Korben Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Mi-am adus aminte inca ceva.., stie careva, dar sigur, cum se verifica niveleul uleiului la motor, adica , cu joja infiletata sau nu?. Eu zic ca trebuie sa se masoare cu joja neinfiletata, Ai dreptate Motorul de AT e identic din pdv principial cu cel de TA, deci uleiul se verifica la fel Se incalzeste motorul, se lasa sa se aseze uleiul, se scoate joja, se sterge si se introduce din nou fara a se infileta Confirmarea ca metoda aceasta e corecta am primit-o la ultimul schimb de ulei, a intrat exact cat zice cartea la TA, 2700 ml cu filtru nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 (editat) Mai bine spune-i dinainte ca de, e dea-l nostru.,,,,,, o teava de 2 toli am eu,,,lasind gluma la o parte, pune totusi un ventilator.La Buzau am fakut vreo 25 km de off si releul tot rece era. Nu intentionez sa imi calez motoru' Oricum de regula verific nivelul la ulei. Acum o sa fiu si mai atent. Deocamdata e in regula. Are careva idee ce sa mai verific ca sa ma prind de ce imi porneste greu cd e rece!? Bujiile sunt schimbate recent, bateria e ca noua (are 1an juma, Yuasa, si are voltii corespunzatori iar afrikana incarca cum trebe), pompa merge ok (masurat ca la carte), carburie is sincronizate. Ce e drept carburile nu le-am dat jos sa le curat. Devine frustrant.. dc o las 24 - 30h nepornita dau la automatde 3 - 5x pina sa porneasca(adica ma chinui cam juma de minut sa o pornesc). Si cd pleaca (cu tot cu soc) trage greu (adica sta 5 - 10 sec prin 900 - 1100 ture) dupa care catinel catinel urca spre 2000 - 2500 si cu timpul spre 3000. Editat Aprilie 22, 2009 de cernunos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Nu intentionez sa imi calez motoru' Oricum de regula verific nivelul la ulei. Acum o sa fiu si mai atent. Deocamdata e in regula. Are careva idee ce sa mai verific ca sa ma prind de ce imi porneste greu cd e rece!? Bujiile sunt schimbate recent, bateria e ca noua (are 1an juma, Yuasa, si are voltii corespunzatori iar afrikana incarca cum trebe), pompa merge ok (masurat ca la carte), carburie is sincronizate. Ce e drept carburile nu le-am dat jos sa le curat. Devine frustrant.. dc o las 24 - 30h nepornita dau la automatde 3 - 5x pina sa porneasca(adica ma chinui cam juma de minut sa o pornesc). Si cd pleaca (cu tot cu soc) trage greu (adica sta 5 - 10 sec prin 900 - 1100 ture) dupa care catinel catinel urca spre 2000 - 2500 si cu timpul spre 3000. O fi infundat traseul mersului la rece - socul (choke). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 filtrru de aer infundat! verifica-l! si curata si caburile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 (editat) O fi infundat traseul mersului la rece - socul (choke). daca ar fi infundat cred ca ar merge aiurea soc-ul mai mult timp. adica motorul nu se incalzeste imediat. dar o sa verific si socul. filtrru de aer infundat! verifica-l! si curata si caburile! filtrul de aer l-am verificat cand am sinc carburile si e ok. Editat Aprilie 22, 2009 de cernunos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircealeschian Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Dupa mai bine de 3 sapt, am reusit sa fac cateva sute de km ieri si azi, si cateva concluzii sau desprins; imi trebuie neaparat geam touring, adica mai inalt, peste 120 km/h curentul devine deranjant( mi-am bagat doaper ca sa nu mai aud vajaitul din casca), am reusit sa-mi avariez rinichii din cauza faptului ca suspensiile sint reglate pt drumurif bune, asa ca se impune o noua reconfigurare, consumul a reiesit ca e de 5,7-max 6l, nu e rau dar cred ca se putea si mai bine.., inca odata m-am convins ca trebe sa ma bucur ca mi-am luat crash-bar-uri, pt ca era sa cad de mai multe ori de pe loc sau cand rulam cu viteza mica prin padure, motorul este f elastic, de la 120 la 160 se duce rapid, dar, imi displace ca de la 130/h incepe sa-mi gadile talpile scaritele ( asa e normal?), ce mai!, motorasul e o incantare, pe viraje nu m-ar mira sa eclipsez neste meseriasi cu gesexsere , sa dat comanda la caucioc ( Heidenau), franele sunt grozave, numa ca la vara nus daca vor mai functiona la fel, cred ca am sa le schimb cu unele reising, cum aveam pe CBR-eu, am dat in delir ca sa ma obisnuiesc a lucra numa cu franele fata pt ca 4 sezoane nu m-am atins la cbr de maneta de frana fata, decat in cazuri extreme( deoarece aveam Dual-ul iar discurile fata erau cam ovalizate)! Am modificat saua la Darian, dar, se pare ca trebe sa umblu si la amortizor, am vazut la jupan Pedros cum mai pot cobori cu 2-3 cm motoreta! In final pot spune ca sunt f multumit de alegere, insa , voi mmai ofta un timp dupa cei 40 de caluti pierduti! PS Trip masterul se aprinde , dar nu indica nimic, am verificat sigurantele, am apasat cum zicea cineva ambele taste, TIME si ADJUST, insa degeaba, ce dreak as mai putea incerca, sa-l arunc?! - geamul touring e un concept - incearca de la givi - consum 5,7 - 6 pare ok la vitezele alea - la 130 e normal sa-ti gadale talpile - reduci vibratiile cu kit de lant nou, bujii noi, carburatoare curatate/reglate - daca bagi off road soft , la viteze mai mici, ar trebui sa te obisnuiesti si cu frana spate, e un alt stil decat cu ce ai fost obisnuit ; plus ca motorul e mai mare, mai inalt, altfel decat ce-ai avut - pe mine ma ajuta frana spate Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Intrebare (idioata); RD 04, din 1992, are indicator de rezerva la benzina ?!!! Am inteles ca nu poti da pe rezerva pt ca nu e prevazuta cu asa ceva , dar am vazut ca are un bec rosu pe care scrie FUEL si asta cred ca indica cand esti pe terminate cu benzina, imi poate expica si mie cineva , mai clar cum sta treba?! PS Si va rog, nu radeti de mine, eu recunosc, pt a nus cata oara.., sunt ATEHNIC! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
84sbf Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 va salut! legat de saua modificata, pot sa zic ca e mai comoda, si pentru mine si pentru pasager. prietena mea se tot plangea ca aluneca in fata la franari sau hopuri. acum e f ok. ca si pret a fost 26k de forinti care vine in jur de 350 lei. a schimbat marea parte din burete ca era prea moale (zice el). ca si timp de prelucrare initial pe mail mia zis 2 sapt dar l-a facut in 5 zile. are gama larga de materiale, face si huse pt rezervor, si ceva genti de pus pe ghidon. un link cu ce a facut pana acum: http://motorkarpit.hu/motorules/Honda/HON_...africatwin.html tipu sta in ungaria landa budapesta. mie mia fost comod pentru ca taicamiu sta acolo si l-am trimis cu autobuzu si asa lam si primit. probabil ca este cineva care face asa ceva si in romania dar eu nu am gasit, si in plus tipu are africana si a facut multe deci are deja experienta. daca va intereseaza si aveti nevoie de ajutor cu traducerea sau ceva de genu ajut cu placere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OLY Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) Intrabare.........a avut careva continental TKC 80 pe africa ? Par mega ok pt off dar ma ingrijoreaza cum se comporta pe asfalt ca de obicei treburile cramponate si cu maselutze cam fug in curbe si pe asfalt ud ......Poate mai bine conti escape ?(eu am anakee de la michelin acum si chiar nu am ce cauta cu ele in off) Editat Aprilie 23, 2009 de OLY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
01-BPM Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 va salut! legat de saua modificata, pot sa zic ca e mai comoda, si pentru mine si pentru pasager. prietena mea se tot plangea ca aluneca in fata la franari sau hopuri. acum e f ok. ca si pret a fost 26k de forinti care vine in jur de 350 lei. a schimbat marea parte din burete ca era prea moale (zice el). ca si timp de prelucrare initial pe mail mia zis 2 sapt dar l-a facut in 5 zile. are gama larga de materiale, face si huse pt rezervor, si ceva genti de pus pe ghidon. un link cu ce a facut pana acum: http://motorkarpit.hu/motorules/Honda/HON_...africatwin.html tipu sta in ungaria landa budapesta. mie mia fost comod pentru ca taicamiu sta acolo si l-am trimis cu autobuzu si asa lam si primit. probabil ca este cineva care face asa ceva si in romania dar eu nu am gasit, si in plus tipu are africana si a facut multe deci are deja experienta. daca va intereseaza si aveti nevoie de ajutor cu traducerea sau ceva de genu ajut cu placere. salut sunt cristi (oradea) multumim de detalii marti seara am mai vorbit cu un posesor de africana din oradea,care navigheaza si pe forumuri din ungaria zicea si el ca stie de omu din vecini ,a stat si pe o sa facuta de ala forte comada pt amandoua persoanele ca pret tot de 26mii de forinti stia si el toate bune p.s. poze cu dosul seii nu ne arati?asa de curiozitate se vedem diferentele daca exista fata de cea standard. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
84sbf Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 salut sunt cristi (oradea)multumim de detalii marti seara am mai vorbit cu un posesor de africana din oradea,care navigheaza si pe forumuri din ungaria zicea si el ca stie de omu din vecini ,a stat si pe o sa facuta de ala forte comada pt amandoua persoanele ca pret tot de 26mii de forinti stia si el toate bune p.s. poze cu dosul seii nu ne arati?asa de curiozitate se vedem diferentele daca exista fata de cea standard. pai dosul seii e exact la fel cu cea standard, pentru ca partea aia e cam singura parte care ramane de la saua originala. am un prieten din oradea cu africa twin RD04, neagra cu gri inchis, il cheama Imre, poate cu el ai vb, si eu de la el am aflat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Intrebare (idioata); RD 04, din 1992, are indicator de rezerva la benzina ?!!! Am inteles ca nu poti da pe rezerva pt ca nu e prevazuta cu asa ceva , dar am vazut ca are un bec rosu pe care scrie FUEL si asta cred ca indica cand esti pe terminate cu benzina, imi poate expica si mie cineva , mai clar cum sta treba?! PS Si va rog, nu radeti de mine, eu recunosc, pt a nus cata oara.., sunt ATEHNIC! are un bec rosu si unul galben, galben se aprinde cand mai ai ~8 litrii rosu cand mai ai ~4 litrii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Intrabare.........a avut careva continental TKC 80 pe africa ? Par mega ok pt off dar ma ingrijoreaza cum se comporta pe asfalt ca de obicei treburile cramponate si cu maselutze cam fug in curbe si pe asfalt ud ......Poate mai bine conti escape ?(eu am anakee de la michelin acum si chiar nu am ce cauta cu ele in off) Scuze ca ma bag si io in seama... fade2black are pe TA TKC 80 si e foarte multumit pe off Pe asfalt o lasa mai incet, dar nu foarte incet In schimb @edisone are Continental Escape, foarte bune pe asfalt dar cu nimic mai bune in off fata de Anakee-ul de asfalt Adevarul e ca e foarte greu sa impaci si capra si varza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Intrabare.........a avut careva continental TKC 80 pe africa ? Par mega ok pt off dar ma ingrijoreaza cum se comporta pe asfalt ca de obicei treburile cramponate si cu maselutze cam fug in curbe si pe asfalt ud ......Poate mai bine conti escape ?(eu am anakee de la michelin acum si chiar nu am ce cauta cu ele in off) Eu am acum TKC80 pe Africana. Cauciucurile merg excelent pe asfalt uscat, poti sa mergi linistit 160, poti sa frinezi, poti sa o apleci cit vrei. Daca fortezi acceleratia la iesirea din curbe pierd aderenta foarte liniar. Problema apare pe asfalt ud, caz in care aluneca rau. E ceva de neinteles pt mine cum poate acelasi cauciuc sa mearga atit de bine pe uscat si atit de rau pe ud. In off merg bine, mai putin in namol unde se cam incarca. Nu te astepta sa te tina spatele mai mult de 5000km :-) Despre escape nu stiu nimic, eu am avut Tourance inainte de TKC. Cip, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) Poate am mai scris....incercati Karoo T de la Metzeler si n-o sa mai cumparati niciodata altceva. Aderenta perfecta pe asfalt (uscat dar mai ales UD) si excelenta offroad (si asta cu motor de 850). Plus ca la pret sint la jumatate din TKC80. Ale mele au aproape 6000km si se tin bine (fata cel putin arata ca noua, spatele 60% uzat). Editat Aprilie 23, 2009 de cristi-mic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Metzeler sunt o alegere buna, poate fi incercat si Enduro 3 Sahara, un pic mai soft ca si Karoo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vampirica Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) Eu am Michelin T66 si pot sa spun ca pe asfalt ud ma duc ca Mig-ul prin aer, de aia am si cazut deunazi cu ea, ca am luat o curba pe unde a trecut stropitoarea. Pentru offroad sunt decente. Am avut pe spate un Metzeler Lasertec, cu care nu am avut nici un fel de probleme atit pe asfalt uscat cat si pe ud, pe iarba sunt dezastru, pentru ca, deh, sunt de strada. Un tyre review destul de vechi, insa foarte sincer si complet, se gaseste la: http://www.roadkill.com/~davet/moto/tire.review.html Editat Aprilie 23, 2009 de Vampirica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 are un bec rosu si unul galben, galben se aprinde cand mai ai ~8 litrii rosu cand mai ai ~4 litrii Poate asa o fi cum spui tu.., numa ca la mine se aprind ambele cand pun contactul si dupa ce porneswc mobra ambele se sting.., si nu se mai aprind indiferent cati litrii mai am in rezervor, fie 4, fie 8l cum ai zis! Inseamna ca nu functioneste sonda sau sondele ( am inteles ca ar avea chiar doua sonde) findca cred eu , sunt defecte nu? ca altceva nu vad ce ar fi! Cineva imi spunea ca mai toate Africanele RD04 au aceasta problema, adica nu le mai indica cand sunt pe sfarsite cu gazul. Asa o fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vampirica Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 [...] Cineva imi spunea ca mai toate Africanele RD04 au aceasta problema, adica nu le mai indica cand sunt pe sfarsite cu gazul. Asa o fi? La a mea (RD04 din 1992) becurile se aprind si se sting la pornire, ca la test si apoi cind trebuie, in functie de benzina din rezervor. Nu m-au pacalit niciodata. Numai bine, Vampi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
za_sly Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Salut. Din cite am observat eu la africana mea, becurile respective nu se aprind instantaneu cind mai are 8 respectiv 4 l de benzina ci cam dupa citeva minute. Toata inertia asta e cauzata de "sonda" de benzina, care este un termistor tinut rece de benzina din rezervor (cind este benzina), deci rezistenta mare, si care aprinde bengul cind ramine nespalat de benzina, adica "sonda" se incalzeste, rezistenta scade. La mine becusorul ala galben se aprinde cam dupa 2-5 minute dupa ce pornesc motorul si plec, bineinteles, daca am ceva mai putin de 8 l de benzina in rezervor. Ala rosu banuiesc ca face la fel, numai ca eu nu l-am vazut niciodata aprins... numai atunci cind pun contactul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Imi spune si mie cineva unde pot gasi si citi Manualul de reparatii al XRV-ului african, in lb romana, ca nu ma facu muma inglej!!!? pliz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 are un bec rosu si unul galben, galben se aprinde cand mai ai ~8 litrii rosu cand mai ai ~4 litrii Am mers si cu 4 ltr in rezevor si nu sa aprins becul rosu , de cel galben nici vorba. Si eram si pe drum off. asteptam sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Aprilie 25, 2009 Share Postat Aprilie 25, 2009 Imi spune si mie cineva unde pot gasi si citi Manualul de reparatii al XRV-ului african, in lb romana, ca nu ma facu muma inglej!!!? pliz Niciunde. Pune mana si invata engleza sau germana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Aprilie 25, 2009 Share Postat Aprilie 25, 2009 Am mers si cu 4 ltr in rezevor si nu sa aprins becul rosu , de cel galben nici vorba. Si eram si pe drum off. asteptam sfaturi. Mergi cu canistra de benzina legata pe portbagaj. Sau repar-o. Defectiuni posibile: Becurile arse - se constata usor, daca se aprind cand pui contactul nu-i de bine. tre sa cauti alta problema. Cablaje defecte sau conexiuni imperfecte - scoti mufele de pe "sonde" si unesti cele 2 fire pt fiecare sonda. Daca se aprinde becul corespunzator cablajul e ok, daca nu, te apuci de verificat fire/curatat mufe. Sonde defecte - daca la punctul anterior s-a aprins becul si mufele pe sonde sunt ok, n-ai decat sa le schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_florin Postat Aprilie 25, 2009 Share Postat Aprilie 25, 2009 Intrabare.........a avut careva continental TKC 80 pe africa ? Par mega ok pt off dar ma ingrijoreaza cum se comporta pe asfalt ca de obicei treburile cramponate si cu maselutze cam fug in curbe si pe asfalt ud ......Poate mai bine conti escape ?(eu am anakee de la michelin acum si chiar nu am ce cauta cu ele in off) Salut. Eu am Escape pe africana si sunt f multumit de ele. Pe asfalt sunt super ok, in off ( forestiere,macadam) se descurca acceptabil. Un atu este si pretul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.