Jump to content

Vreau Supermoto!


Recommended Posts

salut baieti

am si eu o mare nedumerire

am vazut o gramada de crossuri facute supermoto, gen rmz, yzf, intrebarea mea este cum pot face ei din crossuri supermoto? adica na, pt instalatia electrica am inteles ca se schimba statoru, dar e vorba de acte, cum poti inmatricula un cross? sau ele vin din fabrica gata facute supermoto? desi ma indoiesc.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

salut baieti

am si eu o mare nedumerire

am vazut o gramada de crossuri facute supermoto, gen rmz, yzf, intrebarea mea este cum pot face ei din crossuri supermoto? adica na, pt instalatia electrica am inteles ca se schimba statoru, dar e vorba de acte, cum poti inmatricula un cross? sau ele vin din fabrica gata facute supermoto? desi ma indoiesc.

 

Stiu ca cel putin Ktm-ul si Husqvarna au modele stoc supermoto, Yamaha avea modelul meu, xtx-ul 660. Restul se pot inmatricula daca au lumini si semnale si acte bineinteles! :) Pentru conversie stiu ca se fac modificari la furca, transmisie, frane...

Link to post
Share on other sites

cu modificarile tehnice e clar, inteleg. dilema mea e cu actele, fiindca stiu ca cele de cross nu vin cu acte pt inmatriculare.

Link to post
Share on other sites

Nu văd de ce să faci SM dintr-un cross. Cu toată bătaia de cap, nici dintr-un enduro nu prea merită. Mai bine iei un SM din fabrică - sau deja modificat pentru stradă.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Ceva posesori de Husky 701 pe aici ? Cum KTM-ul se lasa asteptat, anul asta, ma cam mananca palma. De vreo 2 ani tot cochetez, initial m-am gandit sa iau un SM SH dar sunt foarte putine oferte disponibile pe piata interna.

Edited by cozmino
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Ceva posesori de Husky 701 pe aici ? Cum KTM-ul se lasa asteptat, anul asta, ma cam mananca palma. De vreo 2 ani tot cochetez, initial m-am gandit sa iau un SM SH dar sunt foarte putine oferte disponibile pe piata interna.

Hmmm.... ma mananca si pe mine palma de ceva vreme dar parca tot nu as da atatia bani pe un 701...nu de alta da nu am. Si eu vreau sa imi iau un sm dupa multi ani de enduro si ma orientez catre 510 sau 610, intr-adevar piata de la noi lasa foarte mult de dorit pe acest segment. Mai ramane italia, austria...spor la cautat.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Va salut dragi colegi!
Doresc sa renunt la vitezana pe oras si sa raman cu ea doar pe circuit si ma gandesc serios la un supermoto pentru oras.
Ceva micut, manevrabil, nu foarte multa putere (acum am copil si nu mai vreau sa rup soselele publice)

Intr-un buget aproximativ 3000 euro, am gasit urmatoarele modele:

Suzuki DRZ 400 SM

Suzuki DRZ 400 S
KTM 525 EXC

KTM Duke 640
KTM 690 SM-R
KTM LC4

KTM LC8 950
BMW X-Moto
Yamaha 660 XTX
Husqvarna SM610
KTM LC4 640 Prestige
Husqvarna SMR449

Motocicleta o voi folosi in principal pe oras dar si uneori pe circuite mici, Go-Kart (maxim 2-3 ori pe an).
Sunt de acord sa-i schimb uleiul mai des (1000 km) decat o faceam la supersport (5000 km).
Ma intereseaza in principal ceva fiabil, ieftin de intretinut, vreau sa imi fac treaba cu ea, nu sa stau cu ea prin service..

Astept cu interes parerile voastre!

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Yamaha xt660x, motocicleta usoara 35 kw, foarte agila, usor de intretinut, tipul de motor 1 cilindru injectie este dotat pe mai multe modele de Yamaha ( xtz an 2008-2016, xtx an 2004-2016, xtr 2004-2016,mt03 an 2004-2012....) ,Mz bgahira, Aprillia pegaso strada, Derbi mulhacen, si altele, motor fiabil si foarte usor de intretinut.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
On 04.10.2018 at 15:46, RobertCtin said:

Va salut dragi colegi!
Doresc sa renunt la vitezana pe oras si sa raman cu ea doar pe circuit si ma gandesc serios la un supermoto pentru oras.
Ceva micut, manevrabil, nu foarte multa putere (acum am copil si nu mai vreau sa rup soselele publice)

Intr-un buget aproximativ 3000 euro, am gasit urmatoarele modele:

Suzuki DRZ 400 SM

Suzuki DRZ 400 S
KTM 525 EXC

KTM Duke 640
KTM 690 SM-R
KTM LC4

KTM LC8 950
BMW X-Moto
Yamaha 660 XTX
Husqvarna SM610
KTM LC4 640 Prestige
Husqvarna SMR449

Motocicleta o voi folosi in principal pe oras dar si uneori pe circuite mici, Go-Kart (maxim 2-3 ori pe an).
Sunt de acord sa-i schimb uleiul mai des (1000 km) decat o faceam la supersport (5000 km).
Ma intereseaza in principal ceva fiabil, ieftin de intretinut, vreau sa imi fac treaba cu ea, nu sa stau cu ea prin service..

Astept cu interes parerile voastre!

 

Nu știu dacă ai ajuns la vreo concluzie între timp sau/și dacă ai achiziționat ceva, dar câteva observații:

  • Unele modele din listă nu sunt SM-uri, ci naked-uri cu suspensii ceva mai înalte. Duke-ul de exemplu, sau SM-R-ul. Asta nu este un lucru rău în sine, au anumite avantaje față de un "SM pur" și pot să fie ceea ce cauți de fapt.
  • 950 & 990 supermoto nu sunt supermoto. Motociclete foarte fun, dar altfel de fun față de un SM.

În ceea ce privește supermoto-urile în sine și simplificând puțin ecuația, ai de ales între ceva mai "soft" dar mai versatil sau ceva mai "hard" dar mai extrem.

În prima categorie intră SM-urile "civilizate" cu care poți merge zilnic fără a face prea multe compromisuri, dar care sunt totuși capabile de golăneală. Din lista ta ar intra aici DRZ-ul, 650 X-Moto sau 660 XTX. Se comportă și se servisează ca o motocicletă normală, sunt mai versatile și poți să faci și ceva drumuri extraurbane cu ele. Dezavantaje: motoarele sunt gândite pentru fiabilitate pe termen lung, performanțele sunt relativ slabe, greutatea este mai mare, iar elementele de confort precum șaua mare și lată pot fi inconveniente când vrei să te distrezi.

În categoria a 2-a sunt SM-urile derivate direct din modele de enduro, fie că vin așa din fabrică sau sunt transformate ulterior. Din lista ta ar fi 525 EXC, SM610 sau SMR 449. Mai sunt și altele, bineînțeles. Motoarele sunt tunate pentru performanță, greutatea este ridicol de mică (de obicei puțin peste 100kg la gol). Distracție maximă pe străzi sau pe circuitele înguste, comune pe la noi (cele de karting). Dezavantaje: motoarele, deși nu neapărat mai fragile, necesită ceva mai multă atenție și revizii mai dese, la ore/km (am abordat aspectul aici). Confortul este cvasi-inexistent (șa și poziție de enduro), facilități precum cheie de contact nu există pe multe dintre ele. Mersul extraurban este BDSM. Autonomia este o glumă.

 

Sper să-ți fi făcut o idee mai bună despre ce este supermoto și ce fel de SM vrei în funcție modul de exploatare și compromisurile pe care ești pregătit să le faci.

 

Succes.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...