Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...care ii dimensiuena maxima pentru acest tip de cauciucuri (SHINKO BLACKWALL) pe care as putea sa il montez pe jentile standard. ..

Bobberul nu a fost o moda, sa nascut prin anii ’40 – ’50 dintr-o necessitate practica. Transformarea modelelor greoaie ale armatei ramase dupa razboi in , motoare ex-militare, fiind inspirate de modelele europene mult mai usoare ale acelor vremuri. Aceasta insemna indepartarea tuturor elementelor si dispozitivelor suplimentare devenite oarecum inutile(atase, afete, faruri, aripi fata, rotile grele de tractiune, etc) pentru a obtine un motor cat mai usor, fara a se efectua modificari structurale.

Dupa parerea mea Virago nu se preteaza la bobberizare prin simplul motoiv ca este proiectata sa fie usoara supla si foarte stabila, adica net superioara acestui gen rigid si greoi. (pune-i o roata mai grea pe fata si ai sa convingi)

Alegerea nu mi se pare inspirata... dar fiecare face ce vrea, iar daca esti genul care-ti place sa-ti petreci timpul liber in garaj, te inteleg si-ti urez mult succes!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, Cristi57, nu se preteaza sa faci Virago bobber, dar daca asta e pasiunea omului, cel mai important lucru care trebuie sa il stie este ca un bobber nu e capra de cursa lunga. Deci daca te plimbi pe distante scurte, nu ai problem, dar daca vrei sa faci 400 de km intr-o zi, bobberul nu e potrivit. Nu ii place nici viteza, nici curbele. Depinde ce iti doresti de la mobra ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E discutabil... tine de gusturi :) Mie, de exemplu, imi place cum arata 250-ul bobber... si daca o pastrez si pe asta mica, ca inca sunt in dubii daca sa tin 2 mobre, o sa o tin exclusiv pt oras si o sa o duc spre bobber. Sa solo, aripa spate scurta, ghidon z-bar si mai vad eu ce artificii mai gasesc. Oricum nimic "chopped", taiat iremediabil, totul vreau sa fie reversibil la original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar tine de gusturi, dar trebuie sa fie si ceva practic in totul...

Ma gandesc aici la aripa spate scurta,care mi se pare absolut dementiala cum arata pe un motor, dar cum uda nemernicii astia aici in Bucuresti asfaltul non-stop...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea ii ca eu mai am un hornet de 2006,pe asta vreau sa o tin doar pentru pasiunea de a avea ceva modificat pe gustul meu. Stai linistit ca mam dpcumentat inainte si stiu ce ii bobberu si ce inseamna conceptul asta. Mie imi place cum arata si aste e

Pana la urma sa te dai cu motoru ii si sa ai feeling ul ala care pe tine personal te face sa te simti mai special nu ? Pace tuturor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gândeam la un cric central nu pentru servisare si/sau întreținere curenta. Problema apare in momentul unei pene de cauciuc (de exemplu) undeva departe de garaj sau atelier. Măcar o pui pe cric si pleci cu roata in brațe.

Era un gând al meu si tocmai de aceea întrebam daca mai are cineva asa ceva montat pe motocicleta. In garaj am stander de spate si ceva improvizații pentru fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da si eu ma gandeam la asa ceva dar prin testari mi-am ales solutia, mai dificila dar fezabila, car cu mine un popic de lemn si o scandurica, las mobra pe cricul lateral, ma duc pe dreapta si inclinand putin bag popul sub motor, ma duc in stanga si adaug sub cric scandurica. Se inalta fata cu 3-4 cm.Raota din fata nicio problema s-o scot, la cea din spate trebuie sa muncesc mai mult ca am si suporti laterali. Desfac piulita axului, surubul ce fixeaxa axul in bascula, scot axul. Desfac surubul de la amorizorul ce se sprijina pe reductor, cele patru piulite ale reductorului si era sa uit de siguranta de la tendonul si si cablul de frana ca sa eliberez capacul cu sabotii. Scot roata cu reductor cu tot fentand aripa din spate si suportii. Trag reductorul din roata. Mai complicat dar merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutii se pot gasi indrum cu pietre, lemne, caramizi, bordura de la trotuar etc. Incomod si multa munca. Ca sa fentez asta, ma candeam la cric central. Louis are model pentru Viroaga, dar pretul nu ma aranjaza, undeva pe la 160- 170 euro, cam mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prefer K.K.-ul ala, decat sa umblu cu lemne in coburi si sa fac zeci de ture in jurul mobrei

si sa o demontez jumatate. Si apoi montezi reductorul plin de tarana si praf? Mai bine nu.

Cat despre garda.....cativa cm nu conteaza prea mult (pentru mine). Ai o protectie in plus la

toba si abordarea virajelor se poate corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prefer K.K.-ul ala, decat sa umblu cu lemne in coburi si sa fac zeci de ture in jurul mobrei

si sa o demontez jumatate. Si apoi montezi reductorul plin de tarana si praf? Mai bine nu.

Cat despre garda.....cativa cm nu conteaza prea mult (pentru mine). Ai o protectie in plus la

toba si abordarea virajelor se poate corecta.

De acord cu invartitul pe langa dar chiar daca as avea cric central tot impreuna cu reductor trebuia sa scot roata ca nu iese de aripa spate, numar, si suporotii laterali.

Nu stiu chiar si la tine daca ridicata cu 3-4 cm poti scoate numai roata spate, numarul daca e pus standard, sigur trebuie sa-l dai jos.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi, la mine prelungirea aripii cu număr cu tot este detașabilă, are doar doua șuruburi si iese usor.

Voi face cateva poze sa-ti arat si de aceea m-am gândit la cric central. Nu știu daca este o rezolvare,

era doar o idee personală si de asta am pus întrebarea.

Mai exista o posibilitate (in funcție de locul unde ai beleaua), sui Mobra pe trotuar si o pivotezi pe piciorul stâng

al cricului cu roata (spate) in afara borduri. Atunci ai loc suficient sa o scoți normal si nu din cuplajul cardanului (reductor).

Este vreme urâta si am mai mult timp de a gândi, si asta este o idee (optima daca ai si trotuarul), nu știu daca o

voi pune in practica, fac săpături in continuare si poate exista si alte idei mai bune.

Seara buna tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutii sunt ca doar gasesti de cumparat pe louis, am si niste schite, dar cand m-am prins ca "merge si asa" m-am lasat pagubas sa-mi fac unul, lene mare.

@ytu60 nu stiu daca ar merge metoda cu pivotatul chiar si cu cric central, ce te faci daca nativ sta pe spate fiind ridicata pe cric, cel putin pe chituc asa sta.

Si pe urma ce asa pierdere mare de timp e sa desurubezi 5 piulite cu 3 mai multe ca tine?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

donez o pereche de saboti spate folositi, pt xv250 , poate are nevoie cineva care nu isi permite un set nou, mai au ceva ferodo pe ei (cam la jumatate estimez uzura + ceva santuri in ei)

atentie, sunt 2 modele pt xv250, eu am modelul asta http://thumbs4.ebaystatic.com/d/w225/m/mFcOrTKBMTmPH_ZzjkVcuIA.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot săpat prin zona si am găsit o idee foarte interesantă a unui coleg chiar pe acest topic

/index.php?/topic/226019-yamaha-virago-zone/page-248

Merita de luat in consideratie, minunata după mine.

Bravo @Serghei42, felicitari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu bara am incercat-o prima,insa mi s-a parut foarte instabila, de acolo m-am inspirat cu chitucul, scandurica e opera mea :D ,prea statea intr-o rana.

O imbunatatire majora la tehnica cu bara se obtine daca in capatul dinspre suport pe semiluna aia se sudeaza o teava taiata longitudinal pe1/2 si cam de 10-15cm formand cu bara de sprijin un T-eu, sper ca s-a inteles ce vreau sa spun.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai simplu sa folositi o capra auto? In momentul asta asa sta mobra mea, fara roata spate. Pe stanga cricul lateral cu lemn sub el, pe dreapta capra pusa sub bascula, chiar in spatele tobei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, dar e mai stabila capra si mai sigura (bradul nu e tocmai rezistent) :) si astea pe care le-am luat de la Lidl sunt micute, nu stiu daca depasesc 20 cm lungime stranse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta mi-am pus-o si eu candva si am purtat cu mine multi ani o macara formata din scripeti combinati cu care poti ridica cu usurinta 3-400 kg. Trebuia doar sa gasesti ceva de care te puteai agata… Stransa nu ocupa spatiu si mi sa parut solutia ideala. Dupa cativa ani mi-am dat seama ca este inutila pentru ca in ultimii 10 ani nu am avut pana la motor. Singura pana a fost cu multi ani in urma la masina cand am luat o groapa in asfalt, dar atunci a trebuit sa inlocuiesc roata cu totul.

 

Tehnic, cricul central nu te ajuta... pentru a scoate roata spate ai nevoie de mai mult spatiu liber decat poate sa ofere acesta, iar daca nu ai o bordura inalta in apropiere singura posibilitate ramasa este inclinarea motorului pe cricul lateral... dar mai ai nevoie de un prieten.

 

Apoi adevarata problema apare la demontat/montat anvelopa care este aproape imposibil de facut in mislocul drumului(ma refer la roata spate), mai ales cand cauciucul este mai vechi de 5-6 ani. Acum doi ani am vrut sa inlocuiesc acasa anvelopa cu un arsenal de leviere langa mine, crezand ca-i simplu, apoi dupa vre-o ora am am reusit sa bulesc camera asa ca am renuntat... am aruncat-o in masina si am rezolvat-o in cateva minute la o vulcanizare pe utilajul lor de dejantat.

Pe langa asta, faza cu dat roata jos este poezie si cu si fara cric...

 

 

@ytu60 - daca vrei cric cental asta este, are si alte utilitati. Punct.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimați prieteni, in decursul timpului am avut multe mobre si cam toate cu cric central. De curând am luat Viroaga pentru fiul meu care are aproape 20 de ani si a trecut la A2. Experienta lui este "maxima" si pentru el încercam sa găsesc o soluție mai ușoară in caz de pana. La varsta lui important este sa aibă rezervorul plin, ceva bani de buzunar, "pasagera" si.....asfalt uscat. Cu mecanica.......rezolva tata, doar avem telefoane mobile si in plus tata are si o mașina cu platforma.

Pentru asta v-am intrebat pe voi cei cu vechime intr-ale Viroagelor, cum ați rezolvat situația. Toate sunt viabile si daca nu apare si altceva, rămâne sa aleg una din posibilități.

Si apropo @Geo_ZGA, Mobra nu are sistemul de prindere pentru central, deci exclus suduri si alte modificări.

Salutari maxime si respect vouă la toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...