Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

afrikana se trage din NXR-750 care o castigat dakarul si de fel motorul e derivat din superfiabilul VT500, n-are nimik cu transalpul decat cateva asemanari

:agree:

:goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Terminati cu prostiile si pregatiti-va de Valeni :rolleyes: mai sunt 2 saptamani!

 

Pana la urma care sunteti prezenti? Eu cu inca 3 timisoreni mergem sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as vrea daca se poate si nu vreau sa fiu neghiob din cei care fac afirmatia ca rd03 ar fii cele mai bune sa o sustina cumva. Eu cred ca cel mai bun african e rd07 din 1996.

Pot argumenta de ce cred asta....pentru ca rd03 are acelasi cadru ca si transalpul, motorul este derivat din cel al transalplui. Din cate am citit (si am fost destul de intrigat de chestia asta) este un transalp evident imbunatatit..

Ca hibe majore pe langa ce se stie ca fiind al africanului se adauga si cele 2 cdi uri.

rd04 pe de alta parte pastreaza cadrul dar vine cu un nou motor, care de data asta nu mai este derivat din motorul transalp pentru ca acesta nu mai poate fii marit peste 650. Astfel se produce um motor nou pe baza design ului preacunoscutului motor de v2 52 500cmc (ca si cel de 650 de altfel). noul motor in are o compresie evident mai mare fata de cel de 650 ....12.75 de nou fata de 10 cat avea 650 ul (sper sa nu ma insel si sa fie chiar 10). Avand limite serice similare ca si compresie as fi tentat sa cred ca 750 ul va tine mai multi km.

rd07 primeste un cadru imbunatatit si alte mici modificari

rd07 1996 inlocuieste cdi urile cu un singur unit tci si adauga TPS-ul.....=> o curba de cuplu optimizata si consum mai mic

rd07a....acelasi rd07 cu cost reduction specific fabricatiei de europa. (fantele nu mai sunt acelasi jante aurii, suspensia spate nu mai are reglaj, furca fata asemenea.)

 

Asta e ceea ce stiu eu in mare....daca gresesc ....imi cer scuze de pe acum

 

 

:makeout: Discutia merge pe aceeasi banda clasica: Niciunul dintre noi nu va accepta ca alta varianta de Africa Twin decat cea pe care cu multa incantare o detinem, este mai reusita! Fiecare ne iubim martoagele mai ceva decat...Investim fiecare multa pasiune si ne sacrificam oricand pentru buna stare si functionare a ei! Eu am RD07A si, crede-ma e cea mai reusita!!! ;)

 

In ceea ce priveste achizitia, eu am adus-o in martie din it. M-a costat adusul cu masina si remorca mea plus inmatricularea cca 450 euro. E din '98. In afara de tampenia de voblaj a rotii din fata cand iau mainile de pe ghidon pe la 60-90km/h, nu a avut nevoie de nicio reparatie. E impecabila dupa ce am plimbat-o deja peste 9500km... :ok: :rock:

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am aduso din austria si m-a costat drumul 120 euro benzina,190 numerele si asigurarea (ca am venit pe roti cu ea 1800 km)si inmatriculatul 130 de euro.La drumul din Austria nu am reusit sa o scot sub 6,2 undeva la o viteza de croaziera de 120-130.Motoreta era full incarcata.

La consum anul trecut cand am venit la Nadrag ,cu cutiile pe ea am scos consum de 4,94.Recunosc ca nu am sarit de 100 km/h iar depasirile le faceam incet nu bagam mana in gaz.Actual in bucuresti nu imi scade consumul sub 7,2.Recunosc ca in oras merg sportiv(110-130 intre semafoare unde am loc sa ii dau)

In alta ordine de idei la Valeni apar si eu dar sambata de dimineata pe la 7 abia pot pleca din Bucuresti.Mai merge cineva?

Acum consumul se face si in functie cum mergi. :rolleyes:

Sa ne vedem cu bine la Valeni indiferent de model ca este 03,04,07sau 07A nu cred ca conteaza. toate au acelasi nume Honda AFRICA TWIN :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plecare vineri dimineata, 19 august, din Brasov. Destinatia: intalnirea Africa Twin, Valenii de Munte. Pauza de cafea la Chisinau, Rep. Moldova.

Cineva interesat sa ne insoteasca?

Ceva mai multe detalii ?? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mm, punctul de vedere al fiecaruia! de fel furca fata, amortizorul spate , rezervorul de la 03 si 04 puse pe un cadru de 07a cu motor si instalatia electrica inclusa ar fi afrikana stock de vis, si cu aripa fata de cross!

iubitorii de off zic ca 03 si 04 is cele mai reusite(robuste si fiabile in draci, made in japan), cei care fac touring zic ca 07 si 07a ar fi cele mai (pen ca is mai aerisite si lucrezi mai usor la ele, cadru din dural parca(mai usor), consum mai mic). afrikana se trage din NXR-750 care o castigat dakarul si de fel motorul e derivat din superfiabilul VT500, n-are nimik cu transalpul decat cateva asemanari

 

 

Corect !

CDI-ul de RD03 nu e neaparat o buba . Stiu Africana ( RD03) care a mers aproximativ 700 de km intr-un singur CDI ( 30% din distanta numai pe forestiere si drum de tara ).

Si mie imi plac mai mult ...par mai barbate . Mai degraba RD07 seamana cu transalpul ( mai joase , mai suple , etc .. ) .

 

Noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mers 700 si ar mai fii mers mult....nimeni nu zice ca nu se poate...dar asta la final va fii diferenta de presiune in cilindrii, si stm prea bine ce inseamna asta :)....eu ma refeream ca la rd04 in sus nu mai sunt cdi urile alea pacatoase!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:makeout: Discutia merge pe aceeasi banda clasica: Niciunul dintre noi nu va accepta ca alta varianta de Africa Twin decat cea pe care cu multa incantare o detinem, este mai reusita! Fiecare ne iubim martoagele mai ceva decat...Investim fiecare multa pasiune si ne sacrificam oricand pentru buna stare si functionare a ei! Eu am RD07A si, crede-ma e cea mai reusita!!! ;)

 

In ceea ce priveste achizitia, eu am adus-o in martie din it. M-a costat adusul cu masina si remorca mea plus inmatricularea cca 450 euro. E din '98. In afara de tampenia de voblaj a rotii din fata cand iau mainile de pe ghidon pe la 60-90km/h, nu a avut nevoie de nicio reparatie. E impecabila dupa ce am plimbat-o deja peste 9500km... :ok: :rock:

 

are cineva AT RD07 cu > 100k km ? cum se comporta motorul dupa suta de mii si cat ar trebui sa fie compresia la un motor bun ?

 

cu multumiri !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De nou compresia la cald masurata ar trebui sa fie de 12.7 bari. Motorul meu, cu 70 000km pe ceas (as vrea sa cred ca sunt reali dupa uzura din discuri samd, dar dc nu a fost a mea de la inceput nu pot sti...) a scos la rece, si cu compresmetrul tinut cu mana (pentru ca nu aveam reductie) 11 bari pe fiecare cilindru. Vreau sa cred ca dc aveam reductie si cu motorul cald, ca as fi scos minim 11.5 pe fiecare cilindru.

 

Asta e o dovada ca in minim 70 000 km motorul a pierdut 1 bar la compresie. Ce mai ramane pana la 6 7 bari cand deja e aproape inutilizabil prin prisma consumului de ulei....poti face si tu un calcul cam cat ar mai putea tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, nu va mai cerati aiurea. Toata lumea stie ca RD03 sunt cele mai bune, urmate de RD04 si apoi RD07 si codasa e RD07A... Uitati-va la Dakar si o sa vedeti ca RD03 inca alearga si termina Dakarul. Alain Duclos imi spunea ca numai un pilot neexperimentat nu poate termina un raliu de genul Dakarului cu un RD03, pentru ca motocicleta e imbatabila din punct de vedere al fiabilitatii. Imi povestea de un prieten care seara cand ajungeau la bivuac, nu facea decat sa spele filturul de aer, si sa verifice uleiul si benzina, si motorul era gata de drum pentr a doua zi. Un lucru e clar, cea mai buna Africana e cea pe care o ai, asa cum spuneau si alti useri inaintea mea, pentru ca indiferent de model, te scoate din cacao daca ai si outzele la tine. E ca la rodeo (vorba lui Leo), te urci pe ea tragi de gaz, te tzii bine si incerci sa stai cat mai mult in sa...

 

In alta ordine de idei, ia sa facem prezenta pentru intrunirea de la Valeni... Cine vine?

Am fost destul de ocupati si eu si Leo, si nu am mai intrat pe forum. Camparea o sa fie in acelasi loc ca anul trecut, pregatim doua trasee, unul soft si unul pentru Cstelia, mai "razbunator", dar frumos si cu satisfactii pe masura. Avem si ceva trasee de back-up in caz de vreme rea.

 

1. Marius, Africana ta chiar are 70.000 de km.

2. Ce daca Rd03 e un Transalp imbunatatit? Transalpul e una dintre cele mai bune motociclete realizate vreodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are cineva AT RD07 cu > 100k km ? cum se comporta motorul dupa suta de mii si cat ar trebui sa fie compresia la un motor bun ?

 

cu multumiri !

 

Da, eu

111.704 km ieri la benzinarie

Habar nu am de compresie, nu am simtit nevoia sa o masor, ca motorul merge ca dementul

In schimb, daca merg constant cu mai mult de 140 km/h cam papa ulei (la 3800 km am completat 600 ml)

Dar asta nu prea se intampla, eu merg 100-120 km/h, imi ajunge

La iarna verific/schimb simeringurile de la supape

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru e clar, cea mai buna Africana e cea pe care o ai, asa cum spuneau si alti useri inaintea mea, pentru ca indiferent de model, te scoate din cacao daca ai si outzele la tine. E ca la rodeo (vorba lui Leo), te urci pe ea tragi de gaz, te tzii bine si incerci sa stai cat mai mult in sa...

 

 

 

:moto: :cheers: :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pregatim doua trasee, unul soft si unul pentru Cstelia, mai "razbunator", dar frumos si cu satisfactii pe masura.

 

Ma simt amenintat :eek:

O sa vin de data asta cu vaca mare deci o sa-mi fie greu, asa ca o sa ma bag la tura soft :bigstar:

 

Din Timisoara suntem pana acum 4 care venim (3 AT + 1 TA)

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...