Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

 

Nu-i adevarat! N-a fost gard, a fost poarta si n-a fost pom ci stalp de iluminat, da` am trecut pe langa el. Iar poarta am inlocuit-o :bounce:

Da, și la mine la fel, se apropiau copacii de mine pe Petru Vodă, iar eu nu voiam să dau drumul vacii. Învățătura de minte: mai usurel pe curbe, că strada nu e circuit. Recunosc, a fost vina mea. Tu măcar nu ai văzut pietrișul din curbă, iar poarta babei a opus rezistență. Dar nu mare. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutarela toti! Am citit numai cateva din posturile voastre si sunt foarte interesante....sunt de parere ca orice mobra ai avea la inceput trebuie sa fii cumpatat cu ea.... eu sunt incepator...am un hornet de 600.. da prima mobra e de 600...am permis din septembrie...am facut botezul cu o proasta care mi.a taiat calea...

 

Am prieten incepator cu r6 din 2002 si merge cumpatat....ne.am facut un mic grup al nostru...aici in zona mea si suntem majoritatea incepatori si scuteristi...ne dam unul dupa altul si nu intrecem limita...

Parerea mea este ca e dupa felul fiecaruia...stiu oameni care merg nebuneste cu ele...daca stii ca esti nebun iti iei ceva potolit pentru inceput...eu aam considerat ca imi stiu limita si nu o depasesc...si am luat hornet....

Doua corectii si cateva sfaturi:

1. Cauza primara pentru care ai busit-o nu e ca ti-a taiat calea, aia e cauza secundara. Cauza primara e ca n-ai fost prudent. Tine minte, exista doar doua tipuri de soferi: aia care nu te vad si aia care vor sa te omoare.

 

2. Nu e deloc o idee buna sa mergeti in gasca de incepatori. Invatati prostii unul de la altul. Sau separat, sau cu cineva experimentat care are rabdare sa mearga cu voi si sa va invete.

 

Ai mare grija cu Hornetul. E foarte adevarat ca daca nu-l tragi de urechi e calm. Pe de alta parte, daca mergi cu el cum e proiectat sa mearga, e naravas rau. Gandeste-te ca bate suta in doua secunde si ceva, de pe loc. Sigur, o sa spui ca nu mergi in forta. La un moment dat o sa mergi, pentru ca altfel nu poti lua curbele cum trebuie. In momentul ala trebuie sa poti controla mobra si in ture. Si buba e ca daca nu te invata careva in conditii controlate, singur nu prea ai sanse sa inveti. Nu mai vorbesc de r6

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci faza a a fost asa... eu stau undeva in afara bucurestiului.. mergeam in localitate pe DN...da prost DN cel mai prost...are numai doua benzi...aveam 40 la ora... aici nu e trafic..fata imi venea din fata si a vrut sa faca stanga..s-a oprit cu botul virat spre mine si automat eu m.am speriat si am oprit...a dat drumul la ambreiaj doar mi.a luat ghidonul din mana si m.a trantit...apoi s-a oprit intr.un logan care astepta pe strada unde voia ea sa intre..daca nu era loganul intra aia in ditamai santul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-mi dau seama daca glumesti sau nu. Hai sa-ti zic cum vad eu problema. Observ destui motociclisti, multi dintre ei incepatori care se plang de treaba asta, ca "soferii ne vaneaza" si "vor sa ne omoare" si altele din zona asta. Eu iti zic ca nu este adevarat.

 

In momentul in care o sa reusesti sa vezi care intersectii sunt problematice, desenate prost, sau care semafoare nu sunt vizibile cand bate soarele in ele ca sunt vechi si s-a matuit geamul si multi ciupesc rosul din cauza asta, care semne de cedeaza trecerea sunt de multe ori pozitionate prost si ignorate sau pe tataita cu SuperNova care inteapa DNul de pe ulita pe care locuieste si te vede pe tine la 3-4 sute de metri si nu poate sa conceapa ca tu in 1.2 secunde esti in dreptul lui pt ca are si nepotu-su moped si alea abia se taraie si crede ca are timp sa se bage. Si multe alte situatii care vin doar odata cu km adunati.

 

Adica pe scurt: sa inveti sa citesti traficul, sa te adaptezi la el si sa arati curtoazie in trafic, chiar daca esti pe prioritate, vei observa ca poti traversa orasul de la un capat la altul fara sa vrea nimeni sa te omoare, fara situatii limita si complet relaxat, de multe ori chiar mai repede decat o faceai inainte cand erai vanat in trafic pe acelasi traseu :)

 

Eu asta am invatat pe pielea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

Sa-ti iei miar sportiv ca incepator e ca si cum ai invata sa mergi pe bicicleta la un concurs de downhill.

Replică epică, de pus în semnătura sau in motivaționale :) ;).

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-ti zic cum vad eu problema. Observ destui motociclisti, multi dintre ei incepatori care se plang de treaba asta, ca "soferii ne vaneaza" si "vor sa ne omoare" si altele din zona asta. Eu iti zic ca nu este adevarat.

 

Permite-mi sa nu fiu de acord. Eu vad multi motociclisti care merg ca si cum restul participantilor la trafic n-ar putea gresi, fi neatenti, etc. Pe premiza ca "daca ma omoara, lasa ca ia si el 2 ani cu suspendare".

 

Ai, bineinteles, dreptate cu cititul traficului. Insa pana esti SIGUR ca-l citesti cum trebuie, e mai sanatos sa fii paranoic. Nu uit cum mi se uita o tanti in ochi, de pe-o strada laterala si mi-a iesit fix in fata. Fara nici un semn evident ca vrea sa ma ucida. Doar ca mi se aprinsesera ceva becuri dinainte, luasem mana din gaz, n-a fost nici o problema sa incetinesc si evit.

 

Evident, glumesc cu vrea sa te omoare. Insa e mult mai sanatos sa pleci de la ipoteza ca soferii fie nu te vad, fie vor sa-ti vina de hac. In nici un caz sa nu plece ca incepator cu ideea c-o sa-l evite, sa-i faca loc, etc. Daca se intampla, e un bonus fericit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vrea domne nimeni sa ucida pe nimeni sau sa-ti vina de hac, este pur si simplu neatentie, oboseala, reflexe incetinite, cu totii gresim. De aia se numeste accident. Si eu eram incrancenat la inceput dar cu timpul am devenit mai tolerant si mai relaxat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis un cuvant foarte foarte bun acolo, paulynos. "Tolerant'. Exact asta am observat si eu. Cand nu mai 'imi iau prioritatea tot timpu' parca e mai safe. Vorba aia, prioritate ai cand ti se ofera. Ochii in 4 :)

Si sunt de acord ca nu vor sa te omoare by default. Toti suntem oameni si toti mai gresim :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-mi dau seama daca glumesti sau nu. Hai sa-ti zic cum vad eu problema. Observ destui motociclisti, multi dintre ei incepatori care se plang de treaba asta, ca "soferii ne vaneaza" si "vor sa ne omoare" si altele din zona asta. Eu iti zic ca nu este adevarat.

 

In momentul in care o sa reusesti sa vezi care intersectii sunt problematice, desenate prost, sau care semafoare nu sunt vizibile cand bate soarele in ele ca sunt vechi si s-a matuit geamul si multi ciupesc rosul din cauza asta, care semne de cedeaza trecerea sunt de multe ori pozitionate prost si ignorate sau pe tataita cu SuperNova care inteapa DNul de pe ulita pe care locuieste si te vede pe tine la 3-4 sute de metri si nu poate sa conceapa ca tu in 1.2 secunde esti in dreptul lui pt ca are si nepotu-su moped si alea abia se taraie si crede ca are timp sa se bage. Si multe alte situatii care vin doar odata cu km adunati.

 

Adica pe scurt: sa inveti sa citesti traficul, sa te adaptezi la el si sa arati curtoazie in trafic, chiar daca esti pe prioritate, vei observa ca poti traversa orasul de la un capat la altul fara sa vrea nimeni sa te omoare, fara situatii limita si complet relaxat, de multe ori chiar mai repede decat o faceai inainte cand erai vanat in trafic pe acelasi traseu :)

 

Eu asta am invatat pe pielea mea.

Am fost prin B cu motorul si al naibii sa fiu daca a incercat vreunul sa se suie pe mine! Poate o fi fost zilele alea ceva in aer. Daca intelegi traficul, cam poti "citi" ce sofer urmeaza sa faca o prostie. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Dupa aprox. 1500 km vin cu un feedback scurt al unui incepator pe R6, mers preponderent in oras.

 

Prima data am sa enumar problemele de care m-am lovit.

 

- frica de a ma lasa in viraje

- plecatul de pe loc era un chin pentru mine, mi se parea ca niciodata nu plec cum trebuie, ori aproape sa moara motoru ori plecat in forta.

- point fixation ( momentu acela cand privire iti e blocata pe un obiect anume, tinzi sa te indrepti catre el)

- franarea

- downshift

 

Cum vad lucruile dupa acesti km?

 

Avantaje:

 

- docila in turatii mici 3000- 7000 rpm, asta daca nu tragi ca ghiolbanu de acceleratie, cam la 6000-7000 schimb de obicei treapta,

- arata bine...si cam atat.

 

 

Dezavantaje:

 

- greu de controlat la viteze mici

- cursa ghidonului foarte mica

- iti frigi ouale rau, daca nu mergi cu o viteza constanta de 30+ motorul se incinge repejor, plec de la semafor cum pleaca colegii cu cruiserele ( am ras la duma asta facuta de un coleg )

- dureri de maini

- instabila la denivelarile facute de tiruri pe sosea

- la o frana mai serioasa pasagerul pica ca din pod pe tine, punand o presiune mare pe mainile tale si implicit pe roata din fata

- fata de un cruiser centru de greutate e mai ridicat, crescand sansele sa te dezechilibrezi.

Pe scurt te chinui si tu si motoru.

 

 

Privind in ansamblul inca traiesc, si asta datorita conducerii preventive si a norocului bineinteles. Tine de fiecare daca vrea sa-si ia un SS pentru inceput, poate doar am avut noroc pana acum, insa deja m-am bagat in hora si acum trebuie sa joc, neavand acum alta alternativa de a cumpara altceva.

 

Overall, se poate incepe si pe un R6 dar cu o atentie sporita

 

Numa' bine!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Morningstarr

 

nu inteleg de ce incepatorii merg numai in oras si isi cumpara rachete de gen R6 sau R1 ...bine am inteles ca numai d'ástea se cauta pe OLX , e o fobie sau cum ?

si acuma sa revenim , ce inseamna conducere preventiva cu R6 in oras ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- docila in turatii mici 3000- 7000 rpm, asta daca nu tragi ca ghiolbanu de acceleratie, cam la 6000-7000 schimb de obicei treapta,

 

Schimbi la 6-7000mii... deci habar n-ai sa mergi, sau asa te-a invatat careva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@angus_young, conducerea preventiva pentru mine inseamna sa mergi dracului linistit, sa ai timp sa observi intentiile celorlalti participanti la trafic.

 

@petre.81, ce inseamna pentru tine habar n-ai sa mergi? si spune-mi ce e gresit sa schimb la 7000 atata timp cat nu am nevoie de cuplu sau putere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@petre.81, ce inseamna pentru tine habar n-ai sa mergi? si spune-mi ce e gresit sa schimb la 7000 atata timp cat nu am nevoie de cuplu sau putere?

 

Pai sunt doua bube, zici ca schimbi la 7000 dar mergi preponderent in oras. Asta inseamna ca mergi tare prin oras desi esti incepator ori te tarasti cu a 2-a sau a 3-a prin oras ca sa mergi incet dar cu motorul turat aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai dreptate, mai mult de a 3-a nu am cum sa merg, undeva la 4000 de ture intr-a 3a am aproape 50 km/h, totusi tin sa cred ca nu e chiar asa deranjant spre deosebire daca ai schimba la 11.000-12.000 rpm.

 

Suna dubios ce zici, pentru un R6...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...