SRJN Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 LE: am carburatie, am mers un pic si pe injectie. prefer carburatia ca si raspuns al motorului la acceleratie sau deceleratie. injectia are un stadiu de on-off, carburatia e smooth la trecerea intre cele doua regimuri. Pe ce motor ai mers pe injectie? Va rog care aveti sau ati mers pe un motor cu injectie sa spuneti si modelul si anul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
McKagan Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 (editat) Adica vrei sa zici ca injectia se gaseste doar la motocicletele mai noi,in general dupa 2000. Nu, ma refeream strict la Varadero care pana in 2003 a fost alimentat prin carburator si de atucni pana in prezent e pe injectie Si de fapt da, ai dreptate, nu prea stiu multe modele de motociclete care sa fi fost pe injectie in urma cu peste 10 ani. Editat Iunie 18, 2008 de Trail Rider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duke nunkem Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 INJECTIE - carbu s-a varsat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metallbyker Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 injectia ma bucura doar pt faptul ca aduce cu ea un consum mai mic , poate fii reglata din cip sa consume mai putin in oras unde nu ai nevoie de full power pe motor , toti cei 10000000000000000 de cai . eu as alege injectie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Silvasanu Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 Pe ce motor ai mers pe injectie? Va rog care aveti sau ati mers pe un motor cu injectie sa spuneti si modelul si anul. BMW F650 94 Carburatie VS BMW F650 2002 Injectie Diferenta este clara la timpul de raspuns, carburatia rupe asfaltul, in schimb injectia sta mai bine la consum cu o diferenta de 0,5 l/100 Km, oricum la motorete consumul este pur informativ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bologa Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 am un yzf-r 125 pe injectie si unde mama naibi vedeti voi ca are reactie intarziata ca mie imi raspunde foarte repede la comenzi???am tras de acceleratie accelereaza instantaneu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AK_Raptor Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Carburatia rupe o baliga de vaca constipata din Ceamurlia, jud, Constanza. . nu asfaltu.. comparativ cu noile sisteme de injectii. .care le au majoritatea. .pe 2 sau 4 roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 am un yzf-r 125 pe injectie si unde mama naibi vedeti voi ca are reactie intarziata ca mie imi raspunde foarte repede la comenzi???am tras de acceleratie accelereaza instantaneu ! Pai depinde cum e programat calculatorul ala. poti tine cont intai de senzorul de O2 si pe urma comanzi injectoarele, daca vrei minim de poluare si uzura sau bagi intai benzina ca la balamuc si pe urma analizezi ce-ai facut, cand motorul e in ture ridicate si nu se mai simt ajustarile. Teoretic sistemul de injectie este mult mai flexibil decat un carburator daca sti care-i treaba pe-acolo prin calculator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Silvasanu Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Carburatia rupe o baliga de vaca constipata din Ceamurlia, jud, Constanza. . nu asfaltu.. comparativ cu noile sisteme de injectii. .care le au majoritatea. .pe 2 sau 4 roti. Majoritatea sistemelor de injectie reglate de fabrica nu tin cont decit de poluare si limitarea puterii (vezi treaba cu Ceamurlia) ! Faftul ca umbli after market la computer sa scoti niste cai in plus ti se pare normal? Injectia intradevar lucreaza mai bine per ansamblu datorita faptului ca ajusteaza parametrii de functionare in functie de cifra octanica a carburantului sau nivelul de oxigen insa daca ai 2 motorete identice pe un circuit de exemplu (ca tot iti place tie) una carburatie (reglata pt. locatia respectiva) si una pe injectie, conduse de acelas pilot (pe rind) care din ele crezi ca va scoate un timp mai bun? Sau hai sa o luam altfel, rotesc maneta de acceleratie (carburator) se deschide clapetica si motorul aspira amestecul carburant => raspuns instant, la injectie compurerul sesizeaza ca am accelerat si incepe sa se gindeasca "ce carburant e, ce densitate are aerul, ce spune sonda landa, cum stam cu gazele de esapament,stai sa fac ajustarile, etc". E adevarat ca noile sisteme proceseaza repede informatia dar exista acel timp mort in care se face procesarea! Esti de acord cu mine? Daca tu ai facut manual inainte de cursa toate ajustarile la un carburator ala va scoate un timp mai bun fata de injectie! Daca motoretele pleaca de la locatia x unde ai facut reglajul la locatia Y care este la alta altidudine de ex., clar injectia va lucra mai bine pt ca isi ajusteaza singura parametrii de functianare . Una peste alta viitorul clar apartine injectiei, momentan insa la motoarele de serie randamentul este mai bun cu o carburatie bine pusa la punct. Dupa ce dai o caciula de bani pe o motoreta cu injectie mai stai sa bagi alti bani in modificari, cipuri si alte kkturi sa scoti zabala din gura motoretei injectate. Din punctul meu de vedere asta face injectia, a fost gindita pentru a proteja mediul de poluare, pentru a mai pune frau fortei brute generate de motor, pentru o mai usoara exploatare a motorului de catre oricine si nu in ultimul rind pentru profit, una e sa vinzi carburatie si alta injectie! Omul de rind cind aude ca "e pe injectie" deja o priveste cu alti ochi, are alte asteptari, isi imagineaza ca injectia asta e un fel de turbo... Cind ai probleme insa, stai si dai din colt in colt si nu stii ce sa-i mai faci, ce senzor nu lucreaza, ce contact imperfect o fi, pe unde... De obicei lucrurile se remediaza dupa ce injectia e consultata de un computer care sa-ti spuna unde in complexitatea sistemului se afla defectul! Asta costa timp si bani (multi), pe cind un curatat de carburator il poti face linistit in spatele blocului la o bere rece cu prietenii! Lucrurile complicate au mai multe sanse sa-ti faca probleme decit cele simple. Asta cred ca vrea sa stie initiatorul topicului, pina la urma totul se rezuma la bani, pentru majoritatea dintre noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Motivul pentru care carburatia este preferata in curse e pentru ca avantajele injectiei sunt complet irelevante in acea situatie. Nu-ti trebuie auto-ajustabilitate in conditiile in care circuitul e ("for all intents and purposes") plat, nu-ti trebuie stabilitate in functionare cand o cursa de-abia tine cateva sute de km si nu-ti trebuie economie cand benzinarii te platesc sa le arzi gazu' si sa le tragi un abtibild pe troaca ta. Problema cea mare a injectiei in cadru competitional nu e raspunsul (aia e treaba pur tehnica, de senzori 'n' shiet), ci masa. Si nu doar a sistemului in sine, ci si a electricii necesare sa-l tina functional. O motocicleta pe carburi poate sa mearga cu jumatate din capacitatea generativa a uneia pe injectie, si asta se simte la cantar. Alea ~4 kile in plus se vad in timpii de circuit. In utilizarea cotidiana insa, injecshan rul3z. Mai ales ultimele versiuni de Sequential Multi-Point. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GingiuMingiu Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Motivul pt deschisesem topicu : pur si simplu nu stiam care e treaba , nu o sa-mi iau motor pt circuit, eram pur interesat care din ele se prezinta mai bine in traficul nostru minunat, drum lung, etc. Nu zic ca nu o sa merg si eu ''macar'' o data pe circuit dar in general prefer drumuri in afara Buc, gen relax. Nu prea ma intereseaza timpii pe care ii scot dimineata de la favorit la eroilor mersic de info boyz... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bologa Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Pai depinde cum e programat calculatorul ala. poti tine cont intai de senzorul de O2 si pe urma comanzi injectoarele, daca vrei minim de poluare si uzura sau bagi intai benzina ca la balamuc si pe urma analizezi ce-ai facut, cand motorul e in ture ridicate si nu se mai simt ajustarile. Teoretic sistemul de injectie este mult mai flexibil decat un carburator daca sti care-i treaba pe-acolo prin calculator. deci daca as vrea sa am mai multa putere trebuie sa umblu in calculator ?! sau daca schimb toba sau alceva de la motor trebuie sa`mi setez din nou calculatorul ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macintosh Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 daca schimb toba sau alceva de la motor trebuie sa`mi setez din nou calculatorul ?? cam da....asa ar fi recomandat. oricum majoritatea cand schimbam evacuarea schimbam doar finala care are efect prea mic asupra graficii ... asa ca nu e nevoie de modificari. in principiu la modificari "light" finala si filtru, e in regula softul de fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Silvasanu Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 cam da....asa ar fi recomandat. oricum majoritatea cand schimbam evacuarea schimbam doar finala care are efect prea mic asupra graficii ... asa ca nu e nevoie de modificari. in principiu la modificari "light" finala si filtru, e in regula softul de fabrica. Foarte corect ! Daca umblii la evacuare trebuie neaparat sa schimbi si admisia, adica filtrul de aer! Neaparat trebuie sa fie in concordanta filtrul si evacuarea cu tipul motorului. Mai precis, daca evacuarea se face mai rapid, neaparat absorbtia de aer trebuie sa tina pasul. Oricum inainte de a face aceste modificari trebuie studiata temeinic problema, altfel risti sa te trezesti ca ai facut o cheltuiala nejustificata. Personal sint indiferent de cit de bine "suna" o toba atita timp cit motorul nu-mi lucreaza in parametrii corespunzatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Lucrurile complicate au mai multe sanse sa-ti faca probleme decit cele simple. N-am putut sa nu ma gandesc la o imagine "clasica" citind asta: Altfel, un sistem de injectie facut cu cap si piese de calitate poate tine si 200.000 km fara probleme (corect, cand te lasa, te lasa in drum si pace), carburatia insa mai trebuie bibilita din cand in cand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Lucrurile complicate au mai multe sanse sa-ti faca probleme decit cele simple. Asta cred ca vrea sa stie initiatorul topicului, pina la urma totul se rezuma la bani, pentru majoritatea dintre noi. De fapt ce inseamna mai complicat? Eventual mai avansat tehnologic.Pai cate piese are un set de 4 carburatoare si cate piese are un sistem de injectie? Injectia are mult mai putin piese "in miscare". Relativ la bani pt. ca nu exista motociclete(de fapt nici masini) care sa ofere in acelasi an,la acelasi model ori injectie,ori carburatie si sa fie optiunea ta de care sa alegi. Motivul pentru care carburatia este preferata in curse Terminati va rog cu motocicletele de curse ca ar fi pe carburator.NU SUNT.Si nu e nici chiar asa cu consumul la curse.La MotoGP rezervorul e limitat de regulament la 21 L deci nu poti sa ai consumul cat vrei tu de mare ca nu apuci sa termini cursa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Silvasanu Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 De fapt ce inseamna mai complicat? Eventual mai avansat tehnologic.Pai cate piese are un set de 4 carburatoare si cate piese are un sistem de injectie? Injectia are mult mai putin piese "in miscare". Relativ la bani pt. ca nu exista motociclete(de fapt nici masini) care sa ofere in acelasi an,la acelasi model ori injectie,ori carburatie si sa fie optiunea ta de care sa alegi. Da, mai avansat tehnologic, in ideea de a fi usor de exploatat de oricine, oriunde. Motorul respectiv sa dea acelas randament de cind iese pe poarta fabricii in orice colt al lumii ar ajunge, fie la tropice sau in Siberia. Sa nu uitam ca au murit lucrurile "pe viata", traim intr-o societate de consum! Daca nu se strica nimic service-ul si vinzarea de piese nu mai aduc profit! Nu stiu, am crezut ca ai variante si nu esti hotarit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 (editat) Terminati va rog cu motocicletele de curse ca ar fi pe carburator.NU SUNT. Are you sure ? Later edit : cred ca ai dreptate. Editat Iunie 19, 2008 de Budd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Am precizat in urma ca in primul an Yamaha a fost cred ca singura pe carburatoare si ca nu prea a avut rezultate. Citat din al doilea site: "In 2003 the carburetors were replaced by fuel-injection, intended to smooth the power and boost torque. In 2004 it was given a Valentino Rossi throttle controller..." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 (editat) Pai, povestea e cam asa: A fost o daca ca niciodata (ca daca n-ar fi fost nu s-ar fi povestit, evident) alimentarea prin carburator (carburatie este un termen gresit, el insemnand procesul amestecarii combustibilului cu aer pentru ardere, treaba pe care o fac si carburatoarele si injectia). Alimentarea asta prin carburator era tare pentru ca procestul amestecarii si actionarii comenzilor era complet mecanic, adica daca miscai 1/2 mm mansonul de gaz, se intampla ceva si in carburator si iti dadea 0,0xxyz g de benzina in plus. Adica smooth response, cum ar veni. Problema cu carburatoarele acestea era ca nu puteau fi reglate in acelasi timp pentru mai multe situatii. Adica: vrei putere mare la turatii mari - la ture joase e mort, vrei cuplu mare la medii - nu mai are nimic sus, vrei functionare buna pe frig - la caldura merge ca dracu' etc. Consuma destul de mult, pentru ca el, carburatorul, saracul, nu stia exact ce vrei tu in fiecare moment si nu stia ca la sarcini partiale, cand inchizi gazul, sa dea foarte putina benzina sau deloc. Apoi, pe la sfarsitul anilor '90, a inceput sa devina din ce in ce mai populara injectia electronica. Primele sisteme erau relativ rudimentare si faceau motocicletele mai putin puternice si mai mari consumatoare de benzina (paradoxal, nu?). De exemplu, Triumph Daytona 955i din '98 halea la benzina de nu-i adevarat, in timp ce concurentul Fireblade de la Honda consuma cu pana la 2 litri mai putin la suta de km. In plus, sistemele de injectie de pe atunci nu aveau o viteza de calcul foarte mare si iti dadeau acel raspuns on/off la accelerare/decelerare. Adica smuceau. In schimb, porneau foarte bine la rece, poluau putin si aveau o curba de cuplu mai liniara si acest cuplu il aveau mai bine distribuit pe toata plaja de turatii. Adica acum puteai sa fii si sarac si cu pretentii - aveai cuplu OK la joase, medii si inalte in acelasi timp. Pe parcurs, sistemele de injectie s-au rafinat si s-au adaptat mai bine domeniului moto (ca initial au fost preluate de la masini unde nu era necesara atata finete), astfel incat, in ziua de azi, in majoritatea cazurilor nu prea mai au nici un dezavantaj fata de carburatoare. CBR F4i a fost unul dintre primele modele care aveau o injectie foarte bine pusa la punct, foarte lina in functionare si fiabila. Un F4 cu carburatoarele bine reglate si cu ceva toba sport, insa, iti da senzatii mai tari, tocmai din cauza caracteristicii mai "salbatice" data de carburatoare. Nu are neaparat putere mai mare si nu este neaparat mai rapida, insa curba de cuplu "denivelata" te face sa simti acceleratia mai puternic. Dar de gustibus non discutandum, vorba francezului. Unii n-ar da pe nimic senzatia smooth data de carburatoarele bine reglate, altii prefera lipsa batailor de cap a injectiei. Acum nu se mai prea fac motociclete cu carburatoare pentru ca e foarte greu sa le faci sa respecte limitele Euro 3. Injectia a devenit foarte smooth si ea de cativa ani incoace, asa ca... Exemple de sisteme de injectie rudimentare, fara prea multe avantaje fata de o baterie sanatoasa de "carbs": Suzuki GSX-R 750 '98-2000, Suzuki TLS si TLR 1000, toate Ducati-urile pe injectie pana prin 2002, 2003, Triumph-urile pana prin 2003. Exemple de "injectii" mai vechi, dar foarte OK: Honda CBR 600 dupa 2001, Suzuki GSX-R 750 si 600 (ba si 1000, chiar) dupa 2001. Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa. Editat Iunie 19, 2008 de kriminal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kata San Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 si eu stiu ca tot pe carburatie sunt cele de la moto gp DA DA DA !!!! si au computerele de bord, controlul tractiunii, launch-control-ul, etc, cablate la jiglere si la furtunul de vacuum!!!! si cine vrea sa mearga mai tare pune un "dublu corp" de Oltcit. Asa a castigat Rossi campionatele, va spun eu. HIHIHIHIHIHIHIHI va rugam sa va documentati domnilor. Motoarele de GP sunt electronica pe roti, asa ca alimentarea "prin cadere" iese din calcul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Citat din al doilea site: "In 2003 the carburetors were replaced by fuel-injection, intended to smooth the power and boost torque. In 2004 it was given a Valentino Rossi throttle controller..." And what in the fucking fuck did I fucking said?!? You were fucking right. Ce plm vreai acum? Plecaciuni? Ti-am dat credit,defileaza cu el acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kata San Postat Iunie 20, 2008 Share Postat Iunie 20, 2008 Relax, man!!! se mai amuza lumea pe aici ( inclusiv eu), no harm done... lipsa de informatie nu este un pacat, mai ales ca se remediaza usor. Toti gresim, radem si trecem mai departe. on topic: tot respectul pt carbelitoare, au propulsat ani la rand motorete senzationale, dar vremea lor a trecut. In ziua de azi sistemele de injectie sunt chiar smooth iar electronica aferenta este foarte fiabila, mai ales la japoneze, bashka iti permite sa te joci la performante cu un power commander si sa-ti faci mobra sa traga cum si unde vrei tu. Respect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Iunie 20, 2008 Share Postat Iunie 20, 2008 Off topic : Pai sunt relax (acum) . Mi se face lehamite doar atunci cand dai cuiva toate acoladele si urmeaza ... I fucking told you so (ceea ce nici macar nu a fost cazul). Move on people, nothing to see here. On topic (wiki) . Nu inteleg cum poate fi un sistem din asta (EFI) mai greu ca unul cu carburator : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Iunie 20, 2008 Share Postat Iunie 20, 2008 (editat) salut. sper sa nu fie tampita intrebarea. ma gandesc sa-mi schimb motoreta ..cert e ca va fi un cbr f4 sau f4i. acum pb e carburatie sau injectie ? injectie "VERE" ... carburatorul a fost o etapa in perfectionarea motorului cu ardere interna... a mai existat si injectia mecanica la bosch ... da' tot injectia electronica de benzina FACE TOTI BANII CA FAPT DIVERS: HONDA NU MAI FACE MOTOARE CU CARBURATIE DE PRIN 2004 SAU 2006(recunosc ca nu mai imi aduc aminte SIGUR, dar de ceva timp scoate numai motoare cu injectie electronica...chiar si Zoomer-ul de 50 cmc are injectie electronica de benzina...) ANYWAY : EU SUNT ADEPTUL VEHICULELOR ELECTRICE! au o eficienta mult mai mare... >75-85% fata de un amarat de motor cu ardere interna...> 20-25 % SUCCES!(de ce nu alegi VFR-ul? e mai "secsi" ) Editat Iunie 20, 2008 de DARK-RIDER-82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.