Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

poate intereseaza pe cineva asa ca... louis.de are scos la oferta discurile de frana fata si spate la 90 respectiv 80 euro!

 

;)

E oferta Âşi la kitul de lanț Regina 124/16/45

Cod produs 10041420

99,95 euro (162.95)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare.

Azi/ieri m-am pus pe schimbat placutele si discurile pe fata. Toate bune si frumoase pana..... la un surub. E vorba de un surub cu cap imbus de 5 din cele 2 care tin placutele de frana. Cineva inaintea mea a avut maiestria sa strice capu imbus si surubul respectiv e strans vartos de parca n-ar avea siguranta aia de deasupra.

Cum desfac eu acum acel surub? E cap imbus de 5 si bulit... si surubul respectiv mai e si in gaura cu totul. Daca nu rezolv problema urgent... nu mai am cu ce merge la tabara de rally ride...

Ceva sugestii? Eventual are cineva din gresala vre-un asemenea surub in plus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare.

Azi/ieri m-am pus pe schimbat placutele si discurile pe fata. Toate bune si frumoase pana..... la un surub. E vorba de un surub cu cap imbus de 5 din cele 2 care tin placutele de frana. Cineva inaintea mea a avut maiestria sa strice capu imbus si surubul respectiv e strans vartos de parca n-ar avea siguranta aia de deasupra.

Cum desfac eu acum acel surub? E cap imbus de 5 si bulit... si surubul respectiv mai e si in gaura cu totul. Daca nu rezolv problema urgent... nu mai am cu ce merge la tabara de rally ride...

Ceva sugestii? Eventual are cineva din gresala vre-un asemenea surub in plus?

Da jos etrierul (numai din suruburi, nu din conducta), sprijina-l pe ceva unde e surubul si bate in capul surubului imbus un cap torx T30 (daca bine imi amintesc) de calitate. Nu numai ca vei reusi sa il desfaci ci temporar (cel putin) vei putea refolosi si strange surubul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da jos etrierul (numai din suruburi, nu din conducta), sprijina-l pe ceva unde e surubul si bate in capul surubului imbus un cap torx T30 (daca bine imi amintesc) de calitate. Nu numai ca vei reusi sa il desfaci ci temporar (cel putin) vei putea refolosi si strange surubul.

Asta e solutia. Lasa-l o noapte cu ceva sparay degripant sau cel putin VD40 iar inainte de a-l desface incalzeste (cu bun simt ) ansamblul pe aragaz sau si mai bine cu o lampa de butan sau cu un suflai electric industrial. Asa ai cele mai bune sanse.

Mesaj completat

Imi poate spune cineva care e rolul piesei numarul 19? Nu prea ii vad rostul, si ma gandesc sa o dau jos si sa o trasform in butelucutza pentru tuica, si in locul ei sa pun balasturile de la xenon.

Azi am schimbat gumele. E jale mare cu janta de fatza. Era atacata rau de oxidul acela. De data trecuta am constatat asta. Acum s-a mai agravat. Nu e problema mare, ca oricum o sa schimb janta, odata cu schimbarea furcii, dar trebuie gasita o solutie pentru cei ce o sa pateasca acelasi lucru. Eu am bagat serios peria de sarma cu flexul, pana am ajuns la luciu metalic, apoi am dat cu spray de etrieri, am schimbat banda de cauciuc, si atept sa vad rezultatul data viitoare.

E un rezonator cred. Dinamica gazelor atit la admisie cit si la evacuare influenteaza intr-o masura importanta randamentul si comportamentul motorului la diferite turatii. De aceea eu pastrez intotdeuna toba originala si configuratia originala a airboxului, chiar daca pare bizara.

 

La doi timpi chiar era o problema capitala. ETZ-ul meu mergea 130 nu pentru ca era fermecat ci DOAR pentru ca am pastrat cartusul amortizor ORIGINAL al tobei nemtesti, chiar daca toba ruginise si am schimbat-o cu una ungureasca. Copiile unguresti sau variantele cu muzicuta "haleau " cam 4 cai din cit putea da motorul. Si ETZ-urile nu mai urcau peste 110.

 

La 4 timpi nu e atit de dramatic, dar va spun sigur ca umblind cu toba sparta o vreme, consumul mi-a crescut cu aproape un jumatate de litru. Si nici mobra nu mai "sarea" ca de obicei de la turatii medii in sus. Si la fel au patit toti cei care si-au "sculptat" tobele.

 

Baietii aia cu ochii oblici stiu ei ce stiu. probabil ca performantele se vor modifica insesizabil, dar eu zic sa lasi rezonatorul ala sau ce naiba o fi acolo unde l-au pus micutzii. ;)

 

Balastele de la xenoane stau cel mai bine in interiorul carenelor fata. Le bagi pur si simplu in pungi de nailon de alea cu basicutze preferabil si n-ai treaba lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia priviti ce am gasit ieri prin garaj...

Pun poze si cu motorul lui Leo, la care a inceput polenizarea, semn ca e pregatit pentru un nou sezon moto...

Terminam bagajele, si pe la 12 plecam spre Cracovia...

post-3626-1302763356_thumb.jpg

post-3626-1302763378_thumb.jpg

post-3626-1302763442_thumb.jpg

post-3626-1302763476_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la tata lumea de bine!

Am nevoie de un sfat, caci in urma celor intamplate azi, nu stiu ce decizie sa iau.

Asadar : am scos roata fata la negresa si apoi m-am apucat de frane.

Dau nitel la maneta de frana dupa ce am scos placutele de la ambele etriere si ... surpriza: la cel de pe dreapta pistonasele oscileaza nitel, impinse de presiuna lichidului, dar nu ies. Le simteam la mana cum se miscau, dar atat. Pe partea cealalta, pe stanga, unul din pistonase nu misca deloc, celalat iese vartos pana in marginea etrierului.

N-am mai insistat sa dau la maneta, am golit lichidul din instalatie si am dat jos ambele etriere.

Pistonasele sunt cam obosite, marginile dinspre placutele de frana sunt ruginite si cam ciupite de oarece cleste, semn ca un bou le-a dat afara cu elan muncitoresc.

Ce ma sfatuiti sa fac, sa le schimb pe toate 4 sau sa incerc sa le curat bec si sa mai trag de ele ?

 

Multumiri celor care s-or obosi sa-mi raspunda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma sfatuiti sa fac, sa le schimb pe toate 4 sau sa incerc sa le curat bec si sa mai trag de ele ?

Eu am curatat pistoanele, prima data cu spray WD40, apoi cu o pila foarte fina am scos bavurile

Apoi din nou WD40, sters cu o carpa curata si pus la loc

Nu am probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerca sa le scoti cu presiune de aer!! la un compresor!!, dar pune o tabla, ca sa nu zboare unu din ele, ca nu mai poti sa il scoti pe celalalt!!

dupa ce le scoti curata cu WD 40 si dale pe o scandura de brad, pana prind luciu! de preferat sa nu stergi auriul!!

daca garniturile sunt imbatranite si pistonasele arata rau, schimba tot, gasesti la romimoto-piese.ro sau wemoto.com!

daca pistonasele sunt ciupite in patrea dinspre placuta, doar 0,4-0,5 cm nu are rost sa le schimbi, si nici nu iti face griji!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare la tata lumea de bine!

Am nevoie de un sfat, caci in urma celor intamplate azi, nu stiu ce decizie sa iau.

Asadar : am scos roata fata la negresa si apoi m-am apucat de frane.

Dau nitel la maneta de frana dupa ce am scos placutele de la ambele etriere si ... surpriza: la cel de pe dreapta pistonasele oscileaza nitel, impinse de presiuna lichidului, dar nu ies. Le simteam la mana cum se miscau, dar atat. Pe partea cealalta, pe stanga, unul din pistonase nu misca deloc, celalat iese vartos pana in marginea etrierului.

N-am mai insistat sa dau la maneta, am golit lichidul din instalatie si am dat jos ambele etriere.

Pistonasele sunt cam obosite, marginile dinspre placutele de frana sunt ruginite si cam ciupite de oarece cleste, semn ca un bou le-a dat afara cu elan muncitoresc.

Ce ma sfatuiti sa fac, sa le schimb pe toate 4 sau sa incerc sa le curat bec si sa mai trag de ele ?

 

Multumiri celor care s-or obosi sa-mi raspunda.

Ai abordat ma tem gresit problema.

1. In primul rind dai jos etrierele pe rind.

2. Blochezi cu calupuri de lemn de esenta tare sau cu scule potrivite pistoanele care vor sa iasa aproape de capatul de cursa. Atunci vor iesi si cele care "nu vor".

3.Le scoti pe toate aproape de tot si abia apoi scoti lichidul (daca trebuie schimbat).

Apoi iti faci fisii din benzi din cirpa imbibata in solvent si le cureti frumos pistoanele pe principiul curelei de transmisie

4. Daca chiar sint "ciupite" de oxizi si in partea care intra in etrier, atunci le scoti complet. Cum le scoti complet? Gravitational prin baterea etrierului de un bloc de lemn.Doar daca sint gripate se foloseste aerul comprimat.

5. Scoase afara se curata mult mai usor prin frecare pe o cirpa imbibata in solventi pusa pe ceva perfect orizontal, folosind eventual pasta de lustruit(pt curatat obiecte sanitare de ex.). A nu se folosi decit bucati de lemn, si cirpe cu solventi. In nici un caz smirghel sau pile. Buza de aluminiu a etrierului se curata si ea cu un saber de florile de oxizi. obs: se scot inainte garniturile de etansare. alea nu trebuie ciupite sau sabaruite.

6. Pistonasele curate se introduc tot gravitational prin baterea etrierului pe un bloc de lemn pus pe un suport cu tragere. Doar dupa ce au intrat 1/3 se pot impinge cu o presa, menghina , sau ciocani printr-o bucata de lemn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerca sa le scoti cu presiune de aer!! la un compresor!!, dar pune o tabla, ca sa nu zboare unu din ele, ca nu mai poti sa il scoti pe celalalt!!

dupa ce le scoti curata cu WD 40 si dale pe o scandura de brad, pana prind luciu! de preferat sa nu stergi auriul!!

daca garniturile sunt imbatranite si pistonasele arata rau, schimba tot, gasesti la romimoto-piese.ro sau wemoto.com!

daca pistonasele sunt ciupite in patrea dinspre placuta, doar 0,4-0,5 cm nu are rost sa le schimbi, si nici nu iti face griji!!

eu o sa imi schimb placutele fata curand... nu as scoate insa si pistonase si tot.. cu ce pot sa curat si eu ce se poate fara sa demontez etrierul? (wd40 parca nu prea mi se pare ok).

cineva imi sugera sa dau cu un spray de frane? (ati folosit asa ceva? e ok?)

danke

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu o sa imi schimb placutele fata curand... nu as scoate insa si pistonase si tot.. cu ce pot sa curat si eu ce se poate fara sa demontez etrierul? (wd40 parca nu prea mi se pare ok).

cineva imi sugera sa dau cu un spray de frane? (ati folosit asa ceva? e ok?)

danke

 

Nu am reusit sa scot singur pistoanele din etrier, insa le-am dus la un mecanic.

Nici cu aer comprimat nu au iesit, cel putin deocamdata. In prealabil le-am <servit> cu WD40 pret de mai multe ore.

Si am schimbat lichidul acum 3 ani.

Insa de curatat etrierul asa cum trebuie... poate a facut-o proprietarul dinainte ("mecanicul" care mi-a lucrat acum 3 ani a facut-o "bine") .

Asa ca mecanicul s-a apucat de curatenie la pistonul evacuat de mine.

Surpriza mare: jeg in interior de numa.

Deci povestea cu schimbat lichidul la 2 ani o las pt altii, de acum incolo prefer sa le dau jos si sa bag o curatenie generala.

Am vazut cu ochii mei ce se aduna in etrier, chiar si dupa ce am golit instalatia de lichid.

Asadar, fiecare face cum crede, dar eu m-am convins ca e necesara curetenia la 2 ani.

Editat de haralambie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e in interiorul pistoanelor, e complet irelevant. E normal sa fie pline de jeg. Nici buza lor ce apasa pe saboti nu e bai daca e un pic umflata. Ceea ce e destul de important e sa ramana ceva protectie de suprafata pe pistonul de aluminiu dupa curatare pt ca altfel se va oxida la loc f repede. Din pacate probabil e dusa acea acoperire de suprafata si de aceea s-au gripat pistoanele. Pistoanele aftermarket sunt in general din inox. O rezolvare relativ ieftina ar fi sa cumperi un set de garnituri noi pt etriere si sa mergi la un atelier de prelucrari metalice si sa iti faci pistoanele dupa unul original din inox. E nevoie de strunjit si rectificat. Cam la 100 de RON ar trebui sa iti iasa toate 4 vs. 165 RON/ bucata pe romimoto. Uitandu-ma dupa pret am gasit si dimensiunile pistonaselor:

 

Innen ?22,6mm

Aussen ? 27,0mm

HĂśhe 31,05mm

 

Lichidul de frana trebie schimbat din 2 in 2 ani pt ca este higroscopic si "suge" apa din atmosfera. Cu cat mai mutla apa in ulei cu atat mai multa coroziune in sistem.

Succes!

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca a sosit vremea sa schimb si eu rulmentii din jug :wacko:

 

evident.. ma lovesc de aceasi problema ca toata lumea .. nu am cum sa scot prea usor colivia exterioara a rulmentului de jos.

are cineva fr-o scula (un dremel ceva?!)

 

eu nu prea am cu ce sa il tai. sau dc stiti fr-un nea dorel priceput si atent as aprecia recomandarea.

 

post-12983-1302976624_thumb.jpg

 

post-12983-1302976632_thumb.jpg

 

post-12983-1302976639_thumb.jpg

Mesaj completat

cred ca a sosit vremea sa schimb si eu rulmentii din jug :laugh:

 

evident.. ma lovesc de aceasi problema ca toata lumea .. nu am cum sa scot prea usor colivia exterioara a rulmentului de jos.

are cineva fr-o scula (un dremel ceva?!)

 

eu nu prea am cu ce sa il tai. sau dc stiti fr-un nea dorel priceput si atent as aprecia recomandarea.

 

post-12983-1302976624_thumb.jpg

 

post-12983-1302976632_thumb.jpg

 

post-12983-1302976639_thumb.jpg

mi-ar fi utile si informatii legate de unde as putea gasi rulmentii (la badi stie cineva dc au?rasfoind catalogul lor online nu am gasit)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...