frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 in primavara cand mi l-am schimbat pe al meu, era un tip care vindea unu de pe motoreta lui. o cumparase un R6 accesoriazat si imi zice ca il incomodeaza amortizorul. la ce nu stiu. estetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 majoritatea raidarilor nu prea le au cu experienta asa ca deznodamantul unui voblaj tine f mult de noroc. iar vorbesti ca un taranus parvenit, daca ai intelege mai bine fizica fenomenului ai vedea ca nu prea ai ce sa faci, sunt lucruri pe care e bine sa nu le faci dupa ce ti-a intrat in voblaj dar ca sa iesi iti trebuie doar noroc si drum liber in fata. o motocicleta in stare tehnica buna se echilibreaza singura pilotul trebuie doar sa nu lase brusc acceleratia, lucru care pe moment ar dezechilibra si mai tare motocicleta. numai SS-urile si SBK-urile sunt predispuse la voblaj din cauza geometriei furcii ,restul motocicletelor nu prea au problema asta fie din cauza geometriei sau a lipsei de putere dar in cele mai multe cazuri a stilului de pilotaj adecvat pt motocicleta respectiva. pentru ca in rromania motociclismul este 90% urban un amortizor de ghidon nereglabil folosit de un incepator este incomod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 pariu ca se gasesc pe putin 20 de insi de pe forum care ar fi "redresat" moto din acest voblaj? Ce rost are postarea asta? majoritatea raidarilor nu prea le au cu experienta asa ca deznodamantul unui voblaj tine f mult de noroc. Norocul nu exista, deci nu ajuta. Nici "Doamne fereste!" nu ajuta. http://www.youtube.com/watch?v=hy-fW-i4NN4 http://www.youtube.com/watch?v=DPFy9rXCKoE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) iar vorbesti ca un taranus parvenit, suge-o daca ai intelege mai bine fizica fenomenului ai vedea ca nu prea ai ce sa faci, sunt lucruri pe care e bine sa nu le faci dupa ce ti-a intrat in voblaj dar ca sa iesi iti trebuie doar noroc si drum liber in fata. asta am zis si eu. probleme la cap? o motocicleta in stare tehnica buna se echilibreaza singura pilotul trebuie doar sa nu lase brusc acceleratia, lucru care pe moment ar dezechilibra si mai tare motocicleta. ai vazut clipul ala cu tank slapperul din TT? aia de ce nu s-a echilibrat singura? stiu, a gresit no0bul de la "volan". Ce rost are postarea asta? nici un rost, era o gluma. pentru a o percepe ca atare e nevoie de "simtul umorului" Norocul nu exista, deci nu ajuta. Nici "Doamne fereste!" nu ajuta. aici te-as contrazice. Norocul conteaza f mult! jorje a avut noroc+skill+inspiratie prima data de-a ramas pe ea. a doua oara... nu prea bine, ala e high side, e altceva. Editat Noiembrie 20, 2012 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) nici un rost, era o gluma. pentru a o percepe ca atare e nevoie de "simtul umorului" Eu zic ca e flame si pricina de scandal. Uite ca ai ajuns sa te injuri. Stii si tu asta, si n-are legatura cu simtul umorului. Ce legatura are ce crezi tu ca ar crede unii ca e in capul lor, cu voblajul (treaba serioasa de altfel)? Norocul conteaza f mult! Poti cumva sa faci sa ai mai mult noroc dintr-asta care conteaza? Zic ca nu. Poti sa faci cumva sa pilotezi mai bine? Zic ca da. jorje a avut noroc+skill+inspiratie prima data de-a ramas pe ea. a doua oara... nu prea bine, ala e high side, e altceva. 3 lucruri distincte se petrec acolo: Derapaj spate - aproape de highside. Lorenzo ia mana din gaz si se ridica in scarite. Voblaj - controlat. Goneta dupa ala din fata si incapatanarea (poate ca exagerez dar Jorge era in ritmul lui, nu cred ca a luat in calcul nici un moment, iesirea de pe circuit si sa piarda teren) sa ramana pe trasa - derapaj spate - high side. Editat Noiembrie 20, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Noroc sau nu,am intrat si eu odata in voblaj pe la 140-150 si am scapat fara un eveniment nefericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtosu Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 S-a aprins bec-ul din frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Eu zic ca e flame si pricina de scandal. Uite ca ai ajuns sa te injuri. Stii si tu asta, si n-are legatura cu simtul umorului. Ce legatura are ce crezi tu ca ar crede unii ca e in capul lor, cu voblajul (treaba serioasa de altfel)? sa zicem Poti cumva sa faci sa ai mai mult noroc dintr-asta care conteaza? Zic ca nu. nu am spus ca poti face ceva in privinta norocului Poti sa faci cumva sa pilotezi mai bine? Zic ca da. n-am spus ca nu poti "lua masuri". cum propui sa te pregatesti pt voblaj? practic, ca la teorie e f usor. 3 lucruri distincte se petrec acolo: Derapaj spate - aproape de highside. Lorenzo ia mana din gaz si se ridica in scarite. Voblaj - controlat. cum adica "controlat" - adica nu a cazut, nu? ce crezi ca a avut timp sa "faca" in 0.2secunde? sa gandeasca? nu cred. poate vreun reflex, reflex "aparut" in urma multor situatii de genul asta Goneta dupa ala din fata si incapatanarea (poate ca exagerez dar Jorge era in ritmul lui, nu cred ca a luat in calcul nici un moment, iesirea de pe circuit si sa piarda teren) sa ramana pe trasa - derapaj spate - high side. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) Sa zicem ce? nu am spus ca poti face ceva in privinta norocului La ce-ti foloseste sa crezi ca tu sau altii scapa din voblaj din cauza norocului? practic, ca la teorie e f usor. Crezi tu? Daca da, ai cuvantul. Da-te tare, mergi pe circuit pt asta. Observa cand devine motocicleta instabila si vezi ce-i de facut. Daca teoria e usoara si o stii, aplic-o cum adica "controlat" - adica nu a cazut, nu? ce crezi ca a avut timp sa "faca" in 0.2secunde? sa gandeasca? nu cred. poate vreun reflex, reflex "aparut" in urma multor situatii de genul asta Exact - n-a pierdut controlul nici la prima "tentativa" de high-side, nici la voblaj. Ambele situatii nedorite au fost controlate. Nu mai exista timp de gandire. Nici cand curbezi, nici cand franezi, nici cand eviti, nu gandesti ce sa faci raportat la situatia intalnita. Faci exact cum ai invatat, cum te-ai obisnuit (bine sau rau). Editat Noiembrie 20, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Sa zicem ce? ca nu a fost "appropriate", n-ar trebui sa ma enerveze retarzii La ce-ti foloseste sa crezi ca tu sau altii scapa din voblaj din cauza norocului? la nimic, am zis eu ca foloseste la ceva? Crezi tu? Daca da, ai cuvantul. teorie? am zis ca e usor la modul ca citesti pe net una alta. eu stiu ca am citit undeva ca tre sa accelerezi sa usurezi fata (succes va doresc, mai ales daca vine o curba stransa), altii spun sa sari pe frane. se pare ca e greu si cu teoria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) la nimic, am zis eu ca foloseste la ceva? Multumesc! am zis ca e usor la modul ca citesti pe net una alta. Vezi... aici este problema. Informatii contradictorii, nu stii ce sa alegi. Poti sa alegi destept, un curs de pilotaj. Experienta + teorie valabila si viabila la pachet. Editat Noiembrie 20, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=DPFy9rXCKoE La ce motociclete merge aplicata manevra asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Si mie mi-a placut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spaceghost Postat Noiembrie 21, 2012 Share Postat Noiembrie 21, 2012 Noroc c a scapat mana n gaz. De aplaudat si cu picioarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Decembrie 3, 2012 Share Postat Decembrie 3, 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Decembrie 3, 2012 Share Postat Decembrie 3, 2012 Material Didactic ... Willi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Decembrie 3, 2012 Share Postat Decembrie 3, 2012 i se trage de la "tunning" - aka ciorapu pus pe rezervorul de lichid de frana - aia a dezechilibrat mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Decembrie 3, 2012 Share Postat Decembrie 3, 2012 Confirm ... Si eu am ciorap de ala ... si am avut voblaj ... Il scot .. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 3, 2012 Share Postat Decembrie 3, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=AgGLZOjVA-Y&feature=player_embedded Tankslapper nasol, care stramba discurile. E o energie foarte mare in oscilatia aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bradu Postat Decembrie 3, 2012 Share Postat Decembrie 3, 2012 intreb si eu...un telescop de ghidon nu ar rezolva problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 4, 2012 Share Postat Decembrie 4, 2012 (editat) Orice motor poate intra in voblaj in anumite conditii... ma refer la oscilatiile de directie, intretinute, sau mai bine zis, "alimentate" de catre fortele generate de arcurile suspensiilor pe revenire, in general cand se forteaza la limita. Fenomenul depinde de multe variabile, cum ar fi setarea suspensiilor, unghiul furcii, distributia statica si dinamica a centrului de greutate... etc. Amortizorul de directie ajuta, insa nu face minuni. Am patit'o si eu de cateva ori, ultima data era s'o pun pe Meses, cand intr'o curba luata mai in forta am prins un damb pronuntat in asfalt care m'a aruncat in aer cativa cm... dupa care am "aterizat" cu furca o idee stramba. Pffffffffff... nu'mi doresc niciodata sa mai retraiesc senzatiile alea!!! Habar n'am cum si de ce m'am redresat, probabil noroc chior... Cum zicea si initiatorul topicului, voblajul poatea avea cauze "naturale" sau "artificiale". Unele motoare sunt predispuse la voblaj "natural" mai mult decat altele, in special cele ss... daca insa un motor are tendinta de a vobla constant, cel mai probabil sunt probleme tehnice care trebuie neaparat descoperite si rezolvate. Ride Safe! Editat Decembrie 4, 2012 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Decembrie 4, 2012 Share Postat Decembrie 4, 2012 intreb si eu...un telescop de ghidon nu ar rezolva problema? Te ajuta ... Telescopul gatuie voblajul. Acum si cu telescop ai voblaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Decembrie 4, 2012 Share Postat Decembrie 4, 2012 telescopul Amortizorul de ghidon te ajuta in 99% din situatii. sunt patit. anu asta pana sa il schimb nu l-am verificat pe cel vechi. anu trecut cand am dat intrun crater cu motorul pur si simplu l-am spart. s-a dus pe....... mereu pe accelerare la denivelari simteam ca danseaza, cand l-am dat jos constat ca se auzea un fleoscait inauntru si observ ca imi prelinge ulei. am cumparat un Hyper Pro si l-am montat. diferenta e de la cer la pamant. nu am mai simtit nici urma de voblaj, ci doar cateva schitari care dispareau. mi se pare ca e un lucru care.....must have it. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 14, 2013 Share Postat Aprilie 14, 2013 (editat) confirm faptul ca un telescop cu mai putin ulei decat este necesar produce un voblaj urat ("ajutat" de vant), mai ales daca mobra are o aripa de cross, deci nu mai exista legatura aia care forteaza telescoapele sa lucreze impreuna Editat Aprilie 14, 2013 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omgs Postat Aprilie 17, 2013 Share Postat Aprilie 17, 2013 astept sugesti si ce parere aveti voi despre acest lucru ,azii mi sa intamplat si sa redresat singura cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.