adrian_mirea Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 (editat) Motocicleta de 400 cmc e mult pt un incepator? Motocicletele de 400cmc nu sunt recomandate de obicei pentru ca se zice ca sunt "editie japoneza" si in concluzie: sunt putine exemplare pe la noi, nu gasesti piese, si nu prea gasesti oameni care sa aibe si ei ceva asemanator si sa te ajute cu sfaturi de intretinere/mecanice/manuale/etc. Majoritatea pe aici pe forum recomanda ceva de 500cc, sunt niste modele "clasice" recomandate incepatorilor: Honda CB500, Suzuki GS500, Kawasaki ER-5... si altele; cred ca ar fi destul de potrivite astea, poate un pic prea puternice. Totusi nu ar strica sa iei ceva mai mic, de 125 sau 250. Sunt multi care iau motociclete mari din prima si se expun inutil unor riscuri si pericole prea mari; greseli face orice incepator dar e bine sa le faci pe o motocicleta care nu va zbura de sub tine atunci cand le faci... si oricum, ce rost are 1000cc de exemplu in Bucuresti? Mai vad pe unii cu fel si fel de motociclete supersport, prin oras, incepatori, mergand extrem de stresati, in pozitii extrem de incomode, pe masinarii extrem de dure cu comenzi de faci febra musculara instant la brate, degete si picioare... care consuma in oras 15 litri... si merg tot cu 70 la ora maxim; ii depasesti si cu mopedul, relaxat si stand comod, daca vrei. Si eu sunt incepator, acum fac scoala, dar am citit cam toata sectiunea de incepatori ( si e mult, vreo 130 si ceva de pagini de subiecte ); recomand oricui sa citeasca ce s-a scris aici, desi iti va lua o gramada de timp eu zic ca merita; si apoi treci la alte sectiuni. Editat August 31, 2011 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Erb Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 Salut. In cadrul acestui topic, as vrea sa povestesc si eu experienta mea de incepator pe motocicleta puternica, in speranta ca poate va ajuta si pe altcineva ceea ce spun eu aici. Inainte sa imi cumpar mototcicleta am tot citit pe aici pe forum tot felul de topicuri cu si despre incepatori. Ce mi-a atras atentia a fost multitudinea de posturi gen "esti incepator cumpara-ti ceva mic de 250 cmc nu incepe pe supersport" . Evident, la acel moment asa ceva era imposibil. O aberatie, conceputa de tot felu de mosulici frustrati care merg cu scuterul zi de zi la servici si care se iau de incepatori pe forum. Adica eu, om calculat cu capul pe umeri, cu zeci, sute, sute de mii de kilometri pe tot felu de masini, fara incidente, chiar fara amenzi de orice natura in trafic, sa ascult eu de unu care nu ma cunoaste si crede ca sunt inconstient. Nu frate, eu sunt prea bun, prea calculat, prea stapan pe sine, prea....ce mai..sunt un..NINJA. Si ca orice ninja care se respecta mi-am luat un Kawasaki NINJA. De 750 cmc. Inalt, frumos, verde si nervos. Super tare. Prima iesire. In spatele blocului, ceva prieteni, zi faina. Fac vreo 20 de metri, ajung la o mica intersectie, dau sa franez, acelerez in aceelasi timp involuntar, fac un fel de burn-out, pierd controlul si ma indrept rapid si sigur inspre o masina. Strigatul salvator al unui prieten "apasa ambreiajul!!!!" ma salveaza si opresc motorul. A doua iesire. Intr-o parcare de supermarket. Merg frumos, prind vreo 50km/h, simt ca zbor. Fara incidente. A treia iesire. O parcare, alt supermarket. Merg frumos, prind 50km/h, nu ma mai simt ca pilot de F22 da ca un Rossi tot ma simt. Fara incidente. A patra iesire. Prin oras. Prind 100. Coafura rezista. Nu schitez nici un gest. Sunt NINJA. Prima mea curba. O iau frumos. Sunt bun. II dau gaz. Vine curba urmatoare. Viteza prea mare, franez fata, roata spate o ia razna. Las gazul si frana, involuntar, motorul se redreseaza. Ii dau gaz si fug de la locu faptei in privirile ingrozite ale conservarilor din spatele meu. Ajung acasa, parchez motorul. Sunt praf. Intr-un final ma apuc de scoala de soferi. Da, nu aveam carnet. La scoala ma urca pe un firstbike de 250. In momentul ala, cand am vazut cat de usoara e, cat de manevrabila e mobra asta, m-am simtit in siguranta. Si m-am plimbat asa cu ea vreo 2 ore si sincer sa fiu eram super fericit. Deja ma vedeam pe motocicleta asta cum strabat tara in lung si in lat. Si nu imi pasa ca e mica, inceata si arat ca o maimuta de circ pe ea. Nu mai era firstbike ci devenise un NINJA. Sau nu mai eram eu NINJA si devenisem om normal. Asa ca atunci, m-am hotarat sa ma las de sportive pentru moment si sa iau si eu ceva mic, usor, manevrabil asa ca pentru unu ca mine. Concluzia ar fi, ca acei mosi frustrati cum credeam eu despre ei la inceput nu vorbesc aiurea. Dar in cazul meu. Poate altul va merge fara probleme pe un SuperSport si va trai sa posteze si el pe froum peste ani si ani cum a inceput motociclismul pe Hayabusa. Dar, repet, nu e cazul meu. Si poate nici al tau, incepatorule care citesti acest post. Acuma depinde de tine daca ai vointa si rabdarea sa incerci si alte tipuri si capcitati cilindrice decat motocicleta visurilor tale. Asa ca TU, cel nascut pentru a pilota Hayabuse, R1, R6, NINJA si tot felu, tinand cont ca e viata ta in joc, parerea mea e ca se merita, chiar daca vei irosi ceva bani pe ceva inferior talentului tau. Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaR1 Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 daca avea 1000rr si echipament nu s-ar fi intamplat una ca asta..... 1000 rr. Te auzi ce spui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 (editat) ... Frumos povestit insa vezi tu, multi nu au aceasta sansa de a invata din greseli, si nici acel prieten care sa-i strige "trage ambreiaju'" ... adica, multi apuca sa greseasca doar odata, si that's it! Pana apuca sa vada cu ochii lor majoritatea sunt cocoshi si evident vor gasi vinovati orice altceva decat propria persoana (vezi strigarea "moarte conservarilor"). D'aia sunt si reticent in a "recomanda motociclete" celor care ma intreaba... fiecare om e unic. Pana acu' ceva timp consideram ca peste o anumita varsta esti suficient de matur pentru a-ti permite anumite "arogante"... Asta pana cand am vazut exemple de "motociclisti" demult trecuti de aceasta varsta, motociclisti care trec cu pasagere pe sub bariere de tren coborate, motociclisti care plimba minori noaptea pe bulivad si nu mai apuca sa vada scuaru' din mijlocul drumului; si tot asa... Editat August 31, 2011 de Kosh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 Imi asum de pe acum admonestarile voastre. Inca nu am permis, sper sa il iau luna aceasta. Am avut insa grija sa imi iau un Diversion de 600. Ce-i drept are numai 60 de cai Am facut cu el 40 de km ilegali dar Slava Domnului fara incidente. Mentionez ca acesti 40 de km au fost facuti pe acelasi traseu, pe strazi pe care le stiu foarte bin. Unde? La Gara de Nord O singura chestie nasoala am patit, intr-o mini curba mi a murit motorul numai ca norocul meu a fost ca am reusit sa tin mobra si sa nu ma tavalesc cu ea. Oare am gresit ca mi-am luat tricicleta de 600 ? Multa lume imi spune ca da...Sper sa nu aiba dreptate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat August 31, 2011 Share Postat August 31, 2011 Am Âşi eu o dilemă. Am auzit Âşi eu că motoarele de 125cmc-250cmc second hand nu+s atat de bune. Merită cumpărate? Eu nu aÂş vrea să iau una nouă . Primele motociclete să fie second. Nu merită cumpărate noi, deoarece mai cazi cu ele, le mai bruschezi, etc. Merită să iau pt început moto-scârțe, second hand? Eu cred ca da, merita. Acum depinde si de norocul tau sa nimeresti ceva ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaR1 Postat Septembrie 2, 2011 Share Postat Septembrie 2, 2011 HONDA NSF 250 R e bună pt. începători? sau Honda 250 R? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaR1 Postat Septembrie 2, 2011 Share Postat Septembrie 2, 2011 Eu cred ca da, merita. Acum depinde si de norocul tau sa nimeresti ceva ok Mai am o întrebare Este recomandat să treci de pe o motocicletă de 600 cmc direct pe una de 1000 cmc? Nu-i cam mare diferența să sari de la 600 cmc direct la 1000cmc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Septembrie 2, 2011 Share Postat Septembrie 2, 2011 In calitate de .... de fapt in nicio calitate NU, nu e prea ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogO. Postat Septembrie 2, 2011 Share Postat Septembrie 2, 2011 @biancocelleste: adica trebuie neaparat sa isi ia ceva de 750 dupa ce vinde 600-le, sau care e buba? bah nene, de unde iesiti mah? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaR1 Postat Septembrie 2, 2011 Share Postat Septembrie 2, 2011 (editat) @biancocelleste: adica trebuie neaparat sa isi ia ceva de 750 dupa ce vinde 600-le, sau care e buba? bah nene, de unde iesiti mah? Văd că tu ai CBR 600. Una din motocicletele mele favorite. Dacă vrei să îți cumperi un motor de 1000 cmc trebuie mai întâi să îți iei ceva de 750 cmc? Asta ar însemna iar bani aruncați în stânga Âşi dreapta . Sau ce vrea să zică cu acel "defapt, nu prea e ok"? Editat Septembrie 2, 2011 de YamahaR1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogO. Postat Septembrie 3, 2011 Share Postat Septembrie 3, 2011 (editat) n-ai inteles nimic... reiau: 1. citeste cu atentie fiecare post. 2. nu TREBUIE nimic, fiecare face cum il taie capul. 3. biancocelleste a zis ca nu e ok sa treci de la 600 direct la 1000, eu l-am contrazis. nu a zis nimeni sa iti iei de 750 inainte sa treci la miar. oricum, din cate vad eu mobra nu ai, de permis nu stiu, asa ca o astfel de intrebare nu ar trebui sa te macine inca... Editat Septembrie 3, 2011 de gogO. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ender28 Postat Septembrie 3, 2011 Share Postat Septembrie 3, 2011 (editat) Daca nu vrei sa te inscrii la SBK'u de la Cheiaring n-ai nevoie de miara. Asta daca vorbim de sportive in 4. Daca vrei sa-ti iei ST'uri sau dracovenii d'alea cu franjuri si margele poti sa-ti iei si un pan-european de 1300. Ideea la mobre e cum dezvolta puterea nu cilindreea. Daca vrei SS , ia-ti o Honda de 600 ca e cel mai mic rau dintre relele posibile si se gasesc la preturi bune. Zic sa astepti pana inainte de sarbatori ca le gasesti mai ieftin. Modelele noi de SS sunt toate pentru pitici. Zici ca-s jucarii. Asta ar fi singurul argument sa-ti iei o sportiva de 1000 care-mi vine in cap. Un zx10 de anu asta e cam la fel de lata (cred ca-i un dram mai subtire totusi) decat o Honda din 2004.Pocket bikes. Editat Septembrie 3, 2011 de Ender28 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Septembrie 3, 2011 Share Postat Septembrie 3, 2011 parca totusi e prea mica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Septembrie 3, 2011 Share Postat Septembrie 3, 2011 r1, ia-ti o busa si ai terminat circul ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jinx Postat Septembrie 4, 2011 Share Postat Septembrie 4, 2011 Foarte frumos ai scris tu aici Kosh:)Primul post si inca cateva din cele 31 de pagini sunt de printat si pus in rama si de adus aminte in fiecare dimineata cand te trezesti, sau cel putin inainte sa pleci la drum. Ca orice incepator care aude sfaturi stanga dreapta, citeste una alta si mai stie cateva ceva, topicul tau sintetizeaza perfect cele mai importante lucruri de stiut pentru un incepator. Multumim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catablu Postat Septembrie 4, 2011 Share Postat Septembrie 4, 2011 Gata am rezolvat cazul.... Am inceput cu echipamentul: Casca Shoei xr1100, Geaca AXO Razer, manusi, cagula, pantalon AXO si mi-am luat si motoru KAWA Ninja 900 din 2004 Am aproape 2000 km si pot spune ca ne intelegem bine (mai mult eu cu ea decat ea cu mine:)) ) Mai e mult pana sa stiu exact tot ce poate, practic mi-a facut numai surprize care mi-au ridicat tensiunea, acum am mai domesticit-o! Prietenii imi spun ca important este sa nu cad acum in primul an, ca de cazut tot o sa cad o data ) Va salut si ASFALT USCAT! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Septembrie 5, 2011 Share Postat Septembrie 5, 2011 Salutare la toata lumea. Am citit si eu pe aici cam tot ce se poate despre ss ca nu e bine de la inceput, ca nu e buna ca e prea strong, ca nu iarta si toate cele. De curand la mine in batatura a aparut un GSXR 750 cica are si niste modificari pe acolo si dezvolta cam 160 cp. Eu permis nu am si nici nu m-am suit pe pe drumurile publice, am mers pe ea pe camp iar pana acolo tata care zice ca e prea al dreaq. Este adevarat ca e nervoasa dar acceleratia o controlez eu nu ea. Acum sa va povestesc despre varu' meu care a sfaramat 4 bucati de scutere si motorete de alea de 49 cu viteze. Prima a fost un First Bike cu pedale toate bune si frumoase pana s-a obisnuit cu ea, apoi a inceput cu scheme cu viteza mare 60km/h pana a dat cu dansu de pamant. de nervi a bagato intr-un zid praf. A doua una adusa de tacsu din italia fara pedale tot in genul la FB a facut ce a facut si cu asta a dat de pamant. a treia un piagio nus ce model modificat de fugea cu 120 la asta i-a crapat 3 motoare si apoi si pe ea si a vanduto. A patra tot un piagio cred cu viteze sau infine ce era la dat de pamant pe asfalt la plecare de pe loc. concluzia lui a fost ca pierd aderenta prea repede cele mici. acus baietu e mecanic la un service si mai repara din cand in cand motociclete cu care se si plimba dupa ce sunt gata. si a zis ca sunt mult mai stabile astea ss decat altele si ca toata treaba e sa nu-i dai in gusa din prima si sa nu te aventurezi. revenind la ss prima dat cand m-am suit pe ea si am simtit motorul sub mine mi se facuse parul pe burta TEPI. M-am dat jos apoi mam gandit sa ma sui sa nu ma sui si m-am suit. Am luato incetisor sa vad cum cu franele, acceleratia, ambreiaj si toate cele si acus nu mai am frica de ea. am mers si cu una de 600 si cu 150 cred ca era cu mai multe. eu mai tare sunt tentat sa fugaresc una mai mica de o gasesete dracii decat una mare ca stiu ca aia ma oamoara . CINE ISI CUMPARA SS DIN PRIMA CALM TATICA RABDARE NU CU FIGURI CA RUPE. AIA CARE MOR PE SS MAR SI PE NAKED SAU MAI STIU EU CE. ca multi dintre ei sunt copchii de bani gata sau figuranti sau care in loc de p intre picioare si-au pus un motor puternic ca sa arate ca ei cica e barbati in toata regula. Eu nu sunt specialist mi-am dat cu parerea pe aici sper sa nu ma injure nimeni. care sunt teribilisti sa nu se suie pe moto nici de 25cc. ASFALT USCAT POATE NE INTALNIM LA ANU CAND IAU SI EU CARNETUL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Septembrie 6, 2011 Share Postat Septembrie 6, 2011 Mare atentie cu ea. O sa te surprinda cand nici nu te astepti. Eu am un suzuki gsxr 750 2002 mi-a luat ceva timp sa plec cu ea de pe loc prima data, astea sportive is dracoase rau. Umbla fin cu comenzile pana inveti cat de cat si apoi iesi in oras. Bafta ASFALT USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Septembrie 6, 2011 Share Postat Septembrie 6, 2011 (editat) Ionuț, nu vreau să te supăr da să știi că nu gândești bine. Nu poți controla o asemenea motocicletă ca începător; riscul să faci o greșeală flagrantă cu urmări grave e destul de mare ca începător pe așa ceva; îți recomand să mai citești secțiunea de începători, secțiunea de accidente, și să te informezi și cu privire la echipament; Poate îți par vorbe în vânt dar să știi că echipamentul, mai ales casca și protecția de spate, sunt extrem de importante și chiar pot face diferența la viteze mici; că la viteze mari, nici un echipament nu te mai salvează. Uite să-ți dau un exemplu; ești la stop, te-ai oprit, cu cei 180 de cai ai motocicletei, și ridici din greșeala ambreiajul, pleci și te infigi în vreo mașină în trafic; sau dai de o groapă, și îți scapă mâna în accelerație, sau, când să frânezi îți apare un câine în față, de panichezi, bruschezi ghidonul jucariei de 250 de kg, și rașchetezi un pic vreo mașină, apoi te rașchetezi și tu un pic de asfalt. Sau, cel mai rău, îți găsești un anturaj de figuranți "super raceri", cu care să te dai pe serpentine, și Doamne ferește, te infigi în vreun tir într-o curba "extrem de periculoasă" luată cu genunchiul jos. Sau, dai peste o vacă ce a intrat pe drum, pe un drum de țară. Exemplele sunt nenumărate, dacă ai imaginație vei putea chiar tu să găsești destule. Ca începător, și mai ales ca puști începător, nu ai mintea, capacitatea de discernământ și auto-reținere ca să nu faci boacăne. Și, una e să le faci pe un scuter de 49 cmc și alta pe o motocicletă super sport; în ultimul caz pot fi fatale. Dacă tot vrei să mergi pe așa ceva, știi ce îți recomand? În primul rând, ia-ți un scuter de 49 și mergi cu el. MULT de tot. Mergi mult și capăta experientă; dacă îl iei cu cutie manuală, cu atât mai bine, te va ajuta mai târziu la motocicletă. Joacă-te prin parcări/locuri libere de-a poligonul, pune sticle și ocolește-le, fă 8-uri, jaloane, frânări, accelerări.. fă ce-ți trece prin cap numai să fie departe de trafic și într-un mediu controlat. Dar cu toate astea, tot NU vei fi pregătit pentru o motocicletă supersport... Eu unul nici nu înțeleg de ce vă plac astea, dar aici e altă discuție... Editat Septembrie 6, 2011 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Septembrie 7, 2011 Share Postat Septembrie 7, 2011 mie imi plac ca huruie tare si atat. Echipament am ca mia dat baiatul si bonus cica sa nu despart de. eu sunt trecut printr-un accident de masina mai dur si nu complic sa bag mana in acceleratie si pe aici pe la noi la Focsani nu prea mai merge lumea cu motocicleta nu am cu cine sa ma dau. Mai trece cate o moto la 2 zile pe strada iar seara aproape deloc nu stiu de ce. Cat despre moto a mea am tot timpul sa ma gandesc. Cred ca nu voi ramane la SS dar macar vreo 2-3 ture sa ma dau si eu cu ea sa vad ce fel e. Si scutere de 49 am plimbat cateva si niste motorete de 125 de alea cu viteze. Poate pe viitor o vand si imi iau una enduro ca aia mere peste tot. Mersi de informatii si de sfat. Acu nu zic ca nus sunt pusti am 25 ani si sunt mai calm fata de anii trecuti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nos66 Postat Septembrie 9, 2011 Share Postat Septembrie 9, 2011 va luati motoare mari[900] si mergeti la juma de capacitate ca va e frica de ele ca cica ,,sunt incepator,, Itrebare ??? de ce va luati de 900 din prima? De ce nu r1 sau busa si mai tari ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut_86 Postat Septembrie 10, 2011 Share Postat Septembrie 10, 2011 ete ca mie nu imi place nici yamaha nici hayabusa. ala e modelul care imi place si pe ala il. si ca sa fii tu cu inima impacata motorul ala aproape l-am primit de pomana de aceea il am, nu ca eram eu chitit fix pe ala. si daca tot e in curte am zis sa ma sui sa vad ce fel e. nu e musai sa-l pastrez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geros1988 Postat Septembrie 15, 2011 Share Postat Septembrie 15, 2011 Salutare tuturor, Asa ca primul post pe forum, vreau sa-i dau si eu, ca multi altii un 10 lui Kosh pt topicul extraordinar. L-am citit deja ce 4-5 ori si tot imi face placere sa-l recitesc. Ar trebui sa dau sala din ce ai scris tu in topic si nu din legislatia noastra rutiera Imi continui lecturile din sectiunea pt incepatori si va salut cu respect: asfalt uscat! (chiar daca eu nu sunt inca motociclist ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 Sunt proaspat incepator cu acte in regula. Mi am luat mobra inainte de a avea plasticul si nu regret nicio secunda. Am un sport-touring ( un diversion ). De ce? - este o mobra mai all road decat o vitezana. Inca nu am testat - pozitia e dreapta nu aplecata. Testat - are 60 de cai nu 115 ca si incepator inca nu vad rostul unei hergelii de cai - cursa ghidonului este infinit mai mare decat a unui ss. Testat - mai mare, mai grea, mai stabila la viteza. Testat - altfel sta pasagerul pe un ninja si altfel sta pe una ca a mea. Testat Initial vazusem un ninja de 400 si un r6 dar m-am razgandit la timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.