Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare tuturor si la multi ani ! Ce imbunatatire pot aduce suspensiei fata, in afara schimbarii acesteia ? Arcuri progresive si/sau valve ( supape ) si-a montat cineva, si cat de mult si-a schinbat comportamentul suspensia in off road ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu uita de vascozitatea uleiului (pentru strada eu merg cu 10w ) si - cel mai important - burdufe pt furca - crese considerabil durata de viata a semeringurilor


» Post actualizat in 01 Jan 2017 15:23

Are cineva o bucsa - distantier - aia lunga care vine pe axul rotii fata ? am reusit sa o crap pe a mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am protectii jambe de la Touratech. Intr-adevar, anul trecut am pus in furca ulei 15w, o mare prostie. Mi s-a parut ca cu 10W este furca prea moale pe off, dar cu 15W toate socurile le transmitea in maini. Clar voi reveni la 10W dar as vrea si arcuri progressive.

Editat de motanul motorist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai grija ca nominal are 7,5w. De la asta ar trebui sa pleci. Pe off folosesti un ulei cu o vascozitate mai mica

 

Fii celor care mergeau cu Daciile break la piata, incarcate cu zarzavat, stiu ca pe offroad trebuie suspensii mai tari. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Andrei Belcic, stiu bine cu ce se mananca mecanica, viscuozitatea si onctuozitatea unui lubrifiant de exemplu, am spus clar ca mi s-a parut ca cu 10w este prea moale, imi lansa la vizete mari destul de tare prin bolovani ( ceva de genul unei suspensii auto fara amortizor ) si in comparative cu furca de la Yamaha DT era destul de instabila. Ma gandeam ca prin alegerea unui ulei cu viscozitatea din manual + arcuri progressive si valve pot obtine o furca apropiata unei motociclete enduro. Exista posibilitatea ca fostul proprietar sa nu fi introdus cantitatea necesara 550 ml pe fiacare jamba si de acolo sa fie acea lansare continua care ma deranja ca de curs nici vorba. Aceste valve aftermarket au gaurile mai mari ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Hehe, am pus la mililitru uleiul in furcă, exact ca la carte! Doar specificația a fost aleasă alta, 10W, senzația de moale a furcii fiind evidentă cu 7.5W.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci exista posibilitatea sa fie un tacanit la ghidon :) . Cred ca frustrarea mea vine de la faptul ca ma dau cu un amic care are un KTM 450. Daca pe strada ii dau ceata, pe off road imi cam da praf in nas ! Iubesc Dakarul si as vrea sa-l imbunatatesc pe ici pe colo. Pentru ca vreau sa-I pun simeringuri de Viton la pompa de apa as vrea sa-mi comand si simeringurile de la schimbatorul de viteze si ambreiaj, ca sa fie, dar nu stiu dimensiunile. Cine ma poate ajuta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci exista posibilitatea sa fie un tacanit la ghidon :) . Cred ca frustrarea mea vine de la faptul ca ma dau cu un amic care are un KTM 450. Daca pe strada ii dau ceata, pe off road imi cam da praf in nas ! Iubesc Dakarul si as vrea sa-l imbunatatesc pe ici pe colo.

Orice ai incerca, nu vei putea face niciodata Dakarul sa tina pasul cu KTM-ul pe off-road . E o diferenta foarte mare de greutate si asta conteaza enorm. La fel si de suspensii, cutie de viteze, raport de transmisie la lant, etc, etc. Sunt motociclete din doua clase diferite. Poate doar daca ai fi la fel de bun ca si Graham Jarvis, dar in cazul ala ai avea deja alt motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci exista posibilitatea sa fie un tacanit la ghidon :) . Cred ca frustrarea mea vine de la faptul ca ma dau cu un amic care are un KTM 450. Daca pe strada ii dau ceata, pe off road imi cam da praf in nas ! Iubesc Dakarul si as vrea sa-l imbunatatesc pe ici pe colo. Pentru ca vreau sa-I pun simeringuri de Viton la pompa de apa as vrea sa-mi comand si simeringurile de la schimbatorul de viteze si ambreiaj, ca sa fie, dar nu stiu dimensiunile. Cine ma poate ajuta ?

 

 

Omule daca tu mergi pe off cu cineva care are KTM 450 ori respectivul e pilaf ori tu esti un fel de Peterhansel nedescoperit. Numai faptul ca poti trece pe unde merge tipul cu KTM-ul e o performanta in sine, asta presupunand ca nu mergeti asa pe un camp plat.

Suspensia la BMW-uri in general variaza de la proasta la foarte proasta, dar asa e la cam toate motocicletele din clasa asta [enduro touring] exeptand KTM-ul probabil. Nu exista solutii ieftine si chiar daca pana la urma iti faci curaj si schimbi suspensia [ceea ce iti doresc din toata inima si nici nu e asa de scump daca pui mana si te documentezi bine] nu vei putea face cu Dakar-ul ceea ce face un EXC 450 pur si simplu din cauza diferentei de masas si al volantei grele care face ca Dakarul sa fie cel mai smooth mono pe care am mers pana acum.

 

Despre ulei, ar trebui sa stii ca la mobrele de enduro nu se pune ulei la ml ci la mm. Ce vreau sa spun cu asta, am aflat-o de la un mecanic prima data. Omul mi-a pus cu un nr de ml in plus [parca 50 ] pt ca stia el ca atata ramane pe peretii vasului. Iar ulterior cand mi-am refacut suspensia la 800, in service-ul celor de la RAMS am vazut ca la enduro se pune ulei in furca apoi se extrage un cu un fel de seringa un anumit nr de mm care vor ramane cu aer, in functie de cun vrei sa fie suspensia. Pt ca nu eram foarte sigur de ceea ce vreau, l-am rugat pe Ionut, suspension guru sa imi determine pt furca mea cat inseamna un cm de aer sau ulei in ml si pt marzzochi de 45 inseamna 15 ml. Apoi l-am rugat sa imi puna mai mult ulei decat ar fi pus el in mod normal pt ca imi era mai usor sa scot decat sa adaug.

 

Sfatul meu este sa te informezi bine despre suspensii [advrider e un prieten de nadejde] si apoi sa te duci la un specialist in suspensii, insa ai grija sa cauti unul cu mintea deschisa pt ca din experienta mea sunt multi care sunt obisnuiti numai cu capre si nu vor sa se bage la altceva si nici nu realizeaza diferentele dintre mobrele alea si vacile de adv si diferentele dintre nevoile specifice ale riderilor.

 

Ca o abordare neconventionala dar nici pe departe la fel de eficienta fata de o furca buna poti sa te gandesti la niste "intiminatoare"

 

https://store.ricorshocks.com/

 

Multa bafta iti doresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta, va reproduc: daca se intampla ca motorul sa porneasca normal, sa mearga normal, pana ce se incalzeste si apoi sa moara, odata cald, cand e la relanti, e foarte probabil sa fie de vina termostatul.

Asta se blocheaza pe inchis si apa nu mai circula, nu mai ajunge in radiator, nu mai declanseaza ventialtorul, etc. Pistonul cred ca se dilata si apuca sa stranga pe cilindru, cred ca de aia se opreste doar la relanti, nu si cand e in sarcina ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca ajunge pana la gripare mecanica si mai scapa garnitura de chiulasa.......

In plus - ar trebui sa se aprinda becul de temperatura in bord cu mult inainte de orice gripaj mecanic. Asta are senzor de chiulasa daca imi amintesc corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut !

Este cineva din bucuresti care detine un f650gs Dakar si ar fi bun la suflet sa ma lase si pe mine sa stau 3 min pe el pentru a vedea pozitia in sa ? Raman dator cu o bere :)

Editat de yamaha_01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Nu stiu daca mai este un topic de genul asta sau daca am postat bine aici, dar as vrea o parere de mecanic daca modelul acesta BMW f 650 GS ii o alegere buna? sau un detinator sa ma indrume daca ii un motor acceptabil si ca service/intretinere. Am un Honda Dominator si as vrea sa il schimb si sa achizitionez modelul asta de BMW din anul 2003-2004.Mai exact am umblat si cu Suzuki Dr Z 650 si Transalp an 96' , da parca ma atrage mai mult BMW F 650 GS. Ce spuneti?

 

Multumesc! si scuze daca nu am postat unde trebuie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is obisnuit de la Dominator cu vibratiile sincer! Ideea ii ca am mers tot asa pe incredere si cu Dominatorul si m-a tinut un sezon...trebuie sa schimb o gramada in el si am zis ca mai bine cumpar alt model si cum am spus cu Suzuki Dr Z 650 am umblat destul de mult si pot sa zic ca ii destul de bun la ture mai scurte. La ture lungi si cu multe bagaje cam greu cu el sincer, am incercat cu supermoto Yamaha Xtx 660 si nu tare am fost multumit la ture lungi, de exemplu am avut un tir in fata care mergea cu 90 km/h de abia am atins 125 sa il depasesc si atunci am crezut ca tot intru in voblaj la cum juca fata :)) De aia am zis ca vreau sa ma duc pe BMW F 650 GS, am auzit ca sunt si bune la drumuri lungi + daca ai si windshield ii lux. Doar ca nu stiam ca piese si mecanica cat de costisitoare sunt si cat de mult tin.

 

Multumesc!

Editat de Nandor Alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu vrei vibratii iti recomand Transalp 650,consumul e ok 4,7-5% afara mers cu 120Km/h,6-6.5% oras,ciclistica e ca de bicicleta,fiabilitate dovedita(era unul pe forumul din afara care trecuse deja de 200k si nu manca ulei),dar din pacate nu are ABS(din punctul meu de vedere e singurul minus) si cred ca e cel mai ok din categoria ''light'' enduro-touring(600-650 cmc).Am un amic care a avut un gs650 si l-a vandut ca devenea insuportabil la ture lungi cand mergeam cu 110-120, zicea ca s-a saturat sa isi ia suturi in cwaie :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator john17

VStrom 650 e f bine cotat, are ca + si farurile alea mari care se aprind ambele pe faza mica. Doar ca e in alta zona de pret decat F-ul, mi se pare insa mult mai adecvat pt ture lungi, pasager, bagaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sara buna,

as vrea sa stiu daca e vriun model de dakar care are abs doar pe spate. ceva an 2000 sau 2001? am impresia ca coloritul este pe negru, stiti ceva de asa ceva? daca are doar pe spate, pe fata se poate pune?

multzam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...