Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce e fain la ele e ca in momentul cand bateria e incarcata se decupleaza automat!

 

Nu doar ca decupleaza dar mentine un ciclu de activare a bateriei, cu descarcari si incarcari repetate, pe perioade scurte si in mod continu. Practic tu pui bateria la incarcat si o lasi acolo. Cand ai nevoie de ea scoti redresorul din priza si de pe baterie iar aceasta este complet incarcata si gata sa fie folosita. Am stat si eu sa citesc despre acumulatoarele cu Pb dupa ce mi-a decedat si unul de auto si unul moto si aceste acumulatoare se simt excelent cand sunt folosite constant, preferabil permanent, si sunt mentinujte la 14V. Asadar daca trebuie sa lasi motorul nefolosit iarna dar vrei ca bateria sa te tina si anul viitor este mai mult decat recomandat sa pui bateria pe un redresor ce o mentine la 13-14V si, alternant, o descarca corepunzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pt. cei ce lasa bateria la incarcat perioade lungi, folosind o priza cu temporizator (15 min./zi):

capacele bateriei se scot sau se lasa la locul lor?

 

cred ca solutia asta e foarte buna. vreau sa cumpar si eu o priza d'aia. am un redresor bosch battmax 8 care se lauda ca stie sa se opreasca atunci cand bateria e incarcata si nu permite supraincalzirea bateriei. l-as cupla la o priza cu temporizator si as lasa "instalatia" in periza perioade lungi, cu interventii la cateva zile pt. verificare si pt. a stoarce ceva curent cu ajutorul unui bec... daca stau sa ma gandesc, as putea face si un consumator temporizat... nu?

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pt. cei ce lasa bateria la incarcat perioade lungi, folosind o priza cu temporizator (15 min./zi):

capacele bateriei se scot sau se lasa la locul lor?

 

cred ca solutia asta e foarte buna. vreau sa cumpar si eu o priza d'aia. am un redresor bosch battmax 8 care se lauda ca stie sa se opreasca atunci cand bateria e incarcata si nu permite supraincalzirea bateriei. l-as cupla la o priza cu temporizator si as lasa "instalatia" in periza perioade lungi, cu interventii la cateva zile pt. verificare si pt. a stoarce ceva curent cu ajutorul unui bec... daca stau sa ma gandesc, as putea face si un consumator temporizat... nu?

 

bafta!

 

Daca este pe ,,lichid" trebuiesc scoase..Oricum ac moto au un furtunash pe unde ies gazele asa ca nu-i problema ca la cele auto.Si eu folosesc tot un ,,temporizator de 15 minute " si nu m-a dezamagit metoda DAR dupa ce mi-au ,,dat la gioale" baietii pe aici am descoperit ca cea mai buna idee este cea de ,,170 de lei" .. :) Redresorul meu auto este ,,made by ..vapor" dar imi da limitele ,adica ac de minim 32A si max 200A (un ac de 9 A il fierbe repejor)..Daca al tau este ,,inteligent" si are trecut ca incarcare pt acumulatori de cel putin 8 A cred ca merge fara probleme...

 

PS-era un topic dedicat incarcarii acumulatorilor ..unde am gasit informatii de bun simt..o sa caut linkul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

redresorul meu, mai sus mentionat, are un buton de selectie a tipului de acumulator: intre 10 si 40 Ah si intre 28 si 112 Ah. mai are si un ampermetru care imi indica starea de incarcare. cartea tehnica zice ca incarcarea nu e liniara ci se modifica permenent in functie de starea de incarcare a bateriei: daca e slab incarcata ii da un curent mai mare si e masura ce se incarca, curentul de incarcare scade. tot cartea zice ca detecteaza supraincalzirea si se opreste de cate ori e necesar. cica mai recunoaste si daca bornele sunt conectate invers si se autoprotejeaza in consecinta.

nu stiu daca asta se cheama redresor inteligent dar cred ca in combinatie cu o priza programabila ar face treaba buna cu acumulatorul meu moto. daca mai adaug si un cosnumator programabil (ma intreb cat de puternic sa fie - ceva idei?), cred ca pot sa declar ca instalatia e sufiicient de inteligenta pt. misiunea de mentinere a acumulatorului in stare buna peste iarna.

revin cu intrebarea: sa scot sau nu capacelele acumulatorului MOTO, cu orificiu de preaplin sau gaze?

intreb fiindca nu mi se pare prea inteligent sa las bateria cu capacelele scoase mult timp. intra aer cu impuritati si in plus cred ca oxigenarea acidului nu face bine.

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori ce acumulator nefolosit, pierde zilnic peste 1% din capacitate. Temperatura minima de conservare este 4 grade, cu toate acestea procesul de sulfatare nu poate fii stopat, el are loc continuu indiferent ce-ai face. Pe timp de iarna daca nu utilizezi acumulatorul este indicat sa-l scoti de pe motor si sa-l pastrezi intr-un loc uscat la peste 4 grade, la 30 de zile il pui la incarcat cateva ore cu un curent de max 10% din capacitatea lui, acest proces limiteaza prosesul sulfatarii. Restul sunt vorbe, indiferent ce redresor folosesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-22318-1287423850_thumb.jpgpost-22318-1287423773_thumb.jpgpost-22318-1287423750_thumb.jpg :) Salut oameni buni ! Astea sunt de vanzare.Parbrizul e al meu, portbagajul al unui prieten.Si eu tot portbagaj din asta am : parbrizul e 60 euro, portbagajul 200 roni negociabil :in poza cu motorul se vede cum arata accesoriile montate...Parbrizul are , bine-nteles si prinderile, care vin pe tijele telescoapelor...

:) Mai sunt valabile accesoriile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect adevarat dar incarcatoarele inteligente au integrate functii special destinate prevenirii sulfatarii: descarcarea brusca, urmata de incarcare lenta, socuri de tensiune de incarcare. Eficienta acestor metode nu pot sa o comentez ci doar sa le mentionez informativ intrucat nu sunt specialist in acumulatoare. Din pacate este perfect adevarat ca pe zi ce trece acumulatorul se depreciaza prin sulfatare si orice i-ai face tu sau incarcatorul nu face decat sa-i lungeasca putin viata. Din ce am citit acesta este si motivul pentru care acumulatoarele moto sunt livrate cu acidul separat, pentru a lungi ,,viata de raft" a acestora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmatorul pas va fi sa tai cadrul, sa dispara aripa spate si seaua pasagerului si confectionarea unei aripi noi din fibra sau metal.

Tind, in masura posibilitatilor sa creez un bobber. sa vad cat de mult o sa reusesc.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmatorul pas va fi sa tai cadrul, sa dispara aripa spate si seaua pasagerului si confectionarea unei aripi noi din fibra sau metal.

Tind, in masura posibilitatilor sa creez un bobber. sa vad cat de mult o sa reusesc.....

Saua, ghidonul sau rezervorul le modifici ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa mai modific la ele?

Eu spre exemplu vreau sa ridic pozitia mainilor pe ghidon inlocuindul pe acesta cu un apehanger de dimensiune medie. Saua vreau sa o schimb cu una pe arcuri, pentru a o muta ceva mai in spate renuntand la cutia de scule si la saua pasagerului(aici e cam greu ca nu ma lasa nevasta). Rezervorul(rezerva) as vrea deasemeni sa il modific in maniera celui de sportster pentru criterii estetice. Numar lateral.

 

Voi vedea in primavara cate voi avea bifate din ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi dimineata m-am hotarat sa scot bateria pentru a o pastra in casa pe timpul iernii. Inainte am incercat o pornire de curiozitate. Am tras socul, pus contactul si a luat-o din prima fara probleme. Afara era cu minus, peste tot inghetat, asa ca povestea cu uleiul rece si frigul ramane doar poveste. Am incheiat sezonul.

Sarbatori fericite si sa ne vedem cu bine la primavara pe sosele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ieri vazand soare pe cer m-a luat nebuneala, am incarcat bateria si am mers cam 10 km. A fost mult mai placut decat ma asteptam dar nici nu erau decat -1C dar am avut probleme la pornire, in sensul ca nu a vrut sa porneasca pana ce nu i-am schimbat bujiile, desi cele pe care le avea pe ea erau in perfecte stare :angryfire: . Intrucat nu detin un loc de iernat am de gand sa mai dau o tura scurta cand mai prind vreme frumoasa, indiferent cat de rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ieri vazand soare pe cer m-a luat nebuneala, am incarcat bateria si am mers cam 10 km. A fost mult mai placut decat ma asteptam dar nici nu erau decat -1C dar am avut probleme la pornire, in sensul ca nu a vrut sa porneasca pana ce nu i-am schimbat bujiile, desi cele pe care le avea pe ea erau in perfecte stare :angryfire: . Intrucat nu detin un loc de iernat am de gand sa mai dau o tura scurta cand mai prind vreme frumoasa, indiferent cat de rece.

Vezi ca sunt bujii pentru sezonul rece si pentru sezonul cald! De sezon cald (NGK BPR7ES) De sezon rece (NGK BPR6ES)! Numa bine si sanatate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, io mi-am facut de lucru'........am vrut sa pornesc motorul si era gata bateria, am tras curent de la stivuitor si n-a pornit, dar in schimb nu mai invarte electromotorul, releul de pornire picaie, sigurantele is bune., am incarcat bateria.........nimic. Cred ca s-o dus electromotorul. Cine n-are de lucru, isi cauta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...am vrut sa pornesc motorul si era gata bateria, am tras curent de la stivuitor si n-a pornit... Cine n-are de lucru, isi cauta.

E o greseala sa pornesti iarna inutil motorul, doar pentru a-l misca, incarca bateria sau alt motiv. Pornirea in astfel de situatie este distructiva la un motor, provocand uzuri accentuate cilindrilor si demarorului, ancrasari de bujii, etc. Cu un ulei rece si ungera are de suferit. Functionarea la rece altereaza cu rapiditate si uleiul din motor, prin gazele ce rezulta de la amestecul imbogatit si care ajunge in baie.

Pentru cine nu stie uzura motorului cea mai mare se produce la mersul la rece, la pornire pana ajunge la temperatura de lucru. Functionarea la rece pentru cateva minute este echvalenta cu rulajul in plina sarcina pe o distanta de cateva sute de km. Mai sunt si alte argumente impotriva pornirilor scurte, la rece... dar ma opresc aici.

Conservarea pe timp de iarna se face prin demontarea bateriei, seilor din piele sau vinilin si acoperirea cu husa sau folie(deschisa jos pentru aerisire) daca nu ai garaj. Primavara la prima pornire se lasa sa se incalzeasca bine, apoi se inlocuieste uleiul din motor cu altul nou. Uleiul care sta in motor pentru perioade lungi de timp, se degradeaza rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o greseala sa pornesti iarna inutil motorul, doar pentru a-l misca, incarca bateria sau alt motiv. Pornirea in astfel de situatie este distructiva la un motor, provocand uzuri accentuate cilindrilor si demarorului, ancrasari de bujii, etc. Cu un ulei rece si ungera are de suferit. Functionarea la rece altereaza cu rapiditate si uleiul din motor, prin gazele ce rezulta de la amestecul imbogatit si care ajunge in baie.

Pentru cine nu stie uzura motorului cea mai mare se produce la mersul la rece, la pornire pana ajunge la temperatura de lucru. Functionarea la rece pentru cateva minute este echvalenta cu rulajul in plina sarcina pe o distanta de cateva sute de km. Mai sunt si alte argumente impotriva pornirilor scurte, la rece... dar ma opresc aici.

Conservarea pe timp de iarna se face prin demontarea bateriei, seilor din piele sau vinilin si acoperirea cu husa sau folie(deschisa jos pentru aerisire) daca nu ai garaj. Primavara la prima pornire se lasa sa se incalzeasca bine, apoi se inlocuieste uleiul din motor cu altul nou. Uleiul care sta in motor pentru perioade lungi de timp, se degradeaza rapid.

 

Ceea ce ai explicat tu aici este valabil si daca motocicleta sta intr-un garaj subteran unde temperatura nu scade sub punctul de inghet ? (cred ca sunt intre 5 si 10 grade Celsius...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine odata pornit un motor trebuie lasat macar 15-20 minute sa se incalzeasca bine (la temperaturi scazute)! Iar logic e sa nu-l pornesti cand temperaturile trec de -5 -10 in jos!

@mihneanu acuma depinde si ce ulei ai in motor (uita-te in manual ca acolo scrie la fiecare ulei care ii temperatura lui optima de functionare)...dar daca acolo in garaj nu sunt mai putin de 5-10 grade nu ar trebui sa fie probleme indiferent de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...