Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Inseamna ca ma insel. Atunci de ce nu e bine sa fie ulei in plus?

Pt ca nu te ajuta. Inainte sa consume motorul acest exces pe la segmenti/supape, il va arunca afara pe la aerisirea carterului. Daca excesul e mic, probabil nici asta nu se va intampla. Pererea mea...

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutari !

 

Doua "vorbe" sa va spun :

 

1. Fiindca mi s-a dus un rulment la roata spate si semering la el am gasit mai greu , am cumparat de la Romimoto un set rulmenti pentru roata spate ( pe cutie scrie ca sunt pentru XRV750 '90 - '00 ) . Fiindca am cumparat tot setul am considerat ca ar fi bine sa schimb toti rulmentii . Toate bune si frumoase numai ca unul nu se potriveste de fel . E vorba de rulmentul mare de pe foaia lantului . Rulmentul din cutie are diametrul interior mai mare decat cel pe care il aveam pe foaie . In plus , cel de pe foaie are camasa interioara mai ciudata , in sensul ca e de doua ori mai lata decat cea exterioara ( camasa se prelungeste spre interiorul butucului cam 1,5 cm ) . Rulmentul era bun si nu am schimbat decat semeringul la el .... insa tot ma macina : care dintre cei doi rulmenti este cel "bun" ?

 

la rulmentul de la pinionul spate in rulment ai un distantier pe care va trebui sa-l scoti si sal pui pe rulmentul nou. asa am patit si eu pana sa-mi dau seama ca defapt rulmentul se potriveste si distantierul ala se demonteaza.

daca tot ai schimbat celelalte rulmenti nu ar strica sa-l schimbi si pe cel de la pinion.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt ca nu te ajuta. Inainte sa consume motorul acest exces pe la segmenti/supape, il va arunca afara pe la aerisirea carterului. Daca excesul e mic, probabil nici asta nu se va intampla. Pererea mea...

 

Confirm

 

Al meu Tenere are carter uscat si o modalitate mai alambicata de masurare a nivelului uleiului. Pana sa invat sa masor nivelul cum trebuie, am bagat ulei de aproape am dublat cantitatea normala de ulei. Surplusul a iesit prin aerisirea carterului. Problema e ca aerisirea carterului duce la airbox care este mult deasupra carterului. Airbox-ul s-a umplut de ulei. Asa ca presiunea coloanei de ulei suplimentara a devenit semnificativa. Primul simptom a fost ca vitezele au inceput sa se schimbe foarte greu. Al doilea simptom: motorul nu mai tragea. Se imbibase filtrul de aer cu ulei. Filtrul fiind de hartie. In fine, am scos uleiul suplimentar, am schimbat filtrul de aer si am invatat sa masor corect nivelul de ulei. De atunci (acum vreo 3 ani) n-am mai umblat la motor (doar verificare distanta culbutori) si nu am observat nici o scurgere pe la nici un simering sau garnitura.

Concluzie: Daca se merge cu ulei mai mult decat normal, este bine sa se verifice, din cand in cand, cutia filtrului de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rulmentii care intra la roata spate la RD04 sunt: 6203 (17x40x12mm), 6204(20x47x14mm) si 6303 (17x47x14mm) .... cel cu diametrul interior mai mare, are o bucsa care intra in el ... apoi se monteaza ... Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, ma gandeam la weekendul 2-3 iulie pentru inatalnirea de la Nadrag, jud. Timis.

 

eu sustin ;)

oameni buni ar fi cazul sa incepem sa ne organizam putin ca nu mai e asa mult pana in iulie

din buc si din imprejurimi cine mai merge? (poate facem un grupushor mai mare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clubul de Africa Twin-isti din Ungaria are placerea sa va invite in perioada 22-24 mai la o intalnire (chef) de Africa Twin. Locatia: Fonyodliget, Ungaria, pe malul lacului Balaton. Mai multe informatii gasiti si in engleza pe site-ul lor: http://africatwin.hu/index.php?option=com_...=14&lang=en

Locuri de cazare sunt nelimitate (sau aproape nelimitate), o sa fie si mancare (optinal 4 mese). Preturi si mai multe detalii aveti in link.

Pentru cei care doresc sa mearga propun sa facem o gasca sa mergem impreuna, si pentru ca pentru mancare ar trebui organizatorii sa stie cam cati oameni merg sa ridicati mana sa ne numaram.

 

:agree:

 

 

Nu doreste, nu pofteste nimeni?

Mai vin si din Polonia si din Austria, se anunta a fi o intalnire de proportii

 

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu doreste, nu pofteste nimeni?

Mai vin si din Polonia si din Austria, se anunta a fi o intalnire de proportii

Noi ne strofocam sa ne vedem si aici in romanica, dapai sa merem la altii,,,,,,asta-i situatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă tot suntem la capitolul rulmenți......

1. ce rulmenți sunt sunt la jug?

2. sunt rulmenți la basculă? unde aÂş putea avea joc la basculă?

 

 

Frumoasa poza de avatar ...unde e facuta? si de cine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[

mi se pare un pont cat se poate de ok, este o solutie. multam. :P

Mesaj completat

de resurscitarea pompei vorbesc

 

 

Mesaj completat

Despre nivelul din motor. am aflat si eu o chestiune, poate merita bagata in seama , nu stiu daca se aplica si aici , la motoare.

Am schimbat uleiul in cutia de viteze si in grupuri la masina. si in capul meu "...." era sa pun ulei mai mult , dar un prieten de-al nostru inginer mecanic , ma intreba ce face un rulment daca are ulei mai mult? , n-am stiut sa-i raspund . Zice ca se supra incalzeste, asta a aflat-o la un curs SKF spune ca trebuie sa fie ulei 40%. adica atata cat a calculat constructorul. pana la semn , sau pana la nivel. Nu cred ca are sens sa pui mai mult. Tine-l cu tine in bidon, dk vrei sa ai mai mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama lor de ciuciunghezi. Ar trebui sa dea la fiecare Honda cate un japonez mic care sa te ajute la reparatii. Numai manutele lor pot pune toate mufele si suruburile alea asezate ca draku.

Vestea buna e ca e aproape gata Afrikana, e montata in proportie de 95%. Mai am tobele, scutul si crash bar-ul, bateria si carenele, si sa aerisesc frana fatza. Vestea rea e ca mi-au mai ramas ceva piese. :P Adika vreo 3 furtune care sa mor daca stiu unde trebuie sa se duca, ca de venit stiu de unde vin... O sa incerc sa deslusesc germana din manual de reparatie cu ajutorul translatorului din Google, dar daca imi traduce ca la instalatia electrica, mai bine ma las pagubash. Din cate imi dau seama, sunt furtunele de retur din carburator, sau asa ceva. Se impreuneaza deasupra carburatoarelor, dupa ce ies din 2 tevute verticale, si pleaca intr-un singur furtun pe partea stanga a motocicletei, si apoi se ramifica. Am cautat in toate cartile pe care le am, si nu vad in nici una unde draku se duc.

Alta intrebare. Stie cineva care e plusul care iese din contact? Adika ce culoare are la RD04. Maine o sa vin si cu poze din carte, poate stie cineva nemtzeste. Si cu poze cu Reta, sa vedeti cum iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama lor de ciuciunghezi. Ar trebui sa dea la fiecare Honda cate un japonez mic care sa te ajute la reparatii. Numai manutele lor pot pune toate mufele si suruburile alea asezate ca draku.

Vestea buna e ca e aproape gata Afrikana, e montata in proportie de 95%. Mai am tobele, scutul si crash bar-ul, bateria si carenele, si sa aerisesc frana fatza. Vestea rea e ca mi-au mai ramas ceva piese. :) Adika vreo 3 furtune care sa mor daca stiu unde trebuie sa se duca, ca de venit stiu de unde vin... O sa incerc sa deslusesc germana din manual de reparatie cu ajutorul translatorului din Google, dar daca imi traduce ca la instalatia electrica, mai bine ma las pagubash. Din cate imi dau seama, sunt furtunele de retur din carburator, sau asa ceva. Se impreuneaza deasupra carburatoarelor, dupa ce ies din 2 tevute verticale, si pleaca intr-un singur furtun pe partea stanga a motocicletei, si apoi se ramifica. Am cautat in toate cartile pe care le am, si nu vad in nici una unde draku se duc.

Alta intrebare. Stie cineva care e plusul care iese din contact? Adika ce culoare are la RD04. Maine o sa vin si cu poze din carte, poate stie cineva nemtzeste. Si cu poze cu Reta, sa vedeti cum iese.

 

 

 

:P)

 

Ca idee : furtunasele buclucase nu sunt cumva alea de atarna pe sub motor ? ( adica nu se duc nicaieri , fac un fel de scurgere din diverse parti ale motorului in afara ).

 

 

Noroc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama lor de ciuciunghezi. Ar trebui sa dea la fiecare Honda cate un japonez mic care sa te ajute la reparatii. Numai manutele lor pot pune toate mufele si suruburile alea asezate ca draku.

Vestea buna e ca e aproape gata Afrikana, e montata in proportie de 95%. Mai am tobele, scutul si crash bar-ul, bateria si carenele, si sa aerisesc frana fatza. Vestea rea e ca mi-au mai ramas ceva piese. :P Adika vreo 3 furtune care sa mor daca stiu unde trebuie sa se duca, ca de venit stiu de unde vin... O sa incerc sa deslusesc germana din manual de reparatie cu ajutorul translatorului din Google, dar daca imi traduce ca la instalatia electrica, mai bine ma las pagubash. Din cate imi dau seama, sunt furtunele de retur din carburator, sau asa ceva. Se impreuneaza deasupra carburatoarelor, dupa ce ies din 2 tevute verticale, si pleaca intr-un singur furtun pe partea stanga a motocicletei, si apoi se ramifica. Am cautat in toate cartile pe care le am, si nu vad in nici una unde draku se duc.

Alta intrebare. Stie cineva care e plusul care iese din contact? Adika ce culoare are la RD04. Maine o sa vin si cu poze din carte, poate stie cineva nemtzeste. Si cu poze cu Reta, sa vedeti cum iese.

 

Da. Doua furtunase sunt pentru aerisirea carburatorului si unul pentru scurgerea benzinei. Nu stiu cum e la AT dar s-ar putea sa fie astea. Se unesc de la cele doua carburatoare si, pe urma, atarna liber in jos. Vezi sa nu fie astea.

Pe schema electrica trebuie sa fie scrise culorile firelor: schwartz-negru, blau-albastru, rot-rosu, grun-verde, etc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa poza de avatar ...unde e facuta? si de cine ?

 

Nu Âştiu..... e de pe net. N-am "copirait" dar sper că n-o să ziceți la nimeni.

Mesaj completat

Vreau să-mi schimb "lumanarile" cu are a venit Africana din Italia. E vorba de niÂşte "feÂştile" pseudo H4. Am mai tot citit... documentat dar la H4 Âştiu că au soclul rotund sau cu 3 picioruÂşe laterale.

A mai făcut cineva această schimbare? Se pot monta halogene/xenoane care au cele 3 piciorÂşe laterale pe soclul deja existent? Trebuiesc modificări? Nu se schimbă distanța focală?

 

Mulțumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu Âştiu..... e de pe net. N-am "copirait" dar sper că n-o să ziceți la nimeni.

Mesaj completat

Vreau să-mi schimb "lumanarile" cu are a venit Africana din Italia. E vorba de niÂşte "feÂştile" pseudo H4. Am mai tot citit... documentat dar la H4 Âştiu că au soclul rotund sau cu 3 picioruÂşe laterale.

A mai făcut cineva această schimbare? Se pot monta halogene/xenoane care au cele 3 piciorÂşe laterale pe soclul deja existent? Trebuiesc modificări? Nu se schimbă distanța focală?

 

Mulțumesc

 

dl Galen sia schimbat, ca a avut si el ca tine pe Africana tot din italia, sia pus xenoane. Vb cu el, sigur te ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu Âştiu..... e de pe net. N-am "copirait" dar sper că n-o să ziceți la nimeni.

Mesaj completat

Vreau să-mi schimb "lumanarile" cu are a venit Africana din Italia. E vorba de niÂşte "feÂştile" pseudo H4. Am mai tot citit... documentat dar la H4 Âştiu că au soclul rotund sau cu 3 picioruÂşe laterale.

A mai făcut cineva această schimbare? Se pot monta halogene/xenoane care au cele 3 piciorÂşe laterale pe soclul deja existent? Trebuiesc modificări? Nu se schimbă distanța focală?

 

Mulțumesc

 

 

Te rog sa schimbi poza. Subsemnatul e in poza ...ca sa vezi coincidenta... :)

 

Multam ! :P E

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu Âştiu..... e de pe net. N-am "copirait" dar sper că n-o să ziceți la nimeni.

Mesaj completat

Vreau să-mi schimb "lumanarile" cu are a venit Africana din Italia. E vorba de niÂşte "feÂştile" pseudo H4. Am mai tot citit... documentat dar la H4 Âştiu că au soclul rotund sau cu 3 picioruÂşe laterale.

A mai făcut cineva această schimbare? Se pot monta halogene/xenoane care au cele 3 piciorÂşe laterale pe soclul deja existent? Trebuiesc modificări? Nu se schimbă distanța focală?

 

Mulțumesc

 

 

Daca te uiti cu cateva pagini in urma, vei gasi un link postat de mine alaturi de niste explicatii suplimentare pt a monta H4 in farurile astea de Italia. Diferenta e enorma fata de lumanarile originale. Nu e Xenon, dar e si mult mai ieftin, si mult mai legal. :P

 

Despre furtunele de aerisire am avut si eu anumite nelamuriri, dar m-a lamuri Africanu'. Furtunul de aerisire a carburatoarelor care vine de la membrane ajunge undeva in jurul mufei de la pompa de benzina, unde se ramifica. Un furtun de acolo merge in jos spre amortizorul spate si unul sub sea. Ambele sunt deschise la capat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata!!! Benzineste, scanteieste si porneste! Multumesc mult mamei, care m-a suportat atat timp acasa, prietenilor care m-au facut mereu sa ma oftic ca ei se plimba si eu nu, motivandu-ma sa muncesc mai cu spor la motor, dar cele mai multe multumiri sunt pentru Ciprian. Azi a trecut in palmaresul lui de mare mecanic prima Afrikana. Maine termin de montat scutul, carenele, parbrizul... Adika detalii... Va las acum, ma duc sa desfac sampania. O sa ma gandesc si la voi. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin si pozele, aveti putintica rabdare. Nu am prea multe din timpul asamblarii, ca eram prea preocupat, dar am cateva... Le pun maine dupa ce le descarc din camera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O tura pe cinste la garnic de 1 mai. primarul din sasca a fost super tare. ne-a alergat toata ziua intr-o tura enduro dar ne-a aratat niste locuri superbe. felicitari lui pentru tura si organizatorilor pentru tot momentul...

 

aici sunt secvente din primul sfert din tura ca am uitat un adaptor de memorie la camera si asa nu am tras decat 15 minute pe unul de doar 1 gb :peace:

 

 

promit ca ma intorc!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am dat prima tura cu Afrikana. Usurel, pentru ca e inca in perioada de rodaj, dar merge foarte bine. Motorul se aude foarte frumos, mai e nevoie de o vreificare a reglajului si a sincronizarii carburatoarelor dar oricum, se simte ca o motocicleta noua. Maine plec la munca din pacate, dar poate ca e mai bine asa. Am dus motocicleta la Ciprian, caruia ii multumesc si pentru pozele pe care le-a pus din timpul asamblarii motorului. El o sa se ocupe de ea cat timp sunt plecata, in sensul ca o sa o porneasca cand are timp, sa isi faca motorul un rodaj fara sarcina. Ma bag la somn linistit, dupa multa vreme. Sa ne vedem sanatoshi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

El o sa se ocupe de ea cat timp sunt plecata, in sensul ca o sa o porneasca cand are timp, sa isi faca motorul un rodaj fara sarcina.
:peace:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...