarile care pot parea infantile.. :rusinica:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartierul Drumul Taberei, pe dreapta cum vii de la Razoare

tocmai s-a deschis un magazin de biciclete, Bike House


So: biciclete, componente, casti, manusi, sonerii, ochelari, home-trainere, jersey-uri si pantaloni, protectii si tot felul de zorzoane, toate de sezon! :)
Exista si ceva casti si ochelari de schi.

post-39755-0-53233100-1386573929_thumb.jpg

Editat de miau-miau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

AdrianB1, on 08 Dec 2013 - 13:03, said:snapback.png

Cu roti de 26" cu crampoane viteza de deplasare e pe la 35 km/h, pe slick cam 30.

Interesanta observatie, ma gandeam ca avand cramponate fuge mai putin decit cu slickurile..!

Pai cu crampoane "fuge" mai repede la aceeasi cadenta de pedalare ( si acelasi raport de transmisie) pt ca diametrul rotii este mai mare DAR ca sa mentii cadenta este muult mai greu decat pe slickuri.

Altfel spus sa mentii o viteza ridicata pe slickuri e considerabil mai usor din punct de vedere al efortului decat cu cramponate.

Cand am plecat in Franta am plecat cu bicla echipata cu slickuri si cauciucurile cu crampoane in portbagaj. Pana acum dupa un an si un pic n-am simtit nevoia sa pun cramponatele. Am prins si ceva zapada dar m-am descurcat. Ma mai duc si prin padure dar pana acum am preferat sa merg cu slick-uri , ca mi-e lene sa le schimb :)

In bucuresti am prins vreo 4 sau 5 ierni pe bicla si toate le-am facut cu cauciucuri de cursiera pe bicicleta de oras. Imi amintesc ca doar de cateva ori am luat mtb-ul cu cramponate imediat dupa ce a nins cand inca nu apucasera sa dezapezeasca cat de cat....

Pe gheata nu e nici o diferenta intre cramponate(fara cuie) si slick-uri, toate aluneca la fel....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pai cu crampoane "fuge" mai repede la aceeasi cadenta de pedalare ( si acelasi raport de transmisie) pt ca diametrul rotii este mai mare DAR ca sa mentii cadenta este muult mai greu decat pe slickuri.

Ai dreptate, pe urma m-am gandit si eu la diametrul rotii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc de aproape 2 ani slickuri prin oras (schwalbe kojak) pe mtb. Alta viata cu ele :) Silentioase, usoare, aderenta foarte buna (exceptand conditiile vitrege) si se simt foarte mult in efortul depus la pedalare.

Unii imi ziceau inainte sa le pun ca faci pana mult mai usor cu ele. Daca nu ma insel, au o camasa de kevlar sau ceva in genul asta. Am trecut si prin cioburi cu ele si nu am avut probleme.

Trebuie doar sa fii ceva mai atent la unele chestii gen nisip, apa, borduri lucioase, sine de tramvai etc. In rest sunt bamboocha

Un compromis bun cred ca ar fi semi-slickurile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia ar fi ca o data ce ai testat slick-uri pe asfalt greu te mai intorci la cramponate, mai ales pt cei mai puturosi cum sunt eu :)

 

Slick-urile astea pe care le am acum (ceva michelin luat de la decathlon, n-am retinut modelul) au avut o istorie mai intortocheata. I le-am cumparat lu fratemiu cadou de ziua lui in perioada in care mergea cu un DHS cu cauciucuri cramponate si foarte late. N-a apucat sa le puna ca ne-au furat bicicletele intr-o seara in timp ce eram intr-un bar (3 biciclete legate doar intre ele ca n-am avut de ce sa le legam :)) ). Dupa ce si-a luat prietena mtb si a inceput sa mearga cu el la munca i-am dat ei slicku-rile , a fost foarte incantata cand a sesizat diferenta fata de cramponatele ei. Asta pana cand intr-o zi si-a luat o tranta urata pe o linie de tramvai, pe care a abordat-o prea oblic. Desi a constientizat greseala ei a ramas cu concluzia ca daca ar fi avut cauciucuri mai late nu ar fi cazut (ceea ce poate fi adevarat), asa ca a preferat sa se intoarca la cramponate si a abandonat slick-urile.

In momentul in care a trebuit sa aleg doar o bicicleta pe care sa o iau in Fr am hotarat sa iau mtb-ul pt ca e mai versatil, dar fiind obisnuit cu cauciucurile de cursiera nu m-a incantat ideea sa merg cu cramponatele pe asfalt asa ca am pus slickurile pe care pana acum nu le-am mai dat jos.

Prietena merge in continuare cu cramponate dar defiecare data cand mergem amandoi imi ia bicla ca merge mai usor :) Acum ma bate la cap sa-i iau si ei alte cauciucuri, ca s-a saturat sa traga de cramponate mai ales ca merge zilnic doar pe asfalt iar la padure merge rar, dar parca nu ar vrea nici slick-uri, vrea ceva intermediar, trebuie sa vad ce gasesc la pret decent...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu am luat-o de la coada la cap, in sensul ca mi-am cumparat bicla cu cramponate (Schwalbe Rapid Rob) si asa m-am dat vreo doua luni..dar acum nu-mi pare rau ca mi-am destupat picioarele si arterele cu ele, cind am trecut-o pe slick-uri am zis ca nu-i adevarat.. :))

Slickurile mele sunt Maxxis Detonator si nu ascund ca le-am luat mai mult din considerente estetice, dar am citit ca nu este o guma chiar rea..oricum, la cum ma dau eu sunt perfecte..

Despre nisip, sine de cale ferata si alte capcane..multumesc ca sunt motociclist si mi-a intrat in sange sa fiu cu ochii/n patru :))

 

Pina la urma ce guma sa folosesc iarna, cind curata astia cit de cit strazile, cramponate sau slick-uri?

Presiunea trebuie s-o las mai jos iarna pe zloata? In slickuri merg cu 5 atm..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@l.u.v. - Maxxis Detonator pot fi foarte bune sau foarte proaste :) depinde de noroc. Am văzut loturi în care 3 amici au rămas "desculți" până la sfârșitul sezonului, iar eu am avut o pereche pe care-am tras vreo 3 ani fără să plângă prea tare.... și ar mai fi mers dacă nu sfârșea tăiată.

Presiunea las-o mai mică.... după mine nu există o presiune standard, trebuie lăsată în funcție de greutatea ta (și nu în ultimul rând de cât de denivelat ți-e drumul spre casă, nu vrei snake-bite la -X grade).

Mergi pe ce ți-e mai confortabil, dacă creierul tău e confortabil cu slickurile, meri pe slickuri.... nu, bagă crampoane. Iarna nu e neapărat cel mai bun sezon pentru inovații și testări/adaptări. Vei avea nevoie să procesezi rapid informația despre asfaltul de la 10m în fața ta permanent (oricând poate fi o porțiune cu aderență scăzută față de acum 10 minute, culmea, în același loc). De asta nu trebuie să ai în cap și întrebarea "oare ar fi fost mai bine să am .....(celelalte)?"

Pe zloată cel mai important e să folosești acele haine de care nu-ți va părea rău să le lași la ghenă. Nu, nu le duci la ghenă acu' ci la primăvară.... Mizeria asta de sare cu r*hatul de-l mai dau pe șosea e la fel de rău ca apa cu care spală vara (iese la foarfecă) însă pătează pe zone mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]Asta pana cand intr-o zi si-a luat o tranta urata pe o linie de tramvai, pe care a abordat-o prea oblic. [...]

La putin timp dupa ce mi-am pus slickurile era sa mi-o iau si eu pe linia de tramvai. Mergeam in rand cu masinile, printre liniile de tramvai (se lucra stanga/dreapta si nu aveai pe unde altundeva). Cand s-a terminat bucata cu lucrari, am dat sa fac dreapta, sa ies dintre linii. Roata fata a trecut fara probleme, spatele s-a crezut tramvai si a luat-o pe linie vreo cativa metri, de am mers fara sa vreau in drift, cu un picior tarsait pe jos ca la cross, cu morcov si vanator cu tot intrat. Ala din duba din spatele meu cred ca a crezut ca sunt ceva profi/palalila. Eu am strans saua de am ingustat-o si mai tare decat era :D

 

Slickurile mele sunt Maxxis Detonator si nu ascund ca le-am luat mai mult din considerente estetice, dar am citit ca nu este o guma chiar rea..oricum, la cum ma dau eu sunt perfecte..

Pina la urma ce guma sa folosesc iarna, cind curata astia cit de cit strazile, cramponate sau slick-uri?

Presiunea trebuie s-o las mai jos iarna pe zloata? In slickuri merg cu 5 atm..

Alea sunt oarecum semi slickuri. Ale mele arata de zici ca merg pe camera :laugh:

Iarna cred ca ar fi de preferat ceva o idee mai cramponat si cu presiunea putin mai mica decat normalul (dar nu exagerat) pt o pata de contact putin mai mare. Si cum mai zicea cineva mai sus, ochii in 14. Si manusi bune (in care sa nu transpiri totusi). Ca la mobra :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...