Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

spitele de pe o parte se invartesc intr-un sens si de pe o parte in celalalt sens? dumb dumb dumb :D

Uat?? :P

 

Daca te referi la cum se strang niplurile, nu mai tin minte exact (la "mana" vine natural, desi n-am fost niciodata un "natural" la indreptat roti :D ), dar parca se tensioneaza clockwise, si se elibereaza anticlockwise.. :D

 

Daca vrei sa repari o bataie de sus-jos, neaparat sa dai cauciucul si camera jos (pentru stanga-dreapta nu e obligatoriu).. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

asa arata:

 

 

tre' sa le intorc, nu? numai ca au strans aia foarte tare suruburile.

 

mi-a folosit la strans piulite o cheie de 8 pe care am cumparat-o din greseala :D

am si cheie de spite, am vazut ca cel putin roata spate e cam descentrata. cum fac? le strang bine sau?

 

a, vreau si eu un set de ala de inbusuri, surubelnite si chei. ce-mi recomandati?

in principiu, trebuie ca toate spitele sa fie tensionate la fel. daca sunt tensionate in mod inegal, unele se pot rupe, cele mult prea tensionate, mai precis.

centrarea unei roti este o operatiune destul de dificil de realizat.

trebuie sa tii cont, simultan, atat de tensiunea din fiecare spita, de bataia axiala a rotii cat si de bataia radiala a rotii.

chestia cu centratul rotilor nu mi-a reusit niciodata ca la carte.

pozitia schimbatorului nu prea conteaza din punct de vedere tehnic. singura chestie este de cat de comoda iti este tie pozitia respectiva.

set de imbusuri iti recomand stanley, ca sa le mai poti folosi si alta data, numai ca sunt foarte scumpe. sunt cam semi-profesionale.

daca vrei sa muti schimbatoarele, sa fii atenta ca poti modifica si intinderea sufelor lor, ceea ce va duce la schimbarea defectuoasa a vitezelor.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia.

 

Nu, toate se strang in acelasi sens.Daca nu te pricepi sa centrezi, mai bine apeleaza la cineva, asta ca sa nu o faci mai rau decat este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia.

da. sunt 2 randuri de spite incrucisate, o spita se duce intr-o parte a butucului, celalta pe cealalta fata si tot asa.

daca ai ureche muzicala, iti poti da seama de tensiunea din ele lovindu-le cu ceva metalic. daca spitele sunt identice si la fel tensionate, ar trebui sa vibreze la unison.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia.

Cea mai simpla metoda: pune cheia pe unul din nipluri ("piulitele" de la capetele spitelor), si desfileteaza-l pana vezi spirele filetului de pe spita - tine minte cate sferturi de cheie i-ai dat, ca sa-l poti strange la loc.. Fa la fel cu un niplu de pe randul "celalalt".. Daca nu dai de filet in aceeasi directie, e clar, nu?? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia.

Niplurile se invirt toate in acelasi sens! Nu are nici o legatura asta cu faptul ca sint asezate spitele pe cele doua parti ale butucului.

 

In ce zona stai? Bicicleta aia are nevoie de o revizie completa inainte de a o scoate pe sosea! Daca crezi ca ai putea s-o aduci vineri dimineata in Berceni, ma pot ocupa nitel de ea, plus ca te pot invata cum sa-i faci mici reparatii uzuale sau diverse depanari pe traseu.

Toate bune! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai ureche muzicala, iti poti da seama de tensiunea din ele lovindu-le cu ceva metalic. daca spitele sunt identice si la fel tensionate, ar trebui sa vibreze la unison.

Nu e nevoie neaparat de ureche muzicala, le poti "simti" - le prinzi doua cate doua pe fiecare parte (spite aproape paralele), si strangi umpic de ele.. in felul asta iti cam dai seama daca sunt la fel tensionate..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie neaparat de ureche muzicala, le poti "simti" - le prinzi doua cate doua pe fiecare parte (spite aproape paralele), si strangi umpic de ele.. in felul asta iti cam dai seama daca sunt la fel tensionate..

 

 

Daca janta bate, unele trebuie sa le desfaci, altele sa le strangi.Nu sunt toate tensionate la fel, ca atunci cand janta este noua fara batai stanga-dreapta, sus/jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie neaparat de ureche muzicala, le poti "simti" - le prinzi doua cate doua pe fiecare parte (spite aproape paralele), si strangi umpic de ele.. in felul asta iti cam dai seama daca sunt la fel tensionate..

si asta e adevarat.....

am mai spus, ca la carte nu mi-a iesit niciodata. mereu daca centram roata in plan axial, trebuia sa bata in plan radial, si tot asa....

daca reuseam sa fac cat de cat un compromis, mai tarziu, dupa cateva salturi mai tembele cu semicursiera mea ruseasca, mai rupeam cate o spita......si iar pus spite, iar centrat, acelasi cerc vicios :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca janta bate, unele trebuie sa le desfaci, altele sa le strangi.Nu sunt toate tensionate la fel, ca atunci cand janta este noua fara batai stanga-dreapta, sus/jos.

Eu le desfaceam pe toate pana ajungeam la filet, apoi le strangeam treptat, ca sa fiu sigur ca toate vor fi tensionate (sigur ca nu duceau acelasi numar de spire, dar, desi mai lenta, metoda asta a functionat destul de bine.. :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu le desfaceam pe toate pana ajungeam la filet, apoi le strangeam treptat, ca sa fiu sigur ca toate vor fi tensionate (sigur ca nu duceau acelasi numar de spire, dar, desi mai lenta, metoda asta a functionat destul de bine.. :D )

 

 

Aceeasi chestie am zis si eu, adica nu toate spitele sunt tensionate uniform cand janta este deja stramba.Unele mai putin, altele mai mult.

De exemplu, daca janta iti bate intr-un loc spre stanga, spitele de pe partea stanga le desfaci un pic, si le strange pe cele dupa partea dreapta, ca sa tragi janta cat de cat,eu asa stiu si asa am centrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si asta e adevarat.....

am mai spus, ca la carte nu mi-a iesit niciodata. mereu daca centram roata in plan axial, trebuia sa bata in plan radial, si tot asa....

daca reuseam sa fac cat de cat un compromis, mai tarziu, dupa cateva salturi mai tembele cu semicursiera mea ruseasca, mai rupeam cate o spita......si iar pus spite, iar centrat, acelasi cerc vicios :D

Am mai spus, nici eu nu sunt mare maestru, dar nu e nici cine stie ce inginerie pentru a indrepta o roata la nivel "acceptabil".. :P

 

Pentru sus-jos trebuie sa "lucrezi" cu ambele seturi de spite, pentru a "trage" sau "elibera" cercul (in functie de bataie, daca e "centrifuga" sau "centripeta").. Ideal e sa lucrezi in sferturi de cheie (adica 90 de grade), astfel stii sigur ca ai "tras/eliberat" in mod egal ambele seturi de spite.. Uite, chiar nu mai stiu exact (a trecut ceva vreme), daca se rectifica intai bataia sus-jos.. da' parca asa era..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi chestie am zis si eu, adica nu toate spitele sunt tensionate uniform cand janta este deja stramba.Unele mai putin, altele mai mult.

De exemplu, daca janta iti bate intr-un loc spre stanga, spitele de pe partea stanga le desfaci un pic, si le strange pe cele dupa partea dreapta, ca sa tragi janta cat de cat,eu asa stiu si asa am centrat.

Ezac.. :P :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai spus, nici eu nu sunt mare maestru, dar nu e nici cine stie ce inginerie pentru a indrepta o roata la nivel "acceptabil".. :D

 

Pentru sus-jos trebuie sa "lucrezi" cu ambele seturi de spite, pentru a "trage" sau "elibera" cercul (in functie de bataie, daca e "centrifuga" sau "centripeta").. Ideal e sa lucrezi in sferturi de cheie (adica 90 de grade), astfel stii sigur ca ai "tras/eliberat" in mod egal ambele seturi de spite.. Uite, chiar nu mai stiu exact (a trecut ceva vreme), daca se rectifica intai bataia sus-jos.. da' parca asa era..

asa era sigur, bataia radiala se elimina prima, ovalitatea jentii, adica, sau bataia sus-jos cum ii spui tu. si da, cu cate 2 spite se lucreaza simultan, una de pe o parte a butucului si una de pe cealalta parte.

chestia cu sferturi de tura la piulita deja ma face sa sar in sus de nervi, man, nu am avut nicioadata atat de multa rabdare :P

:D

de aia nu-mi iesea niciodata cum trebuie.

reglam, reglam si cand vedeam ca ma apropii de perfectiune, ziceam sa mai ajustez un pic, si o faceam praf, apoi, de nervi, luam bicicleta si o aruncam prin casa :P

 

dar am reusit, baaaai! cel putin roata fata NU se mai opreste la frane (si nu le-am largit p-alea :P)

bravo, ia vezi, acum, cand mergi pe o suprafata plana, fara gropi sau denivelari, iti dardaie dintii in gura? :D

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care ar fi motivul pentru care mi-ar dardai dintii in gura? daca se rupe o spita, sa zicem, ce pot pati?

descentrare in plan radial, ovalizare.

nu patesti absolut nimic, ce sa patesti?

nu se intampla nimic daca se rupe o spita.

la simson am mers cu vreo 7 sau 8 spite lipsa si nu am avut niciodata nimic.

cine crezi ca a stat sa le completeze? :D

aveam mult prea mult de reparat la motor ca sa mai stau sa pun si spite :P

si, vorba aia, e ceva greutate acolo si o cam alergam cam cu cat putea (100-110), nu e bicicleta sa mergi cu 40 la ora maxim, cand esti odihnit.

:D

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se rupe o spita, sa zicem, ce pot pati?

 

Poti sa cazi din motivul pt. care se rupe spita aia.Eu de exemplu am rupt o spita dand intr-o maaaaare groapa cu roata spate,noroc ca am tras de ghidon si am reusit sa trec cu fata.Asa pe drum drept nu are cum sa se rupa o spita.

 

Asta imi aduce aminte

 

@Insider:daca zici ca se aude de la ax,cumpara unul nou plus bile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista truse de scule de unica folosinta?

:P cam exista, din pacate :D

totul depinde de material, adica de compozitia lui si de tratamentul termic.

daca imbusul este dintr-un material mai moale decat capul surubului, iti dai seama ca primul ori se va reteza, ori i se vor tesi muchiile si acel hexagon va deveni aproape un cerc...... :D

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti recomand service-ul de biciclete de la baba novac, nu te apuca tu s-o repari ca poate iese buldozer rusesc

si da, exista truse de scule de unica folosinta dar sunt pentru manichiura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' bicicleta n-are nimic, e noua. doar ca rotile atingeau franele. not anymore :D a, si schimbatoarele sper sa le rezolv cand vine tata.

o sa ma duc la service-ul ala cu bicla mea daca ma hotarasc sa merg sambata la comana.

 

a, cicloburu, multumesc de oferta dar nu am cum sa ajung in berceni vineri dimineata. sau in orice alta dimineata. stau in titan, e un nene aici (radu tudoran) care mi-a lasat cartea lui de vizita dar mi-e rusine sa-l sun. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, iubitiko, tu ce cauti pe thread-ul asta? cred ca l-ai incurcat cu matrimonialele. si ai grija cum scrii ca te vedeam pe ala cu gramatica criticand romanii bla bla. i mean c'mon, pluralul cantului (l.e.: bai, nene, dar mananc extraordinar de multe litere. cantului=cuvantului) membru e membri. cu un i. si sa n-o aud pe aia ca graba ca (cuvant urat) ma-sii

 

am vazut 7 stele (dar adminul e binevenit si cu stergerea acestui post)

 

de fapt pe mine m-a enervat tupeul tau. sa faca curatenie intre membri. dar ce e aici, germania nazista?

 

Mi se rupe . :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...