Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

Salutare oameni buni!

 

Vreau sa va cer si voua sfatul cu privire la ce anvelope sa aleg.

 

Am un Dominator, pana acum am avut pe el:

 

Dunlop Trailmax - care mergea taras la fiecare frana mai sanatoasa pe asfalt curat, uscat, cald; pe drum neasfaltat erau varza.

 

Heidenau K60 - am fost destul de multumit de el, mai putin de durata de viata (vreo 8000-9000 km) si de faptul ca se uzeaza foarte tare pe mijloc (se face "patrat") si sa zicem ca parca vibreaza mai mult si face galagie.

 

Shinko E705 - pe asfalt merge super, fie ca e iarna sau vara, ud sau uscat. Pe macadam sta mai prost decat K60, iar ca uzura parca s-a uzat cam repede (7000 - 8000 km)

 

Practic vreau sa iau ceva gume mai de calitate, sa aiba aderenta buna in toate conditiile, iar ca raport on/off sa zicem 70/30 (poate chiar 80/20).

Voi merge mult cu pasagera, si chiar si cu bagaje.

 

M-am gandit la urmatoarele, si as aprecia opinii pe seama lor:

 

1. Continental Trail Attack

2. Metzeler Tourance (alea simple nu EXP)

3. Continental Conti Escape

 

Astept parerile voastre,

Mersi!

 

4. Michelin Anakee 2.

 

Am avut Anakee 2, Conti Trail Attack, Conti Escape si Tourance. Azi revin la Anakee 2. ;)

 

Trail Attack sunt aproape exclusiv pentru asfalt, cel mult un forestier bun. Aderenta foarte buna pe asfalt uscat, buna pe ud.

Escape si Tourance sunt comparabile ca si comportament on si off, cu mentiunea ca Escape se duc mai repede. Aderenta buna pe asfalt uscat si ud.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc mult pt raspunsuri!

 

Atunci am alte intrebari:

 

Pe Metzeler tourance ma pot baza sa merg pe ud? Sau daca e mai frig? Cum se comporta pe pietris, pe nisip (praf), si foarte important, cam cat tine spatele pana e uzat?

 

Ah, si inca o intrebare:

Stiti metode eficiente de a folosi anvelope tubeless pe janta cu spite?

Daca nu, ce alte variante am ca sa evit penele? Camere mai groase, mai tari, altceva...?

Editat de phreak_or
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe advrider lumea zicea ca Anakee 2 ar fi putin mai bune ca Tourance, dar erau si destui care ziceau ca nu au simtit nici o diferenta intre ele.

Cu Tourance n-am avut probleme pe ud iar pe frig (< 5 grade) nu am apucat sa merg. Fiind un cauciuc la care se pune accent pe durabilitate, nu m-am asteptat sa aiba aderenta unui cauciuc de strada.

Pe pamant / praf se comporta bine; pe pietris / macadam se comporta ok, atata timp cat nu trebuie sa franezi de urgenta :) , iar pe nisip - nisip, se comporta ca orice cauciuc necramponat.

Ca durata de viata, eu am terminat fata inainte sa termin spatele, dar ar trebui sa tina ambele cel putin 10 - 15 000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe advrider lumea zicea ca Anakee 2 ar fi putin mai bune ca Tourance, dar erau si destui care ziceau ca nu au simtit nici o diferenta intre ele.

Cu Tourance n-am avut probleme pe ud iar pe frig (< 5 grade) nu am apucat sa merg. Fiind un cauciuc la care se pune accent pe durabilitate, nu m-am asteptat sa aiba aderenta unui cauciuc de strada.

Pe pamant / praf se comporta bine; pe pietris / macadam se comporta ok, atata timp cat nu trebuie sa franezi de urgenta :) , iar pe nisip - nisip, se comporta ca orice cauciuc necramponat.

Ca durata de viata, eu am terminat fata inainte sa termin spatele, dar ar trebui sa tina ambele cel putin 10 - 15 000 km.

Sunt foarte asemanatoare ca aderenta, un pic mai aderent anakee 2 pe ploaie asta daca te referi la tourance clasic. Cea mai mare diferenta intre ele o reprezinta comportamentul pe curbe. Tourance "pica" in viraj instantaneu anakee putin mai greu dar mult mai controlabil si mai stabil la curbele luate in viteza mare. Tourance te lasa sa te inclini mai mult ca e mai bombat cu anakee daca abuzezi se termina guma :D. Nu inseamna ca unul e mai bun si altul mai prost doar diferite. Dintre astea doua eu as alege dunlop trailmax :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut.

Am intrebat si pe topicul de intretinere dar fara succes...

 

Ce sa aleg:

Bridgestone TW202 +201

Bridgestone TW40 + 39

Dunlop K460 + 460 ?

 

Si ce camere, ca marca?

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am intrebat si pe topicul de intretinere dar fara succes...

 

Ce sa aleg:

Bridgestone TW202 +201

Bridgestone TW40 + 39

Dunlop K460 + 460 ?

 

Si ce camere, ca marca?

k460

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

K460 are cramponaj foarte asemanator cu TW40, insa la capitolul aderenta pe sosea stau mai bine (atat pe asfalt ud cat si pe asfalt uscat). Pe forestiere si restul presupun ca se comporta cam la fel. Tot din cauza comportamentului in off-road as elimina TW202. Camerele - Michelin as zice eu, insa nu-s mare expert...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si nu merge sa faci itp-ul cu ce ai acum? App, unde il faci? La RAR? Eu am facut undeva pe Fundeni, nu m-a intrebat nimeni de dimensiunile cauciucurilor. Au verificat frane, lumini, serii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

impecabil pe asfalt ... presupun ca are aceeasi compozitie ca si Trailmax

 

 

Asa e, doar crampoanele sunt diferite ca dispunere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator _Raul_

Dupa 700 de km parcursi de la montare plus 1300 w-e trecut (intalnirea posesorilor de XT/Tenere/Super Tenere), eu cred ca urmatorul meu set de gume va fi tot Pirelli MT21.

Am mai folosit pe Tenere Mitas E09 si Michelin S12.

Primele derapau pe ud. Modelul vechi. Nu stiu cum se comporta cele comercializate in 2013 - am inteles ca ar fi schimbat compozitia.

S12 erau foarte bune insa tineau maxim 3000 de km.

Dintre toate gumele folosite pe Tenere (inclusiv Michelin Sirac si Metzeler Tourance) cu MT21 am avut cel mai bun grip pe franare controlata pe curbe. Cat il franam si abuzam atat derapa. Deloc mai mult.

Intr-o depasire riscanta, fortata la maxim, pe o curba pe Transfagarasan, mi-a scapat oasele. Stiu sigur ca ar fi fost accident cu alta guma. Am plecat mai departe cu transpiratie pe sira spinarii :ph34r: :wacko: .

Dezavantaj - pe ud, crampoanele rotii fata ridica apa murdara si o arunca in fata. De acolo, peste aripa inalta, ea ajunge pe faruri, rezervor, etc. Am mai dat aripa 1 cm mai jos, dar tot mai ajunge ceva.

Nu imi place sa vad farul plin de namol, insa este insa un compromis cu care pot trai - cand sterg casca, sterg si farurile.

Cele de acum sunt DOT 2011, ca idee.

post-3763-0-48914500-1378369131_thumb.jpgpost-3763-0-10290100-1378369255_thumb.jpg

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ _Raul_

De unde le-ai luat?

Ca dupa ce mi se tocesc E09-urile Dakar ce le am acum pe Domi, vreau sa ii pun pe fata altceva (MT21, sau TKC80) si pe spate sa merg tot pe E09, ca fata nu imi place cum se comporta.

Sursa neoficiala - piata din Mehala. A fost un noroc din acela chior.

Vezi la baietii aceia de la care ia multa lume - anvelopemoto.eu parca.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai folosit pe Tenere Mitas E09 si Michelin S12.

Primele derapau pe ud. Modelul vechi. Nu stiu cum se comporta cele comercializate in 2013 - am inteles ca ar fi schimbat compozitia.

 

Or fi schimbat compozitia la E09 dar tot pierd aderenta foarte usor pe ud. Pt comparatie, inainte am avut Heidenau K60 si E09 ii mult sub la mers pe ud. Dar compenseaza pe offroad.

Editat de Alexandru Mos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Or fi schimbat compozitia la E09 dar tot pierd aderenta foarte usor pe ud. Pt comparatie, inainte am avut Heidenau K60 si E09 ii mult sub la mers pe ud. Dar compenseaza pe offroad.

 

Mie nu mi se para asa naspa pe ud - E09 Dakar, e drept ca anvelopele Heidenau K60 inspirau mai multa incredere pe ud, dar nu am avut probleme cu pierderea aderentei cu Mitas-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...