Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Am citit si eu ce se tot scrie p-aci, si m-am razgandit, nu mai vreau cbr 600, nu din cauza vitezei. Stiu ca pozitia este incomoda si la cele 50 de kile ale mele o sa fie foarte greu sa tin cele 200+ kile ale motorului. Asa ca mai bine imi iau eu "bicicleta cu motor" si bag ceva flotari.

Ceva cu putin mai multi CC decat are CBR-ul cai si pe urma dupa ce mai crestem poate ajugem si la CBR.

 

Acu legat de faza cu agatatu'. SS pentru ca vrea mandra, eu mi-as fi luat naked sau choper si ss mai incolo sau deloc. Da parca mai frumos e drumul in doi pana la mare, pentru unii acasa :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:blink: deci spuneti-mi si mie..chiar agati gagici pe motor? cum naiba? :rock: cu o masina calumea mai inteleg...cu motorul nush :rusinica:

 

deci nu mai spune tu ca isi ia lumea supersport sa agate gagici...nu te-ai uitat si tu cand erai mic la curse moto si ai zis..vreau si eu una d-aia...nu ai mers si tu pe bicicleta si ti-ai imaginat ca esti biaggy sau mai stiu eu cine? :D :ok:

sunt tari si gagicile cu umbrelute de dinainte de cursa ce sa zic :cheers:

 

P.S idee buna cu camera in garaj ...bagi filmuletele pe you...n si bagi aici linku

 

:cheers:

 

 

cu moto e super la agatat... ca e de fitze.... cam ieftine... da nici nu tre sa ai pretentii :D

 

deci sa va invat: prima saptamana... tre sa mergeti numa pe magheru :D ... ... tre sa stationati ore la everest :finger: .... in tricou si fara protectii... ca de masculii aia periculosi asa fac...

plus ca cin` te mai vede daca esti echipat? :D

 

aaa si tre sa mergi neaparat pe o roata.... numai luzerii nu merg.... asta le impresioneaza pe fete la greu .... :hug:

 

 

asa ca bagati mare....

 

:10:

 

o\ :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar fara protectii sa mergi pe o roata eventual pe o strada super aglomerata ca daca mori sa nu cumva sa mori singur ca nu are farmec trebuie sa mai omori si cativa oameni nevinovati .... Si dupa aia se da cu RIP pe sectiune de ACCIDENTE ...felicitari iti stii viitorul

 

Pentru toti ceilalti ride safety pe ASFALT USCAT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lool: :bier:

 

hahahahaha...ar trebui facut un topic nou : Cum sa agati fete incepaor fiind pe ss :crack: :drink:

 

mergi pe-o roata auzi :cheers:

Dar faza cu garaju e de coma :cheers: dar daca n-ai garaj ca esti mai sarantoc??? :)

:alcy:

 

 

daca n-ai garaj.... ceri ajutor de la prieteni..... te ajuta chiar sa tii camera.... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima motoreta calarita dupa ce am luat permisu a fost un cbr f3!

impresii?

se manevreaza mai usor ca cele de scoala,e foarte placuta si nu smuceste decat daca esti zebzec si tragi tare de acceleratie!

forta io simti repede dar daca esti calculat si nu te dai in stamba totul mi se pare controlabil!

eu unul nu-s vitezoman si nu o sa-mi iau cbrf pt viteza ci din simplu fapt ca-mi place!

unele glume de aici mi se par exagerate si macabre dar e dreptul vostru sa spuneti ce vreti !

cei care au viteza in sange si riscu nu cred ca se vor potoli nici daca le arati cele mai macabre accidente totul tine de cap si de mana fiecaruia !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un sfat de la un incepator cu SCOALA facuta: incearca talica sa faci scoala si in functie de scoala

si de motor pe care o faci o sa vezi ce se poate si ce nu! Am facut scoala pe o honda de 250 si in jur de 180 de kg. si acum nu vreau motor mai mare de 500 cc pt ca am vazut ce se poate face cu motoare mari! Chiar si pe 250 cc am avut probleme la inceput pe LINIA DREAPTA CU AMBELE maini pe ghidon si eram doar in treapta a 2 + ca dak aveam mai viteza ma opream in porumb cu capra pt ca te obisnuiesti greu cu franele si cu ciclistica mobrei! Sau dak ai prieteni cu motoare roaga-i sa te plimbe un pic si daca esti constient de ce poate face o sa te lecuiesti de busa!

 

 

nici nu stii cata dreptate ai... eu mi-am dorit ceva de 600 cc...

 

am facut scoala primele doua ore pe MINSK, nu mi s-a parut chiar asa de greu... pe urma dupa a doua ora am trecut pe un Formula de la FirstBike are 200 cc si 120 de kg... sincer MI SE PAREA UN TUN pe 2 roti de fiecare data cand trageam de gaz... nu`mi imaginam ca un motor de 200 cc si 11 kW poate avea o asemenea putere, daca nu tii bine ambreiaju`ti zboara de sub fund de zici ca-i ceva fenomenal.

SS pentru un incepator??? trebuie sa fii tembel, nu ai cum sa stapanesti asa ceva daca nu ai mers cel putin 2-3 ani pe un motor mai slabutz. cel putin din punctul meu de vedere.

daca un motoras ca cel de la firstbike poate face asa ceva, atunci ce sa zic de un r6? un gsx... pfaaa, nici nu vreau sa`mi imaginez. :cheers: :)

 

p.s. hayabusa a fost si va ramane unul dintre visele mele... dar ramane la capitolul vis pana apuc(daca apuc) 10 ani de motociclism si 200 de ture de amckart!

Editat de Blade Of Soul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza puterea motorului ci AUTOCONTROLUL . Dc tragi finut de ea si TE ABTII, de e destul de greu da se poate , mergi pe orice motor chiar si pe... busa . Personal nu m as lua busa e prea graoaie, si sincer imi ajunge puterea de pe Ninja ul meuZX6R(111CP) si asa tre sa trag finut dp 1000RPM ca altfel ......Doamne ajuta ...sar peste coparseu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza puterea motorului ci AUTOCONTROLUL . Dc tragi finut de ea si TE ABTII, de e destul de greu da se poate , mergi pe orice motor chiar si pe... busa . Personal nu m as lua busa e prea graoaie, si sincer imi ajunge puterea de pe Ninja ul meuZX6R(111CP) si asa tre sa trag finut dp 1000RPM ca altfel ......Doamne ajuta ...sar peste coparseu

 

 

si mai merge moto, sau intinzatorul de lant inca nu s-a rupt? :)

 

 

baga mare ca esti pe drumul cel bun... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa-mi exprim si eu parerea pe acest forum. Foarte bun intr-adevar, felicitari celui ce l-a creat, are dreptate din toate punctele de vedere, sunt de acord si cu parerea lui personala, desi fiecare avem pareri diferite.

Ceea ce am observat citind acest topic, mi s-a parut foarte interesant faptul legat de varsta. "Sa mergi cu masina mai multi ani de zile sa inveti traficul, etc.etc.etc." iti confera o alta viziune asupra strazilor. Corect. Dar daca incepi cu motoru, chiar daca nu esti bagat in conserva cu volan, pana la urma vei ajunge sa iti dai seama la fel de bine poate chiar mai bine de chestiuni legate de trafic, prioritate s.a.m.d.

Sunt sigur de faptul ca oricine poate sa dea gaz in linie dreapta asa cum s-a mai zis si cu problemele legate de franare, bineinteles una e cand ai paraitoarea sub tine si alta e cand ai racheta (diferenta de putere, greutate, ciclistica, etc.). Pana la urma fiecare avem vise, si ne gandim "Vreau sa-mi depasesc limitele personale pe care le-am avut astazi, sa incerc alta senzatie maine" sau "Sunt sigur ca pot mai mult, imi iau ceva mai mare cu mai multi cai" sau "De ce altii pot si eu nu?". Asta se intampla frecvent poate chiar inconstient, dar sa nu uitam faptul ca incercarile de felul asta pot costa enorm.

Cred ca fiecare isi rezerva dreptul pana la urma sa perceapa in felul lui unele lucruri, si cred ca asta se si intampla. Daca toti ar respecta regulile impuse de trafic, nu cred ca ar mai exista probleme de nici un fel pe strada, insa lipsa de evenimente neplacute ii cam deranjeaza pe unii care se cred "tari" si...de restul va dati voi seama ce se intampla. Mai sunt cazuri in care respectivii care sofeaza nu sunt facuti pentru asa ceva, neatentia, indiferenta fata de ceilalti participanti la trafic, indiferenta fata de siguranta proprie si a celorlati duc la incidente neplacute.

Oricum problemele legate de "ce sa-mi iau?" sunt legate numai de persoana care pune aceasta intrebare, ce-i place, pe ce se simte bine, pe ce crede ca se va descurca mai bine, de situatia materiala, a persoanei si multi alti factori. De asemenea, persoana care se hotaraste si chiar achizitioneaza un motor (mai ales SS) se expune inevitabil la risc, (gravitatea lui numai Dumnezeu stie) ca pana la urma la fel de bine mori si cu conserva si cu tancu, nu asta conteaza, lipsa de experienta isi va spune cuvantul intr-o zi. Si nu conteaza ca mergi de 3 zile sau de 20 de ani, daca e sa se intample, tot se va intampla intr-o zi si ceea ce nu vrem sa se intample.

Daca nu esti constient de faptul ca te expui unui risc atunci cand iesi pe strazi, atunci stai in casa. (Repet, indiferent vehicul) Au existat cazuri in care s-a murit si pe bicicleta nu asta e problema, ce este de inteles este faptul ca trebuie sa ne ferim si sa mai diminuam gravitatea riscului la care ne expunem.

 

Tot ceea ce am scris mai sus este o parere personala, si va rog sa ma corectati unde nu am dreptate.

Asfalt uscat si toate cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand felicitarile mele pt. @silenti, mare adevar ai grait :) si poate ne vom intalni pe undeva prin tara asta mare :haha: la o bere :blink:

 

 

@ Survolaj

Ca sa auziti din gura unui incepator pe SS : Kawasaki ZX-6R, plecat in tromba de pe loc in Politehnica, 10-11-12 de ture, nu s-a ridicat nici psstt pe o roata...wheelie involuntar : nika. Simti ca forta se duce pe spate, dar doar atat. Nu am incercat sa ma dau pe o roata, ci doar am vrut sa vad cum se comporta...s-a tinut frumusica pe 2 roti ca lipita.

 

Cu franarea de stoppie : ai mai multe sanse cu ZX-6R decat wheelie, dar asta numai daca esti BOA! si nu stii sa dozezi franarea fatza spate in asa fel incat sa nu te dai peste cap sau sa pici.

 

Frana de motor este si ea un pic brutala...daca nu te ti bine in sa si de ghidon poti sa te duci calup in gat.

 

Cam astea sunt experientele mele de incepator pe SS ( cu 2000km facuti in Germania pe acelasi tip de motor ).

 

Nu sunt Rossi, nici nu vreau sa ajung ca Rossi...dc mi-am luat SS? Pentru ca imi place...dc imi place? pentru ca nu-s genul de om care sa umble cu ceva care sa nu-i placa...motoru e la fel ca masina si la fel ca si imbracamintea. Umbli cu ce iti place. Sunt inca in stadiu de invatat cu motoare...dar fiecare isi are un inceput. Am luat o tranta din cauza mea ca m-am bagat ca prostu si m-am lasat prea tare, nu dau vina pe nimeni, dar in afara de prostii cum ca o sa mori si o sa te dai pe jos la incepatori nimic constructiv nu gasesti. Eu eram obisnuit din scoala sa ma las mai mult cu motoru, si ofc am prins niste nisip in intersectie si poc! De atunci o las usor in curbe, poate sunt inca putin crispat, dar trece...daca imi spunea cineva de asa ceva, sigur nu mai faceam boacana...dar deh! "MORI FRATE PE SS!!!" - the usual thing.

 

Ca SS e facut pentru viteza si asa mai departe, SO WHAT?! Ce ii doare pe ceilalti ce fac cu motoru meu...am mers si in 50 la ora si 60...m-am trezit claxonat de masini care voiau sa mearga mai repede si eu eram cu motoru, deci eu eram d-ala cu wheelie si alte prostii. O laie.

 

Mi-am luat motoru care il am pentru ca imi place mie personal si atat.

 

Foarte adevarat, si eu am un gsx-r 600 si tot din motivele alea l-am luat

 

salut. in sfirsit, un punct de vedere sanatos si optimist, relativ la motoarele de viteza. felicitari pt post si sincer, ar trebui sa dezvoltam cumva si latura optimista a acestui forum...

Sunt tot incepator. Acum un an, ma confruntam cu problema: enduro sau sport. Abia terminam scoala si urma sa dau examen(A si B - nu am pus mana pe masina sau motor pina la virsta de 29 de ani, pentru ca pur si simplu nu m-au interesat), iar toti prietenii ma sfatuiau sa imi iau ceva mic la inceput, ca o sa imi rup gitul daca imi iau motor mare, ca nu am experienta de trafic bla bla(cunoasteti modelul). Cu o saptamina inainte sa iau carnetul, am mers sa vad un Ducati 750 SS, 2001, desi nu imi placeau si nu ma hotarisem inca la motor sport. Mi-a placut enorm din clipa in care l-am vazut. Neavind carnet, baiatul care il vindea s-a oferit sa ma ia in spate sa facem o tura, ca sa vad cum se misca(nu aveam nici cea mai mica idee tehnica despre motoare). In 5 minute am vazut tot orasul cu lacrimi in ochi, pt. ca nu imi lasasem viziera(nu stiu cum sa ii zic altfel) la casca. Cind am coborit din spatele lui, i-am zis ca il iau. ATIT!

Si uite asa m-am hotarit la SS.

Peste 2 zile il aveam in curte si ma gindeam ca sunt dobitoc, ca niciodata nu o sa pot merge pe asa ceva(am facut scoala pe Voskod 175, asta fiind singurul motor pe care am pus mana vreodata inainte de ducati).

Mi-am zis la vremea aia, nu o sa merg peste 80, o sa merg impreuna cu altii ca sa nu fac prostii etc. Dupa o saptamina de mers, aveam 500 km facuti, in linie dreapta(hehe, stau linga DN), si incepusem deja sa trag la 150. Am facut 5000 de km, fara ca macar odata sa il scap, fara sa il menajez, fara sa imi fie frica. M-am inteles perfect cu el. Cuplu, suficiet(61N/m) pentru un incepator, cai- 62, destul(pt incepator dupa mintea mea), greutate- 185, suficient. Chiar daca e umpic incomoda pozitia, e o bijuterie de motor, extraordinar echilibrat, daca vedeam ca imi da cu rest la viraj, ma inclinam mai mult si intotdeauna ma scotea unde trebuia. Exact cind am inceput sa ii simt limitele(hehe, orice motor ai avea, ajungi si la problema asta), o soferita mi-a taiat calea si am fost nvoit sa ma infig in ea. Impact frontal cu o Mazda 3 pusa de-a curmezisul pe DN, la 60 am inceput sa frinez, probabil 40km/h la impact. Am zburat peste, nu am patit nimic, motor paguba totala, etc.

Unde voiam sa ajung(cred ca am pierdut firul): nu exista reguli generale in a alege motorul care ti se potriveste. De fapt durata vietii noastre pe 2 roti e o cautare continua, unde fiecare cauta "altceva"(nici aici nu exista reguli). Pt unii este o refulare, pt altii o necesitate, pt altii un moft(trebuie sa admite si asta), iar pt altii este singurul mod de a fi(sunt convins ca am omis multe motive, dar astea imi vin in cap acum). Am un F3 modificat acum si mi se pare extraordinar, nu l-as da pe nimic, nu am masina(inca trebuie sa-i cer sorei mele Matizul cind am nevoie de masina) si probabil urmatorul vehicul care il voi cumpara tot motor o sa fie(sper 900 rr).

Nu e nici o rusine, sau nebunie, in a-ti lua la inceput o JAWA, un Intruder sau un ZZR 1400. Nu esti mai bun sau mai slab ca ai enduro sau SS, ca ai 1400 sau 250. Personal, de cind am pus mana pe motor sport, nu mai pot si nu mai vreau sa ma sui pe altceva. IMI PLACE VITEZA, desi nu sunt imprudent.

Dupa cum ati vazut la rubrica accidente, au murit anul asta incepatori alaturi de oameni cu 30 de ani de experienta pe toate motoarele posibile, iar noi inca ne certam ca enduro e mai misto decit sport sau invers, sau ca e mai greu cu 400 sau 1000 sau tot felul de alte probleme de genul...

Sfatul meu pentru cei care incep: cascati ochii si urechile la aia mai batrini, procesati informatia care o primiti si luati-va motorul pe care va simtiti bine si pe care il puteti CONTROLA . Intr-adevar, orica maimuta da gaz in linie dreapta. NU MERG CU 250, DAR IMI PLACE CA AM OPTIUNEA ASTA. Maimutele vor iesi pe contrasens in viraj, iar daca nu patesc nimic si inteleg ce au gresit, vor urca inca o veriga evolutiva.

Poate ma contrazic, dar cred ca motor peste 100 de cai, la un incepator, e cam mult, daca nu e constient ca, poate motorul in sine te iarta, dar ASFALTUL NU.

Daca v-am plictisit imi cer scuze. Sa ne vedem cit mai mult pe sosea!

 

 

 

 

SI inca ceva: nu mi s-a intimplat treaba asta, dar cred ca un motor de 600(pina in 200 kg, cu 100 cai +), intr-un anumit context, se ridica la wheellie involuntar. Si nu ma refer la plecat cu 8000 rpm la semafor, ci la 13000rpm plecare, schimbat imediat a-2a in primii 5 m, stind cu greutatea pe spate. Iar power wheellie, iti iese si involuntar(fara a fi la liniute).

 

This post has been edited by kloud: Oct 30 2006, 01:26 PM

 

Bine ai zis mai @Cloud...ai o bere :wave: :bigstar: :blink:

 

@ryco78

prima motoreta calarita dupa ce am luat permisu a fost un cbr f3!

impresii?

se manevreaza mai usor ca cele de scoala,e foarte placuta si nu smuceste decat daca esti zebzec si tragi tare de acceleratie!

forta io simti repede dar daca esti calculat si nu te dai in stamba totul mi se pare controlabil!

eu unul nu-s vitezoman si nu o sa-mi iau cbrf pt viteza ci din simplu fapt ca-mi place!

unele glume de aici mi se par exagerate si macabre dar e dreptul vostru sa spuneti ce vreti !

cei care au viteza in sange si riscu nu cred ca se vor potoli nici daca le arati cele mai macabre accidente totul tine de cap si de mana fiecaruia

 

 

..asaa..dupa ce am stat vreo ora si un pic sa citesc tot topicul asta, sa spun eu de la mine :nono:

 

sunt incepator pe moto...boala o am de mic dar nu am avut posibilitate (un scuter puteam sa-mi iau dar nu am vrut) si acum vreo 2 saptamani mi-am luat Suzuki GSX-R 600. Tin sa precizez ca lucrez ca sofer si experienta in trafic am ceva ( vreo 250.000 de km de cand am B...fara nici un incident) si pot sa spun ca fara experienta nu ai ce cauta in trafic mai ales pe SS

 

Cu mobra ma inteleg de minune, imi place la nebunie tot la ea, si pozitie, si cum se conduce, si acceleratie, numai viteza nu o am in cap, probabil peste ceva timp o sa-i mai dau ceva gaz dar acum cel mai mult am mers cu ea cu 120 pe o linie dreapta de vreo 2 km :o si nu era trafic deloc.

 

Cu ridicatu pe o roata involuntar e cam greu, i-am dat (dupa ce m-am pus in miscare in treapta intai) gaz brusc pana la 13-14.000 rpm si nu s-a ridicat pe o roata, dar abia ma puteam tine de ea (mentionez ca e din '98), a plecat foarte brutal, cred ca daca nu eram lipit de ea ii faceam pa din mers.

 

Concluzie: daca stii ca esti cumpatat poti sa iti iei SS, dar nu mai mare de 600. Pt. ca, chiar daca e SS nu esti nevoit sa-i dai cat poate, tu o controlezi, nu ea pe tine.

 

Imi cer scuze daca m-am repetat sau am gresit.

Asta e parerea mea personala...

 

Cele bune si asfalt uscat !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e o faza si cu incepatorii pe ss. Eu abia m-am apucat de scoala pentru motor, am b-ul de un an si ceva. Initial imi doream sa imi iau un zx6r, imi placeau foarte mult. Si.. surpriza, o cunostiinta si-a luat un zx6r din 2000 acu vreo 3 saptamani. Am mers cu el in poligon la ilioara si mi-a dat motorul.

Prima oara cand ma sui pe un motor in viata mea, eram f bucuros, mai ales pentru ca era era si zx6r, cum vroiam io sa-mi iau.

Asadar, prima data pe motor, ma sui.. fiind constient de cata putere are, dau drumu usor la ambreiaj si accelerez usooooor, pornesc ok, dau cateva ture prin poligon, nu-mi vine sa cred ce usor se conduce, si, dupa cateva ture, inevitabil, in creier mi-a rasarit ideea de a accelera, sa vad cum e.

Ma pun in linie dreapta si bag mana in gaz, usor nu tare. Am ajuns instant la 60 la ora, plus ca simteam ca zbor de pe motor. M-am mai plimbat vro 5 minute, am mai dat gaz de cateva ori asa subtire pana in 50 si m-am dus acasa gandindu-ma daca vreau sa-mi iau motoru asta. Ce pot sa zic este ca m-a socat efectiv cata putere are. Am ramas perplex de cat de violent accelereaza. Bineinteles, era si prima oara pe motor. Intre-timp m-am mai plimbat si cu o cbr 600 f care parca e mai umana, dar tot se duce daca bagi mana in ea.

Concluzia? Sunt cat se poate de incepator... m-am plimbat cu astia 2 monstrii... m-am speriat initial, dar am constientizat, macar o idee, despre ce inseamna incepator pe ss. Vreau sa-mi iau ss cand termin scoala. Imi place, sunt constient si sunt sigur pe mine ca nu sunt (cuvant urat) sa bag mana in gaz fara sa ma gandesc la consecine.

 

Cred eu ca problema nu e daca incepi pe ss, ci daca incepi pe ss fara sa-ti dai seama ce ai sub poponeata.

Tre sa-ti dai seama ca daca in trafic accelerezi o idee mai tare cand nu trebuie, esti pe jos.

 

Vbesc din lipsa de experienta, dupa cum am zis mai sus, dar poate postu meu e util altui incepator care se gandeste sa-si ia ss.

Primul gand cand m-am dat jos de pe ninja in poligon, nu a fost MAMA CE TARE E < SUPER SENZATIE... mi-am aprins o tigara si m-am gandit la mine si la ce vreau sa fac cu viata mea.

E vorba de caracterul fiecarui om, cat de prost si cat de destept esti, de respect fata de tine si fata de restul, daca iti pasa de familia ta, etc... in general, calitatile alea care ar trebui sa defineasca orice om

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e o faza si cu incepatorii pe ss. Eu abia m-am apucat de scoala pentru motor, am b-ul de un an si ceva. Initial imi doream sa imi iau un zx6r, imi placeau foarte mult. Si.. surpriza, o cunostiinta si-a luat un zx6r din 2000 acu vreo 3 saptamani. Am mers cu el in poligon la ilioara si mi-a dat motorul.

Prima oara cand ma sui pe un motor in viata mea, eram f bucuros, mai ales pentru ca era era si zx6r, cum vroiam io sa-mi iau.

Asadar, prima data pe motor, ma sui.. fiind constient de cata putere are, dau drumu usor la ambreiaj si accelerez usooooor, pornesc ok, dau cateva ture prin poligon, nu-mi vine sa cred ce usor se conduce, si, dupa cateva ture, inevitabil, in creier mi-a rasarit ideea de a accelera, sa vad cum e.

Ma pun in linie dreapta si bag mana in gaz, usor nu tare. Am ajuns instant la 60 la ora, plus ca simteam ca zbor de pe motor. M-am mai plimbat vro 5 minute, am mai dat gaz de cateva ori asa subtire pana in 50 si m-am dus acasa gandindu-ma daca vreau sa-mi iau motoru asta. Ce pot sa zic este ca m-a socat efectiv cata putere are. Am ramas perplex de cat de violent accelereaza. Bineinteles, era si prima oara pe motor. Intre-timp m-am mai plimbat si cu o cbr 600 f care parca e mai umana, dar tot se duce daca bagi mana in ea.

Concluzia? Sunt cat se poate de incepator... m-am plimbat cu astia 2 monstrii... m-am speriat initial, dar am constientizat, macar o idee, despre ce inseamna incepator pe ss. Vreau sa-mi iau ss cand termin scoala. Imi place, sunt constient si sunt sigur pe mine ca nu sunt (cuvant urat) sa bag mana in gaz fara sa ma gandesc la consecine.

 

Cred eu ca problema nu e daca incepi pe ss, ci daca incepi pe ss fara sa-ti dai seama ce ai sub poponeata.

Tre sa-ti dai seama ca daca in trafic accelerezi o idee mai tare cand nu trebuie, esti pe jos.

 

Vbesc din lipsa de experienta, dupa cum am zis mai sus, dar poate postu meu e util altui incepator care se gandeste sa-si ia ss.

Primul gand cand m-am dat jos de pe ninja in poligon, nu a fost MAMA CE TARE E < SUPER SENZATIE... mi-am aprins o tigara si m-am gandit la mine si la ce vreau sa fac cu viata mea.

E vorba de caracterul fiecarui om, cat de prost si cat de destept esti, de respect fata de tine si fata de restul, daca iti pasa de familia ta, etc... in general, calitatile alea care ar trebui sa defineasca orice om

 

asa este, si eu de fiecare data cand accelerez pe la 90-100 incepator fiind incep sa ma gandesc oare ce-ar fii daca i-as mai da un pic ... dar apoi instantaneu ma gandesc la toate topicurile de la accidente soldate cu morti si raniti grav, raniti care au ramas marcati pt. toata viata. Ma gandesc la parintii mei, fratele meu... fiecare din familie vrea sa atinga un scop , munceste pt. ceva, sau exista scopuri la care toti ne aducem contributia.....un accident nu ar aduce altceva decat greutati in viata lor...duce la distrugerea planurilor de viitor si n-as vrea ca asta sa se intample din cauza mea.

 

nu-s mare scriitor dar sper sa intelegeti ce-am vrut sa spun.

 

in rest, fiti cumpatati si s-aveti parte de zile cu soare si asfalt uscat :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e la inceput, (daca esti cat de cat normal la mansarda) vreo 2-3 luni si/sau cateva mii de km ai morcovul rau infipt si asta te pazeste de viteze astronomice sau acceleratii puternice. Dupa intervalul asta insa te obsinuiesti, dispare frica, si daca nu e inlocuita de o limitare rece cerebrala e de rau. Pentru ca, evident, inca nu stii nici 10% din ce inseamna condusul unui motor, doar te-ai obisnuit cu senzatia.

 

Eu aveam vreo 3 mii de km cand s-a intamplat. Imi aduc aminte ca parcurgeam pasajul de la Obor cand am realizat constient ca m-am obisnuit complet cu mersul pe doua roti, fara protectia din masina. Imi iesise morcovul. Ma simteam foarte relaxat si m-am lasat prada altor ganduri. 5 minute mai tarziu pe Calarasi in timp ce ma gandeam la floricele pe campii franam usor si eram aplecat pentru a lua o curba la dreapta. Am uitat insa ca sunt pe linia de tramvai si mai mult de atat aceasta era uda de la masina de salubrizare. Evident am facut buf. Pagubele au fost minore si eu am scapat fara absolut nici o zgarietura datoriata vitezei mici si echipamentului complet desi afara erau aproape de 40 de grade. Am avut accident fara macar sa abuzez de puterea f mare pentru un incepator a motorului de sub mine. A fost nevoie doar de un moment de relaxare, neatentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cat puterea este mai mica cu atat morcovul este mai mic.....

cu cat morcovul este mai mic cu atat poti merge mai relaxat....

cu cat mergi mai relaxat cu atat poti face mai multi km

cu cat faci mai multi km cu atat capeti mai multa experientza

cu cat ai mai multa experienta cu atat mergi mai bine

cu cat mergi mai bine cu atat poti creste puterea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai periculoasa faza, cum au zis si altii, nu e la inceput ci dupa cateva luni, cand crezi ca deja stii sa te dai si incepi sa faci prostii. E valabil si la masina. Primele luni am mers super ok dupa care am inceput sa merg tare si era s-o belesc-binteles, la motor e 10X.

Cred ca nu e rau daca te piz.d.esti in primele trei luni asa un pic, sa te jupoi un pic de piele, asa subtire de vara, ca sa iti dai seama cum se haleste treaba asta. Daca nu pici la inceput poate fi si periculos, ca prinzi prea mare incredere in tine... ma gandesc... mai bine sa simti un pic pe pielea ta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus lucruri frumoase si adevarate. Dar totusi ramane o intrebare, ce e de facut?

OK faci scoala, iti iei A-ul si vrei cu disperare un Super Sport. Il iei. Unde inveti sa te dai? In trafic, normal, asumandu-ti riscuri destul de mari. Daca pici singur si nu te rupi sau nu spargi motorul e rezonabil. Mi-e ciuda ca la scoli nu exista motoare decente, nu performante, sa poti invata sa le controlezi cat de cat. Mi-e ciuda ca in Romania nu exista piste pentru ca sa te poti da, sa te poti invata, sa iti poti descarca frustrarile pe care le aduni conducand intr-un trafic imbecil. :burnout:

Editat de nicksteel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus lucruri frumoase si adevarate. Dar totusi ramane o intrebare, ce e de facut?

De facut este sa gandesti pe termen lung cariera de motociclist si sa nu-ti iei SS ca prima mobra. In cel mai bun caz poti sa te descurci "ok" cu el. In cel mai rau... In schimb pe o alta motocicleta ai putea sa te distrezi de minune in lipsa dezavantajelor SSului.

 

V-ati lua basculanta ca masina de oras? Dacie ca masina de protocol? Ferrari pentru offroad? Tico pentru carat tone de beton? Exact, dar exact la fel SS nu este nici pentru mers la servici, nici pentru excursii, si nici pentru invatat tainele mersului pe doua roti.

 

Daca atunci cand am scris acest topic eram in dubiu, acum sunt ferm de parere ca nu ai ce cauta pe SS ca incepator. Cu multa cumpatare poti sa te descuri cu el si sa traiesti. Dar la fel poti trai si castrat, intrebarea e de ce ai face-o cand exista variante mai bune?

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De facut este sa gandesti pe termen lung cariera de motociclist si sa nu-ti iei SS ca prima mobra. In cel mai bun caz poti sa te descurci "ok" cu el. In cel mai rau... In schimb pe o alta motocicleta ai putea sa te distrezi de minune in lipsa dezavantajelor SSului.

 

V-ati lua basculanta ca masina de oras? Dacie ca masina de protocol? Ferrari pentru offroad? Tico pentru carat tone de beton? Exact, dar exact la fel SS nu este nici pentru mers la servici, nici pentru excursii, si nici pentru invatat tainele mersului pe doua roti.

 

Daca atunci cand am scris acest topic eram in dubiu, acum sunt ferm de parere ca nu ai ce cauta pe SS ca incepator. Cu multa cumpatare poti sa te descuri cu el si sa traiesti. Dar la fel poti trai si castrat, intrebarea e de ce ai face-o cand exista variante mai bune?

 

 

Super fain scris. Toata stima. Eu am inceput pe SS, si aveam 18 ani si acum am 21, am inceput cu R6 si acum am R1 fara nici un accident, dar pot sa jur ca e chiar cum ai zis tu, am strans din buci la inceput non stop, era aproape un chin cand mergeam in tura, aveam frica in glanda si cred ca din acest motiv am 3 ani pe SS si nu am patit nimik. Dar revenind, daca ar trebuii so iau de la capat nu as incepe pe SS, no way.

Cheers

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus lucruri frumoase si adevarate. Dar totusi ramane o intrebare, ce e de facut?

OK faci scoala, iti iei A-ul si vrei cu disperare un Super Sport. Il iei. Unde inveti sa te dai? In trafic, normal, asumandu-ti riscuri destul de mari. Daca pici singur si nu te rupi sau nu spargi motorul e rezonabil. Mi-e ciuda ca la scoli nu exista motoare decente, nu performante, sa poti invata sa le controlezi cat de cat. Mi-e ciuda ca in Romania nu exista piste pentru ca sa te poti da, sa te poti invata, sa iti poti descarca frustrarile pe care le aduni conducand intr-un trafic imbecil. :lol:

 

 

daca mergi ca omu, incepator fiind pe ss, chit ca traficul e de rahat, repet, daca mergi ca omul, ai sanse foarte mari sa fii ok si sa nu patesti nimic. Io inteleg ca vrei sa-i dai gaz, ca de aia iti iei ss, dar de ce cacao nu iesi frate de la 12 noaptea pe strada, sunt atatea strazi libere, trafic redus, plimba-te atunci. Mi se pare o prostie sa-i dai super gaz pe traficul din timpul zilei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca mergi ca omu, incepator fiind pe ss, chit ca traficul e de rahat, repet, daca mergi ca omul, ai sanse foarte mari sa fii ok si sa nu patesti nimic. Io inteleg ca vrei sa-i dai gaz, ca de aia iti iei ss, dar de ce cacao nu iesi frate de la 12 noaptea pe strada, sunt atatea strazi libere, trafic redus, plimba-te atunci. Mi se pare o prostie sa-i dai super gaz pe traficul din timpul zilei.

In primul rand indiferent de ora din zi si din noapte e o prostie sa-i dai gaz prin oras.

Apoi noaptea iti da o senzatie de falsa siguranta prin lipsa traficului. In realitate e chiar mai periculos din cateva motive simple: tu mergi mai tare ca e liber, nu vezi atat de bine starea carosabilului pe care rulezi, toata lumea merge mult mai tare si mai ales toti "racerii" de rahat pe patru roti in pocnitori "tunate" care fac drifting iesind de pe stradute fara prioritate, trec pe rosu, etc. Si mai pot enumera o mie de motive cum ar fi faptul ca esti mai obosit si alte cele.

Vedeti si statistic cate accidente mortale au loc noaptea in orase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere, lasand la o parte pericolele ce le implica un incepator pe SS si luand in considerare factorul fun si factorul, sa-i spunem util, eu cred ca este foarte greu sa inveti sa te dai bine pe un SS ca si incepator.

 

Inveti nu zic nu, dar se invata mult mai usor pe un naked sau enduro de talie medie. Este mai usoara/manevrabila, ai o pozitie mai inalta care reprezinta un avantaj major.

 

Am fost la o plimbare acum aproximativ 3 luni la Cheia si un baiat cu un bandit de 400, parca, a dat rusine la multe vitezane.

 

Si eram un grup de circa 25 motoare din care peste jumatate vitezane si cred ca toate cu cai mai multi decat ai lui si cauciucuri fata cat al lui pe spate. Daca vreti va pun si linkul cu poze de la excursia respectiva.

 

Eu cred ca m-as simti foarte rusinat cand un parlit cu o coaja din 96, sa zicem, ma face zdrente pe un drum virajat. Cum, pe mine? Proaspat posesor de Gsxr10R1, zis si HayabusaLover ! Dar vai ...!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la Cheia si un baiat cu un bandit de 400, parca, a dat rusine la multe vitezane.

Pe curbele oarbe de la Cheia conteaza mai mult cine e dispus sa riste intrand cu viteza mai mare fara sa stie ce-l asteapta dupa curba decat cine se pricepe mai bine la motociclete.

Si bravos natiune, discutati despre concursuri de viteza pe drumurile publice la sectiunea de incepatori, ca data viitoare cand ies cu prietenii mai experimentati sa traga cat pot de motor sa nu "ia rusine".

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...