TiL Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 (editat) 990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei. Experienta si mai multa. Invatat ca: - depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher - e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi. - soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat. - galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului - si altele pe care nu mi le amintesc acum. In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit. Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100. Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele. A! nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp. Editat Mai 28, 2019 de TiL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 120 o curba pe soselele patriei, cand 1/2 din "soferi" intra in curba pe contrasens ce sa zic, succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 (editat) Cum zicea un bun prieten de-al meu... "motociclist e ala de se da si-a doua zi". Stimati colegi motociclisti (incepatori) cu sute de mii de km pe masina, inclusiv RWD, dar care vreti sa depasiti cu a 6-a, luati-o incet. Serios! Spuneti "soseaua nu este circuit", dar nu o credeti. Daca voi nu sunteti sinceri cu voi insiva, lectia de invatat va fi grea. Lasati-i pe-aia de se dau pe circuit, ei sunt in siguranta acolo. Mergeti si voi pe circuit daca asta va doriti si poate ii veti ajunge. Dar nu va mintiti si feriti-va in a arata la altii ce puteti. Toti avem limitele noastre, si ca sa le depasim, trebuie sa o facem treptat, si in siguranta. Motocicleta nu este doar un 0-100 in 3 sec. Veti ajunge si acolo, dar nu grabiti lucrurile. Plus ca, si cu 300000 km sub cwr, in caz de, corpul uman este atat de fragil... Asteptati-va la orice si fiti pregatiti de orice. Aia inseamna inclusiv a merge cu doar 30-50/h, daca atat permit conditiie, si nu este nicio rusine in a ajunge la destinatie. Doar o viata avem, Asfalt uscat! Editat Mai 28, 2019 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 33 minutes ago, Djenavar said: 120 o curba pe soselele patriei, cand 1/2 din "soferi" intra in curba pe contrasens ce sa zic, succes. Hahaha M-am abonat ...nu ma asteptam ca si topicul asta o da devina distractiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Curbă strânsă de luat cu 120. Ceva nu se pupă în propoziție. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Entuziasmul incepatorului este de inteles ...si pentru ca este incepator se accepta si licenta poetica. Greu de inteles sunt interventiile care au urmat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Ce este asa de greu de inteles? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TiL Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 (editat) Da, curba stransa, in camp, cu vizibilitate buna, fara pomi pe margine, pe care cu masina o pot lua cu 120 folosind aproape toata soseaua. Stiu, nu e recomandat, dar, practic, vizibilitatea si latimea soselei permit asta. In fine, e un caz particular - un drum liber pe care-l stiu pe de rost si bine cartografiat - stiu cu ce viteza pot aborda fiecare viraj in fiecare din situatii (masina pe contrasens sau nu). Sunt cumva constient ca asteptarile mele in privinta mersului pe motor pe sosea au fost poate un pic cam mari iar postarile voastre intaresc acest lucru. Nu sunt genul care merge ca nebunul, dar imi place sa merg intins si totodata prevazator. Fara frane, prefer doar frana de motor, chiar si la masina (unii vor zice ca aberez, dar pe mine un set de placute ma tine lejer 100000km). Conduc manuala ca pe secvetiala - vad virajul in departare, cobor in trepte cu frana de motor pana la viteza dorita. Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea. Criticile voastre sunt bine venite, trebuie sa ma tin cu picioarele pe pamant si cu rotile pe asfalt. Editat Mai 28, 2019 de TiL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TiL Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Cred ca trebuie sa ma incred doar in mine, ca pe baza altora... Asta-i curba, destul de lejera la prima vedere, dar topografia locului o face sa nu fie chiar asa. In fine, asta-i deja offtopic. https://www.google.com/maps/@44.818857,28.26069,17.71z Eu o stiu ca si curba de 100 la ora, cu max 120 cand drumul e gol si trag mai sportiv de masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Acum 12 minute, TiL a spus: Da, curba stransa, in camp, cu vizibilitate buna, fara pomi pe margine, pe care cu masina o pot lua cu 120 folosind aproape toata soseaua. Stiu, nu e recomandat, dar, practic, vizibilitatea si latimea soselei permit asta. In fine, e un caz particular - un drum liber pe care-l stiu pe de rost si bine cartografiat - stiu cu ce viteza pot aborda fiecare viraj in fiecare din situatii (masina pe contrasens sau nu). Sunt cumva constient ca asteptarile mele in privinta mersului pe motor pe sosea au fost poate un pic cam mari iar postarile voastre intaresc acest lucru. Nu sunt genul care merge ca nebunul, dar imi place sa merg intins si totodata prevazator. Fara frane, prefer doar frana de motor, chiar si la masina (unii vor zice ca aberez, dar pe mine un set de placute ma tine lejer 100000km). Conduc manuala ca pe secvetiala - vad virajul in departare, cobor in trepte cu frana de motor pana la viteza dorita. Pe motor, m-am surprins mergand batraneste, pornind cu max 3500 rpm, fara gaz, in primele trei trepte. Doar la depasiri trag mai vijelios de ea. Criticile voastre sunt bine venite, trebuie sa ma tin cu picioarele pe pamant si cu rotile pe asfalt. Cel putin eu nu am criticat, in nici un caz, doar am expus parerea mea despre o anumita viteza intr.o curba pe un drum public, atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Acum 48 minute, TiL a spus: Cred ca trebuie sa ma incred doar in mine, ca pe baza altora... Asta-i curba, destul de lejera la prima vedere, dar topografia locului o face sa nu fie chiar asa. In fine, asta-i deja offtopic. https://www.google.com/maps/@44.818857,28.26069,17.71z Eu o stiu ca si curba de 100 la ora, cu max 120 cand drumul e gol si trag mai sportiv de masina. Aia nu e curbă strânsă, stai liniștit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 (editat) 2 hours ago, TiL said: - e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Sa nu uitam ca aceste vietati (nevinovate) sunt dinaintea oamenilor pe pamint;Poate chiar si inaintea motociclistilor. Se adapteaza si ele,dar mai incet (vezi ciinii ce trec pe la zebre mai disciplinati ca pietonii,sau altii ce merg cu metrou/autobuze) Asa ca normal ar fi sa gindim sa le protejam,nu ca ne incurca sau ne vineaza Eu personal o singura data am lovit un ciine (1990,incepator,noapte,ciinele traversase si s-a intors brusc...) apoi multe sute de mii de km nu s-a mai intimplat,deci se poate. Editat Mai 28, 2019 de mihai c Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 @TiL Felicitari ca NU ai mers cu 120 acolo unde parea posibil ...si felicitari ca ai ales o motoreta adevarata , nu o mizerie de Hornet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Acum 10 minute, goe 75 a spus: @TiL Felicitari ca NU ai mers cu 120 acolo unde parea posibil ...si felicitari ca ai ales o motoreta adevarata , nu o mizerie de Hornet. si-a luat vfr ca a lu belbody ... in loc sa se bucure ca ajunge la 120 el se sperie de curbe dar topicul asta este motociclete puternice nu vfr-uri sau alte onde .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 28, 2019 Share Postat Mai 28, 2019 Da man dar macar belbody avea impresia ca se poate compara cu un miar...daca o dadea pe Hornet poate ajungea sa abereze si el ca 120 pe curbele din Ro e no no Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 Greseala de incepator... nu ai atribuit bine citatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 Acum 16 ore, TiL a spus: 990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei. Experienta si mai multa. Din ce am citit esti carne de tun. Sper ca esti baiat bun si ca te va ajuta karma universului, noi nu putem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 Acum 18 ore, TiL a spus: 990km adunati, din care 800 in trei zile, intr-un tur al Dobrogei. Experienta si mai multa. Invatat ca: - depasirile nu se fac cu a 6-a, mai ales daca soferul depasit e ... smecher - e sezon de vanatoare a motociclistilor de catre animale si pasari - vulpi, caini, pisici, porumbei, vrabii. Pana acum ori le-am fentat ori am avut noroc. Cheia succesului, viteza mica. Noaptea, pe drumuri judetene, preferabil max 90 la ora. Si inspiratia sa-i dai gaz cand merge, sa-l fentezi. - soseaua nu e ca pe circuit. Si se simte mult mai rough decat din masina. Niste cocoase in asfalt intr-un viraj larg pe urcare aproape ca m-au trimis in decorul verde crud. Am si dat in plin in cocoasa cea mare - greseala de abordare a virajului cand stii ca sunt sleauri. Voblaj scurt (noroc ca uitasem mana nitel in gaz, pe urcare, cred ca a ajutat la atenuarea rapida a voblajului) trecut aproape fara sa-mi dau seama in celalalt sleau, de pe margine, luat din gaz - reinscris pe trasa si-am scapat. - galagie mare pe motoreta, de la vant. Mai putin idilic decat ma asteptam. Credeam ca o sa aud orice zgomot suspect de lant, rulment, plastic sau mai stiu eu ce. De unde, ca nu auzi nici ragetul esapamentului - si altele pe care nu mi le amintesc acum. In ansamblu am scos cam aceiasi timpi ca si cu masina. Castig la posibilitatile de depasire in afara si la croaziera in localitati unde o de multe ori o tin cu tupeu la 80-90. Dar am avut noroc - radare intalnite in localitati care aveau deja clienti. Pierd la croaziera si viraje, nu ma infig asa cum arunc masina pe viraje; si chiar daca experienta creste ar trebui sa ma pastrez la fel de rezervat. Pentru ca soseaua nu e ca pe circuit. Am prins si un radar mobil la drumul mare, dupa o portiune lunga, dreapta, pe care tinusem 160. Noroc ca l-am intalnit fix dupa singura curba stransa din zona, pe care in cel mai bun caz o poti lua cu 120. Eu am coborat sub 100. Mai sunt si pauzele mai dese de alimentare. Binevenite, ca pozitia oarecum sportiva lucreaza niste muschi pe care nu prea i-am avut niciodata: spate si umeri. Much better, decat sa amortesc in scaunele de piele. A! nu v-am povestit de balega proaspata improscata de dusterul pe care n-am indraznit sa-l depasesc la timp. Prietene, bun venit in lumea moto dar parca nu ai inceput bine. Spui ca te-ai prins ca soseaua nu e pista dar compari timpii scosi cu moto vs auto. Pai motociclismul nu este despre timpi. Tu esti la primii kilometrii si dai 160 km/h? Ai incercat o franare de urgenta la 60 km/h? Iar daca balega de la Duster din fata ta te-a improscat iti spun de acuma ca stateai mult prea aproape de el. Bine ca nu a franat din cine stie ce cauza ca te gaseam la alta rubrica... Apoi uita de cum se comporta masina, mai ales in curba, fata de o motocicleta. Condusul pe doua roti este cu totul altceva si acuma tu ai inceput de zero. Sau ca sa nu te descurajez de la 0,2 daca ai mers mult si pe bicicleta. Tine minte: in curba din masina nu a cazut nimeni, de pe motor au cazut destui. Mi se pare normal daca o arzi cu 160 km/h sa fie galagie in casca. De aceea iti recomand sa folosesti dopuri de urechi. Vezi ca este un topic in care s-a discutat pe aceasta tema. Sa stii ca si la masina nu doar la moto este indicat ca la 2-3 ore de mers sa mai faci o paza sa intinzi oasele. La moto te forteaza rezervorul, la masina trebuie sa o faci din convingere. Succes si ai grija de tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TiL Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 Acum 4 ore, einstein1984 a spus: Da, in depasiri ii dai 5000? sa nu te surprinda Vtechul E cea fara v-tec. Oricum, v-tec isi face de cap de la 6800rpm in sus. Multumesc tuturor pentru pareri (si critici :D) . Incerc sa tin cont de ele, desi ma stiu incapatanat de fel si fac prostia de a invata doar din greselile mele. Numai ca aici nu prea e loc de greseala... Goe, inca nu reusesc sa te "citesc", cat e serios si cat e misto din cele spuse. Despre Hornet, am fost super incantat la scoala, dar pentru ca fac majoritatea kilometrilor afara, am cautat altceva. Hornetul e mai fun, manevrabila, jucausa. Tancul asta VFR e cam dur. Pana si mersul motorului e rough, dar sigur stiti povestea timing-ului la unele V4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 (editat) . Editat Mai 29, 2019 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 (editat) @TiL Colegu , aici pe net totul este o mare gluma. Pe mine m-a amuzat teribil cand am vazut ca au sarit oamenii sa-ti zica sa nu faci ce ai spus ca nu ai facut... Faza cu Hornetul nu era pentru tine. E unul pe aici care pe langa faptul ca e varza se mai si agita daca-i vorbeste cineva troaca de rau.Sunt surprins ca de data asta nu a reactionat. Editat Mai 29, 2019 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 N-o luai .... cu trabantul am prins 120 doar la vale, acolo pare drumul drept. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TiL Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 Bun, deci sa-mi fie rusine ca n-am intrat cu 160 acolo :)) Bagati un streetview, asa se vede cumva mai aproape de realitate care-i treaba. Dar mai bine dati o fuga, e un drum frumos, desi as recomanda mai degraba Harsova-Ovidiu-Tulcea-Isaccea-Macin-Greci-Saraiu-Harsova. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 (editat) M-am exprimat eu gresit colegu' , inclinat am vrut sa zic ..... nu-i mare curba aia, dar cel mai importat este sa conduci cit mai atent, si daca viteza X cu care ai luat tu curba este intr-un mare fel pt. tine .... este pt. tine, altii merg mai repede sau mai incet, important este tu sa treci cu bine de ea! Tare mi-ar placea sa fiu pe acolo ..... dar ne tin astia in atentionari galbene/portocalii .... nu se hotarasc. Ps. Iti recomand ca acea curba sa ramina stinsa o vreme pentru tine. Editat Mai 29, 2019 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Mai 29, 2019 Share Postat Mai 29, 2019 Acum 4 ore, TiL a spus: Bun, deci sa-mi fie rusine ca n-am intrat cu 160 acolo :)) Bagati un streetview, asa se vede cumva mai aproape de realitate care-i treaba. Dar mai bine dati o fuga, e un drum frumos, desi as recomanda mai degraba Harsova-Ovidiu-Tulcea-Isaccea-Macin-Greci-Saraiu-Harsova. Am facut acel drum, sau portiuni din el. E un drum foarte frumos si deschis, mai ales cand vii dinspre Medigidia, Adamclisi, Silistra. Pana la Harsova, sunt o gramada de curbe, relativ asemanatoare. In camp, fara vizibilitate mare din cauza vegetatiei si, daca nu cunosti drumul sau nu ai un gps sa iti arate cat de cat ce vine, esti in blank foarte aproape de curba. Ca idee, o sa ajungi, mai ales pe curbele stiute de matale si batute cu 4 roti, sa ti se para o joaca pentru 2 roti. Le vei aborda lejer cu o viteza mai mare considerabil, si culmea...fara sa fie nevoie sa te duci pe contrasens. Iar ca idee, cineva care nu stie drumurile alea si merge prima data, iti garantez ca exista si se poate ca cineva sa le aborbeaza cu o viteza mai mare cu motorul decat le iei dumneata cu masina, stiindu-le cu ochii inchisi. Tine doar de exercitiu, si aici nu ma refer la linie dreapta. Incearca niste multe curbe pe la munte, si la un moment dat, ti se va parea o joaca acea curba. ...si se poate ca cineva sa le abordeze cu o viteza mai mare ... EDIT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.