a_diaconu Postat Aprilie 30, 2013 Share Postat Aprilie 30, 2013 Nu e greu de schimbat. Vad ca setul include si pistonasul si arcul si siguranta pe langa garnituri. Am cautat si eu pe net si toate sunt asa. Cea care curge la tine e cea in forma de inel, usor conica. Daca ai putina abilitate mecanica si ai mai mesterit chestii la viata ta te descurci. Trebuie scos lichidul complet din rezervor si din sistem, scoti maneta. Scoti prima garnitura, efectiv o tragi afara - apoi sub ea o sa vezi acea siguranta care tine pistonasul sa nu sara afara. Asta o sa fie dificil, sa scoti acea siguranta pentru ca este ingropata. Iti trebuie un cleste special - e ca un mini-patent cu varfurile ascutite special pt astfel de sigurante, sau daca nu ai de-ala poti folosi 2 surubelnite ascutie - gen de mecanica fina sau pt suruburi ff mici. Dupa ce scoti siguranta, pistonasul sare afara si-o sa vezi garnitura montata pe el. Schimbi garnitura de pe pistonas, ungi putin cu vaselina apoi pui arcul si pistonasul la loc in ordinea in care erau. Nu stiu daca pistonasul din set e mai bun decat cel original.. eu unul l-as pastra pe cel original. Si cu arcul la fel. Multumesc pt raspunsuri.Insa o sa schimb pompele de frana si ambreiaj cu totul. Am gasit la userul ciprinakos ambele pompe cu manete reglabile la 250 lei. Kitul de reparatie costa 160 lei si tot vroiam si manete scurte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Aprilie 30, 2013 Share Postat Aprilie 30, 2013 (editat) Ce am eu e in poza de josE kit Honda Genuine Ciprinakos le are pe alea vechi ale lui, de VFR Vtec vezi sa se potriveasca Editat Aprilie 30, 2013 de GoMeZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlynG Postat Aprilie 30, 2013 Share Postat Aprilie 30, 2013 salutare am devenit posesor al unei bijuterii din 2001 nu m-am dat 2 zile ca mi-a picat TPS,nu dozeaza aceeasi cantitate de benzina la ture si in relanti balbaie , am reglat TPS la max de la 5000 max de ture se duce undeva la 8000 nu sare de 8000 parca ar fii limitata , am mare nevoie de un TPS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Aprilie 30, 2013 Share Postat Aprilie 30, 2013 Da, e operatiunea aia cu lera... problema e ca tre sa ai 2 scule importante si anume lere(cat mai multe cat mai dese) si micrometru, asta neluand in calcul sculele necesare ca sa ajungi pana in punctul in care trebuie sa masori jocul si pastilele. Pe asta o recomand de facut la mecanic, trebuiesc date axele cu came jos, distributia trebuie repusa la punct, nu e chiar joaca de copii si nici ceva care poti sa zici ca o faci de 4 ori gresit si a 5-a ai nimerit-o si toate sunt bune. Nu iti contest skill-urile dar nu e o chestie tocmai simpla, culmea nici foarte complicata in schimb e destul de complexa. De masurat jocul e floare la ureche, sa dai jos axe si distributie sa ajungi la pastile, sa le masori, sa calculezi ce pastila iti trebuie, apoi sa montezi; sa pui totul la loc si distributia la punct, luand in calcul faptul ca pana la a ajunge la motor in sine mai ai de desfacut si ulterior de pus la loc rezervor, airbox, cativa senzori, unul din radiatoare daca nu chiar amundoua(cred, nu stiu exact cumvine la 800), etc. E destul de complicat. Am gasit un articol cu reglajul de supape: http://members.home.nl/jfknippels/valve_overview.html Am vazut ca tipul (conform manualului), da axele cu came jos, scoate valvele si cu elementele componente (arcuri..etc), le masoara pe toate, apoi le pune la loc. Pune si axele cu came si apoi verifica cu lera. Dupa operatiunea aia nu inteleg ce poti sa faci ca sa reglezi distanta respectiva masurata cu lera; strangi sau eliberezi din suruburile de deasupra, sau cum? Valvele le scoti si le masori doar ca sa vezi daca sunt la mm aproape de marimea standard? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viper 21 Postat Aprilie 30, 2013 Share Postat Aprilie 30, 2013 Salutare si bine v-am gasit.Am o intrebare la voi cei care au sau stie chestia asta este vorba despre pompa de benzina la un vfr rc 24.Deci ma dispera asa de tare baraie e normal la voi baraie tare cand trage benzina?Si chestia e ca baraie foarte des chiar si cand am jumate de rezervor.Am pus un filtru mai micut,are vreo legatura sau pompa este defecta?Mentionez faptul ca motorul nu trage intotdeana bine,cateodata trage si cateodata parca franeaza ceva.Si la rece trebe sa tin socul destul de mult.Chiar daca il pun pe rezerva tot asa face.Ce ziceti se poate repara pompa sau aerisi sau sa o schimb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 (editat) Am gasit un articol cu reglajul de supape: http://members.home.nl/jfknippels/valve_overview.html Am vazut ca tipul (conform manualului), da axele cu came jos, scoate valvele si cu elementele componente (arcuri..etc), le masoara pe toate, apoi le pune la loc. Pune si axele cu came si apoi verifica cu lera. Dupa operatiunea aia nu inteleg ce poti sa faci ca sa reglezi distanta respectiva masurata cu lera; strangi sau eliberezi din suruburile de deasupra, sau cum? Valvele le scoti si le masori doar ca sa vezi daca sunt la mm aproape de marimea standard? Nu am citit articolul, dar din ce zici tu nu ai de ce sa desfaci valvele, ca sa le dai jos trebuie sa dai chiuloasele jos lucru care implica schimbare garniturii. Probabil omul verifica si face si etanseitatea supapelor. Ca sa faci jocul trebuie sa masori jocul cu lera apoi dai jos axele si masori pastilele de sub pahar(shim) Apoi scazi sau adaugi la grosime pastilei cat sa ai distanta din manual. Asa obtii dimensiunea pastilei care iti trebuie. Sunt cazuri in care poti face permutari intre pastile dar tot o sa trebuiasca sa cumperi cateva. Apoi montezi tot la loc si gata. am facut ieri testul de compresie la mobra si a reiesit 12 la 3 dintre pistoane si 10 la unul. poate sa fie o supapa ce nu inchide bine sau pastilele ce comanda supapa. mesterul mi a cerut 100 de euro manopera si cca 2 saptamani in care mobra sa stea pe dreapta pana ii comanda pastilele. o alta solutie ce mi a recomandat o altul a fost sa pun Metabond in ulei. voi ce ma sfatuiti? 12 e compresie f ok pentru motorul ala dar intradevar diferenta de la 12 la 10 e prea mare si sigur ai ceva pe cilindrul ala In loc sa astepti 2 saptamani pastilele dupa ce ti-o desface si masoara, poti sa mergi sa le rectifici si in loc de 2 saptamani pt pastile dureaza numai 1 zi dar sa fii sigur ca ti le rectifica bine. Editat Mai 1, 2013 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 Thunderbyte, da, masori jocurile cu lerele si apoi desfaci axele cu came si masori pastilutele cu micrometru DACA gasesti abateri de la valorile normale. Stiu ca e logic dar din cum intreaba iama cred ca ar trebui explicat si treaba asta. Daca toate valorile masurate cu lera sunt OK nu ai de ce sa mai desfaci. 12 e compresie f ok pentru motorul ala dar intradevar diferenta de la 12 la 10 e prea mare si sigur ai ceva pe cilindrul ala In loc sa astepti 2 saptamani pastilele dupa ce ti-o desface si masoara, poti sa mergi sa le rectifici si in loc de 2 saptamani pt pastile dureaza numai 1 zi dar sa fii sigur ca ti le rectifica bine. Eu in loc sa astept 2 saptamani sau mai stiu eu ce, in primul si-n primul rand as verifica jocurile la supape pe cilindrul cu compresie mica, ca sa stiu sigur ca acolo e problema. Poate jocurile sunt in parametri normali.. si-atunci? Atunci probabil lipsa de compresie e de la segmenti sau supape murdare care nu inchid 100% din cauza de jeg, nu din cauza de pastile. Dar macar afli cum sta treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 am dat peste o poza cand si pe unde ne adunam anul asta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 (editat) Thunderbyte, da, masori jocurile cu lerele si apoi desfaci axele cu came si masori pastilutele cu micrometru DACA gasesti abateri de la valorile normale. Stiu ca e logic dar din cum intreaba iama cred ca ar trebui explicat si treaba asta. Daca toate valorile masurate cu lera sunt OK nu ai de ce sa mai desfaci. Da, buna precizare/completare. Doar la supapa unde lera indica grosime suspecta, verifici pastilele/valvele/etc? Nu intelegeam cum sta treaba cu "reglatul" supapelor. De fapt, denumirea "reglatul supapelor" observ ca practic este "inlocuirea pastilelor (shims)", pentru ca la cele existente, nu poti regla nimic; daca nu au grosimea cuprinsa in limitele mentionate in manual, se inlocuiesc. Ma asteptam ca "reglarea" sa presupuna...un reglaj . Adica un surub sau ceva similar cu care sa reglezi distanta. Acum am inteles: se regleaza prin inlocuire. De obicei, se mai schimba vreo componenta in afara de pastila? Paharul (valve lifter) sau altceva....? Editat Mai 1, 2013 de iama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 Da, ai inteles bine. La motoarele cu supapele actionate direct de came "reglajul" se face numai inlocuind pastilele. N-ai ce sa reglezi efectiv. Si daca de exemplu ai (cum e la VFR) 4 supape pe un ax cu came sau la motoarele cu 4 cilindri in linie unde ai 8 supape pe un ax cu came, chiar daca ai numai o supapa care nu are jocul corect trebuie sa demontezi complet acel ax cu came ca sa poti inlocui pastila de la supapa respectiva. Exista si motoare la care exista culbutori (culbutorii sunt ca niste "caluti" care se balanseaza pe un ax propriu care se interpun intre came si coada supapelor), alea nu au supape ci un surub de reglaj in capul fiecarei supape. De ex, asa e la Transalp, DR, Africa Twin, si sunt si 4in linie mai vechi. La alea e simplu, deblochezi surubul, il rotesti pana obtii distanta masurata cu lera corecta, il strangi la loc si cu asta basta. De la alea provine termenul "reglaj" unde efectiv reglezi ceva. De obicei la motoarele de rotatie mare se folosesc axe cu came la care camele calca direct pe coada supapelor - si intre supape si came ai paharelul si pastila - pentru ca in modul asta se elimina din frecari si din zgomot. La motoarele care nu necesita cine stie ce turatie mare se folosesc culbutori. La cele cu culbutori se face si economie.. un singur ax cu came poate deschide simultan si supapele de admisie si cele de evacuare pe cand la cele fara culbutori trebuie sa fie cate un ax cu came pentru evacuare si pentru admisie. De ex la Honda Transalp, asta are 2 cilindri, pe fiecare cilindru sunt 3 supape, 2 de admisie si una de evacuare. Pe fiecare cilindru exista un singur ax cu came pe mijloc care are 3 came, iar sub axul cu came sunt 3 culbutori, 2 de admisie si unul de evacuare. Fiecare culbutor are in capatul care apasa pe coada supapei un surubel cu care reglezi jocul. p.s. - nu, in mod normal paharele (valve lifters) nu se schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 Da, ai inteles bine. La motoarele cu supapele actionate direct de came "reglajul" se face numai inlocuind pastilele. N-ai ce sa reglezi efectiv. Si daca de exemplu ai (cum e la VFR) 4 supape pe un ax cu came sau la motoarele cu 4 cilindri in linie unde ai 8 supape pe un ax cu came, chiar daca ai numai o supapa care nu are jocul corect trebuie sa demontezi complet acel ax cu came ca sa poti inlocui pastila de la supapa respectiva. Exista si motoare la care exista culbutori (culbutorii sunt ca niste "caluti" care se balanseaza pe un ax propriu care se interpun intre came si coada supapelor), alea nu au supape ci un surub de reglaj in capul fiecarei supape. De ex, asa e la Transalp, DR, Africa Twin, si sunt si 4in linie mai vechi. La alea e simplu, deblochezi surubul, il rotesti pana obtii distanta masurata cu lera corecta, il strangi la loc si cu asta basta. De la alea provine termenul "reglaj" unde efectiv reglezi ceva. De obicei la motoarele de rotatie mare se folosesc axe cu came la care camele calca direct pe coada supapelor - si intre supape si came ai paharelul si pastila - pentru ca in modul asta se elimina din frecari si din zgomot. La motoarele care nu necesita cine stie ce turatie mare se folosesc culbutori. La cele cu culbutori se face si economie.. un singur ax cu came poate deschide simultan si supapele de admisie si cele de evacuare pe cand la cele fara culbutori trebuie sa fie cate un ax cu came pentru evacuare si pentru admisie. De ex la Honda Transalp, asta are 2 cilindri, pe fiecare cilindru sunt 3 supape, 2 de admisie si una de evacuare. Pe fiecare cilindru exista un singur ax cu came pe mijloc care are 3 came, iar sub axul cu came sunt 3 culbutori, 2 de admisie si unul de evacuare. Fiecare culbutor are in capatul care apasa pe coada supapei un surubel cu care reglezi jocul. p.s. - nu, in mod normal paharele (valve lifters) nu se schimba. Multe multumiri pentru explicatie. M-am cam lamurit acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
a_diaconu Postat Mai 1, 2013 Share Postat Mai 1, 2013 De azi veferica mea are pompe ambreiaj si frana de vtec si manere reglabile. Cu ocazia asta am schimbat si lichidul de la ambreiaj ca nu-l schimbasem si pare ca schimba mult mai fin, sau poate am eu pitici. Ciprinakos este un tip super de treaba, a trecut prin Bucuresti si ne-am intalnit la 8 dimineata sa-mi dea pompele, pe langa am primit bonus si un set de mansoane originale. Am scapat de scurgeri iar cu noile manete se comporta foarte bine. Am facut azi vreo 200 km cu ele reglate pt 2 degete si sunt foarte placute in mers. Urmeaza un Topcase ca daca mai plec cu rucsacul plin si-l mai pun in spatele sotiei cred ca nu mai mananc mancare gatita o perioada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trogheru Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Salutare si bine v-am gasit.Am o intrebare la voi cei care au sau stie chestia asta este vorba despre pompa de benzina la un vfr rc 24.Deci ma dispera asa de tare baraie e normal la voi baraie tare cand trage benzina?Si chestia e ca baraie foarte des chiar si cand am jumate de rezervor.Am pus un filtru mai micut,are vreo legatura sau pompa este defecta?Mentionez faptul ca motorul nu trage intotdeana bine,cateodata trage si cateodata parca franeaza ceva.Si la rece trebe sa tin socul destul de mult.Chiar daca il pun pe rezerva tot asa face.Ce ziceti se poate repara pompa sau aerisi sau sa o schimb? salut .si eu tot un vfr rc 24 am dar nu am auzit la a mea sa baraie pompa.filtrul nu cred sa aiba ceva .are benzina in el cand trage pompa?daca are eu cred ca nu este el.la rece si la al meu trebuie sa ii las socul pina se incalzeste putin motorul.cand e cald nu am probleme.in legatura cu filtrul ,nu se poate sa ii dai benzina direct fara filtru sa vezi ce se intimpla?daca mai baraie pompa?imi dau si eu cu parerea ca nu sant specialist "UN PASTE FERICIT TUTUROR,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
viper 21 Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Pai pompa asta baraie tare de tot.Ca si cum ai da o gaura undeva cu bormasina.E exagerat.Voi incerca fara filtru sa vad cum e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 De obicei "baraie" cand nu are benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3ddy Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Eu am patit la a mea asa ceva! am scos rezervorul si nu stiu ce am facut la el si cand am pus la loc si l-am pornit a inceput am vazut ca nu se accelereaza bine. Intre timp incepuse sa pacaiasca ceva..si nu stiam de unde!..apoi am desfacut carena laterala stanga de la scaun si am vazut pompa de benzina cu pacaia..apoi m-am uitat la ea sa vad ce s-a intamplat..(ea mergea bine inainte de a o desface)..si m-am uitat la robinetul de benzina, era intre inchis si deschis..nu tragea bine benzina, am dat inapoi pe on si nu a mai pacaiat. Dupa asta a inceput sa mearga ca inainte, sa se accelereze bine!..vezi acolo ca nu trage bine benzina..o trage mai mult in gol..spor la mesterit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Probabil s-a mai discutat in paginile anterioare, undeva, despre consumul VFR Vtec, dar cu riscul de a fi injurat, mai pun si eu odata problema aceasta: ce consum urban/extraurban inregistrati la motoreta voastra (posesori VFR Vtec)? Stiu ca are importanta stilul de mers, turatiile, etc. Ma refer aici la mers normal, nu supersportiv. Spre exemplu, eu la drum lung, fie ca merg singur, fie ca merg cu pasager si valize, sub 6l/100 km, nu pot sa o scot nici cu slujbe; stilul de mers este batranesc, fara turatii care sa declanseze VTEC-ul si cu viteza maxima de 130 kmph. In oras, adica Bucuresti, la ore de varf, consumul e de aprox 11-12l/100 km. Pe alte forumuri am tot vazut consumuri de 5l/100 km si asta ma face sa ma intreb daca e ceva anormal la mine si daca eventual trebuie sa fac verificari la ceva anume in aceasta privinta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 este destul de mare consumul la motoreta ta. cred ca ar trebui sa verifici filtrul de aer si sonda de temperatura de pe cutia filtrului de aer. presupun ca bujiile sunt ok. o zi buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 filtrul de aer o sa-l schimb in curand, bujiile sunt ok (aproape noi) si nu inteleg ce sa fac la sonda de temperatura de pe cutia filtrului de aer. nu stiu ce sa verific la ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zis_ungureanu Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 ma voi ce casti folositi? eu mi am luat flip up de la shubert C3 dar am fost dezamagit de ce stie sa faca la cati bani costa acum vreau o casca usoara si sa se aeriseasca m am saturat de ceaoane cu pretentii de aerodinamicitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 Airoh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 nolan/marushin studiaza si tu la ce sunt bune castile, dupa aia iti cumperi una. degeaba iti iei o casca race replica daca tu mergi touring sau invers aerisirile castilor sunt pozitionate in functie de stilul de mers. de ex. shoei qwest - touring, shoei xr1100 - sport baiatu asta da niste explicatii bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zis_ungureanu Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 nolan/marushin studiaza si tu la ce sunt bune castile, dupa aia iti cumperi una. degeaba iti iei o casca race replica daca tu mergi touring sau invers aerisirile castilor sunt pozitionate in functie de stilul de mers. de ex. shoei qwest - touring, shoei xr1100 - sport baiatu asta da niste explicatii bune sa ma arda focul pe mate daca am inteles ce vrei sa spui cu atat mai putin baiatul ala care are in fata o duzina de casti pe mine ma atras aia enduro. eu vreau sa fie usoara asa ca flip up ul cade din schema -shubertul avea 1580 iar nolanul are 1690 kg- apoi vreau sa nu fie zgomotoasa ca dupa 150 km/h sa mai aud muzica la casti. apoi vreau sa se aeriseasca sa nu transpir ca porcul in miezul verii prin oras. asta cu turing ul si viteza nu am inteles o. si belbody care mi a aruncat: airoch trebuia sa mi spuna si ce model si de ce o considera el o casca buna cat cantareste.... la durut mana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gixu. Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 Eu port Shoei XR1000 si pana acum, aproape ca nu am gasit o alta casca care sa se apropie de confortul oferit de aceasta si de Shoei in general (am probat mai multe casti). Singura marca care se apropie dar, din pacate, este mult prea colorata este Suomy. O casca buna e in jur de 300 eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinakos Postat Mai 4, 2013 Share Postat Mai 4, 2013 De azi veferica mea are pompe ambreiaj si frana de vtec si manere reglabile. Cu ocazia asta am schimbat si lichidul de la ambreiaj ca nu-l schimbasem si pare ca schimba mult mai fin, sau poate am eu pitici. ...Am scapat de scurgeri iar cu noile manete se comporta foarte bine. Am facut azi vreo 200 km cu ele reglate pt 2 degete si sunt foarte placute in mers.... Sa le folosesti sanatos, ma bucur ca-s ok pt tine, si cat mai multi km in urma. Un flip-up mai ieftin caut si eu pt oras. In Orastie vazui o reclama la Lidl cu o casca flip-up si un costum, cica, termic. Cand aj acasa voi da o geana (acu' nu vrui sa-i sucesc sotiei cutitu-n rana). Paste Fericit tuturor!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.