RvsS Postat Noiembrie 5, 2009 Share Postat Noiembrie 5, 2009 Super, imi poti spune de unde ai luat-o si cat a costat? Eventual pe PM. Nu prea am gasit in RO, pe bikeshop sunt doar vreo 3 anunturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Ianuarie 1, 2010 Share Postat Ianuarie 1, 2010 impotriva resetarii parbrizului : http://www.fjr1300.info/howto/stop.html bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 2, 2010 Share Postat Februarie 2, 2010 Salutare oameni buni. Imi poate spune cineva va rog frumos ce dimensiuni are amprenta cricului lateral la FJR? M-ar interesa sa iau asa ceva: http://www.touratech.com/shops/001/product...roducts_id=5610 ... doar ca mobra este un TDM900. Partea inferioara a cricului este foarte asemanatoare si m-am gandit ca acea extensie s-ar putea sa fie compatibila si pentru motocicleta mea. Dimensiunile suprafetei de contact (a cricului) sunt aprox. 5,2 cm / 2,8 cm si arata cam asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Februarie 4, 2010 Share Postat Februarie 4, 2010 Da, corect, se pare ca nu sunt la zi cu informatiile anumite site-uri. Vad totusi ca motorul in 2007 are mici modificari pana la 70 cai (http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-honda-deauville%20cu%20abs-din-2007-238600.html) si o crestere in cc la 680. Ca sa fiu totusi on-topic, pretul la FJR nou este de 15600 EUR, iar in Germania SH dupa 2007 am gasit cam pe la 9000 EUR. Ma intreb cat e CASCO 1000E pe an ,daca nu l-au marit.Bunu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
satori Postat Februarie 9, 2010 Share Postat Februarie 9, 2010 Salutare oameni buni. Imi poate spune cineva va rog frumos ce dimensiuni are amprenta cricului lateral la FJR? M-ar interesa sa iau asa ceva: http://www.touratech.com/shops/001/product...roducts_id=5610 ... doar ca mobra este un TDM900. Partea inferioara a cricului este foarte asemanatoare si m-am gandit ca acea extensie s-ar putea sa fie compatibila si pentru motocicleta mea. Dimensiunile suprafetei de contact (a cricului) sunt aprox. 5,2 cm / 2,8 cm si arata cam asa: Este cam tot pe acolo, poate putin mai mic. Nu bag mana in foc, m-am uitat prin pozele cu a mea ca sa incerc sa compar, nu am cum sa ajung fizic la ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Februarie 9, 2010 Share Postat Februarie 9, 2010 Este cam tot pe acolo, poate putin mai mic.Nu bag mana in foc, m-am uitat prin pozele cu a mea ca sa incerc sa compar, nu am cum sa ajung fizic la ea. O sa mai astept pana cand incepe sezonul, in speranta ca voi afla mai multe detalii... daca e cu jumatate de cm mai mic de ex. e suficient cat sa nu mai pot folosi jucaria respectiva. Multumesc oricum. Mesaj completat A mai scos lumea FJR-urile de la iernat, m-ar putea ajuta cineva cu dimensiunea respectiva? Multumes anticipat si scuze ptr insistenta... Imi poate spune cineva va rog frumos ce dimensiuni are amprenta cricului lateral la FJR? M-ar interesa sa iau asa ceva:http://www.touratech.com/shops/001/product...roducts_id=5610 ... doar ca mobra este un TDM900. Partea inferioara a cricului este foarte asemanatoare si m-am gandit ca acea extensie s-ar putea sa fie compatibila si pentru motocicleta mea. Dimensiunile suprafetei de contact (a cricului) sunt aprox. 5,2 cm / 2,8 cm si arata cam asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Aprilie 27, 2010 Share Postat Aprilie 27, 2010 Salut, Ma bucur mult ca am gasit un topic pe tema FJR1300. Incepand din Martie 2009 mi-am indeplinit visul si am devenit posesor de FJR1300 . Inainte de achizitie am facut cateva luni de research detaliat pe tema clasei touring, am parcurs o groaza de articole interne si externe, forumuri etc pentru alegerea tourerului perfect (perfect pentru nevoile mele adica). Am avut inainte un CBR600 F3 cu care am mers 50.000km in regim touring (drumuri lungi cu pasager+bagaje) care si-a facut cu succes datoria insa care ma supara la drumurile lungi din cauza pozitiei. Sigur, imi doream si ceva putere si, mai ales, cuplu in plus pentru viitorul motor. Vin mai jos cu cateva informatii utile, sper, si altora care doresc achizitii asemanatoare. Un vis mai vechi de-al meu era Honda CBR1100 XX care, desi nu era un tourer veritabil, ma incanta probabil si datorita faptului ca prima "dragoste" a fost tot Honda. Cum cu XX-ul nu rezolvam problema confortului la drumuri lungi, mi-am indreptata atentia catre: BMW K1200GT; Kawasaki GTR1400; Honda Pan European; Yamaha FJR1300. Inclusesem initial in studiul meu si 1200RT si 1200GS (ultimul nefiind tourer insa avand ca plus major comportamentul pe drumuri mai "romanesti") insa le-am exclus din cauza performantelor scazute. Am insistat pe capitolul performante pentru ca voiam un motor suficient de sprinten atunci cand este incarcat cu bagaje si pasager (adica peste 90% din drumurile mele) si elastic, sa permita reprize atractive in treptele mari de viteza, fara a necesita retrogradari frecvente. Deasemenea imi doream de la viitorul motor si un comportament acceptabil pe viraje (sunt fanul drumurilor virajate de munte parcurse sportiv). Bugetul alocat era de 10.000E. In concluzie sa le luam pe rand: - Honda CBR1100 XX - a iesit din discutie din cauza confortului, chiar daca avea un motor excelent si o fiabilitate recunoscuta; - BMW 1200RT - am mers cu al unui prieten insa nu m-a incantat deloc puterea si cuplul. Confortul este "first class" insa la capitolul elasticitate sta destul de prost (cel putin pentru pretentiile mele), sub 3500-4000 rot nu te intelegi cu el; mi se parea la performante apropiat sau chiar mai slab decat CBR-ul 600; - BMW 1200GS - principalul minus era comportamentul motorului boxer (la fel ca la RT); punand in balanta avantajul referitor la drumurile proaste, tinand cont ca nu sunt amator de enduro si ca majoritatea plimbarilor le fac pe drumuri bune, l-am taiat si pe el de pe lista... Si acum tourerele consacrate: - Honda Pan European - vestita la capitolul fiabilitate, confort, economie. Comportament sportiv pe drumuri virajate - jalnic. Am discutat pe mail cu mai multi posesori din Europa si USA si toti acuzau aceasta problema; la inclinari mai mari freaca asfaltul cu scaritele din cauza garzii la sol foarte reduse. Deasemenea din 'cvartetul' Pan European, K1200GT, GTR1400 si FJR1300 are cel mai slab motor (la putere si cuplu) si acest lucru se simte cu atat mai mult cu cat este cea mai grea dintre ele (330kg la plin fata de 290; 313; 305); - Kawasaki GTR1400 - desi are cel mai puternic motor, comportamentul la turatii joase este destul de slab. Treapta a sasea are un raport de transmisie foarte lung, fiind folositoare doar pe autostrada. Nu m-au incurajat la acest model nici solutiile tehnice destul de complexe folosite care, la ce retea de service avem in Romania, ar fi implicat probleme la lucrarile de mentenanta. Exemplu: pentru schimbarea bujiilor este necesara demontarea capacului chiulasei plus o gramada de alte accesorii etc. Mai exista si anumite probleme specifice modelului cu rezolvare destul de dificila; - BMW K1200GT - o motocicleta cu multe plusuri gen: manevrabilitate foarte buna; franele cele mai bune, protectie la vant excelenta, comportament sportiv. Nici acesta nu impresioneaza la turatii mici (sub 3000) insa, cel mai important, are unele probleme de fiabilitate la care solultiile sunt destul de complicate: cardan (problema comuna pentru toate generatiile mai noi de BMW gen 1200RT; 1200GS, 1300GT dar care apare 'la noroc': am auzit de cazuri cand apare pana in 10.000 sau altele care au trecut de 100.000 fara probleme). O alta problema aparuta la foarte multe GT-uri din state este legata de niste senzori de aer care genereaza probleme cu ralanti ridicat (nu coaboara sub 3000) si la care remedierea este mai complicata si costisitoare dar si pe la cutia de viteze/ambreiaj. M-am speriat si am taiat si 1200GT de pe lista... - Yamaha FJR1300 - prima generatie (2001-2005) a avut niste probleme de fiabiliate la motor (ghiduri/simeringuri supape) care putea avea urmari neplacute daca nu era remediata la timp. Un alt minus major al primei generatii era degajarea de caldura de la motor care era foarte deranjanta vara (unii posesori au improvizat cu rezultate bune scuturi intre motor si rezervor pentru directionarea aerului cald). Generatia noua venea cu cateva imbunatatiri (pe parte de design oglinzi/faruri/carene; motor - norme poluare; transmisie (trepte putin mai lungi pentru economie); computer bord; ABS standard dar si cu cateva 'hibe' care insa nu m-au speriat atat de tare ca cele descrise de posesori ai celorlate modele de mai sus. Asadar dupa studii indelungate si discutii cu multi posesori de diferite modele, vizite la reprezentante, teste etc m-am decis pentru un FJR generatia noua (dupa 2006). Cu bugetul alocat imi puteam permite un SH din Germania din 2006-2007 cu 10-15.000km in stare foarte buna. In final am cumparat motocicleta din Romania deoarece cu doua zile inainte de a pleca in Germania m-am gandit sa fac si o vizita la Yamaha Romania sa discut eventuale discounturi. Am avut noroc ca primisera un exemplar stat in showroom din 2006 si usor deteriorat la transport (o carena usor zgariata) si am reusit sa-l cumpar in suma disponibila. Mi-am vazut visul indeplinit, devenind astfel posesor de FJR din 2006 cu 0km Intre timp am mers cam 20.000km cu el, timp suficient de a-i descoperi plusurile si minusurile din viata reala, nu cum le stiam din review-uri si forumuri. Enumar cateva pareri de ale mele pentru cei interesati: - este o motocicleta mare (305kg la plin) cu diferente evidente de manevrabilitate fata de motocicleta precedenta (CBR600) mai ales din cauza celor 100kg in plus... Primele drumuri cu FJR-ul au fost pe Cheia (drum frecventat de mine cu moto) si in primii 2000km m-a cam dezamagit/ingrijorat ca manevrabilitate. Din fericirea a tinut doar de 'imprietenirea' cu noua motocicleta si, mai ales, de anvelope. Era echipata cu Metzeler Z6 fabricate la sfarsitul lui 2005, timp in care isi pierdusera calitatile, elasticitatea etc, afectand vizibil comportamentul pe curbe si in special aderenta. Mai tarziu am folosit anvelope sportive (Michelin Pilot Power 2CT - durata de viata cam 10.000km in cazul meu) cu care am putut reveni la stilul de condus sportiv pe curbe. Bineinteles nu poti avea asteptari de la FJR ca de la o sportiva usoara la capitolul manevrabiliate etc insa mie mi se pare un compromis foarte bun. Am facut si schimb cu un VFR800 la un drum cu un prieten si nu pot spune ca iti permite mers mult mai agresiv VFR-ul; poate doar (cum zicea cineva intr-un post mai sus) la replierea dupa depasiri 'stranse' intre doua tiruri parca ai mai mare incredere cu un motor mai mic/usor. Si diferenta nu este de la performanta franelor, ci de la diferenta greutate; o motocicleta mai usoara este mai 'fasneata'. Referitor la mersul pe curbe, dupa ce am montat cauciucurile sportive si am abordat un stil mai agresiv de conducere pe curbe am inceput sa ating asfaltul cu scaritele si cricul la inclinarile de grad mare; am rezolvat problema prin marirea garziila sol (cu 80Euro am schimbat componentele suspesiei spate numite 'dog-bones' dupa recomandarile posesorilor americani). Garda mai mare la sol nu mi-a creat probleme - am 1.83 si ajung suficient de bine cu picioarele jos. Singurele probleme (dupa marirea garzii la sol) sunt la mersul inapoi prin parcari cu griblura, pietris etc unde nu pot impinge cu incredere in picioare; - motorul este foarte elastic chiar si sub 2000 rot/min (chiar si in testele consacrate era cotat ca cel mai elastic). Permite demararea de la 1500 cu treapta superioara (a cincea) fara probleme, doar in jur de 2700 rot fiind sesizabile foarte mici vibratii in cardan in treptele mari. Performanta motorului este satisfacatoare si in cazul rularii cu bagaje si pasager; - la capitolul manevrabilitate mi se pare foarte ok; referitor la strecurarea printre masini, ca puncte de reper poti folosi oglinzile care sunt aproximativ la aceeasi latime cu gentile laterale; in Ungaria m-am strecurat prin sir de masini de vreo 10km blocate pe autostrada (portiune in lucru, ploaie etc) fara probleme; - parbrizul standard este foarte prost ; in cazul meu (inaltime 1.83) arunca curentul pe casca chiar si in pozita maxim sus. Cea mai mare problema este zgomotul provocat de curenti. Am incercat parbrizul TOURING de la Yamaha, este mai inalt decat cel standard cu vreo 10cm insa nu rezolva in totalitate problema. Creaza ceva curenti in ceafa pentru pilot si turbulente deranjante pentru pasager. Mai am o solutie pe care vreau sa o incerc de la o firma din USA cu o aripioara care se lipeste in partea superioara a parbrizului pentru reducerea turbulentelor; - consumul, in cazul meu, este 5.6-6.2 la drum intins (mers cam cu 100 in localitati; 140-160 in afara cu varfuri de 180); la mers sportiv pe drumuri virajate cam 6.5-6.7 (mers mai in 'ture'); in concediu pe autostrada incarcat si cu aproape 40kg de bagaje a sarit de 7 (7.1-7.2) la mers 160-180. Consumurile sunt foarte apropiate de cele obtinute cu CBR-ul anterior la acelasi stil de mers (in unele cazuri mai sus la CBR); - pozitia de condus este super ok; fata de RT-ul unui prieten la care pozitia este chiar 'verticala', FJR-ul te apleaca putin in fata, deci o pozitie ceva mai sportiva insa nu obositoare. Dupa 1000km pe zi nu am avut probleme cu mainile sau spatele din cauza pozitiei; - franele sunt ok cu conditia ca la franarile de urgenta sa le folosesti pe ambele; generatia noua (dupa 2006) are frane combinate 'UBS' (sistem asemanator cu CBS-ul de la Honda) insa nu in ambele sensuri: spatele activeaza si fata insa frana fata activeaza doar fata. Rezultatul ar fi ca poti frana pentru majoritatea cazurilor doar cu frana spate. Frana fata folosita 'separat' este mai putin eficienta decat la alte motociclete. Combinate cele doua frane dau o franare ok pentru cazurile de urgenta. Mie mi-a intrat ABS-ul doar pe spate la franari puternice fara incarcare pe spate (bagaje/pasager) insa nu este deranjant (la CBR cand blocam spatele dansa mult mai neplacut); - are o functie foarte enervanta de coborare a parbrizului la fiecare oprire a motorului; am anulat-o foarte simplu prin scoaterea unei mufe special gandite (din fabrica) pentru dezactivare optionala; - facea cineva referire la Casco; am incercat si eu cand am luat-o (2009) si pentru vechimea ei (3 ani chiar daca era noua, adica 0km) ma costa cam 6200RON (?!) pe an, asa ca am renuntat; - spunea cineva mai sus de confortul pasagerului mai bun pe VFR decat pe FJR?! o gluma... Saua de FJR este departe (mult in fata) de cea de VFR iar daca mai ai si topcase cu spatar e super ok. Eu oricum am montat (toamna si primavara) si sa cu incalzire pentru pasager pentru zilele friguroase. Cam atat - sper ca nu v-am plictisit cu atata vorbarie. Informatiile de mai sus (cele referitoare la FJR) se bazeaza pe experienta proprie iar cele referitoare la celelalte modele se bazeaza pe zeci de articole si reviewuri parcurse (n-am incercat sa fac vreo contra-reclama sau ceva de genul si nici nu ma consider vreun expert sau ceva de genul). Daca mai pot ajuta pe cineva cu informatii - lansati intrebarile PS: in weekend ajung la motor si pot masura 'talpa' cricului pentru colegul de mai sus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Aprilie 27, 2010 Admin Share Postat Aprilie 27, 2010 (editat) Nu vreau sa-ti stric placerea, dar trag o concluzie:esti aplecat mai mult spre latura sportiva si ture multe. Alta explicatie nu este, avand in vedere ca tu consideri ca 1200RT(si boxerele in general)au cuplu insuficient! Boxerele exceleaza tocmai in plaja de turatie 3500/4000 de ture, adica exact acolo unde"nu o simti tu"! Sigur va trebui sa-ti reconsideri pozitia, dar pentru asta va trebui sa mergi si sa intelegi un boxer si asta nu o s-o faci invartindu-te intr-o parcare pe motocicleta prietenului! Bmw-urile in general au o ciclistica superba, iar cuplu la un motor boxer este arhisuficient tocmai in ture joase. Bagi in aceeasi oala, unde nu gasesti cuplu si ST1300..un V4 adevarat de 126cp. Daca nici motoarele in V si boxerele nu au cuplu..! Despre confort nu se vorbeste decit la superlativ despre ST1300. Ma rog.. Ma mira ca lauzi comportamentul super pe viraje, cind FJR-ul este recunoscut ca fiind un motor de autostrada, dar care este matura, lemn pe viraje. M-am dat si eu cu FJR-ul unui amic si pe viraje imi venea sa plang. Fata de un RT este la distanta astronomica. La putere nu discutam, FJR are atuul lui clar. Ceea ce spun se bazeaza atat pe experienta mea cit si pe cea a unor mobristi batrani, care au mers cu ambele modele. Despre restul nu ma pronunt, dar articolele din ziare nu sunt neaparat relevante. Dar daca tot le-ai mentionat de acolo trag concluzia ca atat GT cit si GTR sunt peste FJR din toate punctele de vedere. Cel putin Gt-ul da fum la cam tot ce exista pe piata la ora actuala. Ideea este sa-ti placa tie si daca este asa atunci FJR-ul este cea mai buna mobra din lume din punctul tau de vedere. Asta conteaza. O zi buna. Editat Aprilie 27, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dydy Postat Aprilie 27, 2010 Share Postat Aprilie 27, 2010 ...Ideea este sa-ti placa tie si daca este asa atunci FJR-ul este cea mai buna mobra din lume din punctul tau de vedere. Asta conteaza. O zi buna. Luigica , tata , si eu am investit intr-o asemnea jucarie ( FJR 1300 ) din 2006 cu 30.000 km la bord , luata acum 3 sapt de la un prieten , SI-MI PLACE DE INNNEBUNESC !!!!!!!!!!!!!! La fel ca si vecinu de mai sus , si eu am avut o javruta de cbr 600 f3 , dupa care am plans prin oras - sincer , dar era micuta rau cand plecam cu doamna si bagaje etc. Intorcandu-ma la tema emisiunii : are parbriz TOURING ( mai inalt ) , si pot sa fumez pana la 60-70 km / ora , nu mi s-a parut ca ma doare ceafa , nici n-am mers f mult cu ea ( 2000 km pana acum ) , top case cu spatar , si niste deflectoare la glezne ( sau foarte jos ) , a si incalzirea la manere este de mare efect ( nu-mi prea plac manusile prin oras ) si a cam fost frigut dimineata . Frane destepte , manevrabilitate buna ( pentru ditamai barca ) , trage bine , dar bine de tot , in mai toate plajele de ture , intradevar cu parcatul cu spatele pe pietris este mai greut un pic , a si inca ceva : are un zgomot de FFFFFFFFFFFJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ cand trece pe langa tine , cred ca de acolo ii vine si denumirea MIEMI PLACE RAU DE TOT !!!! ps si mai lasama cu bmw urile , ca m-am saturat de cat vorbesc si le cauta in coarne , niste prieteni , " stii, a aparut , de la touratech ( sau de la altii ) , un rahat , care face rahatu vechi sa nu mai puta asa urat . Stii, pute mai putin - doar un pic mai putin - , dar mi l-am luat , ca deh , nu se putea .... " acu` , sa nu-mi sariti in cap , ca bla, bla , bla ( scuze de off topic ) ps cum ai facut cu functia de strangere a parbrizului - poti niste detalii ? , te rog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Aprilie 27, 2010 Share Postat Aprilie 27, 2010 Nu vreau sa-ti stric placerea, dar trag o concluzie:esti aplecat mai mult spre latura sportiva si ture multe.Alta explicatie nu este, avand in vedere ca tu consideri ca 1200RT(si boxerele in general)au cuplu insuficient! Boxerele exceleaza tocmai in plaja de turatie 3500/4000 de ture, adica exact acolo unde"nu o simti tu"! Sigur va trebui sa-ti reconsideri pozitia, dar pentru asta va trebui sa mergi si sa intelegi un boxer si asta nu o s-o faci invartindu-te intr-o parcare pe motocicleta prietenului! Bmw-urile in general au o ciclistica superba, iar cuplu la un motor boxer este arhisuficient tocmai in ture joase. Bagi in aceeasi oala, unde nu gasesti cuplu si ST1300..un V4 adevarat de 126cp. Daca nici motoarele in V si boxerele nu au cuplu..! Despre confort nu se vorbeste decit la superlativ despre ST1300. Ma rog.. Ma mira ca lauzi comportamentul super pe viraje, cind FJR-ul este recunoscut ca fiind un motor de autostrada, dar care este matura, lemn pe viraje. M-am dat si eu cu FJR-ul unui amic si pe viraje imi venea sa plang. Fata de un RT este la distanta astronomica. La putere nu discutam, FJR are atuul lui clar. Ceea ce spun se bazeaza atat pe experienta mea cit si pe cea a unor mobristi batrani, care au mers cu ambele modele. Despre restul nu ma pronunt, dar articolele din ziare nu sunt neaparat relevante. Dar daca tot le-ai mentionat de acolo trag concluzia ca atat GT cit si GTR sunt peste FJR din toate punctele de vedere. Cel putin Gt-ul da fum la cam tot ce exista pe piata la ora actuala. Ideea este sa-ti placa tie si daca este asa atunci FJR-ul este cea mai buna mobra din lume din punctul tau de vedere. Asta conteaza. O zi buna. Salutare, Luigi, se pare ca de ce mi-a fost frica nu am scapat. Chiar nu am vrut sa par acel tip de motociclist la care ce are el e nava spatiala iar restul modelelor sunt jucarii... Poate asta reiese din ce am scris mai sus insa nu asta a fost intentia, am incercat doar sa impart si cu altii niste concluzii trase dupa cateva luni de documentare (si cateva teste) ... Comentariile despre felul in care trage boxerul le-am facut dupa ce am mers cam 1000km cu un RT1100 si tot cam atat cu un RT1200 pe trasee variate (oras, autostrada, munte/viraje). O prima surpriza referitoare la RT-uri a fost feelingul ciudat de inclinare a motocicletei la accelerare (din cauza amplasarii longitudinale a arborelui cotit - la fel ca la Pan European) insa te obisnuiesti repede si nu pot spune ca e deranjant. Un alt aspect este legat de vibratiile mult mai intense decat la un 4 in linie (RT1200 sta mult mai bine cu aceste vibratii decat RT1100) insa si cu vibratiile te obinsuiesti in timp si nu pot spune ca sunt obositoare. Insa pe mine partea referitoare la reprize m-a surprins neplacut. Cu atat mai mult cu cat in pliantele de prezentare RT1200 sunt desenate niste curbe de cuplu la turatii mici (chiar la 2500) mai mult decat generoase, cuplu care in viata reala nu se simte. Spuneam mai sus si imi sustin in continuare parere ca sub 3500-4000 rot in afara de vibratii mai intense RT1200 (si cu atat mai mult RT1100) dezamageste. Ma refer aici la faptul ca nu poti face o depasire in trepte mari la turatii mici (o depasire de bun simt, nu una 'fulger'). Dupa parerea mea pentru un ritm mediu spre alert te intelegi cu boxerul in plaja 4500-7000; dar e doar parerea mea, asa l-am 'simtit' eu... Referitor la Pan European nu am sustinut vreodata ca nu ar fi confortabil, ba din contra, am spus ca sta excelent la acest capitol (alaturi de fiabilitate, economie etc). Insa este o motocicleta grea (330kg) cu un motorul cel mai lenes din cvartetul Pan European/GTR/GT/FJR si este cea mai putin adecvata pentru mersul agresiv pe curbe. Mi-am bazat afirmatiile si pe discutii purtate cu posesori (din Austria si USA). Nu am spus nicaieri sau sugerat ca FJR este mai ok pe curbe decat RT. In primul rand RT(1200) are vreo 50kg in minus si un centru de greutate mult mai coborat, este normal sa stea mult mai bine la acest capitol. Dar asta nu inseamna ca dupa ce te obisnuiesti cu FJR-ul nu poti merge pe curbe cu o abordare 'super-sport' ... Referitor la articolele din reviste nici eu nu ma bazez prea mult pe ele, de multe ori sunt 'influentate' (un exemplu oarecum recent se refera la un test de anvelope moto touring in care alaturi de castigatorul anilor trecuti (Michelin) iese la egalitate si Dunlop; testul era facut de revista germana Motorrad care a deplasat un intreg echipaj cu motociclete, anvelope, echipamente de testare/masurare etc tocmai in Franta pentru a face testele pe un circuit care apartine, din intamplare, concernului… Dunlop/Goodyear?!?! probabil erau toate pistele din Germania aglomerate la data efectuarii testului...). Ok, trecand peste aceasta paranteza, intr-adevar in teste GTR si GT sunt peste FJR la majoritatea capitolelor (si e normal sa fie asa tinand cont ca sunt diferente de peste 5 ani intre proiectarea FJR-ului si a celorlalte doua) insa GTR si GT au, pe langa tehnologia mult mai noua, si cateva hibe destul de grave si greu/scump de remediat. Tinand cont si de reteaua de service-uri din Romania, de dotarea acestora si de specializarea mecanicilor din Romania, am ales o 'constructie invechita' dar ceva mai 'reliable' (sper). Din nou nu vreau sa laud FJR-ul, generatia post 2006 pe care am ales-o are cel putin 3 probleme cunoscute pe multe exemplare (dintre care una electrica destul de grava care poate duce la oprirea brusca a motorului) insa toate acestea pot fi rezolvate sau prevenite de un electrician/mecanic cu o pregatire sub-mediocra (intarirea preventiva a unei legaturi la masa, montarea unui releu de protectie pentru firul de contact etc). Problemele descrise pe forumuri de posesori de GT si GTR au o rezolvare mult mai complexa iar in unele cazuri nici fabricantul nu a gasit solutia finala (vezi cazul transmisiei finale sau problema legata de turarea aleatorie la GT). Cu riscul de a parea rautacios, cand spui ca 'GT-ul da fum la tot ce exista pe piata la ora actuala' cred ca te referi si la figurat dar si la propriu. Intr-adevar, este cel mai performant tourer in acest moment insa probabil stii ca cei de la Motorrad fac teste de fiabilitate cu multe modele moto noi, cu atat mai mult la tourerele noi. Daca in anii trecuti redactorii germani ceva mai nationalisti pareau sa favorizeze in teste motocicleta nationala, BMW-ul, anul trecut cand au demarat testul de 100.000km cu GT1300 au dat dovada de obiectivitate; dupa cateva probleme electrice oarecum minore (pornire foarte dificila uneori, dezmembrat intrerupatoare) pe la vreo 26.000km a explodat oala ambreiajului. Desigur, nu vreau sa speculez nimic (BMW a declarat ca este un caz cu totul izolat) insa parerea mea este ca motoarele folosite pe GT si GTR deja nu mai sunt din aceeasi clasa cu FJR-ul in sensul ca sunt motoare turate preluata aproape direct (sau cu modificari minore) de pe super-sportivele BMW K1200/1300S si Kawasaki ZZR1400, fiind mai orientate catre performanta (posibil in defavoarea fiabilitatii). La momentul la care m-am documentat si am facut alegerea pentru FJR (Febr. 2009) nu am gasit pe site-urile fanilor GT1200 si GTR1400 prea multe motoare apropiate de 100.000km. Desigur, poate fi un factor subiectiv, insa cele cateva FJR-uri afisate prin USA cu peste 200.000km cu motorul original m-au incurajat... Culmea e ca, initial, cel mai mult ma atragea in alegere GT-ul (design, sportivitate, dotari/gadgeturi etc) insa nu regret cu nimic alegera facuta. Bafta. Mesaj completat Luigica , tata , si eu am investit intr-o asemnea jucarie ( FJR 1300 ) din 2006 cu 30.000 km la bord , luata acum 3 sapt de la un prieten , SI-MI PLACE DE INNNEBUNESC !!!!!!!!!!!!!!La fel ca si vecinu de mai sus , si eu am avut o javruta de cbr 600 f3 , dupa care am plans prin oras - sincer , dar era micuta rau cand plecam cu doamna si bagaje etc. Intorcandu-ma la tema emisiunii : are parbriz TOURING ( mai inalt ) , si pot sa fumez pana la 60-70 km / ora , nu mi s-a parut ca ma doare ceafa , nici n-am mers f mult cu ea ( 2000 km pana acum ) , top case cu spatar , si niste deflectoare la glezne ( sau foarte jos ) , a si incalzirea la manere este de mare efect ( nu-mi prea plac manusile prin oras ) si a cam fost frigut dimineata . Frane destepte , manevrabilitate buna ( pentru ditamai barca ) , trage bine , dar bine de tot , in mai toate plajele de ture , intradevar cu parcatul cu spatele pe pietris este mai greut un pic , a si inca ceva : are un zgomot de FFFFFFFFFFFJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ cand trece pe langa tine , cred ca de acolo ii vine si denumirea MIEMI PLACE RAU DE TOT !!!! ps si mai lasama cu bmw urile , ca m-am saturat de cat vorbesc si le cauta in coarne , niste prieteni , " stii, a aparut , de la touratech ( sau de la altii ) , un rahat , care face rahatu vechi sa nu mai puta asa urat . Stii, pute mai putin - doar un pic mai putin - , dar mi l-am luat , ca deh , nu se putea .... " acu` , sa nu-mi sariti in cap , ca bla, bla , bla ( scuze de off topic ) ps cum ai facut cu functia de strangere a parbrizului - poti niste detalii ? , te rog Salut, Pentru dezactivarea functiei de retragere a parbrizului trebuie sa dai jos panoul de plastic negru de sub reglajul farului din dreapta (trebuie scos mai intai butonul de reglare inaltime far dreapta) si apoi vei avea acces la mai multe mufe electrice. Una dintre ele are o pereche de fire (pentru FJR versiunea europeana este rosu-negru) - deconecteaza acea mufa (in poza este marcata cu un 'cerc' galben) si scapi de problema. Eventual (pentru a fi sigur 100% de rezultat) mai fa o proba cu motorul pornit imediat dupa si verifica si celelalte functionalitati (faruri, termometru etc) pentru a fi sigur ca ai scos mufa corecta insa nu prea ai cum sa gresesti, este singura cu un fir rosu si unul negru. Izoleaza apoi mufele ramase in aer cu niste banda si leaga firele intr-un manunchi. Anunta-ma daca nu te descurci. Succes! Mesaj completat O sa mai astept pana cand incepe sezonul, in speranta ca voi afla mai multe detalii... daca e cu jumatate de cm mai mic de ex. e suficient cat sa nu mai pot folosi jucaria respectiva. Multumesc oricum.Mesaj completat A mai scos lumea FJR-urile de la iernat, m-ar putea ajuta cineva cu dimensiunea respectiva? Multumes anticipat si scuze ptr insistenta... Salut, Talpa cricului la FJR are dimensiunile 4.7x3.0 (aproximativ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Mai 1, 2010 Share Postat Mai 1, 2010 Salut, Talpa cricului la FJR are dimensiunile 4.7x3.0 (aproximativ). Merci frumos! (Si felicitari pentru recenziile de mai sus... chiar mi se par f. ok facute si destul de obiective) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 Ieri am avut placerea sa testez un Yamaha FJR 1300 din 2003 Deci: eeeeeek.gif Senzatiile mele, coborator de pe TDM, au fost: M-am simtit calare pe un taur de 143 CP, nu exagerez, motorul scoate un sunet demential, un sunet jos, infundat, puternic, masculin Asta pana pe la 5000 rpm, cand taurul devine fiara turbata - in treapta a treia, la 8000 rpm rolleyes.gif eram undeva la 150 km/h (aproximativ, pt ca nu am reusit sa ma acomodez foarte repede cu vitezometrul) Cand accelerezi puternic trebuie sa fii constient 100% de ceea ce faci, altfel este ultimul drum Aparent este mai usoara decat un TDM, pentru ca cele 260 kg sunt amplasate mai jos. Nu are tendinta aceea suparatoare de supravirare la viteze mici In schimb, la viteze adevarate se simte greutatea. Nu e chiar o joaca de copii sa faci depasiri scurte, mai ales cand esti nevoit sa te incadrezi rapid pe dreapta Dar ajuta franele fenomenale si ciclistica perfecta, conceputa pentru drumuri foarte lungi Suspensia a fost o surpriza foarte placuta, ma asteptam sa simta mai mult denivelarile, dar se comporta exact pe dos, adica suporta mai bine decat TDM-ul. Probabil din cauza ca distanta intre roti e mai mare Pentru cei obsedati de parbriz, da, asta e solutia Pilotul nu are treaba cu vantul, este foarte bine protejat. Atat de bine incat - obisnuit fiind sa ma racoreasca vantul - am inceput sa transpir destul de sanatos. Ulterior mi-am dat seama ca eram supraincalzit din cauza... motorului dintre picioare M-am jucat putin cu butonul de reglaj al pozitiei parbrizului, dar tot pe inaltimea minima a fost cel mai bine. Pozitia pilotului este aproape identica cu cea de pe TDM, usor mai aplecata in fata Saua este mai jos cu cel putin 5 cm - am ajuns cu toata talpa jos si genunchii indoiti O alta surpiza placuta au fost oglinzile retrovizoare. Acestea sunt mai avansate si ofera o vizibilitate exceptionala, fara sa scapi din ochi drumul Well done, Yamaha! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
satori Postat Iulie 15, 2010 Share Postat Iulie 15, 2010 Acestea sunt mai avansate si ofera o vizibilitate exceptionala, fara sa scapi din ochi drumul Da, numai ca au un unghi mort cat... o masina. In oras ma scot din sarite, mi s-a intamplat de vreo 5 ori pana acum sa nu vad masini in unghiul mort. Da, stiu ca ar trebui sa intorc capul oricum, dar nu am fost nevoit sa o fac pana acum, pana la aceasta motocicleta. Acum caut niste oglinzi din acelea micute, ... sa vad unde o sa reusesc sa le montez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Constantin Postat Iulie 23, 2010 Share Postat Iulie 23, 2010 Am avut un FJR 1300 din 2005, nou. Am facut 60.000 km fara probleme( inlocuit numai semeringurile la telescoape). Am luat anul trecut un nou FJR 1300 ABS. Performante: accelerare 2,9 s/100 km/h; 9,8 s/ 200 km/h. Eu am mers zilnic la serviciu, in Buc. cu ele. Politia moto, cu BMW-uri, recunoaste superioritatea FJR-ului, cand te opreste. Anul acesta am luat pt oras un Burgman 200, 18 CP. Desigur, mult mai comod in oras. Formula aceasta, FJR la cursa lunga si Burgmanul 200 in oras se apropie de optim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Iulie 28, 2010 Share Postat Iulie 28, 2010 Salut, ma ajuta vreun posesor de FJR1300 sa vad\pipai? am sunat pe la reprezentanta\magazine si nu e nicaieri expus. Multumesc anticipat...Gabriel Mesaj completat Salut,ma ajuta vreun posesor de FJR1300 sa vad\pipai? am sunat pe la reprezentanta\magazine si nu e nicaieri expus. Multumesc anticipat...Gabriel Ok...sa formulez altfel; momentam calaresc un VFR800 pe care prietenul care mi la imprumutat vrea sa il vanda.Sunt motociclist de weekend\vacante si nu pot sta fara motocicleta asa ca sunt in cautarea unui sport-turing de cilindree mare. Am vazut GTR si ZZR1400,BMW 1300GT\S\1200RT,urmeaza cit de curind sa vad VFR1200 si...citind topicul de si despre FJR am zis ca nu trebuie scos din ecuatie nici FJR-ul. Am dat citeva tel pe la importator sau alte magazine care le-am gasit pe net ce aduc motociclete si nu are nimeni pe stoc,toti aduc doar la comanda. Este vreun posesor de FJR care isi poate permite 15 min sa vad\pipai al lui FJR? berea sau sucul il dau eu. Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 (editat) Salut,ma ajuta vreun posesor de FJR1300 sa vad\pipai? am sunat pe la reprezentanta\magazine si nu e nicaieri expus. Multumesc anticipat...Gabriel Mesaj completat Ok...sa formulez altfel; momentam calaresc un VFR800 pe care prietenul care mi la imprumutat vrea sa il vanda.Sunt motociclist de weekend\vacante si nu pot sta fara motocicleta asa ca sunt in cautarea unui sport-turing de cilindree mare. Am vazut GTR si ZZR1400,BMW 1300GT\S\1200RT,urmeaza cit de curind sa vad VFR1200 si...citind topicul de si despre FJR am zis ca nu trebuie scos din ecuatie nici FJR-ul. Am dat citeva tel pe la importator sau alte magazine care le-am gasit pe net ce aduc motociclete si nu are nimeni pe stoc,toti aduc doar la comanda. Este vreun posesor de FJR care isi poate permite 15 min sa vad\pipai al lui FJR? berea sau sucul il dau eu. Multumesc anticipat. se pare ca sunt putini posesori de fjr in bucuresti... Editat August 13, 2010 de memyselfandI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dydy Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 (editat) Salut,ma ajuta vreun posesor de FJR1300 sa vad\pipai? am sunat pe la reprezentanta\magazine si nu e nicaieri expus. Multumesc anticipat...Gabriel acum am vazut ca ai scris pe aici te pot ajuta eu sa-ti faci o idee despre el , daca mai e de actualitate da-mi un pm Editat August 20, 2010 de dydy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat August 23, 2010 Share Postat August 23, 2010 pentru ca sunt in cautarea unui fjr, tot bantuind internetul am gasit un site cu diverse modificari pt FJR. enjoy http://www.fjrtech.com/farkles.cfm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Constantin Postat Februarie 19, 2012 Share Postat Februarie 19, 2012 FJR-ul este un motor superior. Am fost pana la Gibraltar si retur, la 65 de ani. Confortul nu poate fi discutat! Si am facut 1600 km in o zi, Belgia - Romania.Il voi vinde deoarece mi-am rupt piciorul la enduro, cu kawa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat Iulie 27, 2012 Share Postat Iulie 27, 2012 (editat) Modelul acesta e urmatorul meu "target".. dar inainte trebuie sa mai reduc din parcul moto.. sunt curios cum se comporta comparativ cu Suzana (Suzuki GSX 1100). Care e cel mai bun consum scos? Off.. nu mai citeste nimeni topicul asta. Editat Iulie 27, 2012 de Cooler Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Octombrie 3, 2012 Share Postat Octombrie 3, 2012 (editat) FJR'ul va primi un update din 2013, asemanator cu cel din 2006. Pe langa diferentele la aspect(in principal la partea din fata) si 2kw de putere in plus(si consumul a fost optimizat, fiind necesare acum doar 2 catalizatoare fata de cele 4 anterioare), noutatile multe vin la partea electrica: maneta de acceleratie electronica, controlul tractiuni, 2 moduri pentru livrarea puterii motorului, amortizor reglabil electric, cruise control si un bord multifunctional nou. http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/motorcycles/sport-touring/fjr1300a.aspx Mi se pare indraznet din partea japonezilor sa pastreze aproape neschimbat motorul si subansamblul avand in vedere concurenta. Fie au facut o treaba foarte buna acum 12 ani, fie mizeaza intr-o importanta mai mica a pietei sport-touring(mai ales ca ne aflam intr-o perioada a "aventurierilor";vanzarile slabe din aceasta categoria ei au facut ca aparitia FJR'ului in SUA sa intarzie un an"). Editat Octombrie 3, 2012 de Schumy CJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmasaiu Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Cam liniste pe aici ,m-ar interesa si pe mine sa achizitionez un fjr an2004 ,ca bugetu nu imi permite unu mai nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Cam liniste pe aici ,m-ar interesa si pe mine sa achizitionez un fjr an2004 ,ca bugetu nu imi permite unu mai nou Si eu sunt in aceasi situatie ca tine. Daca ai ceva curiozitate sau nelamurire despre model da un PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Octombrie 9, 2012 Share Postat Octombrie 9, 2012 Si eu sunt in aceasi situatie ca tine. Daca ai ceva curiozitate sau nelamurire despre model da un PM Salut, Si eu tot un 2004-2005 vizez din acelasi motiv. Diferenta dintre prima gen 2001-2005 si a doua gen 2006 in sus, este mare? Am citit pe site uri dar nu m am lamurit. Care are ABS standard, care are linked brakes standard, care priza montata standard, etc? Sunt diferente la motor, manevrabilitate, consum, intre cele 2 generatii? (diferente considerabile adica). Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 (editat) Pai sa o luam pe rand... In Europa primul model a aparut in 2001 si in SUA in 2003. Primul facelift a avut loc la modelul 2003(si 2004 in SUA). Principalele diferente: discuri mai mari pe fata, parbriz mai mare, compartiment pentru obiecte mici in carena langa bord, apare optiunea de ABS, semnalizatoarele fata sunt integrate in carene, suportul parbrizului este vopsit in culoarea motocicletei, cheia primeste un antifurt electronic, jentile sunt vopsite gri si farurile se pot regla in inaltime printr-un maner de sub bord. In rest motocicleta e la fel din toate punctele de vedere, dar parca acum apare si optiunea de topcase(nu am vazut niciun model 2001-2002 cu topcase'ul Yamaha). In 2006 are loc al 2-lea facelift. Se schimba forma farurilor, stopurilor, semnalizatoarelor din fata si se modifica putin carenele(devin reglabile, avand doua optiuni: "de vara" - sunt mai aproape de cadru si te bate vantul mai tare si "de sezon rece" - se departeaza cativa cm de cadru oferind putina protectie in plus. Se modifica putin si parbrizul, iar bordul este redesenat si primeste un computer multifunctional. Saua si ghidonul devin reglabile, cutiile vin in echiparea stadard,apare varianta semi-automata AS(fara ambreaj), ABS'ul devine standard si este implementat sistemul linked-brakes, dar doar pe frana spate(utilizarea ei activeaza si un etrier de pe fata sau doar un cilindru al lui - nu mai stiu exact). Intre toate cele 3 variante nu sunt diferente la motor, cadru sau furca. Problemele modelului sunt putine. Principala problema e parbrizul care nu protejeaza suficient(multa lume foloseste after-market). Multa lume se plange si de suspensia spate care e foarte moale si nu ofera suficiente reglaje pe pretensionare(are 2 reglaje: soft si hard). In rest nu prea au fost probleme mari sau pe multe motociclete. Unele modele au avut probleme cu scaunele supapelor din cauza unui aliaj de slaba calitate(cel putin pe modelul 2003 din SUA), dar s-au reparat pe garantie. Altii s-au mai plans de diverse probleme la instalatia electrica, dar in general posesorii s-au bucur de ele si nu au intampinat probleme multe. Plusurile motocicletei sunt multe si diverse, dar nu neaparat pentru drumurile noastre. Faptul ca diferenele au fost in general de ordin estetic si practic cred ca demonstreaza faptul ca a fost o motocicleta bine facuta bine ca motor si ciclistica(chiar daca in 2 teste niste rideri se plangeau de manevrabilitate - impresia data de motor e una de super-sport, dar totusi e un sport-touring, lucru ce presupun ca le-a scapat din vedere). Diferenta intre 2001-2005 si 2006 nu e foarte mare(comparativ cu diferenta de pret), dar eu sunt adeptul ideii ca daca iti permiti e bun modelul cel mai nou. Editat Octombrie 10, 2012 de Schumy CJ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.