Jump to content

Scanteia Bujiei


 Share

Recommended Posts

Deoarece am avut probleme cu mersul motorului(mai ales pornirea la rece) am verificat si bujiile care sunt de vreo 3 luni in care am facut 3000 de km.Am observat ca lipite la masa dau scantei in mai multe locuri( nu doar intre cei doi electrozi adica intre cel central) adica intre central si portiunea circulara din care ia nastere celalat electrod.Aceste scantei sunt mai slabe dar mai dese.

E normal sau tre sa cumpar altele.?Bujiile sunt ngk cu electrozi clasici si distantza reglata dupa specificatiile tehnice(0.9mm).Bateria e Saito noua de 8A(daca conteaza) dar asa recomanda constructorul.

Link to comment
Share on other sites

Nu e normal deloc. Incearca sa cureti zona interioara metalica a bujiei, canalul interior, de eventuale depuneri negre uscate si apoi incearca din nou. Poti sa faci asta cu o surubelnita foarte mica sau cu un ac.

post-7046-1226006632_thumb.jpgpost-7046-1226006659_thumb.jpg

Daca sunt curate in interior si fac tot asa poti sa le arunci.

Inainte sa le arunci, fii sigur ca atunci cand experimentezi tii bujia perfect lipita de motor/cadru/masa/scaun/sifonier :rolleyes:

 

Intrebare fara legatura: cum a mers motorul cu bujia de mai sus?

Link to comment
Share on other sites

Nu e normal, mai ales pentru o bujii destul de noi, cum sunt ale tale.

Eu am patit sa-mi dea scanteie intre electrodul central si cercul determinat de filet atunci cand bujia nu era cea recomandata pentru motocicleta (initial a mers bine, dar in timp scurt a inceput sa se comporte anormal).

Daca bujia ta este cea recomandata (si sa verifici asta intr-un manual, nu dupa vanzatorii de la magazine, care uneori mai gresesc), poate ar trebui sa verifici si starea fisei, respectiv a bobinei. Este posibil sa pierzi curent la trecerea din bobina in fisa, si din cauza asta sa se comporte asa.

 

Dupa cum a spus si Belbody, ai grija sa faci corect testul si sa ai curent suficient in baterie, inainte sa iei o decizie.

Link to comment
Share on other sites

Nu e normal deloc. Incearca sa cureti zona interioara metalica a bujiei, canalul interior, de eventuale depuneri negre uscate si apoi incearca din nou. Poti sa faci asta cu o surubelnita foarte mica sau cu un ac.

post-7046-1226006632_thumb.jpgpost-7046-1226006659_thumb.jpg

Daca sunt curate in interior si fac tot asa poti sa le arunci.

Inainte sa le arunci, fii sigur ca atunci cand experimentezi tii bujia perfect lipita de motor/cadru/masa/scaun/sifonier :rolleyes:

 

Intrebare fara legatura: cum a mers motorul cu bujia de mai sus?

motorul a mers bine cat a fost cald afara si il porneam fara soc.dupa ce trageam socul si se umezeau bujiile dadeau scanteia asta.bujiile sunt curate.ma voi uita si in interior.nu crezi ca ar trebui arse in flacara si apoi verificate?bineinteles cu bateria incarcata.

 

Nu e normal, mai ales pentru o bujii destul de noi, cum sunt ale tale.

Eu am patit sa-mi dea scanteie intre electrodul central si cercul determinat de filet atunci cand bujia nu era cea recomandata pentru motocicleta (initial a mers bine, dar in timp scurt a inceput sa se comporte anormal).

Daca bujia ta este cea recomandata (si sa verifici asta intr-un manual, nu dupa vanzatorii de la magazine, care uneori mai gresesc), poate ar trebui sa verifici si starea fisei, respectiv a bobinei. Este posibil sa pierzi curent la trecerea din bobina in fisa, si din cauza asta sa se comporte asa.

 

Dupa cum a spus si Belbody, ai grija sa faci corect testul si sa ai curent suficient in baterie, inainte sa iei o decizie.

bujiile sunt cele recomandate in carte.CR9EH-9 de fapt cartea recomanda si CR8EH-9.am ales primele ca alea erau si inainte si ma gandesc ca primele sunt mai reci si rezista mai bine la turatii si drum lung.

Link to comment
Share on other sites

NU. Ard destul in motor, nu crezi?

pai nu prea ca nu l-am mai pornit de vreo 2 saptamani sa mearga si sa se incinga.in schimb am incercat sa il pornesc de vreo 3 ori cu socul si n-a vrut.se udau si atat.scanteia era cum am zis.bateria incarcata.o sa incerc si cu una de masina azi.

Link to comment
Share on other sites

Sunt prea putin folosite bujiile totusi ca sa le schimbe.

 

Scuze pt Offtopic asklepios,

Am si eu o intrebare catre eroul necunoscut. Pentru cine stie sa explice de ce.

 

Ce au frate motocicletele sport in general de pornesc asa greu???? De trei ani de cand citesc pe forumul asta mereu am intalnit problema asta: e frig, nu porneste - s-a inecat, nu porneste - etc, nu porneste - am dat la automat de 1000 de ori - nu porneste... etc etc etc...

DE ce nu pornesc sportivele? Ce mama lor au?

 

TA-ul meu din 1991 toamna, cu 79000km in bord, cu bujii neschimbate de cel putin 2 ani, cu benzina uneori lasata la dospit si 2 luni in rezervor, pe ploaie, pe zapada, dimineata.... mereu porneste aproape din prima. NICIODATA de cand o am nu s-a intamplat sa nu porneasca. O singura data s-a jucat pisica si a scos mufa de la contact din bord si atunci chiar m-am speriat. Am pornit-o cu un CDI deconectat complet (are 2), am pornit-o fara bujii pe un cilindru, in toate directiile.

Asta de ce porneste? E mai cu motz?

 

DE CE NU PORNESC VITEZANELE???

Link to comment
Share on other sites

DE CE NU PORNESC VITEZANELE???

Nu toate nu pornesc.

CBR'ul nu mi'a facut niciodata probleme. Thundercatul era fitos rau la pornit.

 

Tu ce compresie ai la TA? 9:1, 9,5:1? cam pe aici.

Vitezanele au majoritatea >12:1, unele mai comprimate urca spre 14:1.

Asta e compresie de diesel, aproape! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Intrebare fara legatura: cum a mers motorul cu bujia de mai sus?

 

Cu amestec sarac. Si se cam incingea. (ma refer la bujia din poza :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Cu amestec sarac. Si se cam incingea. (ma refer la bujia din poza :nono: )

Winner :rolleyes: !! Da. Asa aratau bujiile pe moto a mea la cilindrul 2 cand am cumparat-o. (asta e de-acolo de atunci). Ulterior am descoperit ca era sarit gatul carburatorului din furtunul de cauciuc de la airbox si tragea "aer curat" direct din atmosfera.

Link to comment
Share on other sites

Acum vin si eu cu o intrebare. Cum poti verifica cu un multimetru daca primesti suficient curent la bujie? Unde si ce masori?

Link to comment
Share on other sites

Deoarece am avut probleme cu mersul motorului(mai ales pornirea la rece) am verificat si bujiile care sunt de vreo 3 luni in care am facut 3000 de km.Am observat ca lipite la masa dau scantei in mai multe locuri( nu doar intre cei doi electrozi adica intre cel central) adica intre central si portiunea circulara din care ia nastere celalat electrod.Aceste scantei sunt mai slabe dar mai dese.

E normal sau tre sa cumpar altele.?Bujiile sunt ngk cu electrozi clasici si distantza reglata dupa specificatiile tehnice(0.9mm).Bateria e Saito noua de 8A(daca conteaza) dar asa recomanda constructorul.

SCUZE CA DERANJEZ..in primul rad aruncale nu mai sunt bune..cr9eh sunt recomandate pt a rezista la temperaturi ridicate..dar tu ai pornit si a fost rece si s-au spart..vbesc din experienta..nu de ce citesc uni pe siteuri si iti arat si graficul la ngk

eu zic in felul urmator i-a bujii cr8eh si daca ai motorul bine pus la punct(carburatoare,filtru de aer,fise) garantez ca nu ai probleme cu cb-ul si eu am avut unu..si am patit acceasi prb cand a venit frigul..cat a fost cald a mers ok...

Link to comment
Share on other sites

Acum vin si eu cu o intrebare. Cum poti verifica cu un multimetru daca primesti suficient curent la bujie? Unde si ce masori?

Nu poti!

La bujii ai tensiune in jur de 25.000V iar un multimetru obisnuit masoara maxim 1000V, daca incerci sa masori tensiunea de la bujie cu multimetrul il strici sigur.

Link to comment
Share on other sites

Nu toate nu pornesc.

CBR'ul nu mi'a facut niciodata probleme. Thundercatul era fitos rau la pornit.

 

Tu ce compresie ai la TA? 9:1, 9,5:1? cam pe aici.

Vitezanele au majoritatea >12:1, unele mai comprimate urca spre 14:1.

Asta e compresie de diesel, aproape! :rolleyes:

 

 

la vitezanele "forjate" posibil sa fie segmentii de etansare ( raclare ? ) uzati si sa ajunga oarece ulei la bujie.... zic si eu...

Clar si raportul de compresie este o cauza.

Edited by Lucianggg
Link to comment
Share on other sites

Winner :rolleyes: !! Da. Asa aratau bujiile pe moto a mea la cilindrul 2 cand am cumparat-o. (asta e de-acolo de atunci). Ulterior am descoperit ca era sarit gatul carburatorului din furtunul de cauciuc de la airbox si tragea "aer curat" direct din atmosfera.

le-am ars si am incercat sa curat cum ai spus.am constatat ca izolatorul ceramic al electrodului central a ramas negru.nu ar trebui sa se poata curata sa fie alb.pun si niste poze mai neclare ca nu am aparat performant.in general arata bine.

 

Acum vin si eu cu o intrebare. Cum poti verifica cu un multimetru daca primesti suficient curent la bujie? Unde si ce masori?

se masoara prin lungimea scanteii sau cu bijie diagnostic.este de cumparat dar se poate face dintr-un lemn patrat si 2 cuie.de fapt pe tine te intereseaza ce ajunge la bujie, ca la nivelul bujiei e diferenta de potential(scurtcircuit),daca vrei schema sau unde sa gasesti aprat de masura te ajut.

post-40390-1226079231_thumb.jpg

post-40390-1226079943_thumb.jpg

post-40390-1226079964_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

1. Esti sigur ca distanta intre electrozi este de 0,9 mm si ca trebuie sa fie atat?

2. Mi se pare mie sau electrodul central este uzat, tesit cumva pe margini?

3. In rest par OK.

 

Nu ai functie macro la aparat?

Link to comment
Share on other sites

curata-le frumos pe margine cu o perie de sarma si cu smilgher fin reglezi distanta si verifici trebuie sa meagra.sau in ultimul caz(bine nu poti sa mergi asa) sparge izolatia aia de pe electrod si curata putin apoi verifici fara izolatie.eu ramas pe drum asa am procedat.Nu mai stiam ce sa fac si pana la urma am saprt izolatia unei buji am curatat-o si dadea scanteie perfect chear si fara izolatie si asa am ajuns acasa linistit pornea bine de fiecare data si apoi am schimbat bujiile!

Link to comment
Share on other sites

se masoara prin lungimea scanteii sau cu bijie diagnostic.este de cumparat dar se poate face dintr-un lemn patrat si 2 cuie.de fapt pe tine te intereseaza ce ajunge la bujie, ca la nivelul bujiei e diferenta de potential(scurtcircuit),daca vrei schema sau unde sa gasesti aprat de masura te ajut.

Ma intereseaza in cazul in care patesc ceva in mijlocul campului sa stiu sa verific si bujia inainte sa il fac bucatele.

Link to comment
Share on other sites

Ma intereseaza in cazul in care patesc ceva in mijlocul campului sa stiu sa verific si bujia inainte sa il fac bucatele.

 

 

 

adica tu nu stii sa verifici daca bujia ii ok sau ce?!

Link to comment
Share on other sites

Din pozele alea, mie distanta intre electrozi mi se pare de peste 1mm. Poate e iluzie optica, dar daca nu e, incearca sa reduci putin distanta.

Link to comment
Share on other sites

adica tu nu stii sa verifici daca bujia ii ok sau ce?!

Ba da, stiu sa o verific vizual si cu lera, dar ma interesa o modalitate de a vedea daca tensiunea care ajunge la ea e in parametri normali si/sau daca scanteia e suficient de puternica pentru a aprinde amestecul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...