tro5 Postat Noiembrie 3, 2005 Share Postat Noiembrie 3, 2005 In speranta ca o sa gasesc ajutor sa realizez singur acest tip de incalzire am gasit pe net un documentar despre cum se realizeaza asa ceva acasa facand o economie imensa. Eu cum nu ma pricep cu electrica am ramas cand am citit. Ce fel de fir trebuie : wire: 30 gauge, multistranded, teflon coated copper, usually comes in a 100' spool, Order form any electronics supplier. I ordered from Newark Electronics who have locations everywhere. In Schaumburg IL, call (84 7) 310-8980. Their product was called "hook-up wire, "part 36F61OWA. Price in 1997 was $14.20 Link catre documentar: http://www.shadowriders.org/faq/electricvests.html Am gasit produsele gata confectionate dar la niste preturi link catre producator din UK : http://www.brmc.co.uk/Klan%20heated%20clothing.htm link catre producator din USA : http://www.gerbing.com/divmc/home/motorcycle.html si acuma cateva poze cu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Noiembrie 3, 2005 Share Postat Noiembrie 3, 2005 si sa inteleg ca vrei sa confectionezi asa ceva? m-am gandit eu la o varianta simpla si nu stiu cat de buna: cumperi frumos niste paturi electrice din alea subtiri, le modifici putin ,le alimentezi la bateria motorului si le bagi in captuseala echipamentului si voila: haine incalzite. PS: nu stiu cat de buna e ideea dar daca ai planuri mari cu ea da-mi si mie un pm ca sunt si eu interesat. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Endurache Postat Noiembrie 3, 2005 Share Postat Noiembrie 3, 2005 si sa inteleg ca vrei sa confectionezi asa ceva? m-am gandit eu la o varianta simpla si nu stiu cat de buna: cumperi frumos niste paturi electrice din alea subtiri, le modifici putin ,le alimentezi la bateria motorului si le bagi in captuseala echipamentului si voila: haine incalzite. PS: nu stiu cat de buna e ideea dar daca ai planuri mari cu ea da-mi si mie un pm ca sunt si eu interesat. bafta Ideea e buna dar patura aia consuma mult curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Noiembrie 3, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 3, 2005 pare mai simpla ideea din documentar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mishu GSX Postat Noiembrie 4, 2005 Share Postat Noiembrie 4, 2005 (editat) Stiu pe cineva care a luat foc intr-o patura electrica Editat Noiembrie 4, 2005 de Mishu GSX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adybai Postat Noiembrie 5, 2005 Share Postat Noiembrie 5, 2005 salut cand am citit ceva asemanator (acum vreo 3 ani), ma gandeam sa folosesc firele de la un resou. alea sunt facute sa functionezela o tensiune de 220V, deci la 12V nu ar trebui sa fie probleme cu incingerea lor, deci nici nu vor topi ceva si nici nu vor avea alte efecte secundare neplacute. partea nasoala e ca au un consum destul de mare (au o rezistenta mult mai mare decat a firelor "normale" pt a degaja caldura mai multa). l-am masurat eu atunci si m-a determinat sa o las balta pt ca vroiam tot pt motoreta, si cum o baterie moto poate cat poate .... daca reusesti ceva, let me know succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost Postat Noiembrie 5, 2005 Share Postat Noiembrie 5, 2005 consumul de curent se va traduce in consum de benzina care va creste cu cativa litri avand in vedere consumul exagerat de curent Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
demostene Postat Noiembrie 5, 2005 Share Postat Noiembrie 5, 2005 Si eu m-am gandit pe parcursul timpului la o chestie similara... Din pacate n-am gasit nimic pe net care sa ma ajute cat de cat sa fabric asa ceva. Poate daca a reusit cineva sa puna cateva informatii pe aici! consumul de curent se va traduce in consum de benzina care va creste cu cativa litri avand in vedere consumul exagerat de curent Nu am auzit pe nimeni care sa se planga de consum si care sa aibe mansoane incalzite... Doar functioneaza pe acelasi principiu, nu?! PS: tocmai mi-am comandat de la Louis un set 17 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 5, 2005 Share Postat Noiembrie 5, 2005 In speranta ca o sa gasesc ajutor sa realizez singur acest tip de incalzire am gasit pe net un documentar despre cum se realizeaza asa ceva acasa facand o economie imensa. Eu cum nu ma pricep cu electrica am ramas cand am citit. Pai vezi ca domnisoara aia frumoasa are si alta utilizare = e inginer de sarme si cabluri, doar arde gazul in electrotehnica Daca nu reusesti sa o convingi - pot sa te ajut eu la constructie, dar sincer sa fiu nu as purta asa ceva fara un termostatsau alte chestii de protectie, ca risti sa iei FOC Poate se baga ceva importatori la asta: http://shbailaifu.en.alibaba.com/product/5...eating_Pad.html cat dreaq sa coste o chinezarie? SAu poate deja se gaseste prin europa sau dragonul rosu sau: http://www.smarthome.com/9209.htmlSpecifications RoadPro Product No.: RPHB1101C Current Draw Measurements: 12.0 volts, 3.2 amps; 13.8 volts, 3.5 amps; 14.8 volts, 3.7 amps adica cam cat un bec La naiba. google: 12v electric blanket Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Noiembrie 5, 2005 Share Postat Noiembrie 5, 2005 Te pot ajuta eu la partea electrica (i.e. nu ma pune sa cos ceva), problema e alta insa: trebuie sa verifici daca ai suficient curent disponibil (la asta nu te pot ajuta, pentru ca nu am specificatiile de la partea electrica de la motocicleta ta). Problema nu e bateria, pentru ca nu o sa iei curent din baterie ci din alternator, dar nu e doar ca mareste consumul, ci cat curent poate alternatorul sa scoata - daca incerci sa scoti prea mult curent din el se incalzeste si eventual se arde. Asa ca trebuie sa verifici cat curent scoate alternatorul si sa scazi cat consuma diversele componente (aprinderea, luminile, incarcatul bateriei, etc.). Daca iti mai raman macar vreo 5 amperi poti sa continui, altfel nu are rost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 am gasit solutia super ieftina si profi se cheama huse electrice pt auto, se gasesc la cora. Sunt 2 modele, unul cu rosu la vre-o 60 ron, neinteresanr ca e nasoala si una neagra complet, facuta in ungaria, numita husa electrica cu termostat, sau ceva de genul asta la 30 ron. Husa asta neagra e defapt o chestie din 2 parti cusute intre ele, desfacuta arata ca o paturica cu dimensiuni ideale care se pooate infasura in jurul corpului ca o vesta. (nu are nimic in legatura cu o husa de scaun, are doar niste elastice pt a o fixa pe scaun, si se pot detasa lejer). dispune de mufa de pus la bricheta si are un consum de 53W - deci se poate folosi pe orice moto cu farul stins iar pe alea mai ciumege (vezi bmw - ul ala nesimtit cu alternator de 400 w ) impreuna cu toate beculetele aprinse e ieftin si poate fi de mare folos iarna chiar si la COMUNISTE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Popescu Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 misto, termostatul ala chiar lucreaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 misto, termostatul ala chiar lucreaza? nu am testat dar in cel mai rau caz adaugi un buton pe ghidon si tai cand e prea cald. In seara asta le-am vazut si eu nu imi iau ca sunt chel de bani. Asteptam cobai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dankrp Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 hai ca bag okiu io saptamana asta si va spun cum merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 in care cora ai vazut bre? 30 ron? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 in care cora ai vazut bre? 30 ron? ala de la militari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kuki Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 ...vand instinctoare, stingatoare, stropitori. Preturi promotionale ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 vezi bmw - ul ala nesimtit cu alternator de 400 w - impreuna cu toate beculetele aprinse Daca te referi la BMW-ul K100, cel cu baterie de 35Ah, are alternator de 460W, iar la alea un pic mai noi au inlocuit cu alternator de 520W pentru a putea furniza curent si la cele doua prize de putere suplimentare pe care le-a pus fabrica pe modelul din '88 incolo. Astea foarte noi (K1200LT) au alternatoare de peste 600W, nu de alta, dar au si motor electric pt marsarier... Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 Bai la 30 RON poate exista riscul sa iei foc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 6, 2005 Admin Share Postat Decembrie 6, 2005 (editat) ..Bai,dar de ce va complicati atit??? Cu atitea fire pe voi parca sunteti zombi! Geaca de piele care are si mesada+un polartec pe dedesubt si nu ingheti nici daca dormi in zapada.. Eu cel putin nu am avut nici o problema. Singurele puncte sensibile sunt extremitatile(maini si picioare) si gitul dar si pe acestea le-am rezolvat: Pe sub pantalonul de piele tragi un ciorap gros de iarna(lycra) care se gaseste peste tot,pe sub manusile moto(de iarna..) mai mari cu un numar folosesc niste manusi polartec(de la magazinele cu echipamente de munte),iar in picioare imi trag niste sosete tot de polartec si apoi cizmele moto. Pe cap imi trag o cagula windstopper care acopera tot gitul si suplimentar o gitiera tot windstopper.Pare mult,dar te poti misca super si nu ai cum sa ingheti 100%. Luigi Vicol Editat Decembrie 6, 2005 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 Consumul de benzina nu va creste. Dar va trebui sa vezi cita putere genereaza alternatorul, pentru a nu forta infasurarile ca se topesc. Pericole majore nu sint. Dar nu pune nichelina de radiator, la 12v nu va provoca decit un scurt-circuit. Solutia cu paturile auto incalzite pare pe departe cea mai buna. Nu uita: obligatoriu siguranta. Te va scuti de neplaceri serioase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 Consumul de benzina nu va creste. Dar va trebui sa vezi cita putere genereaza alternatorul, pentru a nu forta infasurarile ca se topesc. Pericole majore nu sint. Dar nu pune nichelina de radiator, la 12v nu va provoca decit un scurt-circuit. Solutia cu paturile auto incalzite pare pe departe cea mai buna. Nu uita: obligatoriu siguranta. Te va scuti de neplaceri serioase. merge si cu nichelina de radiator, daca e dimensionata cum trebuie. Calculul facut de mine arata ca o resistenta de nichelina care la 220w absoarbe un curent de cam 9 A adica 2000w va absorbi la 12v cam 5A - adica 60w, deci nu e nici un scurt aici e fix ce ne trebuie. doar nu crezi ca pernele electrice sau husele au in ele altceva in afara de nichelinasau alt material echivalent treaba cu pernele electrice de auto e bun pt ca e ieftina, gata facuta, izolata corect dpdv termic, testata pt functionare in conditii foarte apropiate, NU ARE ROST SA REINVENTEZI ROATA. 53- 60w echivaleaza cu un bec de far, deci la moto cu alternator mai slab tre sa mergi cu farul stins in timp ce te incalzesti, iar la alea cu alternator tare nu se simte. PAna si ijul are alternator de 90w. si aia de minsk da 65w Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 Eu ziceam ca nichelina de la un radiator obisnuit nu este direct compatibila cu alimentarea la 12v. Trebuie redimensionata corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ftraian Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 Problema cea mare ramane la manusi si picioare (cel putin eu asta am simtit). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 Hm... am vazut un experiment pe Discovery, foarte interesant. In doua camere foarte reci - minus 15 grade celsius parca, erau doi subiecti care trebuiau sa insurubeze piulite pe suruburi mici (de 3 sau 4). Dexteritatea scadea pe masura ce le scadea temperatura palmelor. De asemenea, erau scanati cu o camera IR pentru a vedea zonele reci si calde ale corpului. Unul din subiecti avea insa o haina electrica pe el - rezultat -> mainile lui nu se raceau si putea sa insurubeze linistit acolo !!! . Asadar sangele se plimba - ajunge la nivelul corpului - se incalzeste - se intoarce la maini - le incalzeste, se raceste, apoi isi vede de drum. Deci o haina incalzita iti va incalzi si mainile si picioarele (corpul incepe si renunta la extremitati, pentru a conserva temperatura organelor importante). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.