mig Postat Octombrie 5, 2009 Share Postat Octombrie 5, 2009 (editat) Totusi ce ne facem cu injectia care mai pastreaza socul? E rafinata,viseaza la iahturi si Q7 dar se mai preface din cand in cand spontana,frivola si ciufuta? Oops, cu din asta n-am avut de-a face. La injectie ma refer Oricum, dupa mine, e greu de zis care-i mai buna, dar ai putea avea o preferinta totusi. Conteaza si modelul, conteaza si anul, dar mie mi-ar fi greu sa zic ca injectia e mai buna decit carbul sau invers..Plus ca la modele mai noi, nu ai de ales, din pacate Editat Octombrie 5, 2009 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 si pentru utilizatorul topicului:bah prostovane! daca nu intelegi nimic de aici: http://www.pro-bike.ro/forums/index.php?showtopic=22605 lasa te si de postat Mare e gradina Domnului... Uite inca un post... Ms Miq pt sustinere, n-ai cu cine dom'le Mesaj completat Cand deschizi un topic in urma caruia speri sa ramai cu ceva informatii nu iti dai cu parerea ca un adevarat Rossi...Carburatia sucks,injectia rullz ? Parca asteptai sa primesti informatii,nu sa le impui... Sa stii cum functioneaza injectia nu ai nevoie de skilluri de motociclist. Nu am sustinut ca, "carburatia suks", am zis doar ca prefer injectia pentru unele motive. Bai emo trist. E adevarat ca Botosaniul e departe si nu-si bat astia capul sa vina pan' la tine dar totusi imi permit un sfat de viata. Cand vorbesti cu mai multi masculi nu veni cu replici dinaste 'dosnice', ce tine la pitzipoancele alea in bashchetzi cu care umbli s-ar putea sa aiba repercusiuni nefericite asupra rozetei tale. In plus nu vreau sa mi te trezesti cu renumele de Bascan the 2nd si sa nu stii de ce mi te ia toata lumea la shtanga. Bai gixx-ule... cred ca tu ar trebui sa-ti ceri scuze. Emo asta fan injectie are un trecut mai dubios decat invitatia la pornaciuni secsuale cu dumneata. Hai ca nu e asa departe Botosani. 500 de km de Bucuresti. Mesaj completat Injectia e mai curata, mai sigura, mai economicoasa si mai expensiva. Caruburatia setata corect da fix acelasi rezultat cu un minus la poluare si in plus are avantajul reparatiilor posibile la marginea drumului. Daca te lasa mobra undeva nu impingi decat pana in capul satulul unde sigur e un nene care e in stare sa dea un carburator jos si sa-l curete. La injectoare e ceva mai complicat de atat. Mai sunt catvea avantaje spre exemplu pornirea impinsa daca ai dat de dracu ce nu e posibila decat la carburatie. Daca ar fi sa o iau la drum 30.000 de km si as avea de ales intre doua mobre identice, carb sau injectie as alege carburatia. Pentru folosinta zilnica injectia e de preferat. Uite ce frumos era daca arata asa de la inceput. Mesaj completat Cu placere, n-ai pt ce. Ca de la intrebare s-a trecut la afirmatie nu pot sa zic ca a fost neasteptat, dar sa incepi cu "pot sa ti-o pun", iar apoi sa te plingi de "cultura", chiar in contextul in care ai intrat un pic mai tare in el, e un pic cam mult. Am trecut de la intrebare la afirmatie deoarece am fost intrebat de ce prefer injectia si nu carburatia. Cum era corect sa raspund? Tot printr'o intrebare? Mesaj completat Apropo, "plingi" (plîngi) se scrie corect "plangi" (plăngi). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Totusi ce ne facem cu injectia care mai pastreaza socul? E rafinata,viseaza la iahturi si Q7 dar se mai preface din cand in cand spontana,frivola si ciufuta? Pe acelasi principiu ce te faci cu carburatia cu soc automat? pentru ca exista si asta. Uite ce frumos era daca arata asa de la inceput. Ce frumos era daca nu cereai favoruri secsuale de la unii care te-au intrebat foarte serios de la ce vine preferinta pentru injectie. si tie. Frumoasa zona Botosani. Sunt fan nordul Moldovei. Bucura-te de ea pe orice motor vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 dom'le, baiatul o vrea pe aia care suna mai frumos, nu e clar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 On-topic: sa evit o uarnuiala. Injectia e mai curata, mai sigura, mai economicoasa si mai expensiva. Caruburatia setata corect da fix acelasi rezultat cu un minus la poluare si in plus are avantajul reparatiilor posibile la marginea drumului. Daca te lasa mobra undeva nu impingi decat pana in capul satulul unde sigur e un nene care e in stare sa dea un carburator jos si sa-l curete. La injectoare e ceva mai complicat de atat. Mai sunt catvea avantaje spre exemplu pornirea impinsa daca ai dat de dracu ce nu e posibila decat la carburatie. Daca ar fi sa o iau la drum 30.000 de km si as avea de ales intre doua mobre identice, carb sau injectie as alege carburatia. Pentru folosinta zilnica injectia e de preferat. Mai lasati reparatiile alea la marginea drumului, ca nu-s dacii. Cred ca 2-3% din utilizatori sunt in stare sa desfaca si sa puna la loc niste carburi, da din astia nu stiu cati poarta toate sculele cu ei. As vrea sa vad cui i s-a stricat motorul pe traseu (injectie sau carburatie) si l-o reparat acolo. Da nu defectiune de gen filtru infundat. In opinia mea, singurul avantaj al carburatiei este posibiliatea obtinerii unei puteri mai mari, dar in detrimentul unui consum de asemenea mai mare. Si poate o medie a costului reparatiilor ceva mai scazuta, daca se strica. Da de stricat foarte rar se strica si una si alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 La motoare cu cilindree mare respectiv motociclete e de preferat injectia, dar la scootere cu cilindree mica no way....au cam dat-o in bara acolo totzi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 io am avut o dacie acu vreo 5 ani.avea si gaz pe ea si-mi era frica tot timpul sa nu explodeze. mi se footu carburatoru pe langa glina in toiul verii si am asteptat 3 ore la 40 grade celsius si in miros de caini si pisici putrezite la fabrica de clei ca sa-mi aduca un amic o platina.am mai intrat la carburatoare de cateva ori pe dacii dar sincer nu gasesc vreun avantaj in a stii sa depanezi asa ceva din moment ce gasesti mecanici de sopron mai peste tot care pentru 2 beri ti-o pun la punct. pe sistemu : "pot sa ti-o pun ? la punct ? " probabil ca in 10 ani toate masinariile pe carburatie vor trebui sa plateasca taxe mai mari de drum si impozite mai mari din pricina noilor norme impotriva poluarii. motivul a fost dat aici in topic dar din pricina balacarelilor a ramas de pomina. carburatoarele au obiceiul de a baga benzina si aer in cilindrii intr-o maniera inexacta pe cand injectia (a carei principiu tehnic e mult mai usor de inteles dar mai greu de depanat) ar trebui sa introduca in cilindrii o ratie stabila si exacta de mixtura. in ceea ce priveste fiabilitatea lucrurile stau la fel de simplu.uitati-va la ultimele modele bmw.la toate. r1200 adventure , f650 gs si la restul megatouringurilor/mega travel-urilor existente pe piata.toate sunt pe Electronic intake pipe injection / digital engine management . ia de iti desfunda carburatoarele in africa. problema se pune din perspectiva asta. injectia poate fi imbunatatita pe cand carburatoarele si-au trait viata. or sa ramana evident mult timp de acum inainte la fel cum au ramas muscle car-urile americane dar performanta va fi obtinuta intotdeauna de avansul tehnologic si de inovatie. in ceea ce priveste sunetul obtinut dau microfonul chopperistilor si celor cu motociclete mai vechi.nu ma pricep deloc dar inteleg de ce patina timpului si nostalgia progreselor tehnologice trecute ar trezi urechile celor mai experimentati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 (editat) Sa'i cer scuze gixxx-ului pentru ce? Eu am pus o intrebare si el a venit cu "vorbe" de experimentat. hai frate numai fa` pe prostu ca i`ai pus o intrebare.. macar recunoaste ca ai aruncat o pastila cu "am o interbare, sa ti`o pun?" acuma o dai de gard ca tu doar vroiai sa`l intrebi ceva.... zici de parca suntem nascuti de maine... si ca sa fiu ontopic si mie imi place FI si nu as schimba niciodata pe carburatie. Editat Octombrie 6, 2009 de haste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Ce frumos era daca nu cereai favoruri secsuale de la unii care te-au intrebat foarte serios de la ce vine preferinta pentru injectie. si tie. Frumoasa zona Botosani. Sunt fan nordul Moldovei. Bucura-te de ea pe orice motor vrei tu. Favoruri sexuale? Da, e frumoasa zona, sper sa ajung sa ma bucur de ea pe motor. io am avut o dacie acu vreo 5 ani.avea si gaz pe ea si-mi era frica tot timpul sa nu explodeze. mi se footu carburatoru pe langa glina in toiul verii si am asteptat 3 ore la 40 grade celsius si in miros de caini si pisici putrezite la fabrica de clei ca sa-mi aduca un amic o platina.am mai intrat la carburatoare de cateva ori pe dacii dar sincer nu gasesc vreun avantaj in a stii sa depanezi asa ceva din moment ce gasesti mecanici de sopron mai peste tot care pentru 2 beri ti-o pun la punct. pe sistemu : "pot sa ti-o pun ? la punct ? " probabil ca in 10 ani toate masinariile pe carburatie vor trebui sa plateasca taxe mai mari de drum si impozite mai mari din pricina noilor norme impotriva poluarii. motivul a fost dat aici in topic dar din pricina balacarelilor a ramas de pomina. carburatoarele au obiceiul de a baga benzina si aer in cilindrii intr-o maniera inexacta pe cand injectia (a carei principiu tehnic e mult mai usor de inteles dar mai greu de depanat) ar trebui sa introduca in cilindrii o ratie stabila si exacta de mixtura. in ceea ce priveste fiabilitatea lucrurile stau la fel de simplu.uitati-va la ultimele modele bmw.la toate. r1200 adventure , f650 gs si la restul megatouringurilor/mega travel-urilor existente pe piata.toate sunt pe Electronic intake pipe injection / digital engine management . ia de iti desfunda carburatoarele in africa. problema se pune din perspectiva asta. injectia poate fi imbunatatita pe cand carburatoarele si-au trait viata. or sa ramana evident mult timp de acum inainte la fel cum au ramas muscle car-urile americane dar performanta va fi obtinuta intotdeauna de avansul tehnologic si de inovatie. in ceea ce priveste sunetul obtinut dau microfonul chopperistilor si celor cu motociclete mai vechi.nu ma pricep deloc dar inteleg de ce patina timpului si nostalgia progreselor tehnologice trecute ar trezi urechile celor mai experimentati. hai frate numai fa` pe prostu ca i`ai pus o intrebare.. macar recunoaste ca ai aruncat o pastila cu "am o interbare, sa ti`o pun?" acuma o dai de gard ca tu doar vroiai sa`l intrebi ceva.... zici de parca suntem nascuti de maine... si ca sa fiu ontopic si mie imi place FI si nu as schimba niciodata pe carburatie. Da, recunosc, intrebarea e destul de provocatoare si daca nu o analizezi bine vezi negru in fata ochilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 stai ma asa ca nu s-a terminat. Acum vine de fapt secretul... acum vine lovitura de gratie a minibascanului. Iesperienta cuaie.... asta era: Scuze Radule ca stiu ca tu pastoresti grupa mica pe subforumul asta... dar a dat frigul. On-topic: sa evit o uarnuiala. Injectia e mai curata, mai sigura, mai economicoasa si mai expensiva. Caruburatia setata corect da fix acelasi rezultat cu un minus la poluare si in plus are avantajul reparatiilor posibile la marginea drumului. Daca te lasa mobra undeva nu impingi decat pana in capul satulul unde sigur e un nene care e in stare sa dea un carburator jos si sa-l curete. La injectoare e ceva mai complicat de atat. Mai sunt catvea avantaje spre exemplu pornirea impinsa daca ai dat de dracu ce nu e posibila decat la carburatie. Daca ar fi sa o iau la drum 30.000 de km si as avea de ales intre doua mobre identice, carb sau injectie as alege carburatia. Pentru folosinta zilnica injectia e de preferat. Vrei sa spui ca nu poti porni o motoreta impinsa, daca e pe carburatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Vrei sa spui ca nu poti porni o motoreta impinsa, daca e pe carburatie? Nu, din fraza era exact invers, nu o poti porni impinsa daca e pe injectie. Cred ca e gresita partea aia, am pornit un sv1000 cu injectie impins (era slaba bateria). Daca n-ai baterie sau e moarta complet, probabil ca nu, dar nu sint sigur totusi ca nu produce alternatorul atit cit sa alimenteze ecu si injectoarele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Vrei sa spui ca nu poti porni o motoreta impinsa, daca e pe carburatie? Nu, exact invers vrea sa spuna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Nu, exact invers vrea sa spuna. Greseala mea. Vroiam sa intreb daca nu se poate porni o motocicleta pe injectie, prin impingere. Am vazut acum cateva zile un yzf r 125, care e pe injectie, pornit prin impingere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
furtuna dragos Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 si maisnile pe injectie nu se pornesc impinse fie ca-i vorba de dacii,opeluri..vw-uri.. diferenta e la reparat..carburatia o mai jonglezi acasa la garaj da la injectie sufli pe toba sa iasa indoiturile de la grindina...daca n-ai ce-ti trebuie. acuma cine are bani nu-l intere se service.. si la injectie ai mai multi cai,ponei..sau ce-o fi..plus daca e si dictata electronic mai poti sa te joci cu ea.. sigur,numai daca ai sculele necesare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
melciu Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Sunt foarte curios cum. Ca sa pornesti un motor trebuie sa-l dai peste cap fortat antrenand pompa de benzina. Benzina ajunge mecanic in cilindru. Daca un injector nu are curent nu va putea trimite benzina in cilindru deci ma intreb cum pornesti motorul respectiv. Doar ma intreb, nu zic ca ar fi imposibil. E adevarat ca un injector nu consuma cat electromotorul, dar pompa de benzina consuma destul de mult. In plus in timp ce o pornesti va trebui sa dai si la automat ca macar injectorul sa arunce ceva in cilindru. Daca motorul e umpic destept nu va trimite benzina in cilindru decat atunci cand electromotorul se poate invarti. Deci cu o baterie goala nu poti porni o injectie in timp ce o carburatie ar trebui sa porneasca (a mea a pornit) cand nu mai aveam curent nici pentru semnalizari. Again, posibil sa fie posibil.... dar nu stiu cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Golf 3 1.8 Benzina - Injectie monopunct, pornit dar nu impins ci tractat, aveam baterie dar banuiesc un gunoi la benzina a cauzat problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Sunt foarte curios cum. Ca sa pornesti un motor trebuie sa-l dai peste cap fortat antrenand pompa de benzina. Benzina ajunge mecanic in cilindru. Daca un injector nu are curent nu va putea trimite benzina in cilindru deci ma intreb cum pornesti motorul respectiv. Doar ma intreb, nu zic ca ar fi imposibil. E adevarat ca un injector nu consuma cat electromotorul, dar pompa de benzina consuma destul de mult. In plus in timp ce o pornesti va trebui sa dai si la automat ca macar injectorul sa arunce ceva in cilindru. Daca motorul e umpic destept nu va trimite benzina in cilindru decat atunci cand electromotorul se poate invarti. Deci cu o baterie goala nu poti porni o injectie in timp ce o carburatie ar trebui sa porneasca (a mea a pornit) cand nu mai aveam curent nici pentru semnalizari. Again, posibil sa fie posibil.... dar nu stiu cum. Mai, daca n-a stat mult si nu e praf praf, mai e atit curent in ea cit sa tina pompa, ecu si injectoarele. Mai e o chestie, in general instalatia ramine sub presiune dupa oprire, si daca nu sint pierderi, nu trebuie sa munceasca chiar asa mult pompa initial. Eu tot ce-ti pot spune e ca am pornit un sv1000 cu bateria slaba, impins. Dar era doar slaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Pornit matiz la impins - deci se poate. Recomandarea cu nu o porniti impisa vine de la faptul ca poate sa sara distributia datorita socului initial de la pornire - unde e cazul. Daca ai o tzara de curent cat sa iti porneasca ECU (parca peste 10 V) merge. Daca nu, nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Totusi ce ne facem cu injectia care mai pastreaza socul? Aia se cheama de fapt fast idle (sau idle surge). Daca nu ma insel si unele motoare (nu neaparat de mobra) cu carburatie au chestia asta (pe langa soc). Practic tine motorul in ture mari. Sau poti foarte bine sa stai cu gazul deschis pana se incalzeste motorul Nu poti sa-i dai aer cat ai vrea tu (asta o face computerul) asa ca o turezi. Mobrele noi au si ele aceeasi chestie insa e automata,nu mai trebuie sa intinzi cablul ca sa o tii turata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Securistu' Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Pornit matiz la impins - deci se poate. Recomandarea cu nu o porniti impisa vine de la faptul ca poate sa sara distributia datorita socului initial de la pornire - unde e cazul. Daca ai o tzara de curent cat sa iti porneasca ECU (parca peste 10 V) merge. Daca nu, nu. io cred ca ce spui tu cu saritul distributiei datorita socului initial de pornire este complet aberanta.io cel putin nu am auzit de asa ceva si nici nu voi auzi.dar sa sti ca e doar parerea mea.daca dintre cei care citesc si posteaza poate sa ma contrazica pot sa incerce ca nu prea vor reusi sa ma convinga. intrebare : ce inseamna "unde e cazul" din fraza ta de mai sus? te referi la anumite modele de moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 (editat) domnilor, 1. vreo saptamana mi-am pornit gixxerul impins, nu avea putere bateria nici macar sa invarta motorul odata; la masini de n ori (evident toate pe injectie) 2. am vazut si acuma si mai devreme pe topic o prostioara: calculatorul nu va regla niciodata cat aer intra in motor, ala ii "aspirat" de motor, de unde si denumirea. la turbo ii altceva, da banui ca nu va laudati niciunul cu asa ceva. el comanda doar cand si cat de mult sa deschida injectoarele, evident si in corelatie cu cantitatea de aer aspirata, pe langa alti parametri. (chestie care carburatia nu o face) 3. socul manual, cum a explicat colegul inainte, doar tine deschise clapetele de acceleratie, iar cealalta varianta, socul automat, ia informatia de la senzorul de temperatura, o trimite catre ecu, cre comanda injectoarele sa dea ceva mai multa benzina (se sisimte miros de benzina din evacuare cand ii rece motorul) sper ca nu am gresit, accept critici da mi se pare destul de simpla toata treaba L.E. de ce sa sara distributia? cand dai la automat, electromotorul invarte volanta si porneste motorul cand impingi, planetarele invart cutia de viteze, care la randul ei invarte....surpriza fix volanta din nou, accept si alte pareri sustinute logic Editat Octombrie 6, 2009 de raduprint01 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Securistu' Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 3. socul manual, cum a explicat colegul inainte, doar tine deschise clapetele de acceleratie, iar cealalta varianta, socul automat, ia informatia de la senzorul de temperatura, o trimite catre ecu, cre comanda injectoarele sa dea ceva mai multa benzina (se sisimte miros de benzina din evacuare cand ii rece motorul) socul manual sau automat nu are nici o treaba cu clapeta de acceleratie ci doar opturaza partial intrarea aerului in compozitia amestecului de carburant.daca turatia motorului creste cand socul e actionat (fie manual sau electronic) se datoreaza faptului ca amestecul de carburant e bogat datorita volumului mai mic de aer intrat in procesul de ardere. Mesaj completat 3. socul manual, cum a explicat colegul inainte, doar tine deschise clapetele de acceleratie, iar cealalta varianta, socul automat, ia informatia de la senzorul de temperatura, o trimite catre ecu, cre comanda injectoarele sa dea ceva mai multa benzina (se sisimte miros de benzina din evacuare cand ii rece motorul) socul manual sau automat nu are nici o treaba cu clapeta de acceleratie ci doar opturaza partial intrarea aerului in compozitia amestecului de carburant.daca turatia motorului creste cand socul e actionat (fie manual sau electronic) se datoreaza faptului ca amestecul de carburant e bogat datorita volumului mai mic de aer intrat in procesul de ardere. primele 3 randuri di post nu imi apartin si au fost scrise ce colegul de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 domnilor,2. am vazut si acuma si mai devreme pe topic o prostioara: calculatorul nu va regla niciodata cat aer intra in motor, ala ii "aspirat" de motor, de unde si denumirea. la turbo ii altceva, da banui ca nu va laudati niciunul cu asa ceva. el comanda doar cand si cat de mult sa deschida injectoarele, evident si in corelatie cu cantitatea de aer aspirata, pe langa alti parametri. (chestie care carburatia nu o face) In cazul socului si ralantiului, exista o valva care obtureaza un canal de aer si ea e controlata de ecu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Asa e. Apropo, zicea cineva mai inainte ca motocicletele cu injectie de benzina nu pot scoate flacari pe toba (nu mai stiu ce termeni a folosit pentru "rateuri"). Nu stiu daca e bun argumentul asta contra: asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.