Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Eu țin minte că se vedea destul de bine cu o lumină puternică focalizată (aka ledul de la camera telefonului), mai ales că e roz, iar vasul de expansiune e din plastic alb.

Nici la mașină nu este indicator de nivel, se poate vedea că ceva e in neregulă dacă crește temperatura motorului, iar pentru asta am pus un indicator de temeperatură la Dakar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Structura chimica difera, pot fi probleme de compatibilitate cu cauciucurile pe care le intalneste. Mie mi-a murit semeringul de la pompa de apa dupa ce am mers cu roz. Poate fi o coincidenta sau nu - dar in momentul in care l-am scos ssi l-am lasat pe bara in cateva zile era ca de piatra si deformat.

 

Desi antigelul poate fi gasit in mai multe culori ( vei descoperi antigel albastru, antigel galben, antigel verde sau antigel rosu, roz si mov), exista doua tipuri de antigel care stau la baza tuturor culorilor :

- Antigelul monoetilen-glicol ( albastra, galben, verde);

- Antigelul propilen – glicol ( rosu, roz, mov);

Grupul Vag a transformat aceste tipuri de antigel intr-o serie de norme. Astfel, antigelul monoetilen-glicol poate fi gasit sub norma G11, in timp ce antigelul propilen-glicol poate fi gasit sub norma G12 sau G12+.

Antigelul G11 este cel mai vechi si este folosit la majoritatea masinilor construite pana in anul 2000. Acesta are, in general, culoarea albastra, insa poate fi gasit si in culorile galben sau verde. Atentie insa, deoarece sunt si numeroase variante de antigel contrafacut, care nu tin cont de culori.

Antigelul G11 este, de regula, mai coroziv si se evapora mult mai repede. Cu toate astea, la motoarele vechi, obisnuite cu acest tip de antigel este bine sa se foloseasca in continuare antigel albastru sau G11.

Antigelul G12 poate fi achizitionat in culoarea rosie sau roz. De asemenea, se poate gasi si in culoarea mov, care face parte din norma G12+ si contine o serie de aditivi in plus fata de G12. Antigelul G12 nu contine silicati si are un nivel scazut de fosfati, care tinde spre 0. Din acest motiv, este recomandat in cazul masinilor noi, care au sistem complex de racire si de clima.

sursa http://blog.autoa.ro/ce-antigel-auto-cumperi-pentru-masina-ta-si-care-este-diferenta-intre-culorile-antigelului/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Poate sa imi spuna cineva care este lungimea cricului central, pentru Dakar?

(daca ma ajuta cineva, il rog sa imi spuna de unde a masurat: ax-talpa, sau lungimea totala)

 

Mai este cineva interesat de cric central??

Mi-l confectionez la un atelier, am un model de cric original ca si model., am comandat la contempo arcurile si toate suruburile de prindere.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, Eu sunt interesat de teava din care e facut cricul... daca va fi ca originalul, va avea 22mm diametru exterior cu grosimea de 2mm. Daca folosesti teava de cotele astea, as vrea si eu sa cumpar vreo 30 cm de la tine sau de la atelier, dupa caz...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@smar2 - teava de 22x2 o sa gasesti la categoria tevi speciale http://voxa.ro/produse/otel-inox/teava-inox/teava-rotunda/teava-inox-rotunda-22-mm-x-2-0-mm_54.htm aici ai un exemplu. Prin magazinele de bricolaj (leroimerlin, hornbach) gasesti la raionul cu materiale speciale - acolo unde sunt deja taiate in bucati diverse tipuri de profil. Sunt scumpe daca le socotesti pe unitate dar it ifaci treaba cu ele.

 

@ssminkly - dakar nu a avut cric din fabrica. Poti cel mult sa masori unul de la touratech sau pot sa ma uit la ce am eu (gs simplu taiat si prelungit "din burta" ) - a iesit putin cam lung si e cam greu de saltat mobra pe cric. Recomand cu caldura metoda lungitului pt ca altfel e greu sa copiezi geometria si fie o sa loveasca pe nustiu unde, fie o sa faca pe naiba, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil smar2 se gandeste ca nu ii vinde nimeni 30 cm de teava la magazin.

 

Stiu povestea cu cricul de dakar, dar cred ca decat sa iau unul cu 100euro si sa il mai si lungesc, mai bine il fac de la zero si ies si mai ieftin. Am realizat ca se poate cum zici tu sa nu iasa bine si sa atinga, dar tocmai ca sa iasa bine, nu l-am facut dupa schita pe care o am de cativa ani, ci am asteptat sa intru in posesia unui cric de model. M-am uitat si sub motor cam unde ar putea sa atinga si arvtrebui sa il gresec cu mult ca sa se intample asta. Deci sunt toate sansele sa iasa bine. Voi pune poze. Daca e sa iasa prost si cand lungesti cricul original poti sa gresesti si sa nu stea motorul vertical. Te rog da-mi lungimea cricului tau, si daca mai e cineva care poate sa ma ajute, va multumesc mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa dai 100euro pe un cric sh de GS ?? poate 100 ron, mai mult nu face. La 100 euro sau ceva peste iei unu de dakar din asta aftermarket.

 

Ai grija la zona in care trece capatul cel mai de jos al piesei triunghiulare de la suspensie (chiar daca modifici unul de GS tot va trebui sa pui invers surubul ala mare pt ca altfel va lovi si se va strica)


» Post actualizat in 13 Feb 2017 16:41

http://faq.f650.com/GSFAQs/DakarCentreStandFAQ.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As lua si bara de 6m, doar ca nu se gasesc tevi decat cu dimensiuni in toli, pentru instalatii... Eu cel putin pe net nu am gasit pe niciunii sa vanda teava de 18mm si de 22mm, si sa aiba si pe stoc, si sa vanda si persoanelor fizice. Dar intru si pe link-ul tau si verific... mersi mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am facut din teava de instalatii, coafura rezista.
nici nu am avut model ....
"dificil" ca sa zic asa, e acolo unde pui contra, ca sa-ti gasesti unghiul.
mare atentie acolo, s-a indoit cornierul de 2mm, in carne, unde sprijina de sasiu.

cum spunea si Zidu', atentie unde pui transversala sa nu loveasca in telescop, misca motoreta, si vezi ca ala ocupa destul loc pe acolo, daca retin, raman cam 8-10 cm intre roata si telescop.
per general e usor de facut, dar tot iti trebuie oleaca de bibileala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Andriu. Multumesc de sfaturi.

 

@zidu' da peste 100euro e cel aftermarket, la el ma refeream, pe care intr-adevar nu mai trebuie sa-l modifici. Cel original nou cred ca e mai scump, o sa cer un pret pentru el, de curiozitate. La mana a doua am mai vazut la vanzare dar s-au dat repede si in nici un caz cu 100 lei.

 

@smar2 Nu am pus inca sublerul pe cric sa vad ce teava are, la ochi parea sa fie de 1/2'' = 20mm , 2 mm grosime, deci nu stiu daca e ce iti trebuie tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu exista original pt dakar.

la SH - eu zic sa mai cauti. pe acolo ar trebui sa ii fie pretul. Singurul lucru pt care se vand este pentru a fi modificate sa fie puse pe dakar. => nu are voie sa se apropie ca pret de unul nou aftermarket

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, Zidu' le-am ametit, dar stiu ca nu exista original pentru Dakar.

 

preturile cu TVA la Contempocars, pentru cricul GS standard + toate maruntiurile de montaj sunt urmatoarele (stati jos va rog) :

 

1 Cric central - 46527669895 - 811,93 ron

2 Arcuri - 46527650721 - 50,32 X 2

3 Surub - 07119905641 - 9,15 X 2

4 Bucsa - 46527652164 - 28,03 X 2

5 Saiba - 07119904198 - 3,46 X 4

6 Piulita - 07129904879 - 4,39 X 2

deci 1000 lei toata distractia?!?!

Am cerut preturile in ideea in care vrea cineva arcurile si suruburile de montaj, desi 192 lei mi se pare un pret fantastic, (avand in vedere ca nu e nici solutia ideala, in caz ca iese cricul confectionat prea greu, arcurile s-ar putea sa nu fie indeajuns de tari ca sa-l tina)

Zidu' mai citisem pagina http://faq.f650.com/GSFAQs/DakarCentreStandFAQ.htm uitasem de informatiile de aici, (am mai avut acum cativa ani o tentativa de a confectiona cricul). Foarte complete informatiile, dar nu am tras nici o concluzie: unii au lungit cricul cu 2 inch, altii cu 3... si tot asa. Tu cat ai adaugat, ca ziceai ca ti se pare prea mult? Oricum din ce vad un 5 cm ar fi minimul. Ma gandesc sa pun 6 sa fie toata lumea multumita :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai stiu exact cu cat am alungit (promit ca masor lungimea totala.) o solutie sa afli exact ce lungime vrei e urmatoarea: montezi cricu standard. iei 3 prieteni; unul o tine sa nu cada si aialalti 2 o salta de spate pana ai distanta dorita sub roata spate. masori cat ii mai trebuie cricului sa ajunga jos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mi-am luat rulmenti si simeringuri pentru axul rotii fata si rulmenti conici pentru ghidon/furca.

Mai exact SKF de la Badi, din Bucurestii Noi, la preturi de 5-6 ori mai mici decat cele de la reprezentanta.

 

Pentru roata fata:

6203-2RSH (11lei / buc)

23x40x7 HMSA10 (sub 10 lei / buc, nu mai stiu exact)

 

Pentru rulmentii de jug:

320/28 X/Q (50lei / buc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai stiu exact cu cat am alungit (promit ca masor lungimea totala.) o solutie sa afli exact ce lungime vrei e urmatoarea: montezi cricu standard. iei 3 prieteni; unul o tine sa nu cada si aialalti 2 o salta de spate pana ai distanta dorita sub roata spate. masori cat ii mai trebuie cricului sa ajunga jos

sau pui singurel o scandura sub cricul central, asezata cu piciorul, ridici singurel mobra pe cricul central, si masori cat ai nevoie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la C3, banuiesc ca te referi la cei de la axul rotii fata (C3 am vazut ca semnifica "greater than normal internal radial clearance").

Acum ca ai mentionat treaba asta, am avut curioziatea sa ma interesez putin... Din ce am vazut, "clearance" mai mare s-ar preta acolo unde ai temperaturi ridicate, sau mici dezalinieri intre axele camasilor exterioara si interioara, sau cote ceva mai mici ale locasului rulmentului. La ce regim de folosire are un rulment de roata, nu prea cred ca e cazul de "clearance" mai mare decat normal (CN).

 

Tu de ce zici ca ar trebui sa fie rulmenti C3?

Ce inseamna "buba"? Ca in loc sa se strice la 50.000 km se strica la 20.000? Sau te gandeai la ceva mai "catastrofic"?

 

Chiar o sa ma uit la rulmentii originali cand o sa-i scot, sa vad daca e specificata alta clasa de "clearance"... Daca da, ar trebui sa fie marcata pe rulmentii vechi (originali).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clarence mai mare se foloseste si in cazurile in care rulmentul este montat intr-o piesa care il strange (la bmw rulmentii se schimba incalzind butucul - deci sunt stransi la racire). Daca pui fara clearence suficient atunci rulmentii vor fi prea "stransi" si in plus vor exercita forta mare asupra butucului cu posibilitatea de a lasa gaura mai larguta :) . Si da, se vor strica mai repede.

Eu am mers 120mii cu al meu si am schimbat rulmentii asa "ca sa fie"

Stiu ca am vazut specificatia data pe undeva. nu e de la mine din burta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...