Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Intrebare: daca se schimba placute frana + lichid frana trebuie sa se reseteze ceva din computeru mobrei?

E modelul cu abs.

Merci

Daca se doreste schimbarea lichidului fara a se scoate pistonasele din etrier(eu le-am scos sa curat si pe interior etrierii),se poate schimba lichidul foate usor fara sa prinda aer deloc .

 

Pompezi pedala (maneta) ti apasat slabesti aerisitorul strangi la loc eliberezi pedala (maneta),repeti operatiunea de mai multe ori pana cand pe aerisitor iese lichid curat , fiind atent ca din pahare sa nu dispara lichidul. Prin metoda asta sigur nu intra aer in instalatie si schimbi si lichidul de frana. Trebuie rabdare dar se poate face .

 

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am inteles kiturile din linkurile de mai sus sunt desfacute si trebuiesc nituite. Cum se realizeaza operatiunea, am vreo sansa sa o fac singur? Un lant nituit, in mintea mea nu imi inspira incredere, totusi solutia cred ca e sigura din moment ce kiturile vin desfacute, nu? sau depinde de cine si cum se face nituirea?

 

Serban.S solutia propusa de tine de tine mi-ar conveni, pentru ca nu am umblat niciodata la bascula, si nu stiu daca a fost facuta operatiunea de gresare vreodata. Problema e ca as vrea sa fac eu toata treaba asta dar nu cu orice pret. Adica nu as vrea sa dau de vreo complicatie inutila, umbland la bascula, ea acum nu da nici un semn ca ar avea vreo problema. Pe la ce pagina, sau unde gasesc o descriere a operatiunii ca sa ma documentez inainte?

cel mai sigur e un lant nituit in fabrica

de obicei au un E in cod (de la "endless")

dar pina in 50 CP merge si inchiderea cu siguranta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am preferat mereu lanturile cu siguranta si niciodata nu am avut probleme.

Verficata periodic, nu iti va face niciodata probleme! :peace:

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, cu Tenereul, eram oe un drum de munte bolovanos. La un moment dat m-am dezechilibrat si am cazut. Ghinionul a facut ca, in cadere, o piatra sa loveasca lantul chiar in zaua cu siguranta. Bineinteles ca nu mi-am dat seama de lucrul asta pe moment. Am dat sa plec si, dupa vreo 5m, s-a oprit mobra, motorul turandu-se. Lantul era intins frumos pe drum la vreo 2 m in spate, desfacut chiar de la zaua cu siguranta. E adevarat, era lant RK pe care eu personal le consider proaste, nu numai din cauza incidentului cu zaua cu siguranta, dar si pt ca era uzat inegal si se mula cu hopuri pe pinioane. Poate si asta a contribuit la sarirea lantului dar cert e ca lantul era desfacut de la zaua cu pricina.

Pe de alta parte, la EXC folosesc za cu siguranta fara nici un incident pana acum. Ghidajul/patina de lant de la pinionul mare te obliga sa folosesti neaparat lant desfacut si prefer cu siguranta ca sa pot sa-l dau jos cand vreau eu. Pe EXC am avut numai Regina si DID care mi se par superioare RK-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la producatorii de lant.

au niste recomandari/reguli de-ale lor. de exemplu nu vei gasi lant cu siguranta la nush ce putere de 90cp samd, doar cu nit sau endloss

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la producatorii de lant.

au niste recomandari/reguli de-ale lor. de exemplu nu vei gasi lant cu siguranta la nush ce putere de 90cp samd, doar cu nit sau endloss

 

Corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Multumesc tuturor. Eu m-am hotarat si merg pe desfacerea basculei si bineinteles pe lant nedesfacut.

Am citit cu ocazia asta toate posturile din acest topic care contin cuvantul "lant", indiferent ca e vorba de lant de transmisie finala, lant distributie, lant de legat cainele sau de aur.. :D

 

Vreau sa va intreb daca este vreun posesor GS simplu sau Dakar, din Brasov sau Piatra Neamt, care sa aiba cric central montat pe moto.

Editat de ssminkly
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa va intreb daca este vreun posesor GS simplu sau Dakar, din Brasov sau Piatra Neamt, care sa aiba cric central montat pe moto.

Sf Gheorghe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la producatorii de lant.

au niste recomandari/reguli de-ale lor. de exemplu nu vei gasi lant cu siguranta la nush ce putere de 90cp samd, doar cu nit sau endloss

 

Sincer, nu stiam asta cu recomandarile producatorilor de lanturi, asa o fi. Dar fac si eu o comparatie in minte:

 

- Honda CRF 450 x (45CP)- lant 520 cu siguranta (din fabricatie)

- Orice alt motor enduro touring de peste 750cmc si minim 60CP - lant 520 nituit (din fabricatie)

 

Ma intreb, la care din motoarele astea tensiunea in zale e mai mare, la un regim de exploatare conform scopului pentru care a fost construita motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, nu stiam asta cu recomandarile producatorilor de lanturi, asa o fi. Dar fac si eu o comparatie in minte:

 

- Honda CRF 450 x (45CP)- lant 520 cu siguranta (din fabricatie)

- Orice alt motor enduro touring de peste 750cmc si minim 60CP - lant 520 nituit (din fabricatie)

 

Ma intreb, la care din motoarele astea tensiunea in zale e mai mare, la un regim de exploatare conform scopului pentru care a fost construita motocicleta.

 

La cele de enduro touring din cauza greutatii mai mari si a aderentei mai bune pe asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci e vreun criteriu ceva de genul CP/kg, kg/CP....

Acum eu nu vreau sa spun una sau alta, incerc doar sa inteleg.

 

Ma mai gandesc ca in acelasi timp la enduro touring ai amortizoare de cauciuc la suportul de pinion, la hard enduro pinionul e prins direct in butuc.

La hard enduro toci un kit lant pe sezon, pe cand la enduro touring il duci in 20.000 km. La AT-ul meu am dus un kit DID la aproape 30.000km

Si nu-mi spuneti vraja aia cu pamantul/apa/praful la hard enduro, eu spal si ung lantul dupa fiecare iesire cu CRF-ul. In plus AT-ul meu vede si mult coclau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de cuplu in primul rand.

In al doilea and de viteza cu care se misca lantul pe pinioane. La o motocicleta care poate sa atinga 299 km/h e mult mai probabil ca agrafa de siguranta sa sara din cauza sarcinilor inertiale decat la o motocicleta mai cuminte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt sigur dar parca la RD04 am lant de 530. Adica mai gros. Adica mai solid.

Cu toate tampoanele alea de cauciuc, mie mi se pare o diferenta mare de tensiune in lant intre un enduro touring cu pasager, cu bagaje, pe asfalt aderent fata de o capra pe pamant si frunze. Plus ca daca se rupe lantul la o capra nu e o tragedie. Oricum cazi cu ea in fel si chip. La un enduro touring cazaturile in trafic sunt mai nasoale.

Uzura (in timp) a lantului cred ca e alta poveste si nu are relevanta pentru modul de imbinare al lantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci e vreun criteriu ceva de genul CP/kg, kg/CP....

Acum eu nu vreau sa spun una sau alta, incerc doar sa inteleg.

 

Ma mai gandesc ca in acelasi timp la enduro touring ai amortizoare de cauciuc la suportul de pinion, la hard enduro pinionul e prins direct in butuc.

La hard enduro toci un kit lant pe sezon, pe cand la enduro touring il duci in 20.000 km. La AT-ul meu am dus un kit DID la aproape 30.000km

Si nu-mi spuneti vraja aia cu pamantul/apa/praful la hard enduro, eu spal si ung lantul dupa fiecare iesire cu CRF-ul. In plus AT-ul meu vede si mult coclau.

la mersul in rampa se mai adauga pe lant o forta proportionala cu inclinarea si masa mobrei

si cum pe enduro asta se intimpla mai des...

e drept si ca cele de enduro sint mai usoare

si e discutabil daca diferenta de greutate echivaleaza incarcarea suplimentara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris eu gresit, este 525 la enduro-urile mari.

 

- Orice alt motor enduro touring de peste 750cmc si minim 60CP - lant 520 nituit (din fabricatie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si e discutabil daca diferenta de greutate echivaleaza incarcarea suplimentara

 

Nu o echivaleaza. O suplimenteaza.

Cert e ca un lant endless confera un sentiment de siguranta mai mare, in detrimentul usurintei instalarii lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e clar. De cati ani motociclez, nu am avut niciodata probleme cu lantul si niciodata nu mi-am pus problema ca inchiderea cu siguranta nu ar fi asa "safe". Tocmai de aceea incercam sa inteleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e clar. De cati ani motociclez, nu am avut niciodata probleme cu lantul si niciodata nu mi-am pus problema ca inchiderea cu siguranta nu ar fi asa "safe". Tocmai de aceea incercam sa inteleg.

poate fi "unsafe" daca fortezi/ indoi/ folosesti de 10 ori agrafa

si atunci poti sa pui si un kil' de silicon ca n-o s-o tina in loc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...