Sari la conținut

Bmw F650 Probleme La Incarcare


Benta
 Share

Postări Recomandate

Ma poate ajuta cineva !?!

cine poate sa imi explice cum se verifica un releu de incarcare la F650 din '94 '98 ;) !

 

 

masori cu un voltmetru digital tensiunea la bornele bateriei cu motoru pornit la relanti si turat si ne zici si noua ce iti arata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate ajuta cineva !?!

cine poate sa imi explice cum se verifica un releu de incarcare la F650 din '94 '98 ;) !

Pui aparatul de masura pe borne cu motorul pornit.

In general trebuie sa iti arate.... cu luminile aprinse la relanti 12.4-13v, cu motorul turat 13-14.4v.

 

 

Pui aparatul de masura pe borne cu motorul pornit.

In general trebuie sa iti arate.... cu luminile aprinse la relanti 12.4-13v, cu motorul turat 13-14.4v.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testul cu voltmetrul e concludent doar atunci cand iese ok, daca nu iese cum trebuie in afara de releu ar mai putea fi de vina alternatorul sau chiar conexiuni imperfecte (astea se intampla mai rar)

 

 

ok, inainte sa fac testul cu voltmetru, ar mai fi ceva ''simtome'': se incalzesc firele inate de releu (cele care vin din magnetou , mai ales la legaturi).

deocamdatea nu am un voltmetru digital, cu cel pe care il am va pot spune ca nu exista nici o schimbare de tensiune in momentul cand este pornit motorul si dupa un timp de functionare se opreste motorul.

Acum ma gandesc la mai multe posibilitati:

 

-Releu ars (nu ar fi ceva nou f650 pentru ca pur si simplu nu pot sa il turez si asta ar fi un indiciu).

-scurt pe undeva sau legaturi imperfecte

-sau chiar ceva la magnetou ;pentru ca acum ceva vreme a trebuit sa schimb electromotorul si atunci sa umlat si la capacul de la motor pe partea dreapta si a cam ramas fara garnitura. lucru care sigur a schimbat ceva si la alternator care e chiar pe capac.

 

e ceva de lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare sa fie releul de vina. Ca sa verifici scoate mufa cu cele 3 fire galbene ce vine din alternator in releu, incarca bateria pe redresor, porneste motorul cu mufa aia deconectata , masoara cu un voltmetru de curent alternativ tensiunea intre cele 3 fire galbene, doua cate doua. La turatii mari trebuie sa ai tensiune de peste 50V ca, valorile exacte le gasesti in manualul de service. Daca tensiunile astea ies ok, problema e la releu, daca nu cel putin alternatorul are probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul trebuie sa fie incalzit si turat la 3000-4000 rpm. Masuratoarea se face pe bornele bateriei si trebuie sa iti indice 13.8-14.5 V . Mai mult sau mai putin inseamna ca releul de incarcare e defect.

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca de aceeasi boala sufera si capra mea...dar in afara de faptul ca releul si conexiunile ard ca dracu' dupa pornirea motorului,incarca si abia dupa ceva timp incepe sa scada incarcarea,ajungind la doar 10V...moment in care da rateuri si motorul tinde sa se opreasca...consumind in totalitate bateria.Deci in procent de 99% este releul,o hiba a neamtului care costa destul de multicel.Eu voi incerca bricolarea releului cu ceva mai ieftin,autohton si amplasarea lui intr-un loc mai ventilat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costa 437 ron ... de la reprezentanță (Contempo BraÂşov) un releu nou.

Eu l-am montat afară sub vasu de expansiune....... Âşi nu am probleme! Vezi să facă contact calumea papucii în mufa aia cu 3 fire galbene (cele 3 faze de la alternator) că altfel se încălzeÂşte tare (mufa) Âşi se cam topeÂşte Âşi...... nici nu încarcă calumea.

 

Arde-o pe naÂşa!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

cred ca aceeasi problema o am si eu: nu-mi mai porneste mobra decat "cu ajutor"...

simptomele sunt aceleasi ca la voi...si din pacate cred ca-mi trebuie un alt redresor...

poate sa-mi spuna cineva de unde pot cumpara unul nu atat de scump?

de reparat nu cred ca se poate repara cel vechi :lol:

 

multumesc anticipat si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca aceeasi problema o am si eu: nu-mi mai porneste mobra decat "cu ajutor"...

simptomele sunt aceleasi ca la voi...si din pacate cred ca-mi trebuie un alt redresor...

poate sa-mi spuna cineva de unde pot cumpara unul nu atat de scump?

de reparat nu cred ca se poate repara cel vechi :)

multumesc anticipat si asfalt uscat!

In ultimele doua luni inca doi amici cu F650 au avut probleme cu releele de incarcare,care cumparate noi-noute au ajuns la aproape 500 lei.Am gasit insa un tip care aduce din Italia de la dezmembrari relee si unul second-hand il da intre 250-300 lei.Ofera garantie o saptamina de la achizitie,cu probe de functionare la cumparare.Risti?Te pot pune in legatura cu tipul,fiindca nu intra pe acest site.Raspunde-mi pe PM...aici intru foarte rar! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

salut. problema am si eu. originalul ars. am acum un releu de ceva suzuki de 125cc. problema este ca mi se incinge prea tare, iar la turatie, tensiunea scade cu aprox 0.5V, in loc sa creasca aproximatix cu aceeasi tensiune. la fel cu luminile. la relanti, farul lumineaza ok, dar cand ii dau gaz, scade intensitatea farului in loc sa creasca. oricum este foarte putin sesizabil, am observat doar pe loc, testat cu zid in fata. la drum nu se simte deloc scaderea in intensitate a luminii. are cineva un releu de proba in cluj, sau unu bun si il iau pe al meu plus eventuala diferenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
eu am schimbat releul la mobra mea de la alta aprilia pegaso.numai ca am o problema incarca mai mult decat trebuie.in loc sa am 13v-15v cum scrie in carte eu am 15v-17v .ce se poate intampla daca stiti cumva

multumesc

bateria va clocoti la propriu, iar daca nu are aerisire se va umfla si isi va face aerisire apoi va improsca cu electrolit :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am schimbat releul la mobra mea de la alta aprilia pegaso.numai ca am o problema incarca mai mult decat trebuie.in loc sa am 13v-15v cum scrie in carte eu am 15v-17v .ce se poate intampla daca stiti cumva

multumesc

 

F650-ul este foarte pretentios la circuitul de incarcare + ca relul OEM baga mai mult curent decat trebuie, este ca la majoritatea motocicletelor o buba din fabricare, ai doua posibilitati, gasesti un releu aftermarket la care sa se fi rectificat problema asta, schimbi releul pe care il ai cu unu original, daca-l pastrezi pe asta care-ti baga 15-17v va trebui sa-ti completezi lichidul din baterie dupa aproximativ fiecare plimbare.plus ca ai un mare risc sa strici bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Am releul regulator distrus. Am gasit un site grecesc:

 

http://www.sxelectronics.gr/sx25e.htm" target="_new" target="_new" target="_new

 

Ei scriu acolo ca releul facut de ei nu se incinge pt ca e facut altfel...

 

According to the widely adopted design of similar products, the alternator works always in full power so the engine has always the load of the full powered alternator. The regulator rectifier we manufacture, operates in such a way that only the current needs of power are loading the alternator, so there is no extra power drawn from the engine. Other benefits our products offer, are the low operating temperature of the regulator rectifier and a small increase in the power of the engine.

 

Oricum, eu i-am pus cooler la al meu , dar e prea tarziu. Fostul proprietar ii pusese un radiator gros de aluminiu pe sub...se pare ca nu a prea fost de folos...Urmatorul pas la mine e achizitionarea unui releu regulator. Sper sa imi raspunda grecii ca cel original nu e de durata la cat se incinge...

 

Dupa ce am tremurat un pic (avand in vedere ca am virat banii intr0un cont inainte sa imi trimita releul), l-am luat de cateva zile de la posta. Sper sa fie mai bun,dupa cum ei insisi descriu. Oricum, mai am si idei de imbunatatire sau de constructie a unuia nou...deja cel vechi mi-a distrus 2 baterii bune. Baga tensiune variabila : 15-15,6 etc...nu se stabiliza deloc. De redresat trifazicul stiu cum, dar mai ramane de facut un shunt regulator si tot analizez....

 

Exista o schema care salveaza releul stock de pe F650. Cine are releul din fabrica sa isi faca schema de mai jos ca e chiar pacat sa dati 500 de lei pe un releu care are aceleasi boli. Eu pot face asta cui e interesat,nu-i mare lucru

 

De asemenea, m-am gandit (si o sa fac sigur) un indicator de stare al bateriei cu un led bicolor: cand tensiune bateriei e normala :13-14.5V nu se aprinde deloc ledul. Cand scade sub 13V se aprinde galben si cand creste peste 15V se aprinde rosu. Recomand celor care pot sa isi faca un indicator de tipul acesta. Sincer, e foarte neplacut sa ti se strice o baterie noua in 2-3 luni. Apoi nu mai poti porni...

 

Tot ce am scris mai sus pot face, dar sa nu se inteleaga ca vreau un profit. Piesele pot fiale dvs, sunt deschis la intrebari daca cineva incearca sa isi faca. Nu sunt genul de persoana care se intoarce cu spatele sa 'nu fure altii meseria' (oricum nu stiu eu mare meserie)...am urat expresia asta dintotdeauna...

post-9285-1272101149_thumb.png

post-9285-1272101182_thumb.jpg

post-9285-1272101249_thumb.jpg

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici scrie totul:

 

http://faq.f650.com/FAQs/FlayingtheVRFAQ.htm

 

PE scurt: firul verde 'citeste' tensiunea de pe baterie ca sa stie cat curent trebuie sa furnizeze releul, dar firul verde nu e conectat direct la baterie ci este conectat prin cativa metri de cablu si prin cateva imbinari de papuci. Astfel, din cauza contactelor proaste tensiunea care ajunge la releu.prin firul verde, poate fi mai mica decat are bateria in realitate si astfel releul incarca bateria mai mult decat trebuie. In cazul in care releul citeste 6-7 v din cauza unor contacte proaste, incarca bateria cu curent mult, ceea ce duce si la incingerea lui si la stricarea bateriei...Oricum, contactele slabe fac numai probleme. Astfel se pune releul respectiv ca releul sa 'citeasca' direct de pe plusul bateriei (un fir mult mai scurt). Fiind vorba de contacte mai ferme si fire mai scurte este o inovatie pe care multi au laudat-o. Releu poate di de far de Dacie, care nu stiu cat costa, dar nu e mult. Se gaseste si la dezmembrari...

Mesaj completat

Am uitat sa spun pretul: 97 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Cred ca am si eu probleme cu releul de incarcare desi e cam ciudata situatia.

 

Ieri si alaltaieri am pornit motoru, s-a incalzit (citit pe indicator si pus manuta pe motor) dar, pe la 3000 rpm dadea rateuri. Am plecat asa zicand ca... ca nu stiu, m-am gandit ca se remediaza si ca poate nu l-am incalzit destul. Am plecat, nu l-am turat prea tare, si dupa vreo 4-5 minute de mers lejer si-a revenit.am facut 100km si nu a dat nici un rateu.

 

Azi dimineata, bateria era descarcata. M-am dus sa iau alta baterie si cat am mers cu ea in masina s-a incalzit. Am ajuns acasa am pus bateria descarcata pe motor, a pornit. Dar tot dadea rateuri. Am plecat iar cu el asa, dupa 4-5 minute si-a revenit. m-am plimbat de la 12-13 pana la 5 si cand sa plec de la bloc iar dadea rateuri tot de la 3000rpm in colo. L-am dus pana la "garaj" asa in 2500 rpm si l-am oprit. Cand sa-l pornesc iar, tzapa nu mai pornea si se stingeau becurile din bord, deci bateria muci.

 

Care ar putea sa fie problema? Este dus releul de incarcare? Sau sa fie oare vorba de vreo mufa care ba face contact ba nu face?

 

Ma gandesc la mufa sau la un fir care nu face contact bine pentru ca are simptomu asta de ba merge ba nu merge... Ce pot sa verific la motor si sa-mi dau seama care e problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fiert, nu mai avea acid. Am bagat aprox 50ml pe compartiment. Pe langa asta se vede ca a mai fost umblat la baterie si complectat cu apa distilata. Eu am luat motoru de 3 zile deci nu stiu cat de veche este bateria in schimb se vad urme de surubelnita pe unele capacele.

 

Daca bateria a mai fiert, e posibil ca releul sa fie bun dar din cauza bateriei sa fi avut simptomele astea?

 

Logica mea de om nepriceput zice cam asa:

 

1, Din cauza ca nu era destula apa in baterie, dura mai mult pana o incarca sa ajunga la parametri normali = alea 4-5 minute pana se putea tura bine dupa 3000rpm. Si tot din cauza ca nu era destula apa in ea, a si fiert. Astea fiind deduse pentru ca s-a mai umblat la baterie si e posibil sa fi fost pe jumate plina (sa zicem)

 

2. Releul e bulit, incarca prea mult si din cauza asta a fiert bateria.

 

Care o fi mai aproape de adevar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2

 

Ia o baterie bune, imprumut-o pe a unui prieten daca nu si masoara incarcarea.

 

La tipul tau de motor e binecunoscuta problema asta. S-ar putea sa trebuiasca sa iei si un regulator nous si o baterie noua.

 

Poti sa il pui altundeva, sa dea mai bine curentul de aer pe el ca sa nu se mai incinga sa ti se strice :moto: Vezi cu useru PAtrick cum a facut, poate binevoieste si iti raspunde :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa fac rost de voltmetru digital... am unu analog dar e cam vechi si nu stiu cat de bine mai masoara.

 

Alt test pt releu nu mai exista? Sa decuplez o borna de la baterie in timp ce e pornit sa vad daca se opreste... ? etc? :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...