Doctor X Postat August 1, 2013 Share Postat August 1, 2013 Salutare oameni buni! Vreau sa va cer si voua sfatul cu privire la ce anvelope sa aleg. Am un Dominator, pana acum am avut pe el: Dunlop Trailmax - care mergea taras la fiecare frana mai sanatoasa pe asfalt curat, uscat, cald; pe drum neasfaltat erau varza. Heidenau K60 - am fost destul de multumit de el, mai putin de durata de viata (vreo 8000-9000 km) si de faptul ca se uzeaza foarte tare pe mijloc (se face "patrat") si sa zicem ca parca vibreaza mai mult si face galagie. Shinko E705 - pe asfalt merge super, fie ca e iarna sau vara, ud sau uscat. Pe macadam sta mai prost decat K60, iar ca uzura parca s-a uzat cam repede (7000 - 8000 km) Practic vreau sa iau ceva gume mai de calitate, sa aiba aderenta buna in toate conditiile, iar ca raport on/off sa zicem 70/30 (poate chiar 80/20). Voi merge mult cu pasagera, si chiar si cu bagaje. M-am gandit la urmatoarele, si as aprecia opinii pe seama lor: 1. Continental Trail Attack 2. Metzeler Tourance (alea simple nu EXP) 3. Continental Conti Escape Astept parerile voastre, Mersi! 4. Michelin Anakee 2. Am avut Anakee 2, Conti Trail Attack, Conti Escape si Tourance. Azi revin la Anakee 2. Trail Attack sunt aproape exclusiv pentru asfalt, cel mult un forestier bun. Aderenta foarte buna pe asfalt uscat, buna pe ud. Escape si Tourance sunt comparabile ca si comportament on si off, cu mentiunea ca Escape se duc mai repede. Aderenta buna pe asfalt uscat si ud. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 1, 2013 Share Postat August 1, 2013 Anakee 2 nu se mai fac. Tourance-ul e dat ca fiind 80 - 20 sau 90 - 10. Karoo 3 (ala nou) e 70 - 30. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 1, 2013 Share Postat August 1, 2013 Acum montez unul DOT2013, deci se fac. Karoo 3 n-am gasit inca in Romania pe 130-80/17. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
phreak_or Postat August 1, 2013 Share Postat August 1, 2013 (editat) Multumesc mult pt raspunsuri! Atunci am alte intrebari: Pe Metzeler tourance ma pot baza sa merg pe ud? Sau daca e mai frig? Cum se comporta pe pietris, pe nisip (praf), si foarte important, cam cat tine spatele pana e uzat? Ah, si inca o intrebare: Stiti metode eficiente de a folosi anvelope tubeless pe janta cu spite? Daca nu, ce alte variante am ca sa evit penele? Camere mai groase, mai tari, altceva...? Editat August 1, 2013 de phreak_or Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 2, 2013 Share Postat August 2, 2013 Pe advrider lumea zicea ca Anakee 2 ar fi putin mai bune ca Tourance, dar erau si destui care ziceau ca nu au simtit nici o diferenta intre ele. Cu Tourance n-am avut probleme pe ud iar pe frig (< 5 grade) nu am apucat sa merg. Fiind un cauciuc la care se pune accent pe durabilitate, nu m-am asteptat sa aiba aderenta unui cauciuc de strada. Pe pamant / praf se comporta bine; pe pietris / macadam se comporta ok, atata timp cat nu trebuie sa franezi de urgenta , iar pe nisip - nisip, se comporta ca orice cauciuc necramponat. Ca durata de viata, eu am terminat fata inainte sa termin spatele, dar ar trebui sa tina ambele cel putin 10 - 15 000 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat August 2, 2013 Share Postat August 2, 2013 Pe advrider lumea zicea ca Anakee 2 ar fi putin mai bune ca Tourance, dar erau si destui care ziceau ca nu au simtit nici o diferenta intre ele. Cu Tourance n-am avut probleme pe ud iar pe frig (< 5 grade) nu am apucat sa merg. Fiind un cauciuc la care se pune accent pe durabilitate, nu m-am asteptat sa aiba aderenta unui cauciuc de strada. Pe pamant / praf se comporta bine; pe pietris / macadam se comporta ok, atata timp cat nu trebuie sa franezi de urgenta , iar pe nisip - nisip, se comporta ca orice cauciuc necramponat. Ca durata de viata, eu am terminat fata inainte sa termin spatele, dar ar trebui sa tina ambele cel putin 10 - 15 000 km. Sunt foarte asemanatoare ca aderenta, un pic mai aderent anakee 2 pe ploaie asta daca te referi la tourance clasic. Cea mai mare diferenta intre ele o reprezinta comportamentul pe curbe. Tourance "pica" in viraj instantaneu anakee putin mai greu dar mult mai controlabil si mai stabil la curbele luate in viteza mare. Tourance te lasa sa te inclini mai mult ca e mai bombat cu anakee daca abuzezi se termina guma . Nu inseamna ca unul e mai bun si altul mai prost doar diferite. Dintre astea doua eu as alege dunlop trailmax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat August 18, 2013 Share Postat August 18, 2013 (editat) Salut. Am intrebat si pe topicul de intretinere dar fara succes... Ce sa aleg: Bridgestone TW202 +201 Bridgestone TW40 + 39 Dunlop K460 + 460 ? Si ce camere, ca marca? Editat August 18, 2013 de BlackLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Salut. Am intrebat si pe topicul de intretinere dar fara succes... Ce sa aleg: Bridgestone TW202 +201 Bridgestone TW40 + 39 Dunlop K460 + 460 ? Si ce camere, ca marca? k460 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat August 19, 2013 Share Postat August 19, 2013 Merci de reply. De ce Dunlop? Avantaje ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 K460 are cramponaj foarte asemanator cu TW40, insa la capitolul aderenta pe sosea stau mai bine (atat pe asfalt ud cat si pe asfalt uscat). Pe forestiere si restul presupun ca se comporta cam la fel. Tot din cauza comportamentului in off-road as elimina TW202. Camerele - Michelin as zice eu, insa nu-s mare expert... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Merci de raspuns. Singura problema ca eu am 80/100/R19 pe fata si K460 nu gasesc decat 90/100/R19. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Pai si? Ce are daca pui 90/100/R19? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Pai na nici eu nu cred ca e mare branza. Numai ca am ITP in curand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Pai si nu merge sa faci itp-ul cu ce ai acum? App, unde il faci? La RAR? Eu am facut undeva pe Fundeni, nu m-a intrebat nimeni de dimensiunile cauciucurilor. Au verificat frane, lumini, serii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Pai cred ca la Fundeni ca stau in Pantelimon/Titan eu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 L.E. Nu ca nu as avea mobra incaltata cu ce trebuie, just saying... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 20, 2013 Share Postat August 20, 2013 Merci de reply. De ce Dunlop? Avantaje ceva? impecabil pe asfalt ... presupun ca are aceeasi compozitie ca si Trailmax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat August 21, 2013 Share Postat August 21, 2013 impecabil pe asfalt ... presupun ca are aceeasi compozitie ca si Trailmax Asa e, doar crampoanele sunt diferite ca dispunere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Dupa aparitia lui Karoo 3, concurenta va raspunde cu Anakee Wild: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Foarte interesant. De karoo 3 se cam plangea lumea pe advrider la capitolul durata de viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 (editat) Dupa 700 de km parcursi de la montare plus 1300 w-e trecut (intalnirea posesorilor de XT/Tenere/Super Tenere), eu cred ca urmatorul meu set de gume va fi tot Pirelli MT21. Am mai folosit pe Tenere Mitas E09 si Michelin S12. Primele derapau pe ud. Modelul vechi. Nu stiu cum se comporta cele comercializate in 2013 - am inteles ca ar fi schimbat compozitia. S12 erau foarte bune insa tineau maxim 3000 de km. Dintre toate gumele folosite pe Tenere (inclusiv Michelin Sirac si Metzeler Tourance) cu MT21 am avut cel mai bun grip pe franare controlata pe curbe. Cat il franam si abuzam atat derapa. Deloc mai mult. Intr-o depasire riscanta, fortata la maxim, pe o curba pe Transfagarasan, mi-a scapat oasele. Stiu sigur ca ar fi fost accident cu alta guma. Am plecat mai departe cu transpiratie pe sira spinarii . Dezavantaj - pe ud, crampoanele rotii fata ridica apa murdara si o arunca in fata. De acolo, peste aripa inalta, ea ajunge pe faruri, rezervor, etc. Am mai dat aripa 1 cm mai jos, dar tot mai ajunge ceva. Nu imi place sa vad farul plin de namol, insa este insa un compromis cu care pot trai - cand sterg casca, sterg si farurile. Cele de acum sunt DOT 2011, ca idee. Editat Septembrie 5, 2013 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 @ _Raul_ De unde le-ai luat? Ca dupa ce mi se tocesc E09-urile Dakar ce le am acum pe Domi, vreau sa ii pun pe fata altceva (MT21, sau TKC80) si pe spate sa merg tot pe E09, ca fata nu imi place cum se comporta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 (editat) @ _Raul_ De unde le-ai luat? Ca dupa ce mi se tocesc E09-urile Dakar ce le am acum pe Domi, vreau sa ii pun pe fata altceva (MT21, sau TKC80) si pe spate sa merg tot pe E09, ca fata nu imi place cum se comporta. Sursa neoficiala - piata din Mehala. A fost un noroc din acela chior. Vezi la baietii aceia de la care ia multa lume - anvelopemoto.eu parca. Editat Septembrie 5, 2013 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 (editat) Am mai folosit pe Tenere Mitas E09 si Michelin S12. Primele derapau pe ud. Modelul vechi. Nu stiu cum se comporta cele comercializate in 2013 - am inteles ca ar fi schimbat compozitia. Or fi schimbat compozitia la E09 dar tot pierd aderenta foarte usor pe ud. Pt comparatie, inainte am avut Heidenau K60 si E09 ii mult sub la mers pe ud. Dar compenseaza pe offroad. Editat Septembrie 5, 2013 de Alexandru Mos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Septembrie 5, 2013 Share Postat Septembrie 5, 2013 Or fi schimbat compozitia la E09 dar tot pierd aderenta foarte usor pe ud. Pt comparatie, inainte am avut Heidenau K60 si E09 ii mult sub la mers pe ud. Dar compenseaza pe offroad. Mie nu mi se para asa naspa pe ud - E09 Dakar, e drept ca anvelopele Heidenau K60 inspirau mai multa incredere pe ud, dar nu am avut probleme cu pierderea aderentei cu Mitas-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.