aka` Postat Ianuarie 6, 2015 Share Postat Ianuarie 6, 2015 Recomandarile lor mi se par mai mult marketing.. Atata timp cat nu ataca garnituri, fonta, aluiminiu, etc., se poate folosi la orice. Parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Ianuarie 6, 2015 Share Postat Ianuarie 6, 2015 Atunci daca stii, de ce mai intrebi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aka` Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Pai nu stiu daca e pt aluminiu. Eu intreb ceva si tu imi dai copy/paste la ceva ce deja stiam si nu avea legatura cu intrebarea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Hepu G12. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Ca sa pui cel mai scump antigel la o mobra mi se pare ca trebuie sa ai IQ mai mic decat ala care se duce la mecanic sa spele lantul pe 50 de lei. Pentru ce iti trebuie antigelu' "cel mai performant" pe mobra? oricum 99% baga mobrele la iernat de la 15 grade cu plus. Singuru' rol al antigelului e sa-ti previna inghetatul apei in motor pe timp de iarna(cand nici macar nu mergi 100m cu ea). Atata timp cat ai clasa potrivita, cel mai ieftinache antigel schimbat la 2-3 ani e deja overkill. Ce le mai place unora sa trateze inoxu' impotriva ruginii..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 8, 2015 Share Postat Ianuarie 8, 2015 Cam asa ceva, totul se bazeaza e ignoranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 8, 2015 Share Postat Ianuarie 8, 2015 Aaaaaa... antigelul mai are o "mica" proprietate interesanta in afara ca nu ingheata la sub zero grade C, are punctul de fierbere la peste 100 grade C. Cat de mult coboara pragul de inghet si respectiv urca punctul de fierbere depinde de concentratia de etil sau compozitia lichidului de racire. Un lichid de racire bun este "amabil" cu garniturile si oxidarea instalatiei. Totusi, capacitatea de transfer termic este mai redusa decat a apei chioare... asa ca se recomanda adaptarea concentratiei la sezon si respectiv temperaturile ambientale. Cine are nevoie ca lichidul sa nu inghete la -40 gr.C... vara? Sau sa nu fiarba la +200 gr.C? Apropo, majoritatea cuplelor la motociclete pornesc ventilatoarele la peste 100gr.C si totusi se poate folosi apa (distilata sau cu aditivi de "umidificare") fara sa fiarba... secretul fiind cunoscut doar de bucatari!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Ianuarie 8, 2015 Share Postat Ianuarie 8, 2015 Nu este nici un secret numai ca se ignora influenta presiunii din instalatia de racire care, de cativa zeci de ani, este mai mare decat cea atmosferica. D'aia "apa" din instalatie "fierbe" si la 115 grade. Pentru treaba asta este raspunzator busonul radiatorului care contine un ventil calibrat pentru o anumita presiune in instalatie. Se depaseste aceasta presiune, da drumul lichidului in vasul de exapnsiune, de unde-l trage la loc atunci cand motorul se raceste. Antigelul are rolul de a creste punctual de inghet al lichidului de racire si de a unge sistemul de etansare al pompei de apa (presetupa). S-a mai spus treaba asta pe aici dar ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Ideea era ca nu a fost acoperita, sau mi-a scapat mie, capacitatea transferului termic, mai scazuta decat a apei si practica ajustarii concentratiei functie de temperatura ambientala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Asta spun si eu, mai bine ne concentram sa nu ajunga lichidul la 100grd, ca oricum uzeaza motorul.Va dati seama ca Rossi are apa in motor si nu antigel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 9, 2015 Share Postat Ianuarie 9, 2015 Inseamna ca nu este motociclist adevarat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aka` Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 Doar ce l-am schimbat. Am bagat Glycoxpert roz. E ok pt otel, cupru si aluminiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanescu Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Am o yamaha r6 din 2007 si vreau sa completez anti gelul este intre full si low ce antigel sa folosesc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unaetnumitsirc Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Se poate sa ma insel, dar cred ca G12 e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SethRo Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Am o yamaha r6 din 2007 si vreau sa completez anti gelul este intre full si low ce antigel sa folosesc ? Antigel pentru motoare care au radiatoare de aluminiu...G 12 cum a precizat si unaetnumitsirc...dar 50-50 (50% antigel pur cu 50% apa distilata) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Daca este la mijloc, nu are rost sa completezi. Schimba l tot atunci cand vei considera necesar, daca nu cunosti istoricul de service al mobrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
middle_of_nowhere Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 In plus, daca iei antigel special pentru moto(eu am luat motul), vine gata "preparat" pentru a fi pus fara dilutie. In cazul in care vrei sa faci tu amestecul(varianta mai ieftina, clar), ai mare grija cr antigel cumperi. Sa nu fie vreo balarie facuta la misto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kikiroz Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 cand s-a inlocuit complet ultima data antigelul? daca a fost cu mai mult de 3 ani in urma nu mai cheltui bani pe completare, inlocuieste-l tot.... 50-50 cu apa distilata. si n-ar strica sa speli putin si sistemul de racire dupa ce dai jos antigelul vechi..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanescu Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Nu stiu cand a fost dar tempertatura la moto sta bine in jur de 80 de grade , pana in 80 de grade 75.. pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Nu stiu cand a fost dar tempertatura la moto sta bine in jur de 80 de grade , pana in 80 de grade 75.. pe acolo 1,5 litri de antigel G12,nediluat(-60 grade) este cca 25lei 2 litri de apa distilata 2lei 2 beri 5,6 lei Spor la treaba! ps:fa-i o spalare instalatiei inainte de completare,adica apa+0,5l otet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 (editat) Doar ce l-am schimbat. Am bagat Glycoxpert roz. E ok pt otel, cupru si aluminiu Ce noname mai e si ala. Si... la punga frate? L-ai luat din Praktiker? Nu stiu cand a fost dar tempertatura la moto sta bine in jur de 80 de grade , pana in 80 de grade 75.. pe acolo Indoi-m-as ca-s numa' 80 de grade C. 1,5 litri de antigel G12,nediluat(-60 grade) este cca 25lei ps:fa-i o spalare instalatiei inainte de completare,adica apa+0,5l otet Pune-i si Cocolino. De ce ai vrea sa bagi acid acetic in motor? Si, bun, 0.5 l otet. Dar cata apa, o lingura, o cana, o cisterna? Aqua chioara frate, fara otet. Si daca tot bagi acid, cu ce il neutralizezi dupa aia? Cu o baza. Si atunci, ce mai bagi in motor? Bagi Calgon. Si nu se baga acid acetic, ci acid citric. Dar daca nu ai depuneri de Ca si Mg, de ce sa faci chestii inutile? Spalare cu apa simpla si la revedere. -60 grade C?? Indoi-m-as si aici. Eu n-am vazut nici la -40, d-apai la -60. Da, in concentratie de 70% antigel si 30% apa. Dar, iti garantez ca la vara o sa-ti ia foc motocicleta. CONCENTRATIA DE ANTIGEL IN LICHIDUL DE RACIRE nu trebuie sa varieze cu mai mult de, ATENTIE, 10%. Deci, daca la noi iarna nu coboara temperatura mai jos de -30 de grade, de ce sa-i faci o concentratie care sa tina pana la -60? Atentie!! Cu cat mai putin antigel, cu atat creste pragul de inghet. Cu cat mai mult antigel, cu atat mai proasta racirea. Proportia corecta pentru zona noastra climatica este 50-50. Daca stai in Finlanda, pui 55-45. Daca stai la Nordkapp, poate pui 60-40. Daca stai in Hawai, pui 40-60. Si m-am mai enervat cu o chestie. Nu mai spuneti cand va vindeti motoarele ca le-ati tinut toata vietulica lor numai in garaj incalzit, cu cauciucurile pe covor persan, daca voi va faceti concentratii de antigel pentru -60 de grade Celsius. Da-o-n paradis... Si nu nominalizez pe nimeni. Editat Martie 14, 2015 de George M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Da-i si 2 in dinti! (si dupa citeste tot ce a scris ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Mi-a fiert si mie apa, da, apa din instalatia moto R1 2008. Am pus apa pt ca la CNMV e interzis antigelul. In mers, temp nu depaseste 90grd, insa pe linia boxelor, intrarea in boxa, dupa oprirea motorului pe bord apare dupa max 1min 105-108grd si apa din vasul de expasiune urca rapid. A trebuit sa reamorsez instalatia. Azi, de curiozitate am dat putin pe google si am ramas uimit ca apa are punctul de fierbere 120grd. C la presiunea de 2 barr. E logic ca la pres de 1.1barr temp de fierbere e cu foarte putin peste 100grd. Daca pui apa chioara si pastrezi dimemnsiunea originala a radiatorului trebuie buson de 1.3. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Stie cineva care e temperatura de fierbere a apei la presiunea de 1.1barr? Stiu doar ca la 2 barr , temp este de 120grd C. Intreb asta deoarece am observat ca daca pui apa in radiator si temp depaseste putin 100grd, apa este aruncata in vasul de expasiune, cu antigel nu se intimpla , chiar daca temp depaseste 110grC. » Post actualizat in 02 Jun 2015 05:00Din ce am cercetat, antigelul Dacia este 100% compatibil si pt moto, fara silicati, nu depaseste 25ron/l, l-am gasit si cu 20ron. Glaceol RX tip D. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Iti post spune de la centrala, este 60grade maxim 75. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.