Nyt Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Treaba cu ss-ul e ca daca ai un drum lung de facut..... fa-l repede. Parerea mea. Treaba e ca daca ai un drum lung de facut fa-l in conditii de siguranta ,fara sa risti aiurea si cu cate pauze ai nevoie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jeeves Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Treaba e ca daca ai un drum lung de facut fa-l in conditii de siguranta ,fara sa risti aiurea Asta in primul rand! Dar pentru incepatorii cu ss (si nu numai), recomand drumul vechi spre mare ( Branesti-Lehliu etc.). Nu e foarte circulat, curbe nu foarte dificile si pana la Lehliu Gara asfaltul e bun. Destul cat sa-ti inveti cat de cat "porcul" si sa te obisnuiesti cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nice_sun_man Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Nu de acord, pentru incepatori pe autostrada e mai sigur, drum drept si lejer, poti sa accelerezi si sa franezi din timp. Pe drumul vechi sunt sate, caini, pietoni, alte pericole, necesita obisnuita cu motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Treaba cu ss-ul e ca daca ai un drum lung de facut..... fa-l repede. Daca ai drum lung de facut, iti iei alta mobra. Nu inteleg fascinatia asta cu SS sau SBK atat timp cat ai la dispozitie VFR-uri, ST4-uri, F4-uri, SV-uri si alte nebunii la dispozitie, mobre care nu sunt *chiar* atat de diferite ca look fata de o vitezana pur-sange, dar sunt mult mai practice. Ba chiar VFR-ul mi s-a parut o motocicleta confortabila, desi eu probabil ca am cam 10-15cm in plus fata de pilotul de teste Honda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Eu cu R1 am facut max 600km/zi, Bucuresti-Cheia-Sibiu-Pitesti-Bucuresti si mai multe iesiri de 450km/zi, pe ruta Cheia-Siriu-Buzau. Pe de alta parte R1 nu este SS, fiind mai mare si mai comoda decat un R6 sau mai stiu eu ce. Estimez ca pot face ~800km/zi cu ea. Cu FZ6-ul am 850km/zi in conditii infecte si in mod cert pot mai mult de atat. Prima tura cu R1 de peste 300km a fost criminala. Dupa aia m-am apucat sa bag masiv exercitii pentru spate, corectat pozitia samd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Mai 7, 2010 Share Postat Mai 7, 2010 Cel mai bine sa incepi cu ce e mic si sa cresti treptat.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
old school Postat Mai 8, 2010 Share Postat Mai 8, 2010 Parerea mea este ca o persoana ponderata poate incepe pe oricat de mare capacitate cilindrica. Problema este ca aceste persoane sunt f rare la numar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cucu bau Postat Mai 8, 2010 Share Postat Mai 8, 2010 Salutare , ma numesc Bogdan, am 31 de ani si categ. A de 2 ani si prima mea mobra a fost hayabusa si este in continuare si suntem ok amandoi. Si inafara de un mic incident cu un idiot care a vrut sa faca si el dreapta de pe banda a doua nu am avut nici un alt incident grav. Deci depinde de fiecare cat este de constient si nu de motocicleta, daca ai si 125cc si ai luat o tranta echipat necorespunzator sau una mai masoala tot acolo ajungi......! Asfalt uscat si ride safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EEK!!! Postat Mai 11, 2010 Share Postat Mai 11, 2010 Vorbesc strict din experienta si perspectiva personala. Am 27 ani 5 ani de A si 3 ani de A.Din pura intamplare,am sarit de la moto de scoala de 250 cc ,pe care am facut doar orele necesare,direct la motoare de 1000,respectiv Fireblade si R1. Am incalecat practic cu zero experienta pe niste motoare care mi-au aratat cat de mult am de invatat. Este clar ca sunt mult prea mult pentru incepatori.Am ramas intreg in cei aprox 5000 de km cumulati pe cele doua doar pentru ca am mers cu un maaaaare morcovel si turma de iepuri dupa mine. Odata in miscare insa,daca ai ceva bun simt si cumpatare,este o placere sa te plimbi cu o astfel de bestie fara frica de a o tranti de pamant sau de a rata vreo curba,scapa mana in gaz,etc. Sunt cateva notiuni simple pe care orice incepator trebuie musai sa le stie;este un sfat care vine doar din partea mea,insa consider ca are fundament solid: 1. Usor tare cu gazul mai ales la pornirea de pe loc(500 ture peste ralanti sunt suficiente pt plecarea de pe loc),insa mai mare atentie aveti cu ambreiajul. Intotdeauna mana pe ambreiaj si urechea atenta la motor. 2. Daca simti ca ratezi virajul din cauza vitezei,NU frana si inclina-te mai mult odata ce ai intrat in curba. Frica de inclinare este foarte des intalnita la inceput. Cunosc oameni ce au sarit pe contrasens chiar si cu scutere din cauza asta. 3. Invata sa franezi cu fata,formaza-ti un reflex de a frana numai cu fata. Personal,nu am folosit niciodata frana spate in mers ci numai la manevre sau la tinut motocicleta in loc. 4. Grija mare cu frana de motor,mai ales daca ajungi in ture inalte (si se va intampla),evita taierea brusca a gazului,ca ajungi pe jos. 5. VARSTA ! Daca te stii un pic mai vulcanic,ia-ti gandul de la motoare mari,te poti face praf. Am certitudinea ca daca as fi fost pus in situatia de a incaleca un miar la 20-22 de ani,nu as mai fi fost azi aici. Din nou,daca nu ai nici cea mai vaga idee legata de functionarea mecanica a unei motociclete sau a unui motor,ia-ti gandul de la conceptul de moto in general. 6. Studiaza. Documenteaza-te atunci cand ai timp,invata notiuni de dinamica,mecanica,tehnici,etc...orice te poate ajuta pe drum. Recunosc,ca fara a sta cu nasul prin forumul asta o buna bucata de vreme,m-as fi tavalit nasol pana acum,chiar si cu vreo comunista vai mama ei. Teoria nu este ca mersul pe moto,dar ajuta tare mult,astfel,nu am fost luat prin surpindere de herghelia de cai dar am m-am autoeducat sa o respect. Daca vreunul din cei mai avansati considera ca gresesc la oricare dintre punctele de mai sus,il rog sa ma corecteze. Am enumerat concluziile trase de mine dupa un numar modest de kilometri. Ca o concluzie paralela,nu consider ca cilindreea este musai o piedica,insa cu siguranta prelungeste curba invatarii.Asa cum spunea cineva mai sus,este greu sa inveti sa mergi corect cand esti prea ocupat in a ramane in viata. Daca in primii 100 de km reusesti sa mergi cat de cat relaxat si in siguranta,vei fi ok;insa daca vei avea probleme de adaptare,renunta si treci la ceva mai mic. Cu putin bun simt,nu este greu sa iti vezi limitele si sa te limitezi ca atare. Motociclismul nu este un domeniu in care sa incerci sa te autodepasesti,mai ales ca incepator. PS: nu am mers nici un km pe un 600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jeeves Postat Mai 13, 2010 Share Postat Mai 13, 2010 PS: nu am mers nici un km pe un 600 Nu stii ce pierzi Oricum miarele sunt puturoase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 20, 2010 Share Postat Mai 20, 2010 (editat) Nu stii ce pierzi Oricum miarele sunt puturoase Fata de o motocicleta de 600Cai da, miarele sunt mai incete, da fata de orice paraietoare de 0.6litrii sunt net superioare si sportivele de 1L, 1.1L din '90 Editat Mai 20, 2010 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jeeves Postat Mai 21, 2010 Share Postat Mai 21, 2010 Fata de o motocicleta de 600Cai da, miarele sunt mai incete, da fata de orice paraietoare de 0.6litrii sunt net superioare si sportivele de 1L, 1.1L din '90 Deci pentru un incepator un ss de 0.6l e juuust right. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 PFf oare va place asa sa bagatzi frica in oameni, la faza asta cu super sport ? Ce este asa greu de manevrat un super sport? Venitzi fratilor cu argumente concrete... Am adaugat cam tot ce aveam pe suflet pe topicul "Incepatori de la A la Z". Asfalt Uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GGC Postat Iulie 31, 2010 Share Postat Iulie 31, 2010 Cineva a zis o Vorba mare: "Parerea mea este ca o persoana ponderata poate incepe pe oricat de mare capacitate cilindrica. Problema este ca aceste persoane sunt f rare la numar." Old school Te respect Omule pentru ca existi, asta incerc eu sa le explic la mai multzi, ca depinde de ei nu de faptul ca isi iau totzi super sport de 1000 cmc. Totzi baga frica in ei ca vezi Doamne sunt foarte periculoase si etc. Depinde doar de voi viitori motociclisti, cat bagatzi mana`n gaz. Vretzi sa fitzi bat-man datzii in blana sa vedem zburatzi ? Va este drag de familie si de prieteni? Atunci mergetzi cu atentzie si cu ochii in 4. Cand va asiguratzi intr-o intersectie si va uitatzi odata in stg si apoi in dreapta, va rog mult mai uitatzi-va inca odata, sa nu avetzi o surpriza apoi. Bafta Tuturor si mare grija. Asfalt Uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Sa incep cu motivul pentru care am scris asta: prea multe topicuri pe aici care intreaba acelasi lucru, daca e ok sa-ti iei Supersport ca primul motor. Si prea multe tampenii date pe post de raspuns fie de indivizi care n-au avut in viata lor un motor, fie n-au avut supersport, fie au uitat pur si simplu cum e sa fi incepator. Prin urmare doresc sa demontez niste mituri si sa ofer o viziune de ansamblu din propria experienta ca incepator pe un SS cu fix 7200 km la activ. Ca sa fie clar, cand spun supersport ma refer la vitezana 600cc patru in linie. Nu stiu nimic despre 400, 1000 sau orice alta capacitate sau configuratie. Daca aveti chef de comentarii sau dispute macar aveti bunul simt sa cititi pana la capat si cu atentie. 1. Supersportul e prea brutal. Fals, fals si iarasi fals. Desi capabil de niste acceleratii extreme SS are toata puterea intr-o banda extrem de ingusta si foarte apropiata de redline. Ce inseamna asta? Ca daca este condus sub aprox 7 mii RPM este bland ca o pisicuta, chiar anemic as putea spune. De asemenea inseamna ca este destul de greu sa o accelerezi din greseala prea puternic, adica sa-ti scape mana in gaz cu urmari nefaste. 2. Supersportul nu iarta greseli. Corect in mare parte. Dar ce motor iarta greseli? Nici unul. Exista vreun motor care nu da cu tine de pamant cand blochezi fata? Exista vreun motor care nu aluneca pe ud, sine de tramvai, etc? Exista vreun motor care ia singur curbele in care ai intrat cu viteza prea mare sau in care nu te apleci destul? Exista vreun motor care te scapa de target fixation, etc, etc, etc? Nu, nu, nu si la etc tot nu. Toate problemele pe care l-am avut eu ca incepator pe motor au fost independente de puterea acestuia, majoritatea fiind legate de franari si viraje. Desigur exista greseli mai mici si mai mari, adica unele care pot fi redresate si altele care nu. Iar cand vine vorba de redresat greseli ai 3 optiuni: frana, gaz sau viraj. Are rost sa spun ca SS exceleaza la toate trei? Daca intrii prea tare intr-o curba pe SS ai destul loc sa te apleci mult mai mult, daca iti iese o masina in fata SS are cele mai bune frane, daca te urmeaza un tampit prea aproape din spate SS are acceleratia cea mai buna sa scapi de el. Va imaginati voi alte scenarii. Apoi pe SS se pun cele mai bune cauciucuri de strada ca aderenta. Va las tot pe voi sa va raspundeti daca asta poate fi folositor sau nu ca siguranta. 3. Daca incepi cu un motor puternic n-o sa inveti niciodata sa conduci calumea. Exista aceasta posibilitate, dar tine mai mult de proprietar decat de motor. Adica am vazut indivizi care habar n-au sa calareasca un motor pe curbe, dar ii dau gaz fara numar in linie dreapta si se simt zmei ca au zburat prin satul x de pe drumul national y cu 200+ kmph. De fapt orice maimuta poate sa traga de gaz in linie dreapta... Totusi SS este un motor greu de condus rapid, iarasi datorita puterii care e in mare parte foarte aproape de redline. Daca vrei sa-l conduci rapid trebuie mereu sa fi in treapta corecta de viteza. Am simtit de nenumarat e ori chestia asta pe pielea mea, intram in depasiri la 5000 RPM si ma intrebam de ce dracu nu trage mobra. Nu mai spun pe serpentine si drumuri foarte virajate unde trebuie sa schimbi vitezele 2 pe secunda ca sa traga bine. Pe de alta parte motoare mai potolite au putere incepand din turatii foarte joase, nu e asa importanta treapta de viteza si asta te poate face destul de lenes. Si daca pana acum pare ca as recomanda SS pentru incepatori sa inclin un pic balanta si invers: 4. Imi iau Supersport dar nu sunt vitezoman si o sa-l conduc linistit. Atunci de ce dracu iti mai iei SS? Esti masochist? SS este gandit si construit pentru a merge tare si atat. La orice alta forma de exploatare e oribil. Pozitia? Cea mai buna pozitie pentru a rupe asfaltul. Fie ca e vorba de viteze supersonice unde ai culcusul sub parbriz complet cu spatiu pentru barbie, fie ca e vorba de coborat din sa in curbe, etc pozitia de pe SS este cea mai buna si confortabila pentru alergat foarte tare. Cum incerci sa-l conduci linistit cum pozitia se transforma intr-un chin. Nu mai ai destul aer sa-ti sustina greutatea corpului care se duce gramada pe incheieturi si/sau spate iar pozitia chircita fixa incepe sa-ti anchilozeze tot corpul. Motorul si cutia iarasi sunt gandite pentru fuga. La mers normal (mai ales prin oras) lipsa de putere in turatii joase te omoara, cand o tii in turatii mari iti termina timpanele iar daca e una mai veche ca a mea vibreaza de-ti amortesc toate alea. Scaunul de pasager e complet de forma. Se chinuie si pasagerul care sta cu genunchii in gat si nu are suport la acceleratii si frane, te chinui si tu mai ales cu pasagerii fara experienta care vin peste tine in frane, trag de tine la acceleratii, dau mereu cu casca in casca ta. Iar greutatea pozitionata sus si in spate strica toata manevrabilitatea superba a SS si face lipsa de putere in ture joase si mai deranjanta. In concluzie daca vrei neaparat carene pentru protectie vant sau numai de frumusete sunt o grama de sport touring-uri pe care poti merge mult mai comod la drumuri lungi si calme, poti cara si un pasager decent, si nu se diferentiaza pentru gagici. SS e numai pentru alergat. Fiti sinceri cu voi si intrebati-va pentru ce vreti motor. Daca e pentru orice altceva decat mers foarte tare exista un alt tip de motor mult mai potrivit. 5. Nu-mi iau un motor mai mic ca o sa ma plictisesc repede de el si o sa ma chinui sa-l vand si o sa pierd bani. Orice motor ti-ai lua dupa o vreme o sa vrei sa-l schimbi. Nici un motor nu te tine o viata, mai ales un SS luat la SH vechi si omorat pentru ca altceva nu-ti permiti. Si chiar daca ar tine, tot te plictisesti de el. Fie macar si pentru ca arata invechit. Sau poate vrei sa treci la Superbike. Iar partea cu plictisitul e destul de subiectiva. Dupa un sezon destul de plin eu n-am reusit sa invat bine tehnici de pilotaj care sunt independente de puterea motorului, cum ar fi franarile de urgenta, schimbarile rapide si succesive in viteze inferioare pentru un viraj, virajele in sine, etc. Cu toate astea tot imi doresc sa schimb motorul, nu pentru putere, ci pentru ca vreau ceva mai nou care functioneze perfect, sa arate mai bine si neaparat sa fie pe injectie (obsesia mea). Adevaratele pericole ale conducerii unui SS ca incepator si nu numai: Incetinitul! Exact, incetinitul. Sa-i dai gaz e extrem de simplu, si un cimpanzeu poate sa-i dea. Si pe SS cand ii dai gaz ajungi foarte repede la viteze astronomice. Iar daca spartul barierei supersonice nu este nici o problema mai greu este sa franezi de la cele viteze mai ales in cazul in care apare ceva neprevazut in calea ta. Ca incepator e foarte usor s-o dai in extreme cu franele, ori le blochezi in disperare de cauza, ori cum fac eu de frica sa nu le blochezi franezi prea incet. Daca v-ati luat sau cand va luati un SS ca incepator, cand o sa va manance palma la 200+ (si o sa va manance) faceti un mic experiement. Gasiti o strada dreapta, lunga si necirculata. Bagati 200 si apoi in dreptul unui reper incepeti sa franati pana la oprire. Dupa ce ati oprit uitati-va in spate dupa reper. Mult nu? Al naibii de mult... Apoi cand mergi tare inseamna ca-ti testezi limitele, iar cand iti testezi limitele (care oricum pentru un incepator sunt destul de jos) nimeni nu este in siguranta. Nu poti sa mergi tare si in siguranta in acelasi timp, e o contradictie de termeni. Nici macar pilotii de curse nu sunt scutiti de greseli cand merg la limita, asta inseamna de fapt mersul la limita. Riscul e clar foarte mare. Acum fiecare trebuie sa-si puna intrebarea "E foarte posibil sa mor, merita distractia?" Pentru mine da, pentru altii nu. Ideea este sa constientizezi riscul, nu sa pleci de la ideea ca tie n-are cum sa ti se intample. Numai asta iti poti da un raspuns corect, altfel te pacalesti singur. Daca aveti 18, 19, 20, 21, 22 de ani sau chiar cu putin mai mult uitati de SS. Nu aveti maturitatea necesara luarii deciziei cand puteti sa ii dati gaz in relativa siguranta si cand nu. Nu am avut-o nici eu, nu au avut-o nici altii, nu o are si nu o sa o aiba nimeni la varsta aia. Atunci teribilismul si bravadele sunt in floare si entuziasmul depaseste cu mult experienta. Apoi daca n-ati condus cativa ani si cateva zeci de mii bune de km o masina iar nu mi se pare ok sa-ti iei SS. Inveti si traficul si sa stapanesti bestiuta in acelasi timp... prea mult pentru un incepator. Astea sunt mai mult pareri personale, dar eu mi-as paria o mana si un picior pe gradul lor de adevar. Concluzia mea (personala si subiectiva): Este mai riscant sa incepi pe un SS decat pe o motocicleta mai potolita? Da, clar si mare da. Dar cum unii isi asuma riscul oricum foarte mare de a merge pe orice motocicleta altii isi asuma un risc si mai mare de a merge pe SS. Orice motociclist ar trebui sa inteleaga cum e cu acceptatul riscurilor din pasiune. Desigur exista si fraierii care se pacalesc singuri ca nu exista acel risc, si aia nu trebuie intelesi ci adusi cu picioarele pe pamant. Merge sa-ti iei ca incepator un SS? Da si nu, in functie de incepator. Oricum ar fi faceti alegerea corecta in prisma argumentelor corecte, nu dupa niste mituri si rationamente stupide. Ar mai fi o gramada de discutat pe tema asta, dar astea mi-au venit in cap acum si asta este ce pot spune din experienta mea ca incepator pe SS. Poate am gresit pe alocuri, poate o sa vad altfel lucrurile peste cateva zeci de mii de km. N-am pretentia ca cele spuse sunt adevaruri absolute. In primul rand felicitari pt superbul TOPIC......YOU RULEZ....... ......acum intrebarea mea.....cred ca una de bun simt si sper sa nu mi- iei in nume de rau......Cand am putea sa ne luam un SS???cand am fi pregatiti si chiar am putea considera ca putem stapanii un SS???Care sunt considerentele,pasii...samd....toata stima inca o data pt superbul topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Cand am putea sa ne luam un SS???cand am fi pregatiti si chiar am putea considera ca putem stapanii un SS???Care sunt considerentele,pasii e simplu, ieri ai fost incepator ca ti-ai facut cont pe motoretism, azi ai trecut la expert pentru ca te-ai documentat, parerea mea e ca maine poti sa iti iei super sport. problema e ce faci poimaine, eu zic sa stai in casa, am auzit ca se fac programari la rubrica accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Nu stiu de unde ai inteles tu ca sunt "expert".Pur si simplu intrebam si eram curios sa aflu(nu cred ca doar eu as fi curios de asta) cand ar fi momentul(dupa cati km experienta,ani...samd)!!poate nu m-am exprimat eu suficient de clar!!Chiar daca sunt inscris recent pe pe motociclism.ro nu inteleg ce legatura are cu expertu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Am... 5 ani de A si 3 ani de A.... 3. Invata sa franezi cu fata,formaza-ti un reflex de a frana numai cu fata. Personal,nu am folosit niciodata frana spate in mers... Bun sfat... Continua! Incepatorii sa fie numai ochi aici, pentru ca au ce invata de la ceilalti incepatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 (editat) Cine vrea sa imi dea PM sa il invat sa franeze numai cu discul stang pe fata Nu de alta, dar se echilibreaza motorul, pe spate discul fiind pe partea dreapta. Editat Septembrie 8, 2010 de bogdan_gba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebi_bucuresti Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 (editat) ai punctat atat de mult pe faptu ca trebuie sa sti sa franezi incat ai omis sa spui ca atunci cand pui frana (mai ales de urgenta) trebuie sa inveti sa pui concomitent toate cele 3 frane disponibile : fata,spate si motor , oricum intentia conteaza Editat Septembrie 8, 2010 de sebi_bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 Pana la urma totul depinde de taria soferului(riderului),indemanare,abilitati,experienta,curaj si dc nu NOROC!!!Cel mai bn ar fi sa fim prudenti si sa avem grija cum tragem de acceleratie,starea carosabilului,participantii la trafic........o zicala care zik io ca ni s-ar potrivii tuturor RIDERILOR.....BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!! ASFALT USCAT si ochii in 14 si marii cat cepele...!!! Mesaj completat Pana la urma totul depinde de taria soferului(riderului),indemanare,abilitati,experienta,curaj si dc nu NOROC!!!Cel mai bn ar fi sa fim prudenti si sa avem grija cum tragem de acceleratie,starea carosabilului,participantii la trafic........o zicala care zik io ca ni s-ar potrivii tuturor RIDERILOR.....BURN RUBBER NOT YOUR SOUL!!! ASFALT USCAT si ochii in 14 si marii cat cepele...!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 (editat) Bun...incepator...expert...whatever...cu pozele alea din fiecare post ce vrei sa zici ? P.S : Iar referitor la franarea numai cu fatza .... la un caz de urgenta ,franati numa' cu fatza si pe urma o sa va intrebati de ce nu v-ati oprit pana in obstacol ! Editat Septembrie 9, 2010 de Nyt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SpEeD_DaEmOn Postat Septembrie 10, 2010 Share Postat Septembrie 10, 2010 Sistemul de franare......ATATA TOT!!! ASFALT USCAT!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany92moto Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) frana fata preia intre 70% si 100% din eficienta franarii. deci fara ea nu se poate eu la scoala de soferi sincer nu am stiut ce este aia frana spate. am incercat sa invat sa franez cu fata...si frana de motor oricum eu cred ca pentru cea mai buna franare trebuie folosite toate 3 Editat Septembrie 12, 2010 de dany92moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nyt Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 frana fata preia intre 70% si 100% din eficienta franarii. deci fara ea nu se poate eu la scoala de soferi sincer nu am stiut ce este aia frana spate. am incercat sa invat sa franez cu fata...si frana de motor oricum eu cred ca pentru cea mai buna franare trebuie folosite toate 3 Incearca franari de urgenta cu frana fatza si pe urma cu ambele si vezi in ce distanta te opresti ! Mai vorbim pe urma ! Nu mai dati sfaturi de folosire numai in franei fatza atata timp cat nu stiti unde e aia de spate si nu o folositi ca sa nu faca alti incepatori aceleasi greseli ca voi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.