bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) asa arata: tre' sa le intorc, nu? numai ca au strans aia foarte tare suruburile. mi-a folosit la strans piulite o cheie de 8 pe care am cumparat-o din greseala am si cheie de spite, am vazut ca cel putin roata spate e cam descentrata. cum fac? le strang bine sau? a, vreau si eu un set de ala de inbusuri, surubelnite si chei. ce-mi recomandati? in principiu, trebuie ca toate spitele sa fie tensionate la fel. daca sunt tensionate in mod inegal, unele se pot rupe, cele mult prea tensionate, mai precis. centrarea unei roti este o operatiune destul de dificil de realizat. trebuie sa tii cont, simultan, atat de tensiunea din fiecare spita, de bataia axiala a rotii cat si de bataia radiala a rotii. chestia cu centratul rotilor nu mi-a reusit niciodata ca la carte. pozitia schimbatorului nu prea conteaza din punct de vedere tehnic. singura chestie este de cat de comoda iti este tie pozitia respectiva. set de imbusuri iti recomand stanley, ca sa le mai poti folosi si alta data, numai ca sunt foarte scumpe. sunt cam semi-profesionale. daca vrei sa muti schimbatoarele, sa fii atenta ca poti modifica si intinderea sufelor lor, ceea ce va duce la schimbarea defectuoasa a vitezelor. Editat August 12, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motocic Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia. Nu, toate se strang in acelasi sens.Daca nu te pricepi sa centrezi, mai bine apeleaza la cineva, asta ca sa nu o faci mai rau decat este. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia. da. sunt 2 randuri de spite incrucisate, o spita se duce intr-o parte a butucului, celalta pe cealalta fata si tot asa. daca ai ureche muzicala, iti poti da seama de tensiunea din ele lovindu-le cu ceva metalic. daca spitele sunt identice si la fel tensionate, ar trebui sa vibreze la unison. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia. Cea mai simpla metoda: pune cheia pe unul din nipluri ("piulitele" de la capetele spitelor), si desfileteaza-l pana vezi spirele filetului de pe spita - tine minte cate sferturi de cheie i-ai dat, ca sa-l poti strange la loc.. Fa la fel cu un niplu de pe randul "celalalt".. Daca nu dai de filet in aceeasi directie, e clar, nu?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 deci sunt doua randuri de spite, nu? asa ca eu cred ca e posibil ca unele sa se stranga intr-un sens si altele in alt sens. cel putin asa mi-au lasat impresia. Niplurile se invirt toate in acelasi sens! Nu are nici o legatura asta cu faptul ca sint asezate spitele pe cele doua parti ale butucului. In ce zona stai? Bicicleta aia are nevoie de o revizie completa inainte de a o scoate pe sosea! Daca crezi ca ai putea s-o aduci vineri dimineata in Berceni, ma pot ocupa nitel de ea, plus ca te pot invata cum sa-i faci mici reparatii uzuale sau diverse depanari pe traseu. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 daca ai ureche muzicala, iti poti da seama de tensiunea din ele lovindu-le cu ceva metalic. daca spitele sunt identice si la fel tensionate, ar trebui sa vibreze la unison. Nu e nevoie neaparat de ureche muzicala, le poti "simti" - le prinzi doua cate doua pe fiecare parte (spite aproape paralele), si strangi umpic de ele.. in felul asta iti cam dai seama daca sunt la fel tensionate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Nu e nevoie neaparat de ureche muzicala, le poti "simti" - le prinzi doua cate doua pe fiecare parte (spite aproape paralele), si strangi umpic de ele.. in felul asta iti cam dai seama daca sunt la fel tensionate.. Daca janta bate, unele trebuie sa le desfaci, altele sa le strangi.Nu sunt toate tensionate la fel, ca atunci cand janta este noua fara batai stanga-dreapta, sus/jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Nu e nevoie neaparat de ureche muzicala, le poti "simti" - le prinzi doua cate doua pe fiecare parte (spite aproape paralele), si strangi umpic de ele.. in felul asta iti cam dai seama daca sunt la fel tensionate.. si asta e adevarat..... am mai spus, ca la carte nu mi-a iesit niciodata. mereu daca centram roata in plan axial, trebuia sa bata in plan radial, si tot asa.... daca reuseam sa fac cat de cat un compromis, mai tarziu, dupa cateva salturi mai tembele cu semicursiera mea ruseasca, mai rupeam cate o spita......si iar pus spite, iar centrat, acelasi cerc vicios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Daca janta bate, unele trebuie sa le desfaci, altele sa le strangi.Nu sunt toate tensionate la fel, ca atunci cand janta este noua fara batai stanga-dreapta, sus/jos. Eu le desfaceam pe toate pana ajungeam la filet, apoi le strangeam treptat, ca sa fiu sigur ca toate vor fi tensionate (sigur ca nu duceau acelasi numar de spire, dar, desi mai lenta, metoda asta a functionat destul de bine.. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Eu le desfaceam pe toate pana ajungeam la filet, apoi le strangeam treptat, ca sa fiu sigur ca toate vor fi tensionate (sigur ca nu duceau acelasi numar de spire, dar, desi mai lenta, metoda asta a functionat destul de bine.. ) Aceeasi chestie am zis si eu, adica nu toate spitele sunt tensionate uniform cand janta este deja stramba.Unele mai putin, altele mai mult. De exemplu, daca janta iti bate intr-un loc spre stanga, spitele de pe partea stanga le desfaci un pic, si le strange pe cele dupa partea dreapta, ca sa tragi janta cat de cat,eu asa stiu si asa am centrat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 si asta e adevarat.....am mai spus, ca la carte nu mi-a iesit niciodata. mereu daca centram roata in plan axial, trebuia sa bata in plan radial, si tot asa.... daca reuseam sa fac cat de cat un compromis, mai tarziu, dupa cateva salturi mai tembele cu semicursiera mea ruseasca, mai rupeam cate o spita......si iar pus spite, iar centrat, acelasi cerc vicios Am mai spus, nici eu nu sunt mare maestru, dar nu e nici cine stie ce inginerie pentru a indrepta o roata la nivel "acceptabil".. Pentru sus-jos trebuie sa "lucrezi" cu ambele seturi de spite, pentru a "trage" sau "elibera" cercul (in functie de bataie, daca e "centrifuga" sau "centripeta").. Ideal e sa lucrezi in sferturi de cheie (adica 90 de grade), astfel stii sigur ca ai "tras/eliberat" in mod egal ambele seturi de spite.. Uite, chiar nu mai stiu exact (a trecut ceva vreme), daca se rectifica intai bataia sus-jos.. da' parca asa era.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motocic Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 of (a dat moaca de greu ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Aceeasi chestie am zis si eu, adica nu toate spitele sunt tensionate uniform cand janta este deja stramba.Unele mai putin, altele mai mult.De exemplu, daca janta iti bate intr-un loc spre stanga, spitele de pe partea stanga le desfaci un pic, si le strange pe cele dupa partea dreapta, ca sa tragi janta cat de cat,eu asa stiu si asa am centrat. Ezac.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motocic Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) dar am reusit, baaaai! cel putin roata fata NU se mai opreste la frane (si nu le-am largit p-alea ) Editat August 12, 2008 de fannyflint Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) Am mai spus, nici eu nu sunt mare maestru, dar nu e nici cine stie ce inginerie pentru a indrepta o roata la nivel "acceptabil".. Pentru sus-jos trebuie sa "lucrezi" cu ambele seturi de spite, pentru a "trage" sau "elibera" cercul (in functie de bataie, daca e "centrifuga" sau "centripeta").. Ideal e sa lucrezi in sferturi de cheie (adica 90 de grade), astfel stii sigur ca ai "tras/eliberat" in mod egal ambele seturi de spite.. Uite, chiar nu mai stiu exact (a trecut ceva vreme), daca se rectifica intai bataia sus-jos.. da' parca asa era.. asa era sigur, bataia radiala se elimina prima, ovalitatea jentii, adica, sau bataia sus-jos cum ii spui tu. si da, cu cate 2 spite se lucreaza simultan, una de pe o parte a butucului si una de pe cealalta parte. chestia cu sferturi de tura la piulita deja ma face sa sar in sus de nervi, man, nu am avut nicioadata atat de multa rabdare de aia nu-mi iesea niciodata cum trebuie. reglam, reglam si cand vedeam ca ma apropii de perfectiune, ziceam sa mai ajustez un pic, si o faceam praf, apoi, de nervi, luam bicicleta si o aruncam prin casa dar am reusit, baaaai! cel putin roata fata NU se mai opreste la frane (si nu le-am largit p-alea ) bravo, ia vezi, acum, cand mergi pe o suprafata plana, fara gropi sau denivelari, iti dardaie dintii in gura? Editat August 12, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motocic Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 care ar fi motivul pentru care mi-ar dardai dintii in gura? daca se rupe o spita, sa zicem, ce pot pati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) care ar fi motivul pentru care mi-ar dardai dintii in gura? daca se rupe o spita, sa zicem, ce pot pati? descentrare in plan radial, ovalizare. nu patesti absolut nimic, ce sa patesti? nu se intampla nimic daca se rupe o spita. la simson am mers cu vreo 7 sau 8 spite lipsa si nu am avut niciodata nimic. cine crezi ca a stat sa le completeze? aveam mult prea mult de reparat la motor ca sa mai stau sa pun si spite si, vorba aia, e ceva greutate acolo si o cam alergam cam cu cat putea (100-110), nu e bicicleta sa mergi cu 40 la ora maxim, cand esti odihnit. Editat August 12, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 daca se rupe o spita, sa zicem, ce pot pati? Poti sa cazi din motivul pt. care se rupe spita aia.Eu de exemplu am rupt o spita dand intr-o maaaaare groapa cu roata spate,noroc ca am tras de ghidon si am reusit sa trec cu fata.Asa pe drum drept nu are cum sa se rupa o spita. Asta imi aduce aminte @Insider:daca zici ca se aude de la ax,cumpara unul nou plus bile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motocic Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 set de imbusuri iti recomand stanley, ca sa le mai poti folosi si alta data, numai ca sunt foarte scumpe. sunt cam semi-profesionale. exista truse de scule de unica folosinta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) exista truse de scule de unica folosinta? cam exista, din pacate totul depinde de material, adica de compozitia lui si de tratamentul termic. daca imbusul este dintr-un material mai moale decat capul surubului, iti dai seama ca primul ori se va reteza, ori i se vor tesi muchiile si acel hexagon va deveni aproape un cerc...... Editat August 12, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 iti recomand service-ul de biciclete de la baba novac, nu te apuca tu s-o repari ca poate iese buldozer rusesc si da, exista truse de scule de unica folosinta dar sunt pentru manichiura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motocic Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 da' bicicleta n-are nimic, e noua. doar ca rotile atingeau franele. not anymore a, si schimbatoarele sper sa le rezolv cand vine tata. o sa ma duc la service-ul ala cu bicla mea daca ma hotarasc sa merg sambata la comana. a, cicloburu, multumesc de oferta dar nu am cum sa ajung in berceni vineri dimineata. sau in orice alta dimineata. stau in titan, e un nene aici (radu tudoran) care mi-a lasat cartea lui de vizita dar mi-e rusine sa-l sun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubitzik89 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 ba, iubitiko, tu ce cauti pe thread-ul asta? cred ca l-ai incurcat cu matrimonialele. si ai grija cum scrii ca te vedeam pe ala cu gramatica criticand romanii bla bla. i mean c'mon, pluralul cantului (l.e.: bai, nene, dar mananc extraordinar de multe litere. cantului=cuvantului) membru e membri. cu un i. si sa n-o aud pe aia ca graba ca (cuvant urat) ma-sii am vazut 7 stele (dar adminul e binevenit si cu stergerea acestui post) de fapt pe mine m-a enervat tupeul tau. sa faca curatenie intre membri. dar ce e aici, germania nazista? Mi se rupe . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Frana Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 ok folks , seems like i'll be coming too am plecat la o vulcanizare sa imi faca penele nu putem gasi si noi un alt loc de intalnire decat in berceni? pentru ca eu o sa vin tocmai din pipera, si nu cred ca sunt singuru' in situatia asta ... si asta inseamna trezire pe la 5 ca la 6 sa plec spre voi , ajung deja obosit ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.