angus_young Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 a pus cineva bujii CR8EIX cu electrodul de Iridium ? Se simte ceva diferenta la consum si la pornirea la rece , fata de bujia clasica CR8EK cu electrodul de cupru ? se simte diferenta , ca si caldura degajata de motor , intre Motul 5100 - 10W40 si Motul 7100 - 10W60 vara in oras si afara in ture mai lungi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 Eu am avut (am, de fapt) pe ala vechi. Nu se simte nici o diferenta. Asta nou l-am pornit la 5 grade dupa 2 saptamini de stat pe dreapta si a lua-to la sfert. Eu zic ca prima data trebuie verificata bateria daca porneste greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
angus_young Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 nu am nici o problema de pornire , vreau sa schimb preventiv bujiile anul ce vine si oscilez intre Iridium si normale de cupru , dar si intre NGK si Denso , vroiam o parere la fel cu uleiul , am observat ca atunci cand e ff cald afara se cam incinge chiar si la mers numai touring si citisem ca 10W60 isi mentine calitatile si la temperaturi inalte si tine motorul mai rece un pic fata de clasicul 10W40 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Pai este normal ca 10w60 sa isi tina mai bine proprietatile deoarece cu cat este mai mare cifra din coada (in cazul tau 60) cu atat isi pastreaza proprietatile la cald mai bine ,deci opteaza ptr cifra cat mai mare in coada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Bujii din astea am avut la mai multe tipuri de mobre. La nici una nu s-a vazut cine stie ce diferenta. Singurul plus ar fi ca 'traiesc' mai mult. Uleiul, depinde cum mergi. La touring (aici vorbim de mijlocul verii) diferenta intre 10w40 si 15w50 a fost de cateva grade pe cadran, nu mai simteam motorul ca se incinge asa tare, ambreiajul parca lucra ceva mai bine. Asta a fost dupa procedul 'trial and error' sa zicem si a iesit ok. w60 mi se pare cam mult, daca mergi f turat, f mult in oras desi...cred ca e cam prea gros si asa. Ia-le pe rand si testeaza. Oricum, asta se aplica de pe la cel putin un 25 de grade in sus. Mai jos, merge lejer 5/10w40 fara probleme si restul sunt cam mult. De iarna nici nu mai zic. cu atat isi pastreaza proprietatile la cald mai bine ,deci opteaza ptr cifra cat mai mare in coada O motivatie ... ciudata. Ar fi un 75w80 mai gros, bagam din ala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosmin Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Pai este normal ca 10w60 sa isi tina mai bine proprietatile deoarece cu cat este mai mare cifra din coada (in cazul tau 60) cu atat isi pastreaza proprietatile la cald mai bine ,deci opteaza ptr cifra cat mai mare in coada Aveti aici un tabel cu vascozitatea uleiurilor in functie de temperatura exterioara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 (editat) Banzay,arata si mie te rog un producator ce face ulei 75w80 Ptr cime nu stie : primele litere sunt date de vascozitatea uleiului la rece ,cu cat mai mica cu atat mai subtire (ex: 5w ,10w,15w) Al doilea grup de litere ce urmeaza dupa w este dat de vascozitatea uleiului la cald - de aici Banzay,cu cat este mai mare grupul de litere din acoada cu atat este mai bine ptr motor la cald ,adica uleiul ramane la o vascozitate buna,nu se face apa Ce nu este corect in ceea ce am precizat mai sus ? » Post actualizat in 05 Dec 2016 09:57 Ca precizare : eu nu pornesc motocicleta pe timpul anotimpului friguros deoarece are ulei relativ "gros" ptr vara si nu vreau sa risc » Post actualizat in 05 Dec 2016 09:58 Ca precizare : eu nu pornesc motocicleta pe timpul anotimpului friguros deoarece are ulei relativ "gros", de vara si nu vreau sa risc Editat Decembrie 5, 2016 de AparTeGeorge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Pe busonul de la baia de ulei la voi nu scrie nimic?!?! » Post actualizat in 05 Dec 2016 10:26 Cutiozitate: Cum sa tina un ulei cu vascozitate mai mare motorul mai rece?))) Foarte amuzante unele posturi... » Post actualizat in 05 Dec 2016 10:37 Poate am luat eu informatia fara sa o diger si de fapt ma insel amarnic. Sa imi explice si mie cineva ,daca poate, din punct de stiintific cum e posibil ca un ulei mai putin fluid ca altu sa aibe un transfer mai bun de caldura, cand el(10w99) practic este posibil sa curga ceva mai incet prin conducte,radiator si motor (pe care app scrie 10w40 in conditi de expoatare normale, referindu-ma aici la temperatura). Deci cum e posibil sa fie mai rece cu un ulei mai gros?!? » Post actualizat in 05 Dec 2016 10:39 curge incet=debit mai mic= cantitate mai mica de ulei racit prin intermediul radiatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 in Bandit se pune 10W40...de preferat full-sintetic dar merge si semi. maxim de vascos se pune un 15W50 dar numai in toiul verii si daca stai in Australia sau sudul maxim din Spania/Italia/Grecia, Dubai, Mexic si/sau alte zone in care se ating frecvent temperaturi mai mare de 40-45 grade in 99% din Europa nu ai nevoie de W50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Perfect de acord cu tine MotoRocker » Post actualizat in 05 Dec 2016 12:03 Fislea ,nu prea ai inteles mai nimic din ce am scris eu, mai citeste odata,de doua pri poate te lamuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 O motivatie ... ciudata. Ar fi un 75w80 mai gros, bagam din ala? Iti dai seama cum merge cu magiun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Sau nu la mine faceai referire ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Banzay,arata si mie te rog un producator ce face ulei 75w80 Ptr cime nu stie : primele litere sunt date de vascozitatea uleiului la rece ,cu cat mai mica cu atat mai subtire (ex: 5w ,10w,15w) Al doilea grup de litere ce urmeaza dupa w este dat de vascozitatea uleiului la cald - de aici Banzay,cu cat este mai mare grupul de litere din acoada cu atat este mai bine ptr motor la cald ,adica uleiul ramane la o vascozitate buna,nu se face apa Stii tu ceva, insa nu prea merge. in Bandit se pune 10W40...de preferat full-sintetic dar merge si semi. maxim de vascos se pune un 15W50 dar numai in toiul verii si daca stai in Australia sau sudul maxim din Spania/Italia/Grecia, Dubai, Mexic si/sau alte zone in care se ating frecvent temperaturi mai mare de 40-45 grade in 99% din Europa nu ai nevoie de W50 Concluzia cea mai corecta asta e. Bine, acum si daca ii dai pedala... s-ar cere si mai gros, insa vorbim de alte lucruri. Pe busonul de la baia de ulei la voi nu scrie nimic?!?! Ce ar trebui sa scrie? Cum sa tina un ulei cu vascozitate mai mare motorul mai rece? ))) Tribologia e o stiinta complexa, insa din ce am vazut eu am comparat pisoarca de mo®tul 10w40 7100 cu 15w50, acelasi tip, diferenta a fost de cateva grade fahrenheit, zgomotul redus, ambreiajul se simtea mai bine, ajungea mai greu motorul la temperatura la care pornea ventilatorul. Vorbim de temperaturi serioase (grecia/bulgaria) de iulie/august. Nu uita, nu compara temperatura uleiului cu temperatura lichidului de racire... Stii ca uleiul are rolul de raci fusta pistonului si chiar pistonul la unele motoare(motoare racite cu apa)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turbodiesel Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 La unele modele scrie 710. Pe busonul de la baia de ulei la voi nu scrie nimic?!?!» Post actualizat in 05 Dec 2016 10:26 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fislea Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Pe busonul de ulei scrie maare si clar 10w40. » Post actualizat in 05 Dec 2016 15:09 Turbodisel Cum sa scrie 7100 pe unele model cand acest numar reprezinta o gama de ulei de la Motul? Pe buson la gsf600s din 2002 regasim vascozitatea si nimic mai mult (in manual se se subliniaza aspectele precum mineral , sintetic) » Post actualizat in 05 Dec 2016 15:26 AparaTeGeorge Am citit posturile tale de 3 ori si nu reusit sa identific cum a dedus ANGUS_YOUNG ca un ulei mai gros tine motorul mai rece. Banditul pana la modelul racit pe apa nu are nici macar senzor de temperatura(desi si acela este relativ fiind imposibil sa creezi fix aceleasi conditi de temperatura, vant,acceleratie etc in trafic si sa deduci ca un motor se incalzeste mai putin cu ulei mai gros, doar sa fie diferente foarte mari 10-15 grade ceea ce este imposibil) Am avut in trecut alta motocicleta racita tot cu aer si ulei fara termometru in bord si nu am sesizat nici o diferenta legat de temperatura motorului intre 10w40 si 15w50. +ca personal nu gasesc explicaria logica, din acest motiv v-am rugat sa ma luminati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 (editat) Cum sa scrie 710 Era o gluma man. (PS: chiar scrie 10w40 pe buson? Ar fi o premiera pt. mine) Am avut in trecut alta motocicleta racita tot cu aer si ulei fara termometru in bord si nu am sesizat nici o diferenta legat de temperatura motorului intre 10w40 si 15w50. Pai nu aveai termometru. Restul au fost explicate in mare. Bineinteles ca mai sunt si cateva pe langa, dar astea le poate explica doar cineva care lucreaza in domeniu. Editat Decembrie 5, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Fisleo ce crezi ,nici modelul 2007-2008 racit pe apa (deasta am io) nu are senzor si ceas de temperatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
angus_young Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Am citit posturile tale de 3 ori si nu reusit sa identific cum a dedus ANGUS_YOUNG ca un ulei mai gros tine motorul mai rece. Banditul pana la modelul racit pe apa nu are nici macar senzor de temperatura(desi si acela este relativ fiind imposibil sa creezi fix aceleasi conditi de temperatura, vant,acceleratie etc in trafic si sa deduci ca un motor se incalzeste mai putin cu ulei mai gros, doar sa fie diferente foarte mari 10-15 grade ceea ce este imposibil) 10W60 isi mentine mai bine vascozitatea la temperaturi mai inalte (este mai aditivat decat 10w40 de unde si diferenta de pret de 100 lei la bidonul de 4L), dar este la fel de vascos la rece ca si 10W40 , http://yacco-lub.ro/vascozitate.html Ideea era pana la urma , in practica cum sta treaba , daca se simte ceva mai ales in oras . ca afara nu prea se incalzeste decat daca merg sustinut cu >160 km/h pe autostrada ) Nu inteleg totusi de ce M@tul are parte de review-uri asa de slabe pe aici pe forum , nu de alta dar mai nou eu bag si la masina M@tul 5W40 - 8100 si mi se pare super ok , zgomot mic , nu consuma deloc ( am bagat anul asta in Ianuarie un schimb cu mult prea laudatul de posesorii de GS -uri Liqui Moly la Octavia 1.9 TDI si motorul devenise brusc zgomotos si consuma ulei ,,,, dupa ce de 14 ani de cand o am bagasem numai ARAL ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Decembrie 6, 2016 Share Postat Decembrie 6, 2016 Aral e un ulei f bun. Multe masini de la firma unde lucrasem, inclusiv personalele au mers pe Aral, multa vreme. Motul cica ar mai veni 'falsificat', pisoarca, nu respecta specificatiile. Eu nu am prins, am fost multumit in general de el. Cel putin de 7100 15w50. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Decembrie 6, 2016 Share Postat Decembrie 6, 2016 Concluzia cea mai corecta asta e. Bine, acum si daca ii dai pedala... s-ar cere si mai gros, insa vorbim de alte lucruri. Daca dai pedala mai des decat nu dai, pui full-sintetic mai scump, gen 300V, dar tot 10W40. Daca stai numai langa rosu, pui un ulei "racing" si il schimbi mai des...dar Banditu' nu e motoreta da stat numai langa rosu. nu-i mobra de pista 10W60 isi mentine mai bine vascozitatea la temperaturi mai inalte (este mai aditivat decat 10w40 de unde si diferenta de pret de 100 lei la bidonul de 4L) Diferenta de pret e ca nu prea il cumpara lumea si e mai rar/putin in stocuri. Daca vreti sa va protejati banditii la caldura bagati full-sintetc, pelicula se mentine mai bine la temperaturi f inalte, asta e si avantajul sinteticului. Faptul ca puneti un ulei cu W60 nu ajuta motorul...nici macar cand e cel mai cald ever in oras... doar ca motorul e mai putin zgomots, si d-aia vi se pare voua "mai bun". Banditul oricum are un motor f zgomots, care zornaie tare, mai ales ala racit pe aer (parte din farmecul lui IMO) deci nu va mai impacientati, daca se supraincalezeste se va opri singur (am patit-o la Virago, dar aia era racita doar pe aer), fumati o tigara si plecati mai departe. In aproape 50.000 km am pus numai 10w40 in Bandit si inca merge..uns! Asa ca puneti 10W40 sintetic, schimbati-l la maxim 6.000 km si n-o sa aveti nicio problema. PS: Mi-e o idee dor de Bandit, il mai vand din cand in cand (l-am vandut unei cunoscute) si simt asa ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 6, 2016 Share Postat Decembrie 6, 2016 (editat) 10W60 isi mentine mai bine vascozitatea la temperaturi mai inalte (este mai aditivat decat 10w40 de unde si diferenta de pret de 100 lei la bidonul de 4L), dar este la fel de vascos la rece ca si 10W40 , http://yacco-lub.ro/vascozitate.html Ideea era pana la urma , in practica cum sta treaba , daca se simte ceva mai ales in oras . ca afara nu prea se incalzeste decat daca merg sustinut cu >160 km/h pe autostrada ) Nu inteleg totusi de ce M@tul are parte de review-uri asa de slabe pe aici pe forum , nu de alta dar mai nou eu bag si la masina M@tul 5W40 - 8100 si mi se pare super ok , zgomot mic , nu consuma deloc ( am bagat anul asta in Ianuarie un schimb cu mult prea laudatul de posesorii de GS -uri Liqui Moly la Octavia 1.9 TDI si motorul devenise brusc zgomotos si consuma ulei ,,,, dupa ce de 14 ani de cand o am bagasem numai ARAL ) Indecsii (adica numerele de dinainte si dupa W) nu inseamna o viscozitate fixa, sint de fapt niste intervale. Adica doua uleiuri 10W40 pot sa aiba viscozitati diferite. http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/ Editat Decembrie 6, 2016 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 16, 2016 Share Postat Decembrie 16, 2016 Salut baietii si bine a inviat siteu )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat Decembrie 16, 2016 Share Postat Decembrie 16, 2016 Hallo! Fix cand trebuia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AparTeGeorge Postat Decembrie 19, 2016 Share Postat Decembrie 19, 2016 Salut baieti M am apucat si mi am confectionat singurel aparatoare de radiator Am vrut sa imi cumpar in prealabil una gata confectionata dar 100 -200 lei nu am cum sa dau pe asa ceva,si nu ma satisfacea nici faptul ca erau din inox Eu am facut o pe a mea din plasa si ma costat 10 lei toata treaba ,nu am avut nevoie decat de o bucata de plasa (luata din targ de la vitan) si de o foarfeca de tabla Eu sunt multumit de ceea ce a iesit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Decembrie 19, 2016 Share Postat Decembrie 19, 2016 Arata f. bine! Bravo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.